📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: چرا تربیت دخترانه؟!
🎥 گفتگو با استاد:
سرکار خانم اختری
📌 سه شنبه ۲۱ تیرماه
🕰 ساعت ۲۱:۳۰
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کلید طلائی تربیت که هر پدر و مادری باید بدونن!
🔻 یک مغالطهای در تربیت صورت میگیرد و آن اینکه چون آدم خیلی پیچیده است، تربیتش هم خیلی پیچیده است و ما اگر بخواهیم پدر و مادر خوبی باشیم باید به خیلی عوامل دقت کنیم.
اما لازم است توجه کنیم درست است که آدم و عالم پیچیده است اما کار با او پیچیده نیست.
مثلاً یک ماشین دنده اتوماتیک ساختار پیچیدهای دارد، اما رانندگی با آن بسیار راحت است.
♨️ قرآن میفرماید اگر خطاهای بزرگ را انجام ندهید، خداوند اثر کارهای کوچک را جبران میکند.
یعنی ممکن است در تربیت فرزند، خطاهای کوچکی انجام شود، اما خدا آن خطای کوچک را جبران میکند.
☑️ بنابراین در تربیت نباید حالت دلهره و نگرانی داشت و فکر کنیم در اثر خطاهای کوچک، تربیت به مقصد درست نمیرسد. اگر اینچنین بود که نسلها بر باد رفته بودند!
"استاد قاسمیان"
🌐 دسترسی به محتوای کامل این جلسه
https://www.keraamat.ir/product/tarbiate-jahadi/
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_قاسمیان
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#مغالطه_در_تربیت
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهم ترین آدم زندگیت کیه؟!
🔻 اولویت یک زندگی شما در خانواده کیست؟ پدر، مادر، فرزند یا همسر؟ اولویت اول زندگی ما باید همسر باشد.
🔴 اگر همسر ما در اولویت اول نباشد نمیتوانیم مربی خوبی باشیم. چون لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا و آرامش از همسر به دست میآید نه از بچه.
♨️ در قرآن میخوانیم رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍا... . اول، ازواج بیان میشود و بعد ذریات.
اولویت اول زندگی حضرت زهرا (س)، امیرالمومنین (ع) بود و حضرت رسول (ص) نیز اولویت یک زندگیشان حضرت خدیجه (س) بود.
⚡️اولویت یک، به لحاظ تربیت و اثر بخشی در زندگی، همسر است. اگر ما بهترین کس خانواده نیستیم، اول باید سراغ همسر خود برویم و بعد فرزند خود.
⚡️چرا که «والدین خوب»، همسران و زوجهای خوبی هستند. مثلاً اینکه به دلیل مشغله بالا ۳ ماه است که من و همسرم میخواهیم چکاب برویم اما نمیرویم، اشتباه است.
صبح تا شب در هیئت و از این کانون بسیج به آن کانون بسیج! وقتی یک تبادل احساس ساده با همسرمان نداریم، دنبال اصلاح چه کسی هستیم؟ گاهی اینقدر بچههای مسجد برای ما مهم میشوند که بچههای خودمان مهم نیستند.
☑️ توجیه ما در این کارها هم این است که کشور عقب است و باید تلاش کنیم! اینها به معنی بی اهمیتی کارهای اینچنینی نیست اما لازم است توجه کنیم تربیت از خانواده شروع میشود.
"استاد برمایی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_برمایی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#اولویت #همسر
#اولویت_اول_زندگی
✅ @keraamat_ir
💡 دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🔸١۶ ساعت آموزشی، به صورت مجازی (آفلاین)
⏰ از ۱ مرداد به مدت ۳ هفته
⭕️مهلت ثبت نام تا ۳۰ تیر ماه
🔻 همراه با اعطای گواهی معتبر از طرف مرکز تربیت مربی کرامت و باشگاه فکرپروری و خلاقیت
✔️ پشتیبانی در پیام رسان بله
@taakt
@keraamat_yar
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سه کلید اساسی در تشویق و تنبیه فرزندان!
🔻ما خیلی موافق تشویق و تنبیه فوری، معین و فردی نیستیم.
در حالی که معمولاً بر عکس گفته میشود که باید تشویق یا تنبیه به گونهای باشد که فرد متوجه شود برای چه کاری تشویق یا تنبیه شده است.
✴️ لازم است کمی خوف در دل فرد باقی بماند و فقط در این حد گفته شود که فلان کار اشتباه بود و تو یک روزی به خاطر این کار تنبیه می شوی.
مثلا زمانی، یکی از امتیازاتت کم خواهد شد یا در یکی از اردو ها ممکن است نتوانی شرکت کنی.
🔴 اگر تشویق و تنبیه را فوری کنیم، خودمان را راحت کردهایم. اجازه دهیم بچهها در خوف و شوق باقی بمانند. این بچه را بزرگ میکند. تشویق و تنبیه فوری و عینی، استقلال را از بین میبرد.
✴️ شاخصه دیگر اینکه فردی هم نباشد.
مثلاً در یک کلاس نصف نمره ها ضعیف بوده، اما همه را مجازات کنیم. حتی خود معلم، همراه بچهها به عنوان جریمه بدود که چرا نتوانسته مطلب را خوب به بچهها منتقل کند.
♨️ البته لازم است توجه کنیم که به صورت مطلق تشویق و تنبیه فردی و فوری را رد نمیکنیم. بلکه با توجه به اولویتها تصمیم میگیریم.
✴️ تشویق و تنبیه، معین هم نباید باشد. یک دفعه نمره، یک دفعه شکلات و یک دفعه آفرین گفته میشود.
☑️ اجازه دهیم محیط تربیت سیال باشد.
"حجت الاسلام پناهیان"
🌐 دسترسی به محتوای کامل این جلسه
https://b2n.ir/s91395
#استاد_پناهیان
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#تشویق #تنبیه
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری چالشهای تربیتی خونهتون رو حل کنید!
🔻لازم است جلساتی تحت عنوان جلسات خانوادگی در خانواده وجود داشته باشد تا قواعد خانواده در آن تنظیم شود. در این جلسات از قبل دستور جلسه مشخص است که راجع به چه چیزی میخواهیم گفتگو کنیم.
مثلاً در مورد ساعت غذا خوردن یا برنامه غذایی هفتگی، به خصوص برای خانوادههایی که بچهها یا مردان بد غذا دارند لازم است چنین برنامهای تنظیم شود.
⚡️در این جلسات، جدول هفتگی غذا، با مشورت همه اعضای خانواده تنظیم میشود.
معمولاً در خانهها مادر، غذایی که باب میل بچهها یا پدر خانه است را درست میکند. اما اگر در مورد آن در جمع خانواده، گفت و گو شود، یک روز غذایی که بچهها دوست دارند، یک روز غذایی که مادر دوست دارد و روز دیگر غذایی که پدر دوست دارد تهیه میشود و همه چون روی آن به نتیجه رسیدهاند، دیگر اعتراضی نمیشود.
🔴 یعنی چنین اتفاقی نباید بیفتد که سر ظهر شود و مادر نداند که چه غذایی را درست کند! یا غذایی آماده کند و صدای بچهها دربیاد که ما این غذا را دوست نداریم!
☑️ این قبیل چالشهای تربیتی، به دلیل بیبرنامگی در خانه است که میتوان در جلسات هفتگی آنها را با توافق بر روی موضوعات حل کرد.
"خانم دکتر عسلی"
🌐 دسترسی به محتوای کامل این جلسه
https://www.keraamat.ir/product/masaleshenasi-hozehaye-moshavere/
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_عسلی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#غذاخوردن #برنامه_غذایی #بدغذا
#گفتوشنود #مشورت
✅ @keraamat_ir
⭕️ دعوت به همکاری
🔸گرافیست
🔸کدنویس
🔸خبرنگار
✔️ علاقمندان میتوانند رزومه خود را از طریق زیر در تلگرام ارسال نمایند
t.me/arghavanhouse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش کلیدی در قصه گفتن برای کودکان!
🔻معمولا کتابها در صدد انتقال مفهومی به بچهها هستند. گاهی نویسنده خیلی مستقیم در طول داستان یا پایان آن، نتیجه را بیان میکند.
🔴 اگر به این شکل عمل شود، بچهها عادت میکنند، همیشه نتیجهگیریها حاضر و آماده در اختیارشان باشد.
هر دو کتاب «قلقلی آب را هدر نده! بی آب موندن خیلی بده!» و «آب چال» در مورد آب برای بچه ها نوشته شده است.
✴️ در کتاب اول خیلی مستقیم به بچه ها گفته میشود که آب را نباید هدر داد.
✴️ اما در کتاب دوم، هیچ صحبتی از هدر ندادن آب حرف نیست.
بلکه تصویرگری کتاب به گونهای است که در هر صفحه تعدادی از حیوانات مشغول خوردن آب از چالهای هستند و در صفحه این چاله، کوچک و کوچکتر می شود تا به جایی میرسد که هیچ آبی وجود ندارد و همه جا خشک است.
♨️ اما در اینجا توجه به این نکته لازم است که نباید ناامیدی و را در وجود بچهها ترزیق کرد. به همین دلیل در ادامه این کتاب، قطره بارانی نشان داده شده که از آسمان میآید و همه چیز سر جای خودش قرار میگیرد.
☑️ پس ازخواندن هر کتابی برای بچهها خوب است راجع به آن با هم گفتگو کنیم تا مفاهیم برای بچهها جا بیفتد و فرآیند خواندن تکمیل شود.
"خانم محسنی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_محسنی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#کتاب #کتاب_خواندن
#قصه #قصه_گویی
✅ @keraamat_ir
💡 دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🔸١۶ ساعت آموزشی، به صورت مجازی (آفلاین)
⏰ از ۱ مرداد به مدت ۳ هفته
⭕️مهلت ثبت نام تا ۳۰ تیر ماه
🔻 همراه با اعطای گواهی معتبر از طرف مرکز تربیت مربی کرامت و باشگاه فکرپروری و خلاقیت
🔴 کد تخفیف ویژه به مناسبت غدیر
smhkt20
✔️ پشتیبانی در پیام رسان بله
@taakt
@keraamat_yar
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که بچهها را وسواسی میکند!
🔻بهترین کار برای آموزش نظم در بچهها، قرار دادن ساعت نظم است.
مثلاً گوشی خود را برای ساعت ۷ شب کوک کنید و با آغاز زنگ زدن ساعت، مثل یک بازی، همه با شور و هیجان وسایل را در جای خود قرار دهند.
✔️ بهترین راه برای جمع کردن اسباب بازیها، ریختن آن در سبد است.
❌ در حالی که مادران وسواسی، بچههای خود را مجبور می کند که اسباب بازیهای را با نظم خاصی در کمد قرار دهند.
مثلا باربیها یک جا، پشمالوها یک جا و ... . در حالی که نیاز به چنین کاری نیست و خیلی راحت میتوان همه اسباب بازیها را در چند سبد قرار داد و این به بچه ها حس آرامش می دهد و باعث می شود از بازی لذت ببرند.
🔴 اگر چنین کاری انجام ندهیم، کم کم بچهها دچار وسواس می شوند و شاهد این هستیم که بسیاری از والدین از وسواسی بودن بچهها شکایت دارند.
☑️ دلیل این موضوع این است که خود ما از ابتدای بچگی ریشههای آن را با تذکر های زیاد و مداوم در بچهها ایجاد کردیم. بنابراین حواسمان باشد برای جمع کردن اسباب بازیها در ساعت نظم چند سبد قرار دهیم تا بچه ها اسباب بازی هایشان را در آن بریزند.
"خانم دکتر علیدوستی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_علیدوستی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#اسباب_بازی #بازی
#وسواس #نظم
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت خانههای چندفرزندی اینجوریه!
🔻بعضیها میگویند شما که میگویید فرزند زیاد داشته باشید، اگر فرزندان زیاد شدند، نمیتوانیم تربیتشان کنیم.
🔴 این حرف غلط است! توجّه داشته باشید که تربیت فرزندان اینجور نیست که انسان بخواهد، یکیک بچّهها را مثل یک شاگرد معیّنی دعوت و تربیت کند.
☑️ تربیت فرزندان، تربیت تکتک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا، فرقی نمیکند. بهطور طبیعی، خوب تربیت میشوند.
"مقام معظم رهبری"
شرح حدیث ۱۳۹۵/۹/۱۵
نشانی برای دریافت فیلم:
http://panahian.ir/post/3663
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#مقام_معظم_رهبری
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#فرزندآوری #فرزندزیاد
#خانواده #چندفرزندی
✅ @keraamat_ir
📣 به اطلاع شرکت کنندگان بسته های ویژه نوروزیِ
🔸کلیات تربیت دینی فرزند
🔸 تربیت مشاور و پشتیبان تربیت دینی پیوند
🔸 الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری
میرساند؛
اگر پیامک کانال اطلاع رسانی آزمون بسته ها را دریافت نکرده اید و یا در کانال ها عضو نشده اید، تا اول مرداد به کاربری @keraamat_site
اطلاع دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری موتور بچهها رو برای یادگیری روشن کنید!
🔻در آموزش مهم این است که ما مسائل خود بچهها را در نظر بگیریم.
❓ممکن است این سوال ایجاد شود که اگر ما مسائل بچهها را در نظر بگیریم، پس چیزهایی که لازم است به آنها یاد دهیم چه میشود؟ مثلا اینکه باید یاد بگیرد دروغ بد است یا چطور نماز بخواند؟! این پرسش، دو پاسخ دارد.
✴️ پاسخ اول این است که وقتی که ما به مسائل خود بچهها توجه کردیم، بچهها به واسطه آن مسئله، سراغ مسائل دیگر علمی نیز خواهند رفت. به عبارتی موتور یادگیریشان روشن میشود.
مثلاً اگر مسئله او این است که یک مهمانی بگیرد و آش درست کند به واسطه آن، اندازهها و وزن را یاد میگیرد.
✴️ نکته دوم اینکه اگر قائل هستیم که بچه ها فطرت دارند، کمال گرا هستند، زیبایی را دوست دارند، کشف حقیقت را دوست دارند و ... همه اینها به این میانجامد که دنبال آن باشند که این دنیا را چه کسی به وجود آورده؟ اگر دنبال این باشد، خدا را می شناسند، اگر خدا را بشناسند، دین را میشناسند، اگر دین رو بشناسند، پیامبر را میشناسد و اگر پیامبر را بشناسند، نکاتی که پیامبر بر آن تأکید دارد را میشناسند.
اما اگر مثلا بگوییم پیامبر بر به دنبال علم بودن تأکید دارند، اثری بر بچهها نخواهد گذاشت.
☑️ بنابراین، خیلی مهم است که ما مسئله خود بچهها را در نظر بگیریم.
"آقای ذوفن"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_ذوفن
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #یادگیری
#نماز #دروغ
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درسهای مدرسه به چه دردمون میخوره؟!
🔻قاعدتاً حفظ کردن محتوای کتابهای درسی؛ چه فرمولهای ریاضی، چه علوم انسانی و چه ویژگیهای گونه های مختلف حیوانات؛ هیچ کدام به تنهایی در زندگی ما به کار نمیآید.
اما اینها شیوهای از فکر کردن را به ما هدیه میدهد که آن به کار ما خواهد آمد و آن شیوه علمی فکر کردن است.
♨️ وقتی در کلاس، ره یافت اصلی گفتگو باشد، باعث میشود حتی اگر آن مبحث مورد علاقه بچهها نباشد، آن را همراهی کنند و کلاس برایشان جذاب باشد.
برای اینکار سه راه همدلی در کلاس وجود دارد.
✴️ اول اینکه احساس طرف مقابل برای من مهم باشد.
مثلاً اگر بچهها خسته هستند، بدون توجه به خستگی آنان، درس را ادامه ندهیم، بلکه از آنها بخواهیم کمی با هم دستهایمان را حرکت دهیم و بعد از آن کلاس را ادامه دهیم.
✴️ دوم اینکه نیازهای آنان را در نظر بگیریم.
مثلاً اگر در زنگ تفریح بچهها با هم دعوایشان شده و ناراحت به کلاس آمدهاند، به احساسشان بی توجه نباشیم و از طرفی همه زمان کلاس را هم به آن اختصاص ندهیم.
بلکه بگوییم، بچهها اگر موافق باشید، 5 دقیقه آخر کلاس راجع به موضوع شما با هم صحبت میکنیم.
✴️ سوم تغییر در شیوه بیان است.
اگر دیدیم بچهها به هر دلیلی مطلبی که توضیح داده شده را متوجه نمیشوند، شیوه بیان را تغییر دهیم.
☑️ این روشها موجب میشود، بچهها احساس کنند احساس و نیازشان در نظر گرفته شده، به همین دلیل با ما همراه میشوند.
"خانم قنبریان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_قنبریان
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#آموزش #گفتگو
✅ @keraamat_ir
📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: پرورش تفکر در متربی
🎥 گفتگو با استاد:
جناب آقای صادق ذوفن
📌 پنجشنبه ۳۰ تیرماه
🕰 ساعت ۲۲
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انبیأ چگونه متفکر تربیت می کردند؟!
🔻شناخت را نمی توان به شکل صادراتی و تحمیلی به افراد داد. بلکه خود انسان بايد به تفکر بپردازد و به شناخت برسد. حتی انبیا به کسی شناخت صادراتی نمی دهند.
مثلا پیامبر نمی گوید شما قبول کنید که خدا هست، یا معاد هست، یا جهنم و بهشت هست.
♨️ بلکه کار انبیا این است که به ما تعلیم بدهند که چگونه تفکر کنیم تا خودمان به شناخت برسیم.
✔️ یعنی به جای اینکه اون شناخت رو همینجوری بگذارد در وجود من، یک کاری میکند این ابزار رفت و برگشت بین معلوم و مجهول انقدر قوت پیدا بکند که وقتی با مجهول های جدید مواجه شدم ، بتونم از معلوم های قبلیم استفاده بکنم، این حرکت رو انجام بدم. به این می گویند تفکر.
⚡️ برای به جریان افتادن فکر من نیاز دارم به چیزی به اسم سؤال.
که اصلا کار انبیا سؤال قشنگ مطرح کردن بوده.
☑️ کار انبیا این بوده که اون معلوم های آدم ها رو با سؤال های بنیادین به هم بریزه، دوباره در موردش فکر بکنن و اگر من مجهول جدی یا سؤال یا مسئله جدی نداشته باشم، اتفاقی به اسم تفکر رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم شناخت رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم عقل و تعقل رقم نمی خورد، و این بهترطلبی من نمیتونه رقم بخوره، و من نمیتونم یه حرکت انسانی داشته باشم.
و من مجبورم حرکت بکنم، حرکت طبیعی یا غریزی انجام بدم.
"آقای ولی"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_ولی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #انبیا
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه میزان علائق در تفکر دانش آموزان تأثیر دارد؟!
🔻پرورش فکر چند مقدمه دارد که مهمترین پایه آن تزکیه نفس و تهذیب است.
ما معمولا از دیدگاه روان شناختی روز انسان را به سه بعد تقسیم می کنیم، بعد رفتاری، بعد بینشی، و بعد گرایشی.
یعنی هر ساحتی از وجود انسان و هر فعل و انفعالاتی در درون انسان ذیل یکی از اینها می گنجد.
⚡️ وقتی اسم تفکر می آید آن را قرین ساحت بینشی می دانیم و اگر می خواهیم پرورش تفکر در دانش آموز و متربی اتفاق بیفتد، باید ببینیم چه اتفاقی در ساحت بینش و اندیشه دانش آموز می افتد.
♨️ چرا که رفتار در اندیشه موثر است، به قول شهید مطهری ما بحث آزادی عقیده را قبول نداریم، اما به آزادی تفکر اعتقاد داریم و مبنای آزادی تفکر ، آزادی معنوی است.
☑️ برای آزادی تفکر و آزادی اندیشه، بیش از آنچه که در ساحت اندیشه ی دانش آموز و متربی کار کنیم ، باید در ساحت گرایش های دانش آموز توجه کنیم و ریشه های انحرافات بینشی و اندیشه ای را در ساحت گرایش و علایق جستجو کنیم.
"آقای امینیان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_امینیان
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #اندیشه
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی (آفلاین) معلم خلاق دبستان
✅ به همراه فرصت شغلی بعنوان همدرس
🔴 مهلت ثبت نام تا ۸ مرداد
📜 اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز کرامت و گروه آموزشی بردار
⭕️ دریافت کد تخفیف (برای شرکت کنندگان دوره های قبل ) و پشتیبانی دوره با:
@keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری به بچهتون محبت نکنین!
🔻 یکی از خطراتی که در بحث تربیت وجود دارد اشتباه تعریف شدن نقطه صفر است.
مثلاً نقطه صفر محبت چیست؟
بعضی والدین میگویند اینقدر به فرزندانمان محبت میکنیم، اما آخرش هم درست تربیت نمیشوند.
⚡️ اما زمانی که با آنها صحبت میکنیم، میبینیم نقطه صفر و تعریف محبتشان اشتباه است و محبت را اینگونه تعریف میکنند که؛ همیشه صبحانه و ناهار و غذای بچهها آماده است، لباس هایشان تمیز و اتو کشیده است، بی نظمیها ریخت و پاشهایی که میکنند را خودمان جمع میکنیم و ... .
🔴 در این نگاه، چنین مادری خیلی دارد به فرزندش محبت میکند، اما وقتی از او میپرسیم زمانی که این کارها را برای فرزندت انجام میدهی، نوع برخورد با او چگونه است و چگونه با او صحبت میکنی؟
⚡️ در پاسخها میبینیم در قبال انجام این کارها نوعی از منت گذاشتن وجود دارد، مثلا گفته میشود: بیا لباسهایت را بپوش و باز هم هی سر من غر بزن!! آیا وقتی بچهها از خانه بیرون میروند یا وارد خانه میشوند به بدرقه و استقبال آنها میرویم و آنها را نوازش میکنیم و میبوسیم؟
♨️ به اینجا که میرسیم نام این کارها را لوس بازی میگذاریم و حتی به پدر و مادرهایی که فرزند خود را زیاد نوازش میکنند، نمره منفی در محبت کردن میدهیم.
❌ مشکل این است که ما آن رسیدگیهای بدون مهر را محبت میدانیم اما چنین کارها و نوازشهایی لوس بازی مینامیم.
☑️ بنابراین مهم است که ما نقطه صفر را کجا میگذاریم.
"حجت الاسلام عباسی ولدی"
#استاد_عباسی_ولدی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#محبت #لوس #نظم
#نقطه_صفر
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری با بچه هاتون رفتار نکنین!
🔻 وقتی فرزند شما نقاشی میکشد و در حالی که مشغول آشپزی یا شستن ظرفها هستید، آن را به شما نشان میدهد، واکنش شما چیست؟
✴️ یک برخورد این است که به فرزند خود میگویید، آفرین! قشنگ است! برو جلوی تلویزیون و یکی دیگر بکش.
✴️ اما برخورد دیگر این است که مادر، شیر آب را میبندد، دستش را خشک میکند، در مقابل کودک زانو میزند تا هم قد او شود و نقاشی او را میبیند و راجع به آن با فرزندش صحبت میکند. بدون آن که نگرانی داشته باشد که ظرفهایی نشسته باقی مانده یا غذا روی گاز است یا ... .
♨️ فرق این دو مادر چیست؟
⚡️مادر اول از سر دلسوزی فقط باریکلایی میگوید و او را از سر خود وا میکند.
⚡️اما مادر دوم همه اطلاعات را به قلب خود میدهد، شیر آب را میبندد، شعله گاز را کم میکند، با خواهر یا دوستش خداحافظی میکند و گوشی را قطع میکند و فرزندش را میبیند،
یا مرد خانه، لپ تاپش را کنار میگذارد و با زنش صحبت میکند. این یعنی زنش را قلبا دوست دارد و آن مادر هم فرزندش را قلبا دوست دارد.
☑️ وقتی که قلب وسط میآید عشق و گرما و حرارت وسط میآید.
"حجت الاسلام دوست محمدی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_دوست_محمدی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#محبت #دلسوزی
#برخوردبابچهها
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مسئله با سؤال فرق داره؟!
🔻بعضی ها فکر می کنند که همینقدر که من دغدغه دارم ، نارضایتی دارم ، یعنی مسئله ام را می شناسم، خیر
♨️ وقتی ما می گوییم مسئله تعریف شده که ما خواسته مطلوب را می شناسیم، می خواهیم کجا باشیم، وضعیت موجودمان را می دانیم، و این فاصله را که یک مانعی نمی گذارد به آن برسیم، مسئله است.
موانعی که می بینیم ممکن است باز بین افراد متفاوت باشد و بعد اینها چطور اعتبارسنجی می شود؟
⚡️ بر اساس اینکه به سمتی که داده جمع کنیم، می رویم و بر اساس واقعیت ها صحبت میکنیم و بعد می توانیم به همه اینها شکل نهایی بدهیم.
☑️ و بدین صورت هر پرسشی که مطرح شده و هر سؤالی که قابل مطرح شدن بود، برایش یک جواب قابل قبولی پیدا کردیم و بدین صورت مسئله را شکل دادیم.
"خانم سلیمی"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_سلیمی
#تربیت_فرزند
#دوره_آموزشی
#سؤال #مسئله
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری میتونی روی دیگران اثر بزاری!
🔻 اگر مشاور توسط مراجع، پذیرفته نشود، نمیتواند بر او اثر بگذارد. مشاوره مانند وارد شدن به یک دِه است. اول باید ما را به دِه راه دهند تا بتوانیم کاری انجام دهیم.
♨️ به همین دلیل اولین و مهمترین کار مشاوره ملحق شدن است.
📍همه تکنیک های گوش دادن فعال، انعکاس و همدلی برای این است که بتوانیم به مراجع ملحق شویم.
📍الحاق یعنی با سبک مراجع و گفتمان ذهنی او پیش رفتن و با کلمات او صحبت کردن، تا به این وسیله بفهمد ما دنیای ذهنی او را فهمیدهایم تا به ما اطلاعات بدهد.
مثلا در مقابل شخصی که میگوید، زندگی برای من هیچ چیز ندارد کنيم بچهای که میگوید پدر و مادر من هیچ چیز نمیفهمند، باید گفت: واقعا اگر آدم در شرایطی قرار بگیرد که زندگی هیچ برایش نداشته باشد عذاب آور است.
☑️ باید توجه کنیم این به معنای تایید صحبتهای مراجع نیست، بلکه فقط برای کمک به این است که با ما همراه شود.
"دکتر خدادادی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_خدادادی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#مشاور #مشاوره
#همدلی #گوش_دادن
✅ @keraamat_ir
📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: بررسی بازی های کامپیوتری، کنسولها و موبایل
🎥 گفتگو با استاد:
جناب آقای حسامالدین براتی
📌 چهارشنبه ۵ مردادماه
🕰 ساعت ۲۱:۳۰
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
🔰 نشست تربیتی
📌 با موضوع: سلبریتی و تربیت رسانه ای
❓آیا برای فرزندان شما هم سلبریتی ها تبدیل به یک الگو شدند؟
❓آیا زنگ خطر سلبریتی سازی در جهان به صدا درآمده؟
❓به نظر شما خطرات پیروی از سلبریتی ها چیست؟
❓دلایل میل به پیروی و هم سویی با سلبریتی ها چیست؟
در این نشست همراه ما باشید تا جواب چالش ها و سوال هایتان را در این باره بگیرید
⏰ زمان: پنجشنبه ۶ مرداد ماه
ساعت: ۱۶:۰۰
🔖 با حضور جناب آقای داوود طالقانی
پژوهشگر و نویسنده کتاب سلبریتی ایرانی
📺 پخش زنده در اینستاگرام
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
پخش زنده در اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/keraamat-3
✅️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تجربه ای که تلاش کردن رو به بچه ها آموخت!
🔻یک بار یک اردویی رفتیم و میخواستیم بچهها در آن مفهوم کار کردن در دنیا و تجارت را یاد بگیرند.
یک پولی چاپ کردیم به نام "فانی".
✔️ ابتدای دوره ۲۰ هزار فانی به بچهها وام دادیم و هر روز باید ۷ هزار فانی برمیگرداندند.
غذایشان را از این پول باید میخریدند، برای بازی باید زمینه اجاره میکردند، بچه ها با فرغون تاکسی درست کرده بودند و در اردوگاه بچهها را جابهجا میکردند و در ازای آن هزینهای میگرفتند،
🔻یک نشریه درست کرده بودیم هر کس مقاله میداد، در ازای ارائه مقاله خود هزینهای دریافت میکرد تا بتوانند روزی 7 هزار فانی خود را بازگردانند. هر روز، کارهایی که در اردو داشتیم را به در بورس اردو، به مزایده میگذاشتیم. ظاهر این اردو این بود که ما برنامه خاصی برای بچهها نداریم و آزاد هستند.
‼️ اما خودشان باید برای هرکاری فکر میکردند و چون بچهها عادت به فکر کردن نداشتند و همیشه همه چیز برایشان فراهم بود بسیار خسته شده بودند!
✅آخر اردو بچهها گفتند ما فهمیدیم که چیزی در این دنیا به راحتی به دست نمیآید و ما هم همین را میخواستیم.
“حجت الاسلام وافی.”
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_وافی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#تجربه #تجارت
#کارکردن #تلاش
✅ @keraamat_ir