eitaa logo
📌نبرد آخر(حوادث آخرالزّمان )
12.7هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
6.6هزار ویدیو
43 فایل
این کانال به جنگ های آخرالزمانی سربازان جبهه حق با سربازان جبهه شیطانی می پردازد(انتشار مطالب، آزاد) تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5985708913264166323.mp3
868.3K
✅دعای‌روز ماه‌رمضاݩ با نــــوای ▫️التـــماس دعــاۍ فـــــرج 👉 @YekJoreMarefat
🔰شرح دعاے روز چهاردهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 دعاے روز چهاردهم:     ⬅️ اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِے فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ خدایا من را بہ لغزشها مواخذہ نڪن؛ 🍂آدمے گاهے دچار لغزش مے شود و ایمانش از بین مے رود؛ گاهے خداوند بخاطر گناهان ما بہ غضب مے آید، اغلب مردم بخاطر گناہ گرفتار سیل و زلزلہ و ... بلایا هستند؛ ولے درڪ درستے نسبت بہ این امر ندارند در قدیم معروف بود ڪه: «چوب خدا صدا ندارد.»     🌸 اگر نماز را در وقتش بخوانید خیلے از این پیش آمد ها نمے شود. «لا تواخذنے بالعثرات» یڪ نماز ڪہ اول وقت نخوانے آدم را بیچارہ مے ڪند. بخاطر اینڪہ در روایت وارد شدہ ڪہ ڪسے ڪہ نماز را از اول وقت بہ تاخیر بیاندازد، نماز او را نفرین مے ڪند  و خطاب بہ ضایع ڪنندہ نماز مے گوید: «ضَیّعڪَ اللهُ ڪَما ضَیَعتَنی» خدا ضایعت ڪند همانطورے مرا ضایع ڪردے. ولے اگر اول وقت نمازت را بخوانے نماز دعایت مے ڪند و مے گوید « حَفَظَڪ اللهُ ڪَما حَفَظتَنے » خدا حفظت ڪند همانطورے ڪہ مرا حفظ ڪردے.    ⬅️ وَ أَقِلْنِے فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ    خدایا با من اقالہ ڪن در این دعا از خدا درخواست اقالہ مے ڪنیم و مے گوییم؛ خدایا تو خود دستور بہ اقالہ دادہ اے، و بہ فروشندہ گفتہ اے؛ جنسے را ڪہ فروختہ اے و مشترے بدون دلیل باز گرداندہ است را قبول ڪن حال من هم از تو تقاضاے اقالہ دارم و از تو مے خواهم ڪہ گناهانم را رایگان ببخشے ؛ بہ قول استاد ما: «خدایا گناهان ما را مفتڪے بیامرز»    ⬅️ وَ لاَ تَجْعَلْنِے فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ  خدایا؛ من را در معرض تیر بلاء قرار مدہ.     🌿 «غرض» بہ معنے «هدف» است؛ زلزلہ و سیل ... این ها تیر بلایا هستند، قرآن ڪریم مے فرماید: «وَ ما أَصابَڪُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما ڪَسَبَتْ أَیْدیڪُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ ڪَثیرٍ» یعنے هر گرفتارے براے شما پیش مے آید حاصل دسترنج خودتان هست. «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ»    🍈 اگر مے بینے ڪہ باغ میوہ و مزرعہ ڪشت و ڪار تو بہ آفت مبتلا شدہ است، شاید اهل خمس و زڪات  نبودہ اے!     ✨در قرآن آمدہ است ڪہ (إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّے یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ) خدا برنامہ هاے مردم را عوض نمے ڪند مگر اینڪہ خودشان را تغییر بدهند.     ⬅️ بِعِزَّتِڪَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِین  بہ عزت خودت این دعاها را در حق ما مستجاب ڪن، اے ڪسے ڪہ عزت مسلمین از توست. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
ツ 🌷عـــــلامه طباطبایــۍ(ره): برای ارتباط با حضــــرت تنها باید #تصـــــفیه شد دل را باید تصفیه ڪرد. اگر #دل صاف باشد این امواج را درڪ می ڪند و تصـــــویر را هم نشان می دهد اما اگــــر دل صاف نباشد و گرد و خاڪ داشـته باشد تصــــویر را خوب نشان نمی دهد. 📚الهـــــیه صفــحه ۱۲۲ ↬ @YekJoreMarefat
➣ 👈دعای‌روز #چهاردهم ماه‌رمضان خــــ♡ـــدایا مؤاخذه نڪن مــرا در این روز به لغزشها و #درگــذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تـیر بلاها و آفات اى عــزت دهــنده مســلمانان. 💠 @YekJoreMarefat
✍اگر یڪ ڪه به او اطمینان و اعتــماد داری به تو بگوید نگـران نباش وغصّه‌ی بدهی هایت را نخورخیالت راحت باشد، من هستــم ببین این حرف او چقدر به‌تو آرامش می بخـشد و راحت می شـــوی! خدای مهربان ڪه غنی و تواناست به تو گـــــفته است ↶↶↶ «ألَیـــــــــسَ اللهُ بِِڪافٍ عَـــــبدَهُ» آیا خــ♡ـداوند برای ڪفایت امور بنده‌اش نیست؟ یعنی ای بنـــده‌ی من بـرای همه‌ی ڪسری و ڪمبودهای دنیوی و اخروی‌ات من هستم این سخـن خدا چقدر انسان را راحت می ڪند و به او آرامــش می بخـــــشد؟! 👌لذاست ڪه فــــرمود↶↶↶ «ألا بِذِڪـــــرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلوبُ» دلها با خـــــــدا آرام میگـیرد. http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
» 📜 #حــدیث‌امـــروز ❤️قال امام حســݩ علیه السلام: هرگاه ديدى ڪسى با #آبروى مردم بازى مى ڪند سعى ڪن ڪه تـو را نشناسد زيرا آبـــــروى آشـــــنايانش ڪمترين ارزش را نــزد او دارد. 📚ميزان الحڪمه ج ۶ ص ۲۰۰ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶ثمرہ بدیها و خوبے ها، فقط و فقط دامنگیر خودمان مےشود إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكمُ وَ إِنْ أَسَأْتمُ (سوره اسراء-۷) اگر نیكى كنید، بہ خود نیكى كرده اید و اگر بدى هم كنید، باز بہ خود بد كرده اید. علامہ طباطبایے(ره) در تفسیر این آیہ مے نویسد: «لام» در«لانفسكم» و نیز در «فلها»، لام اختصاص است یعنى: خوبے و بدے شما مختص بہ خود شما است، بدون اینكہ چیزے از آن بہ دیگران بچسبد، و این خود قانون در حال اجراے خداست كہ اثر و تبعات عمل هر كسى را- چہ خوب و چہ بد- بہ خود او برمےگرداند. و این همان معنایے است ڪہ در قرآن بہ دفعات و با تعابیر گوناگون آمدہ است ڪہ «اثر هر عمل- چہ خوب و چہ بد- بہ صاحبش برمےگردد» 🔶دوام وضعیت فعلے بستہ بہ عملڪرد شماست إِنْ عُدتمُ عُدْنَا (اسراء-۸) اگر شما برگردید ما هم بر مے گردیم. این فراز در واقع هشدار بہ ڪسانے است ڪہ پس از مدتها سرڪشے و تحمل عذابهاے الهے بہ راہ راست برگشتہ و از رحمت حق برخوردار گشتہ اند. در این خطاب تهدید مے شوند ڪہ اگر دوبارہ بہ همان وضعیت سابق باز گردند خدا نیز دست از عنایت خود ڪشیدہ و بہ مانند گذشتہ با آنها رفتار خواهد ڪرد. اما مےتوان از این جملہ بہ یڪ قانون ڪلے تر هم دست یافت و آن اینڪہ هر ملت و جمعیتے ڪہ تغییر رویہ دهند چہ بہ سمت ارزشهاے دینے و چہ بہ سمت رذایل نفسانے خداوند نیز نسبت بہ آنها تغییر رویہ مے دهد. اگر نور بہ ظلمت روند خدا نیز رحمت و عنایت خاصہ خود را بہ روے آنها قطع ڪردہ و با غضب و عذاب با آنها برخورد مےڪند و اگر از ظلمت خارج و وارد نور شوند عذاب خود را از آنها رفع و درهاے رحمتش را بہ روے آنها مےگشاید. 🔶پاسخ خدا بہ ڪسے ڪہ دنیا مےخواهد و ڪسے ڪہ بہ دنبال آخرت است كلاًُّ نُّمِدُّ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ وَ مَا كاَنَ عَطَاءُ رَبِّكَ محَظُورًا(اسراء-۲۰) ما بہ هر دو گروہ از لطف پروردگارت عطا مى كنیم زیرا هیچ كس از بخشش پروردگارت محروم نیست. بر اساس این آیہ خداوند بہ هر دو گروہ ڪمڪ مےڪند منتهے روش ڪار در اجابت آنها متفاوت است. دربارہ ڪسے ڪہ فقط دنیا مےخواهد مےفرماید: كسانى كہ تنها هدفشان همین زندگى زودگذر دنیاى مادى باشد، ما آن مقدار را كہ بخواهیم و بہ هر كس ڪہ صلاح بدانیم در همین زندگى زودگذر مى دهیم؛ سپس جهنم را براى او قرار خواهیم داد كہ در آتش آن مى سوزد در حالى كہ مورد سرزنش و دورى از رحمت خدا است. دو قید در خصوص این گروہ وجود دارد ڪہ قابل توجہ است: «مَا نَشَاء»؛ آن مقدارے ڪہ ما مےخواهیم؛ نہ آن مقدارے ڪہ او مےخواهد و «لِمَن نُّرِید»؛ آنهایے ڪہ ما مے خواهیم؛ نہ هر ڪس ڪہ مے خواهد. بنابراین همہ دنیاپرستان بہ خواستشان نخواهند رسید و آنها هم ڪہ مے رسند تنها بہ مقدارے از آن دست پیدا خواهند ڪرد و بعد از آن هم ڪہ جهنم در انتظار آنهاست. و دربارہ ڪسے ڪہ در پے امنیت و رفاہ در آخرت است مے فرماید: كسى كہ آخرت را طلب ڪند و سعى و كوشش خود را در این راہ بہ كار بندد، در حالى كہ بہ این راہ و هدفش ایمان داشتہ باشد، این سعى و تلاش او مورد قبول الهى خواهد بود. بنابر این ڪسے ڪہ با ایمان قلبے و تلاش عملے در پے ڪسب سعادت اخروے باشد خداوند متعال از این تلاش او قدردانے ڪردہ و بهشت را نصیبش مے ڪند. 🔶چہ ڪسانے برادران شیطانند؟ وَ لَا تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا(۲۶)إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ كاَنُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَ كاَنَ الشَّیْطَنُ لِرَبِّهِ كَفُورًا(اسراء-۲۷) هیچگونہ اسراف و ریخت و پاشے مكن. بى تردید اسراف كنندگان و ولخرجان، برادران شیاطیناند، و شیطان هموارہ نسبت بہ پروردگارش بسیار ناسپاس است. «تبذیر» در اصل از ریشہ «بذر» و بہ معنى پاشیدن دانہ مى آید، منتهے این كلمہ مخصوص مواردى است كہ انسان اموال خود را بہ صورت غیر منطقى، مصرف مى كند ڪہ معادل آن در فارسى «ریخت وپاش» است. بہ تعبیر دیگر تبذیر آن است كہ مال در غیر موردش مصرف شود هر چند كم باشد، و اگر در موردش صرف شود تبذیر نیست هر چند زیاد باشد. در آیہ بعد مبذرین را برادران شیاطین خواند ڪہ این براے آن است ڪہ آنها نیز نعمتهایے را ڪہ خدا داد، كفران مى كنند و در غیر محلش، صرف مى نمایند. تعبیر بہ «اخوان؛ برادران» یا براے آن است كہ اعمالشان همردیف و هماهنگ اعمال شیاطین است؛ همچون برادرانى كہ یكسان عمل مى كنند و یا بہ دلیل آن است كہ در دوزخ همنشین شیطان اند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶چرا برخے نمےتوانند گناہ را ترڪ ڪنند؟ قَالَ أَ رَءَیْتَكَ هَاذَا الَّذِى كَرَّمْتَ عَلىَ لَئنِ أَخَّرْتَنِ إِلىَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّیَّتَهُ إِلَّا قَلِیلًا(اسراء-۶۲) شیطان گفت: اگر تا روز قیامت بہ من مهلت دهے تمام فرزندان این ڪسے ڪہ بر من مقدم داشتے را افسار مے زنم؛ مگر عدہ ڪمے. 🔶گناہ زنجیر اصل كلمہ «احتناڪ» از «حنك» است. وقتى گفتہ مى شود:«حنك الدابة بحبلها» معنایش این است كہ ریسمانى بہ گردن حیوان بست و او را كشید. خود «احتناك» هم بہ معناى افسار كردن است. شیطان ابتدا وسوسہ ڪردہ و بہ گناہ دعوت مےڪند. پس از آنڪہ فرد اولین قدم را برداشت و خود را بہ آن آلود، وسوسہ هاے بعدے سریعتر و راحتتر در او اثر مےڪند. هر چہ انجام گناہ سادہ تر و سریعتر شود نشان از آن دارد ڪہ شیطان بهتر و بیشتر بر او تسلط یافتہ و بہ تعبیرے بهتر سوار شدہ و افسار نفس را بہ دست گرفتہ است. از این بہ بعد او مے برد هر جا ڪہ خاطرخواہ اوست و این افسار بہ دهان یا گردن هم مےرود هر جا ڪہ او مےڪشد. چنین ڪسے بہ عیان مشاهدہ مےڪند ڪہ تلاشهاے سطحے او براے ترڪ گناہ سودے ندارد و با ڪوچڪترین حرڪتے ڪہ شیطان بہ افسار مےدهد او با سرعت بہ سمت گناہ رفتہ و آن را مرتڪب مےشود. چارہ رهایے از این اسارت، توبہ اے حقیقے و تلاش جدے در سایہ توڪل بہ خدا و توسل بہ اولیاے اوست. 🔶قرآن با دو تاثیر متضاد وَ نُنزَّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَ لَا یَزِیدُ الظَّلِمِینَ إِلَّا خَسَارًا(اسراء-۸۲) ما قرآن را نازل مى كنیم كہ مایہ شفاء و رحمت مؤمنان است؛ ولى ستمگران، جز خسران و زیان بیشتر، چیزى بر آنها نمى افزاید. اگر قرآن را شفا نامیدہ با اینكہ شفا باید حتما مسبوق بہ مرضى باشد، خود این معنا را مےرساند كہ دلهاى بشر حالاتى دارد كہ اگر قرآن را با آن مقایسہ كنیم خواهیم دید كہ همان نسبتى را دارد كہ یك داروى معالج با مرض دارد. از اینجا روشن مےشود كہ انسان، همانطور كہ سلامتى و بیمارے جسمى دارد، سلامتى و بیمارى روحى هم دارد و همانطور كہ اختلال در نظام جسمى او باعث مى شود كہ دچار مرضهایى جسمى گردد، اختلال در نظام روحے او نیز باعث مى شود بہ انواع بیماریهاى روحى مبتلا شود و همانطور كہ براى مرضهاى جسمیش دارویے وجود دارد، براى مرضهاى روحیش نیز دارویے هست. قرآن ڪریم همان نسخہ شفابخش است ڪہ داروے تمام مرضهاے روحے را ارئہ مے ڪند؛ البتہ این نسخہ، براے مومنین ڪہ بہ آن ایمان دارند و پذیراے آن هستند نافع است و شفادهندہ ولے براے غیر مومنین ڪہ آن را باور ندارند و پذیراے آن نیستند نہ تنها شفادهندہ نیست؛ بلڪہ بر درد و آلام درونے آنها مےافزاید. باید توجہ داشت ڪہ علت این افزایش درد، قرآن نیست بلڪہ آن مرض درونے آنهاست ڪہ چون دارو را نمےپذیرد واڪنش هاے دردآور بیشترے از خود نشان مےدهد. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
4_5990051541812250207.mp3
743.2K
✅دعای‌روز ماه‌رمضاݩ با نــــوای ▫️التـــماس دعــاۍ فـــــرج 👉 @YekJoreMarefat
🔰شرح دعاے روز پانزدهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ اللهمّ ارْزُقْنے فیهِ طاعَةَ الخاشِعین خدایا در این روز اطاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان. 🌹براے آنڪہ بدانیم خاشعین چہ ڪسانے هستند، بهتر است اول در مورد متڪبرین صحبت بہ میان آوریم؛ چرا ڪہ خضوع و خشوع بہ طور ڪامل با تڪبر و غرور تضاد دارد. 👈براے روشن شدن این موضوع اشارہ مے ڪنیم بہ قسمتے از سخنان گهربار حضرت علے(ع) ڪہ در مورد متڪبران اینگونہ فرمودند: «آگاہ باشید! زنهار! زنهار! از پیروے و فرمانبرے سران و بزرگانتان، آنان ڪہ بہ اصل و حسب خود مے نازند و خود را بالاتر از آنچہ هستند مے پندارند و ڪارهاے نادرست را بہ خدا نسبت مے دهند و نعمت هاے گستردہ خدا را انڪار مے ڪنند، تا با خواستہ هاے پروردگار مبارزہ ڪنند و نعمت هاے او را نادیدہ انگارند، آنان شالودہ تعصب جاهلے و ستون هاے فتنہ و شمشیرهاے تفاخر جاهلیت هستند.» 🌸 امام علے (ع) همچنین در قسمتے دیگر نیز فرمودند: «ڪبر و خودپسندے چیزے است ڪہ قلب هاے متڪبران را همانند ڪردہ، تا قرن ها بہ تضاد و خونریزے گذراندند و سینہ ها از ڪینہ ها تنگے گرفت.» ڪہ با توجہ بہ این تذڪرات مقدس از زبان امیر مؤمنان، درمے یابیم ڪہ خضوع و خشوع همانند ظرفے است ڪہ انسان بہ وسیلہ آن بہ جمع آورے رضا و خشنودے خداوند مے پردازد و تڪبر چون ظرفے است تو خالے ڪہ هیچ چیزے در آن جز غرور و تڪبر جاے نمے گیرد و این خضوع و خشوع است ڪہ انسان را بہ خداے خویش نزدیڪ مے سازد؛ زیرا ڪہ هرچہ انسان نزد پروردگار عالمیان، خود را ذلیل و خوار نشان دهد، ارزشش در پیشگاہ او بیشتر مے شود. 🍃چنانچہ حضرت علے (ع) فرمودند: «تاج تواضع و فروتنے را بر سر نهید و تڪبر و خودپسندے را زیرپا بگذارید ... و تواضع و فروتنے را سنگر میان خود و شیطان و لشڪریانش قرار دهید، زیرا شیطان از هر گروهے لشڪریان و یارانے سوارہ و پیادہ دارد.» پس خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالمیان همان طاعت و بندگے خالصانہ در مقابل ذات اقدس اوست ڪہ ما نیز در این روز از خداوند مے خواهیم بہ ما عبادت و اطاعتش را همراہ با خضوع و خشوع نصیب ڪند. ⬅️ واشْرَحْ فیهِ صَدْرے بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِڪَ یا أمانَ الخائِفین و شرح صدر مردان فروتن و خداترس را بہ من عطا فرما بہ حق امان بخشے خود اے ایمنے دل هاے ترسان. ❓حال منتخبین چہ ڪسانے هستند؟ در دعاے این روز نڪتہ اساسے ڪہ بہ آن تأڪید شدہ است، خضوع و خشوع و فروتنے در مقابل ذات اقدس پروردگار است. 👈مخبتین بہ معناے فروتنان است، آن هم فروتنانے ڪہ فروتنے آنان فقط در مقابل پروردگار جهان و جهانیان است، ❓حال شاید سئوال ڪرد ڪہ فروتنان چہ ڪسانے هستند؟ 🌿 ڪہ در جواب باید بگوییم فروتنے یڪے از صفات بارز مومنان تقواپیشہ است ڪہ شب و روز خود را بہ تقوا و پرهیزڪارے مے گذرانند. چنانچہ حضرت علے (ع) در مورد صفت و نشانہ یڪ پرهیزڪار فرمودند: «در دیندارے نیرومند، نرمخو و دور اندیش است، داراے ایمانے پر از یقین، حریص در ڪسب و دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگرے میانہ رو، در عبادت فروتن، در تهے دستے آراستہ، در سختے ها بردبار، در جستجوے ڪسب حلال، در راہ هدایت شادمان و پرهیز ڪنندہ از طمع ورزے، است.» 👌با توجہ بہ فرمودہ آن بزرگوار در مے یابیم ڪہ مخبتین همان پرهیزڪاران هستند ڪہ شب و روز خود را بہ ذڪر و یاد خداوند بہ پایان مے برند ڪہ ما نیز در این روز از خداوند مے خواهیم شرح صدرے را ڪہ مردان پرهیزڪار و فروتن دارند، بہ ما نیز عطا ڪند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat
➣ 👈دعای روز #پانزدهـم ماه رمضان خــــ♡ـــدایا در این روز طاعت خاشعان فروتنان را به من ده و سینه ام را به #تـوبه فروتنان وســعت دِه به امان دادنت ای امان آنان ڪه می‌ترســـند. 💠 @YekJoreMarefat
☀️ 💞 #یاڪریــم_اڪــرمنا تالطف حسن هسٺ گدايی عشق اسٺ دورو بر شـــاه بی نـــوايی عشق اسٺ #خاڪ‌حـــرمــــش بہ ڪيميا می ارزد اصلا همه چيز مجــــتبائى عشق اسٺ 🌹ولادت با سعادت ڪریم اهل بیت #امام‌حسن‌مجتبی‌علیه‌السلام‌مبارڪ 💟 @YekJoreMarefat
🔔 ◄ پـــیر مـــردی گـــفت ↶↶↶ زندگی مثل #آب داخل لیوان ترڪ خورده میماند بخوری تموم میشود نخــوری حـــرام میشــود!! 👌از #زندگــیت لذت ببر چـون در هـــــرصـــــورت تمـــــوم میشـــــه. ↷↷ http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
4_5987763453819880941.mp3
2.88M
🔊 🎼 پادڪست بســیار زیـبا 🎤آیت الله مجتهـــــــدۍ ✅ ⏱ ۴ دقـــیقه و ۹ ثانـــیه 🌺 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
➣ 📜 #یڪـــ‌آیــه‌قـــــرآن اوست خدايى ڪه جز او معــبودى نيست همان فرمانرواى پاك سلامت بخش و مؤمن به حقيقت حقه‌خود ڪه نگـهبان عزيــز جـبار و متڪبر است #پاك است خدا از آنچه با او شريك مى گـــــردانند. 📒سوره مبارڪه الحشر آیه ۲۳ ↷↷↷ http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
🌓 #نیایـــش‌شبانگاهـــــۍ هر شب پنجرہ های ملکوت آسمان بسوی قلبها گــــــــشودہ می شود الهی در این شب عزیز #ڪینه ﺭﺍ اﺯ قلبهای ما ﺑﺰﺩﺍﯼ و نــور ایمانت را درقلبهایـــــــمان جـــــاری ڪݩ. ✨ #شــــــبـتون‌مــهدوۍ✨ ┏━━━━🌷━━━━┓   👉 @YekJoreMarefat ┗━━━━🌷━━━━┛
» 📜 #حــدیث‌امـــروز ❤️قال امـام علی علیه السلام: اگر ڪسى را #گــــــرامى بدارى در حقيـقت خودت را گرامى داشته اى و حيثيت خويش را با آن آراسته‌اى بنابـــراين... 📚غــررالحڪم حدیث ۳۵۴۲ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 💠سورہ ڪهف 🔶مأموریت عجیب دو پیامبر (سوره ڪهف-آیه۸۲) و اما داستان دیوار ڪہ متعلق بہ دو پسر یتیم این شهر بود و زیر آن گنجے براے آن‌ها وجود داشت و پدرشان مرد صالحے بود. پروردگارت می‌خواست وقتے ڪہ آن‌ها بالغ شدند، آن گنج را از زیر دیوار خارج ڪنند. این لطفے از جانب پروردگارت بود و من این ڪار را از پیش خود نڪردم. این آیہ، پردہ از راز یڪے از سہ مأموریتے برمی‌دارد ڪہ موسے بہ همراہ خضر علیهمالسلام و بہ رهبرے او انجام دادند. آن‌ها در این مأموریت، دیوار در حال تخریبے را بازسازے ڪردند و وقتے موسے علیه‌السلام از سرّ این ڪار سوال ڪرد؛ خضر علیه‌السلام پاسخ داد: گنجے در زیر این دیوار نهفتہ ڪہ متعلق بہ دو بچہ یتیم است. خدا ارادہ ڪرد تا زمانے ڪہ این‌ها بزرگ می‌شوند و آن را استخراج می‌ڪنند گنجشان محفوظ بماند. چون پدر آن‌ها مرد صالحے بود ما مأمور شدیم دیوار را بازسازے ڪنیم تا مبادا گنج ظاهر شود و اموال این یتیم‌ها بہ خطر افتد. 🔶نڪتہ عجیب در این داستان: چون پدر این دو بچہ یتیم، انسان صالحے بود خدا دو پیامبر را مأمور می‌ڪند تا از اموال فرزندان او محافظت ڪنند. 🔶نڪتہ عجیب‌تر اینڪه: امام صادق علیه‌السلام فرمود: «انہ ڪان بینهما و بین ذلڪ الأب الصالح سبعة آباء» آن مرد صالح، جد هفتم این دو یتیم بود. نتیجہ اینڪه: ڪسے چند صد سال قبل می‌زیستہ؛ چون انسان صالح و متدینے بودہ است خداوند متعال بہ دو پیامبر خود ڪہ یڪے از آن‌ها نیز اولوالعزم است مأموریت می‌دهد تا از اموال دو یتیم در نسل او مراقبت ڪنند و این امر بسیار شگفت انگیز است. 🔶زیانڪارترین انسان‌ها چہ ڪسانی‌اند؟ قُلْ هَلْ نُنَبِّئُڪُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً(۱۰۳) الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُمْ فیِ الحْیَوةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یحَسَبُونَ أَنهَّمْ یحُسِنُونَ صُنْعًا (۱۰۴-ڪهف) بگو: [می‌خواهید] شما را از زیانڪارترین مردم با خبر ڪنم؟ آن‌ها ڪسانی‌اند ڪہ تمام سعے و تلاششان در زندگے دنیا بہ هدر رفتہ با این حال خیال می‌ڪنند ڪار خوبے انجام می‌دهند. این آیہ از ڪسانے خبر می‌دهد ڪہ در عمل از هر زیانڪارے زیان ڪارترند و آن‌ها ڪسانے هستند ڪہ در زندگے دنیا هم از عمل خود بهرہ نگرفتند؛ چون «ضلال سعی» همان خسران و بی‌نتیجگے عمل است و چون این‌ها علاوہ بر غفلت از ضرر، آن را سود هم تلقے می‌ڪنند از این رو بہ زیانڪار ترین افراد لقب گرفته‌اند. خسران و خسارت در ڪسب و ڪارهایے صورت می‌گیرد ڪہ بہ منظور سود انجام می‌شود و وقتے خسران تحقق می‌یابد ڪہ ڪاسب بہ غرضے ڪہ از تلاش خود داشتہ، نرسد؛ بلڪہ مقدارے از سرمایہ هم نابود شود و یا حداقل منفعتے عاید او نگردد در نتیجہ سعیش بی‌نتیجہ شود. و این همان است ڪہ آیہ شریفہ آن را «ضلال سعی» خواندہ است. اگر ڪسے ضرر ڪرد و فهمید ضرر ڪردہ است بہ فڪر چارہ افتادہ و سعے می‌ڪند ڪہ جبران ڪند؛ اما بیچارہ ڪسے ڪہ ضرر می‌ڪند و گمان می‌ڪند ڪہ دارد سود می‌برد. چنین ڪسے چون امیدے بہ بازگشت و جبرانش نیست پس در حقیقت زیانڪار تر از او هم ڪسے پیدا نمی‌شود. آنگاہ در دو آیہ بعد ریشہ این وارونہ انگارے آن‌ها را چنین بیان می‌ڪند ڪه: آن‌ها ڪسانے هستند ڪہ بہ آیات پروردگارشان ڪافر شدند و دیدار [قیامت و محاسبہ اعمال] را بہ وسیلہ او منڪر شدند و آیات من و پیامبرانم را بہ باد استهزاء و تمسخر گرفتند. 💠سورہ مریم 🔶خدا عنایت می‌ڪند؛ اما تو هم تڪانے بخور! وَ هُزِّے إِلَیْڪِ بجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَیْڪِ رُطَبًا جَنِیًّا(۲۵- مریم سلام اللہ علیها) تڪانے بہ این تنہ نخل بدہ تا برایت رطب تازہ فرو ریزد. این سخن زمانے بہ مریم سلام اللہ علیها گفتہ می‌شود ڪہ او براے دنیا آوردن فرزندش از مسجد فاصلہ گرفتہ و پاے تنہ نخلے خشڪیدہ نشستہ است. وقتے فرزندش بہ دنیا می‌آید بہ او گفتہ می‌شود تو این نخل خشڪیدہ را تڪان بدہ بہ قدرت الهے این تنہ، صاحب رطب تازہ شدہ و بر تو فرو می‌ریزد. 🔶نڪتہ قابل توجہ در این داستان براے خدایے ڪہ نخل خشڪیدہ را پر ثمر ڪردہ و آن را در یڪ چشم بر هم زدن، صاحب رطب تازہ می‌ڪند؛ بے شڪ ریختن آن‌ها و در دسترس قراردادنشان نیز ممڪن بود؛ اما این جریان بہ ما می‌آموزد ڪہ قرار نیست تمام امور بشر حتے برگزیدگان الهے از راہ امدادهاے غیبے ادارہ شود. ڪمڪ‌هاے ویژہ و امدادهاے غیبے الهے ڪہ از مسیر غیر عادے و ناشناختہ نصیب برخے می‌شود حقیقتے است انڪار ناپذیر؛ اما این بدان معنا نیست ڪہ چون خدا می‌تواند پس بشر بابد دست روے دست گذاشتہ و فقط منتظر غیب باشد. انسان باید بداند ڪہ این عنایت‌ها بہ مانند سایر امورے ڪہ از خداوند متعال صادر می‌شود تحت مدیریت حڪمت الهے قرار دارند و هر ڪجا ڪہ حڪمتش اقتضاء ڪند انسان را بہ امداد غیبے یارے می‌ڪند. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶راہ محبوب شدن در بین مردم إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَاتِ سَیَجْعَلُ لهَمُ الرَّحْمَانُ وُدًّا(۹۶- مریم سلام اللہ علیها) بے تردید ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ و ڪارهاے شایستہ انجام می‌دهند، [خداے] رحمان بہ زودے براے آنان محبتے [در دل‌ها] قرار خواهد داد. ڪلمہ «وُدّ» و «مودّت» بہ معناے محبت است. این آیہ شریفہ وعده‌اے زیبا از ناحیہ خداے متعال است بہ ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ و عمل صالح می‌ڪنند ڪہ بہ زودے محبت آن‌ها را در دل‌ها قرار می‌دهد. همان‌گونہ ڪہ در آیہ نمایان است این بشارت را مقید بہ قیدے نڪردہ است از این رو دلیلے ندارد ڪہ ما آن را منحصر در فرد خاصے ڪنیم و یا آن را مربوط بہ بهشت یا قلوب همہ مردم در دنیا و یا مقید بہ قیود دیگرے ڪنیم. بہ عبارت دیگر آیہ مطلق است و پیامش این است هر ڪس اهل ایمان و انجام عمل صالح باشد خداوند محبت او را در دل دیگران انداختہ و او بدون اینڪہ قدمے در این جهت برداشتہ باشد محبوب دیگران می‌شود. در روایتے از رسول خدا صلے اللہ علیہ وآلہ آمدہ است: هنگامے ڪہ خداوند ڪسے از بندگانش را دوست دارد بہ فرشتہ بزرگش جبرئیل می‌گوید من فلان ڪس را دوست دارم او را دوست بدار! جبرئیل هم او را دوست خواهد داشت. سپس در آسمان‌ها ندا می‌دهد ڪه‌اے اهل آسمان! خداوند فلان ڪس را دوست دارد او را دوست بدارید! ڪہ بہ دنبال آن، همہ اهل آسمان او را دوست می‌دارند؛ آنگاہ پذیرش این محبت در زمین نیز منعڪس می‌شود. و هنگامے ڪہ خداوند ڪسے را دشمن بدارد بہ جبرئیل می‌گوید من از او متنفرم، او را دشمن بدار! جبرئیل هم او را دشمن می‌دارد. سپس در میان اهل آسمان‌ها ندا می‌دهد ڪہ خداوند از او متنفر است او را دشمن دارید! همہ اهل آسمان‌ها از او متنفر می‌شوند؛ آنگاہ این تنفر در زمین نیز منعڪس می‌شود. 🔶اصلی‌ترین عامل سختی‌هاے آزار دهندہ قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِیعَا بَعْضُڪُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا یَأْتِیَنَّڪُم مِّنیّ‌ِ هُدًے فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَایَ فَلَا یَضِلُّ وَ لَا یَشْقَے(۱۲۳)وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِڪْرِے فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنڪاً وَ نحَشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَمَةِ أَعْمَے(۱۲۴- طه) خداوند متعال بہ آدم و حوا فرمود: از بهشت بہ سوے زمین فرود آیید ڪہ برخے از شما دشمن برخے دیگرند. زین پس هرگاہ از سوے من هدایتے بہ شما رسید، اگر ڪسے از هدایتم پیروے ڪند، نہ گمراہ می‌شود و نہ بہ مشقت و رنج می‌افتد و اگر ڪسے از هدایت من ڪہ سبب یاد نمودن من در همہ امور است، روے بگرداند براے او زندگے تنگ و سختے خواهد بود و روز قیامت او را نابینا محشور می‌ڪنیم. 🔵از این فراز شریف چند مطلب فهمیدہ می‌شود: ۱. اگر ڪسے از هدایتگران الهے ڪہ انسان را بہ سوے خدا و آن ڪمال مطلق هدایت می‌ڪنند پیروے ڪند؛ نہ گمراہ می‌شود و نہ بہ مشقت و رنج می‌افتد. ۲. اینڪہ بہ طور مطلق فرمودہ «گمراہ و شقے نمی‌شود» می‌رساند ڪہ هم ضلالت و شقاوت دنیایے از او نفے شدہ هم آخرتے. ۳. بہ جاے اینڪہ بفرماید «و من لم یتبع هداے؛ و هر ڪہ هدایت مرا پیروے نڪند» فرمود: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِڪْرِی» تا بہ علت حڪم اشارہ ڪند و معلوم شود ڪہ علت تنگے معیشت در دنیا و ڪورے در روز قیامت، فراموش ڪردن خدا و اعراض از یاد او است. ۴. آرامش غیر از آسایش است. آسایش راحتے تن است و آرامش راحتے جان. پیام آیہ ناظر بہ سلب آرامش در صورت غفلت از یاد خداست؛ چون بسیارند ڪسانے ڪہ از یاد خدا اعراض ڪرده‌اند؛ اما غرق در ثروت و امڪانات و آسایشند؛ ولے همان‌طور ڪہ می‌بینیم و آیہ بہ آن اشارہ دارد این افراد از آن آرامش روحے «أَلا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ » بهره‌اے ندارند. ۵. اصولاً تنگے زندگے بیشتر بہ خاطر ڪمبودهاے معنوے و نبودن غناے روحے است، دلیل آن هم عدم اطمینان بہ آیندہ و ترس از نابود شدن امڪانات موجود و وابستگے بیش از حد بہ جهان مادہ است؛ ولے آن ڪس ڪہ بہ خدا ایمان دارد و دل بہ ذات پاڪ او بستہ، از همہ این نگرانی‌ها در امان است. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰شرح دعاے روز شانزدهم آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ «اَللّهُمَّ وَفِّقْنى فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ» خدایا ڪارے ڪن ڪہ من با افراد خوب موافقت ڪنم. 🌹مثلاً اگر در جایے رأی‌گیرے است. نگاہ ڪنیم ببینیم چہ ڪسے آدم خوبے است و خدمت خدا می‌ڪند بہ او رأے دهم، نہ بہ آنهایے ڪہ بہ ما قول پست و مقام داده‌اند. ⬅️ «وَجَنِّبْنى فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ» خدایا ڪارے ڪن من با بدها رفیق نشوم. ⭕️ جوان‌، با الوات ـ حتے اگر پسر عمویش باشد ـ رفاقت نڪند. حال چون «رحم» ‌است، سلام و احوالپرسے ڪند؛ اما رفاقت نڪند. نمی‌شود قطع «رحم» ڪرد اما از متدیّنین رفیق انتخاب ڪنید. 🍃 حواریون بہ حضرت مسیح (ع) گفتند ڪہ ما بہ چہ ڪسانے رفاقت ڪنیم ✨حضرت مسیح فرمود:با 3 نفر، 👈اول ڪسے ڪہ نگاہ بہ او تو را بہ یاد خدا بیندازد. 👈دوم ڪسے ڪہ حرف می‌زند علم شما را زیاد می‌ڪند. 👈سوم ڪسے ڪہ با عملش رغبت شما بہ آخرت را زیاد ڪنید. ❓از امام صادق (ع) سؤال ڪردند ڪہ آیا اینڪہ نگاہ ڪردن بہ عالم عبادت است، صحت دارد؟ 👌و امام در پاسخ فرمودند ڪہ ڪلیت ندارد. نگاہ ڪردن بہ صورت عالمے عبادت است ڪہ تو را بہ یاد خدا بیندازد. 🕊 حدیث داریم ڪہ پیش هر عالمے ننشینید مگر اینڪہ شما را از چند چیز بہ چند چیز دعوت ڪند؛ از شڪ بہ یقین، از ریاڪارے بہ اخلاص، از رغبت بہ دنیا بہ زهد در دنیا. 🌿 با ڪسے نشست و برخاست ڪنید ڪہ داراے علم باشد و در مباحثه‌ها چیزے بہ شما بیاموزد و با ڪسے مجالست و مباحثت ڪنید ڪہ داراے علم باشد و در مباحثه‌ها چیزے بہ شما بیاموزد و مجالست و مباحثت با ڪسے ڪہ سواد ندارد بی‌فایدہ است. با ڪسے ڪہ علم می‌داند ولو اگر عمّامہ ندارد گفت‌وگو و رفاقت ڪنید. ⬅️ «وَآوِنى فیهِ بِرَحْمَتِڪَ اِلى دارِ الْقَرارِ بِاِلهِیَّتِڪَ یا الہ العالمین» خدایا بہ رحمت خودت من را در بهشت جاے بدہ. بہ خدایے خودت. 💐 از خدا می‌خواهیم ڪہ بہ حق خدایے خودش، ما را در بهشت جاے بدہ. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
4_5992204810781197529.mp3
930.1K
✅دعای‌روز ماه‌رمضاݩ با نــــوای ▫️التـــماس دعــاۍ فـــــرج 👉 @YekJoreMarefat
➣ 👈دعای‌روز #شانزدهم ماه‌رمضان خــــ♡ـــدایا در این روز مـرا بر موافقت نیڪان موفق بدار و از رفاقـت اشرار دور گردان و مرا در بهشت دارالقرار به #رحمـتت منزل ده به حق الهیتت ای خـــــدای عالمـــــیان. 💠 @YekJoreMarefat
ツ 🌷آیت الله حـق شـناس(ره): اگر #قـــلبهایتان را از غـیر پروردگار خـالی ڪنید گـــــوشتان را عــــوض میڪنند چشـمتان را عوض میڪنند دیگر لازم نیست برای #بــیدار شدن آیه آخـــر ســــوره ڪهف را بخوانید خــودشان بیدارت می ڪنند. 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
🔔 ⚠️ #تـــݪنگـــرامـــروز ▫️ #گـــذشته هایت را ببـــــخش زیـــــرا آنان همـــــچون ڪفشهای ڪودڪی‌ات ↶↶↶ نه تنها برایت ڪوچڪند بلڪه تو را از #گام برداشــتن های بلند باز میـــــدارند. ↷↷↷ http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0
➣ 📜 #یڪـــ‌آیــه‌قـــــرآن پروردگار خود را به زارى و #نهانى بخوانيد ڪه او از حد گــــذرندگان را دوســت نمى دارد. 📒سوره مبارڪه اعـراف آیه ۵۵ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1273167872C3b5cc0b4b0