eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.5هزار دنبال‌کننده
671 عکس
325 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
⏰ در روایت داریم: «تُوزیع الْوَقْت‏، تُوسِيعُ الوقت». اگر «وقت» درست «تقسيم» شود، «گسترش» مى‏‌يابد و «زمان» براى انجام «همه‏ كارها» پيدا مى‏ كنيم. باید در چند جبهه «فعّال»و«مؤثر» باشیم. چاره‌ایی نیست باید «لشگر تک‌نفره» شد. @khandozi_ir
لذت مبارزه(4).mp3
37.78M
↙️ 🔊 (۴) × هدف خود را بلند تعریف کنیم. × هدف؛ پرجاذبه و شورآفرین باشد. × امام على عليه السلام: ناتوان ترين مردم، كسى است كه از به دست آوردن برادران، ناتوان باشد و ناتوان تر از او، كسى است كه برادرى را كه به دست آورده است، از دست بدهد. × نفرت‌ها و علاقه‌ها شاخصی مهم × آسانی سختی‌ها در هدف بلند × انقطاع از لذت‌های کم، فلسفه‌ٔرنج × لذت و رنج دو بال، همراه با یکدیگر × امام حسن عسگری علیه السلام فرمود: «ما مِن بلیّة الّا و فیها نعمةٌ تحیط بها». «هیچ بلایی نیست مگر این که خدای متعال در آن یک نعمتی قرار داده که آن نعمت، بلا را احاطه کرده است».(تحف العقول،ص 489) × خدا انسان را آفرید که لذت ببرد. × دینداری؛ تنها راه لذت بردن، تمدن غرب؛ تنها راه لذت بردن × كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ‌وَتَسْبِيحَهُ(۴۱نور) × أمیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «آدم‌های متقی و مؤمن و دیندار، لذت‌شان از دنیا، بیشتر از لذت مترفین از دنیا است» (فَحَظُوا مِنَ الدُّنْیَا بِمَا حَظِیَ بِهِ الْمُتْرَفُونَ؛ نهج‌البلاغه/ نامه27)منظوراز مترفین، آدم‌های عیاش و پول‌داری هستند که پول خرج می‌کنند تا کِیف کنند! × برای لذت بردن از دین، نباید به کم قانع باشیم. × لذت دینداری و نابودی مکائد نفس 📆 جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۸/۲۸ ⌚️مدت‌زمان ۴۴:۳۲ 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبر، تداوم حیات مربّی(4).mp3
33.96M
↩️ 🎙‌‌ (۴) ✓ صبر؛ شتاب و عجله و اشتیاقتشدید عجله با محدودیت دنیا و شتاب اطرافیان تغییر نیاز در مجذوب شدن سرعت ✓ صبر، بیشترین دستور در قرآن ✓ صبر یک پای ثابت فضائل است. ✓ صبر؛ مدیریت راحت‌طلبیراحت‌طلبی دربیداری بین‌الطلوعین ✓ صبر کردیم اما آمدیم و نشد؟؟ ✓ صبر، مهمترین محک ایمان ✓ دین را با لذت و رنج شروع کنیم. ✓ رابطه صبر با سختی‌های دنیا 📆جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۸/۲۸ ⌚️ مدت زمان ۲۹:۱۶ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات (14).mp3
44.28M
🎧‌‌ (۱۴) 🎤 کار تشکیلاتی باید عقل منفصل جامعه باشد. 📆جلسه چهاردهم | ۱۴۰۳/۸/۳۰ ⌚️مدت زمان ۳۸:۱۴ 🕌 تهران. محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
۱-پیشرفت ابزار، «پیشرفت ابزار» است و نه «انسان». این که انگاره‌ی توسعه، منحصر در وجه «تکنیکی» و «ابزاری» است و «ماهیت انسان» در آن به «فراموشی» سپرده شده، برخاسته از «انسان‌شناسی فلسفی» مبتنی بر «روایت مادی» از انسان و ماهیت و غایاتش است. این‌گونه است که می‌توان نظریه‌ی «توسعه‌ی تجددی» را از زاویه‌ی نظریه‌ی «اصالت فرهنگ»، نقد و «ابطال» کرد. 1⃣ @khandozi_ir
۲-فرهنگ یک «ابزار» و «مقدمه‌ی» امر دیگر نیست، بلکه خودش «غایت» است؛ به این معنی که «کمال انسان»، مشروط و منوط به کسب مجموعه‌ای از ارزش‌های «عالی» و «معنوی» است که «دین»، آنها را ارائه کرده است. انسانیت انسان، وابسته به همین «معماری خویشتن» است و اگر انسان به چنین فضایلی دست نیابد، «ماهیت انسانی» را در خود محقق نکرده و در وجود انسانی، «متوقف» مانده است. 2⃣ @khandozi_ir
۳-در انگاره‌ی توسعه، فرهنگ یک «وسیله» و بستر برای غیر از خودش است؛ فرهنگ، برای «توسعه» است و توسعه، «جوهر» و «ذات اقتصادی» دارد. در این انگاره، انسان در «معاش» و «بدن» خلاصه می‌شود و همه‌چیز، در حکم مقدمه‌ی «لذت مادی» فزون‌تر است. 3⃣ @khandozi_ir
۴- پیشرفت ابزار و فن‌آوری و ماده و معیشت، پیشرفت «انسانی» و «حقیقی» نیست و نمی‌تواند گویای وضع باطنی فرد و جامعه باشد، اما پیشرفت «فرهنگ» و «سبک زندگی»، از ترقی در وجه «معنوی» و «هویتی» جامعه حکایت می‌کند و از این جهت، معیار قضاوت درباره‌ی «پیشرفت حقیقی» است و پیشرفت ابزار،پیشرفت‌ ابزار است‌ و نه«انسان». 4⃣ @khandozi_ir
۵-فرهنگ، «روح جامعه» و معیار تشخص و هویت آن است، که معنا و باطن و هویت را بر ماده و ظاهر و پوسته ترجیح می‌دهد. جامعه، باطنی دارد و ظاهری. «هستی جامعه»، دولایه است‌. این دولایه‌گی «وجود انسان» را مرکب از ماده و معنا می‌داند و جامعه را نیز «امتداد» وجودی انسان و اقتضاهای تکوینی و سرشتی آن قلمداد می‌کند. 5⃣ @khandozi_ir
الهیات مقاومت(5).mp3
46.01M
👌پیشنهاد استماع سخنرانی 👇 🔊 (۵) * فرهنگ‌مقاومت در همه‌ابعاد زندگی * کربلا درس‌ مقاومت است نه صرفاً مظلومیت * روحیه مقاومت، خروجی کار تربیتی * قدرت اقتصادی در الهیات مقاومت * غفلت از سیرهٔ اقتصادی اهل‌بیت * بعثتِ تاجری در شهر تجارت برای مناسبت‌های اقتصادی * غفلت از اقتصاد،علت دین‌گریزی‌ها * اوضاع اقتصاد در حکومت مهدوی؟ * دغدغه اقتصادی یک مرجع تقلید!! * تقویت جبههٔ مقاومت، با اقتصاد مقاومتی * قدرت مالی امام سجاد(ع) در خریدن و آزاد کردن غلامان * شبکهٔ‌اقتصادی،تنهایی‌حضرت‌مسلم * فتنه‌های اقتصادی آخرالزمانی * فرق مقاومت اقتصادی با اقتصاد سرمایه‌داری ؟؟ * فاطمیه؛ اول قطع بازوی اقتصادی * لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی‏ جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاماً( ۵نسآء) * کلامی از آیت الله جوادی آملی در مورد اقتصاد مقاومتی از منظر دین: ملت اگر بخواهد قائم و مقاوم باشد چاره‌ای نیست که کیف و جیبش پر باشد؛ ملتی که دستش تهی است، از ستون محروم است، از قیام و مقاومت محروم است، این مال است که عامل قیام یک ملت است. * ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است. * اجتماع من القلوب در اقتصاد * در نظام سرمایه‌داری، چیزی به نام ایثار وجود ندارد. 📆 جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۹/۱ ⌚️مدت‌زمان ۵۴:۳۹ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
روضه ایام فاطمیه(1).mp3
13.43M
🏴 (۱) 😭هزار بار نگفتم ميا به دنبالم؟ ميا به كوچه دويدن به تو نمي آيد تلاش كن كه دو چشمي مرا نگاه كني چنين نديدن و ديدن به تو نمي آيد 📅 ۱۴۰۳/۰۸/۲۴ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
ضرورت ارتباط عمومی با ملت ها.mp3
1.23M
💥 ضرورت ارتباط جوانان و نوجوانان با ملت ها 🎙تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش آفرینی عمومی در : «آنچه باید اتّفاق بیفتد، عبارت است از حرکت عمومی ملّتها در این راه. جوانهای ما با همتایان خودشان در کشورهای دیگر تماس داشته باشند؛ ‌دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در منطقه، دانشجویان ما با دانشجویان کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و حتّی فراتر از منطقه تماس داشته باشید. امروز امکانات تماس کم نیست؛ میتوانید ارتباط برقرار کنید؛ حقایق را برای آنها روشن کنید؛ آنچه را وظیفه‌ی همه‌ی جوانان دنیا است، همه‌ی جوانان کشورها است، به آنها یادآوری کنید تا یک حرکت عمومی و عظیمی در دنیا علیه استکبار به وجود بیاید، و به وجود خواهد آمد ...» 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(49).mp3
48.4M
📚 (۴۹) 5⃣"فَأَزَلَّهُمَاالشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ" • هم اهل دنیا و هم اهل آخرت از عطای خدا مدد می‌گیرند. • بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ • حد حضور شیطان در عوالم غیب • سراسر آسمان غیب، پر از نگهبانان شدید و شهاب‌هایی که مانع ورود شیطان به آن عالم است(آیه۸و۹ جنّ) • آیه ۲۶ حجر؛ وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ (ما انسان را از گِلی خشکیده که از لجنی سیاه و بدبو بود، خلق کردیم.) • فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ(آیه ۲۹حجر) • وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا؛ تعلیم تمام حقایق غیبی عالمسجده ملائکه؛ همهٔ قوای غیبیِ اسماء الهی در خدمت آدم الّا ابلیس • قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ(۳۹حجر) • شیطان یک موجود لجباز و غیر منطقی که انسان را رها نخواهد کرد‌‌. • خدا خیرِ بنده‌ایی را بخواهد این سه کار را خواهد کرد. • سخت‌ترین حجاب، خوش‌بین بودن به خود است. • باید سوء ظن به خود، حسن‌ظن به دیگران داشت. • راه رهایی از حیلهٔ شیطان؛ إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ 📆جلسه چهل‌ونهم| ۱۴۰۳/۹/۵ ⌚️ مدت زمان: ۴۱:۵۸ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
۱-در نوجوانانِ نسل الان، «آلودگی‌های اخلاقی» و «انحراف‌های جنسی» ریشه دوانیده، گویا یک شکاف «هویّتیِ بزرگ» پدید آمده. مشاور و راهنمای دلسوزی ندارند به طوری که حجم «آفت‌ها» و «انحراف‌ها» آنچنان بود که علاج ریشه‌ای و ساختاری می‌طلبد. مدرسه رهاست و «شبکه‌های اجتماعیِ غربی» و «بی‌عملی نهاد‌های فرهنگی»، همه‌وهمه «هویّت» را بر باد داده‌اند. 1⃣ @khandozi_ir
۲-نمی‌توان نسبت به «زیرِ پوست جامعه»، «عینیّت‌های محسوس»، «واقعیّت‌های کنونی»، «ذهنیّت‌های فرسوده»، «لیبرال فرهنگی»، «زوال هویّت»، خاموشی و انحطاط دستگاه‌های ذی‌ربط نگاه «ساده‌لوحانه» و «خوش‌باور» داشت. باید «حلقه‌های میانی» به عنوان یک «شبکهٔ چریک متفکّر مُصلح» نقش‌آفرینی کنند. 2⃣ @khandozi_ir
لذت مبارزه(5).mp3
50.44M
↙️ 🔊 (۵) × عامل دین‌گریزی جوانان؛ لذت نبردن قشر مذهبی از دین × اسلام برای لذت بردن انسان طراحی شده، خدا انسان را برای لذت بردن آفریده × پیشنهاد داشتنِ این غم و ترس × لذت کم مانع لذت بیشتر × پنهان بودنِ لذت فوق‌العاده نماز × تجربهٔ لذت در دستگاه سیدالشهدا × امروزه لذت، تبدیل به مبنای به بردگی کشیده شدن انسانها شده. × نزاع تمدن‌ها در لذت‌طلبی × دین طرحی برای مدیریت لذت کم و رسیدن به لذت برتر × ابلیس دشمن لذت بردن انسان در دنیا و آخرت است. × دو ویژگی برای لذت ممنوع؛ لذت‌کمتر، نباید مانع لذت برتر شود لذت‌کمتر،نباید با آسیب همراه باشد. × لذت خوب نباید ۱-به دیگران صدمه بزند ۲-همه اطرافیان را هم بهره‌مند می‌کند ۳-ممکن است دیرتر برسد، خیال رسیدن به لذت برتر هم لذت دارد.۴-سختی کشیدن برای رسیدن به لذت برتر هم لذت دارد. × مؤمن به ميل خانواده خود غذا مى خورد و منافق، خانواده‌اش به ميل او چيز مى خورند. 📆 جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۹/۵ ⌚️مدت‌زمان ۴۳:۴۱ 🆔 @khandozi_ir
💠رهبر انقلاب در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به حضور افراد «برجسته» و «نخبه» و «صاحب‌نظر» گفتند: با وجود «غنا» و «تراز بالای» افراد حاضر در این شورا، اما «هویت جمعی» شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، «بروز» لازم را ندارد و لازم است «تأثیرگذاری» شورا در مسائل فرهنگی کشور «تقویت» شود.(۱۴۰۱/۹/۱۵) 🆔 @khandozi_ir
صبر، تداوم حیات مربّی(5).mp3
46.18M
↩️ 🎙‌‌ (۵) ✓ مربّی و جاسازیِ مفاهیم دینی ✓ مربّی باید متفکر مصلح باشد. ✓ تزکیه، مأموریت اصلی مربّی ✓ مربی نباید درخت کریسمس باشد. ✓ اختیار،تذکرِ انبیأ و وسوسه‌شیطان ✓ محل تعالی، بین دو گرایشلوکیشن صبر و راحت‌طلبی ✓ تفاوتِ صبر ژنتیکی و صبر قرآنیراحتی‌طلبیِ در روز با بیداریِ بین الطلوعین به دست می‌آید‌. ✓ صبر، مهمترین محک ایمان ✓ دین؛ مدیریت گرایش‌های سطحی ✓ صبر در فتنه‌های آخرالزمان در اوج زیبایی گرایش‌های سطحی ✓ توجّه امام زمان به صبر ما، برای دادن مأموریت 📆جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۹/۵ ⌚️ مدت زمان ۴۰:۳۹ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
روضه ایام فاطمیه(2).mp3
11.58M
🏴 (۲) هزار بار نگفتم ميا به دنبالم؟ ميا به كوچه دويدن به تو نمي آيد 📅 ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
🔹مردم مدینه در فاطمیه دچار «امّعه» شدند! النِّهاية : «فيهِ : اُغدُ عالما أو مُتَعَلِّما و لا تَكُن إمَّعَةً» الإمَّعَةُ ـ بكسر الهمزة و تشديد الميم ـ : الذي لا رأيَ له فهو يتابع كلَّ أحدٍ على رأيِهِ ، و الهاء فيه للمبالغة ، و يقال فيه إمَّعٌ أيضا ، و لا يقال للمرأة : إمَّعَةٌ ··· و قيل : هو الذي يقول لكلِّ أحدٍ : أنا مَعكَ ، و منه حديثُ ابنِ مسعودٍ رضى الله عنه«لا يَكونَنَّ أحَدُكُم إمَّعَةً . قيلَ : و ما الإمَّعَةُ ؟ قالَ : الذي يقولُ : أنا مَع الناسِ» .[النهاية : 1/67.] النهاية : در حديث آمده است: «يا دانشمند باش يا دانش آموز و اِمّعه مباش». اِمّعه ـ به كسر همزه و تشديد ميم ـ كسى را گويند كه از خود رأى و اراده اى ندارد و از نظر اين و آن پيروى مى كند. هاء در اين كلمه براى مبالغه است [نه تأنيث ]و به همين جهت اِمَّع نيز گفته مى شود و چنين نيست كه براى زن اِمّعة بگويند [بلكه اِمّع هم گفته مى شود زيرا هاء آن براى مبالغه است نه تأنيث]··· بعضى گفته اند: امّعه كسى است كه به همه مى گويد: من با تو هستم. از اين معناست حديث ابن مسعود رضى اللّه عنه: «هرگز كسى از شما اِمّعه نباشد. گفته شد: امّعه چيست؟ فرمود: كسى كه مى گويد: من با مردم [و تابع جماعت ]هستم». 🆔 @khandozi_ir
الهیات مقاومت(6).mp3
43.63M
🔊 (۶) * حقیقت قدرت، روح مقاومت است. * سازوکار دین برای قدرت‌آفرینی * آزادی بدون قدرت، بزرگترین فریبِ تمدن غرب به ابناء بشر * تمدن غرب؛ آزادیِ هوای نفس تمدن اسلامی؛ مبارزه با هوای‌نفس * جهاد اکبر عقبهٔ الهیات مقاومت * نمایش قدرت روحی در برنامه عصر جدید * نحوهٔ مبارزه با هوای‌نفس در فوتبال * آزادی واقعی در تمدن غرب و اسلام * تأثیر مبارزه با هوای نفس بر قوی شدن و افزایش فرهنگ مقاومت * مذاکره با یمن نه آمریکا!!! * أشجَعُ النّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ * ظرافت‌های بسیار زیاد مبارزه با هوای نفس * سرگرمِ مبارزهٔ درونی خود باشیم. * نکاتی برای پُرخوری و پُرخوابی * امام‌صادق علیه السلام:الْهَوَی عَدُوَّ الْعَقْلِ وَ مُخَالِفَ الْحَقِّ وَ قَرِینَ الْبَاطِل‌ * کسی که زیر بار هوای نفس خود و دیگران نمی‌رود، قوی می‌شود * معنای هوای نفس چیست؟ 📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۸ ⌚️مدت‌زمان ۵۲:۴۹ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
♻️ما در شُرُف «تحول» عظیمی در جهان هستی هستیم که از آن با عنوان تغییر «نظم جهانی» یاد می‌شود. یعنی «نظم مستقر» در جهان در حال تغییر و نظم دیگری در راه است. ما باید خودمان را برای «ایفای نقش» در این تحول عظیمی که پیش رو است آماده کنیم که بخشی از آن، «تدوین الهیات» این نظم جدید و «الهیات مقاومت» است. 🆔 @khandozi_ir
روضه ایام فاطمیه(3).mp3
9.48M
🏴 (۳) بی سبب نیست شب جمعه شب رحمت شد مادری گفت "حسین جان"، همه را بخشیدی 📅 ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
🏴مشکلی که حضرت فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل «یکی دو نفر» نبود؛ مشکل اصلی مربوط به «جامعه» و «مردم» بود که «فریاد» حضرت را شنیدند و «سکوت» کردند. امیرالمؤمنین(ع) در هنگام دفن حضرت زهرا(س) خطاب کرد به پیغمبر (ص): «سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَی هَضْمِهَا‏»؛ فرمود دخترت به حضور شما می ‌آید در حالی که «امّت اجتماع» کردند که «فاطمه» را «هضم» و «حذف» کنند. 🏴 @khandozi_ir