eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 طلبه ای که بخاطر نیاز مردم قدم بر می دارد ارزش بالاتری دارد 🔴 ⚪️در حوزه نسبت به ، حداکثر عنایت و احترام بشود؛ مثلاً طلبه‌ی جبهه‌رفته و عمری در جبهه صرف‌کرده، بایستی ارزش والایی در حوزه داشته باشد. طلبه‌یی که بخشی از عمرش را در نظامی، در بخشی، در ارگانی از ارگانها صرف کرده، آن‌جا مشغول خدمت شده و به خاطر ، خودش را از شوق و ذوق هر طلبه‌یی - که عبارت است از بودن در حوزه و درس خواندن و تحقیق و امثال اینها - دور نگهداشته، باید به او ارزش داده بشود. مبادا در حوزه طوری مشی بشود که تصور گردد اگر طلبه‌یی به ارگانی رفت و فرضاً پنج سال، ده سال مشغول خدمت شد، از ارزش طلبگی او در حوزه چیزی کم میشود؛ نخیر، باید بگوییم که بر ارزش او اضافه میشود. آیا ارزش این طلبه بیشتر است، یا آن کسی که اصلاً اعتنایی به این نکرد؟ در حالی که به او احتیاج بود، نیم نگاهی هم نکرد و مشغول درس خواندن خودش شد؟ معلوم است که راه راحت‌تر و بی دردسرتر و راه عافیت این است که انسان آن‌جا بماند، مشغول کار خودش بشود و اصلاً اعتنایی هم نکند. البته چهار کلمه هم بیشتر خواهد خواند، اما معلوم نیست که بیشتر و بهتر بفهمد و مسائل را بهتر درک کند. ✅ فرض کنیدطلبه‌یی است که به خاطر ، ، ، به نقطه‌ی بد آب و هوای دوردستی - که به طور طبیعی کسی حاضر نیست به آن‌جا برود - رفته و شش ماه، یک سال، پنج سال در آن‌جا مانده است. حوزه باید برای این شخص قایل بشود. این خیلی باارزش است، تا آن کسی که این زحمت را بر خودش هموار نکرده، این سرما و گرما و ناامنی و گرسنگی و مشکلات و تحقیر و خطرکردن و از زن و بچه دورماندن و امثال اینها را تحمل نکرده و در حوزه مانده است. ارزش کدامشان بیشتر است؟ یقیناً آن کسانی که و کردند، بایستی برای آنها ارزش بیشتری قایل شد. این ارزشها باید به حساب بیاید؛ نمیگوییم هم بیشتر؛ هر کدام یک ارزش است. ممکن است کسی هم در حوزه مانده و فرضاً تحقیق خیلی برجسته‌یی در حوزه کرده، که البته آن هم یک ارزش دیگر است. ✴️  باید به حساب بیاید. یکی از این ارزشها، در جاهای خطرناک و دوردست و در جاهای است. یکی از این ارزشها، حضور در . یکی از این ارزشها، حضور در و از این قبیل چیزهایی که دارای اهمیت و ارزش است. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 دیدار صمیمی شهید خوش لفظ با مقام معظم رهبری 🌿 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌اینکه با به مسائل حکومت کار نداریم، سکولاریسم است...حوزه های علمیه باید خود را سرباز نظام بدانند ❌ ✳️ حوزه‌های علمیه باید خود را بدانند، برای نظام کار کنند، برای نظام ، در خدمت حرکت کنند؛ و این درست عکس آن چیزی است که سیاست سرویسهای امنیتی انگلیس و آمریکا و اسرائیل و دیگران و دیگران دنبال میکنند. آنها تلاش میکنند بلکه بتوانند یک منفذی پیدا کنند. یک آخوندی یک گوشه‌ای حرفی میزند، که علی‌الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقیده‌ی کلی نظام است، بزرگش میکنند؛ آن آدم را اگر کوچک هم باشد، از او یک تصویر بزرگی درست میکنند، برای اینکه فاصله‌ی بین نظام و روحانیت را برجسته کنند؛ القاء کنند که چنین فاصله‌ای وجود دارد. ❌ بنابراین حوزه‌های علمیه نمیتوانند باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این است... ⭕️ معنای حرف من این نیست که حالا همه باید از روز اول بیایند در کار کنند؛ نخیر، باید بخوانید... بی‌مایه فطیر است؛ باید مایه پیدا کنید. اگر مایه پیدا کردید، آن وقت میتوانید در منصب و جایگاهی مثل جایگاه امام بزرگِ عالی‌مقام، این حرکت عظیم را انجام دهید. ✳️ ...نظام، مرتبط و متصل و همزاد است نسبت به روحانیت. اگر روحانیت نبود، شما بدانید این نظام تشکیل نمیشد؛ این انقلاب پیروز نمیشد. ⚜۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 🔵🔴⚫️⚪️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ جدید اردوی جهادی ۱۳۹۸ محبین ائمه(۲) 🎥 🎙 کلامی از سید محمد ساجدی 🔆بی آبرویم در اردوی جهادی آبرو پیدا می کنم... تلاش کردن، عرق ریختن در اردوی جهادی موضوعیت دارد 🔆 ✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
❌ اولین پُست سال جدید کانال خانه طلاب جوان ❌ 🎥 کلیپ جدید #هنرمند_جهادگر سید محمد #ساجدی 🎥 🌿 امسال
🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین ائمه(ع) نرم افزار ایتا را نمایید🔰🔰🔰🔰🔰
Eitaa-3.1.14.apk
14.57M
✨ آپدیت ایتا نسخه 3.1.14 🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین الائمه(ع) نرم افزار ایتا را نمایید.
بیانات آقا در جمع کارگزاران 79-9-12.pdf
893.5K
(۱۴) 📖 پیشنهاد مطالعه در تعطیلات نوروز 📖 📥 دانلود فایل PDF 📗 متن کامل سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری 📆 در 12 آذر 1379( دیدار با کارگزاران نظام) 🔆 پیرامون: 1⃣ جهان‌بینی 2⃣ و وظایف (ایدئولوژی مبتنی بر جهان‌بینی) 3⃣ حرکت انقلاب ( تحقق اهداف انقلاب اسلامی) 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت اول... 🔴 مشخّصه ی مهم نهضت اسلامی... خطّ مبارزه و خطّ آگاهی بخشی... در آغاز نهضت امام خمینی(ره) کدام خطّ برجستگی داشت؟؟ 🔴 ⭕️ در اینجا باید یکی از مشخّصه های مهمّ نهضت اسلامی ایران را بیان کنم. این مشخّصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل دهنده ی روند تکاملی حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده: 1⃣ نخست، خطّ با دستگاه حاکم، که برخاسته از عقیده ی دینی بود. 2⃣ دوم، خطّ و ارائه ی برنامه اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر: خطّ . ♨️ از یک سو کسانی بودند که خطّ مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند، ولی از یک اندیشه ی مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزه ی شان به مقابله با قدرت حاکمه ای برخاسته بودند که حریم مقدّسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بودند. 💢 از سوی دیگر، کسانی هم بودند که در خطّ بیدارگری حرکت می کردند و افکار روشنی در زمینه ی اسلام داشتند، میکوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج روی های فکری هم مبارزه میکردند، اما در خطّ مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمیکردند. 🔆 در آغاز نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصه بودند، اما عامل 《 》، در نهضت برجستگی داشت. در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمه ی دین ستیز بود. پس از آنکه روحیه ی مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد و نهضت توانست به سمت ارائه ی نظریه ی اندیشه ی اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند، اما کسانی که داشتند و از فکر باز و روشن بهره ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند. ❌ ادامه دارد... 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ص۵۷ و۵۶ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت دوم... 🔴 باید برای ثبت در تاریخ بگویم... تفاوت روش رهبری با شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر از زبان رهبری... به این ویژگی معروف بودم 🔴 ♨️ سپس، بویژه طیّ سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ که دشوارترین سالها برای انقلابیون بود و شاه همه ی گروه های مقاومت سیاسی را قلع و قمع و از میدان بیرون کرده بود، بسیاری از شخصیتهای نهضت اسلامی، گرایش به خطّ دوم (خطّ روشنگری دینی) را ترجیح دادند. ❌ کسانی بودند که هم در آغاز و هم در پایان زندگی جهادی خود، در میدان مقاومت حضور داشتند، اما در سالهای یاد شده همّ خود را مصروف کردند. شهیدان بزرگوار، و و از این جمله اند. 📖❌ در اینجا باید برای ثبت در تاریخ بگویم که من از اندک افراد معدودی بودم که در همه ی لحظات نهضت، هر دو خط را با هم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هر دو خطّ 《 》 و 《 》 را با هم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملا با هم درآمیختم. ✴️ نهایت سعی من این بود که دین را چنان که خدای متعال خواسته، به عنوان روشی برای ، و برنامه ای برای زندگی و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم. در همه کارهای فکری و عملی ام، و در سخنرانی و درسهایم، روی این خط تمرکز داشتم. همین گرایش به درک آگاهانه و روشن از اسلام، مرا واداشت تا به کتابهای اسلام گرایان عرب روی بیاورم... ✳️ در کنار این، به هر فعالیّتی که میتوانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته ای برای رهبری مردم به سوی برپایی حکومت اسلامی درآید، دست میزدم. ❌ ادامه دارد... 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۸و۵۷ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت پایانی. 🔴 آقای هاشمی رفسنجانی و دکتر شریعتی چگونه بودند؟...ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.🔴 ⭕️ میان برادرانمان نیز کسانی بودند که این هر دو خط را با هم ادامه دادند. آقای یکی از برجسته ترین آنها بود. یک بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایشان گفتم: در این پانزده سال گذشته، یک روز هم از زندگی من بدون علیه رژیم نگذشت، در این مدت، یک شب هم بدون نگرانی نخوابیدم، چون شبهای ما یا در زندان میگذشت یا در تبعیدگاه، و یا در انتظار زندان و تبعید. آقای هاشمی گفت: من هم همین طور. ✴️ البته برادرانی که در 《 》 بودند، ما را پشتیبانی و یاری میکردند. هجده سال از من بزرگتر بود با این همه، با هم دوستیِ فوق العاده ای داشتیم. ایشان همواره میکوشید از جایگاه اجتماعی من حمایت کند و در سخنرانی و ها و مجالسِ خود از من یاد میکرد. ✳️ نیز زندگی اسلامی خود را در میدان آغاز کرد و سپس به و روی آورد. من درباره ی افکار او ملاحظاتی دارم که در جای خود بیان خواهم کرد. برادرانم، برخی به مبارزه ی سیاسی میپرداختند و برخی نمیپرداختند، اما چنان که گفتم، با یکدیگر همکاری و تشریک مساعی داشتیم. ❌🔴 ... به عقیده من اگر فعالیّت آگاهانه ی فکریِ اسلامی از و جدا شود، و میشود. روح مبارزه ی دینی هم اگر از و عاری گردد، دچار و میگردد. ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، را تشکیل میدهد. ❌ پایان ❌ 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۹و۵۸ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🎙 پاسخ رهبری به پرسش: چگونه می توان از خطّ فکریِ حضرتعالی به صورت واضح مطلع شد؟ #امام_خامنه_ای #خط_فکری 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴می شود از ابتدای طلبگی تا رسیدن به اجتهاد به قرآن مراجعه نکرد! انزوای قرآن در حوزه علمیه مشکلاتی به وجود آورده است🔴 💠 در عین حالی که اساس امر است، نباید از دیگر در حوزه‌ها غفلت بشود. مثلاً میبایست ، ، و به عنوان یک علم و یک رشته در حوزه‌ها وجود داشته باشد. طلاب ما باید قرآن و یا لااقل بخشی از قرآن را کنند، یا حداقل با آن مأنوس باشند. چه‌قدر مفاهیم اسلامی در قرآن هست که اگر ما بخواهیم در فقه بحث کنیم، به فکر آنها نمی افتیم. 🔴 این در حوزه‌های علمیه و عدم انس ما با قرآن، برای ما خیلی مشکلات درست کرده است و بعد از این هم خواهد کرد و به ما خواهد داد. 🔵 من یک وقت در سالهای قبل از انقلاب در مشهد در درس تفسیر، به طلبه‌ها میگفتم که ما از اولِ «بدان ایّدک الله»، تا وقتی که ورقه‌ی اجتهادمان را میگیریم، میتوانیم حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکنیم! یعنی وضع درسی ما این‌طوری است که اگر طلبه‌یی از ابتدا حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکند، میتواند همین رشته‌ی ما را از اول تا آخر سیر کند و مجتهد بشود! چرا؟ چون درس ما اصلاً از قرآن عبور نمیکند. متأسفانه حالا هم که نگاه میکنم، میبینم همان‌طور است. ما در فقه گاهی مثلاً یک آیه‌ی قرآن را ذکر میکنیم، آن هم خیلی رویش کار و تحقیق نمیشود؛ به قدری که در روایات ما بحث میشود و کار میشود. ⚫️ قرآن از حوزه‌ی ما منزوی است؛ مثلاً علم قرآن، مسائل مربوط به قرآن؛ همین چیزهایی که شما میبینید تحت عنوان علوم قرآن الان رایج شده و گذشتگان کتابهای زیادی درباره‌ی آنها نوشتند و حالاها هم خوشبختانه بعضیها توجهاتی به آنها میکنند. تفسیر هم که یک علم مستقل است، همین‌طور است. حدیث، آشنایی با حدیث، علم حدیث، شناخت حدیث، که غور در این علم، به دسته‌بندیهای خوب، فهرست‌بندیهای خوب و استفاده‌های خوب منتهی بشود - که متأسفانه از همه‌ی آنها ما الان محروم هستیم - همین‌طور است. در رجال هم که باید کار و تحقیق بشود، همین‌طور است. اگرچه کتابهای خوبی نوشته شده، لیکن درعین‌حال انسان احساس میکند که خلأ عظیمی در رجال وجود دارد. ما از همین شناخت و معرفت رجال است که میخواهیم حجت را برای خودمان در باب سنت به دست آوریم؛ باید روی آن کار بشود. تاریخ هم همین‌طور بسیار مهم است. حتّی از تاریخ هم میشود در فقه استفاده کرد. بسیاری از مسائل فقهی است که به تاریخ ارتباط پیدا میکند؛ ولی ما کمتر به این ارتباط توجه کرده‌ایم و حتّی آن را کشف نکرده‌ایم. البته من تاریخ را به عنوان یک علم مستقل عرض میکنم، یک علم اسلامی است؛ بایستی کسانی در آن کار کنند. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ ◾️🔲◾️🔲 کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
جهادی صبح.mp3
4.45M
🔆 صوت بیدار باش امسال گروه جهادی محبین ائمه(ع) 🔆 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🏝 انداختن تربت سیدالشهداء(ع) توسط آیت الله خامنه ای و بند آمدن سیل در ایرانشهر 🏚 📿 پس از پایان نماز دیدیم ، شهر را فراگرفته و آب بالا آمده، تا جایی که به ایوان مسجد هم - که نیم متر از سطح زمین بلندتر بود - رسیده بود. با صدای بلند از مردم خواستم با این حادثه مقابله کنند. ابتدا گفتم فرش‌های مسجد را جمع کنند و در جای بلندی بگذارند تا آب آن را از بین نبرد. بعد، از مردم خواستم احتیاطات لازم را برای حفاظت از کودکان و زنان به عمل آورند. 🏚جریان سیل دو سه ساعت ادامه یافت و در این مدت ما صدای آوار خانه‌ها را یکی پس از دیگری می‌شنیدیم. حتی ترسیدم مسجد نیز خراب شود. همه چیز وحشتناک بود: تاریکی ناشی از قطع برق، سیل خروشان و بی امان، خراب شدن خانه‌ها و فریاد کمک خواهی مردم. ♨️ در چنین حالت بحرانی و وحشتناک، ذهن انسان فعال میشود و به دنبال هر وسیله‌ای برای مقابله با وضع موجود میگردد. قبلاً این مطلب را شنیده بودم که برای رفع چنین خطر فراگیر گریزناپذیری میتوان به (علیه السلام) - به اذن خدای متعال - توسل جست. قطعه‌ای از تربت که خدا به برکت وجود ریحانه‌ی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بدان شرافت بخشیده، در جیب داشتم. آن را از جیب بیرون آوردم، به خدا توکل کردم و آن را در میان امواج پرتلاطم سیل پرتاب کردم. لحظاتی نگذشت که به لطف و فضل خدا سیل بند آمد. پس از آنکه سیل بند آمد کمیته‌ای برای کمک به سیل زدگان تشکیل دادیم. آن شب فعالیت مهمی امکانپذیر نبود؛ لذا کار را به صبح فردا موکول کردیم. 📖 منبع: خون دلی که لعل شد 🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🌹 روز امامت امّت... روز نخستین حکومت الله 🌹 و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. صدق الله العظیم 💐 من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و را ائمه و نمود و با برقراری جمهوری اسلامی وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند. 🔆 ...صبحگاه ۱۲ فروردین - که است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. 📖 صحیفه امام‌خمینی، ج۶، صص۴۵۲ 🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ جدید ۱۳۹۸ محبین ائمه(۳) 🎥 🌅 تصویر درست از حاکمیت ❌ حل مشکلات توسط مردم 📽 به همراه تصاویری از پروژه عمرانی امسال ✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
ebook7472[www.takbook.com].pdf
5.96M
(۱۵) 📖 پیشنهاد مطالعه 📖 🔆 کتاب: آینده در قلمرو اسلام 🔆 📝 مولف: 🖍 مترجم: آیت الله سید علی ✏️🔍 مقام معظم رهبری: مولف عالیقدر و بزرگوار کوشیده است در ضمن فصول این کتاب که به وضعی ابتکاری منظم شده اند، ابتدا را آن چنان که هست، معرفی کند و پس از بیان اینکه دین است و شعائر و مظاهر دینی آنگاه ضروری و سودبخش است که نماینده واقعیات و نشان دهنده حقایق باشد، با زبانی شیوا و جهان در اختیار مکتب ما و «آینده در قلمرو اسلام» خواهد بود. کتاب های دیگر این نویسنده متفکر و مجاهد نیز هر کدام قدمی است در راه تدوین مکتب و حربه ای است در برابر آن هایی که اسلام را غیر منطقی و غیر اصولی و بی خاصیت و بی تأثیر می پسندند.  🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
4_5897907480947590454.mp3
1.43M
❌ شناخت مبانی نظری انقلاب ❌ ❌ اگر می خواهید از این انقلاب حفاظت کنید اول باید این انقلاب را درست بشناسید... 🔴 مبانی نظری انقلاب را عمیقا بشناسید... #امام_خامنه_ای #شناخت_مبانی_نظری_انقلاب 📖 منبع: @shenakhte_rahbari ⭕️⭕️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۱۷) 🔆 ❌ جوان های هجده ساله ای که عارف کامل شدند...این جوان بجایی رسید که مانند آیت الله قاضی ها سخن می گوید ❌ 🔴 من در دوران جنگ گاهی این جوانها را که عاشقانه جهاد می‌کردند و به شهادت می‌رسیدند، نگاه می‌کردم؛ خیلی برای من مفید بود. این وصیتنامه‌ها به دلهای تاریک و سیاه ما و به داخل جان انسان نورافکن می‌انداخت. وقتی این وصیتنامه‌ها را نگاه می‌کردم، می‌دیدم این جوان هجده ساله یا بیست ساله، در روزها یا هفته‌های آخر زندگی‌اش که خبر هم نداشته که شهید خواهد شد، فقط چون احتمال می‌داده که شهید بشود، نشسته و وصیتنامه‌اش را نوشته که گاهی این وصیتنامه‌ها آن‌چنان رقیق، عرفانی، زلال و نورانی بود، که انسان می‌دید یک این‌جا نشسته است. ❌ پیرمردهای ما؛ اساتید سلوک و عرفان، سی، چهل یا پنجاه سال زحمت کشیدند، ریاضت کشیدند، عبادت کردند، تا در آخر عمرشان آن حالت فنا در آنها به‌وجود آمد و وجه‌الله را رؤیت کردند؛ توانستند لقاءالله را کسب کنند. یکی از عرفای معروف سلاک که از علمای بزرگی بود که من زیارتش کرده بودم، در این چند سال آخر زندگی‌اش تنها در نجف زندگی می‌کرد؛ آقازاده‌اش که در تهران بود، به من گفت که ایشان از نجف به من نوشته که آن چیزی که سالهای متمادی در انتظارش بودم، همین روزها خدا نصیبم کرد و آن را به دست آوردم. او بعد از چهل، پنجاه سال ریاضت، گناه نکردن، عبادت کردن، مستحبات را انجام دادن، روزه گرفتن، سختی‌ها را تحمل کردن، گرسنگی و فقر نجف را به جان خریدن، از عناوین و القاب و ریاستها کناره گرفتن و به اینها چشم ندوختن، زندگی را زاهدانه گذراندن و با توجه دایم به خدا، این حالت برایش پیدا شده. 🌿 اما من می‌دیدم که یک جوان هجده، نوزده یا بیست ساله که نه ریاضت آن‌چنانی کشیده و نه پنجاه سال عمرش را صرف این کار کرده و نه استاد دیده، و فقط یک کار کرده؛ از گذشته، خدای متعال این را در ظرف و در کیسه او گذاشته و این جوان نورانی طوری حرف می‌زند که آخوند «ملاحسین‌قلی همدانی» حرف می‌زده؛ مرحوم «حاج میرزاعلی آقای » حرف می‌زده؛ مرحوم «آقا میرزا جواد ملکی» حرف می‌زده. حرف این جوان، بوی حرفهای آنها را می‌دهد؛ در حالی‌که شاید این جوان اسم آنها را هم نشنیده است. این کم فرصتی است؟ 📍۱۳۸۳/۰۷/۱۳ ✴️✳️✴️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
4_532577147294865529.mp3
2.46M
❌ چرا به جای پرداختن به توحید، از مسائل فرعی بحث می کنیم؟ 🔴 مباحث به درد نخور (معلومات پوچ و بی فایده) ⭕️ امروز، دنیای اسلام طاقت تاخیر در این مسائل را ندارد ❌ بحث های مفصل کلامی در خصوص معارف درجه دو را برای روز دیگری بگذارید... ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
rahkarha.pdf
326.8K
(۱۶) 🔴 حوزه، باید دانش و کارکردهایش را بشناسد 🔴 📖 راهکارهای ارتقاء فلسفه در حوزه 📖 🎙 در گفتگوی نشریه خط(وابسته به خانه طلاب جوان) با 🔍 🔍 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🌺 بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مبارک باد 🌺 🌺 مسئله‌ی بعثت و پدید آمدن این حادثه‌ی الهی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که در طول عمر طولانی بشریت، برای او اتفاق افتاده است. در سرنوشت انسان و تاریخ بشر، هیچ حادثه‌ای به‌قدر این حادثه مؤثر نبوده و هیچ لطفی از طرف پروردگار عالم، به عظمت این لطف و فضل برای انسان‌ها، وجود نداشته است. ۰۴/اسفند/۱۳۶۸ #امام_خامنه_ای #بعثت 🌺🌺 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش اول).pdf
966.5K
(۱۷) 🔴 الزامات تحصیلی (بخش اول) 🔴 🎙 (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی) منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش دوم).pdf
451.1K
(۱۷) 🔴 الزامات تحصیلی (بخش دوم) 🔴 🎙 (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی) منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۴) 🔆 ‍ ✏️🔴 فقه و فقاهت، اساس کار حوزه ❌ 💠 در حوزه‌ها، اساس، است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام - که آگاهی از دین است - در این‌جا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظایف فردی و اجتماعی انسان از مجموعه‌ی متون دینی، که خیلی هم مهم است. ✴️ انسان از قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیه‌ی شؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همه‌ی اینها در معلوم میشود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزه‌هاست. ✳️ البته وقتی میگوییم فقه، مراد ما همین چیزی است که گفتیم. وقتی میگوییم فقاهت، مراد ما آن و شیوه‌ی کاری در حوزه‌هاست. این شیوه‌ی استنباط را به عنوان «فقاهت» اصطلاح میکنیم، که در کلمات فقها هم کم و بیش به همین معنا به کار میرود. روش فقاهت، یعنی همین روش رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبت‌بندی ادله‌ی مختلف، که اول به چه مراجعه کنیم؛ فرضاً اول به ادله‌ی اجتهادی مراجعه میکنیم، به ظواهر مراجعه میکنیم؛ اگر ظواهر تعارض داشتند، چه‌کار بکنیم؟ اگر ظواهری نداشتیم، چه‌کار بکنیم؟ نوبت اصول عملیه کی میرسد؟ کدام اصل بر کدام اصل دیگر مقدم است؟ و از این قبیل. این شیوه‌یی که ما در علم اصول آن را میخوانیم، اسمش را «فقاهت» میگذاریم. پس، مبنا در حوزه‌های علمیه فقه است، به معنای آن علمی که گفته شد؛ و شیوه‌ی فقاهت است، به این معنایی که بیان شد. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔘🔘🔘🔘 کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab