eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🏝 انداختن تربت سیدالشهداء(ع) توسط آیت الله خامنه ای و بند آمدن سیل در ایرانشهر 🏚 📿 پس از پایان نماز دیدیم ، شهر را فراگرفته و آب بالا آمده، تا جایی که به ایوان مسجد هم - که نیم متر از سطح زمین بلندتر بود - رسیده بود. با صدای بلند از مردم خواستم با این حادثه مقابله کنند. ابتدا گفتم فرش‌های مسجد را جمع کنند و در جای بلندی بگذارند تا آب آن را از بین نبرد. بعد، از مردم خواستم احتیاطات لازم را برای حفاظت از کودکان و زنان به عمل آورند. 🏚جریان سیل دو سه ساعت ادامه یافت و در این مدت ما صدای آوار خانه‌ها را یکی پس از دیگری می‌شنیدیم. حتی ترسیدم مسجد نیز خراب شود. همه چیز وحشتناک بود: تاریکی ناشی از قطع برق، سیل خروشان و بی امان، خراب شدن خانه‌ها و فریاد کمک خواهی مردم. ♨️ در چنین حالت بحرانی و وحشتناک، ذهن انسان فعال میشود و به دنبال هر وسیله‌ای برای مقابله با وضع موجود میگردد. قبلاً این مطلب را شنیده بودم که برای رفع چنین خطر فراگیر گریزناپذیری میتوان به (علیه السلام) - به اذن خدای متعال - توسل جست. قطعه‌ای از تربت که خدا به برکت وجود ریحانه‌ی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بدان شرافت بخشیده، در جیب داشتم. آن را از جیب بیرون آوردم، به خدا توکل کردم و آن را در میان امواج پرتلاطم سیل پرتاب کردم. لحظاتی نگذشت که به لطف و فضل خدا سیل بند آمد. پس از آنکه سیل بند آمد کمیته‌ای برای کمک به سیل زدگان تشکیل دادیم. آن شب فعالیت مهمی امکانپذیر نبود؛ لذا کار را به صبح فردا موکول کردیم. 📖 منبع: خون دلی که لعل شد 🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🌹 روز امامت امّت... روز نخستین حکومت الله 🌹 و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. صدق الله العظیم 💐 من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و را ائمه و نمود و با برقراری جمهوری اسلامی وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند. 🔆 ...صبحگاه ۱۲ فروردین - که است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. 📖 صحیفه امام‌خمینی، ج۶، صص۴۵۲ 🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ جدید ۱۳۹۸ محبین ائمه(۳) 🎥 🌅 تصویر درست از حاکمیت ❌ حل مشکلات توسط مردم 📽 به همراه تصاویری از پروژه عمرانی امسال ✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
ebook7472[www.takbook.com].pdf
5.96M
(۱۵) 📖 پیشنهاد مطالعه 📖 🔆 کتاب: آینده در قلمرو اسلام 🔆 📝 مولف: 🖍 مترجم: آیت الله سید علی ✏️🔍 مقام معظم رهبری: مولف عالیقدر و بزرگوار کوشیده است در ضمن فصول این کتاب که به وضعی ابتکاری منظم شده اند، ابتدا را آن چنان که هست، معرفی کند و پس از بیان اینکه دین است و شعائر و مظاهر دینی آنگاه ضروری و سودبخش است که نماینده واقعیات و نشان دهنده حقایق باشد، با زبانی شیوا و جهان در اختیار مکتب ما و «آینده در قلمرو اسلام» خواهد بود. کتاب های دیگر این نویسنده متفکر و مجاهد نیز هر کدام قدمی است در راه تدوین مکتب و حربه ای است در برابر آن هایی که اسلام را غیر منطقی و غیر اصولی و بی خاصیت و بی تأثیر می پسندند.  🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
4_5897907480947590454.mp3
1.43M
❌ شناخت مبانی نظری انقلاب ❌ ❌ اگر می خواهید از این انقلاب حفاظت کنید اول باید این انقلاب را درست بشناسید... 🔴 مبانی نظری انقلاب را عمیقا بشناسید... #امام_خامنه_ای #شناخت_مبانی_نظری_انقلاب 📖 منبع: @shenakhte_rahbari ⭕️⭕️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۱۷) 🔆 ❌ جوان های هجده ساله ای که عارف کامل شدند...این جوان بجایی رسید که مانند آیت الله قاضی ها سخن می گوید ❌ 🔴 من در دوران جنگ گاهی این جوانها را که عاشقانه جهاد می‌کردند و به شهادت می‌رسیدند، نگاه می‌کردم؛ خیلی برای من مفید بود. این وصیتنامه‌ها به دلهای تاریک و سیاه ما و به داخل جان انسان نورافکن می‌انداخت. وقتی این وصیتنامه‌ها را نگاه می‌کردم، می‌دیدم این جوان هجده ساله یا بیست ساله، در روزها یا هفته‌های آخر زندگی‌اش که خبر هم نداشته که شهید خواهد شد، فقط چون احتمال می‌داده که شهید بشود، نشسته و وصیتنامه‌اش را نوشته که گاهی این وصیتنامه‌ها آن‌چنان رقیق، عرفانی، زلال و نورانی بود، که انسان می‌دید یک این‌جا نشسته است. ❌ پیرمردهای ما؛ اساتید سلوک و عرفان، سی، چهل یا پنجاه سال زحمت کشیدند، ریاضت کشیدند، عبادت کردند، تا در آخر عمرشان آن حالت فنا در آنها به‌وجود آمد و وجه‌الله را رؤیت کردند؛ توانستند لقاءالله را کسب کنند. یکی از عرفای معروف سلاک که از علمای بزرگی بود که من زیارتش کرده بودم، در این چند سال آخر زندگی‌اش تنها در نجف زندگی می‌کرد؛ آقازاده‌اش که در تهران بود، به من گفت که ایشان از نجف به من نوشته که آن چیزی که سالهای متمادی در انتظارش بودم، همین روزها خدا نصیبم کرد و آن را به دست آوردم. او بعد از چهل، پنجاه سال ریاضت، گناه نکردن، عبادت کردن، مستحبات را انجام دادن، روزه گرفتن، سختی‌ها را تحمل کردن، گرسنگی و فقر نجف را به جان خریدن، از عناوین و القاب و ریاستها کناره گرفتن و به اینها چشم ندوختن، زندگی را زاهدانه گذراندن و با توجه دایم به خدا، این حالت برایش پیدا شده. 🌿 اما من می‌دیدم که یک جوان هجده، نوزده یا بیست ساله که نه ریاضت آن‌چنانی کشیده و نه پنجاه سال عمرش را صرف این کار کرده و نه استاد دیده، و فقط یک کار کرده؛ از گذشته، خدای متعال این را در ظرف و در کیسه او گذاشته و این جوان نورانی طوری حرف می‌زند که آخوند «ملاحسین‌قلی همدانی» حرف می‌زده؛ مرحوم «حاج میرزاعلی آقای » حرف می‌زده؛ مرحوم «آقا میرزا جواد ملکی» حرف می‌زده. حرف این جوان، بوی حرفهای آنها را می‌دهد؛ در حالی‌که شاید این جوان اسم آنها را هم نشنیده است. این کم فرصتی است؟ 📍۱۳۸۳/۰۷/۱۳ ✴️✳️✴️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
4_532577147294865529.mp3
2.46M
❌ چرا به جای پرداختن به توحید، از مسائل فرعی بحث می کنیم؟ 🔴 مباحث به درد نخور (معلومات پوچ و بی فایده) ⭕️ امروز، دنیای اسلام طاقت تاخیر در این مسائل را ندارد ❌ بحث های مفصل کلامی در خصوص معارف درجه دو را برای روز دیگری بگذارید... ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
rahkarha.pdf
326.8K
(۱۶) 🔴 حوزه، باید دانش و کارکردهایش را بشناسد 🔴 📖 راهکارهای ارتقاء فلسفه در حوزه 📖 🎙 در گفتگوی نشریه خط(وابسته به خانه طلاب جوان) با 🔍 🔍 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🌺 بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مبارک باد 🌺 🌺 مسئله‌ی بعثت و پدید آمدن این حادثه‌ی الهی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که در طول عمر طولانی بشریت، برای او اتفاق افتاده است. در سرنوشت انسان و تاریخ بشر، هیچ حادثه‌ای به‌قدر این حادثه مؤثر نبوده و هیچ لطفی از طرف پروردگار عالم، به عظمت این لطف و فضل برای انسان‌ها، وجود نداشته است. ۰۴/اسفند/۱۳۶۸ #امام_خامنه_ای #بعثت 🌺🌺 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش اول).pdf
966.5K
(۱۷) 🔴 الزامات تحصیلی (بخش اول) 🔴 🎙 (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی) منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش دوم).pdf
451.1K
(۱۷) 🔴 الزامات تحصیلی (بخش دوم) 🔴 🎙 (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی) منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۴) 🔆 ‍ ✏️🔴 فقه و فقاهت، اساس کار حوزه ❌ 💠 در حوزه‌ها، اساس، است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام - که آگاهی از دین است - در این‌جا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظایف فردی و اجتماعی انسان از مجموعه‌ی متون دینی، که خیلی هم مهم است. ✴️ انسان از قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیه‌ی شؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همه‌ی اینها در معلوم میشود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزه‌هاست. ✳️ البته وقتی میگوییم فقه، مراد ما همین چیزی است که گفتیم. وقتی میگوییم فقاهت، مراد ما آن و شیوه‌ی کاری در حوزه‌هاست. این شیوه‌ی استنباط را به عنوان «فقاهت» اصطلاح میکنیم، که در کلمات فقها هم کم و بیش به همین معنا به کار میرود. روش فقاهت، یعنی همین روش رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبت‌بندی ادله‌ی مختلف، که اول به چه مراجعه کنیم؛ فرضاً اول به ادله‌ی اجتهادی مراجعه میکنیم، به ظواهر مراجعه میکنیم؛ اگر ظواهر تعارض داشتند، چه‌کار بکنیم؟ اگر ظواهری نداشتیم، چه‌کار بکنیم؟ نوبت اصول عملیه کی میرسد؟ کدام اصل بر کدام اصل دیگر مقدم است؟ و از این قبیل. این شیوه‌یی که ما در علم اصول آن را میخوانیم، اسمش را «فقاهت» میگذاریم. پس، مبنا در حوزه‌های علمیه فقه است، به معنای آن علمی که گفته شد؛ و شیوه‌ی فقاهت است، به این معنایی که بیان شد. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔘🔘🔘🔘 کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
270_2026_07Feqh.pdf
178.8K
#جزوات_طلبگی (۱۸) ⭕️ چهار گام برای پویایی #فقه_حکومتی ⭕️ 📖 چیستی فقه حکومتی و اقتضائات آن 📖 🎙 در گفتگو با #استاد_علیدوست #استاد_علیدوست #فقه_حکومتی ✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴 اینگونه نباشد که همه باید رشته فقاهت را پیگیری کنند 🔴 💠 در گذشته اگر کسی میخواست در حوزه مقام علمی پیدا کند، بایستی به نمیپرداخت! یک آقای ملای محترم عالمی فرضاً اهل تفسیر باشد و مردم از تفسیر او استفاده کنند، بعد برای خاطر آن‌که این درس موجب میگردد او به شهره بشود، این درس را ترک کند! شما را به خدا این نیست!؟ باید عکس این باشد؛ یعنی بگویند آقای فلانی، متخصص و استاد بزرگ است؛ ایشان است؛ ایشان است؛ ایشان است؛ یعنی باید عنوانی در حوزه باشد. این‌طور چیزها باید در حوزه  پیدا بکند؛ کمااین‌که در گذشته هم از این چیزها بوده است.  ✅ در همین زمان خود ما، مرحوم علامه‌ی طباطبایی(رضوان‌اللَّه‌علیه) در حدی بود که اگر منحصر به فقاهت میشد، یقیناً به مرجعیت تقلید میرسید. ایشان از علمای زمان خودش، اگر بیشتر نبود، کمتر نبود؛ اما فقاهت را به کسانی سپرد که مشغول فقاهت بودند. آن زمان در قم مرحوم آیةالله بروجردی با آن عظمت، و اساتید بعد از آن بزرگوار، مشغول کار فقاهت بودند؛ اما ایشان آمد مشغول گردید و رکنی شد، و بعد از آن‌که در قم هیچ نشان قابل توجهی از فلسفه نبود، آن را احیا کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد. البته قبل از ایشان امام فلسفه میگفتند، لیکن در دایره‌ی محدودی و با شاگردان مخصوصی؛ اما ایشان گسترش داد، درس را وسیع کرد و عمرش را به فلسفه صرف نمود. حوزه‌ها باید این‌طور باشند. ❌ این‌گونه نباشد که همه باید رشته‌ی را بگیرند؛ نخیر، طلبه باید بداند که اگر رشته‌ی یا یا یا یا یا بقیه‌ی علوم اسلامی را پیمود، ارزشی در انتظار اوست و ارزشگذاری مناسبی میشود. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔵🔴⚫️⚪️ کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
🔴 متن ۱۳ جلسه 《مبانی معرفتی فقه حکومتی》 آیت الله میرباقری 🔰🔰🔰
1.pdf
1.68M
📖 #جزوات_طلبگی (۱۹) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۱) ♨️ مراحل پنجگانه مبانی معرفتی فقه حکومتی #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
2 (1).pdf
1.48M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۰) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۲) ♨️ بررسی رویکردهای مختلف در تعریف ((فقه حکومتی)) #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
3.pdf
2.19M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۱) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۳) ♨️ بررسی رویکرد 《فقه نظام سازی》 در 《فقه حکومتی》 #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
4.pdf
2.36M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۲) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۴) ♨️ جایگاه مکتب در فقه نظام سازی شهید صدر(ره) #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
5 (1).pdf
2.72M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۳) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۵) ♨️ تحلیل ویژگی های فقه نظامات #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
6.pdf
3.01M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۴) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۶) ♨️ بررسی رویکرد امام خمینی(ره) در تعریف فقه حکومتی #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
7.pdf
2.34M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۵) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۷) ♨️ فقه حکومتی، ناظر به سرپرستی جامعه در حال تغییر #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
8.pdf
2.36M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۶) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۸) ♨️ فقه حکومتی، بیانگر احکام نظام ولایت و تولی اجتماعی #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
9.pdf
2.72M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۷) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۹) ♨️ ابتنای 《فقه احکام موضوعات》 بر 《حکم》، و 《فقه سرپرستی》 بر 《حکومت》 و 《ولایت》 #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
10 (1).pdf
2.04M
📖 #جزوات_طلبگی (۲۸) #مبانی_معرفتی_فقه_حکومتی (۱۰) ♨️ 《فلسفه فقه》 حلقه اول مبانی فقه حکومتی #استاد_میرباقری #فقه_حکومتی 💢💢 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab