#یادداشت
⏳ زمان مطالعه: یک دقیقه و پانزده ثانیه
✅ تولید علم و تحول جامعه
🌱 یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری #جهادی_تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله #حسنزاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی #تولید_علوم_دینی در کار رهبران #انقلاب_اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود.
🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد #تولید_علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عالِم میداند. و دانش را شأن انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنة قائمه میداند، آری او #کارخانه_انسان_سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه_دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند.
🌱 هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده.
🌱 با این حساب هم #علوم_حوزوی و هم #علوم_دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مسسله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مُرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد.
✏️ نویسنده: استاد #علی_مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
⚠️ توجه توجه 🔻🔻
#دعوت_به_همکاری
✅ از #آقایان واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب
🔻 شرایط:
1️⃣ توانایی کلیپ سازی
2️⃣ حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان
3️⃣ ساکن قم
🎁 مزایا:
🔹 دریافت حقوق ماهیانه
♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان
🔹 بهره مندی از اساتید رسانه برای افزایش کیفیت کارایی
♦️امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح
📲برای کسب اطلاعات بیشتر، و فرستادن نمونه کار به آیدی زیر پیام بدهید.
@gohari_67
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_اخلاق آقا 3⃣1⃣ 🔸 ششمین وصیت از وصایای نبیّ مکرّم به امیرالمؤمنین علیهما السلام این است که
#پای_درس_اخلاق علما 4⃣1⃣
🔸 با #قرآن فاصله نداشته باشيد. مقيد باشيد حتما قرآن بخوانيد. اين كتاب بسيار با عظمت است، كتاب دستورالعمل حضرت حق براي انسان شدن است تا مرضي حضرت حق شود.
🔸 اگر ميخواهيد سلمان بشويد قرآن بخوانيد و از آن فاصله نگيريد. خواندن هر حرف قرآن در حالات مختلف (ايستاده و نشسته، با وضو و بي وضو و...) ثوابهاي مخصوص به خود دارد. ولي انسان بايد در برابر قرآن مؤدب باشد و با وضو قرآن بخواند.
🔸 در روايت آمده هر روز حداقل ۵۰ آيه قرائت كنيد و اگر ميتوانيد، تصميم بگيريد هر روز نيم جزء از قرآن بخوانيد تا در دو ماه قرآن را ختم كنيد و ختم اولتان را به پدر و مادر #امام_زمان (علیه السلام) هديه كنيد تا امام حسن عسكري و حضرت نرجس خاتون و امام زمان (علیهم السلام) به شما عنايتي بكنند؛ اين تجارت كمي نيست؛ هم ثواب خواندن قرآن براي شما ثبت ميشود كه هر حرفش حسنه دارد، هم نگاه به قرآن براي چشمتان نافع است كساني كه زياد قرآن ميخوانند چشمشان بيمه ي قرآن شده است، و احتیاج به عینک ندارند. ختم دومتان را به پدر و مادر امير المؤمنين (علیه السلام) هديه كنيد و همين طور پيش برويد.
🎙 آیت الله ناصری حفظه الله
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فلسفه یعنی این...
#آیت_اللّه_جوادی_آملی:
📚 فلسفه الهی بهترین و رساترین مُبلّغ علمی در جهان
💠 شما اگر روی منبر می روید چهارتا مسلمان درست می کنید، فلسفه چهل میلیون دانش را اسلامی می کند.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
☑️ داستان یک عمار خستگیناپذیر...
☑️ از مبارزه با پهلوی تا خیزش در برابر فتنه۸۸
"به مناسبت رحلت حضرت آیت الله مجتهد شبستری"
▪️ ایشان با همراهی شهید #مطهری، شهید #مفتح و شهید #بهشتی #جامعه_روحانیت_مبارز را در تهران تأسیس کردند و بیشتر فعالیتهای مبارزاتیشان علیه رژیم در سالهای پیش از انقلاب به انتشار اعلامیه و بیانیه و فعالیت در این تشکل گذشت. پس از پیروزی انقلاب نیز عضویت مجلس #خبرگان_رهبری و ۴ دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند. که از سال ۱۳۷۴ با حکم رهبر معظم انقلاب امامت جمعه تبریز را عهده دار شدند.
▪️ مرحوم آیت الله مجتهد شبستری درباره فتنه ۸۸ اینگونه بیان می کند:
"در سال ۷۸ در قضیه #کوی_دانشگاه مسائلی پیش آمد اما وقایع سال ۸۸ گستردهتر بود به قدری که مقام معظم رهبری بیش از چندصد بار کلمه #فتنه را به کار بردند و این فتنه عظمی مصداق روشن «اکبر من القتل» بود که با درایت مقام معظم رهبری و همت مردم خنثی شد."
▪️ همچنین میفرمایند:
"امروز لبه تیز پیکان حملات متوجه #ولایت_فقیه شده است. این آماج حمله از گذشته وجود داشت، دلیل این امر هم روشن است، #دشمن متوجه شده با وجود ولی فقیه و مدیریت و رهبری ایشان نمیتواند هیچ آسیب جدی به کشور و نظام اسلامی وارد کند از این رو تمام هجمهها و حملات خود را متوجه ایشان کرده است و این مسئله لازمه دفاع از رهبری را بیش از پیش ضروری میکند".
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
4_5814417512896399861.mp3
10.2M
#شب_جمعه_ست_هوایت_نکنم_میمیرم
🔊 هر وقتی گم میشم
تو سختی و بلا
من پیدا میکنم راهمو با این ستارهها
🎙 #سید_رضا_نریمانی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (۴)
🛑جلسه چهارم
با موضوع:
🌀 سواد بصری، اهمیت هنر به عنوان بهترین ابزار انتقال اندیشه🌀
⏰ شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۶
🏢 خانه طلاب جوان
🎙 با ارائه آقای سیدهادی قادری
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
https://eitaa.com/elmikhane
۰🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🔊 حجت الاسلام مهدیان در گفتگو با #صدای_حوزه:
✅ حاضر به گفت و گو هستم ولی نه در جدال/ دود ناپختگی مذهبی ها در عدالتخواهی به چشم انقلاب می رود
🔻 احتمال می دهم که علیزاده بنا دارد در #جریان_مذهبی، پایگاهی داشته باشد، که در این قشر افرادی که از نظر راهبردی، سطحی نگر و ناپخته هستند راحت تر به او اعتماد می کنند و می توانند از او تاثیر بگیرند؛ بنابراین تصمیم داشتم با گفتگو در رسانه علیزاده به تقویت رسانه ای او کمک نکنم.
🔻 البته هدف اصلی من این نبود. حدس من این بود که من هر جوابی به او بدهم، آن را رسانه ای می کند. بنابراین به نظرم رسید که از این فرصت استفاده کنم و از زبان خود علیزاده این مسئله را مطرح کنم که افرادی هستند که به اصل کار او شک دارند و با انتشار جواب من در رسانه علیزاده، این شک به کار او در #رسانه خودش مطرح شود.
🔻 دلیل اصلی رد درخواست آقای علیزاده این بود که ادعای او در مورد بی طرف بودن رسانه اش را رد کنم و به نظرم با این نوع برخورد و اتفاقاتی که در پی آن رخ داد این پیام را به مخاطبان منتقل کردم.
🔻 اینکه علیزاده بنا دارد به اجبار و با #فشار_استبدادگونه_رسانه_ای یک طلبه را وادار به گفتگو کند و مخاطبانش به اسم آزادی، با این توجیه استبدادی همراه هستند غلط است. این دقیقا مخالف آزادی است.
🔻 من یکی از دلایل مهم عقب ماندگی کشور در #عدالتخواهی را ناپختگی عدالت در بین بچه های حزب اللهی انقلابی می دانم که باعث شده حرکت عدالتخواهی در کشور ضعیف شود.
🌐 متن کامل خبر:
v-o-h.ir/?p=31727
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#معرفی_کتاب 🔺 نام کتاب: پیشوای صادق 🔺 انتشارات: انقلاب اسلامی 🔺 معرفی کتاب: ▫️ این کتاب، مشتمل بر
#معرفی_کتاب
"بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی"
📚 نام کتاب: میزبانی از بهشت
📚 ناشر: صهبا
🔸 محدودۀ خیابانِ ابوذر مشهد، در محلۀ احمدآباد، در شبِ جمعه ۱۳۷۶/۱/۷، میزبان مهمان عزیزی بود که بیسروصدا به خانۀ خانوادههای شهدا سر میزدند. ایام دیدوبازدیدِ عید بود و آن شب، رهبر انقلاب به خانۀ پنج خانواده از حقداران انقلاب رفتند که فرزندانشان را بر سر این حمایت اهدا کرده بودند. خانوادههای شهيد حميدرضا سمرقندی، شهيدان مجتبی و محسن عاشوری، شهيدان مسعود و مهدی ميرزايی، شهيد غلامحيدر رستمی و شهيدان محمدمحسن و حميد سماعی يکتا. خانوادههايی ساده و صميمی که هنوز داغ شهيدشان را بر دوش دارند، اما هر روز محکمتر پای آرمانهای شهدا ايستادهاند. هر ديداری به فراخور شرايط خانواده و شهدايشان، نمک خاص و نکتههای زيبای خودش را داشت.
🔸 و اين کتاب، روایت همان پنج دیدار است. پنج روايت که هرکدام از يک زاويۀ ديد و از جايی وارد داستان شهدای خانواده و ديدار حضرت آقا با آنها میشود. سعی شده در مورد ديدار، تمام آنچه در آن حدود پانزده دقيقه گذشته، کاملاً بازگو شود.
🔸 با مطالعۀ اين کتاب، تا حدی، دليل شدت توجه و تکريم و احترامِ حضرت آقا نسبت به خانوادههای شهدا را متوجه میشويم.
🔸 اگر به زندگینامه شهدا علاقهمند هستید، یا مایلید از سیرۀ عملی حضرت آقا بیشتر بدانید، این کتاب میتواند کتاب جذابی برای شما باشد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جامعه_توحیدی 1⃣ ✅ خوشبختی دنیا و آخرت، در گرو توحید اگر توحید با همان معنای واقعی که اسلام آن را
#جامعه_توحیدی 2⃣
🔻 #توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است، امّا شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد.
🔻 "لا اله الا الله" فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند، وارد #جامعه میشود تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن می کند.
#جامعه
#جامعهی_اسلامی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 3⃣1⃣ 🔻 #حق در اصطلاح قرآن -که شاید تعبیر «حق» بیش از دویست مرتبه در قرآن تکرار
#پای_درس_تفسیر_رهبر 4⃣1⃣
"وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" (بقره؛ ۱۴۳)
🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از #ادبیّات_دشمن استفاده نکنید. دشمنان #انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات #تندرو و #میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.
🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها #امام_بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم. میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را.
🔹 اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة"؛ این #نهج_البلاغه است.
🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید.
🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در #راه_انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🗓 بیانات در دیدار مردم نجفآباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 8⃣ #دوگانههای_سرنوشتساز 🔻 بحثی که امروز بنده آماده کردم که خدمت آقایان عرض بکنم، یک ب
#جهاد_تبیین 9⃣
#دوگانههای_سرنوشتساز
[ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصلهایی که ما عرض میکنیم، به وسیلهی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، تبیین بشود برای مردم و به صورت گفتمان دربیاید]
🔻چند #دوگانه را من عرض میکنم در این زمینه؛ یعنی نوع مواجهه به چند صورت میتواند تصویر بشود:
◀️ گاهی مواجههی ما با این حوادث، #مواجههی_فعّال است، گاهی #مواجههی_انفعالی و مواجههی منفعل.
🔸 فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثهای روبهرو میشویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه -برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن- چه کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجههی فعّال.
🔸 مواجههی انفعالی این است که وقتی یک حادثهی تلخی، سختی، مشکلی پیش میآید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجههی فعّال، مواجههی انفعالی.
⏪ از نگاه دیگر: #مواجههی_ابتکاری یا #مواجههی_عکسالعملی.
🔸 مواجههی عکسالعملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک #دشمن قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجههای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامهریزی او -که یک حرکتی انجام میدهد- مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجههی انفعالی است، این مواجههی عکسالعملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است.
🔸 مواجههی ابتکاری این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیهای به ما حمله میکند، ما از ناحیهی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است.
🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#گزارش
🔺 ارسال گواهیهای پایان دوره #مکتب_امام به همراه جوایز تقریرهای برتر دوره
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
4_421593933940785232.mp3
2.3M
#پای_درس_اخلاق آقا 5⃣1⃣
✅ مهلت کوتاه عمر انسان…
#حسرت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ خدمت در نظام جمهوری اسلامی از احسن اعمال است.
🔸 عمل مصادیقی دارد که از جمله قبول مسئولیت و پست در #نظام_جمهوری_اسلامی برای خدمت گزاری است و در این رابطه نهایت این که هر کسی در هر حیطه ای مشغول به کار شده، بهترین عمل را انجام دهد.
🔸 کیفیت عمل بر کثرت آن مقدم است. ما باید دنبال این باشیم که در هر عمل و کاری که مسئولیت آن را قبول کردیم، احسن عمل را انجام دهیم.
🗓 آيتالله #شب_زندهدار
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ شرح فرازی از حدیث عنوان بصری:
⏪ یک دسته از دستورات عملی که امام صادق(ع) در حدیث "#عنوان_بصری" میفرمایند، در مورد #حلم و #قوه_غضبیه انسان است، که دسته دوم دستورات این حدیث است.
🔻 اگر این قوا رام نشوند، انسان را از حرکت باز می دارند.
🔻 #حِلم، وقار و شکیبایی و سنگینی و طمأنینه است. #اولین دستور در مورد حِلم این است که:
▫️ "فمَنْ قَالَ لَک إِنْ قُلْتَ وَاحِدَةً سَمِعْتَ عَشْراً- فَقُلْ إِنْ قُلْتَ عَشْراً لَمْ تَسْمَعْ وَاحِدَةً"
"اگر کسی به تو گفت که اگر یکی به من بگویی، ده تا به تو جواب می دهم، به او بگو اگر به من ده تا بگویی، از من یکی هم نخواهی شنید".
▫️ اگر حِلم را به درستی مطرح نکنیم به ترس و تنبلی می رسد.
▫️ تخطئه #قوه_غضبیه نباید به گونه ای باشد که انسان فکر کند اگر قوه غضبیه در انسان نباشد، حُسن است. قوه غضبیهی انسان باید در جای خودش بیدار باشد.
▫️ البته وقتی قوه غضبیه به حرکت می افتد، اگر از تحت تربیت و تدبیر عقل خارج شود، مانند سِیلی می شود که هیچ چیزی جلودارش نیست؛
یا تبدیل به آتشی می شود که هر چیزی بخواهد جلویش را بگیرد، تبدیل به آتش می شود (و قوه غضبیه را برافروختهتر می کند).
▫️ غضب مظهر آتش جهنم است در نظام دنیا. آتش در دنیا با آب خنثی می شود ولی ضرر آتش قلبی، در ابدیت انسان است.
▫️ حِلم، ضعیف کردن قوه غضبیه نیست؛ بلکه درست به کار گرفتن قوه غضبیه می باشد.
⏪ راه سلوک از حِلم می گذرد...
🗓 شرح حدیث عنوان بصری؛ #استاد_عابدینی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (۱) جلسه اول 🌀 معلمی واقعا شغل انبیاست🌀 جمعبندی فرمایشات رهبر معظم ان
ارائه علمی(1)- فرهنگیان.mp3
13.08M
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (۱)
جلسه اول
🌀 معلمی واقعا شغل انبیاست🌀
جمعبندی فرمایشات رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان به عنوان نیروی گفتمان ساز
🎙 با ارائه حجت الاسلام محمد استادحسینی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
4_5774122524862319287.mp3
3.68M
#شب_جمعه_ست_هوایت_نکنم_میمیرم
📝 کَلِمینی
🎙 حاج #مهدی_رسولی
▪️به مناسبت ایام شهادت #حضرت_زهرا س (به روایت اهل سنت)
👌 #پیشنهاد_دانلود
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ نگاه حداکثری به جبهه اهل حقّ
🔹 حجّت بر شما تمام است. انتظار از شما عزیزان کاری بیش از #خودسازی #علمی و #دینی و #اخلاقی است؛
🔹 انتظار آن است که بر #محیط_پیرامونی خود اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با #گفتار و #عمل خود بیفزائید. در نبرد نامتقارن جبههی کفر و استکبار با پرچم برافراشتهی #اسلام_ناب،
این وظیفهی همهی ما است.
🗓 ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
#انتظار_فرج
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ نامه سردار شهید قاسم سلیمانی بسیجیان
"به مناسبت ۵ آذر، تشکیل بسیج مستضعفان، به دستور امام خمینی ره"
«بسم الله الرحمن الرحیم
برادران و عزیزان بسیجیم سلام علیکم
خداوند شما را برای خدمت به اسلام حفظ بفرماید.
عزیزانم!
1⃣ اولاً؛ بزرگترین امانت سپرده شده به ما #جمهوری_اسلامی است که امام عارفمان فرمود: حفظ آن از اوجب واجبات است در حفظ این امانت از هر کوششی دریغ نفرمایید.
2⃣ ثانیاً؛ به حلال خداوند و حرام آن توجه خاص خاص بفرمائید.
3⃣ ثالثاً؛ #پدر_و_مادر تان را آنچه بزرگ بشمارید که شایسته آن باشد که خداوند و ائمه معصومین توصیه فرمودند.
4⃣ رابعاً؛ دوستی و #رفاقت ارزش بزرگی است اما مهم این است که با چه کسی رفاقت و برای چه راهی میکنید.
5⃣ خامساً؛ #نماز_شب نماز شب نماز شب کلید تمام عزت هاست».
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور؛ ۱۴۰۰/۸/۲۶
⏪ نکاتی درباره مسئلهی نخبگی و #وظایف_نخبگان:
1️⃣ به فکر شکرِ نعمتِ نخبگی باشید؛ نخبگی یک نعمت و موهبت خدایی است.
2️⃣ قدر نعمت نخبگی را بدانید و براساس آن کار و تلاش کنید.
3⃣ مجموعهی حکمرانی، مسئولین، پدر و مادر، معلمین و اساتید هم باید از نخبه قدردانی کنند. بخش مهم #جنگ_نرم استعمارگران اینست که ملتها را از استعداد خودش غافل کنند.
4⃣ احساس مسئولیت داشته باشید در قبال مسائل کشور؛ این برداشت که همه چی باید آماده باشد تا نخبه بتواند کار بکند، برداشت درستی نیست. گاهی بایستی با موانع #مبارزه کنید.
نامهربانیها نبایستی نخبه را از ادامهی راه و از فعالیت و از تلاش منصرف بکند و نباید دلسرد بشوند. نخبه بایستی شکر کند، شکر عملی این است که تلاش کند، فعالیت کند.
5⃣ نخبهی علمی بایستی به آینده و افقی که برای علم در کشور ترسیم شده چشم بدوزد. باید جوری حرکت بکنیم که ایران در دنیا منبع علم محسوب بشود. یعنی اگر کسانی بخواهند به جدیدترین یافتههای علمی دست پیدا کنند ناچار بشوند #فارسی یاد بگیرند. این یک آیندهی ممکنی است.
⚙️ مراحل رسیدن به #مرجعیت_جهانی در زمینه علم:
◀️ مرحله اول: کم کردن فاصله خودمان با مرز دانش جهانی
◀️ مرحلهی دوم: عبور از خطوط دانش جهانی
◀️ مرحلهی سوم: دنبال کردن #تمدن_نوین_اسلامی
6⃣ نخبگان علمی باید آفرینش علمی داشته باشند. نوآوری در علم ناشی از این است که یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، براساس آن تولید علم میشود، باید دنبال این باشیم.
7⃣ باید به مسائل کشور فکر کنید و -مسئله_محور کار کنید.
مسائل کشور بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند.
🔴 مسائل مبتلابه امروز ما:
- مسئلهی #آب در کشور
- مسئلهی #محیطزیست
- مسئلهی #ترافیک
- مسئله #آسیبهای_اجتماعی
- مسئلهِی #اعتیاد
-مسئلهی #طلاق
-مسئلهی #حاشیهنشینی
- مسئلهی #هجرت از روستاها و تخریب روستاها
- مشکلات #نظام_پولی و نظام مالی
- مشکل #نظام_مالیاتی
- مشکل #بانکها
- #موانع_رشد_تولید
- مسئلهی #هوش_مصنوعی
✅ باید کاری کنیم که در دنیا حدّاقل در [بین] ده کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم.
8⃣ مسئله مهاجرت نخبگان؛ آن چیزی که اشکال دارد مهاجرفرستی است.
#ناامید_کردن جوانان نسبت به آیندهی کشور، دلسرد کردن جوانان و آینده را به او تلخ و سیاه نشان دادن، #خیانت است.
9⃣ مسئلهی مانعزدایی از تولید؛ مهمترین موانع تولید، موانع #فرهنگی است مثل: احساس ناامیدی، احساس ناتوانی، احساس بیآینده بودن، بیحوصلگی، بیهمتی، سرگرمیهای مضرّ، سرگرمیهای زائد، راحتطلبی، نداشتن همت
‼️ صنایع بزرگ ما در کشور دانشبنیان نیستند، این عیب بزرگی است. شرط لازم برای رشد و تقویت شرکتهای دانشبنیان این است که ما بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم.
🔰 شما [نخبگان] نور چشمان کشور و ملّت هستید. انشاءالله خداوند شما را برای این کشور نگه دارد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab