eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نقاشی ساده ی درخت، به مناسبت روز درخت کاری ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🎨کاربرگ ( ۱۵ اسفند/ روز درختکاری) ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
❓❓❓ ❓❓❓ سلام به همگی خانوم معلم پسرم توی تفریق بیشتر مشکل داره.. و نوشتن کلماتی مثل خانه.. گریه... ژاله که آخرشون ه داره مشکل داره نمیدونه کی ه بزاره کی نزاره خانه رو مینویسه خان و پژمان رو مینویسه پژمانه ❓❔❗️❕ ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
❓❓❓ #خشتِ_اول ❓❓❓ سلام به همگی خانوم معلم پسرم توی تفریق بیشتر مشکل داره.. و نوشتن کلماتی مثل خانه.
‼️❕❕‼️❕❕ ‼️❕❕‼️❕❕ باسلام خدمت خشت اولی های عزیز امیدوارم روز خوبی رو پیش رو داسته باشید در خصوص سوالی که مطرح شده بود در خصوص این که چگونه مفهوم تفریق را در ذهن نوآموزان گلمون تثبیت کنیم باید خدمتتون عرض کنم که برای تفریق اولین گام و پیش نیاز انجام این عملیات حتما نیاز هست که دانش آموز شمارش اعداد روبه عقب را بلد باشند زیرا تفریق یعنی به عقب رفتن که در محور اعداد کاملا به صورت مجسم این عمل انجام می‌شود برای تثبیت این منظور ما باید بازی‌هایی را در این زمینه به صورت عینی برای بچه ها انجام دهیم مانند بازی سوپر مارکت که چند وسیله انتخاب میکنیم و برای هرکدام قیمتی در نظر می‌گیریم و از دانش آموزی می‌خواهیم که نقش فروشنده را بازی کند و دانش آموز دیگر نقش خریدار به این صورت که عددی را برای یک شی در نظر می‌گیریم مثلا 7 از دانش آموز خریدار می‌خواهیم که آن شی را خریداری کند و به آن عدد 10 را می‌دهیم و همچنین روی میز اعداد 0 تا 9 را می‌چینیم حالا از دانش آموز فروشنده می‌خواهیم که به ما بگوید مثلا مداد شما قیمت 7 دارد و خریدار عدد 10 را به شما می‌دهد حالا اگر از 10 7 تا برداریم و مداد را به او بدهیم چه عددی باقی میماند که دانش آموز باید با کم کردن عدد به عدد 3 برسد این بازی را می‌توانیم به اعداد دیگر تعمیم دهیم در این بازی هم درست کردن مسئله هم تجزیه و تحلیل مسائل و هم بدست آوردن جواب کار می‌شود و بسیار کاربردی است ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ از بازی لی لی هم می‌توان استفاده کرد که این روش تلفیقی از مهارت های وستیبولار و مهارت‌های ذهنی است که هم دانش آموز لی لی کردن را می‌آموزد و هم توجه و تمرکز کاری را تمرین می‌کند و هم هماهنگی بین چشم و دست و چشم و پا را یاد می‌گیرد به این صورت که لی لی را ردی زمین میکشیم من خودم از لی لی های پارچه ای که در بازار موجود است استفاده میکنم بازی به این منوال است که شما اعدادی را به نوآموز میگویید مثل 8 منهای 3 حالا از نوآموز می‌خواهیم که 8 انگشت باز کند و 3 تا را ببندد به عدد 5 می‌رسد که جواب است پس سنگ خود را باید با دقت و هماهنگی لازم بین چشم و دست در عدد 5 بیندازد و بازی را ادامه دهد در مرحله ی بعد دانش آموز باید عددی را که شما به او میگویید را به صورت ذهنی انجام دهد به ای صورت که عدد بزگ را در ذهن می‌گذاریم و به اندازه ی عدد کوچک به عقب می آییم مثلا 15 منهای 8 که نوآموز باید 15 را در ذهن بگذارد و 8 تا عقب بیاید در این مرحله اگر نتوانست انجام دهد میتوانید شکل بکشید و یا محور اعداد و یا از کل کلاس بخواهیم که دسته جمعی باهم این کار را انجام دهند جهت ایجاد انگیزه و بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ بازی دیگری که برای تفریق می‌توانیم انجام دهیم که هم حافظی ی دیداری را قوی می‌کند و هم منها را تمرین می‌کنند روی 5 کارت چند تفریق می‌نویسیم و روی 5 کارت دیگر جواب آن ها را می‌نویسیم از دو دانش آموز می‌خواهیم بیایند و کارتها ا به صورت درهم ب ایشان می‌چینیم تا خوب به آن ها و جای هرکارت دقت کنند در مرحله ی بعدی کارتها را برمی‌گردانم و جای کارتها را عوض نمی‌کنیم حالا از دانش آموزان می‌خواهیم که از عدد 20 تا 0 را برعکس بشمارند بعد از این مرحله تک تک از دانش آموزان می‌خواهیم که یک کارت مربوط به تفریق را برگردانند و آن را بلند بخوانند و بعد عملیات مربوط به آن تفریق را به صورت ذهنی انجام دهند و پاسخ را بلند بگویند در صورت درست بودن جواب حالا باید کارت مربوط به جواب آن تفریق را بر گردانند و این کار را از دانش آموز بعدی هم می‌خواهیم که انجام دهد با یک کارت دیگر این عمل را تا برگرداندن تمام کارتها ادامه می‌دهیم ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ برای تفریق هایی که دو رقمی هستند مثل 40 منهای 20 به این صورت عمل می‌کنیم که می‌گوییم 40 یعنی 4 بسته ی ده تایی و 20 یعنی 2 بسته ی ده تایی حالا 4 بسته ی ده تایی را در ذهن می‌گذاریم و 2 بسته ی ده تایی به عقب می‌آییم که به عدد 2 می‌رسیم و بعد می‌گوییم جواب می‌شود 2 بسته ی ده تایی که می‌شود 20 و عدد 20 را می‌نویسیم اگر دانش آموزی نتوانست این مفهوم را متوجه شود می‌گوییم با صفرهای آین اعداد فعلا کاری نداریم و در آخر صفر را می‌گذاریم پی مشود 4 منهای 2 که جواب را بدست می‌آوریم و در آخر می‌گوییم صفری که قائم شده دوباره ظاهر میشه و به عدد 20 میرسیم ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ همکار گرامی خانم رویا صفت عزیز ادمین خشت اول
645.6K
تمیز و تشخیص دو صدای ـه. از هـ. در آخر کلمات در نوشتن و در خواندن ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
1.15M
تمیز و تشخیص دو صدای ـه. از هـ. در آخر کلمات در نوشتن و در خواندن ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
569.1K
تثبیت اِ ربط و جایگاه اون در جمله موقع خواندن و نوشتن تمیز و تشخیص دو صدای ـه. از هـ. در آخر کلمات در نوشتن و در خواندن ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نقاشی ساده ی درخت، به مناسبت روز درخت کاری ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول تدریس نشانه ه‍ـ ـهـ ـه ه ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
48.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دوم تدریس نشانه ه‍ـ ـهـ ـه ه آقا شهاب الدین عزیز هم اسمش ـهـ داشت که من یادم رفت بگم😍😍😍 ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
1.4M
املا از نشانه های ژ چ خوا ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌴 گفتم خدا قبول کند... ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
66K
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ☫﷽☫ السلام علیک یا اباصالح المهدی عج این هم سلام پسر نازنینم ان شاء الله یار و سربار کوچولوی امام زمان عج جواد آقا عزیز دل خانوم معلمش ❤️چقدر دلتنگ تک تک تون هستم❤️ این رسم هر روزه ی کلاس ما بود😔 🌱پسرهای گلم دست هاشون رو قلب شون میزاشتن سلام میگفتن و بعد دست شون میزاشتن رو سرشون و صلوات میفرستادن و الحمدلله رب العالمین تو خونه هم این کار رو با عشق انجام میدن❤️ یا الرحم الراحمین اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
هدایت شده از استیکر مذهبی لبیک
استیکر .:: فراز هايي از ::. @Labbeyk
با عرض سلام وتقدیم احترام خدمت خشت اولی های عزیز در خصوص سوالی که یکی از همراهان گرامی مطرح نموده بودند در این خصوص که فرزندشون حروف یک کلمه را به صورت جداگانه میخواند ولی توانایی ترکیب کردن و خواندن کلمه کامل را ندارد و روخوانی ودیکته اش هم ضعیف هست توضیحاتی را خدمتتان عرض می کنم ابتدا اینکه روخوانی وترکیب را باید از ابتدای سال و حتی زمانی که حروف آموزش داده شده محدود است یعنی ماه های آبان وآذر شروع کرد و تمرین ترکیب و روخوانی را به زمانی که دانش آموزش حروف بیشتری را میخواند موکول نکنیم اگر دانش آموز از ماه های ابتدای سال تحصیلی ترکیب و خواندن را تمرین کند در پایان سال به راحتی می تواند کتاب بخواند. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ مورد اولی که بسیار مهم است اینکه در ابتدای کار مطمئن شویم دانش آموز حروف را کاملا می شناسد و برای خواندن نشانه نیاز به فکر و مکث طولانی ندارد .(برای این مورد سعی کنید مدام با شیوه های مختلف نشانه را برای دانش آموز مرور کنید مثلا کف دست دانش آموز کلمه را بنویسد یا زمانی که نشسته است روی کمرش بنویسید و از او بخواهید بگوید چه نشانه ای است. بعد از این مرحله جدول ترکیب کمک شایانی به دانش آموز می کند به این صورت که با ترکیب های دوتایی شروع می کنیم مثل (با-بَ-بو) اما نکته ای که باید توجه نمود اینست که دانش آموز ترکیب ها را حفظ نکند و به صورت طوطی وار جواب ندهد بلکه جدول ترکیب به صورت نامرتب پرسیده شود. پس از کسب توانایی خواندن ترکیب دوتایی به سراغ ترکیب های سه تایی می رویم به این صورت که سه نشانه را ترکیب می کنیم (بَد-باد-بود) یا (سَد-ساد-سود) البته در ترکیب های سه تایی نیازی نیست که ترکیب سه تایی معنایی داشته باشد ، زیرا هدف ما در این قسمت فقط خواندن و افزایش مهارت خواندن است اگر دانش آموز ترکیب کردن (دوتایی وسه تایی) را یاد گرفت و توانست بخواند دیگر هر کلمه ای را به راحتی می تواند بخواند. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ ابزار ها و بازی های هستند که کمک زیادی به آموزش ترکیب کردن و خواندن می کند مثلا یک نشانه را کف دست راست دانش آموزش بنویسید و نشانه دیگر را کف دست چپ بنویسید و بخواهید آنها را ترکیب کند و با هم بخواند . یا یک گرونه ی ترکیب درست کنید متشکل از یک صفحه کوچک و یک صفحه بزرگ که روی ی صفحه مصوت ها و روی صفحه دیگر صامت ها نوشته شود و با چرخاندن یک صفحه صامت و مصوت کنار هم قرار گیرند و دانش آموز آنها را بخواند .(آموزش کار با گردونه در کانال قرار داده خواهد شد). ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
🌷🦋 🌷🦋 سلام ببخشید پسرم کلاس اول وقتی یک حرف میخواد بخونه حرفهاش میگه ولی کلمه به سختی میتونه بهم میچسبونه ومیخونه بعضی موقع ها اصلا نمیتونه فقط حرفهاش میگه روخوانی ودیکته اشم ضعیف توروخداکمک کنید چیکارکنم؟ : با سلام و عرض ادب محضر همراهان گرامی کانال نکاتی برای نارساخوانی: ۱- تاکید به از به چپ خواندن ۲- کشیدن زیر کلمه ۳- کلمه را روی بنویسید وجلوی کودک قراردهید ، قسمتی ازکلمه را کنید و از اوبخواهید کلمه رابا توجه به دیده شده بدهد. ۴- درموقع خواندن را زیر کلمه قراربدهید ۵- کلمه راروی بنویسید واز او بخواهید با حروف باانگشت صدای آن ها را بخواند ۶- برای کلمه ای که به خواندن آن نیست یک جمله یا داستان و یا مطلب کوتاهی ۷- یک توپ کوچک که درحال است باچشم کند بدون تکان دادن دریک زمان محدود ۸- استفاده از روش فرنالد آموزشگر در این شیوه تلاش دارد از طریق به‌کارگیری حداکثر حواس مختلف کودک از جمله بینایی، شنوایی، حرکت و لامسه، ارتباط بین حروف و صدای آنها را در ذهن کودک به‌وجود آورد. به‌طور مثال، کودک حروف را بر روی کاغذهای برجسته و زبری لمس می‌کند و یا آنکه با ضربه‌های انگشتان خود، صدای هجاها را در می‌آورد. باور این روش بر آن است که هر کودکی از طریق متفاوتی یاد می‌گیرد. بعضی کودکان از طریق بینایی، برخی شنوایی و گروهی از طریق حرکت و یا لامسه اطلاعات را فرا می‌گیرند، بنابراین آموزشگر باید تلاش کند حواس بیشتری را درگیر کند. به‌طور مثال، برای آموزش واژه‌ی سیب، معلم به‌جای آنکه تنها واژه سیب را بنویسد، باید این شانس را به کودک بدهد تا سیب را ببیند، لمس کند، بو کند و مزه آن را بچشد. ۹- روش گلینگهام- استیلمن، که دراین روش حرف را ، باصدای بلند ، صدارا ، بعد کلمه را (دیداری- شنیداری- شنیداری- جنبشی) 10-استفاده از کلمات رنگی مناسب جهت تقویت بخش خوانی و تسریع سرعت دانش آموزان 11- فوت کردن و دم و بازدم مانند وارد کردن توپ ها به لیوان با فوت کردن برای بهبود مشکلات بسیار موثر هستند 12- استفاده از کاغذ (فلش) در زیر کلمه 13- خوانش دسته جمعی کودک به همراه سایر کودکان 14_ استفاده از حروف و کلمات پلاستیک، چوبی و رنگ زدن آن ها 15_ استفاده از شن و ماسه، آرد و نمک برخی از تمرینات و بازی هایی که در تقویت تاثیرگذارند👇 -وصل چین (دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط و خوشنویسی) - استفاده از روش چند حسی -کامل کردن کلمات (دقت-ادراک) - کار با (دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست) - پرتاب (دقت-هماهنگی چشم و دست) - کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و...(دقت-ادراک) - شکل از زمینه(ادراک) - ترسیم کلمات در (تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن در یک سری از کلمات(دقت) - تشخیص شکل از (ادراک-دقت) - خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب) - گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب - پیدا کردن کلمات حروف با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک) - بازیهای فکری - پیدا کردن و (دقت) - بازی با (دقت) ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
ادامه ی پاسخ به دوست عزیزمون در مورد ضعیف بودن در دیکته باید گفت که : جهت راهنمایی و تمرین در منزل و کمک به یادگیری نشانه ها و تقویت مهارت نوشتن این تمرینات را در منزل انجام دهید 👇 ۱_ جدول ترکیب را در کاغذ بکشید و بر اساس نشانه هایی که خواندند جدول ترکیب ها را تهیه کنید و به دانش آموز بگید جدول را با ترکیبات کامل کند. از دانش آموز بخواهید هنگام نوشتن حتما شعر ترکیب را با صدای بلند بگوید و تکرار کند . مطمعن شوید ترکیبات را کامل یاد گرفته است. ۲_ دومین تمرین این است که در هر سطر دفتر یک کلمه بنویسید و از دانش آموز بخواهید کلمات را صداکشی کند .و هر صدا را در یک دایره بنویسد . برای تمرین صدا کشی از دانش آموز بخواهید با صدای بلند بخش بندی و صداکشی کند . ۳_ سومین تمرین این که یک سری کلمات به صورت ناقص بنویسید و از دانش آموز بخواهید کلمات را کامل کند و با صدای بلند بخواند . ۴_ بعد از انجام این تمرینات دیکته کلمه ای و جمله ای بگویید . با انجام ۴ تمرین ذکر شده مطمئن باشید بچه ها پیشرفت خواهند کرد و به خوبی یاد خواهند گرفت. همچنین باید توجه کرد که 🔴 دانش آموزی که حافظه فعال شنیداری دارد، در و سازی و آنچه شنیده یا مطلب و کردن و در نتیجه در دروس و دچار مشکلاتی خواهد بود برخی از روشهای تقویت حافظه فعال شنیداری👇 💥 جمله ای بگویید تا از شما دانش آموز آن را تکرار کند 💥 جمله ای بگویید و بخواهید دانش آموز تا 10 بشمارد(بعدها عدد را بالاتر ببرید.مثلا تا 20یا 30بشمارد) و سپس ان جمله را کند 💥 جمله ای بگویید تا دانش آموز فقط اول آن را بگوید 💥 جمله ای بگویید تا دانش آموز فقط کلمه آن را بگوید 💥 جمله ای سه کلمه ای بگویید تا دانش آموز فقط کلمه آن را بگوید 💥 ای بگویید تا دانش آموز و در نوبت بعدی صدای آن کلمه و بعد صدای اول و صدای آخر آن کلمه را بگوید 💥 کلماتی را بگویید و از او بپرسید که کلمه داشت 💥 برای تقویت ذهن او ، از دانش آموز بخواهید کلمه ای بگوید که نقطه دارد - کلمه ای بگو که نقطه داشته باشد و نوبت های بعدی کلمات یا تعداد نقطه ها را کنید. فعالیتهایی برای تقویت دقت و شنیداری 🍀1- دادن به : کودکان چشم هایشان را می و به صداهای اطراف می دهند. به طور مثال،به صدای ماشین ها،هواپیما، حیوان ها و سایر صداهای بیرونی، و صداهای اتاق مجاور 🍀2- صداهای شده: صدای هواپیما، قطار، حیوان ها و زنگ را می توان ضبط کرد، سپس برای دانش آموزان کرد و از آن ها خواست که صداها را دهند. 🍀3- تشخیص صدای ها: از دانش آموزان بخواهید به صدای انواع خوراکی ها مثل کرفس،سیب یا هویج،پفک و... هنگام خوردن، بریدن یا خرد کردن کنند وبعد با چشم بسته صدای آنها را تشخیص دهند. 🍀4- تشخیص شئ از طریق صدای به آن: مواد کوچک و سفتی نظیر سنگریزه ها، دانه های نخود و لوبیا، گچ، نمک، ماسه یا برنج را داخل ظرف هایی بریزید و در آن ها را . دانش آموزان باید با دادن ظرف و گوش کردن به صدای آن، شئ داخل ظرف را دهند. ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗محتوایی مناسب برای آموزش کشیدن چوب خط برای اعداد بیش تر از ۱۰ 🇮🇷اول ابتدایی ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜ ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا