#داستان
#تونل_تاریخ
#داستان_آقا_مهدیار_و_مهدیه_خانم
💠 خبرنگاری از تاریخ 💠
☎️دیلینگ دیلینگ صدای زنگ تلفن بلند شد
👦مهدیار دوید و گوشی و برداشت؛
👨💼:سلام از طرف خبرگزاری🎤 واحد کودکیار محکمات تماس می گیرم ...😊
👦مهدیار: سلام به شما بفرمایید...
👨💼:تبریک میگم شما و خواهرتون مهدیه خانوم برای خبرنگاری ما انتخاب شدید
👦مهدیار:وای راست میگید چه عالی ...😍
👨💼:شما باید برید به تونل تاریخ و برای گلدونه های محکماتی اخبار تاریخی از امامان بیارید...
واینطوری شد که مهدیار و مهدیه سوار قطار🚂 محکمات شدن وبه تونل تاریخ🚇 رفتن،یه تونل عجیب و نورانی که وقتی سوار شدن یکدفعه قطار باسرعت خیلی زیادی از زمین کنده شد و رفت به یه سرزمین دور یه جایی که مردمش لباس های بامزه و عجیبی تنشون بود خونه ها کاهگلی مثلِ روستاها که مهدیار تو عکس کتاباش دیده بود💁♂️....مهدیار و مهدیه هاج و واج غرق در هیجان به اطراف نگاه می کردن!!😳 یکدفعه صدای زنگوله شتر و فریاد صاحبش اونا رو به خودشون آورد🐫🐫 که وسط راه وایساده بودن تازه به خودشون اومدن که دیدن از قطار خبری نیست یهو یه صدایی از جیب مهدیار اونارو به خودشون آورد
دید.دید.دید.☎️
از کودکیار به مهدیار از کودکیار به مهدیار
مهدیار از الان ماموریتتون شروع شده👈 چنتا خونه برید جلو سمت راست به خونه امام صادق (علیه السلام) میرسید برید و از گفتگوی امام صادق به شاگردش مفضل برای بچه ها خبر بیارید📰
#ادامه_دارد
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
Dordaneh12.ir-Ghese_Va_Dastan_Soati-Yarane-Aftab.mp3
4.49M
#قصه
#داستان_صوتی_مهدوی
🔷موضوع: پیرمرد و خورشید پشت ابر
👌پیشنهاد دانلود♻️ قصه ای برای بچه های خوب محکماتی
✅کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
#تخته_سفید
#روش_های_جذاب_سازی_تدریس_مهدوی
#قسمت_2
♦️استفاده از اشکال هندسی برای انتقال مفاهیم مهدوی:
👈در این روش می توان موضوعات مختلف را در اشکال هندسی گذاشت
مثلا روز شنبه موضوع انتظار در مربع
روز یکشنبه یاران حضرت در مستطیل
روز دوشنبه دشمنان حضرت در دایره و...
وهربار که می خواهید بحث مهدویت را بیان کنید ناخودآگاه با کشیدن این اشکال هندسی
بدون نوشتن موضوع در آنها دانش آموزان می فهمند که مثلا منظور شما با کشیدن دایره دشمنان حضرت است .
در این روش می توان از تابلو های راهنمایی رانندگی هم استفاده کرد که دوفایده دارد هم دانش آموزان علائم رانندگی را می شناسند هم با مفاهیم مهدوی آشنا می شوند.
درواقع اشکال هندسی نوعی طبقه بندی ذهنی برایشان ایجاد می کند و موضوعات را برایشان جذاب تر می کند.
✅کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
#والدین_بخوانند
📌سبک های فرزند پروری:
به شیوه ای که پدرو مادر آگاهانه یا ناآگاهانه برای تربیت فرزندشان در پیش میگیرند سبک فرزند پروری گفته می شود .
✴️غالبترین این سبک ها:
1⃣سبک دیکتاتور یا قدرت طلب
2⃣سبک آسان گیر
3⃣سبک دموکراتیک یا مشارکتی
✴️سبک قدرت طلب:
1:داشتن قواعد و انتظارات خشک
2:اعمال سرسختانه این قواعد برفرزندان
3:انتظار فرمان برداری بی چون و چرای فرزندان
💠نتیجه این سبک تربیت :
_ایجادفضای مشکل ساز برای بخصوص
نوجوانان
_بوجود آمدن کودکان بدقلق و تحریک پذیر
_بوجود آمدن روحیه بی ثبات ونا آرام وآسیب پذیر
_ضعف در ایجاد رفتاری دوستانه و تعاملی با دیگران
✴️سبک آسانگیر:
1:اهمیت دادن بیش از حد به خواسته ها و نیازهای فرزندان
2:نداشتن قواعد و اصول انضباطی مشخص
3:مشخص نبودن مرز بین والد و کودک
💠نتیجه این سبک تربیتی :
_در این نوع رابطه گویی راهنما و بزرگتری وجود نداردوکودک به سوی هرج و مرج می رود .
_ سبب بروز پرخاشگری و ایجاد رفتارهای تکانشی در فرزند .
_ایجاد کودکانی سرکش و سلطه جو با پیشرفتی اندک .
✴️سبک مشارکتی ودموکراتیک:
1:داشتن قوانین و انتظارات روشن .
2:مذاکره کردن با فرزندان درمورد قوانین .
3:استفاده هم از قدرت هم از منطق برای تربیت.
💠نتیجه این سبک تربیتی :
_کودکانی از نظر هیجانی سالم تر و شاداب تر .
_موفقیت بیشتر در زندگی و مدرسه.
_اغلب متکی به خود و مستقل در حل مشکلات و مقابله با فشارها.
_پیشرفت طلب و دارای خلق و خویی دوستانه تر..
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
VID_20200225_022324_396_a01.mp3
4.1M
#لالایی_ظهور
#صوت_مهدوی
👌پیشنهاد دانلود♻️ لالایی زیبا با موضوع ظهور برای بچه های خوب محکماتی
🔺غربت مولا را به کودکانمان یادآوری کرده و آنان را با یاد و نام مولا بخوابانیم
✅کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
#آموزش_مربی
#قسمت_سوم
💢نهادینه سازی (قسمت اول ):
نهادینه سازی با توجه به موارد استعمالش به معنی تعمیق بخشیدن و درونی کردن و پایدار شدن است.
✴️در آیات و روایات نیز شواهدی مبنی بر نهادینه سازی ارزش ها و صفات اخلاقی در اشخاص وتعمیق بخشیدن آن ها در متن جامعه وجود دارد .
🔺بعنوان مثال در آیه (14سوره حجرات):
<<اعراب گفتند ؛ایمان آوردیم به آن ها بگو به حقیقت ایمان نیاورده اند و بگویید اسلام آوردیم و ایمان در قلب هایتان وارد نشده.>>
طبق این آیه امکان مقوله قلبی برای بشر وجود دارد که در عین حال برخی افراد بعلت نهادینه نشدن اعتقادشان از آن محرومند .
از شواهدی که در روایات نیز وجود دارد ماننداین حدیث حضرت علی (علیه السلام):
<<کسیکه که در کودکی می آموزد همانند نقش کندن بر سنگ است >>
یا حدیث دیگری از ایشان خطاب به امام حسن (علیه السلام):
<<همانا قلب جوان همانند زمین خالی است که هر چه در آن افکنده شود می پذیرد از این رو پیش از آنکه دل تو سخت وفکر تو درگیر شود به تربیت تو مبادرت کردم.>>
❇️این دست روایات نشان می دهد دوران کودکی بهترین زمان برای آموزش و درونی سازی صفات پسندیده است.
(بررسی نهادینه سازی ازدیدگاه علوم پست فردا...)
#ادامه_دارد...
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
به طه به یاسین - کودک.mp3
3.34M
#نوای_انتظار
#صوت_مهدوی
👌پیشنهاد دانلود♻️ به طه به یس با نوایی کودکانه
🔸استفاده در مدارس و مهدها
✅کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
#آموزش_مربی
#قسمت_چهارم
(قسمت دوم از مبحث نهادینه سازی)
از دید علم اخلاق:
نهادینه شدن به ملکه شدن تعبیر می شود یعنی صفات درنفس انسان طوری تثبیت شود که اعمال و رفتار متناسب با آن صفات خودبخود وبدون تامل از انسان صادر شود.
که درواقع منظور همان خودسازی و تهذیب نفس است.
از دیدگاه جامعه شناسی:
نهادینه سازی یک امر اجتماعی است و به پایداری و ریشه دار کردن آن درمتن و عمق جامعه دلالت داردکه باید از سه مرحله بگذرد.
1:👈برون گرایی:انجام یک عمل
2:👈عینیت گرایی:تلقی وتفسیر آن بعنوان یک واقعیت مستقل ازدرون
3:👈درون گرایی:تبدیل این دنیای عینی به دنیای بیرونی
(ادامه در پست بعدی👇)
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
#آموزش_مربی
ادامه پست قبل؛
مقصود از نهادینه سازی:
نهادینه سازی در دوجنبه فردی و اجتماعی قابل بررسی است.
جنبه فردی:بعد ازاینکهانتقال صحیح آموزه ها از تاثیر پذیرترین سن یعنی دوران کودکی شروع شد باید سه مرحله طی شود.
💥✅1:باورسازی؛
بایدروشی اتخاذ شود تا آموزه ها در کودک به صورت باور و اعتقادی راسخ و استوار در آید بدون ذره ای شک و تردید .
💥✅2:درونی سازی؛
ذهن و عاطفه کودک باید چنان به باورهای مهدوی تحریک گردد تا بدون نیاز به ناظر بیرونی ازدرون ملتزم به انجام اعمال متناسب شود وبادرک حضور امام مهدی علیه السلام نوعی خود کنترلی بوجود آید.
💥✅3:ملکه شدن؛
حالات و رفتارهای مهدوی براثر تکرار و استمرار به صورت ملکه در آید یعنی رفتارهای مهدوی به آسانی و بدون درنگ انجام شود به طوریکه گویی جزو شخصیت کودک شده ودراو نهادینه شده.
جنبه اجتماعی:
در حیطه اجتماعی باید یک برنامه بلندمدتِ ِسازمان یافته که حاوی اصول و راهکارهای اجرایی باشد طراحی ودر
مهدهاومدارس ومساجدو خانواده ها روش های متناسب با آن اجرا شود تا به صورت فرهنگ مهدوی نهادینه شود.
#ادامه_دارد.........
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇:
🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
doa-farj-kodakane.mp3
2.6M
#دعای_مهدوی
#صوت_مهدوی
👌پیشنهاد دانلود♻️ دعای سلامتی امام زمان ارواحناه فداه با زبانی کودکانه
🔺ما بچه های محکماتی هر روز برای سلامتی امام مهربونمون این دعا رو می خونیم و از خدا میخوایم تا زودتر ظهورشون رو برسونن🤲
✅کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال نمایید👇:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce