eitaa logo
معارف الشیعه
2.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
600 ویدیو
299 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 گریه ی صلی الله علیه و اله المعصومین بر حضرت سلام الله علیهما 🔸قال سلام الله علیه لرسول الله صلی الله علیه و آله: یا انک لتحب ؟ قال:ای والله. انی لاحبه حبین ، حبا له و حبا لحب له و ان ولده لمقتول فی محبه ولدک ، فتدمع علیه عیون المومنین و تصلی علیه الملایکه المقربون ثم بکی صلی الله علیه و اله حتی جرت دموعه علی صدره. ثم قال :الی الله اشکو ما تلقی عترتی من بعدی. 🔸 سلام الله علیه به صلی الله علیه واله عرضه داشت: یا شما را خیلی دوست دارید؟! فرمود:بله والله قسم! او را از دوجهت دوست دارم یک جهت بخاطر خودش و یک جهت بخاطر اینکه او را دوست میداشت. همانا فرزند (جناب ) در راه محبت فرزند تو () کشته میشود.... چشمهای مومنین در مصیبت او () اشک میریزد و ملایکه ی مقرب الهی بر او درود و صلوات میفرستند. سپس گریه کردند تا حدی که اشکهای مبارکشان بر سینه جاری شد! سپس فرمودند:به خدا شکایت میکنم از آنچه بعد از من بر خاندانم میرسد.... 📚 الامالی الصدوق ص۱۱۴ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سرگذشت همسر حضرت مسلم (سلام الله علیهما) پس از شهادت ایشان 🔸 استاد کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 شب دهم ماه ( شب ) 🔻۱.احیاء به عبادت حضرت سلام الله علیه فرمود: حضرت ‏ سلام الله علیه خوش مي‏آمد كه فارغ سازد خود را چهار شب در تمام سال يعني اِحيا بدارد آن شبها را به عبادت و آن چهار شب: شب اوّل رجب و شب نيمه شعبان و شب عيد فطر و شب عيد قربان بود. شگفت انگيز بود كه در اين شبها بيكار بماند1 (و عبادت نكند) رضوان الله علیه در اقبال در توضیح احیای شب های توصیه شده می فرماید: «مراد از احیای شب هاآن است که تمامی حرکات و سکنات و خواسته ها و ناخوشایندی هایت در این شب های فرخنده با نیت وعبادت خالص برای درگاه مقدس و بلند الهی ، انجام شود. همانگونه که اگر در حضور بزرگ ترین پادشاه هستی حضور بیابی، در همه ی احوال خود اعم از ایستادن و نشستن و خوردن و آشامیدن و خواستن و دوست داشتن، به خشنودی اومیل و رغبت نشان می دهی، خداوند نیز از تو به چیزی که توان آن را نداری مکلف نساخته است، بلکه از تو به انجام آن چه در برابر پادشاهانی که مملوک او و از نیازمندترین نیازمندان به او هستند، به جا آورده می شود، راضی است و اگر خواب بر تو غلبه کرد، خواب تو همانند انسان های مودب در پیشگاه پروردگار جهانیان باشد ، آنان که نیت شان از خواب، نیرو گرفتن بر انجام طاعت و کوشش بیشتر است» 2 🔻۲. زيارت ‏ سلام الله علیه: روایت کرده اند از سلام الله علیه که فرمود: «هر مؤمني كه به زيارت امام حسين سلام الله علیه رود با معرفت و شناختن حقّ آن حضرت ،... در روز عيد قربان‏ زيارت‏ كند نوشته شود براي او ثواب‏يك صد حج و يك صد عمره و يك صد جهاد در ركاب پيامبري مرسل يا امامي عادل»‏3 🔻۴. ده مرتبه بگويد: يا دائِمَ الْفَضْلِ عَلي‏ الْبَريِّةِ، يا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ، يا صاحِبَ الْمَواهِبِ السَّنِيَّةِ، صَلِّ عَلي‏ مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَري‏ سَجِيَّةً، وَ اغْفِرْ لَنا يا ذَاالْعُلي‏ في‏ هذِهِ الْعَشِيَّةِ. ‏4 اي كسي كه فضل و بخششت بر خلق دائمي است و اي آنكه دو دست احسانت به عطابخشي باز است اي‏ دارنده بخششهاي ارجمند درود فرست بر محمد و آلش كه بهترين مردمند در سرشت و نهاد، و بيامرز ما را اي خداي بلند مرتبه در اين شب. 📚 قرب الاستناد ص۵۴ 📚اقبال الاعمال ج۲ ص ۶۳۴ 📚ثواب الاعمال ص۹۰ 📚مصباح کفعمی ص۶۴۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 روز 🔻 ۱. غسل: روایت کرده اند از سلام الله علیه در باره انواع غسل‏ که مستحب است غسل عيد (فطر- قربان‏) 🔻 ۲. نماز عيد است به همان نحو كه در عيد فطر(اعمال روز اول ماه شوال) ذكر شد. 🔻 ۳. خواندن دعاي ندبه است 🔻 ۴. دعاي چهل و ششم صحيفه سجادیه 🔻 ۵. دعاي چهل و هشتم صحيفه سجادیه 🔻 ۶.زیارت امام حسین سلام الله علیه 🔻 ۷. خواندن تكبيرات است عقب ده نماز كه اوّلش نماز ظهر روز عيد است و آخرش نماز صبح روز دوازدهم و تكبيرات موافق روايت صحيح در كافي اين است: اللَّهُ‏اَكْبَرُاللَّهُ اَكْبَرُ، لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ،اللَّهُ اَكْبَرُاللَّهُ اَكْبَرُ وللَّهِ الْحَمْدُ، اللَّهُ اَكْبَرُ عَلي ما هَدانا اَللَّهُ، اَكْبَرُ عَلي ما رَزَقَنا مِنْ بَهيمَةِ الْأَنْعامِ، وَالْحَمْدُللَّهِ عَلي ما اَبْلانا. 2 خدا بزرگتر از توصيف است معبودي جز خدا نيست و خدا بزرگتر است و ستايش خاص خدا است‏خدا بزرگتر است بر آنچه ما را راهنمائي كرد خدا بزرگتر است بر آنچه روزي ما كرد از چهارپايان انعام (شتر و گاو و گوسفند) و ستايش خاص خدا است براي آنكه آزمود ما را 🔻 ۸. آداب خروج از منزل برای رفتن به نماز چون مهيّا شدي براي رفتن به نماز عيد دعاي سلام الله علیه که روايت شده در روز جمعه و دو عيد فطر و قربان قبل از خروج از منزل بخواند: اَللّهُمَّ مَنْ تَهَيَّأَ في هذَا الْيَوْمِ اَوْ تَعَبَّأَ، اَوْ اَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ اِلي مَخْلُوقٍ، رَجآءَ رِفْدِهِ وَنَوافِلِهِ وَفَواضِلِهِ وَعَطاياهُ، فَاِنَّ اِلَيْكَ يا سَيِّدي تَهْيِئَتي وَتَعْبِئَتي، وَاِعْدادي وَاسْتِعْدادي رَجآءَ رِفْدِكَ وَجَوائِزِكَ، وَنَوافِلِكَ وَفَواضِلِكَ، وَفَضآئِلِكَ وَعَطاياكَ، وَقَدْ غَدَوْتُ اِلي عيدٍ مِنْ اَعْيادِ اُمَّةِ نَبيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَعَلي الِهِ، وَلَمْ اَفِدْ اِلَيْكَ الْيَوْمَ بِعَمَلٍ صالِحٍ اَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ، وَلا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ اَمَّلْتُهُ، وَلكِنْ اَتَيْتُكَ خاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبي، وَاِسآئَتي اِلي نَفْسي، فَيا عَظيمُ يا عَظيمُ يا عَظيمُ، اِغْفِرْ لِي الْعَظيمَ مِنْ ذُنُوبي، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظامَ اِلاَّ اَنْتَ، يا لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. 3 خدايا هر كه آماده شده در اين روز يا مهيا و مستعد و مجهز گشته براي ورود به يكي از مخلوقاتتبه اميد جايزه و صله و بهره هاو عطاهاي او ولي اي آقاي من تنها بسوي تو است آمادگي وتهيه و استعداد و تجهيز من به اميد جايزه و صله ها و بهره ها و بخششها و فضلهاو عطاهاي تو و بامداد كردم در عيدي از عيدهاي امت پيامبرت محمد كه درودهاي تو بر او و برآلش باد و البته ورود من بسوي تو نه به اميد كردار شايسته‏اياست كه بدان اطمينان داشته و پيشكش آورده باشم و نه اينست كه به مخلوقي رو كرده و آرزومندش باشم بلكه با حال خضوع به درگاه تو آمده و معترف به گناه و بدي خود بر نفس خويشتنم پس اي خداي بزرگ . . . بيامرز بزرگ گناهانم را زيرا نيامرزد گناهان بزرگ را جز تو اي كه معبودي جز تو نيست اي مهربانترين مهربان 📚 گزیده کافی ح۶۸۱ 📚کافی ج۲ ص ۵۱۷ 📚اقبال الاعمال ج۱ ص۲۸۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
💐💐 1⃣ روز اطعام  قال ابو عبد الله سلام الله علیه : ... و انه الیوم الذى اقام رسول الله (ص) علیا (ع) للناس علما و ابان فیه فضله و وصیه فصام شکرا لله عزوجل ذلک الیوم و انه لیوم صیام و اطعام و صلة الاخوان و فیه مرضاة الرحمن ، و مرغمة الشیطان  امام صادق سلام الله علیه: عید غدیر ، روزى است که رسول خدا (صلوات الله علیه ) على (علیه السلام) را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد ، بعد بعنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز ، روز روزه  دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینى رفتن است . آنروز روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینى شیطان است . 📚. ( وسائل الشیعه 7: 328، ضمن حدیث .12 ) ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
5c92367461aeb6066e84745b_4776840529889945934.mp3
12.89M
🔴 توسل به #امام_زمان سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف مرحوم آیت الله شیخ محمود #تولایی_خراسانی رضوان الله تعالی علیه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 اجازه اجتهاد از مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی. پس از بازگشت از نجف و در مسیر خود به مشهد،مدتی کوتاه (حدود دوهفته) نیز در اراک توقف داشت. در آن شهر حوزه ی علمیه ای به سرپرستی آیت الله تشکیل شده بود. میرزا به حوزه ی درسی آن عالم برجسته وارد شد و پس از گفتگوهای علمی توانست اجازه ی اجتهادی را که از گرفته بود به تایید آن مرجع بزرگ برساند. 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۲۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 ذيل دعاى در مورد ذیل دعای عرفه فراوان نوشته اند و پایان نامه و مقالاتی هم به اصالت سنجی آن پرداخته اند. ✅ذکر این گفتار مختصر از فقیه شهیر، آیت الله سید موسی مفید است: «شناخت متن حديث و اینکه از عبارات يك متن بتوان آن را به معصوم علیه السلام استناد داد، كار بسیار مشكلى است و شخصى مثل مرحوم مى‏ تواند در اين ميدان اظهار نظر كند.  آقاى [امام] خمينى چون با عرفان سروكار داشت و مضامين ذيل دعاى عرفه را بلند و والا يافته بود، معتقد بود كه اين ذيل حتماً از حضرت سيدالشهداء علیه السلام است...  ولى بعداً معلوم شد كه اين ذيل از منشآت ابن عطاءالله‏ اسكندرانى از بزرگان در قرن هفتم و اوائل قرن هشتم است كه شروح بسيارى بر كتابش نوشته‌اند. اين را مرحوم جلال همايى در مولوى‏ نامه‌اش (ج۲ ص۱۸) تذكّر داده است. ابن عطاءالله‏ اسكندرانى در سال ۷۰۹ يعنى حدود ۴۵ سال پس از وفات ابن طاووس در سال (م ۶۶۴) از دنيا رفت. اين ذيل در نسخه‏ هاى قديمه اقبال وجود ندارد و بعداً به اقبال ملحق گرديده است.[1] مرحوم در بحارالأنوار (ج۹۵ ص۲۲۷) تصريح كرده است كه اين عبارات از امامان نيست و با نوشته‏ هاى مسانخ است. البته اطلاع نداشت كه قائل اين عبارات كيست ولى آن را از مى‏ دانست. 1⃣ شهيد اوّل هم در مجموعه‌اش (نسخه ش ۸۹۳۲ کتابخانۀ مجلس) دعاى را بدون ذيل از سيد بن طاووس نقل مى‏ كند و محال است شهيد كه تمايلات عرفانى هم داشته - چنان كه از اشعارش پيداست - ذيل را در كتاب سيّد ديده باشد و نقل نكند.» 📗جرعه ای از دریا، ج۳، ص۲۵۶ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 متن شناسی؛ از وجوه ذوقی و غیر قابل اعتماد در اعتبارسنجی (نمونه: ذیل دعای ) این وجه، وجهی ذوقی و بر مبنای اطمینان شخصی استوار است. گفتنی است که روش استناد به متن حدیث برای اثبات اعتبار آن، بسیار روش لغزنده‌ای است و ذوق و سلیقه شخصی و تمایلات فکری در آن بسیار مؤثّر است. 💠 به عنوان نمونه درباره قسمت ذیل دعای عرفه حضرت سیّد الشهداء علیه السلام: «إِلَهِي‏ أَنَا الْفَقِيرُ فِي غِنَايَ فَكَيْفَ لَا أَكُونُ فَقِيراً فِي فَقْرِي‏ ... »،1️⃣ برخی از بزرگان همچون مرحوم ، متن حدیث را دلیل بر صدور آن دانسته‌اند، ولی مرحوم و برخی از محدّثان دقیقاً برعکس، متن حدیث را شاهد بر عدم صدور آن از معصوم علیه السلام انگاشته‌‌اند. ایشان پس از نقل دعا به همراه ذیل آن به نقل از اقبال، می‌افزاید: «أقول: قد أورد الكفعمي رحمه الله أيضاً هذا الدعاء في البلد الأمين و ابن طاووس في مصباح الزائر كما سبق ذكرهما، ولكن ليس في آخره فيهما بقدر ورق تقريباً، و هو من قوله: "الهي أنا الفقير في غناي" الى آخر هذا الدعاء، و كذا لم يوجد هذه الورقة في بعض النسخ العتيقة من الاقبال أيضاً، و عبارات هذه الورقة لا تلائم سياق ادعية السادة المعصومين علیهم السلام أيضاً، و إنّما هي على وفق مذاق الصوفيّة، و لذلك قد مال بعض الافاضل الى كون هذه الورقة من مزيدات بعض مشايخ الصوفيّة و من الحاقاته و ادخالاته، و بالجملة هذه الزيادة إمّا وقعت من بعضهم أوّلاً في بعض الكتب و أخذ ابن طاووس عنه في الاقبال غفلة عن حقيقة الحال، أو وقعت ثانياً من بعضهم في نفس كتاب الاقبال، و لعلّ الثاني أظهر على ما أومأنا اليه من عدم وجدانها في بعض النسخ العتيقة و في مصباح الزائر، والله أعلم بحقائق الأحوال.»2️⃣ مرحوم همایی در مقدّمه مولوی‌ نامه اشاره کرده که این قطعه بی کم و کاست در منشآت ابن عطاء الله اسکندرانی (متوفّی 709 ق) آمده که 45 سال بعد از ابن طاووس وفات کرده است.3️⃣ 💠 حاج آقا (آیت الله العظمی سید موسی ) این قطعه را افزوده شده به دعا دانسته و درباره‌ی علّت افزوده شدن این قطعه می‌فرمودند: «ظاهراً یک صفحه از کتاب ابن عطاء الله در لابلای نسخه‌ای از نسخه‌های اقبال قرار گرفته و برخی از مراجعان تصوّر کرده‌اند که این صفحه، قطعه‌ی پایانی دعای عرفه است. لذا در نسخه‌های متأخّر اقبال، این قطعه به دعا افزوده شده است.» 💠 من اکنون درصدد بحث از این جهات نیستم، فقط می‌خواستم برخورد بزرگانی همچون مرحوم امام با گرایشات عرفانی با این قطعه را با برخورد محدّثنانی چون مرحوم علّامه مجلسی مقایسه کرده و میزان دخالت پیش‌زمینه‌های ذهنی در زمینه بررسی اعتبار یا عدم اعتبار روایت را با روش متن‌شناسی نشان بدهم. 💠 به عقیده‌ی من متن‌شناسی، راه روش‌مندی برای شناخت اعتبار یا عدم اعتبار روایات نیست، و تنها در دایره‌ی محدودی می‌توان از آن بهره جست. —————————————————- 1️⃣ اقبال الاعمال: ج1، ص348-350. 2️⃣ بحار الانوار: ج95، ص227-228. 3️⃣ مولوی نامه: ج2، ص18. 📚درس خارج اصول ، تاریخ: 1 اسفند 1389 (دروس فی علم الاصول، ج5، ص10-11) منبع: زبدة الفوائد کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
097-tanbihat.mp3
6.29M
کتاب شریف توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج حفظه الله تعالی {جلسه نود و هفتم } کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
071-osol-toohidi.mp3
2.89M
🔴 از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه هفتاد و یکم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
e0c52ab9-7453-4b19-b783-0932d2e1ae3d-H.mp3
16.9M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه بیست و یکم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
nahaye-11.pdf
327.1K
🔸فایل 🔴 نقد و بررسی کتاب علامه رحمت الله علیه 🔸توسط زعیم حوزه ی علمیه خراسان حضرت آیت الله العظمی علامه دامت برکاته 🔹 (جلسه یازدهم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 2⃣ ▪️ قـالَ اَبُـو عَبـدِاللّه ِ سلام الله علیه : ... وَ اِنَّهُ الْيَوْمُ الَّذى اَقامَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله عَليّا عليه السلاملِلنّاسِ عَلَما وَ اَبانَ فيهِ فَضْلَهُ وَ وَصيَّهُ فَصامَ شُكْرا لِلّهِ عز و جل ذلِكَ الْيَوْمَ وَ اِنَّهُ لَيَوْمُ صِيامٍ وَ اِطْعامٍ وَ صِلَةِ الاِْخْوانِ وَ فيهِ مَرْضاةُ الرَّحْمنِ، وَ مَرْغَمَةُ الشَّيْطانِ. امام صادق سلام الله علیه فرمود: عيد غدير، روزى است كه رسول خدا صلي الله عليه و آله على عليه السلامرا بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضيلت او را در اين روز آشكار كرد و جانشين خود را معرفى كرد، بعد بعنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به ديدار برادران دينى رفتن است. آنروز روز كسب خشنودى خداى مهربان و به خاك ماليدن بينى شيطان است. 📚 وسائل الشیعه 7: 328، ضمن حدیث 12 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 تطبیق با ما .... ▪️عَنْ أبى عَبْدِ اللّه ِ سلام الله علیه فى حَديْثٍ قالَ: وَ اللّه ِ لَنُحِبُّكُمْ أنْ تَقُولُوا إذا قُلْنا، وَ تـَصْمِتـُوا إذا صـَمِتـْنا وَ نَحْنُ فيما بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ اللّه ِ عَزَوِّجَلِّ، ماجَعَلَ اللّه ُ لِأحَدٍ خَيْرا فى خِلافِ أمْرِنا. امام صادق سلام الله علیه در حديثى فرمود: به خدا قسم دوست داريم زمانى كه ما سخن مى گوييم شما هم سخن بگوييد و زمانى كه ما سكوت مى كنيم شما هم سكوت كنيد. و ما در ميان شما و خداى بزرگ هستيم، خداوند متعال براى هيچ كس خيرى در مخالفت با دستور ما قرار نداده است (هر خيرى هست در پيروى از دستورات ماست). 📚وسائل الشيعه ج 18 ص 91 ح 10 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
1_91939543.mp3
3.21M
⭐️ ▫️«یا » روزیِ من است در شدائد زندگی... شیخ محمّد کوفی به محضر امام عصر " عجل الله تعالی فرجه الشریف " در بیابان های اطراف کوفه. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5825718387895961048.pdf
4.29M
🔴 فایل #pdf 🔸کتاب نفس نفیس خاتمیت درباره #امیرالمومنین سلام الله علیه و #عید_غدیر 🔸از آثار حضرت آیت الله العظمی #وحید_خراسانی مدظله العالی. کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5825718387895961052.pdf
4.02M
🔴 فایل #pdf 🔸کتاب ربانی آیات الله درباره وجود مقدس #امام_زمان سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف 🔸از آثار حضرت آیت الله العظمی #وحید_خراسانی مدظله العالی. کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
💢اطاعت محض از معصوم علیه السلام ... ◾️قال علی بن الحسین (سلام الله علیه) : إنَّ دینَ اللّهِ لایُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَهِ، وَالاْراءِ الْباطِلَهِ، وَالْمَقاییسِ الْفاسِدَهِ، وَلایُصابُ إلاّ بِالتَّسْلیمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، ومَنِ اهْتَدى بِنا هُدِىَ، وَمَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَالرَّأْىِ هَلَكَ . 🔸حضرت سجاد علیه السّلام فرمودند : به وسیله عقل ناقص و نظریه هاى باطل و مقایسات فاسد و بى اساس نمى توان احكام و مسائل دین را به دست آورد بنابراین تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین تسلیم محض مى باشد پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است و هر كه به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود و شخصى كه با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد هلاك مى گردد . 📚مستدرك الوسائل/ج17/ص262. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 سلام الله علیه 🔴 🔸بِالْإِسْنَادِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَنْ عَلِیٍّ عَنِ النَّبِیِّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ قَالَ لَوْ حَدَّثْتُ بِمَا أُنْزِلَتْ فِی عَلِیٍّ مَا وَطِئَ عَلَی مَوْضِعٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا أُخِذَ تُرَابُهُ إِلَی الْمَاءِ . 🔸سيد الشّهداء از سلام الله علیهما از صلّی الله علیه و آله نقل میکند که فرمودند ؛ اگر از آنچه که در باره سلام الله علیه بر من نازل شده صحبت کنم ، پا بر ناحیه ای از زمین نمی گذارد ، مگر آن که خاکش را بر می دارند آنقدر که به آب برسند!!! 📚بحار الأنوار ۴۰ / ۴۹ . 🌷الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِیطالِب وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعصومیٖن عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ🌷 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 عین ولایت اهل البیت! 🔸مرحوم حجت الاسلام مولف کتاب میگوید: ولایت آقای عین ولایت ایمه ی طاهرین است!!!! یا للعجب! این است فتح الفتوح معنوی شما! این است معارف عمیق شما! تنزل دادن اهل البیت تا این اندازه! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 از معجزات وجود مقدس سلام الله علیه أبوهاشم جعفرى گفت خدمت سلام الله علیه شرفياب شدم ، آن حضرت با من به زبان هندى سخن گفت ، و من نتوانستم به خوبى پاسخ دهم ، در پيش روى آن حضرت سطل كوچكى بود كه پر از سنگريزه بود. سلام الله علیه يكى از آن سنگريزه ‏ها را برداشت و در دهان مبارك خود نهاد و قدرى آن را مكيد ، و سپس آن را به من مرحمت فرمود و من آن را در دهانم گذاشتم ، بخدا قسم از نزد آن حضرت برنخاستم مگر اينكه با هفتاد و سه لغت مى توانستم سخن بگويم كه يكى از آنها هندى بود . 📚بحار الأنوار ۵۰ / ۱۳۶ ، حدیث ۱۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5834864765565929365.mp3
9.51M
⭐️ ▫️ مولای عالم فرمود: اینگونه بر ما صلوات بفرستید! بسیار مهم ابوالحسن ضرّاب اصفهانی به محضر امام عصر " سلام الله علیه ". کانال معارفی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
اسعدالله ایامکم یا مولای یا صاحب العصر و الزمان ، عجل الله تعالی فرجکم الشریف 💐💐💐💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa