✅ #نکته_اصولی
⏮ #خطابات_قانونیه
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 در مقام جمع بندی میتوان گفت، نظریه انحلالیت و حقیقیه بودنِ قضایای شرعیه، خالی از اشکال نیست، مخصوصا در مقام تطبیق و کاربرد در برخی از مواضع، با ضعف و کاستی روبرو میباشد که باید این ضعفها و نقیصهها بر طرف شود.
لکن نظریه رقیب، یعنی خطابات قانونیه از اساس قابل قبول نیست، هرچند در مقام کاربرد قویتر و جوابگوتر از نظریه انحلالیت قضایا ظاهر بشود. یعنی امر دائر است بین #نظریه_انحلالیت_قضایا که به خودی خود قابل قبول است اما در مقام استفاده در جواب به عویصات و معضلات اصولی، گاهی نقص دارد و بین #نظریه_خطابات_قانونیه که به خودی خود قابل قبول نیست لکن در مقام پاسخگویی به عویصات و مشکلات چه بسا از نظریه رقیب، قویتر عمل میکند.
در اینجا عقل حکم میکند، نظریه اول را انتخاب کنیم و تلاش کنیم نقصها و اشکالات آن برطرف شود.
🔶 البته همچنان که بیان شد، اساسا هیچ ملازمهای نیز بین عدم قبول یکی از دو نظریه با قبولِ دیگری وجود ندارد، و لعلّ نظریۀ سومی در اینجا مطرح شود.
💥 برگرفته از سال دوم از دورۀ سوم خارج اصول
🗓 زمان: ۳ دی ۱۴۰۲
🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #گزارش 🔊
⏪ #ديدار و #سخنرانی_عربی
🔹 #حوزه_علمیه_نجف
✅ ديدار جمعى از #نخبگان حوزه علميه نجف اشرف با آیت الله ملک زاده و سخنرانى ايشان با موضوع:
🔶 الوطن الاسلامي في فكر الامام الخميني
🗓 زمان: سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
📙📙📙 📚 کتاب «ما هو الاجتهاد؟» ✅ گسترده ترین بررسی منتشر شده درباره اجتهاد و ابعاد و آفاق آن / ماهي
noormags-تازه_های_نشر؛_ما_هو_الاجتهاد؛_مولف__آیت_الله_محمدحسین_ملک_زاده-2046274.pdf
398.2K
✅ #معرفی_کتاب
⏪ کتاب "ما هو الاجتهاد؟"
👤 تأليف: آية الله ملك زاده
🔹 دکتر سید علی سیدی فرد
💥 فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا (بهار ۱۴۰۲)
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #گعده_علمی عصر پنجشنبهها 🔶 با حضور استاد #ملک_زاده ⏮ برنامههایی که معمولا در این گعده به انجام
🔊 #اطلاعیه 🔊
✅ #گعده_علمی
⏪ با توجه به سوالات مكررى كه درباره نسبت #فقه_العقيده كه از متفرعات كلان نظريه #تفقه_جامع است با علم كلام، مكتب فلسفى #صدرالمتالهين، #مكتب_تفكيك و ديگر مكاتب و حوزههاى معرفتى مرتبط مطرح شده است، ان شاء الله اين هفته در گعده علمى به جاى درس خارج فقه، درباره موضوع مذكور بحث مى شود.
🔶 لذا از همه علاقمندان به اين موضوع دعوت مى گردد براى استماع اين بحث، روز پنج شنبه ۷ دى ۱۴۰۲
راس ساعت ۳ و نيم عصر حضور يابند.
🗓 زمان: ۷ دی ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۵:۳۰
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #حقیقت_بندگی
⏮ تفسیر روایتی از #امام_صادق (ع) پیرامون حقیقت عبودیت؛
🔶 عبد برای خودش مالکیت قائل نباشد.
🔶 برای خودش تدبیر نکند.
🔶 مشغولیت به انجام اوامر و نواهی الهی؛
👤 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #اطلاعیه 🔊
✅ به منظور حضور حماسى و پرشور طلاب و روحانيون در مدرسه مباركه فيضيه، در ساعت ۱۰ صبح شنبه نهم دى، روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت، درس خارج اصول آیتالله ملک زاده تعطيل مىباشد.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمی 🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت» ✅ با موضوع: «حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انص
⏪ تقریر بحث "حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انصاری (ره) در مکاسب"
🔶 توسط یکی اعضای محترم کانال
🔹 طلبه سطح سه مدرسه مشکات
👇👇👇
✅ #ولایت_فقیه
⏪ #انقلاب_اسلامی
🔶 اگر اکثریت مردم گفتند ما #حکومت_اسلامی را نمیخواهیم، وظیفه دینی فقیه حاکم چیست؟
🔶 #رفراندم یا #تحویل_حکومت
🔶 مغالطه در وضعیت فعلی جامعه ایران
👤 آیت الله ملک زاده 👇👇👇
eitaa.ir/mabaheth
✅ #سخنرانی
⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی
🔹 قسمت #یک
🔶 نقشۂ راه طلبه در مسیر طلبگی بر اساس #آیه_نفر، تفقه جامع است.
👤 آیتالله ملک زاده
⏮ در جمع طلاب مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس
🗓 ۴ بهمن ۱۴۰۰
🕌 قم، مدرس استاد ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #سخنرانی
⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی
🔹 قسمت #دو
🔶 اگر نظریه اسلامی در مقام عمل شکست خورد.
🔶 داروینیسم و پاسخ آیتالله مصباح
🔶 فاصله بسیار زیاد تا مرز نهایی دین؛
👤 آیتالله ملک زاده
⏮ در جمع طلاب مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس
🗓 ۴ بهمن ۱۴۰۰
🕌 قم، مدرس استاد ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #ولایت_فقیه
⏪ علت #عدم_قیام علمای دیگر برای تشکیل #حکومت_اسلامی
🔶 سه ملاقات تاریخی #امام_خمینی با آیات عظام #حکیم #خویی #شاهرودی در نجف؛
🔶 خاطرهای عجیب از بازداشت آیت الله خویی
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ با توجه به #مشکلات ایجاد شده در پیام رسان #ایتا و درخواست مکرر دوستان برای استفاده از صوتهای #حلقات، لینک این دروس در سایت #مباحث به صورت مستقیم قرار داده شده است؛
⏮ صوت تدریس حلقه اولی
http://mabaheth.ir/184/حلقه-اولی/
⏮ صوت تدریس حلقه ثانیه
http://mabaheth.ir/248/حلقه-ثانیه/
⏮ صوت تدریس حلقه ثالثه
http://mabaheth.ir/333/حلقه-ثالثه/
🔶 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #سخنرانی ⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی 🔹 قسمت #دو 🔶 اگر نظریه اسلامی در مقام عمل شکست خورد. 🔶 دار
✅ #سخنرانی
⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی
🔹 قسمت #سه
🔶 اجتهاد در #فقه_اکبر و فقه اصغر.
🔶 علوم اسلامی، تفقه پایه هستند.
🔶 نقش #عقل و نقل در تفقه؛
🔶 #پیشنهاد_عملیاتی برای طلاب.
🔶 #مکاسب را چگونه بخوانیم؟
🔶 جایگاه #تفسیر و #حدیث در تفقه جامع؛
👤 آیتالله ملک زاده
⏮ در جمع طلاب مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس
🗓 ۴ بهمن ۱۴۰۰
🕌 قم
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #نقشه_جامع علوم و معارف بشری
◾️ بر اساس #طبقه_بندی آنها با #رویکرد_اسلامی
⏮ آیتالله ملک زاده
🔶 با کمال احترام به همه اندیشمندان، دانشمندان و نظریهپردازانی که با جدی گرفتن بحثها، به عرصه تولید علم ورود کردهاند و در حوزههای علمیه و دانشگاهها به ارائه دیدگاه میپردازند، باید گفت اگر ما طبقه بندی علوم نداشته باشیم، و جایگاهشناسی دانشها و رتبهبندی علوم صورت نگیرد و نقشۀ جامعی برای آن نباشد، به معنی واقعی کلمه دچار سردرگمی هستیم، و هر شخصی به سمتی حرکت میکند.
🔶 لذا یکی از ابزارهای اصلی و مهم در مدیریت دانش، برای سامان دادن به یک نظام، برنامهریزی، سیاست و اداره دانش، عبارت است از تقسیم، رتبهبندی و طبقهبندی علوم در حوزههای مختلف معرفتی و ترسیم نقشه جامعی از علوم و معارف بشری است.
🔶 در این طبقهبندی و همچنین نقشهای که بر اساس آن ترسیم میشود، رتبه و جایگاه هر علم، رشتۀ علمی و بحث معرفتی در نسبتش با سایر علوم، رشتهها و بحثهای علمی برقرار میشود. همچنین تقدم و تاخر رتبی آنها، ترتیب و ترتّب منطقی این علوم، و رابطه طولی و عرضی آنها مشخص میشود.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #سخنرانی ⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی 🔹 قسمت #سه 🔶 اجتهاد در #فقه_اکبر و فقه اصغر. 🔶 علوم اسلام
✅ #سخنرانی
⏮ #تفقه_جامع و #رسالت_طلبگی
🔹 قسمت #چهار (پرسش و پاسخ)
🔶 با نظرات متفاوت اساتید در شیوه درس خواندن چه کنیم؟
🔶 خواندن تمام کتب درسی لازم است؟
🔶 دچار شدن حوزه قم به منهج #آیتالله_خویی
🔶 استعمال غلط #مکتب_نجف
🔶 مراد از منبع بودن #تجربه در منابع تفقه جامع؛
👤 آیتالله ملک زاده
⏮ در جمع طلاب مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس
🗓 ۴ بهمن ۱۴۰۰
🕌 قم
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #بیان_نکته
⏮ وظیفه ما در قبال کسی که عصیان الهی را انجام می دهد.
🔶 سه حالت مختلف شخص عاصی و سه نوع وظیفه در قبال او؛
1⃣ امر به معروف و نهی از منکر.
2⃣ تنیه غافل
3⃣ ارشاد جاهل
👤 آیتالله ملک زاده
🕌 مکان: تهران، پونک، میدان عدل، مسجد النبی.
🔶 موسسه فرهنگی مهدی یاران
🗓 زمان: ۶ بهمن ۱۴۰۰
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #گعده_علمی
⏪ اصطلاحات #رجال
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 تفاوت تعبیر #مشیِخه با مشیَخه
🔹 آنچه در علم رجال مد نظر است، مشیِخه میباشد که اسم مکان است، نه مشیَخه؛
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
🗓 زمان: ۱۸ آبان ۱۴۰۲
💥 تذکر: این گعدۀ علمی با حضور استاد هر هفته #پنجشنبهها دو ساعب به غروب برقرار است و حضور برای طلاب بلامانع میباشد. 💥
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9