61.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹بیان دیدگاه و نظرات | زن مسلمان انقلابی، پنجره امید در جهان ناامید
🎙 سخنان سرکار خانم رایگانی، یکی از طلاب مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام در ابتدای دیدار امروز اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب.
۱۴۰۳/۹/۲۷
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ کمال عبارت از قیامت است قیامت عبارت از جان دنیای ملک و ملکوت اسفل است. چون ملکوت اسفل هم ملک است.
🔶یک ملک داریم که عبارت از محسوسات و معقولات و متخیلات است و یک ملکوت اسفل داریم که عبارت از علوم است و آن جان ،
✅ جان و ملکوت همه این ها توحید احدی صمدی است. و این جان است که آن ها را منور کرده است و به حرکت درآورده است.
✅ توحید قیامت است، جان است. توحید جان همه عالم است. دنیا بدن قیامت است و این بدن است که به جان یعنی قیامت سجده می کند و قربان او می شود. دنیا بدن قیامت است یعنی قیامت است که دنیا را آورده است.✨
#استاد_امامی
#از_شاگردان_سلوکی_علامه_حسن_زاده
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نور عالمگیر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها
▪️هر کسی در این عالم هست، حظی از عوالم بالاتر دارد.
▪️حظ فاطمه زهرا سلام الله علیها، نوری است که عالم را پر میکند.
▪️همه جای عالم، فاطمی است و همهجا فاطمه است که به شکل های مختلف حاضر است.
#استاد_یزدان_پناه
#فاطمه_زهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد
🖌یادداشت شانزدهم
🔹عقل عملی همیشه از حکمت عملی استفاده نمی کند.
گاهی از یک عُرف، از یک فضای عرفی، از یک فرهنگ ویژه استفاده می کند.
✅در آن فضا تنفس می کند، طبق همان، خوب و بد هم دارد.
یعنی عقل عملی
⬅️گاهی به حسب عقل نظری اش کار میکند
⬅️و گاهی به حسب فضای عرفی هم کار میکند.
⬅️گاهی حتّی به لحاظ قوای دیگر عمل میکند
☑️مثلاً بعضی مواقع عقل عملی میگوید که خوب است با تشویق کار کنیم.
یعنی همین قدر که نفس تشویق که میشود⬅️ تشویق، باعث میشود من این کار را بکنم.
✅میگویم خوب است، چون تشویق میکنند، چون مرا مدح می کنند خوب است.
❓این "خوب است" هایی که میگوید به حسب چیست؟
به حسب قوۀ واهمه اش هست.
عقل عملی، سر صحنه که هست [و] کار می رسد.
▫️گاهی از عقل نظری استفاده میکند مثل شرافت و نجابت و کرامت
▫️و گاهی از اینجا استفاده میکند. انواع کارها را انجام میدهد.
⬅️لذا از امور عقلی عقل نظری، گاهی امرِ کرامت است و گاهی مثل همین مدح و تشکر و اینها هم هست⬅️ یعنی همۀ این ها را جزء کار قرار میدهد.
از خیراتِ عقلی مربوط به عقل عملی⬅️ رسیدن به شکر و سپاس و ستایش و ثنای فراوان و کرامت و بزرگواری است.
#استاد_یزدان_پناه
#شرح_نمط_هشتم_اشارات
🗂 جلسه دهم
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
recording-20241222-165321.mp3
26.85M
🎙 بیانات جناب استاد شاکری به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در جمع خواهران مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🕌 مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📚کتاب مسابقه کوفته پزی
🖊 نویسنده: کلرژوبرت
خانم ژوبرت، نویسنده و تصویرگر آشنای مسلمان و فرانسوی است که کودکان به ویژه در گروه های سنی الف و ب، قلم زیبای او را می شناسند.
به کمک انتشارات بهنشر، یک مجموعه ۸جلدی جذاب با عنوان « داستانهای تخیلی با مفاهیم قرآنی» به چاپ رسیدهاست تا به دستان لطیف فرزندان آیندهسازمان، سپردهشود.
این آثار از نام های ساده و خودمانی مثل: مسابقه کوفته پزی، که اینطور، شلوپی و... بهره برده اند که در عین سادگی، گوشهای کوچک کودکان را برای شنیدن داستان، تیز میکند.
ماجراهای کتاب قهرمان های مهربان و دلسوز دارند و پیچیدگی های قصه، متناسب با ذهن اطفال دبستان(پایه اول تا سوم) و پیشدبستان طراحی شده است .
و مفاهیم مهمی همچون:« راستگویی، امانتداری، دوستی، آشتی و... را به کودک میآموزد.
همچنین این اثر بهترین احساس مطالعه را برای والدینی در پی خواهد داشت که در جستجوی کتاب های خوب برای فرزندان خوب خود هستند
رده سنی 5 تا 7 سال
رده سنی 7 تا 9 سال
#فلسفه_ترویجی
#امتداد_حکمت
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
30.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 بهترین انتخاب
🗂 بیانات حضرت استاد یزدانپناه در جمع بانوان مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
📆 میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها ۱۴۰۲
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🕌 مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🌐 نشر حداکثری
#جایگاه_بانوان
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 پیام رهبر انقلاب به مناسبت میلاد حضرت مسیح علیهالسلام
اگر عیسی علیهالسلام امروز در میان ما بود، حتی لحظهای در مبارزه با سران ظلم و استکبار جهانی درنگ نمیکرد و گرسنگی و آوارگی میلیاردها نفر را که توسط قدرت های سلطهگر به جنگ سوق داده شدهاند را تحمل نمیکرد.
#رهبر_معظم_انقلاب
#مسیح
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ عبادت خوراک من است این فروع دینی را که پیغمبر اکرم آورده است خوراک من است
⬅️ یعنی من در این قالب وقتی قرار گرفتم وقتی که بعد از هفتاد هشتاد سال خواستم این قالب را رها بکنم، یک انسان بیرون می آیم، آدم عروجی پیدا می کند که از بین رفتنی نیست.
✅ معراج انسان مافوق عقل انسان است. همین طوری که عقل از بین رفتنی نیست آن عروج هم از بین رفتنی نیست، آن می ماند .✨
#استادـامامی
#از_شاگردان_سلوکی_علامه_حسن_زاده
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بیانات سید هاشم الحیدری در همایش جنگ وجودی و نقش ما
۱۴۰۳/۱۰/۶
▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد
🖌یادداشت هفدهم
🔹ما گاهی می گوییم:
«الان، همه اینجوری هستند، اگر نکنم مرا مذمّت می کنند.»
❓این منطقش چیست؟ حیوان که هیچ موقع نمی گوید همه دارند برای من کف می زنند، این کار را بکنم! این کار را چه کسی می کند؟
✅ عقلِ عملی در سر صحنه نه آن عقلِ نظری و حکمت.
خب، همه بگویند بد است، مگر همه بگویند بد است بد می شود؟!
☑️همه بگویند الان که همه دیگر بی حجاب شده اند، تو چرا اینجوری حجاب داری؟!
❓بعد عقل عملی چه می گوید؟
می گوید، پس باید من مثل دیگران باشم. حجاب کامل لازم نیست، چون همه اینجوری هستند.
✅ فرهنگ از این جهت خیلی چیره و غالب است؛
⬅️تا یک چیزی فرهنگ می شود، یک جریانی شد، اصلاً بعضی ها [می گویند] من نمی توانم [مدل دیگری] زندگی کنم؛ خیلی سخت است؛ یک جور دیگر به من نگاه می کنند!
بوعلی میگوید، عقل عملی سر صحنه
◀️گاهی به خاطر این تشکر
◀️گاهی به خاطر یک ستایش
◀️گاهی به خاطر اینکه می گوید همه اینجوری هستند، من اگر اینجوری نباشم، ایراد می گیرند، حرف می زنند
[اینگونه می گوید.]
☑️بوعلی گاهی مثال می زند:
گاهی پوشش آدم مثل دیگران می شود، به خاطر اینکه می بیند، جامعه می گوید، تو چرا اینجوری هستی!
⬅️در اینها عقل عملی دارد نتیجه می گیرد.
❓از چه کسی مدد گرفت؟
از واهمه.
▫️برخی از این ها که خیر است⬅️ به لحاظ فرهنگ، عرف و جامعه است،
▫️برخی از اینها که خیر است⬅️ به خاطر این است که خیر مطلق است؛ یعنی اصلاً مالِ انسان است؛ انسان باید این گونه زندگی کند.
#استاد_یزدان_پناه
#شرح_نمط_هشتم_اشارات
🗂 جلسه دهم
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
🔰 فلسفه حجاب ▪️قسمت سوم: شرح آیه ۳۱ سوره نور ✨ آیه ۳۱ « وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أ
🔰 فلسفه حجاب
▪️قسمت چهارم
🔴 منظور از «زینتهن»
در تفسیر «زینت» چند دیدگاه وجود دارد:
1⃣ دیدگاه اول: خود گردنبند است.
نقد دیدگاه اول: اگر گردنبند از بدن جدا شده، جای دیگری قرار بگیرد، دیدنش حرمت ندارد؛ پس منظور از زینت، گردنبند نیست.
✖️ بنابراین، این تفسیر درست نیست.
از سیاق آیه متوجه میشویم «زینتهن» یعنی زینتی که روی بدن گذاشته شده است.
2⃣ دیدگاه دوم: منظور از زینت، موضع و محلی است که با گردنبند زینت میشود. پس محل زینت (قسمتی از بدن) باید مخفی بوده و دیده نشود.
3⃣ دیدگاه سوم: منظور، زینت به همراه موضع است و هنگامی که زینت همراه بدن است، نباید دیده شود. بنابراین نه تنها بدن را نباید نشان داد، زینت را نیز نباید نشان داد.
4⃣ دیدگاه چهارم: اگر زینت را نباید نشان داد به طریق اولی بدن را هم نمیتوان نشان داد.
کشاف، «لایبدین» را اینطور معنا کرده است.
5⃣ دیدگاه پنجم: از بیان امامان معصوم (ع) میفهمیم که:
✔️ خود بدن زن نیز جزء زینت است.
✔️ لباس زن جزء زینت است.
✔️و زیورآلات که موجب زیبایی افزون زن میشود نیز جزء زینت است.
↩️ این بیان را میشود دو گونه معنا کرد:
🔹 زیورآلات، زینت است.
🔹 اگر زینت را نباید نشان داد، به طریق اولی بدن را نباید نشان داد.
⬅️ پس اینطور نیست که اگر زینت نگذاشتید بدن را میتوانید نشان بدهید.
🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴
#فلسفه_حجاب
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab