💢💢 ویژگی های مدرسه علمیه نمونه 💢💢
🔶 #مهمترین_ویژگیهای #مدرسه_علمیه_نمونه بر اساس #فرمایشات_مقام_معظم_رهبری
💠 1.طراحی نمودن برنامه ها به صورت #نظام_مند در قالب #نظام_تعلم_و_تربیت ، در ابعاد مختلف #آموزشی، #پژوهشی، #فرهنگی، #اخلاقی، #سیاسی و ...
💠 2.#تربیت_و_آماده_نمودن #مبلغین ، #متفکرین ، #متخصصین و #کارشناسان و #فقهای_مورد_نیاز_جامعه_و_نظام در مباحث دینی و نظریه پردازی آن به صورت گام به گام
❇️( سطح 1 - سطح 2 - سطح 3 - سطح 4 - سطح 5 )❇️
💠 3.#استفاده_بهینه_از_زمان_و_وقت طلبگی در حین تحصیل.
💠 4.#تنظیم_نظام_درسی با 6 ویژگی : ⬅️
📌#کارآمد ، 📌#به_روز ، 📌#پر_محتوی ، 📌#کوتاه ، 📌#هدفمند و 📌#منسجم بودن با توجه به نیاز های نظام اسلامی و آماده شدن جهت تحقق تمدن اسلامی.
💠 5.تحقق #حوزه_انقلابی همگام و همراه با نظام اسلامی.
💠 6.استفاده از #روشهای_نوین و الگو های پیشرفته تحصیلی (👈#حضوری- 👈#کارگاهی- 👈#سمیناری و ...)
💠 7.#مدرسه_محوری در اجرای بسته های تحصیلی و ستاد بودن مرکز مدیریت در جنبه های نظارتی، هدایتی و تأییدی.
#ویژگیهای_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع سطح 1 :
الف – #قرآن_و_حدیث :
1. 📚آشنایی محتوایی با 🔆#قرآن_کریم و 🔆#علوم_قرآنی.
2. 📚شناخت و مهارت به کارگیری 🔆#تجوید_قرآن ، 🔆#روانخوانی.
3. 📚آشنایی با 🔆#علم_حدیث و تحولات آن.
4. 📚آشنایی با 🔆#جوامع_حدیثی_شیعه ، 🔆#نهج_البلاغه ، 🔆#صحیفه_سجادیه.
5. 📚شناخت یکدوره 🔆#آداب_بندگی ، 🔆#آداب_زندگی ، 🔆#آداب_اسلامی در ابعاد مختلف.
6. 📚شناخت 🔆#اصول_تربیت و 🔆#سبک_زندگی دینی از نگاه امیرالمؤمنین علیه السلام.
7. 📚شناخت برخی از 🔆#احادیث_کاربردی و 🔆#احادیث_اخلاقی.
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع سطح 1 :
ب : #فقه
1. 📚آشنایی با 🔆#تاریخ_فقه و 🔆#دوره_های_فقه_و_فقاهت.
2. 📚آشنایی با یکدوره 🔆#احکام_شرعیه مبتلی به ( 🔆#فقه_مقدماتی ).
ج : #اندیشه_اسلامی
1. 📚شناخت یک دوره 🔆#اندیشه_و_تفکر_اسلامی بر اساس قرآن و عترت علیهم السلام با محوریت 🔆#کتب_شهید_مطهری.
د : #منطق
1. 📚آشنایی با تاریخ 🔆#علم_منطق و شناخت آن علم.
2. 📚شناخت🔆 #علم_منطق
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع سطح 1 :
ه #ادبیات_عرب_و_بلاغت
1. 📚تسلط و مهارت بکارگیری 🔆#صرف_و_نحو ، 🔆#تجزیه_و_ترکیب ،
2. 📚 آشنایی با 🔆#متن_خوانی ، 🔆#واژه_شناسی و 🔆#لغت_شناسی.
3. 📚آشنایی با 🔆#زبان_عربی به صورت 🔆#مکالمه در راستای کمک به فهم بیشتر مباحث ادبیات عرب.
4. 📚آشنایی با 🔆تاریخ #علم_بلاغت
5. 📚شناخت 🔆علم بلاغت ( #معانی ، #بیان ، #بدیع و ... ).
6. 📚توان به کارگیری علوم مقدماتی ( 🔆#ادبیات ، 🔆#منطق ) در مکالمات و آموزش های حوزوی.
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع سطح 1 :
و #اخلاق_و_تربیت
1. 📚آشنایی با یکدوره 🔆#آداب_بندگی
2. 📚آشنایی با یکدوره 🔆#آداب_زندگی
3. 📚آشنایی با یکدوره🔆 #آداب_اسلامی
4. 📚آشنایی با 🔆#اصول_تربیت_و_سبک_زندگی_دینی از نگاه امیر المومنین علیه السلام
5. 📚شناخت برخی از 🔆#احادیث_کاربردی_و_اخلاقی
6. 📚آشنایی با برخی از 🔆#بزرگان_اخلاق_و_معرفت_و_عرفان
ز #تاریخ_و_سیره_معصومین_علیهم_السلام
1. 📚آشنایی با 🔆#تاریخ_تحلیلی_چهارده_معصوم_علیهم_السلام.
2. 📚آشنایی با 🔆#سیره_معصومین_علیهم_السلام و مبانی آنها.
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع #سطح_1 :
ح #دانش_سیاسی_و_بصیرت_افزایی
1. 📚شناخت🔆 #سیره_سیاسی_معصومین_علیهم السلام و مبانی آنها.
2. 📚آشنایی با 🔆#اندیشه_های_سیاسی_امام_خمینی رحمه الله علیه و 🔆#رهبری مد ظله العالی
3. 📚🔆#جریان_شناسی_احزاب قبل و بعد از انقلاب اسلامی.
4. 📚آشنایی با 🔆#ریشه_های_انقلاب ،
5. 📚آشنایی با 🔆#دفاع_مقدس و ارزش های آن.
ط #علوم_انسانی
1. 📚آشنایی با 🔆#قانون_اساسی_و_مستندات آن
2. 📚شناخت 🔆#هویت_صنفی_طلبگی_و_حوزه_و_روحانیت.
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
🔶 #توانمندی_های_دوره_عمومی در مقطع سطح 1 :
ی #مهارت_های_پژوهشی
1. 📚آشنایی با 🔆#مهارت_های_تحصیلی_و_روش_مطالعه
2. 📚آشنایی با 🔆#مهارت_های_فیش_برداری_و_خلاصه_نویسی
3. 📚آشنایی با 🔆#ماخذ_شناسی_لغت_شناسی
4. 📚آشنایی با 🔆#رایانه_و_روشهای_پژوهش_در_فضای_مجازی
5. 📚آشنایی با 🔆#اخلاق_پژوهشگری
6. 📚آشنایی با 🔆#روشهای_تحقیق_و_پژوهش
7. 📚آشنایی با 🔆#آیین_نگارش_و_ویراستاری
ک #تربیت بدنی و سلامت
1. 📚کسب مهارت 🔆#ورزشهای_جسمانی_و_نرمشی
2. 📚آشنایی با 🔆#اصول_تغذیه_در_طب_جدید_و_سنتی
3. 📚آشنایی با 🔆#اصول_سلامتی_در_طب_سنتی_و_ روایات اهل بیت علیهم السلام
#توانمندی_های_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶 1. #نظام_تعلیم_و_تعلم 🔶
✅از جمله چیزهایی که حوزه احتیاج دارد، یک 🔹#نظام_تعلیم_و_تعلم است، تا در آن، وقتها هدر نرود.
✅امروز دیگر روزی نیست که ما اجازه بدهیم، یک روز یا یک ساعت از عمر 👌#جوانی_متدین و آماده برای تلاش و مجاهدت در راه دین هدر رود.
✅اگر 👌#طلبه_متدین نبود، طلبه نمیشد.
✅اگر برای مجاهدت در راه دین آمادگی نداشت، 👌#طلبه نمیشد.
✅حتّی شاید بشود گفت که اگر عاشقانه این راه را دوست نمیداشت، 👌#طلبه نمیشد.
✅بنابراین، 👌#جوانی با این خصوصیات، در روزی که اسلام توفیق پیدا کرده است یک 🔹#نظام_مبتنی_بر_اندیشه_و_تفکر_و_جهان_بینی را در معرض دید بشریت قرار بدهد، نباید وقتش هدر رود.
✅حوزه باید وقت او را به بهترین شکلی پُر کند و از وقتش بهترین استفاده را ببرد و از او انسانی بسازد که میتواند امروز برای 🔹#نظام_اسلامی آبرو باشد.
✅این کار، یک 🔹#نظام_درسی لازم دارد و بدون آن نمیشود.
✅اینکه ما یک مجموعهی عظیم بیستهزار نفری را رها کنیم و ندانیم که اینها چگونه 🔹#درس میخوانند، چه درسی میخوانند، با چه هدفی 🔹#درس میخوانند، در چه حدی قرار میگیرند، سزاوار نیست.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزهی علمیهی قم 1369/11/04
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶2.#لزوم_توجه_به_نیازهای_جامعه 🔶
🔶در #برنامه_ریزی_کمّی_و_کیفی_دروس 🔶
✅ یکى از چیزهائى که در 🔹#تحول_مثبت حتماً لازم است، این است که ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمى خودمان را با نیازها منطبق کنیم.
✅یک چیزهائى هست که 👌#مردم ما به آنها احتیاج دارند، پاسخش را از ما میخواهند؛ ما باید آنها را فراهم کنیم.
✅یک چیزهائى هم هست که 👌#مردم احتیاجى به آنها ندارند؛ زیاد کار شده، زیاد تلاش شده؛ خودمان را سرگرم آنها نکنیم.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب ، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ، 1389/07/29
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶 3. #اصل_تحول و نیاز به تحول همه جانبه
✅🔹#تحول اجتناب ناپذیر است؛ 🔹#تحول طبیعت و سنت آفرینش الهی است.
✅حالا ، یک واحدی را یک موجودی را فرض کنید که تن به 🔹#تحول ندهد ؛ از یکی از دو حال خارج نیست : یا خواهد مرد یا منزوی خواهد شد ، یا در غوغای اوضاع 🔹#تحول یافته مجال زندگی پیدا نمی کند، زیر دست وپا له می شود، از بین می رود؛ یا اگر زنده بماند منزوی خواهد شد ....
✅می شود رفت ، می شود از 🔹#تحول دوری گزید ؛ اما با انزوا!
✅اگر حوزه بخواهد از 🔹#تحول بگریزد ، منزوی خواهد شد ، اگر نمیرد و اگر زنده بماند!
✅🔹#تحول حتمی است ، منتها تحول دو طرف دارد: 🔹#تحول در جهت صحیح و درست، 🔹#تحول در جهت باطل و غلط.
✅ما باید مدیریت کنیم که این 🔹#تحول در جهت درست انجام بگیرد.
✅مدیران حوزه، فضلای حوزه، صاحبنظران حوزه باید همتشان این باشد. از 🔹#تحول نباید گریخت.
✅در 👌#شیوهی_آموزش، در👌#شیوهی_پژوهش، در 👌#شیوهی_پذیرش، در 🔹#کتاب_درسی ؛ همهی اینها تحول میخواهد.
✅نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل تکمیل یافتهی این برنامه چیست؟
✅🔹#تحول یعنی این؛ یعنی بهروز بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن ؛ بنابراین معنای اساسی 🔹#تحول این است : حرکت نوبهنوی محتوائی.
🖍 بیانات #مقام_معظم_رهبری در جمع فرهیختگان ونخبگان حوزوی در آذرماه سال 1386
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶4. #عقب-ماندن #حوزه از #تحولات_جامعه و نیاز به #مدیریت_قوی در جهت تحقق #تحول 🔶
✅🔹#حوزه_هاي_علميه در برهه زمان معاصر به طور طبيعی كمی از زمان 🔹#عقب ماندند.
✅🔹#حوزه_علميه هم 🔹#عقب اند؛ يعني متناسب با 🔹#تحول جامعه ما؛ اين 🔹#تحول عظيمی كه پيدا شد كه در همه اطراف خودش و در سطوح گوناگون و تا اعماق زيادی تأثير گذاشت، اين 🔹#تحول، از اين 🔹#تحول عقبيم.
✅🔹#حوزه يك مقداری 🔹#عقب است؛ لكن می تواند با سرعت لازم، با جدّيت، اين را جبران بكند.
✅شرط اساسی برای🔹#تحول_سالم و تکامل بخش در حوزه، نظم و انضباط و برخورداری از مرکزی اندیشمند و با نفوذ و مطاع است.
✅حالا من از شما سؤال بکنم: آیا این 🔹#تحول پیچیدهی گسترده و همهجانبه ، بدون یک👌 #مدیریت_منسجم امکانپذیر است؟
✅👌#مدیریت_و_تدبیر 🔹#حوزه به وسیلهی یک گروه متمرکزی که مورد تأیید مراجع و بزرگان باشند و در مسائل حوزه صاحبنظر باشند، یک چیز لازمی است.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در ديدار و گفتگو جمعی از اساتيد، پژوهشگران و مبلغان حوزه های علميه قم، مشهد و اصفهان درتاريخ 1386/09/08
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 1389/07/29 و پیام به جامعهی مدرسین حوزه علمیه قم 1371/08/24
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه 1379/07/14
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅تغییر 📚#کتاب_درسی لازم است، حتماً هم باید تغییر پیدا کند؛ در این هیچ شکی نیست.
✅اگر قرار بود ما 📚#کتاب_درسی را عوض نکنیم، باید همان «معالم» را میخواندیم، دیگر «قوانین» چرا نوشته شد؟ «رسائل» چرا نوشته شد؟ «فصول» چرا نوشته شد؟ «کفایه» چرا نوشته شد؟
✅بایستی کاری کرد که همّ #طلبه، فهمیدن مطلب باشد، نه فهمیدن عبارت.
✅📚#استاد هم برای تفهیم عبارت دچار مشکل نشود و فقط مطلب را بیان کند.
✅📚#کفایه را تبدیل کنیم به کفایهی جدید؛ چه اشکال دارد؟
✅همان مطالب شیخ را بیاورند در یک 📚#کتاب دیگری، منتها سر راست و روشن. تحقیق شیخ را در هر مسئلهای قشنگ بیان کنند، اما متعبد و مقید باشند به همان که شیخ بیان کرده؛ او را بیان کنند در این 📚#کتاب جدید. این میشود مکاسب جدید.
✅باید توجه شود که مایهی علمی رقیق نشود ، سطح مطلب شیخ پایین نیاید، سطح مطلب آخوند در اصول پایین نیاید.
✅حالا ممکن است 👌#مسئولین_حوزه و 👌#مدیران_حوزه و بعضی از 👌#برجستگان_حوزه نپسندند و این کار نشود، اما یک روزی بدون تردید خواهد شد.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزههای علمیه 1386/09/08
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅📚#کتابهای_درسی، یکی دیگر از مشکلات حوزهی علمیهی قم و حوزههای علمیهی دیگر است.
✅تا سخنی از 📚#کتابهای_درسی میگوییم، میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها را خواند.
✅حالا آنهایی که 🔹#انقلابیترند، میگویند🔹#امام هم همین درسها را خواند که 🔹#امام شد!
✅از زمانی که 🔹#امام_راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است.
✅📚#کتاب_درسی_جدید تولید کنید. چه اشکالی دارد که عدهیی بنشینند📚 #کتاب_درسی_جدید تولید کنند؟
✅📚#کتاب_اصول تولید کنید؛ 📚#کتاب_فقه تولید کنید؛ برای مراتب مختلف تولید کنید؛ شکل🔹 #درس را عوض کنید.
✅👌#نوآوری کنیم. مگر میشود این همه مجموعهی انسانىِ با این عظمت و با این همه استعداد، در 📚#کتاب_درسی 👌#نوآوری نداشته باشد؟ این همه کارها را چه کسی باید بکند؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم 1370/11/30
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
1/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️1/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه 💢
📙قال الله عز و جل : « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ »
« خداوند سبحان كسانى را كه دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند ، و خدا به آنچه مىكنيد آگاه است » « سوره : المجادلة آیه : 11 ».
✅نظر به جایگاه بلند حوزه های علمیه در رابطه با حفظ و تبلیغ 📣دین مبین اسلام ، ترویج مکتب 📚اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، نظریه پردازی نظام اسلامی ، تحقق مباحث دین و فقه در عرصه های اجتماعی و زوایای زندگی بشری ، تربیت انسان ها و جوامع بشری و رساندن آنها به قله های سعادت⛰ و اهمیت فوق العاده آن در مقابل شبهات گسترده از فرق و ادیان مختلف🔱 🕎✡️☯️علیه اسلام ، خصوصاً تشیع و حمایت قدرت های استکباری از آن ، ضرورت یک نقشه🗺و برنامه جامع ، هدفمند ، منسجم در ابعاد مختلف جهت افزایش بهره وری حوزه های علمیه از اولین بدیهیات می باشد.
حوزه های علمیه امروز در عرصه های جهانی📡 با صدها مسأله جدیدی روبرو هستند که هرگز در قرن های گذشته با آن مواجه نبوده اند .
لذا سه اصل 🤚حفظ✋ ، ترمیم 🔧و بالندگی 🏅که مورد تأکید مقام معظم رهبری دام ظله می باشد باید مورد توجه جدی مسئولین و بزرگان حوزه های علمیه باشد ، که ما در طرح 💡🔅مدرسه علمیه نمونه🔅 به آن پرداخته ایم.
#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
2/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#دغدغه_بزرگان_حوزه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️2/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#دغدغه_بزرگان_حوزه 💢
🔴علامه آیت الله شهید مطهری رحمه الله علیه می فرمایند :
وقتی من از قم به تهران رفتم🚌 احساس نمودم که مردم به چیزهایی نیاز دارند که من نمی دانم 🤷♂️و من مطالبی 📔یاد گرفته ام 👨🎓که مورد نیاز مردم نیست.
گفته نشود که حوزه های علمیه در طول تاریخ اساطین بزرگی را تحویل جامعه داده است ، شکی در این نیست اما این بزرگان تک ستارگان☀️ و خود ساختگانی بوده اند که به جهت شخصیت منحصر به فرد آنها در کنار فضای مساعد حوزه درخشیدند 🔆و گرنه باید در صد بالایی از طلاب چنین می بودند ، مهم این است که اگر نظام حوزه بر اساس فرموده رهبری مطابق زمان سامان یابد در صد بالایی از چنین موفقیت و شخصیت و رشدی بر خوردار می شوند. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها 📚را خواند؛ حالا آنهایی که انقلابیترند، میگویند امام هم همین درس ها را خواند که امام شد! آیا امام چون همین درس ها را خواند، امام شد!؟ امام جوهر مخصوصی بود. آنچه که شما در عظمت امام پیدا میکنید، ناشی از این نیست که این کتاب های درسی را خواند. وانگهی، از زمانی که امام راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است. کتاب درسی جدید تولید کنید✏️.
#دغدغه_بزرگان_حوزه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما 💢
هدف عالی🎯 در حوزهای علمیه تربیت انسان کامل و تحقق نظام الهی و حاکمیت خداوند سبحان در مقابل حاکمیت طاغوت می باشد که البته رسیدن به آن راهی سخت و دشوار در پیش دارد که آن جز با همت های عالی و تهذیب نفس و کسب کمالات انسانی و رسیدن به اوج قله⛰ معرفت و بندگی حق تعالی میسور نمی شود و حداقل فعالیتی که ما می توانیم داشته باشیم آماده نمودن بستر چنین سیر تکاملی در ابعاد مختلف همچون تحصیل علم 📚و معرفت و تهذیب نفس و بندگی خداوند متعال است و تهیه چنین بستری علاوه بر آن نقشه 🗺جامع حوزه های علمیه در ابعاد مختلف ، نیازمند به ارائه الگویی مناسب به طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه نیز می باشد.
آن الگو در قالب مدرسه نمونه در ابعاد مختلف علمی و عملی أعم از : آموزشی📙 ، پژوهشی🔍 ، اخلاقی ، تربیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... می باشد که در آنجا تربیت طلبه مهذب و با تقوا و مسلط در علوم وحیانی و فعال و مؤثر در نظام اسلامی از اهداف میانی جهت رسیدن به آن هدف عالی می باشد.
مدرسه نمونه که چینش و عناوین و ارائه محتوی و متون درسی آن📚 با توجه به مصوبه 848 شورای عالی حوزه های علمیه در مورخه 24/02/1391 و مصوبه 1001 مورخه 25/10/1394 و بر اساس فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه زمان و خبره و کارشناسی عمیق ، حکیم ، بصیر و خبیر که دارای نگاه جهانی🌐 می باشد در پنج دوره سطح 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 دوره تکمیلی خارج پیشرفته تعریف می شود که به صورت پلکانی و مرتب بر یکدیگر حرکت به سمت طراحی نظام تعلیم و تعلم در ابعاد مختلف در راستای تربیت انسان های وارسته ، الهی، دین شناس با عنایت به تخصص گرایی و عدم توقف در دوره های عمومی می باشد.
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/