eitaa logo
مدرسه علمیه نمونه
305 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
13 فایل
مدرسه علمیه بر مبنای فرمایشات رهبری/ با برنامه ای تحول یافته، کوتاه و کارآمد و با تأکید بر اندیشه ورزی طلبه با استفاده از روش های نوین، با هدف تربیت طلاب انقلابی و نیروهای کارآمد برای نظام ولایی آشنایی با مدرسه نمونه moarefimadresenemone@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢💢💢💢 🔶 در مقطع سطح 1 : الف – : 1. 📚آشنایی محتوایی با 🔆 و 🔆. 2. 📚شناخت و مهارت به کارگیری 🔆 ، 🔆. 3. 📚آشنایی با 🔆 و تحولات آن. 4. 📚آشنایی با 🔆 ، 🔆 ، 🔆. 5. 📚شناخت یکدوره 🔆 ، 🔆 ، 🔆 در ابعاد مختلف. 6. 📚شناخت 🔆 و 🔆 دینی از نگاه امیرالمؤمنین علیه السلام. 7. 📚شناخت برخی از 🔆 و 🔆. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢💢💢 🔶 در مقطع سطح 1 : ب : 1. 📚آشنایی با 🔆 و 🔆. 2. 📚آشنایی با یکدوره 🔆 مبتلی به ( 🔆 ). ج : 1. 📚شناخت یک دوره 🔆 بر اساس قرآن و عترت علیهم السلام با محوریت 🔆. د : 1. 📚آشنایی با تاریخ 🔆 و شناخت آن علم. 2. 📚شناخت🔆 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢💢💢 🔶 در مقطع سطح 1 : ه 1. 📚تسلط و مهارت بکارگیری 🔆 ، 🔆 ، 2. 📚 آشنایی با 🔆 ، 🔆 و 🔆. 3. 📚آشنایی با 🔆 به صورت 🔆 در راستای کمک به فهم بیشتر مباحث ادبیات عرب. 4. 📚آشنایی با 🔆تاریخ 5. 📚شناخت 🔆علم بلاغت ( ، ، و ... ). 6. 📚توان به کارگیری علوم مقدماتی ( 🔆 ، 🔆 ) در مکالمات و آموزش های حوزوی. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢💢💢 🔶 در مقطع سطح 1 : و 1. 📚آشنایی با یکدوره 🔆 2. 📚آشنایی با یکدوره 🔆 3. 📚آشنایی با یکدوره🔆 4. 📚آشنایی با 🔆 از نگاه امیر المومنین علیه السلام 5. 📚شناخت برخی از 🔆 6. 📚آشنایی با برخی از 🔆 ز 1. 📚آشنایی با 🔆. 2. 📚آشنایی با 🔆 و مبانی آنها. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢💢💢 🔶 در مقطع : ح 1. 📚شناخت🔆 السلام و مبانی آنها. 2. 📚آشنایی با 🔆 رحمه الله علیه و 🔆 مد ظله العالی 3. 📚🔆 قبل و بعد از انقلاب اسلامی. 4. 📚آشنایی با 🔆 ، 5. 📚آشنایی با 🔆 و ارزش های آن. ط 1. 📚آشنایی با 🔆 آن 2. 📚شناخت 🔆. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶 1. 🔶 ✅از جمله چیزهایی که حوزه احتیاج دارد، یک 🔹 است، تا در آن، وقتها هدر نرود. ✅امروز دیگر روزی نیست که ما اجازه بدهیم، یک روز یا یک ساعت از عمر 👌 و آماده برای تلاش و مجاهدت در راه دین هدر رود. ✅اگر 👌 نبود، طلبه نمیشد. ✅اگر برای مجاهدت در راه دین آمادگی نداشت، 👌 نمیشد. ✅حتّی شاید بشود گفت که اگر عاشقانه این راه را دوست نمیداشت، 👌 نمیشد. ✅بنابراین، 👌 با این خصوصیات، در روزی که اسلام توفیق پیدا کرده است یک 🔹 را در معرض دید بشریت قرار بدهد، نباید وقتش هدر رود. ✅حوزه باید وقت او را به بهترین شکلی پُر کند و از وقتش بهترین استفاده را ببرد و از او انسانی بسازد که میتواند امروز برای 🔹 آبرو باشد. ✅این کار، یک 🔹 لازم دارد و بدون آن نمیشود. ✅این‌که ما یک مجموعه‌ی عظیم بیست‌هزار نفری را رها کنیم و ندانیم که اینها چگونه 🔹 میخوانند، چه درسی میخوانند، با چه هدفی 🔹 میخوانند، در چه حدی قرار میگیرند، سزاوار نیست. 🖍بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم 1369/11/04 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶2. 🔶 🔶در 🔶 ✅ یکى از چیزهائى که در 🔹 حتماً لازم است، این است که ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمى خودمان را با نیازها منطبق کنیم. ✅یک چیزهائى هست که 👌 ما به آنها احتیاج دارند، پاسخش را از ما میخواهند؛ ما باید آنها را فراهم کنیم. ✅یک چیزهائى هم هست که 👌 احتیاجى به آنها ندارند؛ زیاد کار شده، زیاد تلاش شده؛ خودمان را سرگرم آنها نکنیم. 🖍بیانات در دیدار طلاب ، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ‌، 1389/07/29 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶 3. و نیاز به تحول همه جانبه ✅🔹 اجتناب ناپذیر است؛ 🔹 طبیعت و سنت آفرینش الهی است. ✅حالا ، یک واحدی را یک موجودی را فرض کنید که تن به 🔹 ندهد ؛ از یکی از دو حال خارج نیست : یا خواهد مرد یا منزوی خواهد شد ، یا در غوغای اوضاع 🔹 یافته مجال زندگی پیدا نمی کند، زیر دست وپا له می شود، از بین می رود؛ یا اگر زنده بماند منزوی خواهد شد .... ✅می شود رفت ، می شود از 🔹 دوری گزید ؛ اما با انزوا! ✅اگر حوزه بخواهد از 🔹 بگریزد ، منزوی خواهد شد ، اگر نمیرد و اگر زنده بماند! ✅🔹 حتمی است ، منتها تحول دو طرف دارد: 🔹 در جهت صحیح و درست، 🔹 در جهت باطل و غلط. ✅ما باید مدیریت کنیم که این 🔹 در جهت درست انجام بگیرد. ✅مدیران حوزه، فضلای حوزه، صاحبنظران حوزه باید همتشان این باشد. از 🔹 نباید گریخت. ✅در 👌، در👌، در 👌، در 🔹 ؛ همه‌ی اینها تحول میخواهد. ✅نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل تکمیل یافته‌ی این برنامه چیست؟ ✅🔹 یعنی این؛ یعنی به‌روز بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن ؛ بنابراین معنای اساسی 🔹 این است : حرکت نوبه‌نوی محتوائی. 🖍 بیانات در جمع فرهیختگان ونخبگان حوزوی در آذرماه سال 1386 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶4. -ماندن از و نیاز به در جهت تحقق 🔶 ✅🔹 در برهه زمان معاصر به طور طبيعی كمی از زمان 🔹 ماندند. ✅🔹 هم 🔹 اند؛ يعني متناسب با 🔹 جامعه ما؛ اين 🔹 عظيمی كه پيدا شد كه در همه اطراف خودش و در سطوح گوناگون و تا اعماق زيادی تأثير گذاشت، اين 🔹، از اين 🔹 عقبيم. ✅🔹 يك مقداری 🔹 است؛ لكن می تواند با سرعت لازم، با جدّيت، اين را جبران بكند. ✅شرط اساسی برای🔹 و تکامل بخش در حوزه، نظم و انضباط و برخورداری از مرکزی اندیشمند و با نفوذ و مطاع است. ✅حالا من از شما سؤال بکنم: آیا این 🔹 پیچیده‌ی گسترده و همه‌جانبه ، بدون یک👌 امکانپذیر است؟ ✅👌 🔹 به وسیله‌ی یک گروه متمرکزی که مورد تأیید مراجع و بزرگان باشند و در مسائل حوزه صاحب‌نظر باشند، یک چیز لازمی است. 🖍بیانات در ديدار و گفتگو جمعی از اساتيد، پژوهشگران و مبلغان حوزه های علميه قم، مشهد و اصفهان درتاريخ 1386/09/08 🖍بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 1389/07/29 و پیام به جامعه‌ی مدرسین حوزه علمیه قم 1371/08/24 🖍بیانات در دیدار اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه 1379/07/14 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶5. ضرورت و تغییر 🔶 ✅تغییر 📚 لازم است، حتماً هم باید تغییر پیدا کند؛ در این هیچ شکی نیست. ✅اگر قرار بود ما 📚 را عوض نکنیم، باید همان «معالم» را میخواندیم، دیگر «قوانین» چرا نوشته شد؟ «رسائل» چرا نوشته شد؟ «فصول» چرا نوشته شد؟ «کفایه» چرا نوشته شد؟ ✅بایستی کاری کرد که همّ ، فهمیدن مطلب باشد، نه فهمیدن عبارت. ✅📚 هم برای تفهیم عبارت دچار مشکل نشود و فقط مطلب را بیان کند. ✅📚 را تبدیل کنیم به کفایه‌ی جدید؛ چه اشکال دارد؟ ✅همان مطالب شیخ را بیاورند در یک 📚 دیگری، منتها سر راست و روشن. تحقیق شیخ را در هر مسئله‌ای قشنگ بیان کنند، اما متعبد و مقید باشند به همان که شیخ بیان کرده؛ او را بیان کنند در این 📚 جدید. این میشود مکاسب جدید. ✅باید توجه شود که مایه‌ی علمی رقیق نشود ، سطح مطلب شیخ پایین نیاید، سطح مطلب آخوند در اصول پایین نیاید. ✅حالا ممکن است 👌 و 👌 و بعضی از 👌 نپسندند و این کار نشود، اما یک روزی بدون تردید خواهد شد. ‌🖍بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه 1386/09/08 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶5. ضرورت و تغییر 🔶 ✅📚، یکی دیگر از مشکلات حوزه‌ی علمیه‌ی قم و حوزه‌های علمیه‌ی دیگر است. ✅تا سخنی از 📚 میگوییم، میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها را خواند. ✅حالا آنهایی که 🔹، میگویند🔹 هم همین درسها را خواند که 🔹 شد! ✅از زمانی که 🔹 (رضوان‌اللَّه‌علیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است. ✅📚 تولید کنید. چه اشکالی دارد که عده‌یی بنشینند📚 تولید کنند؟ ✅📚 تولید کنید؛ 📚 تولید کنید؛ برای مراتب مختلف تولید کنید؛ شکل🔹 را عوض کنید. ✅👌 کنیم. مگر میشود این همه مجموعه‌ی انسانىِ با این عظمت و با این همه استعداد، در 📚 👌 نداشته باشد؟ این همه کارها را چه کسی باید بکند؟ ‌🖍بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم 1370/11/30 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️1/5 💬 🔸حجه الاسلام و المسلمین 🔸 💢 💢 📙قال الله عز و جل : « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ » « خداوند سبحان كسانى را كه دانشمندند [بر حسب‏] درجات بلند گرداند ، و خدا به آنچه مى‏كنيد آگاه است » « سوره : المجادلة آیه : 11 ». ✅نظر به جایگاه بلند حوزه های علمیه در رابطه با حفظ و تبلیغ 📣دین مبین اسلام ، ترویج مکتب 📚اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، نظریه پردازی نظام اسلامی ، تحقق مباحث دین و فقه در عرصه های اجتماعی و زوایای زندگی بشری ، تربیت انسان ها و جوامع بشری و رساندن آنها به قله های سعادت⛰ و اهمیت فوق العاده آن در مقابل شبهات گسترده از فرق و ادیان مختلف🔱 🕎✡️☯️علیه اسلام ، خصوصاً تشیع و حمایت قدرت های استکباری از آن ، ضرورت یک نقشه🗺و برنامه جامع ، هدفمند ، منسجم در ابعاد مختلف جهت افزایش بهره وری حوزه های علمیه از اولین بدیهیات می باشد. حوزه های علمیه امروز در عرصه های جهانی📡 با صدها مسأله جدیدی روبرو هستند که هرگز در قرن های گذشته با آن مواجه نبوده اند . لذا سه اصل 🤚حفظ✋ ، ترمیم 🔧و بالندگی 🏅که مورد تأکید مقام معظم رهبری دام ظله می باشد باید مورد توجه جدی مسئولین و بزرگان حوزه های علمیه باشد ، که ما در طرح 💡🔅مدرسه علمیه نمونه🔅 به آن پرداخته ایم. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️2/5 💬 🔸حجه الاسلام و المسلمین 🔸 💢 💢 🔴علامه آیت الله شهید مطهری رحمه الله علیه می فرمایند : وقتی من از قم به تهران رفتم🚌 احساس نمودم که مردم به چیزهایی نیاز دارند که من نمی دانم 🤷‍♂️و من مطالبی 📔یاد گرفته ام 👨‍🎓که مورد نیاز مردم نیست. گفته نشود که حوزه های علمیه در طول تاریخ اساطین بزرگی را تحویل جامعه داده است ، شکی در این نیست اما این بزرگان تک ستارگان☀️ و خود ساختگانی بوده اند که به جهت شخصیت منحصر به فرد آنها در کنار فضای مساعد حوزه درخشیدند 🔆و گرنه باید در صد بالایی از طلاب چنین می بودند ، مهم این است که اگر نظام حوزه بر اساس فرموده رهبری مطابق زمان سامان یابد در صد بالایی از چنین موفقیت و شخصیت و رشدی بر خوردار می شوند. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها 📚را خواند؛ حالا آنهایی که انقلابی‌ترند، میگویند امام هم همین درس ها را خواند که امام شد! آیا امام چون همین درس ها را خواند، امام شد!؟ امام جوهر مخصوصی بود. آنچه که شما در عظمت امام پیدا میکنید، ناشی از این نیست که این کتاب های درسی را خواند. وانگهی، از زمانی که امام راحل (رضوان‌اللَّه‌علیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است. کتاب درسی جدید تولید کنید✏️. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️3/5 💬 🔸حجه الاسلام و المسلمین 🔸 💢 💢 هدف عالی🎯 در حوزهای علمیه تربیت انسان کامل و تحقق نظام الهی و حاکمیت خداوند سبحان در مقابل حاکمیت طاغوت می باشد که البته رسیدن به آن راهی سخت و دشوار در پیش دارد که آن جز با همت های عالی و تهذیب نفس و کسب کمالات انسانی و رسیدن به اوج قله⛰ معرفت و بندگی حق تعالی میسور نمی شود و حداقل فعالیتی که ما می توانیم داشته باشیم آماده نمودن بستر چنین سیر تکاملی در ابعاد مختلف همچون تحصیل علم 📚و معرفت و تهذیب نفس و بندگی خداوند متعال است و تهیه چنین بستری علاوه بر آن نقشه 🗺جامع حوزه های علمیه در ابعاد مختلف ، نیازمند به ارائه الگویی مناسب به طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه نیز می باشد. آن الگو در قالب مدرسه نمونه در ابعاد مختلف علمی و عملی أعم از : آموزشی📙 ، پژوهشی🔍 ، اخلاقی ، تربیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... می باشد که در آنجا تربیت طلبه مهذب و با تقوا و مسلط در علوم وحیانی و فعال و مؤثر در نظام اسلامی از اهداف میانی جهت رسیدن به آن هدف عالی می باشد. مدرسه نمونه که چینش و عناوین و ارائه محتوی و متون درسی آن📚 با توجه به مصوبه 848 شورای عالی حوزه های علمیه در مورخه 24/02/1391 و مصوبه 1001 مورخه 25/10/1394 و بر اساس فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه زمان و خبره و کارشناسی عمیق ، حکیم ، بصیر و خبیر که دارای نگاه جهانی🌐 می باشد در پنج دوره سطح 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 دوره تکمیلی خارج پیشرفته تعریف می شود که به صورت پلکانی و مرتب بر یکدیگر حرکت به سمت طراحی نظام تعلیم و تعلم در ابعاد مختلف در راستای تربیت انسان های وارسته ، الهی، دین شناس با عنایت به تخصص گرایی و عدم توقف در دوره های عمومی می باشد. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️4/5 💬 🔸حجه الاسلام و المسلمین 🔸 💢💢 ✅لازم به ذکر است در جلسه نیمه دوم سال 1393 با حضور عزیزان و بزرگواران أعضاء شورایعالی حوزه های علمیه و شرکت حدود 50 نفر از مدیران مدارس حوزه های علمیه استان اصفهان و مسئولین مراکز مربوط به حوزه، بعضی از مباحث مهم پیرامون حوزه های علمیه در سه محور : ( 1.اصلاح و ترمیم🔧 ؛ 2.تحول🏗 ؛ 3.إرتقاء و رشد🌿 و بالندگی🌷 ) و اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی بعنوان ولی فقیه نظام اسلامی مطرح نمودیم که مذاکرات آن جلسه موجب شد که نماینده محترم شورایعالی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید عبد الفتاح نواب أیده الله تعالی در جلسه 02/11/1393 مدیران حوزه های علمیه استان از طرف شورایعالی حاضر گردند و در جلسه مذکور، از طرف ایشان مسئولیت آماده نمودن طرحی در رابطه با مباحث مطرح شده، به ما واگذار گردید و ایشان قول هر گونه همکاری در این رابطه را نیز دادند🤝. به لطف خداوند متعال و عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از قبول این مسئولیت الهی با جدیت تمام و تشکیل گروه های متعدد در موضوعات مورد نیاز بر اساس فرآیند پیش بینی شده در نقشه راه طرح ، مشغول به آماده سازی آن شده و با دوستان مختلف و اهل خِبره نیز مشورت نموده و حاصل تجربیات 33 ساله خود و مسئولیت های متعددی که این حقیر داشته و همچنین بررسی🔍 و مطالعه📖 طرح ها ، برنامه ها و واحد های درسی بسیاری از مراکز حوزوی و دانشگاهی در رشته های علوم و معارف اسلامی و ... (در حدود 50 طرح) که مرتبط با حوزه های علمیه بوده خصوصاً برنامه های قدیم و جدید حوزه های علمیه را در تنظیم نهائی این طرح در نظر گرفته ، تا شاید بتوان کمترین خدمتی که مرضی خداوند متعال و مورد عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد را به نسل جدید طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه ارائه کنیم. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️5/5 💬 🔸حجه الاسلام و المسلمین 🔸 💢💢 💎بعد از جلسات متعدد در شورایعالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور با عزیزان مسئول أعم از مدیران طرح و برنامه ، کارشناسان ، دفتر برنامه ریزی📊 و مطالعات آموزشی📖 شورای آموزشی حوزه های علمیه کشور در طول سالهای📅 1393 تا 1397 طرح مدرسه نمونه در جلسه شورای آموزش حوزه های کل علمیه مورخه📅 11/09/1397 با حضور بزرگوارن جناب آیت الله أعرافی و معاونت های ایشان و کارشناسان مربوطه با رأی قاطع و اکثریت مطلق عزیزان تصویب شد و مقرر گردید با توجه به پیشنهادات مختلف ، در جلسه فوق ، جلسه ویژه دیگری که کارگروه آن از طرف رئیس شوری جناب آیت الله أعرافی معین شد ، قرار گردید که طرح جهت تقدیم به سروران بزرگوار در شورای گسترش حوزه های علمیه آماده گردد که الحمد لله این جلسه نیز در تاریخ📅 28/01/1398 تشگیل گردید و نتیجه آن جلسه آماده شدن طرح و تقدیم به شورای گسترش و نهایتاً تصویب طرح تفصیلی مدرسه نمونه در جلسه 17/06/99 آن شورا می باشد که از آن عزیزان و بزرگواران خصوصاً آیات بزرگوار آقایان أعرافی ، حسینی بوشهری و رجبی ، از اعضاء محترم شورای عالی و بعض دیگر از أعزه و بزرگواران به ویژه ححج اسلام جناب آقای موسوی ( طرح و برنامه شورایعالی ) و جناب آقای عباسی و عزیزان دیگر ( از مسئولین مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور ) تشکر ویژه می نماییم که راه را برای تحولی بسیار مثبت🔆 و شایسته در جهت نظام اسلامی و بستر سازی تمدن بزرگ اسلامی هموار نمودند. 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 💢💢 📌با بهره مندی از بیانات دام ظله العالی 🔶5. ضرورت و تغییر 🔶 ✅این 📚 درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائلٌ، مکاسبٌ، کفایة. ✅نه، یک روز 🔹 نبود، یک روز 🔹 نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز 🔹 نبود، ملایی مثل آخوند درست شد. ✅این‌چنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این 📚؛ نه، نگاه کنیم، عیب این 📚 را پیدا کنیم و یک 📚 بیعیب در اختیار بگذاریم؛ ✅ببینیم آیا این 🔹 درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم. ✅هیأتهایی برای نوشتن کتاب، نوشتن مطالب 🔹، 🔹 را در 🔹 باب کردن، و خلاصه روشهای نو را در 📚 هم به کار گرفتن، باید اختصاص پیدا کند. ‌🖍بیانات در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31 🔶 @madresenemone 🌐 http://madresenemone.ir 👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇 http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx