#عکس_نوشت| تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تبیین درست #مهدویت برای درامان ماندن از شیادان مکار و منحرف
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
اسلام و تکثرگرایی
🌐 دین اسلام دین آخرالزمان است، این دین برای وضعیت جهانیشدن آمده است. هنگامیکه رسول خدا (ص) مبعوث میشود برای تبلیغ جهانی به روم و ایران نامه میفرستند، روم و ایران در برابر جامعه جاهلی عرب آن موقع، دو جامعه مدرن و اصلاً پستمدرن به یک معنا محسوب میشود، اما رسول خدا (ص) چه ظرفیتی در آموزههای خود میبیند که چنین پیامی را برای آن جوامع ارسال میکند. به نظر بنده دین اسلام دین تکثرهاست، دینی که آمده تا بهعنوان دین خاتم، تمام تکثرهای موجود در جوامع را در ذیل خود گردآورد، توجه کنید مراد من از گردآوردن نه از میان بردن و یکدست کردن است.
🌐 البته که در این میان ممکن است با برخی از باورهای آن جوامع در تضاد باشد، اما دعوت اسلام بهقدری منعطف است که همه فرهنگها با تغییرات کوچکی میتوانند آن را بپذیرند. رسول خدا دعوت خود را با یک جمله آغاز کرد، «قولو لااله الا الله تفلحوا»، همین یک جمله دعوتی کلی است و توانایی آن را دارد تا همه اقوام و جوامع را تنها با اصلاحاتی جزئی بدون نیاز به یکدست کردن و از میان بردن بسیاری از ظواهر فرهنگی در ذیل خود جمع کند. دعوت جهان گیر حضرت مهدی نیز اینگونه است. طبق عمده روایتهای این بحث، حضرت جهان را یکدست نمیکنند، بلکه تکثرها کماکان وجود دارند.
🌐 بنا بر چنین باوری، دین اسلام دینی است که ظرفیت جهانیشدن را دارد، از اساس دین جهانی است و دعوتی دارد متعلق به تمام اقوام و جوامع و البته بهواسطه ابتنای این دعوت بر فطرت و پایههای اولیه عقلانیت، این دین ظرفیت بیشتری از غرب برای جهانیشدن دارد. دعوت غرب برای جهانیشدن در انتها به ضرر خود او تمام میشود، چراکه تمدن غرب تمدنی بنیان گرفته بر سرمایه و تعصب است، از همین رو جوامع بهمرور میفهمند که این تمدن خصلتی مهاجم داشته و در دل پیام خود برای جهانیشدن، غایت دیگری را تصور میکند. پس به نحو خلاصه بنا بر نظر شهید آوینی، باید نترسید و در پای آتشفشان خانه کرد، اتفاقاً رویکرد تدافعی و بسته در مقابل امواج جهانیشدن است که به ضرر ما تمام میشود، بلکه باید حسابشده به مصاف با جهانیشدن رفت.
📚 مصاحبه محمد دادسرشت، مدیرکل حوزههای علوم اسلامی دانشگاهیان با فرهنگ سدید، تیر ۱۴۰۱
#دین_پژوهی #پلورالسیم_دینی
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
تشرّف عالم برجسته اهل مالی به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت
🔹«سید محمد شوالا حیدرا» عالم برجسته شیعه و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلاماللهعلیها مشرّف شد و ضمن آشنایی با حرم مطهر، با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهلبیت علیهمالسلام آشنا شد.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
دوره مجازی نقد کوروشپرستی در ایران
👈ثبتنام و ورود به کارگاه
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برپایی نماز جماعت در دانشگاه دولتی یوسیاِلاِی آمریکا
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق(ع)
🏴 فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ص) تسلیت باد
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروفسور مشهور آلمانی، به مذهب تشیع گروید
🔹وی برای مسلمان شدن، سه بار کل قرآن را مطالعه کرد
🔹این پروفسور، «رودریک آگورتمن»، یک چهره شناخته شده در اروپا است که آزمایشگاه بزرگی در زمینه میکروبیولوژی در کشور سوئیس دارد و استاد رشته اقتصاد است.
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نائینی از افتتاح شعبه دوم باشگاه یوگا خود خبر داد
🔻 سید عبدالحمید موحدی نائینی شاگرد سوامیویشنودواناندا، از پیگیریکنندگان به رسمیت شناخته شدن یوگا در ایران، مؤسس و مدیر مجله و باشگاه دانش یوگا و مترجم ۵ کتاب در زمینه #یوگا، از تأسیس شعبه دوم باشگاه یوگا خود خبر داد.
🔻در کلیپ تبلیغاتی که برای این شعبه جدید طراحی شده، ادعا میشود که قرار است عمده سَبکهای رایج یوگا در جهان در آن آموزش داده خواهد شد.
⚠️یوگا ورزش نیست، یه نوع سیرو سلوک معنوی بر اساس دین #بودیسم و #هندوئیسم است.
موحدی چهار سال در هند زندگی و یوگای با پرستی هندی را آموزش دید و همان را در ایران ترویج می کند.
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
↙️ ترینهای مفاز در هفتهای که گذشت ↘️
⭕️ بهائیت در کلام یک متکلم مسیحی
⭕️ دین از کجا آمده است؟
⭕️ سرمربی پرتغالی تیم سپاهان شیعه شد
⭕️ داستان همجنسبازی فرح پهلوی از زبان دوست صمیمیاش
⭕️ حذف سریال حشاشین از پلتفرمهای ایرانی
⭕️ لباس و زیورآلات با این نشانهها را نخرید
⭕️ عضو جداشدۀ منافقین: صدام میگفت ادامه حکومتم را مدیون جوانان سازمان مجاهدین خلق هستم!
⭕️ حذف نیچه از اندیشههای الحاد مدرن
⭕️ خاخام اسرائیلی: نمیدانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم!
⭕️ افاضات انجمنیها پیرامون جهاد در عصر غیبت
⭕️ یک روانشناس دانمارکی: موفقیتِ آنتونی رابینز ارزش اخلاقی ندارد
⭕️ احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
⭕️ نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
⭕️ فتنهای خاموش در پوشش ملیگرایی
⭕️ چهرههای ورزشی که در ایران مسلمان شدند
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین 🔸دانشیار موسسه مطالعات #اسماعیلیه لندن با
آیا پرداختن بیش از حد به سریال حشاشین، باعث رواج آن نمیشود؟
مهدی علمی دانشور، استادیار گروه ادیان شرق دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشست علمی «نقد و بررسی سریال حشاشین»:
🔹من به این سریال به عنوان یک سریال تاریخی پر از خشونت که انسان تخمه بخورد و آن را با خانواده ببیند نمینگرم بلکه باید آن را تلنگری به ما و دادههای ما در حوزه تاریخی دانست تا جایگاه خود را بدانیم.
🔹این سریال از زاویه نگاه سه نفر به تاریخ مینگرد که هر سه نفر ایرانی هستند (خیام، خواجه نظام الملک و #حسن_صباح)؛ یکی از این افراد عمر خیام است؛ او در این سریال، فردی سرخوش و هوسران معرفی شده است که در حال شعر گفتن است ولی خیامی که در واقعیت وجود دارد فردی در کنار نیوتن و ارشمیدس است زیرا گاهشمار نجومی خدشهناپذیر و آثاری در عرصه ریاضیات دارد.
🔚ادامه مطلب را در وبسایت مفاز بخوانید
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ به یک شبهه و خیال از سوی انجمن حجتیهایها؛
🔹آیا امام صادق(ع) دنبال حکومت نبودند؟
🔹آیا ایشان به سیاست کاری نداشتند؟
#انجمن_حجتیه
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
نظر علمای دینی و اندیشمندان غربی درباره خاستگاه تصوف/ انحراف صوفیان، ریشه تصوف را تکذیب نمیکند
🔍 اندیشمندان غربی از اوایل قرن نوزدهم میلادی شروع به بیان خاستگاه تصوف کردهاند و برخی ریشه تصوف و #عرفان را در عرفان ایرانی مانند مانویت و برخی در مکتبهای عرفانی هندی مانند #هندوئیسم و #بودیسم، برخی در #مسیحیت و برخی در فلسفه نو افلاطونی بیان کرده و هر کدام هم برای خود شواهد و ادلهای داشتهاند.
📚 در حوزه درون دینی و درون مکتبی شخصیتهایی مانند جلالالدین همایی، عبدالحسین زرینکوب و برخی علمای ربانی و اهل معرفت همچون علامه طباطبایی (ره)، آیتالله شاهآبادی و #شهید_مطهری هستند که به اعتقاد آنها تصوف و #عرفان_اسلامی از ریشه درون دینی برخوردار بوده و نشأت گرفته از خود اسلام است. مستشرقینی (تاریخ نویسان که در حوزه شیعه تحقیق کردهاند) همچون رینولد نیکلسون، لویی ماسینیون، پل نویا و هانری کُربَن نیز منشأ تصوف عرفانی را خود اسلام و قرآن دانستهاند.
🔍در چند دهه اخیر هم غیر از محققان غربی که عمدتاً در پشت صحنه تحقیقات آنها، تصوف به عنوان یک جریان معنوی بلند مانند مسأله عشق، محبت به خدا و بحث شهود دانسته شده است و آن را در حد و قامت اسلام نمیدانند، اسلامی که به لحاظ فضای اجتماعی و فرهنگی حاکم بر اعراب بادیه نشین آن زمان آمده است، از این رو قد و قامت تصوف را بلندتر از اسلام میدانستند و دنبال منشأهای برون دینی برای #تصوف بودند، حال یا مسیحیت یا هندوئیسم و بودیسم یا جریان مانویت.
📚 به هر جهت غیر از مستشرقین در چند دهه اخیر، بعضی از علمای دینی که سر نزاع با حکمت، تصوف و عرفان دارند و اساساً با هر گونه باطنیگرایی نسبت به دین مخالفت میکنند، منشأ تصوف و عرفان را برون دینی تعریف میکنند، یعنی مختص به پژوهشگران غربی و مستشرقین نیست، عدهای که مخالف حکمت، تصوف و عرفان بوده و اصول، مبانی و تعالیم آن را مطابق با آموزههای قرآن و سنت نمیدانند، خاستگاه #تصوف را به دوران خلفای عباسی و فضاهای آن زمان میبرند که خلفای عباسی به منظور جلوگیری از گسترش مکتب اهل بیت (ع) و بستن در خانههای ائمه طاهرین (ع) جریانی را تحت این عنوان راه اندختهاند.
📍یکی از دیدگاههایی که به طور خاص درباره تصوف وجود دارد، برگرداندن مکتب تصوف به جریان عرفان مسیحیت است، مستند آنها و شواهدی که در این زمینه وجود دارد، آموزههای همچون زهد، توکل، مسأله محبت، سکوت، ذکر و حتی برخی از آداب مرسوم میان مسلمانان همچون تسبیح است که میگویند قبل از دین اسلام در مسیحیت وجود داشته است و حتی پشمینه پوشی از عادات راهبان مسیحی بوده و آنها لباس پشمینه بر تن میکردهاند که بعدها تحت عنوان خرقه در تصوف جزء آداب شد که اطلاق لفظ صوفی به آنها از این باب است، ابوهاشم صوفی نخستین فردی است که لقب صوفی گرفته، همین پشمینه پوشی در او مطرح بوده است، اینها شواهدی است که در نسبت تصوف به مسیحیت بیان میکنند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh
معاون مفتی مصر: گفتوگوی بین ادیان برای وحدت جامعه ضروری است
دکتر ابراهیم نجم، معاون مفتی مصر، در سخنانی گفت: مسئولیت ما در ترویج گفتوگوی ادیان صرفاً به یک الزام اخلاقی محدود نمیشود، بلکه این مسئولیت برای تضمین وحدت بافت جامعه و بقای آن یک ضرورت مبرم است.
وی افزود: مرجعیت صحیح، رویکرد علمی منضبط را در برخورد با مسائل و مشکلات فراهم میکند و مسلمانان را از هرج و مرج دینی، سردرگمی در فتواها و سوء استفاده سیاسی و عقیدتی به نام دین و بهره برداری از آن به نفع یک گروه و یا جریان خاص بازمیدارد.
معاون مفتی مصر این سخنان را در نشستی تحت عنوان «چالشهای پیش روی گفتوگوی دینی» در چارچوب فعالیتهای اجلاس رهبران دینی که در شهر باکو آذربایجان برگزار شد، بیان کرد.
🖇️mafaz.ir/?p=63149
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
اهمیت به فقرا از زبان بنیانگذار مذهب تشیع
محمد بن عجلان گوید:
🔹من با امام صادق علیه السلام بودم که مردی وارد شد و سلام کرد. امام (ع) از او پرسیدند: برادرانت را در چه حالی ترک کردی؟ آن مرد مدح و ثنای نیکویی به جا آورد و در بیان پاکی و تزکیه آنها مبالغه کرد!
📿 سپس حضرت صادق (ع) فرمود:
🔹ثروتمندان آنها تا چه اندازه به عیادت تهیدستان شان میروند و جویای احوال آنها میشوند؟ گفت: اندک! حضرت فرمود: ارتباط مالی ثروتمندان آنها با فقیران شان چگونه است؟ آن مرد عرضه داشت: شما از اخلاق و صفات یاد میکنی که در بین مردم ما وجود ندارد!
🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: پس این گروه چگونه می پندارند که از شیعیان ما هستند!؟
📗صفات الشيعة نویسنده : شيخ صدوق (ره) صفحه ۴۴ حدیث ۱۳
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
«جدایی دین از حقوق بشر» چگونه در باور مسلمانان رسوخ کرد؟
✍عصر رنسانس، عصر جداانگاری علم و دین و تفکیک قلمروهای آن دو است. در این دوران، بسیاری از دانشمندان و متخصصان غرب به ویژه آنان که از برخورد نادرست ارباب کلیسا با نخبگان علمی ناخشنود بودند به نسبت سنجی میان علوم مختلف با دین پرداختند. یکی از مسائلی که در این عصر مورد توجه قرار گرفته مسأله #حقوق انسان و علم حقوق و نسبت آن با دین و گزارههای دینی بود.
✍عده ای از حقوقدانان میگفتند: قلمرو دین محدود به مسایل آن جهانی و آخرت انسانها بوده و نسبت به مسایل دنیوی و مشکلات و نابسامانی های آن ساکت است. گروسیوس هلندی از حقوقدانان برجسته قرن هفدهم در این باره میگوید: (خداوند به اعمال و کردار مخلوقات کاری ندارد). سیطره دانش غربی از یکسو، و بهره گیری شرقیان از دستاوردهای فریبنده آنان از سوی دیگر، و جیرهخواری شرقیان بر سر سفره پر زرق آنان، سبب شد تا باور جدایی دین از حقوق بشر در میان مسلمانان و به خصوص حقوقدانان مسلمان نیز رسوخ یابد و گروهی معتقد شوند که اسلام هیچ سیستم و نظام حقوقی ندارد، چرا که این حقوق آن اندازه ارزشمند و پرارج نیست تا خداوند در آن دخالت کند، و اگر هم اسلام را دارای نظام حقوقی بدانیم چنین سیستمی بیش از آن که به نفع اسلام باشد به ضرر آن خواهد بود، زیرا در این صورت باید بپذیریم دین اسلام در تمام اعمال فردی و اجتماعی دخالت میکند و آزادی و اختیار انسان را از میان میبرد، و این خود از ضعف دین اسلام حکایت دارد نه حقانیت و قوت آن.
✍در مقابل، گروه دیگری از حقوقدانان، اسلام را دارای نظام حقوقی دانستند، نظامی که با آزادی انسان سازگار است و ارزش آن را دارد که خداوند به بیان آن بپردازد.
🖇بررسی دیدگاه قرآن نسبت به حقوق بشر
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غلو کردن پیروان شیخ علی اکبر تهرانی درباره مقام او و ارتباط با امام زمان(عج)
#مهدویت
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
هماندیشی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار میشود
هماندیشی بینالمللی اصحاب ادیان و مساله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در تالار علامه جعفری (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار میشود.
حجتالاسلام و المسلمین علیاکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ حجتالاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ خاخام یونس حمامی، رهبر دینی #کلیمیان ایران؛ سیبوه سرکیسیان، خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان #ارامنه؛ وانیا سرگیز خوری، اسقف کلیسای #آشوری کلدانی کاتولیک؛ فرحان چحیلی، نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت #صابئین_مندایی ایران؛ یوبالیت آلدو، کشیش کلیسای شرق آشوری؛ افشین نمیرانیان، رئیس انجمن #زرتشتیان تهران و پدرام سروش پور، عضو انجمن موبدان ایران در این نشست حضور دارند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
ما و مسئله یهود؛
انتقال مسئله یهود به خاورمیانه از گرهگاههای مدرنیته در جهان اسلام است
ریشههای یهودستیزی در تاریخ اروپا چندگانه است. در یونان باستان کار عار بود و شهروندان کار را به بردگانِ بربر سپرده بودند و خود به سیاست و فلسفه میپرداختند. عیسی، برخلاف رسول اسلام پیامبر آخرت بود و دنیاگریز و صوفیمسلک، تا آنجا که حتی ازدواج هم نکرد. میراث یونانی و عیسوی در کلیسا جمع شد تا در مذمت دنیا و ثروت سخن بگویند و مومنان را از شهوت مالاندوزی پرهیز بدهند.
ازسوییدیگر، عیسی قتیل کین و نفرت یهودیان بود، لذا پر بدیهی بود که تنشی میان عیسویان و موسویان در جوامع اروپایی وجود داشته باشد. ازهمینرو، یهودیان از داشتن زمین و ملک محروم میشدند و بهسمت مشاغلی نقدینهمحور سوق داده میشدند.
در شریعت مسیحی نیز همچون اسلام قرض پول با بهره گناهی بس کبیر بود. حتی مدتها بعد از نهضت اصلاح دین نیز رباخواری در میان متألهان پروتستان عملی ننگین بهشمار میآمد.
لوتر از حیث تفکر اقتصادی آنگونه که در کتاب «موعظهای بلند در باب رباخواری» به سال ۱۵۲۰ و رساله ۱۵۲۴ او با عنوان در باب بازرگانی و رباخواری آمده است، منتقد سرسخت تجارت بهطور عام و تجارت بینالمللی بهطور خاص بود و در محکومکردن عمل وامدهی پول از شریعتشناسان هم سختگیرانهتر عمل میکرد.
🖇️mafaz.ir/?p=63050
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دومین همایش بینالمللی دشمن شناسی
✅ به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳
⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐 farajnejad.ir/hamayesh2
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
خدای ادیان ابراهیمی دوست فقرا و دشمن فقر است
💢پیتر ون، محقق و متخصص در مطالعات عهد جدید، ادبیات #مسیحیت اولیه و زمینه یهودی و هلنیستی مسیحیت اولیه است. او استاد بازنشسته دانشکده الهیات در دانشگاه اوترخت هلند و نویسنده کتابهای بسیاری از جمله "مطالعات یهودیت باستان و مسیحیت اولیه (۲۰۱۴) " است.
💢در این نوشتار نویسنده تلاش میکند تا تفاوت رویکرد جوامعی با فرهنگ یونانی و رومی را با جوامعی که محل ظهور ادیان ابراهیمی و انبیایی، چون موسی و عیسی بوده اند در خصوص مسئله رسیدگی به انسان محروم بررسی کند. ناگفته پیداست که نویسنده در تلاش خود توجهی به دین اسلام نداشته است فلذا آنچه بیان شده است در خصوص #یهودیت و مسیحیت است. گفتنی است یکی از مسائل مهم در دین اسلام نیز توجه به انسان محروم است البته با این تفاوت که اسلام فقر و محرومیت انسان را اساسا به عنوان یک پدیده طبیعی ندانسته. نپذیرفته است و برای رفع کامل آن از جامعه دستوراتی پیوسته و نظاممند ارائه داده که با رویکرد "خیریه محور" تفاوتهایی اساسی دارد.
💢در یونان و روم باستان گرچه سخاوت امری پسندیده و فضیلت دانسته میشد، اما این ویژگی اخلاقی، انحصاری در موضوع فقر و فقرا نداشت و اساسا فقر و فقرا مسئله دنیای یونان و روم باستان نبود. در این دو فرهنگ از مردم ثروتمند انتظار این نمیرفت که به فقرا کمک کنند و یا از آنها حمایت کنند. واژههای یونانی و رومی و افعالی که در معنای «انجام خیر، سودمند بودن» به کار میرفتند هرگز «فقیر» را مفعول خود نمیکنند و به معنای «صدقه دادن» نیستند.
💢واژه philanthrôpos هرگز بعنای بشر دوستی که اکنون در دنیای ما وجود دارد نبوده است. این کلمه بیشتر معنایی عام از انسان دوستی را میرساند که مصادیق آن میتواند اعضای خانواده و نزدیکان باشد و نه فقرا. همچنین کلمه eleêmosynê (که صدقه از آن گرفته شده است)، به معنای ترحم یا رحمت نسبت به دیگری، هرگز فقیر را هدف اصلی خود نمیداند. معلمان اخلاق در یونان باستان هرگز به مردم سفارش نمیکردند که به امور فقرا رسیدگی کنند و نیازهای آنها را برآورده سازند. سخاوت گرچه فضیلت دانسته میشد، اما مخصوص فقرا نبود و فضیلتی مشروط بود برای کسانی که سزاوار دریافت آن باشند که قاعدتا فقرا دارای چنین صلاحیتی نبودند.
🖇️mafaz.ir/?p=63207
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
همزمان با شنبه مقدس مسیحیان؛
نیروهای صهیونیست در خیابانهای قدس اشغالی مستقر شدند
نیروهای صهیونیست همزمان با شنبه مقدس مسیحیان (شنبه نور) در خیابانهای قدس اشغالی مستقر شدند و موانع آهنی را در اطراف کلیسای القیامه (کلیسای مقبره مقدس) نصب کردند.
در این راستا عطاالله حنا، اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس اشغالی گفت: مسیحیان شهرهای مختلف فلسطین نمیتوانند وارد کلیسای القیامه شوند و حضور محدود به مسیحیان قدس و حومه آن میشود. موانعی که اسرائیل در اطراف کلیسا ایجاد کرده مانع ورود آنها میشود.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news