هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
🔵 کانال «#مکتب_امام» در آیینه «#صحیفه_امام»🔵
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «#مکتب_امام »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود».
📚متن محوری: کتاب «#صحیفه_امام»📚
📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی #روح_الله، عاشقان و دوستداران #مکتب_امام؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان.
🗞شیوه کلی:
1/ مطالعه #صحیفه_امام توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛
2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است.
📌جزئیات بیشتری درباره طرح #صحیفه_خوانی در کانال آمده است.
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به مناسبت #رحلت حضرت #امام ره 🍂🍁
#245
🌿 فاتحه و صلوات فراموش نشود
📣📣 چند نکته:
👈برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود.
🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشنتر گردد🔴
👈👈مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته) بارگذاری میشود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود.
👈👈👈 بحمدالله، توضیح تا #ص120 از جلد اول #صحیفه_امام ارایه شد.
📌📌📌 برخی مطالب در #صحیفه_امام، برخی در #فایل_صوتی و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند.
🔵 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه #صوت #جلسه_سوم که حاوی توضیحات مرتبط با جلد اول تا صفحه 165 است، پرداخته خواهد شد.
🔴 مطالعه مباحث تاریخی مرتبط (بیان شده در پستهای ابتدایی کانال) + جلد اول صحیفه (حداقل تا #ص165) فراموش نشود.
👈👈👈👈در صورت احساس وظیفه نسبت به #ترویج #مکتب_امام میتوانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید.
📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصلههای بین کلمات، ضعیفتر است.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
بسم الله الرحمن الرحيم
#246
از غم دوست در اين ميكده فرياد كشم
دادرس نيست كه در هجر رُخش داد كشم
داد و بيداد كه در محفل ما، رندى نيست
كه برش شكوه برم، داد ز بيداد كشم
شاديم داد، غمم داد و جفا داد و وفا
با صفا منّت آن را كه به من داد، كشم
عاشقم، عاشق روى تو، نه چيز دگرى
بار هجران و وصالت به دل شاد كشم
در غمت اى گل وحشىِ من اى خسرو من
جور مجنون ببرم، تيشه فرهاد كشم
مُردم از زندگى بىتو كه با من هستى
طرفه سرّى است كه بايد بَرِ استاد كشم
سالها مىگذرد، حادثهها مىآيد
انتظار فرج از نيمه خُرداد كشم
ديوان امام، ص154، غزل انتظار
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
رستاخیز شگفت انگیز.pdf
3.66M
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
💎 پیام #رهبر_انقلاب؛ #آیت_الله #خامنه_ای در اولین سالگرد رحلت #امام_خمینی
#247
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
☘️☘️☘️🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
... أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئاً وَ سَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرينَ؛ #آل-عمران 144
... آيا اگر او بميرد يا كشته شود، شما به عقب برمىگرديد؟ (و #اسلام را رها كرده به دوران #جاهليّت و #كفر بازگشت خواهيد نمود؟)
و هر كس به گذشته های [تاریک و جاهلی] خود بازگردد، پس هرگز به #خداوند ضررى نمىزند؛
و خداوند بزودى #شاكران را پاداش خواهد داد.
🌿 سالروز انتخاب # آیت_الله #خامنه_ای به عنوان «#رهبر #نظام #جمهوری #اسلامی #ایران» گرامی باد.
🔹روز 14 خرداد ماه 1368 در جلسه #تاریخی #مجلس #خبرگان #رهبری، آیتالله خامنهای، #رئیس_جمهور وقت که از #یاران و #شاگردان بارز #امام #خمینی (ره) بودند، با رای #اکثریت اعضای #خبرگان به #رهبری نظام #جمهوری_اسلامی #انتخاب شدند.
#248
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120
«... از امروز مشغول #كار خودمان هستيم. در اين دو ماه كه اين پيشامد كرد، ما نتوانستيم درست كار كنيم. شبهايى شد كه من دو ساعت خواب كردم.
از اين به بعد مشغول تحصيل باشيم كه از همه عبادات بزرگتر است؛ «إنْ كانَ الْقلْبُ مُخلِصاً: اگر #قلب، #مخلص باشد».
باز اگر ديديم شيطانى از خارج متوجه #مملكت ما شد، ما همين هستيم و #دولت همان و #ملت همان»؛ #ص120
💎💎💎 از دیگر ویژگیهای شخصیّت امام ره: #اخلاص
📌این ویژگی، در همان #توحیدمحوری نهفته و برآمده از آن است.
🔶 بر این اساس، هم #کار و #فعالیت و #تحصیل امام برای #خدا بود و هم #تعطیل او برای خداوند بود.
🔸به بیان دیگر، در هر حال، #هدف باید کار برای خداوند و انجام #وظایف #بندگی و #قیام_لله باشد؛ هرچند انسان مجبور شود که در برخی مقاطع، از برخی مطلوبیتها و امور مهمتر برای خود هم دست بکشد.
ادامه در پست بعد👇
#250
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120
🌱 یکی از مهمترین امور برای #طلاب و #روحانیون حقیقی، #طلب #علم و نشستن بر سر سفره بیکرانه #قرآن و #عترت علیهم السّلام است؛ بخصوص که #تحصیل علم از دیدگاه #اسلام، از بزرگترین #عبادات هم است.
🌿 فردی مثل حضرت#امام نیز شیفته علم، #تحقیق، #تدریس و کار علمی بود،
ولی همانطورکه قبلا بیان شد، این مسائل را هم فقط یک #هدف میانی و ابزاری برای #تقرّب به #خداوند میدیدند
و ازاینرو، در مواقع لزوم، ابایی نداشتند که از برخی شئونات #ظاهری دست بکشند و حتی #درس را هم #تعطیل کنند.
💎 به این جهت، درس و تعطیل امام برای #خداوند بود و درحقیقت، همه آنها کار برای #خدا و مصداق #قیام_لله بودند.
💠 و این همان منطق #قرآن کریم است که از ما طلب میکند:
«قُلْ إِنَّ صَلاتي وَ نُسُكي وَ مَحْيايَ وَ مَماتي لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ:
بگو: نمازم و عبادتم، و زندگىم و مرگم، براى خداوند، پروردگار جهانيان است»؛ #انعام: 162
ادامه در پست بعد👇
#251
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120
🖌به بیان دیگر،
🌱 #هرچند #اصل اوّلی در قاموس حضرت #امام ره، استفاده بهینه از همه فرصتها و سختکوشی و پرکاری علمی بود و ازاینرو، تعطیلات بسیار پرباری هم داشتند (و بسیاری از #آثار #علمی خود را در ایام ظاهراً #تعطیل نوشتند و به پایان رساندند)
امّا
اصل دیگر، #تعطیل کار دلخواه خود برای انجام #تکلیف مهمتر بود.
🌿 چند نمونه در #زندگی امام:
1️⃣ امام در سال1363ه.ق (1323 ش): سه روز #درس را برای رفع #شبهات و ابهامات تزریقی معاندان به فردی تعطیل کرد؛ ر.ش: #نهضت_امام_خمینی، ج1، ص54
2️⃣ تعطیل دروس در قضایای #لایحه_انجمنهای_ایالتی_و_ولایتی (مرتبط با #ج1 #ص120: در اين دو ماه كه اين پيشامد كرد...)؛
3️⃣تعطیل دروس بعد از #هجرت به #پاریس و اوج گرفتن نهضت: (...من هم يک #طلبه بودم كه وقتى ديدم وضع اينطورى است درسم را رها كردم و رفتم... الآن هم تعطيل هست. نه #مطالعه دارم نه درس دارم. مشغول همين خدمت به شما آقايان هستم... يكوقت #انسان درس را تعطيل مىكند براى اينكه برود #تعيّش بكند، براى اينكه برود #تنبلى بكند؛ يكوقت درس را تعطيل مىكند براى خدا. همانطور كه درس خواندن براى #خدا #ثواب و اجر دارد و ارزنده است پيش خداى تبارک و تعالى، گاهى وقتها هم تعطيل درس و اشتغال به يک مطلب مهمى- بلكه مهمتر از درس- اين هم ارزنده است پيش خدا...؛ (#صحيفه_امام، #ج6، ص325-326، اسفند1357).
#252
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120 و #ص121
💕💞💕 راه جلب و فتح #قلوب و تحلیل عمیقتر آن
«...راه به دست آوردن #قلوب #ملت اين است؛ دل مردم #مسلم، با #اسلام به دست مىآيد... . قلوب #مسلمين را بايد توسط اسلام جلب كرد؛ إلَى اللَّه تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ [#رعد: 28]... اى دولتها، اى بيچارهها! #فتح #مملكت كه چيزى نيست... فتحِ قلوب، مهم است...».
💙جلب #رضایت عموم #مردم یا افراد تحت #مدیریت یا اعضای یک #گروه یا حتی افراد #خانواده، یکی از عناصر مهم موفقیت در #کشورداری، #مدیریت، #کار تشکیلاتی و نیز #تدبیر #منزل است
که حضرت #امام ره در اینجا، به اصل این مساله توجه میدهند
و در خلال #صحیفه_امام نیز در موارد متعدّدی، به بیان و تفصیل همین سطح میپردازند.
📌 همچنین، درباره اهمیّت فتح قلوب در زمینه های یادشده، ر.ش: #شرح_حديث_جنود_عقل_و_جهل، ص315-316
💞یک راه جلب قلوب مردم یا دیگران، #خدمت صحیح و دقیق به آنها در زمینه ای است که #انسان، عهده دار و مسئول انجام آن است که #امام در مواضع مختلفی به این سطح نیز اشاره میکنند و آن را لازم میدانند
📍📍📍 امّا امام به بیان سطوح عمیقتری از این مساله هم میپردازند...
ادامه در پست بعد👇
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120 و #ص121
«...تمام #قلوب دست خداست؛ «مُقَلِّبَ الْقلُوب» خداست. به #خدا متوجه شو تا دلهاى #مردم به تو متوجه شود...»؛
💚 امام، راه اصلیتر و بهتر #فتح قلوب را در #التزام به #اسلام میدانند، یعنی #خدمت به #مردم و دیگران نیز از مبدأ #اسلامی (و به بیان دیگر: #توحیدی) سرچشمه بگیرد و انجام شود
زیرا #فطرت انسانها با #اسلام و #توحید، مفطور و سرشته و آمیخته است و تمایلی #فطری به اموری دارند که رنگ و بوی اسلام و #توحید دارند
💙 بالاتر از این، امام تذکر میدهند که چون #مالک حقیقی قلبها خداوند متعال است، انسان باید جلب قلوب را هم از خود خداوند بخواهد، نه آنکه به تلاش و سعی خود چشم داشته باشد
📖 مدتها قبل، امام در کتاب گرانقدر #شرح_چهل_حدیث نیز به این مساله پرداخته بودند...
ادامه در پست بعد👇
#253
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120 و #ص121
🌱 «... ما در اينجا تذكر مىدهيم به چيزى كه... مطابق #برهان و #مكاشفه و #عيان و #اخبار #معصومين و #كتاب خداست و #عقل شما هم تصديق دارد.
🌱🌱 و آن اين است كه خداى تبارک و تعالى به واسطه احاطه قدرتش در جميع #موجودات و بسط سلطنتش در تمام #كائنات و احاطه قيّوميش به كافّه ممكنات، تمام #قلوب #بندگان در تحت تصرف او و به يد قدرت و در قبضه سلطنت اوست
و كس ديگر را در قلوب بندگان بدون #اذن قيّومى و اجازه #تكوينى او تصرفى نيست و نخواهد بود.
🌱🌱🌱 خود صاحبان #قلب نيز بىاذن و تصرف #حق تعالى تصرف در قلوب خود ندارند
و بدين معنى اشارةً و كنايةً و صراحةً در #قرآن و #اخبار #اهل_بيت، عليهم السّلام اِخبار شده است...
ادامه در پست بعد👇
#254
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120 و #ص121
پس، خداى تبارک و تعالى صاحب #قلب و متصرف در اوست و شما كه يک #بنده ضعيف عاجز هستيد نمىتوانيد تصرف در #قلوب كنيد بىتصرف حق، بلكه #اراده او قاهر است بر اراده شما و همه #موجودات.
پس #ريا و #سالوس شما اگر براى #جلب قلوب... و منزلت و قدر در قلوب پيدا كردن و اشتهار به خوبى يافتن است، اين از تصرف شما بكلى خارج و در تحت تصرف #حق است.
💘خداوند قلوب و صاحب دلها به هر كس مىخواهد قلوب را متوجه مىفرمايد.
🔴 بلكه ممكن است شما نتيجه به عكس بگيريد. ديديم و شنيديم اشخاص سالوس دورو كه قلوب آنها پاک نبود آخر كار رسوا شدند و آنچه مىخواستند نتيجه بگيرند به عكس اتفاق افتاد💔🖤 چنانچه به همين معنى إشاره فرموده در حديث شريف #كافى ..،
💝 پس اى عزيز، نام نيک را از #خداوند بخواه.
قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش كن با تو باشد.
تو كار را براى خدا بكن، خداوند علاوه بر كرامتهاى #اخروى و نعمتهاى آن عالم در همين #عالم هم به تو كرامتها مىكند، تو را #محبوب مىنمايد، موقعيت تو را در قلوب زياد مىكند، تو را در دو دنيا سر بلند مىفرمايد...»؛
#شرح_چهل_حديث، ص39-41
ادامه در پست بعد👇
#255
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص120 و #ص121
🔷 امّا حضرت #امام ره در این سطح نیز متوقف نشده و مرتبه بالاتری از این مساله را مطرح میکنند
☝️ #امام، جلب #قلوب را نیز مقصدی حقیقی ندانسته و تنها #خداوند متعال را #مقصد و #مقصود حقیقی #انسان و آرامبخش #فطرت #توحیدی او میدانند.
🌿 «... ولى اگر بتوانى با #مجاهده و زحمت، #قلب خود را از اين #حب هم بكلى خالص نما،
#باطن را صفا ده تا #عمل از اين جهت خالص شود و قلب، متوجه #حق گردد، #روح بىآلايش شود، كدورت #نفس برطرف گردد.
#حب و #بغض #مردم ضعيف، #شهرت و اسم نزد #بندگان ناچيز، چه فايدهاى دارد.
فرضا فايده داشته باشد، يک فايده ناچيز جزئى چند روزه است.
🔴 ممكن است اين حب، عاقبت كار انسان را به ريا برساند و خداى نخواسته #آدم را #مشرک و #منافق و #كافر كند.
🔴🔴 اگر در اين #عالم رسوا نشود، در آن عالم در #محضر #عدل ربوبى پيش بندگان صالح خدا و #انبياء عظام او و #ملائكه مقربين رسوا شود، سرافكنده گردد، بيچاره شود.
#رسوايى آن روز را نمىدانى چه رسوايى است.
سرشكسته در آن محضر را #خدا مىداند چه ظلمتها دنبال دارد.
آن روز است كه به فرموده حق تعالى كافر مىگويد: «اى كاش خاک بودم. و ديگر فايده ندارد».
#شرح_چهل_حديث، ص41
#256
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص122 و #ص123 و #ص124
«#دولت و #ملت بايستى يكى باشند تا اگر گرفتارى و پيشامدهايى كه براى دولت و #مملكت پيش مىآيد، #مردم از دولت پشتيبانى نمايند... . اگر جدا شدند، ملت از گرفتارى دولت خوشنود مىشود و مردم از #ماليات و #كار مىدزدند؛ ولى هرگاه يكى باشند، مردم گليم زير پاى خود را در مواقع لزوم مىفروشند و به دولت مىدهند تا رفع نياز دولت بشود».
🔴 #ضرورت #مردمی بودن #دولت و اجتناب آن از تحريک منفی #افكار و #احساسات #مردم
💎 این نکته مهم که #امام به #رژیم #شاه تذکر میدهد، یک #اصل عام در #کشورداری و #مدیریت است و اختصاص به حکومت #طاغوت ندارد.
📌بعدها بویژه پس از پیروزی #انقلاب، امام ره بر روی این اصل، یعنی #مردم_گرایی و مردمی بودن دولتها و #کارگزاران #حکومتی و فاصله نداشتن آنها با مردم بسیار تاکید دارند و آن را بیشتر توضیح میدهند.
❌ اگر دولتی، #مردمی نباشد یا دچار نوعی #اشرافیگری (هرچند به لحاظ #منش و #رفتار و نحوه تعامل، نه در مال و اموال) باشد، بیشترین ضربه را ابتدا به خودش میزند
و اگر در چهارچوب #نظام #اسلامی باشد، ضربات جدی و زیادی به #اسلام و #دیانت و مسلمانی مردم نیز وارد میکند.
#257
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص133 و #ص134
✊🏼شروع مرحله جدیدی از #مبارزه، با طرح #رفراندوم #انقلاب_سفید #شاه از طرف #رژیم
«... آن غائله به حسب ظاهر، به #دولت مربوط مىشد، طرف حساب ما دولت بود؛ شكست نيز به پاى دولت محسوب گرديد و شكست يک دولت حتى سقوط دولتى در يک #حكومت، چندان اهميت ندارد، اساس رژيم را بر باد نمىدهد و حتى گاهى براى تحكيم رژيم و حفظ آن از خطر، به سقوط دولت مبادرت مىشود؛
لكن در اينجا آن كه روبروى ما قرار دارد و طرف خطاب و حساب ما مىباشد، شخص #شاه است كه در مرز #مرگ و #زندگى قرار گرفته و چنانكه خود اظهار داشته، عقبنشينى او در اين مورد به قيمت سقوط و نابودى او تمام خواهد شد.
⚠️ بنابراين او #مأمور است كه اين برنامه را به هر قيمتى است به مرحله اجرا بگذارد و نه تنها عقبنشينى نمىكند و دست از كار نمىكشد، بلكه با تمام قدرت و با كمال درندگى با هرگونه مخالفتى مقابله خواهد كرد.
☝️بنابراين نبايد مثل غائله گذشته، عقبنشينى دستگاه را انتظار داشت؛ و در عين حال، مخالفت و مبارزه با آن از #وظايف حتميه و ضروريه ما مىباشد،
زيرا خطرى كه اكنون عموم #مردم را تهديد مىكند بزرگتر از آن است كه بتوان از آن چشم پوشيد و در قبال آن بىتفاوت ماند...
ادامه در پست بعد👇
#258
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص133 و #ص134
👥... دستگاه حاكمه براى اغوا و اغفال #ملت، دام وسيعى گسترده و به يک سلسله اعمال ظاهر فريب و گمراهكننده دست زده است.
و ما اگر در مقابل، به بيدار كردن و متوجه ساختن #توده #مردم اقدام نكنيم و از افتادن آنها به #دام #استعمارى كه براى آنان گستردهاند جلوگيرى ننمايم، ملت #اسلام در معرض #فنا و #نيستى قرار خواهد گرفت؛ #فريب خواهد خورد و منحرف خواهد شد
🔻و در آن صورت، علماى #اسلام و #جامعه #روحانيت علاوه بر آنكه خواه ناخواه خود نيز راه نيستى و #انحراف را خواهد پيمود و خداى نخواسته از ميان خواهد رفت، پيش #خداوند تبارک و تعالى نيز مسئول و مؤاخذ خواهد بود...
💡ما اگر بتوانيم در مقابل اين دسيسه و توطئههاى شاه، فقط مردم را #بيدار و #آگاه سازيم و نگذاريم كه گول بخورند و تحت تأثير برنامه فريبنده او قرار بگيرند، حتماً او را با شكست مواجه خواهيم ساخت...
💡💡بزرگترين كارى كه از ما ساخته است بيدار كردن و متوجه ساختن مردم است.
آن وقت خواهيد ديد كه داراى چه نيروى عظيمى خواهيم بود كه زوال ناپذير است و توپ و تانک هم حريف آن نمىشود.
⚠️در عين حال، چنانكه گفتم راه دشوار و خطرناكى در پيش داريم
و آنها كه #وظيفه خود را مقابله مىدانند، بايد جوانب امور را بسنجند؛ عواقب امور را ملاحظه كنند و ببينند كه در برابر شدايد و مصايبى كه ممكن است در اين راه به آنان وارد آيد تا چه درجه تاب #مقاومت و #استقامت دارند».
ادامه در پست بعد👇
#259
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص133 و #ص134
✊🏼شروع مرحله جدیدی از #مبارزه، با طرح #رفراندوم #انقلاب_سفید #شاه از طرف #رژیم
⏳توضیح #تاریخی⏳
🖌 #رژیم، در جریان #لایحه_انجمنهای_ایالتی_و_ولایتی، از ناحیه ای که گمان نمیکرد، یعنی از #حوزه علمیه که آن را رو به اضمحلال میدید، #شکست سختی خورد. 🤛
محوریت #شخصیت مستحکم #امام ره نیز مانعی جدی برای اجرای #مقاصد #استعمار بود.
🔻این بار، خود #شاه وارد میدان شد و برای انجام #اصلاحات مدنظر #آمریکا، با طرح «#انقلاب_سفید شاه و مردم» در نوزدهم دی1341ه.ش، لایحه هایی ششگانه را برای به رفراندوم گذاشتن در ششم بهمن مطرح کرد.
🔺شاه در دیدار با حاج آقا #روح_الله #کمالوند تهدید کرده بود به هر قیمت باید این برنامه را اجرا کند حتی اگر آسمان زمین بیاید و زمین به آسمان برود!
🌿امام، این بار نیز با #حکمت و ظرافت بسیار عمل کرد؛
زیرا آن را یک #توطئه حساب شده و دارای ماهیتی متفاوت با ماجرای لوایح قبلی میدانست؛
❗️بخصوص که این لایحه های جدید، ظاهر مثبت و نسبتاً مقبولی داشتند و توجیه و تجهیز سریع مردم علیه آنها دشوار بود
✅ دیدگاه امام این بود که
نبايد مثل غائله گذشته، عقبنشينى دستگاه را انتظار داشت
و در عين حال، مخالفت و مبارزه با آن از #وظايف حتميه و ضروريه مىباشد،
ازاینرو، امام ره، آگاه سازی و #توجیه مردم نسبت به مسأله و عدم شرکت در #رفراندوم یا #مبارزه_منفی با آن را در دستور کار قرار داد.
#260
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🎵 #جلسه_سوم [13970726]، #ج1، #ص101 تا #ص165
🔴📣 عناوین باقیمانده از محتوای #جلسه #سوم که انشاءالله هفته آینده بیان خواهند شد:
- از ویژگیهای #مکتب_امام: #مردم_گرایی در چهارچوب دستگاه #توحیدی و #ولایی؛
- طرح مسائل غیراصلی؛ از ترفندهای دشمنان؛
- مردگانی در میان زندگان!
- برخی ویژگیها و نشانه های #روحانیت اصیل؛
- #ربوبیت عام و خاصّ الهی و اطاعت #طاغوت؛
- #ضرورت توجه به #اسوه ها و #الگوهای برتر و مجاهدتهای آنان در راه #دین؛ به ویژه #ائمه #اطهار علیهم السّلام.
#261
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔴🔴🔴 #صوت #جلسه_چهارم، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری میشود👇
تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧
🔵🔵🔵 مطالعه صفحات مرتبط (#ص166 تا #ص249 از جلد اول #صحیفه_امام ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است.
#262
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🎵 #جلسه_چهارم [13970824]، #ج1، #ص166 تا #ص249
📣 محتوای #جلسه #چهارم ( برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود #صحیفه ):
- حمله به #فیضیه
- ضرورت توجه به #اسوه ها و الگوهای برتر
- تلاش #ساواک برای تقلیل و تحریف قضیه حمله به فیضیه
- اقدامات #امام و #علما
- اقدامات #رژیم و عوامل آشکار یا فریب خورده و بی بصیرت
- برخی اقدامات #منافقانه و مشکوک
- حرکت کج دار و مریز برخی در همراهی با #مبارزه امام ره
- #شایعه_سازی علیه امام ره
- مصداق دیگری از #فراست و #بصیرت #سیاسی و #اجتماعی حضرت امام ره
- از ویژگیهای مهم امام: #فرصت_شناسی و #فرصت_سازی از دل تهدیدها و خطرات
_ سرچشمه این ویژگی
- ویژگی دیگر امام: توجّه دادن به ویژگیهای #ذاتی و ظرفیت¬های #درونی و #بومی
- بیان برخی از پشت¬پرده¬ها و علل اصلی مخالفت با #لایحه #اصلاحات_ارضی و حق رای #زنان
- #افصح_المتکلمین !
- برخی از #مشکلات امام ره در مسیر #مبارزه
- از دیگر نشانه های #شهادت_طلبی حضرت امام ره
- امام و #نیروهای_مسلّح
- تحلیل وقایع در چهارچوب #جبهه #حق و #باطل و در قالب #جنود #حق و #ابلیس (جنود #عقل و #جهل) توسط امام ره
- برخی کاربردهای این #شیوه از #تحلیل
- نکته روشی مهم در بررسی اقدامات #دشمن
- #وظیفه #توحیدگستری و #ضرورت #عزم همیشگی بر آن
- #وظیفه عالمان در #کفالت و #سرپرستی #دینی #ایتام #آل_محمّد علیهم السّلام
- خرسندی و شگفتی اعضاء #جبهه_ملی از انتشار اعلامیه های امام ره
- تحکیم و محکم کردن #قلوب #شاگردان برای ادامه #مبارزه
- روابط گسترده و پنهانی #رژیم با مقامات #اسرائیل و اعتراض هوشیارانه امام
- انسان #موحّد، #رویکرد #اثباتی و #هجومی دارد، نه #انفعالی و #دفاعی_محض
- تلاش ساواک برای ایجاد #تفرقه بین امام ره و دیگر #علما
- یکی از دلایل برخی اختلاف رفتارها و رویه ها بین برخی علما
- از دیگر مصادیق #شهادت_طلبی امام ره
- سخنرانی #تاریخی عصر #عاشورا (13 خرداد 1342)
- #دستگیری امام و #قیام 15خرداد 42: مرحله¬ای اساسی در #انقلاب_اسلامی
- امام در #بازداشت و #بازجویی و اقدامات #علما و #مردم و #رژیم
#263
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه4 - جلد1 - ص166-249 - 13970824.amr
10.94M
🎵 #جلسه_چهارم [13970824]، #ج1، #ص166 تا #ص249
📣 محتوای #جلسه #چهارم 👈 در پست قبلی آمده است👆
#264
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹