eitaa logo
میثاق تاجیک
467 دنبال‌کننده
488 عکس
195 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیئت خادم‌الحسین (ع)
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ تصویر اول: جاده منتهی به ۱۴ شعبان ◀️ تصویر دوم: خیابان منتهی به ۱۴ شعبان ⛔️ محدودیت های کرونا فقط برا مساجد و عزاداری ها و اعیاد دینی هست؟ ⚠️ برداشت شما از این تفاوت چیست؟ @khademalhosein_1399
هدایت شده از هیئت خادم‌الحسین (ع)
کسانی که می گویند وقتی آقا حکم حکومتی داده اند که از باید بی چون و چرا تبعیت کرد اگر ستاد تصویب کند که در ممنوع باشد چه می کنند ؟
توضیحات مبسوط حاج آقا میثاق تاجیک پیرامون ستاد .aac
24.9M
توضیحات مبسوط حاج آقا میثاق تاجیک پیرامون تبیین پیروی از ستاد کرونا و اختلال این مرکز و تبیین حکم آتش به اختیار
حکم خیلی وقت است که صادر شده است فقط باید مصداق آن مشخص شود. آتش به اختیار آنجا مصداق پیدا می کند که قرارگاه مرکزی با اختلال مواجه شود به خاطر نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن چند حکم حکومتی از صلاحیتش را از دست داده و اختلالش ثابت شده است. و اما احکام نادیده گرفته شده اول ) معظم بار ها در جلسات خصوصی و عمومی متعددا در خصوص و اهمیت آن صحبت کردند و حتی خواستار توجه ویژه به شدند که انتظار می رفت ستاد مذکور به این فرمایش توجه کند و را جزء مشاغل درجه یک قرار دهد و حال آنکه از دید ستاد مساجد در اولویت چهارم قرار دارند. دوم ) دستور رهبری به در نظر گرفتن نظر کارشناسان و که متأسفانه به جای توجه به این امر، عوامل این ستاد هر از چند گاهی در رسانه ها این طب را مورد تمسخر قرار می دهند. سوم ) علاوه بر نادیده گرفتن نظر کارشناسان طب غیر مدرن حتی از نظر کارشناسان نیز استفاده نمی کنند تا جایی که رسما شکایت خود را اعلام نمود. چهارم ) دستور اکید رهبری بر ممنوعیت ورود از و و که متأسفانه از شرکت های این کشور ها واکسن خریداری کرده و وارد کشور نموده اند بعد از اثبات اختلال جدی ستاد حکم به آتش به اختیار در خصوص نیز مصداق پیدا می کند و لازم است نیروهای انقلابی جهت جلوگیری از شیوع بیماری تمام تلاش خود را مبذول کند و از جمله فعالیت های خود توجه به مراکز دعا را قرار دهند تا به بهترین شکل از شیوع ویروس جلو گیری کنند 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
اولویت چهارم بودن مساجد خلاف نظر ولی فقیه است.aac
5.65M
چرا و ها را اولویت چهارم قرار داد برخلاف نظر که ایشان معتقد است باید اولویت اول باشد حاج آقا میثاق تاجیک
اگر مصوبات ستاد با نظر ولی فقیه مغایر باشد چه؟.aac
6.8M
اگر مصوبات با نظرات مغایر بود باید چه کار کرد؟ حاج آقا میثاق تاجیک
ضرورت توجه به روح و غرض شیوه نامه ها.aac
7.2M
اگر متن مصوبات با روح و غرض و هدف از تشکیل ستاد و خود مصوبات مغایر بود باید چه کار کرد ؟ حاج آقا میثاق تاجیک
در تغایر نظر متخصصین به کدام یک باید رجوع کرد.aac
5.68M
اگر متخصصین ستاد و متخصصین یا نظراتشان با هم مغایر بود باید به کدام یک مراجعه کرد ؟ حاج آقا میثاق تاجیک
هوشیاری مردم در تصمیمات مشکوک ستاد.aac
2.67M
لزوم هوشیاری مردم در تصمیمات مشکوک حاج آقا میثاق تاجیک
بعد از آنکه بارها تاکید به نمودند و‌ اثر بخشی تمام شیوه نامه ها را منوط به و اراده ی خداوند دانستند و برای بازگشایی و فعال بودن توصیه فرمودند ثابت می شود که یکی از راه ها جلوگیری از شیوع فعال نمودن مساجد است. در حالیکه در وضعیت قرمز و نارنجی مساجد را در حالت و یا در می آورد. پس اینجا بر نیرو های لازم است وارد عمل شوند و اجازه ندهند مطالبه ی رهبری زمین بماند و برای جلوگیری از شیوع کرونا دعا و مناجات در مساجد را فعال کند. اگر کسی بگوید ها و اگر فعال شوند تجمع در آن ها خود، عاملی بر شیوع خواهد شد در جواب می گویم اولا فرموده است برای کنترل بیماری علاوه بر بهداشت جسمانی باید‌ به مسائل معنوی هم توجه کرد و ای بسا معنویت اثربخشی بیشتری هم داشته باشد. ثانیا آقای که در مورد انتشار ویروس، در علیه السلام صحبت کرد بلا فاصله مبتلا به شد تا در کنار سفید شدن کرونای در دلیل دیگری بر نفی اینگونه ادعا ها باشد. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر تا امروز تردید داشتم که در حوادث آخرالزمان قرار گرفته ایم یا نه امروز یقین کردم که واقعا دم دمای است این فتنه های سنگین که واقعا نمیشه قضاوت کرد کار کدوم یک از این ها درسته ؟ کسی که روضه گرفته یا کسی که روضه رو تعطیل می کنه ؟
فکر می کنم در این حوادث آخرالزمانی نباید ورود مستقیم کرد تا جایی که امکان داره باید فاصله گرفت و اصلا مداخله نکرد نه نفیا و نه اثباتا قف عند الشبهه هنگام شبهه توقف کن غربالی که وعده داده شده را با چشم می بینم و نگاه داشتن ایمان مثل ذغال کف دست را می بینم خدایا ما را جزء باقی ماندگان از الک قرار بده
باید یقین کرد ها هیچ اثری نخواهند داشت طبق وعده ی خداوند حتما اتفاق می افتد و هنگامی رخ می دهد که مردم از همه کس و از همه چیز نا امید شده باشند و فقط و فقط به یک جا توجه داشته باشند و آن هم حجت خدا و ولی خدا است. اگر دل مردم برای فرار از بیماری به واکسن خوش باشد حتما بعد از تزریق واکسن آنقدر ابتلا بالا خواهد رفت که همه از این امیدواری پشیمان شوند و بفهمند که نباید به واکسن امید می داشتند بلکه فقط حجت خدا است که می تواند انسان ها را از تمام مشکلات نجات دهد. پس بیایید عاقل باشیم و از همین ابتدا به واکسن دل خوش نکنیم تا بعداً به آن بلای وخیم گرفتار نشویم.
💐 رهبرم، تولدت مبارک 💐 ۲۹ فروردین لازم به ذکر است اینجانب ۲۸ فروردین هستم 😉
همچنانکه باز بودن ها و ها در روزهای ضرورت دارد باز بودن و فعال بودن اعم از ها و نیز ضرورت دارد با این تفاوت که در بیمارستان ها یقینا افراد کرونایی تردد دارند پس یقینا آنجا مرکز نشر و انتقال ویروس است به خلاف مراکز دعا که طبق توصیه ها بیماران آنجا نمی روند و این تفاوت که بیمارستان ها بر جسم اثر می گذارند و مراکز دعا بر جان اگر تصمیم گیران در از افراد معتقد به دعا می بودند حتما مراکز دعا را از لیست مشاغل خارج می کردند و فعال بودن آنجا را مثل بیمارستان ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر می دانستند
کدام بخش از فرمایش دلالت بر تبعیت از ستاد کرونا در امور معنوی دارد؟ 📌 : 🔰تابع تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات در ماه رمضان جزو 👈نیازهای اساسی مردم است 🔵 همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم 👈اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند 👈آن وقت 👉هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد. ۹۹/۲/۲۱ 🔵همان طور که گفتم، من پیشنهادی ندارم و نظر کارشناسی و بررسی‌شده‌ی ستاد را معتبر میدانم، 👈منتها توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند؛ 👈اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند؛ 👈هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ی من و همه‌ی مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءاللّه عمل بشود. ۹۹/۲/۲۱ 🔷🔻یعنی: اولاً ستاد کرونا به هیچ‌وجه صلاحیت تصمیم‌گیری در امور معنوی و دینی را ندارد ثانیاً اگر ستاد کرونا خارج از تخصص و امور محوله خود و برخلاف دستور نائب الامام، دستوری در حوزه مسائل دینی صادر کند مسموع نخواهد بود چرا که شرط عمل به دستورات مربوط به امور دین و معنویت، متوقف بر تصمیم مجموعه و افراد ذی‌صلاح با شرایط مذکور می‌باشد 👈🔻لذا علی‌القاعده مسئولان مورد مطالبه حقوق امت انقلابی در امور معنوی، دعا و توسل که بایست بابت پاسخگو باشند و قطعا پاسخی نمی‌توانند داشته باشند آقایان 🔻قمی اداره کل سازمان تبلیغات 🔻علی اکبری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه 🔻احمد واعظی دفتر تبلیغات 🔻محمدی عراقی امور روحانیون دفتر رهبری قم 🔻 شعبان‌زاده سازمان تبلیغات قم 🔻اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه 🔻حسینی بوشهری جامعه مدرسین 🔻خاموشی سازمان اوقاف و امور خیریه 🔻حاج صادقی نمایندگی‌ سپاه 🔻آقایی امور مساجد تهران و . . . خواهند بود صدای رسا در انقلاب خادم شما 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
اخیراً این فتوا توسط برخی در حال دست به دست شدن است و همین را سندی بر عدم فرمان دانسته اند و همواره تبعیت بی چون و چرا از را لازم و مطابق امر ولی می دانند. لازم است به این عزیزان بگویم نهایت بی فهمی و بی بصیرتی است که ما را رسماً مورد سوالی قرار دهیم که جواب صریح او می تواند بحران بزرگی را در مملکت به وجود بیاورد.
باید دانست فرمان دارای یک چارچوبی است که آن چارچوب را ترسیم فرموده و ما به عنوان مأموم هر جا این ضابطه را دیدیم باید آتش به اختیار وارد عمل شویم و نباید دنبال فرمان جدیدی باشیم. مثل که شارع یک ضابطه ای را معین می کند و مصادیق را خود مکلف شناسایی می کند و لازم نیست در هر مورد و در هر مصداق شارع امر خود را تکرار کند. اما ضابطه ای که برای آتش به اختیار فرمودند این است 👇 👈 من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار. البتّه در جنگ، وجود دارد که دستور میدهد، امّا اگرچنانچه رابطه‌ی قرارگاه ‌ شد یا قرارگاه پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش‌به‌اختیار میدهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس میکنید دستگاه مرکزی دارد و کند، آنجا آتش‌به‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید. گاهی اوقات انسان احساس میکند دستگاه‌های مرکزی و و و مانند اینها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس میکند. حالا مثلاً فرض بفرمایید این‌همه ما مسئله‌ی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله‌ی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئله‌ی ، یک مسئله‌ی مهم است، [یعنی] مسئله‌ی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره میشود، از کجا پشتیبانی میشود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا میکنند برای فیلم‌ها- اداره‌ی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئله‌ی این‌جوری میشود پیدا کرد، [امّا] ناگهان می‌بینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از پخش بشود یا نشود، میشود مسئله‌ی اصلی؛ نامه‌نگاری میکنند!(خنده‌ی حضار) پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که و یک مسئله‌ی اصلاً بی‌اعتبارِ بی‌اهمّیّت فرعی را به‌عنوان یک مسئله‌ی اصلی، درشت میکنند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا جای همان آتش‌به‌اختیاری است که عرض کردم.(خنده‌ی حضار)۱۳۹۶/۰۳/۱۷ اگر به این فرمایش دقت شود معلوم می شود فرمان آتش به اختیار صرفا منحصر در امور فرهنگی نیست بلکه دستگاه های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند این ها را شامل می شود پس که مربوط به و و جامعه هست را هم شامل می شود. ادامه دارد...
مولفه‌هایی که با آنها فرمان محقق می‌شود در کلام این است 👇 اول ) رابطه با شود دوم ) عیبی پیدا کند سوم ) دارد چهارم ) نمی تواند درست مدیریت کند پنجم ) دچار تعطیل باشد ششم ) مسأله ی اصلی را از مسأله فرعی تشخیص ندهد در خصوص موارد دو، سه، چهار، شش محرز است یعنی این قرارگاه هم عیب دارد هم اختلال دارد هم نمی تواند درست مدیریت کند و هم موضوع اصلی مثل و به طور کلی معنویات را یک موضوع فرعی و کم اهمیت و فرعی تلقی می کند. پس حکم در خصوص این ستاد جریان پیدا می کند. ادامه دارد...
سوالی که مطرح است این که مخاطب فرمان چه کسانی هستند ؟ آیا فقط نیروهای رسمی مملکت باید هر جا که تشخیص دادند آتش به اختیار وارد شوند یا افراد دیگر را هم شامل می شود ؟ برای پاسخ به این سؤال این کلام را مرور می کنیم 👇 👈 نمونه‌هایی از کارهایی که میتواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد. یکی تشکیل کارگروه‌های فرهنگی است؛ این کاری که الان دارد انجام میگیرد؛ این الان وجود دارد. بنده با بسیاری از اینها آشنا هستم، با بعضی، ارتباط هم دارم. کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور و در -که در صحبت یکی از دوستان هم اتّفاقاً همین بود- یکی از کارها است. این «آتش به اختیار» که من چندی پیش گفتم،(۱۳) مربوط به این مجموعه است، [یعنی] مجموعه‌های فعّال در زمینه‌های فرهنگی که اینها میتوانند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشند. از اوّل هم همین جور بوده، الان هم همین جور است. الان هر جایی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید -جوان متشکّل و بافکر و صاحب ذهن فعّال- که دست به کار فرهنگی میزنند مثلاً در یک مسجدی، در یک عزاداری‌ای -همین طور که دوستان بیان کردند-اینها میتوانند روی جوانها تأثیر بگذارند، روی تأثیر بگذارند، روی خویشاوندان تأثیر بگذارند، روی مجموعه‌های دانشجویی تأثیر بگذارند، یک حرکتی، یک عزمی، یک بینش و بینایی‌ای را در یک مجموعه‌ای به وجود بیاورند.۱۳۹۸/۰۳/۰۱ با توجه به این فرمایش معلوم می شود که نه تنها فرمان آتش به اختیار با تشکل های فرهنگی در مساجد و هیآت بیگانه نیست بلکه مخصوص این قشر است. ادامه دارد...
سؤال دیگر اینکه آیا اگر در جریان بخواهیم عمل کنیم با امر نسبت به تبعیت از مخالفت نکرده ایم ؟ در پاسخ عرض می کنم در اینجا دو امر از حضرت آقا به ظاهر تزاحم پیدا می کنند امر اول به آتش به اختیار در شرایط اختلال امر دوم به تبعیت از ستاد قبل از اینکه وارد علاج این تزاحم شویم به امر در خصوص و تصمیم گیری افراد معتقد به دعا نیز توجه می کنیم. وقتی آقا فرمودند تصمیم گیری در امور معنوی جامعه که از نیاز های ضروری هست را به افرادی که اعتقاد به دارند بسپارید و ستاد این امر آقا را زمین می گذارد و به آن عمل نمی کند پس بر مأموم واجب نیست از ستادی تبعیت کند که مخالف عمل می کند. چون مجموعه ای که مطابق رأی و فتوا و‌ حکم فقیه عادل عمل نکند مصداق خواهد بود و تبعیت از آن تبعیت از طاغوت است. اما راه علاج تزاحم آن است که تبعیت از ستاد در امور و که از تصمیم تصمیم گیران معتقد به دعا استفاده نشده محول به آتش به اختیار می شود و در سایر امور که ارتباطی به حوزه معنویت و دعا ندارند از ستاد تبعیت می شود. ادامه دارد...
اگر تبعیت از در اموری که امر را زیر پا گذاشته است مصداق تبعیت از است پس چرا امر به تبعیت از ستاد کرده اند ؟ جواب 👈 امر به تبعیت منحصر می شود در اموری که مخالف با حکم فقیه نیست. و در سایر اموری که مخالف حکم می باشد تبعیت ممنوع است. به عنوان مثال وقتی ولی فقیه واردات های یی و و را ممنوع کرده اند و ستاد بعد از وارد کردن این واکسن ها شروع به تزریق کند و تزریق آن را اجباری کند باید چه کار کرد ؟ باید از ستاد تبعیت کرد و واکسن را زد یا اینکه از تبعیت کرد و نزد ؟ مسلما در این موارد تبعیت از فقیه حاکم است بر تبعیت از ستاد چرا که وجوب تبعیت از ستاد هم به خاطر الزام و‌ حکم فقیه است. هر چند فقیه فرموده از ستاد تبعیت کنید ولی در این امور که مخالف حکم او عمل می شو‌د تبعیت از ستاد صحیح نخواهد بود. در خصوص مسائل معنوی و نیز همین گونه است وقتی حکم‌ آقا به ستاد این بوده است که از افراد معتقد استفاده شود ولی آنان استفاده نکردند پس خود به خود ستاد صلاحیت خود را در خصوص مسائل معنوی از دست می دهد و امر فقیه به تبعیت منحصر می شود در سایر امور. ادامه دارد...