eitaa logo
میثاق تاجیک
480 دنبال‌کننده
556 عکس
238 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند گرفتار می شوند. 💎 تنها دلیل کاشت ناخن زیبا تر شدن و است؛ اما زینت موقعی جلوه می کند که همیشه نباشد. 💎 اگر کسی خود را به زینتی مزین کند و آن زینت دائما با او باشد بعد از مدتی در چشم ها عادی می شود و زینت بودن را از دست می دهد. 💎بعد از آنکه ناخن کاشته شده عادی شد؛ فرد مجبور می شود برای مزین کردن ناخن خود زینتی دیگر روی آن ایجاد کند و این گرفتاری ادامه دارد. 💎لذا مزین شدن به زینت های دائمی در نهایت چیزی جز نقض غرض برای فرد ندارد. چون غرض او از زینت زیبا شدن بود که با مرور زمان آن زیبایی در چشم عادی می شود. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎اگر ورود زنان به ورزشگاه کار درستی است پس چرا از ابتدا مخالفت کردید؟ و اگر کار غلطی است چرا موافقت کردید؟ 💎مساله ورود زنان به ورزشگاه نیست، مساله عقب نشینی نظام در قبال اصرار است. 💎وقتی جبهه مخالف ببیند با تحریک عواطف و احساسات زنان می تواند اعمال نظر کند و از شما خاکریز بگیرد پس باید برای از دست دادن خاک ریزهای بعدی و مهم تر خود را آماده کنید. 💎دلم به حال دخترانی می سوزد که برای دفاع از حق توهمی مبارزه می کنند ولی حقوق اصلی شان را به غارت می برند و ابزار دست سیاسیون می شوند. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 وقتی زنی برای مطرح شدن از جنسیتش استفاده می کند نهایت ضعف در شخصیت اوست. 💎 چرا که اگر شخصیتی قابل مطرح شدن می داشت هرگز جنسیت را مطرح نمی کرد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 وقتی باور کردیم تمام امور به اذن خداوند دست است پس باور کردیم که گزینش زوار نیز به دست امام است. 💎 پس چه جایی برای شکایت و گلایه می ماند برای کسی که سفر در را برایش نخواسته اند؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
در این نوشتار از دعای کمیل ثابت شده است که فقط می تواند خداوند شود و لا غیر 💎 معمولا بین ما شایع است که و بیشتر از خود، عاشق فرزندانشان هستند لذا حاضرند تمام سختی ها را خود، تحمل کنند ولی فرزندشان در راحتی باشد. 💎 ولی آیات کریم در سوره مبارکه از واقعیتی دیگر خبر می دهد و آن این است که در جهنم شخص مجرم آرزو می کند به جای اینکه خودش عذاب شود فرزندان، همسر، برادر، خویشاوندانی که به او پناه می داند و حتی تمام کسانی که در زمین هستند را فدیه ( عوض عذاب خودش ) دهد ولی از آنجایی که عذاب کسی را دیگری متحمل نمی شود این آروزی مجرم محقق نمی گردد و خودش به ناچار عذاب را می کشد. 💎يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ «11» وَ صاحِبَتِهِ وَ أَخِيهِ «12» وَ فَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ «13» وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ثُمَّ يُنْجِيهِ «14» كَلَّا إِنَّها لَظى‌ «15» نَزَّاعَةً لِلشَّوى‌ «16» 💎ترجمه: در آن روز مجرم دوست دارد فرزندان خود را براى دفع عذاب فديه دهد و فداى خود كند. و همچنين همسر و برادرش را. و بستگان و قبيله‌اش را كه هميشه به او پناه دادند. (بلكه آرزو دارد) تمام مردم روى زمين را فدا كند تا او را نجات دهند. چنين نيست، همانا آن آتش شعله‌ور است. كه پوست بدن را به شدّت جدا مى‌كند. 💎از این آیه این نتیجه گرفته می شود که انسان قبل از اینکه عاشق عزیزان و خویشاوندان و دیگران باشد ابتدا عاشق خودش است لذا تا جایی که تحمل سختی ها برایش امکان داشته باشد سعی می کند عزیزانش سختی نکشند ولی اگر سختی به مرحله ی عذاب برسد همه را فدای خود می کند که نجات پیدا کند. ادامه دارد... 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
این نوشتار از دعای ثابت کرده است که فقط می تواند خداوند شود و لا غیر 💎 بعد از آنکه در پستی قبلی ثابت شد انسان قبل از دوست داشتن عزیزان خود، خودش را دوست دارد و سختی را به خاطر دیگران تا جایی تحمل می کند که به شدت عذاب نرسد در این پست توجه خواننده را به عبارتی عجیب از دعای کمیل جلب می کنم که در این عبارت علیه السلام به خداوند عرض می کند گیرم که بر بلای آخرت هم صبر کردم ولی چگونه دوری تو را تحمل کنم؟ 💎 از این عبارت و آیه ی سوره معارج معلوم می شود آدمی که حاضر بود برای تحمل نکردن عذاب آخرت همه کس خود را فدا کند؛ گرفتار عذابی بالاتر و شدیدتر از آن شده که تحمل عذاب در برابر آن بلا برایش راحت تر است و آن بلا درد فراق و دوری از خداوند است. 💎فَهَبْني يا اِلـهى وَسَيِّدِي وَمَوْلايَ وَرَبّي صَبَرْتُ عَلى عَذابِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَلى فِراقِكَ، وَهَبْني (يا اِلـهي) صَبَرْتُ عَلى حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ اِلى كَرامَتِكَ اَمْ كَيْفَ اَسْكُنُ فِي النّارِ وَرَجائي عَفْوُكَ، فَبِعِزَّتِكَ يا سَيِّدى وَمَوْلايَ اُقْسِمُ صادِقاً لَئِنْ تَرَكْتَني ناطِقاً لَاَضِجَّنَّ اِلَيْكَ بَيْنَ اَهْلِها ضَجيجَ الآمِلينَ (الاْلِمينَ) وَلاَصْرُخَنَّ اِلَيْكَ صُراخَ الْمَسْتَصْرِخينَ، وَلاَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بُكاءَ الْفاقِدينَ، وَلَاُنادِيَنَّكَ اَيْنَ كُنْتَ يا وَلِيَّ الْمُؤْمِنينَ، يا غايَةَ آمالِ الْعارِفينَ، يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ، يا حَبيبَ قُلُوبِ الصّادِقينَ، وَيا اِلهَ الْعالَمينَ، : پس گیرم ای معبود من و آقای من و مولای من و پرورش دهنده ی من صبر کردم بر عذابت پس چگونه صبر کنم بر دوری تو و گیرم ای معبود من صبر کردم بر حرارت آتشت پس چگونه صبر کنم از نگاه به کرامتت یا چگونه سکونت کنم در آتش در حالی که امید من به بخشش تو است. پس به عزتت ای آقای من و مولای من صادقانه قسم می خورم اگر من را گویا رها کنی یین اهل جهنم قطعا ضجه می زنم برای تو مانند ضجه زدن آرزومندان و قطعا فریاد می زنم برای تو مانند فریاد فریاد زنان و قطعا گریه می کنم برای تو مانند گریه ی گم کردگان و قطعا ندا می زنم تو را کجایی ای سرپرست مومنان و ای پایان آرزوی عارفان و ای فریاد رس فریاد خواهان ای دوست دل های صادقان و ای خدای جهانیان. 💎 پس معلوم می شود انسان قبل از آنکه عاشق خودش باشد عاشق خدا است ولی چون در ظلمات قرار گرفته است پرده های حجاب و غفلت بر فطرت او نشسته و نتوانسته به خوبی خودش را ببیند و درک کند چرا که اگر انسان خودش را می شناخت می فهمید که به شدت به خالق خود علاقه مند است حتی از خودش نیز بیشتر به لو وابسته است. 💎 فایده ی روز قیامت آن است که پرده ها و حجاب ها کنار می رود و حقیقت آنطور که هست نمایان می شود پس در آن روز انسان به طور شفاف و بدون حجاب به خود می نگرد و خواهد فهمید که چقدر خالقش را دوست دارد به حدی که اگر در جهنم هم معذب باشد و زبان گویایی داشته باشد محبت و عشق به او را آنجا فریاد می زند و وصل او را طلب می کند. 💎جالب است انسان آنقدر که وصل به خدا را می خواهد نجات از جهنم را نمی خواهد پس معلوم می شود علاقه ی انسان به خالق بسیار بیشتر از علاقه ی انسان به خودش است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا اگر مردم زیبایی های کلام ما را می دانستند قطعا از ما تبعیت می کردند. 💎 از این حدیث نورانی برداشت می شود که حرف و فکر علیهم السلام خریدار دارد و همه ی مردم فارق از نژاد و ملیت و مذهبشان اگر با آن مواجه شوند می پذیرند و حتی از ایشان تبعیت نیز می کنند. 💎 در تحلیل اینکه چرا مردم بعد از دانستن زیبایی های کلام اهل بیت از ایشان تبعیت می کنند؟ باید گفت چون کلام اهل بیت مطابق فطرت و منطق است و از آنجایی که فطرت در انسان تغییر نمی کند و دستکاری نمی شود؛ تمام مردم کلام اهل بیت را قبول می کنند و تابع می شوند. 💎 مطلب دیگری که می توان استفاده نمود آن است که اگر اکثر مردم با فکر یا سخنی مخالفت کردند معلوم می شود اهل بیت نیز با آن مخالف هستند و لو اینکه در هیچ روایتی به طور مشخص آن فکر یا سخن رد نشده باشد. 💎 به عنوان مثال اکثر مردم با مخالف اند و آن را رد می کنند پس معلوم می شود نیز آن عمل را تایید نمی کند چون اگر بگوییم اهل بیت با قمه زنی موافق اند در حالیکه مردم از این کار تنفر دارند و حتی اگر بدانند رضایت اهل بیت به این کار است موجب دور شدن از اهل بیت می شود؛ حدیث محل بحث مورد نقض پیدا می کند. 💎البته مراد حقیر از این برداشت این نیست که را بدانیم چرا که در بسیاری از موارد عرف با فکر امام مخالفت می کند بلکه مراد روایت آن است که بعد از آنکه مردم زیبایی های کلام ما را بفهمند از ما تبعیت می کنند یعنی صرف شنیدن ظاهر کلام اهل بیت کافی نیست بلکه باید کلام و فکر اهل بیت تبیین شود تا زیبایی آن به گوش مردم برسد و طبیعی است در ابتدای امر مردم با کلام تبیین نشده ای مخالفت کنند ولی بعد از روشن شدن زیبایی کلام قبول کنند و تابع شوند. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
جهاد المرءه حسن التبعل جهاد زن خوب شوهر داری کردن است. 💎 یکی از فروع دین جهاد است که از زنان برداشته شده ولی در روایتی نورانی برای زن جهادی دیگر تشریع فرموده است که عبارت است از خوب . 💎 سوالی که مطرح است آن است که آیا شوهر داری زن در عوض پیکار با دشمنان قرار داده شده که در آن صورت فرعی از فروع است و در کنار نماز و روزه از واجباتی است که زن مکلف به انجام آن می باشد. یا اینکه عنوان جهاد در مورد شوهر داری صرفا یک عنوان مجازی است که به اعتبار اهمیت این موضوع به نام جهاد ذکر شده که در آن صورت شوهر داری حقیقتا جهاد نمی باشد و جزء فروع دین در کنار نماز و روزه قرار نمی گیرد. 💎 بنا بر فرض اول که شوهر داری زن جهاد حقیقی اوست و فرعی از فروع دین است این مشکله طرح می شود که آیا اخذ اجرت ( دریافت حق الزحمه ) در قبال شوهر داری جایز است یا خیر؟ 💎اگر بگوییم زن می تواند در قبال شوهر داری ای که انجام می دهد از زوج طلب اجرت کند این اشکال پیش می آید که مگر می شود در قبال انجام واجبات کسی درخواست اجرت کند؟ واجب چون واجب است تکلیف است و کاری که تکلیف است باید انجام شود و نمی تواند در عوض اجرتی قرار بگیرد. 💎 و اگر بگوییم زن حق مطالبه ی اجرت در قبال شوهر داری را از زوج ندارد پس فتوای فقها مبنی بر جواز اخذ اجرت زن در قبال کارهایی که در منزل انجام می دهد را چگونه حل کنیم؟ 💎 یکی از راه حل های مساله تحقیق پیرامون مصادیق شوهر داری است، یعنی باید مشخص شود مراد علیه السلام از چیست؟ 💎اگر شوهر داری منحصر باشد در تمکین نیازهای جنسی پس فقط تمکین بر زن واجب است که در قبال تمکین اجرتی نیز دریافت نمی کند و سایر موارد مثل شستن لباس و ظروف شوهر و پخت غذا برای شوهر و نظافت منزل شوهر از مصداق شوهر داری خارج است پس می تواند در قبال اینها اجرت بگیرد. 💎ولی اشکال این قول آن است که در عرف مردم شوهر داری منحصر در تمکین جنسی نیست و تمام کارهایی که زن برای برطرف کردن نیازهای مشروع و طبیعی شوهرش انجام می دهد عرفا شوهر داری محسوب می شود. 💎شاید در جواب بتوان گفت رجوع به فهم عرف مادامی صحیح است که لسان شرع خالی از بیان باشد ولی اگر در شرع تبعل به صرف تمکین جنسی منحصر شده باشد رجوع به فهم عرف صحیح نیست. 💎ولی آیا لسان شرع در مورد تبعل بیانی دارد تا ما را از فهم عرفی بی نیاز کند؟؟؟ 💎شاید در حل مساله گفته شود اخذ اجرت در قبال واجبات تعبدی جایز نیست ولی در توصلیات که نیازی به قصد قربت نیست اخذ اجرت جایز است. فتامل😂 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀