نهم ربیع الاول روز امامت و مهدویت.docx
21.2K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
بزرگ داشت هفته مهدویت.docx
82.1K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
بازکاوی حقوق امام مهدی ع.docx
41.7K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
تولد دوباره يک ملت.docx
53.4K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
ظهور صغری و بایستگی ها.docx
49.9K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
عناوین پیشنهادی جهت سخنرانی.docx
109.8K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
چگونه برای عید آغاز امامت امام زمان.docx
29.7K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به سبزپوشان شجاع ودلاور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران :تهیه کلیپ توسط دانش آموزان مدرسه نمونه ریحانه النبی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی....
مبلغه:طاهره شمس آبادی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آیت الله جوادی آملی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در مرداد ۶۷
در پرهیز از تکرار صلح امام حسن (علیه السلام)
✅ #جبهه_طلاب_انقلابی
💻 @Jebhetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می شود برای حجاب قانون وضع کرد؟؟
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم خوب و مقدس رو بچه ها بزارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿حتما ببینید و برای دوستان ارسال کنید👆
📹 نبرد کدپستی به کدپستی!
🎙 به روایت: حاج حسین یکتا
#مسجد_محور
#محله_محور
#خیریه_تخصصی
#اشتغال_خانگی
#صادرات_محصول
#جنگ_اقتصادی
🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید🔰
عضویت در گروه👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🆔 @eghtesad_mardomi
🔴 #بسیار_مهم 🔴
🔲 👈🏼 نکاتی درباره ی سفارش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط امام خامنه ای، از زبان استاد #جاودان:
🔳 پویش اطاعت از امر رهبری در خواندن #دعای_هفتم_صحیفه سجادیه را جدی بگیریم
🔘 نکته ای بنظر آمد که شاید مغفول مانده باشد و آن اینکه : ما برای پیروزی در این جبهه جنگ بیولوژیکی از حیث اقدام عملی و فیزیکی همه کاری حاضریم بکنیم.
از حیث جنگ روانی در فضای مجازی هم در حد وسع و توان فعالیم.
🔘 در جنبه دعا و توسل هم توسلات خوبی در حال انجام است: به توصیه بعضی اولیاء الهی،حدیث کساء و زیارت عاشورا و...، که البته تقریبا تمام آنها، هیچ ارتباطی با خصوص کرونا ندارد، و توصیه عام صادر شده است.
🔘 ولی یک توصیه مهمی که یکی از "اولیاء الهی"
اولا مشخصا، در خصوص #کرونا، کردهاند.
ثانیا این ولی خدا، اصلا بی حساب حرف نمیزنند، و این مطلب برای همه ثابت شده است.
ثالثا ایشان یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با بقیه اولیاء الهی دارند، و آن اینکه ما نسبت به میزان توجه و اهتمام به حرفهایشان "بازخواست" هم خواهیم شد!
مقام معظم رهبری توصیه فرمودند: برای ریشهکنی ویروس منحوس کرونا #دعای_هفتم_صحیفه را قرائت کنیم
▪️بنظر میآید اگر قصه کرونا خدای ناکرده طولانی شود، بی ارتباط با بیتوجهی و کمتوجهی به این دستورالعمل نباشد!
لطفا هرکسی، به هر شکلی که میتواند،موجی در این زمینه ایجاد کند که این دعاء مبارک هر روز خوانده شود
یعنی:
اولا، خودمان هر روز بخوانیم مثلا به تعقیبات یکی از نمازهای روزانهمان تبدیل کنیم.
و ثانیا به هر شکلی که میتوانیم در فضای مجازی و حقیقی و خانواده و دوستان و اطرافیان توصیه کنیم که همه #هرروز این دعا را بخوانند
در حدیث آمده است: «ما مِن داءٍ اِلّا و لَهُ دواءٌ
▪️یادمان هست خاطره شهیدحاج قاسم سلیمانی را درمورد توصیه آقا برقرائت دعای جوشن صغیر در جنگ ۳۳روزه لبنان
از رادیو و تلویزیون حزب الله و منارههای مساجد و حتی کلیساهای ضاحیه جنوب، این دعا هر روز پخش میشد و در نهایت، حزب الله بر اسرائیل پیروز شد!
دعایی که حتی «مسیحیان هم می خواندند
چند نکته دیگر:
اول اینکه در تمام نمازها میتوان آن را در قنوت نماز هم خواند.حدود یک تا یک و نیم دقیقه بیشتر وقت نمیگیرد.
دوم اینکه چند روز پس از توصیه مقام معظم رهبری، جمعی از مراجع هم این توصیه ایشان را تأکید کردند.
این موضوع در بین مراجع بسیار کم اتفاق میافتد که جمعی از مراجع فتوای «مستحب یکی دیگر از مراجع عظام را تأکید و توصیه کنند.
سوم اینکه این جمله از علامه حسن زاده را هرگز فراموش نکنیم که فرمودند:گوشتان به دهان ایشان (حضرت آقا دام ظله) باشد زیرا ایشان گوششان به دهان مبارک «بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💢 بیایید برای رفع بیماری #کرونا، کمپین قرائت #دعای_هفتم_صحیفه سجادیه به راه بیاندازیم.
📖 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امام خامنه ای قرائت آن را توصیه کردند:
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
*⭕ انتظار حقیقی*
✅ - از آیه شریفه - «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»(انفال:53) مى توان اطمينان پيدا كرد که : انتظارات به شكل انتظاراتى كه ما داريم - دفع بلاها و جلب رحمت الهی بدون تحولات درونی و انجام مسئولیت های فردی و اجتماعی - بيهوده است؟
نصّ قرآن است، با نصّ قرآن نمى توان كارى كرد.
✅ - بر اساس آیه مذکور - ملت ، بايد «يُغَيِّرُوا» باشد، بايد ابتكار و فكر و نقشه داشته باشد، بايد خودش شخصاً براى خود تصميم بگيرد و انتخاب كند.
✅ هر وقت ملتى رسيد به جايى كه خودش براى خودش تصميم گرفت و خودش راه خود را انتخاب كرد و خودش در كار خود ابتكار به خرج داد، چنين ملتى مى تواند انتظار رحمت و تأييد الهى را داشته باشد، انتظار آن چيزهايى كه قرآن نام مى برد :
فيضهاى الهى، اعانتهاى الهى، نصرتهاى الهى.
✅ آيه «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» - نیز - آب بسيار صاف و پاكى است كه بر سر منتظرها، آنهايى كه به انتظار هستند كه هميشه خدا از يك راه غير عادى كارها را درست كند، مى ريزد. انتظار بيهوده نكشيد :
✅ تحقق و واقعيت اين است كه هرگز خداوند اوضاع و احوال را به سود مردم عوض نمىكند «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» مگر وقتى كه خود آن مردم آنچه مربوط به خودشان است، آنچه كه در خودشان هست: اخلاق، روحيه، ملكات، جهت، نيات و بالأخره خودشان را عوض كنند.
✅ آيا شما مى توانيد صريحتر از اين، مسئوليت پيدا كنيد؟ آن هم مسئوليت در برابر يك اجتماع، يعنى اجتماع را براى مسئوليت مخاطب قرار بدهد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهری ، ج17، ص:225 -222- با تلخیص و ویرایش
#شرح_حکمت ۱۴۷
❣امیر المومنین در مقایسه ای برتری علم بر اموال دنیا را از شش جهت ثابت می کند :
⚜نخست می فرماید:
✨یَا کُمَیْلُ: الْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ الْمَالِ، الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَأَنْتَ تَحْرُسُ الْمَالَ
💠 «اى کمیل! علم از مال بهتر است (چرا که) علم، تو را پاسدارى مى کند ولى تو باید مال را پاسدارى کنى»
✍بدیهى است که علم هم ایمان انسان را حفظ مى کند و هم جسم و جان او را، زیرا دفع آفات در جهات مختلف به وسیله علم صورت مى گیرد
✔️ در حالى که مال به عکس آن است; صاحب مال باید پیوسته از اموال خویش مراقبت کند مبادا دزدان آن را بربایند یا آفات و بلاهایى آن را از میان بردارد. باید مراقبینى بر آن بگمارد، وسایل اطفاى حریق در کنارش قرار دهد، به موقع به آن سرکشى کند مبادا آفتى در آن پیدا شده باشد و این یک برترى بزرگ براى علم در برابر مال است.
═══✙❆♡❆✙═══
#شرح_حکمت
❣امیر المومنین در دومین مقایسه برترى علم بر مال مى فرماید:
✨وَالْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَهُ، وَالْعِلْمُ یَزْکُوا عَلَى الاِْنْفَاقِ
💠«مال با هزینه کردن کاستى مى گیرد در حالى که علم، با انفاق افزون مى گردد»
✍«یَزْکُوا» (از ریشه «زکاء») به معناى نو و رشد است.
دلیل آن روشن است; هنگامى که عالم تدریس مى کند و شاگردانى پرورش مى دهد علم و دانش او درون فکرش راسخ تر و قوى تر مى شود و اى بسا شاگردان سؤال و اشکالى کنند و در پرتو آن بر علم او افزوده گردد و ما تجربه کرده ایم براى پرورش علم هیچ چیز بهتر از تدریس نیست.
✔️ مطالعه، درس خواندن و مباحثه کردن خوب است ولى تدریس اثر قوى ترى دارد. اضافه بر این علم از طریق شاگردان گسترش پیدا مى کند و این نیز نوعى دیگر از نمو است.
═══✙❆♡❆✙═══
#نهج_البلاغه
💠 «اى کمیل! علم از مال بهتر است (چرا که) علم، تو را پاسدارى مى کند ولى تو باید مال را پاسدارى کنی
📚 #حکمت ۱۴۷