چگونه برای عید آغاز امامت امام زمان.docx
29.7K
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به سبزپوشان شجاع ودلاور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران :تهیه کلیپ توسط دانش آموزان مدرسه نمونه ریحانه النبی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی....
مبلغه:طاهره شمس آبادی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آیت الله جوادی آملی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در مرداد ۶۷
در پرهیز از تکرار صلح امام حسن (علیه السلام)
✅ #جبهه_طلاب_انقلابی
💻 @Jebhetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می شود برای حجاب قانون وضع کرد؟؟
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم خوب و مقدس رو بچه ها بزارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿حتما ببینید و برای دوستان ارسال کنید👆
📹 نبرد کدپستی به کدپستی!
🎙 به روایت: حاج حسین یکتا
#مسجد_محور
#محله_محور
#خیریه_تخصصی
#اشتغال_خانگی
#صادرات_محصول
#جنگ_اقتصادی
🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید🔰
عضویت در گروه👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🆔 @eghtesad_mardomi
🔴 #بسیار_مهم 🔴
🔲 👈🏼 نکاتی درباره ی سفارش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط امام خامنه ای، از زبان استاد #جاودان:
🔳 پویش اطاعت از امر رهبری در خواندن #دعای_هفتم_صحیفه سجادیه را جدی بگیریم
🔘 نکته ای بنظر آمد که شاید مغفول مانده باشد و آن اینکه : ما برای پیروزی در این جبهه جنگ بیولوژیکی از حیث اقدام عملی و فیزیکی همه کاری حاضریم بکنیم.
از حیث جنگ روانی در فضای مجازی هم در حد وسع و توان فعالیم.
🔘 در جنبه دعا و توسل هم توسلات خوبی در حال انجام است: به توصیه بعضی اولیاء الهی،حدیث کساء و زیارت عاشورا و...، که البته تقریبا تمام آنها، هیچ ارتباطی با خصوص کرونا ندارد، و توصیه عام صادر شده است.
🔘 ولی یک توصیه مهمی که یکی از "اولیاء الهی"
اولا مشخصا، در خصوص #کرونا، کردهاند.
ثانیا این ولی خدا، اصلا بی حساب حرف نمیزنند، و این مطلب برای همه ثابت شده است.
ثالثا ایشان یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با بقیه اولیاء الهی دارند، و آن اینکه ما نسبت به میزان توجه و اهتمام به حرفهایشان "بازخواست" هم خواهیم شد!
مقام معظم رهبری توصیه فرمودند: برای ریشهکنی ویروس منحوس کرونا #دعای_هفتم_صحیفه را قرائت کنیم
▪️بنظر میآید اگر قصه کرونا خدای ناکرده طولانی شود، بی ارتباط با بیتوجهی و کمتوجهی به این دستورالعمل نباشد!
لطفا هرکسی، به هر شکلی که میتواند،موجی در این زمینه ایجاد کند که این دعاء مبارک هر روز خوانده شود
یعنی:
اولا، خودمان هر روز بخوانیم مثلا به تعقیبات یکی از نمازهای روزانهمان تبدیل کنیم.
و ثانیا به هر شکلی که میتوانیم در فضای مجازی و حقیقی و خانواده و دوستان و اطرافیان توصیه کنیم که همه #هرروز این دعا را بخوانند
در حدیث آمده است: «ما مِن داءٍ اِلّا و لَهُ دواءٌ
▪️یادمان هست خاطره شهیدحاج قاسم سلیمانی را درمورد توصیه آقا برقرائت دعای جوشن صغیر در جنگ ۳۳روزه لبنان
از رادیو و تلویزیون حزب الله و منارههای مساجد و حتی کلیساهای ضاحیه جنوب، این دعا هر روز پخش میشد و در نهایت، حزب الله بر اسرائیل پیروز شد!
دعایی که حتی «مسیحیان هم می خواندند
چند نکته دیگر:
اول اینکه در تمام نمازها میتوان آن را در قنوت نماز هم خواند.حدود یک تا یک و نیم دقیقه بیشتر وقت نمیگیرد.
دوم اینکه چند روز پس از توصیه مقام معظم رهبری، جمعی از مراجع هم این توصیه ایشان را تأکید کردند.
این موضوع در بین مراجع بسیار کم اتفاق میافتد که جمعی از مراجع فتوای «مستحب یکی دیگر از مراجع عظام را تأکید و توصیه کنند.
سوم اینکه این جمله از علامه حسن زاده را هرگز فراموش نکنیم که فرمودند:گوشتان به دهان ایشان (حضرت آقا دام ظله) باشد زیرا ایشان گوششان به دهان مبارک «بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💢 بیایید برای رفع بیماری #کرونا، کمپین قرائت #دعای_هفتم_صحیفه سجادیه به راه بیاندازیم.
📖 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امام خامنه ای قرائت آن را توصیه کردند:
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
*⭕ انتظار حقیقی*
✅ - از آیه شریفه - «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»(انفال:53) مى توان اطمينان پيدا كرد که : انتظارات به شكل انتظاراتى كه ما داريم - دفع بلاها و جلب رحمت الهی بدون تحولات درونی و انجام مسئولیت های فردی و اجتماعی - بيهوده است؟
نصّ قرآن است، با نصّ قرآن نمى توان كارى كرد.
✅ - بر اساس آیه مذکور - ملت ، بايد «يُغَيِّرُوا» باشد، بايد ابتكار و فكر و نقشه داشته باشد، بايد خودش شخصاً براى خود تصميم بگيرد و انتخاب كند.
✅ هر وقت ملتى رسيد به جايى كه خودش براى خودش تصميم گرفت و خودش راه خود را انتخاب كرد و خودش در كار خود ابتكار به خرج داد، چنين ملتى مى تواند انتظار رحمت و تأييد الهى را داشته باشد، انتظار آن چيزهايى كه قرآن نام مى برد :
فيضهاى الهى، اعانتهاى الهى، نصرتهاى الهى.
✅ آيه «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» - نیز - آب بسيار صاف و پاكى است كه بر سر منتظرها، آنهايى كه به انتظار هستند كه هميشه خدا از يك راه غير عادى كارها را درست كند، مى ريزد. انتظار بيهوده نكشيد :
✅ تحقق و واقعيت اين است كه هرگز خداوند اوضاع و احوال را به سود مردم عوض نمىكند «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» مگر وقتى كه خود آن مردم آنچه مربوط به خودشان است، آنچه كه در خودشان هست: اخلاق، روحيه، ملكات، جهت، نيات و بالأخره خودشان را عوض كنند.
✅ آيا شما مى توانيد صريحتر از اين، مسئوليت پيدا كنيد؟ آن هم مسئوليت در برابر يك اجتماع، يعنى اجتماع را براى مسئوليت مخاطب قرار بدهد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهری ، ج17، ص:225 -222- با تلخیص و ویرایش
#شرح_حکمت ۱۴۷
❣امیر المومنین در مقایسه ای برتری علم بر اموال دنیا را از شش جهت ثابت می کند :
⚜نخست می فرماید:
✨یَا کُمَیْلُ: الْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ الْمَالِ، الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَأَنْتَ تَحْرُسُ الْمَالَ
💠 «اى کمیل! علم از مال بهتر است (چرا که) علم، تو را پاسدارى مى کند ولى تو باید مال را پاسدارى کنى»
✍بدیهى است که علم هم ایمان انسان را حفظ مى کند و هم جسم و جان او را، زیرا دفع آفات در جهات مختلف به وسیله علم صورت مى گیرد
✔️ در حالى که مال به عکس آن است; صاحب مال باید پیوسته از اموال خویش مراقبت کند مبادا دزدان آن را بربایند یا آفات و بلاهایى آن را از میان بردارد. باید مراقبینى بر آن بگمارد، وسایل اطفاى حریق در کنارش قرار دهد، به موقع به آن سرکشى کند مبادا آفتى در آن پیدا شده باشد و این یک برترى بزرگ براى علم در برابر مال است.
═══✙❆♡❆✙═══
#شرح_حکمت
❣امیر المومنین در دومین مقایسه برترى علم بر مال مى فرماید:
✨وَالْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَهُ، وَالْعِلْمُ یَزْکُوا عَلَى الاِْنْفَاقِ
💠«مال با هزینه کردن کاستى مى گیرد در حالى که علم، با انفاق افزون مى گردد»
✍«یَزْکُوا» (از ریشه «زکاء») به معناى نو و رشد است.
دلیل آن روشن است; هنگامى که عالم تدریس مى کند و شاگردانى پرورش مى دهد علم و دانش او درون فکرش راسخ تر و قوى تر مى شود و اى بسا شاگردان سؤال و اشکالى کنند و در پرتو آن بر علم او افزوده گردد و ما تجربه کرده ایم براى پرورش علم هیچ چیز بهتر از تدریس نیست.
✔️ مطالعه، درس خواندن و مباحثه کردن خوب است ولى تدریس اثر قوى ترى دارد. اضافه بر این علم از طریق شاگردان گسترش پیدا مى کند و این نیز نوعى دیگر از نمو است.
═══✙❆♡❆✙═══
#نهج_البلاغه
💠 «اى کمیل! علم از مال بهتر است (چرا که) علم، تو را پاسدارى مى کند ولى تو باید مال را پاسدارى کنی
📚 #حکمت ۱۴۷
#نهج_البلاغه
«مال با هزینه کردن کاستى مى گیرد در حالى که علم، با انفاق افزون مى گردد»
📚 #حکمت ۱۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #تلاوت_نور
🔶 قاریان : اساتید عبدالباسط، محمدصدیق منشاوی، مصطفی اسماعیل، طبلاوی
با_قرآن_آرام_بخوابیم
با_قرآن_بیدار_شویم
📍جهت شنیدن تلاوت های ناب برترین قاریان جهان اسلام کلیک کنید 👇
@parvareshi1⚜
شما هم میتوانید فرازهایی ناب از قاریان مشهور و بین المللی جهان اسلام را با ارسال به نشانی زیر با علاقمندان به اشتراک بگذارید
@telavatenoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلید _بهشت
مهدیه اکبرزاده مبلغات
استان کرمان
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با شهدا
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
توصيه اي براي كنترل كودكان در رابطه با استفاده_ازوسايل_ارتباط_جمعی :
آيا شما حاضر هستيد كودك خود را به دست پرستار غريبه اي بسپاريد يا اينكه پرستار غريبه اي را به خانه خود راه دهيد و چندين ساعت كودكتان را زير دست اين مربي پرنفوذ رها كنيد . تلويزيون حكم اين مربي را در خانه شما دارد .
تلويزيون در حد بسيار محدود سرگرمي كودك مي تواند باشد اما زياده روي در آن مي تواند او را در دريایي از اطلاعات نامفهوم غرق كند و اين يك بار سنگين رواني براي او به وجود خواهد آورد و اولين آسيب او بر روي تمركز كودكان است .
تصوير سازي تلويزيون مي تواند از تصوير سازي خود به خود در ذهن كودك جلوگيري كند و جلوي تخيلات او را مي گيرد . و اين جلوگيري از رويا پردازي كودك دشد ذهني او را كاهش مي دهد . در نتيجه در كودك قدرت تصميم گيري ضعيف مي شود و تلويزيون در واقع به او مي گويد حالا بنشين و فقط نگاه كن بدون اينكه عملي انجام دهيد . كامپيوتر هم مثل تلويزيون عمل مي كند زمان بازي با كامپيوتر نبايد بيشتر از 30 دقيقه طول بكشد زيرا اگر بيشتر از اين حد باشد كودك پرخاشگر شده و تحت تاثير هيجانات غير قابل تخليه قرار مي گيرد .
آسيب ديگري كه ناشي از تلويزيون است افت تحصيلي كودك مي باشد . كم حوصلگي براي انجام كارهايي كه احتياج به زمان زيادي دارد . چاقي مرضي كه ناشي از نشستن چند ساعت جلوي تلويزيون است عارض مي گردد .
وقتي كودك همراه شماست و يك صحنه انفجاري مي بيند شما با تمام ذهنيات قبلي خود و با دانستن اينكه در اينجا بدن با گريم يا صحنه پردازي دخيل بوده به تصوير نگاه مي كنيد اما كودك واقعي نبودن تصاوير را درك نمي كند و همه صحنه ها را واقعي مي داند.
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
☀️مهمترين عوامل بد دهنى كودكان عبارتند از :(قسمت اول )
١.الفاظ ركيك و زشت در فرهنگ خانواده مرسوم بوده كه در اين صورت طفل با تقليد مستقيم بدين رفتار ناپسند گرايش يافته و ان را در خويش پرورش خواهد داد.
٢-برخى از وابستگان خانواده همچون عمو ،دايى و حتى خود پدر و مادر لحن كودكانه كودك را مستمسكى جهت تفريح قرار داده و تقليد الفاظ ركيك توسط وى انان را به خنده و شادى وا ميدارد و پر واضح است كه بعدها رفع يك عادت كاملاً مستقر شده در ذهن كودك تا چه اندازه با سختى همراه خواهد بود و معمولاً در حدود سن ٥ ،٦ سالگى توجه پدر و مادر به قبح و زشتى ان جلب شده و تازه ان زمان است كه به فكر چاره مى افتند، در اين زمان پدر و مادر از اينكه كودك خردسال بدون هيچگونه ابايى به فحاشى و ناسزاگويى مى پردازد ،متعجب و نگران مى شوند در حالى كه توجه به زيربناى موضوع جاى هيچگونه شگفتى بجا نخواهد گذاشت.
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
☀️مهمترين عوامل بد دهنى كودكان عبارتند از :(قسمت دوم)
٣-گاهى كودك ان زمان كه به سن نوجوانى نزديك ميشود براى تثبيت استقلال خود به اين كار دست ميزند
٤-در بعضى مواقع خانواده به طور ناخواسته زمينه اى ايجاد مى كند كه در ان كودك يا نوجوان دچار عصبانيت و خشم شديد مى شود و همين امر اعصاب او را دچار اختلال كرده و ناخوداگاه الفاظ زشت و قبيح بر زبان وى جارى خواهد شد ،بنابراين تا انجا كه امكان دارد بايد كوشيد زمينه هاى عصبانيت را از بين برد
٥-گاهى علت بدزبانى وجود گروهى از دوستان است كه كودك يا نوجوان از انها تاثير جدى مى پذيرد ،در اين خصوص چاره اى نيست جز انكه با نرمى و عطوفت اعتماد كودك را جلب نمود و از طريق اگاهى دادن غيرمستقيم درباره رفيقان و جايگزين كردن دوستان خوب مشكل را حل نمود.
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
☀️چگونه به فرزندم بياموزم از خود دفاع كند
🔅معمولا كودكان حدود دو سالگي در زمان بازي يكديگر را هول ميدهند، گاز ميگيرند و يا كتك ميزنند. آنها به شدت از رفتار همسالان خود خشمگين ميشوند زيرا هنوز رابطه برابر را نياموخته اند. كتك زدن در سن ٣ سالگي يا بعد از آن طبيعي نيست و نياز به بررسي دارد.
🔅آيا والدين بايد دخالت كنند؟
اين وظيفه كودكان در اين محدوده سني نيست كه از خود مراقبت كنند. آنها نياز دارند شخص بزرگسالي كنار آنها باشد تا اگر كودكي اقدام به زدن يا هول دادن ديگري كرد، فرد بزرگسال بدون داد زدن يا دعوا كردن او را متوقف كنند.
🔅اگر زد تو هم بزن
اين جمله، آسيب فراواني به كودك ما خواهد زد. تمام آموخته هاي فرزندتان را زير سوال خواهد رفت و اين سوال پيش مي آيد پس اگر كسي كار بدي كرد من هم ميتوانم آنرا تكرار كنم؟
كودكي كه ميزند درونش لبريز از حس بد به خود و ديگران است. در حقيقت كودكي كه كتك ميزند از كودكي كه كتك ميخورد بيشتر اسيب ميخورد و احساسات منفي بيشتري را درون خود احساس ميكند.
🔅به علاو او را در خطر آسيب فيزيكي بعضا جبران ناپذير قرار ميدهيد.و به كودكان خشم، مجازات و كينه ورزي را آموزش خواهد داد.
🔅پس چه رفتاري داشته باشيم؟
بايد بداند زماني كه كار به برخورد فيزيكي رسيد، به فرزندتون بياموزيد بهتر است دست خود را بالا بياورد و بگويد نزن. با آموزش اين رفتار به فرزند خود، شما به او مي آموزيد كه در رابطه با ديگران ميتواند حد و مرز مشخصي قرار دهد و از خود دفاع كند.
🔅اگر طرف مقابل به كار خود ادامه داد، فرزند شما بايد محيط را ترك كند. با اين كار به فرزندتان مياموزيد كه انسانهايي در زندگي سر راه ما قرار خواهند گرفت كه دچار اختلالات رفتاري هستند، و عاقلانه ترين واكنش اين است كه با اين افراد درگير نشويم. ترك كردن محيط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دليل بر بيعرضگي او ميباشد، تنها نشان ميدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را ميداند.
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
چرا حمایت از کالای داخلی ؟؟؟؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
سال 97، سال «حمایت از کالای ایرانی» است/ مخاطب این شعار، آحاد ملت و مسئولانند همه باید سخت کار کنند.
خطاب امام خامنه ای در این پیام بیشتر مردم بود چون همواره مردم هستند که جریان ساز هستند و معادلات را تغییر می دهند و مردم عزیز و شریف ما اگر همت کنند انشا الله رشد و پیشرفت کشور ما سرعت خواهد گرفت
پس بیاییم عهد ببندیم که از تولید داخلی حمایت کنیم و کالای ایرانی خرید کنیم
چون خرید کالای ایرانی یعنی؛
👈 افتخار ملی
👈 تشویق اقتصاد ملی
. 👈 پاسداری از اقتصاد ملی
👈 عدم بی کاری جوانان ایرانی
👈 ایجاد فرصت های شغلی
چرا خرید خارجی نه
برا اساس آموزه های قرآنی و اسلامی به چند دلیل باید کالای خاری نخریم :
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
اول :👈به خاطر عدم تسلط دشمن برما و به تعبیر دینی قاعده نفی سبیل ؛
یکی از مصادیق عینی موجود در آموزه های دین مبین اسلام برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و لزوم مصرف کالای داخلی قاعده نفی سبیل است
بر مبنای آیه 114 سوره ی مبارکه ی نساء " لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً"...خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان، تسلطی نداده است.
نباید کاری کنیم دشمن بر ما تسلط داشته باشد
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
دوم:👈 خداوند مومن را عزیز آفریده برای حفظ عزت و کرامت خود باید کالای داخلی بخریم
امام صادق (ع) در همین زمینه میفرمایند:" ا همانا خداوند امور مؤمن را به خودش تفویض کرده است و(البته) تفویض نکرده است که ذلیل باشد و بر اساس آیه قرآن مؤمن عزیز است و ذلیل نیست." طبیعی است که در این نگاه هر گونه مبادله و فعالیت اقتصادی که موجب قدرتمندتر شدن دشمنان جامعه ی اسلامی شود؛ متقابلاً شرایط ذلت مسلمانان را فراهم نموده و جایز نخواهد بود
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
سوم :👈تقبیح برقراری رابطه ی دوستانه با کافران خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:" الَّذینَ یتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیأَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً."(5) این آیه شریف و امثال آن، مودت و دوستی با کفار به جای مؤمنان را منع میکند؛ چون این دوستی سبب سلطه و سلطنت اعتباری و واقعی کفار میشود. نهی از دوستی کفار، بر حرمت هر عملی دلالت میکند که موجب سلطه و سلطنت و نفوذ کفار شود.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
کانال مدارس امین 👇👇👇👇
مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110