🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی
📝 بخش نخست
🖋 علی مهدوی
🔸 هیاهوی دشمنان بر سر مسموميتهای سریالی چند هدف اساسی را در تیررس خود قرار داده است:
1⃣ قمهراسی
🔺 تجربه شایعات نخستین شیوع کرونا از قم و مانور رسانهای علیه این شهر مذهبی، یکی از عملیات روانی موفق دشمن برای قمهراسی بود که امروز هم به شدت همان خط عملیاتی را تداوم بخشیدهاند.
🔻 ذهنیت مردم ایران از قم به عنوان مرکزیت نهاد دین و روحانیت، انگیزه مهمی است تا خبرپراکنیها و امواج رسانهای دشمنان و جریان نفاق داخلی درباره قم - مستقیم و غیر مستقیم- به تضعیف دیدگاه مردم نسبت به دین و نهاد روحانیت بیانجامد.
2⃣ تهمتپراکنی علیه دین و دینداران
🔺 اتهام افکار طالبانی متحجرانه درباره عوامل مسمومیتها از دیگر اهداف شوم جنگ ترکیبی با محوریت مسمومیت مدارس است.
🔻 باوجود اینکه هیچگاه در ایران اسلامی گروههای مذهبی و حاکمیتی، مدعی مخالفت با تحصیل دختران نبودهاند و جمهوری اسلامی پیشتاز جهان در نرخ رشد تحصیل و آموزش زنان است؛ اما این برای دشمن در راستای تحقق مسمومیت ترکیبی هیچ اهمیتی ندارد؛
♨️ چراکه رسانهها قدرت دارند حتی از «هیچ»، «هیولایی عظیم» بسازند و ذهنیت افکار عمومی را دچار مسمومیت کنند.
3⃣ اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران
♨️ #مهسا_امینی، اسم رمز فتنه اخیر بود که دشمن توانست چند ماهی ایران را درگیر آشوب و اغتشاش کند، تهمت بزرگ انتقام جمهوری اسلامی از خیزش «زن، زندگی، آزادی»، برای تحریک مجدد عواطف و احساسات ملی مطرح میشود، در حالی که مسمومیت سریالی مدارس، در حقیقت انتقام دشمنان از عدم همراهی دانش آموزان با جنگ ترکیبی دشمنان ايران است.
4⃣ شکستن حس امنیت در جامعه
🔺 بالاتر از امنیت، حس داشتن امنیت است. در طراحی هوشمندانه و خباثتآمیز مسمومیتهای سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است؛ چراکه از بين بردن حس امنیت در خانوادهها، کمهزینهتر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است.
🔻 دشمن به خوبی دریافته که اگر اقدامات تروریستی در مدارس یا هرکجای ایران (مثل شاهچراغ) اتفاق بیافتد، عوامل و حتی سرخطهای دشمن خیلی سریع شناسایی و متلاشی خواهند شد؛
♨️ لذا وقتی تلاش گسترده ماههای اخیر برای ورود صدهاهزار سلاح و مهمات سبک و سنگین راه به جایی نبُرد، روند مذبوحانه مسمومیتهای ضعیف که با اقدامات درمانی سرپایی بهبود مییابند، با فشار عملیات روانی هراسافکنی، در دستور کارشان قرار گرفت؛ تا حلقهی بازماندهِ عناصرِ زیر ضربه رفته چهل سالِ گذشته -اعم از منافقین و تجزیهطلبان و ساواکیهای مخفی- را همچنان سر خط نگه دارد.
♨️ اینکه والدین هرروز و هرشب احساس ناامنی فرزندانشان در مدارس را داشته باشند، میتواند به تدریج موجب بیاعتمادی مردم به نظام و دستگاههای امنیتی شود؛ طعنه و کنایههای توئیتری و رسانهای که «آن هیمنه اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی چه شد» در همین راستاست.
🔺 این را در کنار نوسانات قیمت دلار و سکه و طلا، برای القای ناامنی اقتصادی محض به عنوان ملاک ارزیابی قرار دهیم.
🔻 ضربه زدن به حس امنیت و ایجاد حس ترس و ناامنی در عمل نشان داد بیش از نود درصد موارد مشکوک به مسمومیت، ریشه واقعی نداشتهاند!
5⃣ تعطیلی مدارس، توقف ماشین رشد علمی کشور و مسموميت شناختی فجازی
🔺 ویروس کرونا و سپس مجازیشدن مدارس بیشترین فرصت را برای دشمن فراهم کرد تا در سایه ضعف رسانهای ما، قشر دانشآموز را تماموقت مشغول آسیبهای فضای مجازی کند.
🔻 در همین راستا، عناصر رسانهای دشمن مدام از خانوادهها -حتی دانشآموزان پسر به بهانه همدلی با دختران- اعتصاب علمی و تعطیلی مدارس را مطالبه میکنند.
📌 ادامه یادداشت در فرستهی بعد 👇🏻
#مسمومیت_ترکیبی
#مسمومیت_مدارس
#تهاجم_هیبریدی
#خط_تبیین
@Manahejj
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی
📝 بخش دوم
🖋 علی مهدوی
❓در مواجهه با این «مسمومیت ترکیبی» چه باید کرد؟
1⃣ وظیفه مسؤولین:
🔺 یکپارچگی ساختار اطلاعرسانی و پرهیز از اینکه هر مقام مسؤولی بدون هماهنگی نظرات و محتملات شخصی خویش را عنوان کند.
🔻 مضاف بر اینکه #روایت_اول و سرعت در اطلاعرسانی، امر لازمی است که متأسفانه در این زمینه همچنان توفیقات لازم را نداریم و باید فکری کرد.
2⃣ وظیفه خواص و طلاب:
🔺 طلاب همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردهاند، نباید از واجب فوری «جهاد تبیین» غفلت کنند. با تبلیغ چهره به چهره بین مردم، با تبیین بین اقوام و دوستان، خط عملیاتی دشمن و اهداف شوم وی را باید تبیین کرد.
🔻 همچنین بسیار مراقب باشیم با حرفهای یأسآلود، دشمن را در نیل به اهدافش یاری نکنیم؛ خصوصا افرادی که تریبون دارند، باید بیش از گذشته مراقب مواضع خویش باشند.
3⃣ وظیفه عموم مردم:
🔺 در عین حال که از مسؤولین ذیربط باید مطالبه کرد تا با نهایت دقت به وظایف خود عمل کنند؛ اما مردم هم با دعوت یکدیگر به آرامش، بایستی از اقدامات هیجانی پرهیز کنند. کاری که کانالدارهای رسانهای جبهه انقلاب، تاکنون در انجام آن، آنگونه که باید موفق نبودهاند! نمونه آن واکنشهای هیجانی در «داستان پیروز» بود!
🔻 رفتارها و مواضع احساسی و هیجانی و در عین حال نسنجیده و یأسآفرین، دقیقا همان چیزی است که امروز دشمن در تعقیب آن است.
✅ تقویت همدلی و اتحاد ملی بزرگترین راهبرد و راه نجات از فتنههای گوناگون، خصوصا فتنههای ترکیبی کنونی است.
♨️ بیترديد این مسمومیت ترکیبی، قویتر از جنگ ترکیبی چند وجهی پاییز امسال نیست و فتنهگران خارجی و داخلی باز هم رسوا و دستپاچه خواهند شد؛
منتظر گریههای رجوی و پهلوی و علینژاد باشید!
#مسمومیت_ترکیبی
#مسمومیت_مدارس
#تهاجم_هیبریدی
#خط_تبیین
@Manahejj
🌀 یکی از برکات روحانیت شیعه در جهان
🔸 اینجا مدرسه اسلامی امام صادق علیه السلام در شهر «فری تاون» پایتخت کشور سیرالئون است و اینها دانش آموزان دوره دوم تحصیلی هستند.
🔺 بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز در ۲۴ کلاس ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در ۵ طبقه (حداکثر طبقات عادی مدارس در این کشور ۲ طبقه است) مشغول تحصیل هستند.
🔻 این مدرسه یکی از بهترین مدارس این کشور است که بخاطر اسلامی بودن مدرسه و آموزشهای خاص اسلامی آن، از سوی خانواده های زیادی متقاضی ثبت نام دارد، ولی به علت کمبود جا مجبور به گزینش و عدم پذیرش همه متقاضیان است.
♨️ گفتنی است مدیر این مدرسه از فارغالتحصیلان جامعة المصطفی العالمیة در ایران است.
#برکات_روحانیت
#حوزه_بین_الملل
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ثبت_نام_آغاز_شد...
📗 "بهشت اندیشه"
سفر مجازیِ 0⃣8⃣ روزه با کتاب ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن))
👥 ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی
شروع دوره: از ۱۹ فرودین ماه ۱۴۰۲
🌀 مزایا:
● بهرهمندی از تدریس کتاب
● برگزاری جلسات آنلاین با اساتید دوره
● خریداری کتاب با ۱۰ درصد تخفیف و پست رایگان
● اعطای گواهینامه معتبر در پایان دوره
● اعطای هدایا به نفرات برتر
📆 #ثبت_نام: ۱۱ لغایت ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
📲 همسفر ما باشید از طریق 🔻
https://survey.porsline.ir/s/kNrIJbsA
#سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری)
🌐 خانه طلاب جوان
🌀 حدِ واجبِ محاسبه!
🔸️ [آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول میدهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم!
🔹️ [اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور میدهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبهای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند.
۱۳۹۰/۰۷/۱۷
#استغفار
#تهذیب
@mesbahyazdi_ir
@Manahejj
🌀 تربیت مدرس! برای تدریس در کجا؟!
📝 مطالبهای از مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران
🖋 نام محفوظ | بخش نخست
🔸 تنها مجموعه «تربیت مدرس» وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم که به طور رسمی امکان تحصیل و زندگی خوابگاهی برای طلاب خواهر فراهم کرده است مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها است.
این مرکز، خدمتی کمنظیر در حوزه علمیه خواهران است؛ از این جهت که بانوان طلبه از ابتدای ثبتنام و ورود در این مرکز آموزش عالی، دغدغه اسکان ندارند.
🔹 برای ثبت نام این مجموعه در مقطع سطح سه، اجازه مدرسه محل تحصیل طلاب لازم است؛ زیرا شاگردان این مجموعه برای تدریس در مدارس حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور تربیت میشوند؛ از این رو لازم است مدارس شهرستانها بر اساس نیاز، طلاب مستعد را به مرکز تربیت مدرس معرفی نمایند و متعهد شوند که این طلاب پس از اتمام تحصیل در تربیت مدرس، در مدارس(حوزههای علمیه خواهران) همان شهرستانها به کار گرفته شوند.
🔺 مشکل از آنجایی شروع میشود که مرکز مدیریت با وجود هزینهها و امکاناتی که متقبل میشود – نظیر فراهمکردن اسکان، تغذیه و بالاتر از همه اساتید برتر به مدت سه سال تحصیلی- برای تربیت مدرسان آینده، اما بسیاری از این دانشآموختگان پس از اتمام تحصیل و بازگشت به شهرستان، هیچ جایگاهی برای تدریس ندارند!!
🔻 زیرا جایگاه تدریس دروس به اساتیدی ارائه میشود که معمولا به صورت غیر حضوری سطح سه رشته تفسیر را گذراندهاند و به دلیل نیاز آن مقطع مدرسه به استاد، این افراد مجوز تدریس دروس فقه، اصول، فلسفه، منطق، کلام و ادبیات عرب هم گرفتهاند و اینک مدارس بسیاری (نه همه) با وجود تعهد بهکارگیری «طلاب تربیت مدرس» تمایلی به جذب استاد جدید ندارند.
در بهترین حالت چند واحد به دانشاموختگان تربیت مدرس داده میشود ولی در هرحال اساتید باسابقه و غیر متخصص، مقدماند.
♨️ بدتر اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز تربیت مدرس، هیچ قانون الزامآوری برای به کارگیری این افراد ندارد.
📌 ادامه دارد...
#یادداشت_مهمان
#حوزه_خواهران
#تربیت_مدرس
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 بهانهای دیگر برای قمستیزی! 🔸 مدتی است اقدامات خرابکارانه در برخی مدارس قم رخ میدهد؛ مسمومیتها
🌀 بازداشت سردبیر قم نیوز
🔸 علی پورطباطبایی معروف به خیزران و سردبیر سایت محلی قمنیوز که خبرپراکنی او از موارد متعدد دروغ و مطالب غیرواقع بارها خوراک رسانههای تروریستی مانند سعودی اینترنشنال شده است، سرانجام توسط دستگاه قضایی بازداشت شد.
🔹 وی از شروع ماجرای مسمومیتهای مشکوک مدارس قم، حضور پررنگتری در رسانهها پیدا کرد و اولین کسی بود که با کار رسانهای، سرخط حمله به جریانهای دینی و اتهامزنی به مذهب و همچنین بهانهی امتداد قمهراسی را به رسانههای ضدانقلاب داد و استناد به مطالبش، وی را به محور «دینهراسی» تبدیل کرد.
🔹 پورطباطبایی در تاریخ ۲۵ بهمن با انتشار یادداشتی از نفیسه مرادی، نخستین اتهامزنی به مذهب در ماجرای مسمومیت را کلید زد که پس یک روز با فرار به جلو و اقرار به اشتباه خود، این یادداشت را حذف کرد.
🔺 نکتهی قابل تأمل در مسمومیتهای سریالی این است که با وجود گذشت دو تا سه ماه از آغاز مسمومیتها در قم، مادامی که خبرهای مربوط به قم، رسانهای نشد (پروژه قمهراسی) مسمومیتی در مدارس دیگر شهرها اتفاق نیافتاد. این یعنی سناریوی قمهراسی و اتهام علیه دین و دینداران از گزینههای جدی این توطئه در محافل رسانهای غرب بوده است.
♨️ گفتنی است پس از انتشار خبر بازداشت پورطباطبایی، حساب وی در توییتر از دسترس خارج شد! اطلاعاتی که بسیاری از ارتباطات داخلی و خارجی وی را میتوانست برملا کند!
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 آگاهی بیشتر:
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی
https://eitaa.com/manahejj/6273
#پروژه_قم_هراسی
#خط_تبیین
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 از داعش نامرئی چه میدانید؟
🎥 مرکز اعتدال عربستان
♨️ جنگ جهانی رسانهای برای تضعیف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت
#خط_تبیین
#نشر_حداکثری
@Manahejj
🌀 منشور شورای عالی
📝 سنجهی توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزههای علمیه
🔸 سی سال پیش، شورای عالی حوزههای علمیه بنیان نهاده شد تا ظرفیتهای عظیم حوزههای علمیه به بهرهبرداری مطلوب و حداکثری برسد.
♨️ امام خامنهای در همان زمان (۲۴ آبان ۱۳۷۱) با صدور پیامی، ضمن تقدیر از پایهگذاری این اقدام مبارک، موارد مهمی را متذکر شدند که حاکی از اولویتهای اساسی پیش روی این شورا بود.
✅ از این پیام مهم تاریخی، به عنوان «منشور شورای عالی حوزههای علمیه» میتوان یاد کرد که بررسی وضع موجود حوزههای علمیه با مطالبات سی سالهی ولیّ فقیه آیت الله العظمی خامنهای دام ظلّه، نشانگر کارنامه و آگاهی از میزان توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزههای علمیه است.
📋 بخشی از پیام امام خامنهای:
«همین اندازه باید گفت که این اقدام (تأسیس شورای عالی)، قادر است گنجینهی عظیم حوزه را به سطح شایستهای از بهرهدهی برای اسلام و مسلمین برساند که به تحقیق، چندین برابر بهرهدهی کنونی آن (پیش از تأسیس شورای عالی) است...
#شیرینی این اقدام، هنگامی به درستی چشیده میشود که تلخکامی ناشی از بهرهگیرینشدن از همهی ظرفیت این ذخیرهی الهی [در حوزه علمیه] در عین نیاز مبرمی که به آن هست، به درستی حس شده باشد، و چه بسیار بزرگان و پیشگامان و دلسوزانی که در این تلخکامی، زندگی را وداع گفتند.
📌 به مرور به بازخوانی بندهای یازدهگانهی این پیام تاریخی (منشور شورای عالی) در رسانه حوزوی مناهج میپردازیم...
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
@Manahejj
اعمال شب نیمه شعبان.pdf
1.36M
🌀 اعمال شب نیمه شعبان
❇️ فضیلت احیای شب نیمه شعبان:
✅ پرفضیلتترین شبها پس از شب قدر
✅ شب فضل و مغفرت الهی که هیچ سائلی را خدا در آن رد نمیکند
✅ حق تعالی شب قدر را برای پیامبر صلوات الله علیه قرار داد و شب نیمه شعبان را برای اهل بیت علیهم السلام
✅ توصیه ائمه علیهمالسلام به شب زندهداری و دعا و ذکر برای نیل به مقام قرب الهی
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سُئِلَ اَلْبَاقِرُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ فَضْلِ لَيْلَةِ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ، فِيهَا يَمْنَحُ اَللَّهُ تَعَالَى اَلْعِبَادَ فَضْلَهُ وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِي اَلْقُرْبَةِ إِلَى اَللَّهِ فِيهَا فَإِنَّهَا لَيْلَةٌ آلَى اَللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ أَنْ لاَ يَرُدَّ سَائِلاً لَهُ فِيهَا مَا لَمْ يَسْأَلْ مَعْصِيَةً وَ إِنَّهَا اَللَّيْلَةُ اَلَّتِي جَعَلَهَا اَللَّهُ لَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ، بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ لِنَبِيِّنَا صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، فَاجْتَهِدُوا فِي اَلدُّعَاءِ وَ اَلثَّنَاءِ عَلَى اَللَّهِ...
📗 وسائل الشیعة، ج ۸، ص ۱۰۶
#مراقبه
@Manahejj
هدایت شده از سایه بان 📻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاریخ، درباره ولادت امام زمان عج چی میگه؟
#نیمه_شعبان
#امام_زمان
📚 الفصل فی الملل و الاهواء و النحل(۷۷/۴) و سیر اعلام النبلاء ط رسالة (۱۱۹/۱۳)
🖌 پادکست شماره ۴۰
╔═🍃🌸════╗
@radiosayeban
╚════🌸🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 او کنارت هست...
حتی اگر همه رهایت کردند!
❓شده هرروز متوسل بشی به حضرتش؟
شده غافل نشی از سلام هرروز و هرشب به امام حی و حاضر و ناظرمان؟
❇️ امشب یجور دیگه به امام و ملجأ و پناه خودت متوسل شو...
سرباز حضرت، عنایت ویژهتری شامل حالش خواهد بود، اگر نیت و هدفش سربازی و زمینهسازی ظهور باشه...
#تجدید_عهد
#رحمت_حضرت
#امام_زمان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم
🎥 امام خامنهای
💐 سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه بر همه منتظرین و محبین حضرتش تهنیت باد.
#امام_زمان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 انجمن حجتیه و پارادوکس رفتاری
🎥 حجتالاسلام والمسلمین ایمانیمقدم، مبلغ بین الملل
🌐 تنبیه الأمة
📌 مناهج:
✅ یادی کنیم از امام انقلاب و شهیدان، خمینی کبیر قدس سره که منشأ تجلی نام امام زمان ارواحنا فداه در این سرزمین بود.
✅ آثار و برکات جمهوری اسلامی در اعتلای نام اسلام و امام زمان و گسترش تشیع قابل شمارش نیست. جهانیشدن سرود سلام فرمانده یا الگوگیری از مقاومت، به امید زمینهسازی ظهور و ... همگی مرهون قیام خالصانهی امام خمینی و شاگرد مکتب وی امام خامنهای دام ظلّه است.
♨️ شواهد این ادعا امروز بر همه عیان است. انجمن حجتیه یا طرفداران شیعه انگلیسی و آمریکایی، کدام یک توانستهاند چنین برکات و نصرتی برای دین و اهل بیت علیهم السلام داشته باشند؟ جز حرکت در پازل دشمن؟
#انجمن_حجتیه
#مهدویت
#جمهوری_اسلامی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شهید شعبان
🎥 به یاد مرحوم شیخ احمد کافی
✅ وصیت شیخ احمد کافی چه بود و چرا به آن عمل نشد؟
✅ مؤسس ۷۲ مهدیه در سراسر کشور
✅ ارتباط امام خمینی و شیخ احمد کافی
🔺 آشنایی با منتظر خستگیناپذیری که در روز نیمه شعبان به شهادت رسید و بزرگترین جریان فرهنگی در حوزه مهدویت را با سخنرانیها و فعالیتهایش سامان داد.
#شیخ_احمد_کافی
#مهدویت
@Manahejj
🌀 زندگی همین بود همین!
◾️ شیخ مسعود دیانی مجری برنامه سوره امروز درگذشت
📝 یادداشت وی، تلنگر و تذکری لازم است:
📅 یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
🔸ماشیندار شدیم؛ بعد از یک سال آن صبحی که خبر آمد در قرعهکشی برنده شدیم در خاطرم بود ساکن خانه خیابان نادری بودیم بچهها خواب بودند.
🔹من از خانه بیرون زده بودم بلوار کشاورز را به سمت میدان ولیعصر میرفتم که برای صبحانه کیک بخرم پیامک آمد که خبر خوششانسی ما را بدهد. با کیک صبحانه و خبر شاد برگشتم خانه.
🔹در این یکسال با ارغوان و فاطمه با ماشین نداشته رؤیا بازی میکردیم گاهی میفروختیمش ماشین بزرگتری میگرفتیم از آن ماشینهای قدبلند. گاهی میفروختیمش ماشین ارزانتری میخریدیم. سفر میرفتیم دور و نزدیک برای صندلیهای عقب تلویزیون میخریدیم و یک فلش پر میکردیم از موسیقیهای دوستداشتنی برای جادهها.
♨️حالا ماشین داشتیم. رؤیا؟ نه. آنچه از زبان آدمها بیرون میآمد دعا بود. نه رؤيا: «ان شاء الله خوب میشوید باهاش سفر میروید آدم موقع بافتن رؤیاهایش دل و دماغ دارد. در رنجوری و بیماری ندارد.
🔹من حتی از تحویلگرفتنش عاجز بودم. بچههای ایران خودرو از حالم خبردار بودند. ماشین را به فاطمه دادند. قرار بود سفید باشد. آن آخریها سیاهش
کردیم.
🔹از وقتی آمده بود، گوشه پارکینگ خوابیده بود. چادری بر سر کشیده بی آنکه کسی سراغی از او بگیرد. ارغوان حتی نخواست که ببیندش؛ سراغی هم نگرفت؛ با آنکه خواستههای او را داشت؛ سانروف داشت و از صندلی عقب به صندوق راه وجود داشت.
یک سال قبل گمان دیگری داشتیم؛ یک ماه قبل هم. زندگی همین بود. همین.
فاتحهای هدیه کنیم
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 منشور شورای عالی 📝 سنجهی توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزههای علمیه 🔸 سی سال پیش، شورای عالی
🌀 سه دهه فرصت طلایی
📝 منشور شورای عالی/ ۱
❇️ اکنون با این توجه که: هدف از نظم و کارآئی حوزهی علمیه، گسترش هدایت الهی در همهجا و رساندن علم دین به آن سطحی است که قادر باشد همهی گرههای ذهنی و عملی بشر را در دنیای پییچیدهی امروز با سرانگشت گرهگشای دین خدا باز کند، میتوان فهمید در راه آن چه مجاهدت و تلاش پرحجم و با کیفیتی لازم است.
امروز که راه برای این مجاهدت باز است، درنگ و کوتاهی از هیچکس پسندیده نیست.
📌 مناهج:
طی سی سال گذشته، شورای عالی تا چه حد توانست این آرمان را برآورده سازد؟
مجاهدت + تلاش پرحجم و باکیفیتی که منتج به گسترش هدایت الهی و بازکردن گرههای ذهنی و عملی بشر شود...
🖋 امام خامنهای؛ ۲۴ آبان ۱۳۷۱
📌 ادامه دارد...
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#منشور_شورای_عالی
@Manahejj
🌀 چرا روسریها برداشته نمیشود؟
📝 نتایج جالب یک نظرسنجی درباره حجاب
🔸 نتایج نظرسنجی کشوری روزنامه همشهری نشان میدهد ۷۹ درصد زنان حتی درصورت لغو قانون حجاب، حجاب خود را نگه میدارند.
این نظرسنجی در سطح ۹ کلانشهر کشور به انجام رسید.
📈 گزارش کامل
🗂 #دینداری_مردم
#حجاب
@Manahejj
🌀 میدان دادن به نوآوری علمی
📝 منشور شورای عالی/ ۲
❇️ حوزه علمیه مشتمل بر میراث گرانبهائی از روشها و تجربهها و اندوختههای علمی است.
برای بهرهبردن از این تراث فنی و علمی و افزودن بر آن، باید از نیروی ابتکار و خلاقیت، استفاده کرد...
✅ حوزه باید راه را بر نوآوری علمی و فنی فرزندان خود باز کنند و تازههای بازار رایج علم دین را به چشم تقدیر بنگرند و صاحبان آنرا تشویق کنند و در عین حال، تصرف ناشیانه و خودسرانه در بنیادهای سنتی را مجاز نشمرد و به اعمال نظرهای جاهلانه و مغرضانه، میدان رشد و جولان ندهد.
🖋 امام خامنهای؛ ۲۴ آبان ۱۳۷۱
⏱ ۳۰ سال گذشت
📌 ادامه دارد...
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#منشور_شورای_عالی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 جای خالی سیاستگذاری در شورای عالی، برای تولید علم
📝 نواقص شورای عالی
🎥 امام خامنهای
📌 مناهج:
⏱ هنوز روشن نیست، تصمیم شورای عالی برای اولویتهای مهم سی سال روی زمینمانده چیست!
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#منشور_شورای_عالی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شاخصترین روحانی ملیشدن صنعت نفت
🎥 ۲۳ اسفند ۱۳۴۰ش، سالروز ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی
🔺 مجتهد دانشآموخته حوزه علمیه نجف
🔺 مبارز علیه استکبار و طاغوت در عراق و ایران
#علمای_مجاهد
#آیت_الله_کاشانی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 اقدامات تحولی حوزه علمیه در دوره جدید شورای عالی و مدیریت حوزه
🌐 خبرگزاریحوزه
📌 مناهج:
1⃣ کدام تحول؟
اینکه پس از ۳۰ سال از تشکیل شورای عالی و مرکز مدیریت، نام این اقدامات - ولو اقدامات خوبی هستند- را #تحول، بگذاریم و به عنوان #دستاورد به خود ببالیم، حقیقتا تحقیر معنای تحول است.
هر تغییری را میتوان تحول نامید؟! آن هم زمانی که مطالبات بسیار عظیمی از حوزههای علمیه وجود دارد که روی زمین و بلاتکلیف ماندهاند!
2⃣ دستاوردسازی؟
در کلیپ فوق ادعا شده است بدون امتحان شفاهی پایه ۸ میتوان مدرک سطح ۲ گرفت!!
در صورتی که چنین چیزی واقعیت نداشته و تاکنون نه مصوبهای در این زمینه اعلام رسمی شده است و همچنین بخش مدارج علمی بدون شفاهی پایه ۸، مدرک سطح ۲ صادر نمیکند.
امیدواریم هرچه زودتر روشن شود که منظور از مدرک سطح ۲ بدون امتحان شفاهی چیست؟ آیا دستاوردی برای آینده است و اکنون با شتابزدگی رسانهای شده است؟ یا اینکه از اساس مطلبی خلاف واقع به عنوان دستاورد منعکس شده است؟
♨️ افکار عمومی بدنه حوزههای علمیه، منتظر پاسخ رسمی نهادهای مربوط هستند.
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj