eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.7هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.5هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله: هرکس ازلعن نمودن کسیکه خدااورا لعنت نموده خودداری نماید؛ لعنت خدابراو باد 📚بحارالأنوار، ۲۰۲/۲ 🔻امیرالمؤمنین علیه‌السلام: خدا رحمت کند سلمان واباذر ومقداد را؛ هیچکس به اندازه ایشان آندو (عمر وابابکر)را نشناخت و ازآنان بیزاری نجست وآنان را لعنت ننمود 📚سلیم بن قیس،ص۹۲۱ 🔻امیرالمؤمنین علیه‌السلام: شگفتا چگونه این امت دلباخته خلفا(عمر وابابکر)شدند؟ چه محبتی از آنها ومعتقدین آنها به دل دارند؟ 📚سلیم بن قیس،ص۲۰۷ 🔻امیرالمؤمنین علیه‌السلام: والله اگر اين امت با پاي برهنه درحاليكه برسر خود خاكستر ريخته باشند وگريه كنند وبركساني كه آنها را گمراه كرد‌ه‌اند لعنت كنند باز اين امت درلعنت كم كاري كرده‌اند 📚بحارالأنوار، ۱۲۶/۳۰ 🔻در دعای صنمی قریش: خداوندا لعنت کند دوبت قریش(ابوبکر وعمر) و دومشرک آن‌را، و دوسرکرده ضلالت را، وآندو دروغ پرداز را، دخترآنان (عایشه وحفصه) را، آن دو نفری که فرمانت را زیر پا نهادند، و وحی تورا نپذیرفتند، ونعمت رسولت را انکار کردند، ونافرمانی پیامبرت را کردند. 📚 بحارالأنوار، ۲۴۰/۸۵ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔷🔶 ؟! 👈🏼👈🏼 در عصر شیخ مفید‌(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، یکی از علمای بزرگ مکتب خلفا، در بغداد مجلس درسی داشت، و به نام خوانده می‌شد. روزی قاضی عبدالجبّار در مجلس درس خود نشسته بود، شاگردانش از سنّی و شیعه حاضر بودند، در آن روز شیخ مفید‌ نیز به آن مجلس وارد شد و دم در نشست، قاضی تا آن روز شیخ مفید را ندیده بود، ولی وصفش را شنیده بود. 🔻 پس از لحظه‌ای، شیخ مفید به قاضی رو کرد و گفت: «آیا اجازه می‌دهی، در حضور این دانشمندان، سؤالی از شما ‌کنم؟» بپرس. شیخ مفید: این حدیثی که شیعیان روایت می‌‌کنند که پیامبر‌ اکرم (صلّی‌ الله علیه وآله) در صحرای غدیر، درباره حضرت علی‌ (علیه‌السّلام) فرمودند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ: هر کس که من مولای اویم، پس علی‌ مولای اوست». آیا این حدیث صحیح است و یا این‌که شیعه آن را به دروغ ساخته است؟ این روایت،صحیح است. شیخ مفید: منظور از کلمه «مولی» در این روایت چیست؟ منظور، آقائی و اولویّت است. 🔻 شیخ مفید: اگر چنین است پس طبق فرموده پیامبر‌ـ صلّی‌ الله علیه وآله ـ،‌ علی‌ـ علیه‌السّلام ـ آقائی و اولویّت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنی‌ها بین شیعه و سنّی برای چیست؟ 🔻 قاضی گفت: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی خلافت ابوبکر، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترک نمی‌کند!! 🔻 شیخ مفید: شما درباره این حدیث چه می‌گویید که پیامبر‌ اکرم (صلّی‌ الله علیه وآله)، در شأن حضرت علی‌ (علیه‌السّلام) فرمودند: «یَا عَلیُّ حَرْبُك حَرْبِی وَسِلْمُك سِلمِی»، ای علی! جنگ تو،‌ جنگ من است، و صلح تو،‌ صلح من است. این حدیث،‌ صحیح است. شیخ مفید: بنابراین آنان‌که جنگ جَمَل را به راه انداختند مانند طلحه و زبیر و عایشه و...و با علی ـ علیه السّلام ـ جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص رسول خدا‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ جنگیده باشند) و کافر باشند. ای برادر! آن‌ها (طلحه و زبیر و ...) توبه کردند. 🔻 شیخ مفید: جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در این‌که پدید آورندگان جنگ، توبه کرده‌اند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت کرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترک نمی‌کند! 🔻 قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند کرد و گفت : «تو کیستی؟» گفت من خادم شما محمّد‌‌‌بن محمّد‌بن نعمان هستم. قاضی همان‌دم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید... 📚 مجالس المؤمنین، ج۱ ص۲۰۰_۲۰۱ (مجلس پنجم) 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلی‌الله‌علیه‌وآله 🌿 هر کس فقط یک مرتبه ...| 👈🏼 ابن بابویه از ابوحمزه روایت کرده است که از امام جعفر صادق (سلام الله علیه) پرسیدم که چگونه صلوات فرستم بر (محمد و آل محمد)؟ ♻️ فرمود: که می‌گویید:  صَلَواتُ اللهِ وَصَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَأنْبِیائِهِ وَرُسُلِهِ وَجَمیعِ خَلْقِهِ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَالسَّلامِ عَلَیْهِ وَعَلَیهِم وَرَحَمهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ. 🍃 عرض کردم چه خواهد بود ثواب آن؟ فرمودند: به خدا قسم از گناهان بیرون می‌آیی، مانند روزی که از مادر متولد شده‌ای. 📚 معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص۱۲۳ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🌿 (قسمت سوم) 👈🏼 عرفان عملی چیست؟! باسمه جلت اسمائه عرفان عملی صحیح عبارت است از: 🔻 عمل به وظایف شرعی شامل انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات که معصومین (علیهم‌السلام) فرموده‌اند. 🔻 غیر از اینها سرابی است که شخص تشنه آن را آب می‌پندارد اما وقتی به سراغ آن می‌رود، چیزی نمی‌یابد. 🆔 https://t.me/rohani_ir/847 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🌿 (قسمت چهارم) 👈🏼سوال: نظر حضرتعالی در مورد عرفان چه است؟ آیا من به مباحث عرفان وارد شوم یا نه؟ باسمه جلت اسمائه هیچ فرد متدینی منکر اصالت عرفان به معنی حقیقی آن نمی‌باشد. و اما عرفان حقیقی برخاسته از قرآن مجید و احادیث معصومین علیهم‌السلام است و مقدمه عرفان حقیقی شناخت امام زمان ارواحنا فداه است. 🔻 و اما عارف‌نمایان که عشق را جایگزین عقل نموده و احادیث جعلی در تعریف عشق و عاشقی در آثارشان ذکر می نمایند از آنان باید دوری جست. 🔻 حضرت امیر علیه‌السلام می‌فرماید: إنّما الأئمّةُ قُوّامُ اللّهِ على خَلْقِهِ، وعُرَفاؤهُ على عِبادِهِ، ولا یدْخُلُ الجنّةَ إلّا مَنْ عَرَفَهُمْ وعَرَفُوهُ، ولا یدْخُلُ النّارَ إلّا مَنْ أنْکرَهُمْ وأنْکروهُ. (همانا امامان از جانب خدا تدبیر کننده کار مردمانند و کار گزاران او بر بندگانش. به بهشت در نمى آید مگر کسى که آنان را بشناسد و آنها نیز او را، و به دوزخ وارد نمى شود مگر کسى که ایشان را انکار کند و ایشان نیز او را نشناسند و نپذیرند. نهج البلاغة، خطبة ۱۵۲) 🔻 بنابراین از عرفان‌نمایان که گاهی مثنوی را بالاتر از قرآن می‌دانند، و گاهی هم یک تار سبیل خود را معادل قرآن می‌دانند و می‌گویند: اذا ظهرت الحقائق بطلت الشرایع، باید دوری جست. 🔻 این رشته سر دراز دارد و با این مختصر بجائی نمی‌رسد. من به شما توصیه می‌کنم فقط راه قرآن و پیغمبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام را ادامه دهید که به سعادت ابدی نائل خواهید شد و گول الفاظ را نخورید. 🆔 https://t.me/rohani_ir/1432 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
636993075658623188.mp3
950.6K
🍃 یکی از مستحبات شب‌جمعه، خواندن سوره‌ی مبارکه‌ی واقعه هست 👈🏼 قرائت سوره‌ی مبارکه‌ی واقعه باصدای: استاد شهریار پرهیزگار 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
صلی‌الله‌علیه‌وآله دو عیسی دم دو موسی ید دو حسن خالق سرمد یکی صادق یکی احمد یکی عالی یکی اعلا یکی بنیانگر مکتب یکی آرنده ی مذهبی یکی انوار را مشعل یکی اسرار را گویا یکی از مکه انوار رخش تابید در عالم یکی شد در مدینه آفتاب طلعتش پیدا یکی نور نبوت را به دل ها تافت تا محشر یکی نور ولایت را ز نو کرد از دمش احیا رسد آوای قال الصادق و قال رسول الله به گوش اهل عالم تا که این عالم بود بر پا یکی جان گرامی در دو جسم پاک و پاکیزه دو تن اما چو ذات یک تا هر دو بی همتا محمد کیست جان جان جان عالم خلقت که گر نازی کند در هم فرو ریزد همه دنیا محمد کیست روح پاک کل انبیا در تن که حتی در عدم بودند بی او انبیا یک جا محمد کیست مولایی که مولانا علی گوید منم عبد و رسول الله بر من رهبر و مولا محمد از زمان ها پیشتر می زیست با خالق محمد از مکان پیموده ره تا اوج او دانی محمد محور عالم محمد رهبر آدم محمد منجی هستی محمد سید بطحا محمد کیست آنکو بوده قرآن دفتر مدحش که وصفش را نداند کس به غیر از قادر دانا محمد را کسی نشناخت جز حق و علی هرگز چنان که جز خدا و او کسی نشناخت حیدر را 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به محشر جُنب و جوشش را ببیند تمـام فـکر و هــوشـش را بـبیـند -عـدوی مرتـضـی و جَنـت حـق؟ مـگر کـه پشـت گوشـش را ببیـند..” 🔥 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar