eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ذریه طیبه
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 🚀 مطابق آخرين نتيجه 🚀 🍃 علامه طهرانی 🍃 🔦 اين حقير روزى به يكى از پزشكان حاذق و بصير و متعهّد ... گفتم: سلامت و سعادت زن در اينست كه: يا حامله باشد و يا بچّه در زير پستان خود داشته باشد. قدرى تأمّل كرد و گفت: آقا اين گفتار، مطابق آخرين نتيجه كنگره‌هاى پزشكى است كه امسال در آمريكا برگزار شده است... 🔦 آنگاه گفت: طبق آخرين مدارك و آمار، دخترانى كه قبل از هجده سال بچّه بزايند سرطان پستان نميگيرند. و هر چه ديرتر بچّه بزايند، درصدِ خطر تهديد سرطان پستان در آنها زياد مى‌شود؛ تا چون از سنّ سى سالگى بگذرند خطر سرطان پستان به نحو مضاعف بالا ميرود. امّا زنانى كه اصلًا ازدواج نكنند و بچّه نياورند، درصد خطر سرطان پستان در آنها سرسام آور است. nooremojarrad.com
هدایت شده از یک آیه در روز
🔹مَتاعاً قبلا بیان شد که ▪️ماده «متع» در اصل بر منفعت و بهره‌وری دلالت دارد؛ و در تفاوتش با نفع، برخی گفته‌اند نفعی است که مدتی ادامه داشته باشد و برخی گفته‌اند نفع و منفعتی است که همراه با لذت و رفع حاجت باشد، مخصوصا اگر انسان لذتش را زود درک کند مانند لذت پولدار شدن؛ در حالی که نفع در جایی که برای رسیدن به لذت باید صبر کرد نیز به کار می‌رود. ▪️«متاع»، هم به معنای مصدری به کار می‌رود (به معنای بهره‌مند شدن و نفع بردن)، و هم به معنای آن چیزی که مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد، که به هر چیزی که به نحوی از آن بتوان استفاده کرد اطلاق می‌شود و در بسیاری از آیات قرآن هر دو می‌تواند مد نظر بوده باشد: (قُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَلِيلٌ‏؛ نساء/۷۷) و جمع آن «أَمْتِعَة» (أَمْتِعَتِكُمْ؛ نساء/۱۰۲) می‌باشد. ▪️«مُتْعَة» نیز به معنای چیزی است که برای رفع نیاز استفاده می‌شود و به نحو اصطلاحی، با دو تعبیر «متعه نکاح» و «متعه حج» مواجهیم؛ که اولی همان است که «ازدواج موقت» نامیده می‌شود که تفاوت مهمش با ازدواج عادی این است که زمانش معلوم است و با پایان زمان، بدون طلاق از هم جدا می‌شوند [و در قرآن کریم با تعبیر «استمتع» از آن یاد شده «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُ» (نساء/۲۴)]؛ و و دومی آن است که انسان عمره را به حج ملحق کند «فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ‏» (بقرة/۱۹۶) و از خلیفه دوم روایت شده است که «مُتْعَتَانِ كَانَتَا عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ ص، وَأَنَا أَنْهَى عَنْهُمَا وَأُعَاقِبُ عَلَيْهِمَا: دو متعه در زمان پیامبر رایج بود اما من از آن دو نهی کردم و هرکس انجامش دهد مجازاتش می‌کند». ▪️همچنین به طور اصطلاحی، دو کلمه «متعه» و «متاع» هم به صورت اسم (مثلا: وَ لِلْمُطَلَّقاتِ مَتاعٌ بِالْمَعْرُوفِ‏؛ بقرة/۲۴۱) وهم به صورت فعل (مثلا: وَ مَتِّعُوهُنَّ عَلَى الْمُوسِعِ قَدَرُهُ وَ عَلَى الْمُقْتِرِ قَدَرُهُ‏؛ بقرة/۲۳۶) در مورد چیزی که به زن مطلقه می‌دهند تا در ایامی که عده نگه می‌دارد مخارجش تامین باشد نیز گفته می‌شود. 🔖جلسه ۵۱۸ http://yekaye.ir/al-ahzab-33-28/ @yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
. 2️⃣1️⃣ «مُحْصَناتٍ غَیرَ مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ» 💢پاکدامنی در گروی دو شرط است: ⛔️یکی اینکه شخص اهل زناکاری علنی نباشد؛ و ⛔️دیگر اینکه اهل برقراری دوستی مخفیانه با نامحرمان نباشد. 📜و نقل است که در عرب جاهلیت، از زناکاری با نام «سفاح» یاد می‌کردند و اگرچه چنین کاری رواج داشت اما در مجموع آن را ناپسند می‌داشتند و کسی که مرتکب آن می‌شد مذموم بود؛ اما در عین حال برقراری رابطه دوستی این‌چنینی بین آنان، حتی بین زنان آزاد، وجود داشت؛ و کسی که چنین دوستی مخفیانه‌ای داشت (حتی زن شوهردار) مورد مذمت واقع نمی‌شد❗️ 📚الميزان، ج‏4، ص278؛ 🔖و نیز تدبر2 💠نکته تخصصی جامعه‌شناختی: 📝پدیده و این آیه و آنچه درباره وضعیت اجتماعی‌ای که منجر به نزول این تعبیر در این آیه شد گفته‌اند (ر.ک: تدبر2) بخوبی نشان می‌دهد پدیده شومی که با عنوان و از در جامعه ما وارد و عادی‌سازی شده، ریشه در همان دارد. در واقع، این روابط از قدیم‌الایام در برخی جوامع یافت می‌شده؛ اما آنچه امروزه شاید توجه را بیشتر به خود جلب می‌کند رواج فوق‌العاده و بسیار عادی قلمداد شدنِ این پدیده در جوامع غربی است؛ که دیگر آن را از حالت دوستی مخفیانه به دوستی‌ها و روابط علنی کشانده؛ و افراد به بهانه اینکه شناخت درستی از طرف مقابل پیدا کند، به چنین روابطی دست می‌زند و گاه افرادی پیدا می‌شوند که دهها سال با هم زندگی و رابطه جنسی و حتی فرزند مشترک داشته‌اند اما هنوز در اینکه واقعا شایسته ازدواج با همدیگر هستند یا نه، تردید دارند و خود را به عنوان دوست‌پسر و دوست‌دختر همدیگر می‌شناسند و به ازدواج رسمی اقدام نکرده‌اند‼️ 💢درباره چرایی گسترش این‌چنینی این پدیده در جوامع غربی، یک علتش سخت‌گیری‌های کلیسا در امر ازدواج بود: 📛در قوانین کلیسا هرکس فقط یکبار حق ازدواج داشت و حق طلاق وجود نداشت؛ و فرد، چه زن باشد چه مرد، اگر ازدواجش ناموفق بود دیگر تا آخر عمر، جز برقراری روابط نامشروع، چاره‌ای نداشت! در چنین فضایی بسیاری از افراد تصمیم گرفتند که ابتدا مدتی با هم دوست باشند که مطمئن شوند به درد همدیگر می‌خورند یا خیر؛ و این رویه نامطلوب، حتی بعد از اینکه طلاق در جوامع غربی مجاز شد، باز ادامه یافت. 🤔با توجه به چنین سابقه‌ای، در جامعه اسلامی، که از ابتدا هم طلاق، و ازدواج مجدد مجاز بوده، و هم با قانون متعه، افراد می‌توانسته‌اند برای مدت معینی سطوحی از روابط مشترک را تجربه کنند و همدیگر را برای مناسب بودن برای زندگی مشترک بیازمایند، وجود چنین روابطی، جز نوعی ابتذال و خودباختگی و مرعوبیت فرهنگی، هیچ توجیهی ندارد❗️📚برای تفصیل فهم این پدیده و راهکارهای جلوگیری از آن، ر.ک: ، مواجهه‌ای اسلامی با مساله دوستی دختر و پسر (سوزنچی). نشر معارف. @yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
. 9️⃣ 9) «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً» 📜حکایت📜 🤛 مناظره ابوحنیفه و صاحب الطاق در مساله متعه 🤜 روایت شده است که یکبار ابوحنیفه (که بعدها پیروان وی فرقه حنفی از اهل سنت را تشکیل دادند) از مومن الطاق (یکی از علمای شیعه و شاگردان امام صادق ع) پرسید: نظرت درباره متعه چیست؟ آیا گمان می کنی که حلال است؟ گفت: بله. ابوحنیفه گفت: پس چرا به زنانت (مقصود خواهر و یا دختران وی است) دستور نمی دهی که بروند و متعه شوند و از این راه کاسبی کنند؟ مومن الطاق گفت: این گونه نیست که هر کاری که حلال باشد هرکسی بدان اقدام کند؛ مردم قدر و منزلتهای متفاوت دارند و هرکس متناسب با شأنیت خود رفتار می‌کند. بگو ببینم آیا تو گمان می‌کنی نبیذ [شرابی که از خرما یا مویز یا عسل می‌سازند؛ به فتوای ائمه شیعه همانند شراب انگور حرام است اما ابوحنیفه آن را حلال می‌شمرد] حلال است؟ گفت: بله. گفت: پس چرا به زنانت (مقصود خواهر و یا دختران وی است) دستور نمی دهی که در دکانهای نبیذسازی بنشینند و از این راه برای تو کاسبی کنند؟ ابوحنیفه گفت: این به آن در؛ و البته تیر تو نافذتر بود! سپس گفت: ابوجعفر! [= کنیه مومن الطاق] آیه‌ای که در سوره «سأل سائل» [سوره معارج] آمده دلالت بر حرمت متعه دارد [منظورش آیات 29-30 است که رابطه جنسی را فقط با ازدواج حلال می‌شمرد] و روایت نبوی هم دلالت بر نسخ آیه متعه دارد. مومن الطاق گفت: سوره «سأل سائل» مکی است در حالی که آیه متعه مدنی است؛ و روایتی هم که می‌گویی روایت شاذ [روایت نادری که خلاف اصل است] و غیرقابل اعتناست! ابوحنیفه گفت: و آیه میراث هم دلالت بر نسخ متعه دارد. [چون ارث را برای همسر اثبات می‌کند در حالی که متعه ارث نمی برند] گفت: ازدواج بدون ارث بردن در اسلام وجود دارد. ابوحنیفه گفت: از کجا چنین می گویی؟ گفت: اگر مردی از مسلمانان با زنی از اهل کتاب ازدواج کند و سپس آن مرد بمیرد، درباره ارثش چه می‌گویی؟ گفت: آن زن از این مرد ارث نمی‌برد [زیرا بر مبنای وی، اهل کتاب کافرند و کافر از مسلمان ارث نمی‌برد] گفت: پس ازدواج بدون ارث بردن هم ثابت شد. و سپس از هم جدا شدند. 📚الكافی، ج‏5، ص450 @yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
. 7️⃣ «حُرِّمَتْ عَلَیكُمْ أُمَّهاتُكُمْ وَ .... وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ ... وَ أُحِلَّ لَكُمْ ما وَراءَ ذلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِكُمْ مُحْصِنینَ غَیرَ مُسافِحینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً» حرمتها و محدودیتها در ازدواج و برقراری روابط جنسی کاملا معین و محدودند: برخی ممنوعیتها به خاطر روابط نسبی است و برخی به خاطر روابط سببی و اجتماعی؛ اما از این افراد کاملا معین که بگذریم، نه‌تنها ازدواج دائم شرعی با بقیه افراد جامعه، برای همگان مجاز است؛ بلکه انواع دیگری از نکاح شرعی (غیز از ازدواج دائم و تشکیل خانواده) وجود دارد که افراد می‌توانند بدون اینکه مرتکب فحشاء شده باشند (غیر مسافحین) و در حالی که پاکدامنی خود را حفظ کرده‌اند (محصنین) بدان اقدام نمایند؛ که مهمترین آنها () است. 💠درباره در اسلام غیر از ، راه شرعی دیگری برای نکاح و ارتباط مشروع بین دو جنس مخالف وجود دارد و آن ازدواج موقت است. در واقع، در عین حال که اسلام اصرار فراوانی بر ازدواج دائم و تشکیل خانواده دارد، اما چشم خود را بر روی این واقعیت اجتماعی که بسیاری از افراد امکان و شرایط یا علاقه‌ای به تشکیل خانواده ندارند، ویا به هر دلیلی حاضر به پذیرش مسئولیت کامل در خانواده ندارند، نبسته است؛ و برای رفع نیاز این افراد نیز قانونی مقرر کرده است به نام «متعه» یا «ازدواج موقت». ازدواج موقت به لحاظ حقوقی و شرعی همانند ازدواج دائم است که تفاوت اصلی‌اش این است که زمان آن از ابتدا محدود و وابسته به توافق طرفین است و نیز طرفین مسئولیتهای کمتر و آزادی عمل بیشتری دارند (نه نفقه بر مرد واجب است و نه لزوما او رئیس می‌شود؛ هریک، حتی بدون رضایت دیگری، حق جلوگیری از فرزنددار شدن را دارد؛ و از همدیگر ارث نمی‌برند) و گزینه مناسبی است برای کسانی که موقعیت یا علاقه‌ای به تشکیل خانواده ندارند؛ و صرفا درصدد برقراری ارتباطی مشروع با جنس مخالف می‌باشند: خواه ارتباط جنسی یا عاطفی یا ... ؛ و فقط در هر حدی که دلشان بخواهد. 💢برخی از متفکران توضیح داده‌اند فلسفه اصلیِ وضع این قانون از این جهت بوده که ازدواج دائم به تنهائى قادر نبوده است كه در همه شرائط و احوال احتياجات بشر را رفع كند و انحصار به ازدواج دائم مستلزم اين بوده است كه بویژه در اوضاع و شرایطی که فرد به بلوغ جنسی می‌رسد اما امکان تشکیل خانواده را ندارد يا به رهبانيت موقت مكلف گردند و يا در ورطه كمونيسم جنسى غرق شوند» 📚(نظام حقوق زن در اسلام (مطهری)، ص65) و شاید بتوان گفت یک گزینه مناسب برای مدیریت و هدایت روابط نامطلوبی است که امروزه به اسم «دوست-دختر» و «دوست-پسر» بین دختران و پسران در حال شیوع است. 🔖(البته این مساله ابعاد بسیار متنوعی دارد و این گونه نیست که بسادگی به هر دختر و پسری چنین رابطه‌ای توصیه شود؛ که تحلیل ابعاد مختلف این مساله، و چگونگی پرداختن به آن در جامعه امروزی را به تفصیل در کتاب «جنسیت و دوستی، مواجهه‌ای اسلامی با مساله رابطه دوستی دختر و پسر» بحث کرده‌ام.) @yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
🔹8) تعیین محدودیت زمانی و مهریه برای متعه ☀️الف. از امام صادق ع روایت شده است: متعه جز با دو امر حاصل نمی‌شود: مهلت معین و مهریه مشخص. 📚الكافي، ج‏5، ص455 ☀️ب. ابان بن تغلب می‌گوید: به امام صادق ع عرض کردم: وقتی [برای متعه کردن] با وی خلوت کردم چه بگویم؟ فرمود: بگو: با تو ازدواج متعه می‌کنم بر اساس کتاب خدا و سنت پیامبرش؛ در حالی که هیچ ارث بردن و ارث گرفتنی در کار نخواهد بود، به فلان تعداد روز ویا مثلا فلان تعداد سال؛ و به فلان تعداد درهم، و مبلغ مهریه را دقیقا تعیین کن بنا بر آنچه با هم توافق کرده‌اید، کم باشد یا زیاد؛ پس وقتی که گفت:‌ بله، رضایت دادم؛ او زن توست و تو سزاوارترین مردم به او هستی. گفتم: ولی من خجالت می‌کشم که زمان را شرط کنم. فرمود: این بیشتر به ضرر توست! گفتم: چطور؟! فرمود: چون اگر شرط نکنی تبدیل به ازدواج دائم می‌شود و [حتی] در ایام عده [نیز] نفقه‌اش بر تو واجب می‌گردد؛ و وراثت هم در کار خواهد بود و جز با طلاق شرعی حق جدا شدن از او را نداری. 📚الكافي، ج‏5، ص455 ☀️ج. از امام صادق ع روایت شده است که زنی نزد عمر آمد و گفت: من زنا کرده‌ام، مرا پاک گردان. [یعنی حد الهی بر من جاری کن تا از گناه پاک شوم] عمر دستور داد که وی را سنگسار کنند. امیرالمومنین ع را باخبر کردند. ایشان آمد و از زن سوال کرد: چگونه زنا کردی؟ گفت: از بیابان عبور می‌کردم و بشدت تشنه شدم؛ عرب بادیه‌نشینی دیدم و از او آب خواستم؛ او از دادن آب خودداری کرد مگر در ازای اینکه خودم را در اختیار او قرار دهم. وقتی که دیدم تشنگی بسیار غلبه کرده و بر جان خود ترسیدم، به من آب داد و من هم خود را در اختیار او قرار دادم. امیرالمومنین ع فرمود: به پروردگار کعبه سوگند که این مصداق ازدواج [موقت] است [، نه زنا]. 📚الكافي، ج‏5، ص467 @yekaye 👇متن احادیث فوق👇
کتاب صوتی " خار و میخک " اثر شهید یحیی سنوار ترجمه اسماء خواجه زاد تولید ایران صدا با صدای حسن همایی
📗📗 کتاب خار و میخک رمانی جذاب است که توسط شهید یحیی سنوار در دوران حبس ۲۲ ساله اش در زندانهای اسرائیل نوشته شده است. خار و میخک یک اثر داستانی است اما روایت و ستایش روح پایدار غزه است. شهید سنوار در سالهای تاریک اسارت، زیر سایه‌ی زندان‌های دژخیمان قلم بر دست گرفته و داستانی واقعی را بر گوش جهان زمزمه می‌کند. یحیی در این کتاب از خار می‌گوید، خاری که نماد درد و غم و دوری است. و از میخک، که نشانه‌ی امید و موفقیت است. یحیی سنوار با استفاده از مراعات نظیر میان جنگ، اسارت، سلاح و امید، تصویری جامع از دنیای فلسطین ترسیم می‌کند؛ گلوله و باروت، زندان و میله‌های سرد، خاک و خون همه در کنار هم، عناصر زندگی این مردم را شکل داده‌اند. در مقدمه کتاب می‌ خوانیم:« هر چیز دیگری در این کتاب، کاملا واقعی است؛ یا آن را زیسته‌ام و یا بسیاری از این رویدادها را از زبان کسانی که خود و خانواده‌ها و همسایگانشان در طول دهه‌ها در سرزمین عزیز فلسطین تجربه کرده‌اند، شنیده‌ام و دیده‌ام.»
Part01_خار و میخک.mp3
11.52M
📗کتاب صوتی اثر یحیی سنوار قسمت 1⃣
Part02_خار و میخک .mp3
11.92M
📗کتاب صوتی اثر یحیی سنوار قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز خانم در مسجد بهتر است خوانده شود یا خانه؟ جواب صریح نمی دهد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازدواج موقت از زبان شهید مطهری میگه ثواب ندارد گناه دارد؟ دقیقا برچه اساس گناه دارد؟ 🤔
Part03_خار و میخک.mp3
10.89M
📗کتاب صوتی اثر یحیی سنوار قسمت 3⃣
کتاب فروشی روزنامه کیهان، می خواهد نصف حقوق وزارت کار حقوق بدهد ۶ صحفه برگه سوال داده پر کند برای مصاحبه! نیم ساعت هم مصاحبه می گیرد! ته‌ش میگه ما برامون تسلط به برنامه اکسل مهم است خب لامصب این را تو اگهی‌ت می گفتی!
هدایت شده از ذریه طیبه
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 ✨ وقتی خداوند می‌خواهد از حوریان بهشتی تعریف و تمجید کند، می‌فرماید: پرده‌نشینند و از خودنمائى و جلوه‌گرى براى همه‌كس خوددارى می‌كنند؛ نظر آنها بر شوهرشان است و هیچگاه نظر به غیر آنان ندارند ✨ 🍃 علامه طهرانی 🍃 ⛺️ امیر مؤمنان علیه السّلام در وصیتش به امام حسن مجتبى علیه السّلام در «نهج‌البلاغه» میفرماید: «چشمان زنان را با پوشش‌ حجاب از دیدن نامحرمان محفوظ بدار كه شدّت حجاب پاكى آنها را بهتر محفوظ می‌دارد. و بیرون رفتن آنان از منزل، پرخطرتر از وارد كردن مرد نامطمئن به خانه نمى‌باشد. و اگر میتوانى كارى كنى كه جز تو كسى را نشناسند، البتّه انجام بده». ⛺️ و در این مطلب گفتار خداى عزّوجلّ كافى است كه در مقام بیان حوریان بهشتى و تعریف و تمجید آنها میفرماید: ﴿حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيامِ‌﴾. (سوره الرحمّن (٥٥) آيه ٧٢) چون خیام جمع خیمه است و آن به معناى چادرى است كه بر روى زمین برپا میكنند؛ و مراد از مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيامِ‌ آنست كه آنها پرده‌نشینند و مصون و محفوظ بوده و از خودنمائى و جلوه گرى براى همه كس خوددارى می‌كنند؛ و این تفسیر از جماعتى كه از جمله آنان ابن عبّاس و أبوالعالیه میباشند نقل شده است؛ ⛺️ و از مجاهد و ربیع در تفسیر این آیه چنین وارد شده است كه مراد از مقصورات: اقتصار نظر آنهاست بر شوهرهایشان و هیچگاه نظر به غیر آنان ندارند؛ این تفسیر در «مجمع البیان» ذكر شده است و این تمجید و تحسین دلالت دارد بر آنكه بزرگترین حسن و نیكوئى براى زن و عالى‌ترین تمجید براى او همانا پرده‌نشینى و حجاب و عفّت و تستّر و دورى از جماعت مردان و عدم خودنمائى و پرده‌درى است بطورى‌كه این معنى بر شخص متفطّن و خبیر مخفى نیست. 📚 رساله بدیعه
هدایت شده از ذریه طیبه
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 💔 به هیچ وجه حاضر نشدند! 💔 🌷 پزشک شهید سید رضا پاک‌نژاد 🌷 🔍 خشونت و غیرت در اعمال فیزیکی و جنسی مرد، [معادل] همان بارداری و نسل‌پروری و مهربانی در زن است، تا جایی که حتی زایمان بی‌درد، رابطه مادر و فرزند را خدشه‌دار می‌کند که در حیوانات ثابت شده، و گوزن‌هایی را که با زایمان بی‌درد بچه آوردند به هیچ وجه حاضر نشدند به بچه‌های خود شیر بدهند، 🔍 و این‌جا معنی این‌که اسلام زن باردار و شیرده را در حال جهاد و فعالیت و عبادت می‌شمارد، می‌فهمیم چیست. 📚 اولین دانشگاه و آخرین پیامبر صلی الله علیه و آله - جلد بیست
هدایت شده از داداش کوچیکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳صحنه عجیب از اتاق علامه مصباح اینهمه تَرَک برای چی؟! 🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇 ❣ @dada69
🔴 بی‌حجابی به ایمان و اعتقاد جوانی که ناتوان از ازدواج است آتش می‌زند 🔻آیت الله سید حسن عاملی: 🔹به کربلا نگاه کنید آنجا به خیمه‌ها آتش زدند و سوزاندند الان هم با به ایمان و اعتقاد جوانی که عاجز از ازدواج است آتش می‌زنند 🔹چادر سوخته را می‌توان جبران کرد اما ایمان از دست رفته جوان چگونه جبران خواهد شد ؟ آیا نه این است که برای ساختن باور است؟ پس باور سوزی از قرآن سوزی بدتر است. 🔹کشف بدون تردید مایه اغوا و اضلال است و صاحب آن با کشف حجاب یا بد حجابی تبدیل می شود به “مضل” ! و حضرت سید الشهدا فرمود ” وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا ” ( هرگز گمراه کنندگان را به مددکاری نگرفتم) ✍ مضل یعنی گمراه کننده؛ یعنی یک بی‌حجاب با وضع پوشش خود، موجب انحراف جوانان از مسیر می‌شود؛ از این رو لازم است با پدیده بی‌حجابی که ذوب کننده ایمان جوانان است مقابله شود.
توصیه به دانش آموزان،دانشجویان و طلاب برادران عزیز در پی کسب اخلاص باشید، نه کسب مدرک و القاب گاه مقامهای دنیایی دفترها میزها و امکاناتی که برایمان فراهم می گردد، اگرچه ظاهری جذاب دارد؛ دام شیطان است شیطان به ذهن ما القا میکند در رشته ای درس بخوانیم که نان و آب بیشتری دارد تا زودتر به ثروت برسیم پستهای حساس را اشغال کنیم به ما بیش از دیگران احترام بگذارند صدا و سیما با ما مصاحبه کند، و القاب ما را مدام به شنوندگان و بینندگان یادآور شوند و هر که ما را در کوچه و بازار میبیند زبان به تحسین بگشاید نفس اماره حیلههای شگفتی دارد امیرالمؤمنین در - کتاب شریف نهج البلاغه می فرماید وَاعْلَمُوا عباد الله أَنَّ المُؤْمِنَ لا يصْبِحُ وَلا ينسى الا وَتَفْسِه ظَنُونَ عِنْدَه ... «بندگان خدا بدانید که انسان با ایمان شب را به روز و روز را به شب نمی رساند، جز آنکه نفس خویش را متهم میداند یعنی به نفس خویش اعتماد نمی کند و می گوید این نفس دارد مرا فریب میدهد اگر انسان این گونه باشد به یاری خدا میتواند بر حیله های نفسانی پیروز گردد؛ ولی اگر خیلی به خودش حُسن ظن داشته باشد، شکست می خورد و شیطان بر او پیروز خواهد شد باید ذهن و نیت خویش را بررسی کنیم و ببینیم چه اندازه اخلاص .داریم آیا درسی که میخوانیم و مباحثه ای که میکنیم برای رضای حق است یا نه؟ وقتی در جلسه درس اشکالی به نظرمان میرسد، آیا می خواهیم استاد را زیر سؤال ببریم و او را در میان جمع شرمنده کنیم؟ آیا قصد خودنمایی داریم؟ آیا ادب معلم را رعایت میکنیم؟ آیا وقت دیگران را نمیگیریم؟ آیا میخواهیم توجه دیگران را به سوی خود جلب کنیم؟ گاهی رشته ای را بر میگزینیم تا شهرتی به دست آوریم یا اینکه به صرف ذوق شخصی و علاقه درونی به شاخه ای از علوم روی می آوریم. البته این تمایل ذاتی از آن شهرت طلبی بهتر است؛ ولی با اخلاص فاصله ها دارد. سخنرانی آیت الله مصباح،۱۳۷۹ به نقل از کتاب آفتاب مطهر، ص۴۸
هدایت شده از مشفقون
جومونگی که یک جا سانسور شد و‌ جای دیگر سانسور نشد!! ✍ محمد صالح مشفقی پور 🔸 با توجه به حساسیت جایگاه رهبری، توقع از مرکز حفظ و نشر آثار ایشان بسیار بالاست! 🔹 تیم رسانه ای مربوط به ایشان باید با کمترین خطا پیش برود! 🔸 نباید سانسوری اتفاق بیفتد! در غیر از موارد ضروری و‌ خاص و محرمانه، نه خودشان باید سانسور کنند و نه باید اجازه بدهند که یک نهاد رسمی سانسور کند! 🔹 آیا توجه دارند که کمترین نتیجه سانسور، بی اعتمادی به آن رسانه است!؟ 🔸 دو فیلم بالا را ببینید! ۱. فیلم اول از صدا و سیما (شبکه قم) پخش شده است و بنده به صورت زنده در حال تماشا بودم. [در تلوبیون هم می توانید ببینید. (اینجا) از دقیقه ۵۴ به بعد.] ۲. فیلم دوم در رسانه های مربوط به خامنه ای دات آی آر منتشر شده است. 🔹 تفاوت این دو فیلم، فقط در یک جمله است که در فیلم منتشر شده از صدا و سیما نیست: «مثل جومونگ خیالی هم نیستند، اما مثل‌ جومونگ جنگ کردند.» 🔸 شاید این جمله، تأثیر معنایی خاصی نداشته باشد! اما یک تأثیر مهم در مخاطب دارد: ایجاد شک و تردید که مبادا جمله یا جملاتی دیگر نیز از فرمایش رهبری حذف شده یا بشود که مخاطب متوجه نشود! 🔹 آیا چنین کارهایی اعتماد ساز است یا اعتماد سوز؟ 🔸 هر کسی چنین کاری کرده، خطا کرده! چه خود دفتر، یا صداوسیما یا مسؤولین همایش! پ.ن: این مطلب مرتبط را سال ۴۰۱ نوشتم، ببینید. (اینجا) 💎 @Moshfeghoun 💐 ویراستی