eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ جالبه بدونید هیچکدوم از این دو نفر پسرهای آقای شمخانی نیستن :))) و جالبتر اینکه بدونید؛ هدف اینا اینه که بگن شمخانی کاسب تحریمه و اگه داره موضع محکم میگیره هدفش به هم زدن مذاکرات و رفع تحریمه... کاش قوه قضائیه به این دروغ و تهمت بستنا ورود کنه! ها
⭕️خبر کوتاه و بسیار مهم است. قطر از راه تونلی در زیر آبهای خلیج پارس، به ایران پیوند می‌خورد. پیرو توافق ایران و قطر، امکانسنجی پیوند خوردن قطر به خاک ایران، از راه یک تونل در زیر آبهای خلیج پارس، آغاز می‌شود. چنانچه این پروژه به انجام رسد (که گویا از نگر مهندسی و سرمایه‌گذاری شدنی هم هست) به معنای انجام بخش بزرگی از بازرگانی کشور قطر و ترابری کالا و مسافر از راه ایران خواهد بود. به ویژه با ساخت خط لوله‌ی گاز قطر به اروپا (که پشتیبانی سنگین آمریکا را دارد) و افزوده شدن گاز ایران به آن -که با نگریستن به نیاز اروپا ناگزیر خواهد بود- پیامدهای مثبت اقتصادی و امنیتی بی‌شماری برای کشورمان همراه خواهد آورد: درآمد هنگفت ترابری کالا (به ویژه گاز) برای کشورمان / نزدیک شدن بخش مهمی از کشورهای عربی (قطر، مصر، کویت و عمان) به ایران و شکستن جبهه‌ی عربی در برابر کشورمان / پدید آمدن یک زنجیره‌ی همکاری اقتصادی میان ایران، ترکیه و قطر / دست کشیدن این سه کشور از کنشهای نادوستانه‌ علیه یکدیگر / وابستگی اروپا به گاز ایران (که خود پیامدهای مثبت فراوانی دارد) / رونق جهانگردی / افزایش سرمایه‌گذاری و ... چنین مگاپروژه‌ای را می‌توان دادن یک امتیاز به کشورمان برای سازش با آمریکا به شمار آورد و به گمان، انجام آن وابسته به سازش میان ایران و آمریکا خواهد بود. نفس پیشنهاد چنین مگاپروژه‌ای، که بی‌تردید با چراغ سبز آمریکا به قطر انجام می‌شود و امنیت سراسر گذرراه قطر-ایران-ترکیه-اروپا را نیاز دارد، می‌توان نشانه‌‌ی دیگری از کنار گذاشتن دکترین لوییس در سیاست خارجی آمریکا به شمار آورد، که از زمان شکست تمدن دریایی در تجزیه‌ی سوریه نشانه‌های آن آشکار گردیده بود. (اکنون تنها اسراییل و وابستگانش برای زنده نگاه داشتن آن دست و پا می‌زنند)
⭕️ به خدا قسم چند بار خوندم نفهمیدم.به متن اصلی هم مراجعه کردم باز نفهمیدم. چگونه می شود آوارگی مردم اوکراین را به ایران نسبت داد؟ لایه ازون را هم ما سوراخ کردیم؟ ✍ عبدالله گنجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چگونه یک طنزپرداز رئیس جمهور اوکراین شد؟ 📍بخش‌هایی از مستند رسانه آمریکایی‌ در رابطه با زلنسکی در انتخابت ریاست جمهوری 2019 اوکراین...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دستگیری مسافری که تلاش داشت در حال پرواز درب خروجی هواپیما را باز کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپی از محل زندگی بی خانمان ها و انباشت زباله ها در پورتلند ، بزرگترین شهر ایالت اورگان آمریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 در آخر‌الزمان یکی از هدف‌های اصلی شیطان، خانواده‌هاست. | 📽 استاد عالی: صمیمیت را در خانواده بیشتر کنید. پیوند‌ها را قوی‌تر کنید. خانه و خانواده یکی از مقدس‌ترین سنگرهایی است که خداوند متعال آن را دوست دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تن‌فروشی می‌کنم تا آواره نباشم! 🔹 وب‌سایت آمریکایی Craigslist، یک وب سایت تبلیغاتی است که به دلیل برخی سوء استفاده‌های از کودکان در تبلیغات، بخش تبلیغات شخصی سایت را در آمریکا بست اما این بخش همچنان در در دسترس است. 🔸 در این وب‌سایت، زنان و به خصوص دختران زیر ۱۶سال که به دنبال اجاره مسکن هستند در دام صاحب‌خانه‌ها می‌افتند. تعداد آگهی‌هایی که مربوط به سوء استفاده‌های جنسی در انگلیس می‌شود بسیار شوکه کننده است. مساله‌ای که تنها محدود به لندن، منچستر و لیورپول نمی‌شود، این مشکل در سراسر انگلیس شایع شده است.
هدایت شده از 
🔴 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان: 🔹️در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام جهان همگام با نهضت امام خمینی (ره) بود. 🔹️در روز پیروزی، خوشحالی بسیار زیاد بود و این رویای ما بود که در حال محقق شدن بود. سید عباس بسیار تعامل داشت و از همه ما خوشحال‌تر بود. 🔹️زمانی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، ما در تهران بودیم. موضع ما از همان ابتدا قطعی بود، مقابله با دشمن اسرائیلی و جنگ با آن تا زمان اخراج از لبنان. 🔹️علت آمدن سپاه انقلاب به لبنان به این خاطر بود که امام خمینی بر این باور بود که حمله [رژیم صهیونیستی] در نقطه‌ای که متوقف شده، پایان نخواهد یافت. 🔹️بخشی از سپاه برای آموزش در لبنان ماند. درهای اردوگاه‌های سپاه به روی تمام کسانی که خواستار جنگ با اسرائیل بود، باز بود. 🔹️سید عباس از روز اول در میان گروه مؤسس حزب‌الله مهره‌ای اساسی بود. کمیته‌ای از میان این گروه ایجاد شده به نزد امام خمینی رفت. سید سخنگوی این هیأت بود. 🔹️طرح اساسی ما رویارویی با اشغالگران و عنوان اصلی اقدام ما مقاومت بود. امام خمینی این گام را تأیید کرد و از پیروزی سخن به میان آورد و گفت که "من پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم.
🔴 پوتین خطاب به ارتش اوکراین: اسلحه را زمین بگذارید و به خانه بروید 🔹اشغال سرزمین های اوکراین در برنامه های فدراسیون روسیه نیست. 🔹 روی صحبتم با ارتش اوکراین است، شما به مردم اوکراین سوگند خوردید نه حکومت، من از شما می خواهم که فوراً اسلحه خود را زمین بگذارید و به خانه بروید.(دونباس را ترک کنید) 🔹همه تصمیمات گرفته شده است. 🔹خونریزی ها در این راه تماماً بر گردن رژیم اوکراین خواهد بود. 🔹برای تمام کسانی که سعی در ایجاد تهدید برای مردم ما دارند، پاسخ فوری خواهد بود. پاسخ عواقبی برای آن ها خواهد داشت که تا به حال با آن مواجه نشده اند.
🔴نفت ۱۰۰ دلاری شد! 🔹در پی آغاز حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید. 🔹همزمان بورس هنگ کنگ بیش از سه درصد ارزش شاخص معاملاتی خود را از دست داد.
🔴روسیه: تاسیسات دفاع هوایی ارتش اوکراین از کار افتاده است 🔹وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زیرساخت های نظامی، تاسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین توسط سلاح های بسیار دقیق از کار افتاده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رژیم‌صهیونیستی، رژیمی موقتی و رو به زوال است 🔻 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان: 🔹️در فضای مجازی دیدم که پیشنهاد شده بود از عبارت "رژیم موقت" استفاده شود، من این فراخوان را تأیید می‌کنم. 🔹️این رژیم‌صهیونیستی موقتی و رو به زوال است و اگر اسرائیل جنگی را علیه لبنان تحمیل کند، تمام نیروی آماده ما را خواهد دید. 🔹️در موضوع نابودی اسرائیل، تنها بحث زمان مطرح است. 🔹️هدف حقیقی ما عدالت و صلح است؛ هدف مقاومت پیروزی، حمایت از مردم، دفاع از آزادی، میهن، امت و مقدسات است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلم دوربینهای مدار بسته بندر اسدود رژیم صهیونسیتی 🔹 گروه هکرهای "منجی" اعلام کردند نقشه جزئیات بندر، فیلم دوربینها و اطلاعات کارکنان و شرکتهای بندر اسدود را به دست آورده اند و آنها را منتشر کردند.
🔴 رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد 🔻 رهبر معظم انقلاب: 🔹متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما هم که آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. 🔹 همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت می‌کنند، درحالی‌که ما افتخار می‌کنیم به این‌که ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! 🔹 این افتخار ندارد، فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد.
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی (بخش اول) 🔶 و تجربه یک زندگی مشترک یکی از زیباترین آرزوهای هر است که در دوران حیات خود آن را در سر می پروراند، و به دنبال دستیابی به آن و برطرف کردن موانع آن است. به جرأت می توان ادعا کرد تلاش برای دست یافتن جایگاه علمی و اجتماعی حتّی ثروت نیز به نوعی در ارتباط با این نیاز طبیعی است؛ چرا که و تجربه نوع خاصی از حیات طیبه الهی، و خدادادی است که محصول آن و راحتی در زندگی است، که انسان همواره خواهان آن بوده است. به همین منظور در این نوشتار تلاش داریم با تکیه بر سبک و ، به جلوه ها و فاکتورهای ازدواج و خانواده قرآنی اشاره کنیم. 💠آسان گیری و پرهیز از مانع تراشی 🔷 و مانع تراشی های بی مورد برای تشکیل زندگی مشترک یکی از بیماریهای خطرناکی است، که بسیاری از خانواده ها و زوجین جوان را به خود درگیر کرده است. موضوع‌ بسیار مهمی که موجب شده است و فراوانی طعم شیرین زندگی مشترک را نچشند و همواره افسوس و دل نگرانی های تنها زیستی را در لابه لایی آرزوهای خود پنهان نمایند. موانعی از جنس و نه چندان پر اهمیت که هیچ گاه به تنهایی نتوانسته‌اند سعادت و را برای افراد به ارمغان آورند؛ ، انتظار زندگی لاکچری، جایگاه بالای علمی و اجتماعی و حقوق های نجومی و... موضوعاتی هستند که مانع یک ازدواج آسان و بدون دغدغه شده است. همواره بر مسأله آسان گیری در امر و فرهنگ سازی آن تأکید داشته و از بر سر تشکیل زندگی مشترک منع کرده است. در منابع روایی از (ع) نقل شده است: «لَا تُغَالُوا بِمُهُورِ النِّسَاءِ فَتَکُونَ عَدَاوَة؛ را سنگین نگیرید که موجب کدورت و گردد». [وسایل الشیعه، ج ۲۱، ص ۲۵۳] 💠پرهیز از مقایسه های مزموم 🔷از جمله آسیبهای خطرناک یک ازدواج و تشکیل خانواده قرآنی، گرفتار شدن در دام مقایسه های مذموم و شیطانی است. گاهاً این بیماری خطرناک از همان ابتدای زندگی مشترک خود را نشان می دهد، به طوری که برخی افراد با مشاهده و با خود، نوعی سختی و تکلف را به خود تحمیل می نمایند. این در حالی است که حضرت باریتعالی با یک از چشم دوختن به نوع زندگی و دارایی دیگران منع کرده است. «وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلى‏ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا لِنَفْتِنَهُمْ فیهِ وَ رِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏؛ و هرگز چشمان خود را به ، که به گروه‏هایى از آنان داده‏ایم، میفکن! اینها شکوفه‏ هاى ؛ تا آنان را در آن ؛ و روزى پروردگارت بهتر و پایدارتر است‏». [طه، ۱۳۱] این نوع و چشم و هم چشمی های مادی و دنیوی، می تواند و امنیت را که از جمله سرمایه های با ارزش در یک زندگی ایده آل و قرآنی است را بر باد داده و از اهداف عالی و اخلاقی خود دور نماید. ... منبع: راسخون
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ در مورد احترام به و چیست؟ (بخش اول) 🔶گرچه عواطف انسانى و مسأله حق شناسى، به تنهایى براى رعایت احترام در برابر کافى است، ولى از آنجا که حتى در مسائلى که هم عقل در آن استقلال کامل دارد و هم عاطفه آن را به وضوح درمى یابد، سکوت روا نمى دارد، بلکه به عنوان در این گونه موارد را صادر مى کند در مورد آنقدر تأکید کرده است که در کمتر مسأله اى دیده مى شود. به عنوان نمونه به چند قسمت اشاره مى کنیم: 🔷الف ـ در چهار سوره از ، ، بلافاصله بعد از مسأله توحید قرار گرفته؛ این هم ردیف بودن دو مسأله بیانگر این است که تا چه حدّ براى و احترام قائل است. در سوره «بقره» آیه ۸۳ مى خوانیم: «لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»؛ و در سوره «نساء» آیه ۳۶: «وَ اعْبُدُوا اللّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»؛ و در سوره «انعام» آیه ۱۵۱ مى فرماید: «أَلاّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»؛ و در سوره «اسراء» آیه ۲۳ نیز، این دو را قرین با هم مى بینیم: «وَ قَضى رَبُّکَ أَلاّ تَعْبُدُوا إِلاّ إِیّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً». 🔷ب ـ اهمیت این موضوع تا آن پایه است که هم و هم صریحاً توصیه مى کنند که حتى اگر و کافر باشند رعایت احترامشان لازم است. در سوره «لقمان» آیه ۱۵ مى خوانیم: «وَ إِنْ جاهَداکَ عَلى أَنْ تُشْرِکَ بِی ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما وَ صاحِبْهُما فِی الدُّنْیا مَعْرُوف؛ اگر آنها به تو اصرار کنند که مشرک شوى، اطاعتشان مکن، ولى در زندگى دنیا به با آنها معاشرت نما»! 🔷ج ـ در برابر و در قرآن مجید، در ردیف در برابر قرار داده شده، چنان که مى خوانیم: «أَنِ اشْکُرْ لِی وَ لِوالِدَیْکَ». [لقمان، ۱۴] با این که بیش از آن اندازه است که قابل احصاء و شماره باشد، و این دلیل بر عمق و وسعت و مى باشد. 🔷د ـ ، حتى را در برابر و اجازه نداده است. در حدیثى از (ع) مى خوانیم: «لَوْ عَلِمَ اللّهُ شَیْئاً هُوَ أَدْنَى مِنْ أُفّ لَنَهى عَنْهُ وَ هُوَ مِنْ أَدْنَى الْعُقُوقِ وَ مِنَ الْعُقُوقِ أَنْ یَنْظُرَ الرَّجُلُ إِلى والِدَیْهِ فَیُحِدَّ النَّظَرَ إِلَیْهِم». [۱] ... پی نوشت: [۱] «جامع السعادات»، جلد ۲، صفحه ۲۵۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
⚡️🌷⚡️🌷⚡️🌷⚡️🌷⚡️ 🌷 ⭕️خانواده و استحکام پایه های دینی (بخش سوم و پایانی) 🔶می‌توان با عبور از لایه‌های ظاهریِ هر عضو از ، وارد لایه‌های عمیق‌تر دل و جان او شد و در او تأثیر گذاشت و ترویج و تبلیغ و همچنین دل سپردن به را به بهترین شکل ممکن در وجود او نهادینه کرد. برای در دل اعضای خانواده باید به سراغ دل او رفت و آن را به تسخیر در آورد. 🔷در قسمت قبلی این نوشتار گفته شد باید تلاش کرد تا را به درون خانه‌ها برد و در حفظ و حراست از آن کوشش نمود؛ و اینکه در این باره نسبت به هم، و نسبت به فرزندان خود، وظایف اصلی را به عهده دارند. آنها باید به نحوی را برای‌ تبلیغ نمایند که خدا در دل‌های آنها جا باز کند. به عنوان دین برگزیده از جانب خداوند برای انسان، تعالیم زیادی در این باره دارد که با روش‌هایی که پیشنهاد می‌دهد می‌توان این آموزش‌های حیاتی را به درون خانه برد؛ برخی از مؤثرترین روش‌ها و قالب‌ها به شرح زیر است: 🔷 «دعوت با عمل، قوی‌تر از دعوت با لسان»: بسیاری از ما ممکن است برای تبلیغ دین و تشویق اعضای خانواده به مسائل مذهبی، به آنها تذکرات زیادی بدهیم که در بسیاری موارد ملال‌آور نیز باشد. (ع) فرمودند: «مردم را به غير از زبان‌تان دعوت به دين كنيد، تا سعى و و و و را از شما مشاهده كنند». [۱] هر عضو خانواده، همین که و صادقانه و البته بر دیگر عضو خانواده را ببیند، دلش برای پذیرش آن آموزه‌ها آماده‌تر خواهد بود. 🔷 «حفظ آرامش که ناشی از اطمینان قلب است»: بهترین دستورات دینی را، اگر در فضایی متشنج و با بگوییم، در طرف مقابل اثر نخواهد کرد. در و ، که یک امر کاملا تربیتی است، در ، که یک فضای حساس است و مراقبت بیشتری نیاز دارد، شرط‌ اصلی‌ تأثیرگذاری، ‌و دوری‌ از حالات‌ عصبی است. (ع) میفرمایند: «لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ؛ با ، [ممكن] نيست». [۲] ورود به مسیر عصبیت، خروج از فضای تربیت تلقی می‌شود. علت این مساله نیز کاملا مشخص است، ایشان در حدیث دیگری علت این خروج را توضیح می‌دهند و می‌فرمایند: « همنشين بسيار بدى است؛ را آشكار، بدى‌ها را نزديك و خوبى‌ها را دور مى‌كند». [۳] 🔷 «گذشت و ایثار به جای مقابله به مثل»: ، و نیز از جمله مواردی است که در باز کردن قفل‌های ترویج دین، در فضای خانواده دارد. در مقابل، بدی‌های اعضای خانواده اگر به خاطر خدا گذشت شود، و بر طبق دستورات دینی عمل گردد، حتماً ارتباط قلبی اعضای خانواده مستحکم‌تر خواهد شد و پذیرش برای انجام فرائض دینی بیشتر خواهد شد. در قرآن‌ کریم می‌فرماید: «وَ لَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ؛ و با بدى يكسان نيست، [بدى را] با آنچه بهتر است دفع كن، آنگاه كسى‌ كه ميان تو و ميان او است، گويى مى‏‌گردد». [فصلت، ۳۴] پی نوشت‌ها [۱] الکافی، ج۲، ص۱۰۵ [۲] غررالحکم‌ و دررالکلم، عبدالواحد بن‌ محمد آمدی [۳] ترجمه تصنیف غررالحکم‌ و دررالکلم (مصطفی درایتی) ص۴۰۴ نویسنده: مصطفی راهی منبع: وبسایت رهروان ولایت