eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.4هزار عکس
168.8هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️قرآن موجودی ربوبی و از عالم نور است 🔹بالاخره ما شیعیان که عقیده داریم عدیل علیهم‌ السلام و اهل‌ بیت عدیل قرآن‌اند، و بین آنها جدایی وجود ندارد، آیا نمی‌ توانیم از نظر به قرآن و به اهل‌ بیت علیهم‌ السلام استفاده‌ های معنوی و جسمانی بکنیم؟! آیا هیچ می‌ دانیم که نظیر سایر مکتوبات نیست! گویی موجودی ربوبی از عالم نور و روحانی است که در عالم اجسام و اعراض ظهور کرده است. به دلیل اینکه چیزهایی از آن بر می‌آید، یا دیده می‌شود، که از اجسام و اعراض دیده نمی‌شود. بنابراین، باید به‌ طور یقین بفهمیم که نگاه کردن به قرآن مثل نگاه کردن به سایر کتب نیست. 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۱۳۵ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
منظور خداوند از اين که در قرآن می فرمايد «دروغگويان را هدايت نمی کند» چيست؟ 🔹خداوند در آيه ۳ سوره زمر مى فرمايد: «اِنَّ اللهَ لا يَهْدِى مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفّارٌ»؛ (خداوند كسى را كه و كفران كننده است [هرگز] هدايت نمى كند). هم چنين در آيه ۲۸ سوره غافر می فرمايد: «اِنَّ اللهَ لا يَهْدِى مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذّابٌ»؛ (خداوند كسى را كه اسراف‌كار و بسيار است هدايت نمى كند). از سوی دیگر، و به دست خدا است؛ حتى پيامبر خدا هم اگر بخواهد كسى را هدايت كند، تا خدا اراده نكند نمى تواند هدايت كند؛ «اِنَّكَ لا تَهْدِى مَنْ اَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللهَ يَهدِى مَنْ يَشاءُ» [۱]؛ (تو هر كس را دوست بدارى نمى توانى هدايت كنى، ولى خداوند هر كس را بخواهد هدايت مى كند). 🔹ولى اين بدان معنى نيست كه خداوند گروهى را به اجبار هدايت و گروهى را به اجبار گمراه می كند، سپس گروه اول را در ميان نعمت هاى بهشتى غوطه ور ساخته و گروه دوم را در آتش دوزخ فرو برد، كه اين نه با عقل و منطق، و نه با عدل الهى سازگار است؛ بلكه منظور اين است، هنگامى كه زمينه هاى هدايت و ضلالت از طريق اعمال خود انسان فراهم شود، خداوند هر كس را مطابق لياقت و شايستگى هايش، پاداش مى دهد. دست گروهى را مى گيرد و به سرمنزل مقصود مى رساند، و لطف و عنايتش را از گروهی بر مى دارد، تا سرگردان شوند، و هرگز به سرمنزل سعادت نرسند. ، اسراف و كفران نعمت، از مهم‌ترين امورى است كه زمينه های گمراهى را فراهم مى سازد. از تعبيرات دو آيه فوق می توان به خوبى دريافت، کسانی كه هدايت و ضلالت را امرى اجبارى مى دانند، تا چه اندازه در اشتباهند. در حقیقت، يكى از مهم‌ترين عوامل گمراهى و بدبختى انسان است. 🔹ممكن است مصداق اين دو آيه، دروغ بستن بر خدا، و انحراف از اصل توحيد باشد، لکن هرگز مُخَصِّص نيست، يعنى خصوصيت این موارد، مانع از عموميت حكم كلى كه در اين دو آيه وارد شده، نیست. ممکن است رابطه اى که ميان دروغ و كفران نعمت، در آيه اول آمده، از اين نظر است كه آنها نعمت وجود موسى (عليه السلام) را كه براى هدايتشان آمده، كفران كرده و به تكذيبش پرداختند. و رابطه ميان اسراف و دروغ از اين نظر است كه فرعونيان در مخالفت فرمان خداوند و ظلم بر بنى اسرائيل، و كشتن فرزندان آنها، راه اسراف را پيمودند و نبوّت موسى (عليه السلام) را تكذيب كردند. پی نوشت: [۱] قرآن کریم، سوره قصص، آيه ۵۶ 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، مدرسة الامام على بن ابیطالب (ع)، قم‏، ۱۳۷۷ش،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۲۲۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اميرالمؤمنين امام علی عليه السلام:  🔸عَجِبتُ لِمَن يَرى أنَّهُ يَنقُصُ كُلَّ يَومٍ فِی نَفسِهِ وَ عُمُرِهِ وَ هُوَ لا يَتَأَهَّبُ لِلمَوتِ. 🔹در شگفتم از كسى كه می بيند هر روز از جان و عمر او كاسته مى شود، امّا براى آماده نمی گردد. 📕غررالحكم و دررالكلم، ح ۶۲۵۳
هدایت شده از mesaghمیثاق
چرا طالبان بهشت و فراریان از دوزخ در خواب غفلت فرو می روند؟ 🔹امام علی (علیه السلام) در فرازی از خطبه ۲۸ نهج البلاغه، به همگان هشدار مى دهد و مى فرماید: «أَلا وَ إِنّى لَمْ أرَکَالْجَنَّةِ نامَ طالِبُها وَ لا کَالنَّارِ نامَ هارِبُها». (بدانید! من هرگز چیزى را مانند ندیدم که طالبانش [این گونه] به خواب فرو رفته باشند، و نه همانند آتشِ [وحشتناکِ] که فراریان از آن [این گونه] به خواب فرو روند). افرادى را دیده ایم که وقتى سفر کوچکى در پیش دارند که مختصر منافع مادى در آن است، شبانگاه خواب از چشمشان مى پرد و بیدار مى مانند و یا هنگامى که خطرى جزیى آنها را تهدید مى کند، خواب به چشمانشان فرو نمى رود؛ 🔹با این حال چگونه ممکن است که انسانِ طالبِ در سراى جاودان باشد ـ نعمتى که بالاتر از آن تصور نمى شود، یا ترسانِ از آتش باشد، ـ درد و رنج جاودانى بى نظیرى که از آن رنجى برتر تصور نمى شود ـ ولى چنان به فرو رود که گویى، خبرى نیست که نیست؟! این پدیده ممکن است از نسبت به جهان دیگر سرچشمه گیرد، و یا از غرق شدن در منافع زودگذر و زرق و برق دنیا؛ هر چه باشد پدیده اى دردناک و وحشت‌زا است. به هر حال، وظیفه رهبران الهى است که مردم را همواره از این خواب غفلت بیدار کنند و با تقویت مبانى ایمان و زدودن آثار خودباختگى در برابر سود و زیان زودگذر دنیا، آنان را به وظایف اصلى و اهداف بزرگى که در پیش دارند آشنا و آشناتر سازند. 🔹سپس امام علی (علیه السلام) به مسأله مهم دیگرى در همین رابطه اشاره کرده، مى فرماید: «أَلاَ وَ إِنَّهُ مَنْ لاَیَنْفَعُهُ الْحَقُّ، یَضُرُّهُ الْبَاطِلُ وَ مَنْ لایَسْتَقیمُ بِهِ الْهُدَى، یَجُرُّ بِهِ الضَّلاَلُ إِلَى الرَّدَى». (آگاه باشید! آنها که از سود نگیرند، زیان دامنشان را خواهد گرفت، و آن کس که [انوار] او را به راه راست نبرد، [ظلمتِ] او را به وادى هلاکت مى کشاند). هدف اميرالمؤمنين (عليه السلام) از بیان این جمله علاوه بر توجه دادن به یک اصل کلّى که در سرنوشت انسانها بیشترین اثر را دارد، این است که به مردم بفهماند اگر از دستورات او که هماهنگ با حقّ و عدالت است پیروى نکنند، در چنگال ظلم و ستم گرفتار خواهند شد و زیانِ باطل، تمام زندگى آنها را فرا خواهد گرفت، همان گونه که سرانجام نیز چنین شد. 📕پيام امام امير المومنين (ع)، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۵ش، ج ۲، ص ۱۸۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️وحدت در راه مبارزه 🔹هان ای مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشوری هستید به خود آیید و از هیاهو و عربده و سایر زورمندان تهی مغز نهراسید، و جهان را بر آنان تنگ کنید، و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید. و هان ای ! از هر تیره و پیرو هر مذهب که هستید دشمنیِ خانگی را کنار بگذارید و به فرمان قرآن کریم و خدای بزرگ‌ گردن نهید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جِمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا». خداوند تعالی عزت را برای خود و رسول عظیم الشان خود و مومنین قرار داده است به حکومت های جابرانه که هستی شما را تحت اختیار دشمنان اسلام قرار داده‌اند بشورید و ممالک خود را از دست این خائنین سیه روی نجات دهید؛ که خداوند با شماست. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۱۱/۱۹ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
در منابع اسلامی چه ارزش و اهميتی برای «سكوت» بيان شده است؟ (بخش دوم و پایانی) 🔹در روایات اسلامی تاکید زیادی به شده است. امام على (ع) در فرازی از خطبه متقين در بيان اوصاف ايشان مى فرمايد: «اگر پرهيزكار سكوت كند، سكوت او، او را محزون نمى كند». كسى كه ارزش و مقدار را فهميده باشد، را شعار خود قرار داده و بدون و سخن نمى گويد و كسى كه اطلاع و احاطه بر آثار لطيف و خصوصيات دقيق و باريك سكوت پيدا كرده و سكوت را نگهبان امين اسرار و حقایق قلبى خود قرار داده است، البته كلام و سكوتِ چنين آدمی عبادت خواهد بود و كسى بر اين عبادتِ او آگاهى نمى يابد بجز پادشاه با جبروت كه همان خداوند متعال است. [۱] 🔹ابن ابى الحديد در ذيل اين فراز مى گويد: «پرهيزكار از فوت كلام و سخن نگفتن محزون و ناراحت نمى شود؛ زيرا را غنيمت مى داند، نه خسران و زيان». [۲] آرى ساكتان ناطقند، آنها گرچه ساكتند، ولى روش و منش آنها گوياى ارزش هاى اخلاقى است. آنها مجسمه و تابلوى تمام نماى قرآنند. «قرآن هم امر و هم نهى مى كند و ساكت ناطق است». [۳] رسول اكرم (ص) مى فرمايند: «چهار چيز است كه فقط دارا است، يكى از آنها است و آن اولين عبادت است». [۴] امام صادق (ع) مى فرمايند: «كسانى كه قبل از شما بودند، سكوت را فرا گرفتند و شما سخن را، اگر فردى از شما خواست و عبادت كننده [با خلوص نيت] باشد، بايد را قبل از آن به مدت ده سال فرا گيرد، اگر اين كار را به خوبى انجام داد و صبر بر آن كرد، متعبّد مى شود و گرنه بايد بگويد: «مَا اَنَا لِمَا اَرُومُ بِاَهْلٍ؛ [۵] من اهليّت آنچه را در نيت دارم، ندارم». 🔹از نبى اكرم (ص) نقل شده كه: «حضرت به مردى كه نزد ايشان آمده بود فرمودند: آيا تو را به امرى كه وارد مى كند، راهنمایى كنم؟ گفت: بله يا رسول الله! فرمودند: از آنچه خدا به تو داده به ديگرى بده، گفت: اگر محتاجتر از ديگرى بودم چطور؟! فرمودند: مظلوم را يارى كن. گفت: اگر ضعيفتر از كسى باشم كه ياريش میكنم؟! فرمودند: راهنماى انسان جاهل و احمق باش، گفت: اگر خود، جاهلتر از ديگرى بودم؟! فرمودند: «زبان خود را ساكت كن، جز براى خير»؛ تو را خوشحال نمى كند اينكه در وجودت خصلتى از اين خصال باشد كه تو را به سوى بهشت سوق دهد؟». [۶] امام على (ع) نيز درباره صفات مؤمن در نهج البلاغه مى فرمايند: «مؤمن، سكوتش زياد و وقتش مشغول است». [۷] آنقدر به دنبال كار خير است كه ديگر، وقتى براى كلام و سخن بيهوده ندارد. «كم گوى و بجز مصلحت خويش مگوى - چيزى كه نپرسند تو خود پيش مگوى ؛ گوش تو دو دادند و زبان تو يكى - يعنى كه دو بشنو و يكى بيش مگوى». [۸] 🔹آنرا كه شراب معرفت نوش كنند - از هرچه به جز اوست فراموش كنند ؛ آنرا كه زبان دهند، ديده ندهند - و آن را كه دهند ديده خاموش كنند». [۹] امام صادق (ع) مى فرمايند: «در حكمت آل داود (ع) چنين آمده است: «بر فرد عاقل لازم است كه عارف به زمان خود باشد و روى آورنده به شأن و امورات خود گردد و بررسى احوال خود كند و حافظ زبان خود باشد». [۱۰] «وَشّا» مى گويد: «شنيدم از امام رضا (ع) كه میفرمود: اگر مردى از بنى اسرائيل مى خواست عابد بشود مى بايست ده سال قبل از آن اختيار كند». [۱۱] پيرگوى (گوينده اى كه پيرمرد بود) درباره خودستايى نزد حكيمى لاف میزد، كه بر سه زبان مسلط است و میتواند با آن زبانها نطق كند. حكيم گفت: بفرمائيد كه به چه زبانى ميتوانيد كنيد. [۱۲] در مجلس معاويه يكى از بزرگان خاموش بود و هيچ نمى گفت، معاويه گفت: «چرا سخن نمیگويى؟ آن مرد فاضل گفت: چه گويم، اگر راست گویم از تو بترسم و اگر دروغ گويم از خدا بترسم، پس در اين مقام سكوت اولاتر [از سخن گفتن است]». [۱۳] پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲، ج‏۶۸، ص۲۸۴، باب۷۸؛ و... [۲] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، چ۱، ج۱۰، ص۱۳۸، ص۱۶۰ [۳] بحارالأنوار، همان، ج۸۹، ص۲۰، باب۱؛ و... [۴] همان، ج۷۴، ص۸۸، باب۴؛ و... [۵] همان، ج۷۵، ص۲۸۸، باب۲۴؛ و... [۶] همان، ج۶۸، ص۲۹۶، باب۷۸؛ و... [۷] همان، ج۶۴، ص۳۰۵، باب۱۴؛ و... [۸] مصباح الشريعة و مفتاح الحقيقة، امام صادق (ع)، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چ۱، ص۱۲۱؛ و... [۹] همان [۱۰] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ۴، ج۲، ۱۱۶؛ و... [۱۱] الكافی، همان، ج۲، ص۱۱۶؛ و... [۱۲] مجله پاسدار اسلام، ش۹۰، ص۳۸ [۱۳] خواندنی های دلنشین، سعیدی لاهیجی، کتاب سعدی، ۱۳۶۸ش، ج۱، ص۹۱ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چ۱، ج۲، ص۵۶۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کلام نور 🔹أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ مِنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ ۚ وَاللهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ ﴿١٩﴾ یا [سرگذشت آنان] سرگذشتِ [دچار شدگان به] رگباری شدید از آسمان است که در آن تاریکی ها و رعد و برقی است، [آنان] انگشتان شان را از [صدایِ هولناکِ] صاعقه ها به خاطر بیم مرگ در گوش هایشان می گذارند [در حالی که راه گریزی از مرگ برای آنان نیست] و خدا به کافران احاطه [همه جانبه] دارد. 🔹يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ ۖ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَ إِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا ۚ وَ لَوْ شَاءَ اللهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ ۚ إِنَّ اللهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿٢٠﴾ نزدیک است که آن برقِ [بسیار رخشنده، روشنیِ] چشم های آنان را برباید؛ زمانی که آنان را روشنی دهد، در آن روشنی راه می روند و چون محیط را بر آنان تاریک کند، می ایستند و اگر خدا می‌خواست [شنواییِ] گوش و [بیناییِ] چشم آنان را نابود می کرد؛ زیرا خدا بر هر کاری تواناست. 📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢سفیر ایران در لبنان: هشدارها را جدی بگیرید، دیگران ممکن است بدون هشدار قبلی وارد عمل شوند ♦مجتبی امانی درباره صحبت‌های شب گذشته وزیرامورخارجه گفت:«ایران هشدارش را از طریق وزیر خارجه نسبت به لزوم توقف کشتار در غزه داد. این هشدارها را جدی بگیرید. دیگران ممکن است بدون هشدار قبلی وارد عمل شوند.» 🆔 @amarha
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢۲۷ ماهواره تصویربرداری روی غزه متمرکز شده‌اند/ اطلاعات مهم از کمک فرانسه و آمریکا به صهیونیست‌ها 🔹🔸به کمک متخصصان داده‌های ماهواره‌ای در ایران نشان می‌دهد که یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، غربی‌ها با استفاده از ماهواره‌های خود به کمک تمام قد این رژیم آمده‌اند. ♦این اطلاعات نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها با ۵ ماهواره تجاری روی باریکه غزه متمرکز شده‌اند و روزانه به طور میانگین بین ۱ تا ۲ بار تمام باریکه غزه و اطراف آن را با استفاده از سنجنده‌های پیشرفته این ماهواره‌ها، تصویربرداری و پایش کرده‌اند. قدرت تفکیک مکانی این ماهواره‌ها بین ۳۰ سانتی متر تا ۱.۵ متر است که همگی قابلیت بسیار خوبی برای رصد تغییرات زمین و تحرکات به شمار می‌آید. ♦از سوی دیگر، آمریکا هم با تعداد زیادی ماهواره تجاری شامل منظومه‌ ماهواره‌ای بزرگی متشکل از ۳ ماهواره بزرگ و ۱۹ ماهواره کوچک تجاری (جمعا ۲۲ ماهواره) از روز ۱۶ مهر پا به میدان گذاشته و به طور میانگین روزانه حداقل یک بار، از تمام نوار غزه و اطراف آن تصویربرداری کرده‌اند. ♦اگرچه رژیم صهیونیستی دارای ماهواره تجاری با قدرت تفکیک مکانی ۳۰ سانتی متر است و حتی ماهواره جاسوسی در اختیار دارد اما قطعا به دلیل سرعت تحولات به تصاویر ماهواره‌های تجاری آمریکایی و اروپایی برای رصد باریکه غزه و شناسایی مواضع مقاومت اسلامی نیاز داشت که این نیاز توسط فرانسه و آمریکا برآورده شده است تا رژیم بتواند مناطق مختلف غزه را پایش کند و دست به قتل عام مردم مظلوم غزه بزند و همچنین رزمندگان مقاومت را نیز هدف قرار دهد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: نخبگان کشور امروز به یک خیز جدید احتیاج دارند ♦این خیز باید با همراهی این دولت و همکاری مسئولان جوان در بدنه دولت و همت مجموعه نخبگان انجام شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبر انقلاب: اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند کسی نمی‌‎تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبر انقلاب: دولت غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رهبر انقلاب: بنابر اطلاعات متعدد ما، سیاست جاری هفتۀ اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکا‌یی‌ها دارند تنظیم می‌کنند ♦آمریکا در جنایات اخیر مسئول است. بمباران‌ باید فوراً متوقف شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی: امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیتِ همگانی است / نخبگان و عالمانِ حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند ♦علم مسئولیت‌آور است. مثل همه‌ی داراییهای دیگر. دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ اینها همه مسئولیت‌آور است. علم هم از جمله‌ی همین دارایی‌های ارزشمند است. علم دارید، این علم شما را مسئول میکند. یعنی باید هم از علمتان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده به نفع مردم استفاده کنید. هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد. ♦خدای متعال این تعهد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند. پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل نباید بکنند. عکس‌العمل باید نشان بدهیم. واکنش نشان بدهیم. ♦امروز در قضیه‌ی غزه، این واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت میرسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد، در کنار حق بایستد. نگاه کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢گزافه‌گویی صدراعظم آلمان علیه ایران و حزب‌الله لبنان 🔹🔸اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، که کشورش همانند دیگر کشورهای غربی در تلاش برای مقابله با تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین بوده است، بدون محکوم‌کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات غیرانسانی مثل قطع آب، برق، سوخت و دارو، در کنفرانس مشترک مطبوعاتی امروز سه شنبه با عبدالله دوم پادشاه اردن در شهر امان، گفت: «من به‌طور واضح به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری (مقاومت و رژیم صهیونیستی) مداخله نکند.» ♦شولتس این لفاظی را پیش از سفر امروز خود به تل آویو برای دیدار با مقامات صهیونیست مطرح کرد. ♦او این سفر را برای همبستگی با سران صهیونیست در جنایت های آنها علیه غزه انجام می دهد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
بی‌خبر از تسویه ۱۶۲ هزار میلیارد بدهی دولت برجام به تامین اجتماعی در حالی که برخی از بیماران از اجحاف شماری از پزشکان هنگام دریافت حق ویزیت گلایه‌مند هستند، یک نماینده مجلس گفت ویزیت پزشکان در ایران 1 دلار است، در حالی که در خارج از کشور برای رفتن به دستشویی باید 1.5 دلار بدهی(!) مسعود پزشکیان نماینده مجلس و وزیر بهداشت در دولت اصلاحات، در گفت‌و‌گو با عصر ایران، در مورد مهاجرت برخی پزشکان گفت: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم، طبیعتا این روند روز به روز بدتر می‌شود. حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید. وی افزود: هر روز مکانیزم پرداخت بدتر می‌کنند. بیمه هم این پول را نمی‌دهد. از آن طرف پزشک را به روستا می‌فرستند که با پولی که می‌دهند حتی زندگی‌اش نمی‌چرخد. آن طرف مرز 40 برابر این‌جا پول می‌دهند. این فشارها را هم ندارند، بار کاری‌شان نیز کمتر است. طبیعتا وقتی این‌طوری باشد، پزشکان ترجیح می‌دهند مهاجرت کنند. وی تاکید کرد: پزشکان و آنهایی که در کشور می‌مانند مجبورند پول اضافه، سکه و‌ ارز بگیرند و قوانینی که وجود دارد را بشکنند. وقتی قوانینی که ما می‌نویسیم عادلانه نباشد انتظار‌ تبعیت از آن قانون انتظار غیرواقعی است. درباره این اظهارات چند نکته شایان ذکر است: 1) حافظ می‌گوید «...می با دیگران خورده است و با ما سر گران دارد». آقای پزشکیان از جمله طرفداران دولت سابق است که اصرار بر تصویب و اجرای هر چه زودتر برجام داشت و ضمنا اذعان کرد که برجام را نخوانده و از آن سر هم در نمی‌آورد. خروجی آن روند هیجان‌سالارانه، عوامانه و ضد امنیت ملی در حوزه اقتصادی، جهش تورم به نرخ 60 درصد بود که با همت دولت فعلی 14 درصد کم شده اما همچنان رقم بالا و آزاردهنده‌ای است. به اینها علاوه کنید میراث کسری بودجه و از جمله بدهی انباشته تامین اجتماعی و صندوق‌ها که البته در دولت فعلی بالغ بر 162 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه شده است. طبیعی است که این میراث ناترازی بودجه و مالی، در بخش بهداشت و درمان و پزشکی هم تاثیرگذار باشد و منتها آقای پزشکیان هنگامی که این چالش جدی شکل می‌گرفت، با اذعان به بی‌اطلاعی، در حال کف و سوت و هورا کشیدن برای بانیان تورم فعلی بود. به قول معروف؛ «گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست». 2) مسئله مهاجرت برخی پزشکان -به دلایل مختلف حتما جای تامل و بررسی و چاره‌جویی دارد اما متاسفانه در کلان بحث و در یک پردازش معوج رسانه‌ای و سیاسی، اکثریت قاطع اقشار وفادار به کشور و ملت (کسانی که با همه مشکلات، تن به مهاجرت نمی‌دهند) نادیده گرفته می‌شوند. 3) ایران، قطب گردشگری درمانی در منطقه است. و اگر قرار بود مهاجرت، پدیده غالب در حوزه درمان و پزشکی باشد، قطعا کشور ما نمی‌توانست قطب پزشکی و گردشگری سلامت باشد و آورده ارزی به همراه داشته باشد. 4) آقای پزشکیان می‌گوید «آن طرف مرز 40 برابر این‌جا پول می‌دهند» و «در خارج پول دستشویی 1/5 دلار است». خب بزرگوار! اگر به ادعای شما چهل برابر بیشتر در آن طرف مرز می‌دهند، برای یک دستشویی رفتن هم چهل برابر بلکه بیشتر پول دستشویی می‌گیرند و این، غیر از هزینه‌های هنگفت زندگی عادی و مسکن و تغذیه و... است. 5) آقای پزشکیان به جای کلی‌گویی، نمی‌گوید که کجای قانون ایراد دارد و چه اصلاح منطقی می‌شود کرد؟ ایشان عضو کمیسیون بهداشت مجلس است و می‌تواند طرحی که تضمین حمایت همزمان از حقوق پزشکان و بیماران باشد، ارائه دهد. اما به جای کارهای پر زحمتی از این دست، ترجیح می‌دهد به سیاق رویکرد تقلیدی و بدفرجام گذشته در زمینه برجام، همچنان مقلد رسانه‌های زنجیره‌ای و منفی بافی‌های آنان باشد. 💢روزنامه کیهان @IMANI_mohammad
هدایت شده از mesaghمیثاق
دستاورد اجرای دو طیف اقتصادی که در ظاهر در مبانی با یکدیگر اختلاف دارند ولی در عمل هر دو سراغ اجرای سیاست های فاجعه آمیز شوک درمانی و صندوق بین المللی پول می روند، حاصلی جز تورم پایدار، رشد ناپایدار و گسترش نابرابری و تبعیض در جامعه نبوده است. اینجاست که باید این کلام دنی رودریک را در مورد اینان به کار برد: اینان جماعت مغروری هستند در حالی که آنچه (کنترل تورم، افزایش رشد و کاهش بی عدالتی) مایه غرور آن هاست بسیار ناچیز است
هدایت شده از mesaghمیثاق
به سهم پرداختی فولاد مبارکه به اتاق بازرگانی و پرداختی به روزنامه های مخصوص ترویج بازار آزاد توجه کنید ۴۷۰ میلیارد تومان ۶۰۰ میلیارد تومان
هدایت شده از mesaghمیثاق
تهرانی‌ها امسال چقدر صدقه دادند؟ 🔹کمیته امداد: در ۶ ماه نخست امسال شهروندان استان تهران ۵۳ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| | 🎨 رنگ بده؛ نه اینکه رنگ بگیری‼️ • ارتباط با آحاد جامعه خوب است، به شرط اینکه شما رنگ بدی؛ نه رنگ بگیری! • خانم‌ها اگر با دختر بی‌حجاب می‌گردید رو حساب رفاقت؛ این غلطه! اما اگر هدف دارید، نترسید! بروید و تاثیر بگذارید. 🎙 بیانات شهید قاسم سلیمانی 📥 دریافت کیفیت اصلی
هدایت شده از mesaghمیثاق
منتظرم رسانه‌های حرامی اصلاح‌طلب فردا تیتر بزنند: مردم عصبانی‌اند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 عشایر یمنی به سمت تجمع «حمایت از فلسطین» حرکت کردند؛ همه مسلح و هم جنگ دیده... 🕌 غیرت شیعیان یمنی به جوش آمده است و با عنایت الهی قطعا اسرائیل رفتنی است. ان شاء الله پس از اسرائیل، باید را در مقیاس منطقه‌ای به راه بیاندازیم تا علاوه بر ساخت غزه و یمن، چهار گنبد زیبا هم برای ائمه بقیع درست کنیم🤲
هدایت شده از mesaghمیثاق
آقا فتوای جهاد دادند امروز اگر رژیم صهیونیستی کودک‌کشی را متوقف نکند کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان را بگیرد
هدایت شده از mesaghمیثاق
53.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگویی کوتاه با موضوع خاطراتی از مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی با مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی
هدایت شده از mesaghمیثاق
تمثال آیت الله حجت (ره) ........ علاّمه متتبع آقاى حاج سيد محمّد حسن ميرجهانى می فرمودند: در روز دوشنبه سوّم جمادى الاولى يعنى همان روز حادثه (روز رحلت آیت الله حجت)ساعت يازده قبل از ظهر در مشهد مقدس در حجره‌اى كه در صحن جديد داشتم خواب قيلوله بودم ناگاه ديدم حضرت ثامن الحجج (عليه الصلاة و السلام) با حالى پريشان از حرم مطهر بيرون آمده و عازم است كه بجائى رود عرض كردم بعد از تقديم سلام و اخلاص آقاجان چرا مضطربى و كجا تشريف مى‌بريد فرمودند به قم مى‌روم گفتم براى چه فرمودند سيد محمّد حجّت از دنيا رفته است. پس از خواب پريدم و يك ساعت بعد راديو فوت آن مرحوم را خبر داد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
درس اخلاقی چنینم آرزوست!👇 ️از آیة اللّه حاج شیخ عبدالكریم حائری پرسیدند: نظر شما نسبت به منابر حاج شیخ عباس قمی چیست؟ با یك دنیا ادب فرمودند: «هر طلبه‌ای را كنار منبر او ببینم و نشستن او را پای موعظه محدّث مشاهده كنم، تا سه روز حاضرم تمام نمازهای واجب خود را به او اقتدا كنم؛ زیرا منابر و مواعظ این مرد، در شنونده ایجاد روح عدالت می‌كند.» (عرفان اسلامی، ج ۱۲، ص ۲۵ و ۲۶)
هدایت شده از mesaghمیثاق
قال امیرالمومنین (علیه السلام): عَلَيْكُمْ بِصِدْقِ الْإِخْلَاصِ وَ حُسْنِ الْيَقِينِ فَإِنَّهُمَا أَفْضَلُ عِبَادَةِ الْمُقَرَّبِينَ بر شما باد به اخلاصی صادقانه و یقینی نیک، زیرا این دو برترین عبادت مقربان است. تصنیف غرر / حدیث ۳۹۰۶
هدایت شده از mesaghمیثاق
مرحوم آیت الله حائری شیرازی: یک سنگ ریز،نگو ریزه و چیزی نیست اگر در کفش رود انسان را از راه رفتن باز می‌دارد! برخی اعمال و حرکات انسان درسته در نظر ما ریزه ولی گاها مانع راه انسان می شود. و اگر بزرگان بزرگ شدند بدین جهت بوده که همین ریز ها را دیده اند. و باز ایشان می فرمودند: میکروسکوپ که گرون هست چون ریز ها را نشان می‌دهد...
هدایت شده از mesaghمیثاق
آیت الله شهید مطهری : من نمی دانم کدام جانی یا جانی هایی ، جنایت را به شکل دیگری بر حسین بن علی (علیه السلام) وارد کردند، و آن ، این که هدف حسین بن علی (علیه السلام) را مورد تحریف قرار دادند و همان چَرندی را که مسیحی ها در مورد مسیح (علیه السلام) گفتند ، در باره حسین (علیه السلام) گفتند که : حسین ، کشته شد برای آن که بار گناه امّت را به دوش بگیرد ! برای این که ما گناه بکنیم و خیالمان راحت باشد ، حسین کشته شد! برای این که گناهکار تا آن زمانْ کم بود ، بیشتر بشود؟!