تذکر: 👇
بیان این نکته لازم است که در دنیای اسلام از اول تا به امروز شاید هیچ خانواده ای به اندازه ی خود عمر و خانواده عمر و در راس همه آنها عبدالله ابن عمر بستر ورود اسرائیلیات به تفاسیر را فراهم نکرده است. و متاسفانه در بین تفاسیر مسلمین دو تفسیر در رسمیت دادن به انتشار اسرائیلیات در مقیاس وسیع , گوی سبقت را از سایرین ربوده است ، در بین اهل سنت ، تفسیر ثعلبی و در عالم تشیع تفسیر تسنیم .!!
آن هم زشت ترین و غیر معقول ترین و بیّن البطلان ترین اسرائیلیات که به محض اطلاع هر دانشجوی زمان ما از آن ،، عکس العملی جز تنفر از اسلام نخواهد داشت ، !!
به یک مورد از نقش بارز خاندان عمر در تزریق اسرائیلیات به تفاسیر مسلمین (و سپس مولف محترم تفسیر تسنیم به تسنیم ) بدون سانسور در جلد ۳ ص ۱۵۷ توجه کنید : ((ملائکه پس از خلقت آدم قلوبشان مکدّر شد، گفتند خدایا ما که مطیع تر از آدم بودیم , آدم دیگر برای چه لازم بوده ؟
خدا فرمود: دو نفر از ملائکه به من معرفی کنید، تا بفرستیم به کره زمین تا نحوه اطاعت شان را ملاحظه کنیم؛ جامعه ملائکه هم هاروت و ماروت را بعنوان کاندیدا معرفی کردند،!
و خدا آن دو ملک را فرستاد به زمین تا دوره آزمایشی مقابله با گناه و برای اثبات مطیع تر بودن ملائکه از آدم جدید الخلقه را ، بطور کامل عملا ببینند.
خدا از طرف دیگر به ستاره زهره (!!) اجازه داد در شکل یک زن بسیار زیبا در مقابل آن دو ملک ظاهر شود! این دو ملک ( که طبق منطق قرآن اصلا شهوت ندارند و گناه نمی کنند)
بعنوان مشتری پرو پا قرص این خانم بسیار زیبا ظاهر شدند، [ ستاره] زهره گفت : تا مشرک نشوید حاضر نمی شوم تمکین کنم ،! تعامل صورت نگرفت، ستاره زهره رفت سپس با یک بچه آمد،[عجب ستاره ای!!] آن دو ملک باز درخواست استمتاع کردند، سرکار خانم [ستاره] زهره گفت تمکین نمی کنم تا این کودک را بکشید،! آن دو ملک این قتل را قبول نکردند، باز زهره خانم شکست خورد، رفت با یک جام شراب آمد، باز دو ملک ،(معصوم) درخواست اخذ کام کردند ، زهره گفت : اول میل شراب سپس میل خواب! این دو ملک (فاقد شهوت) تسلیم شدند و شراب خوردند، هم مواقعه صورت گرفت و هم مقاتله با صبی (!!) وقتی به هوش آمدند زهره (پیروز) به آن هاروت و ماروت ( معصوم !!! که بر سرشان کلاه رفته بود هم شراب ، هم زنا و هم قتل از آنها صادر شده بود) گفت : ها!! (چطورید !!؟) اما کار صورت گرفته بود. ! اما برای مجازاتشان قرار شد بین دو مجازات یکی را قبول کنند : یا مجازات در دنیا و یا مجازات در آخرت ؛ اما آنها مجازات در دنیا را انتخاب کردند، و غائله تمام شد.!! )).
آنچه ملاحظه فرمودید ، ساخته خاندان عمر بود که در تفسیر تسنیم نقل شده سپس به شکل ذیل توجیه شده است. :(( اشاره : اولا گر چه ظاهر بعضی از روایات (توجه کنید :اسرائیلیاتِ ساخت خاندان عمر را مثل روایات اهلبیت (ع) بعنوان روایت اسلامی نقل می فرمایند و عبدالله ابن عمر را راوی معرفی می کنند) کراهت فرشتگان از جعل خلافت برای آدم است، لیکن فرشتگان معهود قرآنی همگی معصومند ، و ادله عصمت آنان از تخصیص ابا دارد.
🔺ثانیا همان طور که ظاهر بعضی از آیات راجع به توحید یا نبوت نیاز مند توجیه است، ظاهر برخی روایات نیز بر فرض صحت و اعتبار آنها محتاج تبیین و توجیه است.
ثالثا، ممکن است جریان هاروت و ماروت در ذیل آیه ۱۰۲ بقره بازگو شد.))!! اینک باید تامل کنیم، حوزه علمیه ما در فاز تفسیر، فعلا در عصری و حال و هوایی قلم می زند که خیال می فرماید در مکتب تشیع ، مجعولات خاندان عمر که متن منابع یهود است ، تحت عنوان و واژه ((روایات اسلامی)) قراردارد!!
که بعنوان سنت و حجت دوم از سوی رسول خدا( ص) معرفی شده است،! در حالیکه رسول خدا (ص) عمدا" واژه سنت را استعمال نفرمود بلکه بجای واژه سنت واژه #عترت را بکار بردند!
عترت یعنی ((تبیین اسلامی که این تبیین خاص و مخصوص اهلبیت عصمت (ع) است )) ولا غیر، طبق چه معیاری در عقیده شیعه کلمات و اقوال خاندان غیر وحی حدیث است.؟!
چرا پسر عمر در تفسیر اسلام و قرآن در سطح امام باقر (ع) است.؟
مگر در آخر قرن اول بین صالح ابن کیسان و زهری دین فروش سر همین معنا دعوای نشد؟! ، زهری درباری ، کل اخبار خاندان عمر و ابوبکر را بعنوان سنت جمع می کرد ولی صالح ابن کیسان گفت من وارد این کار نمی شوم .چون امثال ابوبکر ابن حزم گفته اند روایات را جمع کنیم که مخصوص اقوال رسول خدا (ص) است و نه قول صحابه.
⭕️نتیجه اینکه: در تفسیر شریف تسنیم که خروجی حوزه علمیه مقدسه غیر قائل به تحول است ،
🔺اولا ، قول پسر عمر حدیث است!
و با این شیوه، فرهنگ محکوم زهری درباری در آخرقرن اول که حتی از سوی خود اهل سنت محکوم شده بوده مجددا احیاء شد.
🔺ثانیا، در نقل همین اسرائیلیات هم وثاقت راوی ملاک در قبولی تلقی نشده .
🔺ثالثا خلاف علم و عقل بودن محتوای آن منقولات و نقش تخریبی آن خرافات در جامعه متمدن امروز 👇👇
👆👇
مسلمین و خاصه جوانان هم ملحوظ نشده ،
🔺رابعا : (با نهایت شرمندگی و عذرخواهی قلبی )
مطابق این روایت خاندان عمر؛ حالا ستاره زهره یک ستاره ........شده توسط ملائکه است!؟ .
🔺خامسا همین محتوای ج ۳ ص ۱۵۷ تسنیم را به آرمسترانک و فرانک بورمن و اسکات کارپنتر و چالرز کنراد ۴ فضانورد موفق آمریکا نباید نشان داد، علتش معلوم است .
پس از مریخ نوبت ستاره زهره است.
🔺سادسا: هنوز روشن نیست چرا خدای متعال با تعمیر و با مختصر دست کشیدن به یکی از موجودات زمینی کوچک با هزینه کمتر زن زیبا نساخت ، و رفت کل نظام منظومه شمسی را بهم ریخت تا از زهره با آن حجم عظیم چندین تریلیون تن وزن عروس بسازد ؟
اتفاقا برای این کار زحل با آن حلقه زیبایش خیلی مناسب نبوده !؟
آری تفسیری که حرف پسر عمر را حدیث حساب کند پیامش جز این نخواهد بود. بلی اگر پسر عمر از رسول خدا (ص) نقل می کرد می شد یک جوری توجیه کرد ، اما پسر عمر هنوز هم از مقام تولید معرفت قرآنی در فضای شیعه پایین نیامده ، این در صورتی است که اگر پسر یک مرجع تقلید شیعه چه عرض کنم حتی اگر خود مرجع شیعه بلا تشبیه مثل پسر عمر از پیش خودش مطلبی بسازد و بدون مدرک منتشر کند همه بعنوان تفسیر برئی محکومش می کنیم،! و ممکن نیست در تسنیم بعنوان روایت نقل فرمایند.
و اگر این قبیل خرافات تهوع آور بعنوان تفسیر قرآن در عصر ما وارد فضای دانشگاهی بشود اولین سوالشان این خواهد بود در دوره عشق بازی زهره با هاروت سپس با ماروت آیا جای زهره در منظومه شمسی خالی بوده یا نه ، هم مشغول انجام وظیفه در منظومه شمسی بوده و هم خواسته های ملائکه را تامین می کرده ؟ پاسخ هر کدام باشد محذوراتی خواهد داشت . و طبعا سوال دیگرشان این خواهد بود که وقتی ملائکه با ستاره زهره ......داشته اند آیا از ابزار ..... برخوردار بوده اند یا خیر؟
اگر برخوردار بوده اند پس بدون شهوت به چه درد می خورد؟ ملائکه که شهوت ندارند، آن وقت مثل سنگ مستهلک شده و بیرون انداخته شده آسیاب ، جز جا تنگ کردن نقشی ندارد. و اگر اصلا فاقد.... بوده اند. پس مواقعه نبوده ،بلکه ملاصقه بوده و در حدی نبوده غسل جنابت لازم باشد.
در پایان از مولف بزرگوار تسنیم قلبا عذر خواهی می کنم و انتظار دارم عفو بفرمایند ، چون اسلام از همه چیز و از همه کس مهم تراست . والا خدای نخواسته قصد جسارت نداریم . ما دست ایشان را با نهایت رغبت می بوسیم. و خطاب به طلاب جوان هم عرض می کنم بنده باعث شدم تا شما چند دقیقه ای به آئینه نگاه کردید، دیدید چه قیافه ای داریم ؟!! آیا مردم حق ندارند از ما فرار کنند ؟! آیا دانشگاه حق ندارد از ما ببرّد !؟ آیا نمونه ای از قیافه فرهنگی خودمان را دیدید که ما در ادامه راه سنتی داریم و خواهیم داشت؟!
بلی ما سه مصیبت داریم:
اول این که شکست خودمان را در میدان عرضه دین قبول نداریم ،
دوم این که اگر شکست را قبول هم بکنیم ،، آن گاه توان تفسیر شکست را هم نداریم،
سوم اینکه اگر حتی توان تفسیر شکست را هم داشته باشیم آن وقت توان ارائه طرح برای خروج از فضای شکست را هم نداریم که راه جدید پیدا کنیم. چون آخرین تحول دوستان عزیز حوزوی ما این بوده کفایه را برداریم الفایق را تدریس کنیم! در حالی که آنچه نقش اساسی در شکست ما نداشته همان تغییر یک متن بوده ، باید و باید بدانیم مادامیکه به این نتیجه نرسیده ایم که تحول بدون شناخت مقتضیات زمان ، بدون شناخت انتظار مردم زمان ، بدون خدمت عملی به مردم ، بدون عدالت اجتماعی و خروج حاکمان از خانه های طاغوتی ، و در یک کلام بدون پرداخت حق مردم محروم از بیت المال به غارت رفته توسط رانتخواران تحت تعقیب و یا بدون تعقیب ، ممکن نیست. تدریس الفایق کجا بدبختی مردم کجا!! حوزه ای که در سال ۵۷ با یک اعلامیه کل بازار اصفهان را ۶ ماه و کل بازار کشور را ۳ ماه بعنوان اعتراض به ظلم ظالم تعطیل کرده امروز آن قدر نفوذ خود را از دست داده قادر نیست یک هتل غیر قانونی در یک دره در شمال شرق تهران را تغییر دهد. تفسیر قرآن یعنی تفسیر جریان زمان و نه نقل قصص مجعوله اقوام منقرضه.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
نقد نظر استاد درباره تسنیم و جواب
👇👇
سلام
حاج آقا همچنان که مستحضرید روش تفسیری تفسیر تسنیم قرآن به قرآن است و آیت الله جوادی آملی با توجه به نور بودن قرآن و تبیان بودن قرآن نیاز به تبیین بیرونی مانند روایات نمی داند. لذا از روایات فقط به عنوان موید تفسیری استفاده کرده و اگر روایت با تفسیر قرآن به قرآن موافق باشد به آن اشاره می کند. لذا تخریب تفسیر تسنیم و ادعای اینکه در تفسیر تسنیم بیشترین اسرائیلیات در شیعه در این تفسیر آمده صحیح نیست.
✅پاسخ :
صددرصد حق با من است
💠نظر منتقد محترم
بیشترین اسرائیلیات جسارتا در تفاسیر روایی تشیع وجود دارد و نه تفاسیر قرآن به قرآن.
✅پاسخ :
ببخشید پاسخ سلام جناب را فراموش کردم و علیک السلام آن هم درست است.
اما پاسخ تفصیلی شما ، چرا عنایت نمی فرمایید کسی نمی تواند انکار کند که در تفاسیر روائی ما روایات اسرائیلی هست ، اما اگر بنده عرض کنم در تمام تفاسیر روائی مانند البرهان ، نورالثقلین ووو
تمام روایات را بعنوان روایات شیعه نقل می کنند و این بنده و جناب عالی هستیم که پس از بررسی کشف می کنیم که از اسرائیلیات بوده ، من یادم نیست در تفاسیر روائی شیعه روایتی را بعنوان روایت خاندان عمر نقل کنند ، اما فاما ! در تفسیر شریف تسنیم روایات تزریقی اسرائیلی دقیقا در عرض هم و هم سطح اعتباری با روایات شیعه نقل می شود. شما تفسیر ارجدار المیزان علامه طباطبایی اعلاالله مقامه الشریف را ملاحظه کنید در بخش بحث روائی اصول کافی شیعه با درالمنثور سنی در یک سطح قرار دارد. بدون کوچکترین فرق !!
🔺آری شما به این عرض بنده عنایت کنید که عنایت نمی فرمایید.!
پس توجه فرمایید حرف پسر عمر , اسلام نیست، سنت نیست، و حتی اگر از رسول خدا هم نقل کند معتبر نیست ، شما مجبورید برای دفاع از تسنیم دلیل بیاورید که قول پسر عمر قول اسلام است، قول عایشه قول اسلام است. قول ابن عباس قول اسلام است. ما حتی اگر عبدالله ابن عمر از رسول خدا حدیث نقل بکند قول اسلام تلقی نمی کنیم چگونه شما حرف خود او را بعنوان حدیث در تفسیر نقل کرده و از او دفاع هم می کنید.!؟
دویست و پنجاه سال ۱۴ معصوم تکرار کردند خاندان عمر حامل لوای تفسیر اسلام ما نیستند ، حالا شما با چه مجوزی از اهلبیت ، اسرائیلیات خاندان اهل سقیفه را اسلام تلقی کرده و بعنوان سنت و قول اسلام منتشر می فرمائید؟! بفرمایید منتظر جوابیم.
💠نظر منتقد محترم:
حتی روایات فرد جاعلی مانند ابوهریره به معنای جعلی بودن تمام روایات نیست و باید روایت را از بعد فقه الحدیث و نیز بررسی طرق دیگر حدیث مورد بررسی قرار داد. پس اگر حدیثی از سوی پیامبر قطعی الصدور شد چه راوی آن اهل بیت ع باشد و چه صحابه باید مورد توجه قرار گیرد.
✅پاسخ :
مرحبا بناصرنا و صد آفرین !
ماشاالله احسنت ،
بنده حقیر سالها است دنبال همین عبارت صددرصد درست جنابعالی بوده و هستم .
و این کلام به حق شما را بعنوان کلام خودم در کانال مشکات منتشر خواهم کرد.
بنده در قبال قول حق تسلیم هستم ما نوکر این سخن شما هستیم بدون حاشیه . و مطابق فرمایش جنابعالی تفسیر تسنیم نباید قول پسر عمر را اسلام بداند ، و نباید بدون بررسی کامل روایات وارده درباره یک آیه حرف عبدالله ابن عمر را روایت معرفی فرمایند، شما بروید ببینید در سوره بقره (۹ آیه) یعنی از آیه ۳۱ تا ۳۹ از طریق شیعه ۸۴ روایت تفسیری آمده آیا چند روایت در تفسیر شریف تسنیم نقل شده است ؟!
پس شما صددرصد شیوه تسنیم را بخاطر عدم توجه اش به روایات پیرامون آیه مورد تفسیر نقض کرده اید و من در طرف شما هستم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم داستان گوسفندان اسماعیل در کربلا و نخوردن علف و آب که به واسطه آقای احمدی اصفهانی مایه تمسخر دشمنان و جانگذازی دوستان شده است را از منظر درایی و روائی چگونه ارزیابی می فرمایید
✅پاسخ :
سلام علیکم مادامیکه کتب مملو از اسرائیلیات از کتابخانه های این قبیل منبری های فاقد توان تحلیل از دسترس آینها خارج نشود این ضربه های حیثتی بر بدنه تشیع وارد خواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام حاج آقای موسوی زنجانی
ببخشید سوالی داشتم در مورد غزوه بنی قریظه و دستور پیامبر برای گردن زدن مردان و فروختن زنان آنها و مبادله کالا به کالا، آیا چنین نقل تاریخی سندی دارد؟!
✅پاسخ :
سلام علیکم متن تورات سفر تثنیه باب ۲۰ از آیه ۱۵ به بعد است که اسرائیلی های نفوذی بنام روایت ذیل آیه ۲۶ سوره احزاب به تفاسیر مسلمین تزریق کرده اند و ما هم هزار سال است به دست خودمان نخستین هولوکاست را به پیامبر خودمان نسبت می دهیم به عبارت دیگر با دست خودمان چشم خودمان را در می آوریم. ما بطور مفصل چند ماه پیش در همین کانال مشکات ثابت کردیم این کشتار در تورات تحریف شده مال حضرت موسی است.
در تورات تحریف شده آبروی موسی را میبرند و در تفسیر قرآن آبروی پیامبر اسلام را !!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : سلام حاج آقای موسوی زنجانی ببخشید سوالی داشتم در مورد غزوه بنی قریظه و دستور پیامبر برای گر
ادامه نقد شیوه مرحوم صاحب جواهر در کتاب جهاد.شماره(7)
معظم له در کتاب جهادش از اول کتاب تا آخر آن بمناسبتهای مختلف به روایت #مجعول و ضد اسلام عمر《انی امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لااله الاالله》 برای اثبات مطلوب خود استدلال و استناد کرده است بدون این که متوجه بشود چنین اصل مبتنی بر قتل بشر از رسول خدا صادر نشده است. همچنین بارها و بارها از اول #کتاب_جهاد تا آخر آن به #هولوکاست و قتل عام ناشی از داوری #سعد_ابن_معاذ استدلال و استناد کرده که از اساس ساخته یهودیان نفوذی بوده است.
و همچنین یکی از ضعفهای مضرّ در جواهر ضعف استدلالی در ردّ نظر مرحوم #محقق صاحب متن شرایع در باب اثبات وجود بلکه وجوب اخراج خمس از اراضی #مفتوحه_عنوتا است. صاحب شرایع میفرماید باید از اراضی مفتوحه عنوتا خمس اخراج شود ولی صاحب جواهر استدلال می کند که نه خیر خمس اخراج نمی شود. در حالی که بجای احتمالات منقول ، کافی بود بفرماید :هم متن روایات فریقین و هم متن مسلم تاریخ این است که به هیچ وجه زمینهای فتح شده مشمول عنوان《 غنیمت قابل تقسیم》 نیست.
بعلاوه ما در گذشته در بحث خارج اراضی عرض کردیم که اساسا عراق در داخل دائره #ام_القرای است و دارای حکم خاص است و غیر قابل فروش است .و مخصوصا اهل کتاب حق معامله ندارند. به هرحال مرحوم صاحب جواهر در بحث زمین خیلی سنتی حرکت کرده است. و کلامش ازحقیقت احکام اراضی خیلی دور است . سر انجام اینکه از امنیتی ترین کتاب فقهی شیعه( که در استراتژیکی بودن با کتاب جهاد هم سطح است. که بحث اراضی است) اما هیچ اثری از این دیدگاه #استراتژیک در کتب فقهی دیده نمی شود. اما اشراف دشمن را اگر رصد کنید می بینید کل تورات تحریف شده موجود کتاب ارض و زمین است . از اول تورات تا آخر عهد عتیق همه و همه بحث زمین انحصاری کل خاورمیانه است که باید مال بهود باشد!!. حال شما را می بریم به یکی از اطاقهای صهیونیستهای فقیه ، و مقایسه کنیم با خودمان ، اما نه به خود جلسه بلکه فقط در اطاق انتظار بنشینید اعضای واردین و خارجین به جلسه را رصد کرده و شناسایی کنید. نفر اول : تغییر دهنده اسم سعد ابن معاذ است که مورخ است : که سعدابن معاذ،، عبارت بوده از عمروابن مالک ابن الاوس الانصاری الاشهلی . نفر دوم سعید ابن مسیب داماد ابو هریره و محتکر روغن در مدینه و مطابق مقاله ای در قم : هم سطح امام باقر(ع)! ولی اعراض کننده از نماز میت امام سجاد(ع) ولی در قم در کتاب سیره پیشوایان حواری امام سجاد (ع)!! حال یهود معاند دارد هولوکاست و کشتار جعل می کند بنام رسول خدا و بر ضد خودش تا خودش را در دنیا مظلوم معرفی کند تا افکار عمومی را آماده کند برای جنایت بر ضد مسلمین . حالا می خواهند برای سعید ابن معاذ در این جلسه سری صهیونیستی چهره بسازند و بگویند این سعید ابن معاذ پاک ترین صحابه چقدر جنایت کار بوده !!
این سعید ابن مسیب در این جلسه ( خیالی حاکی از حقیقت) می گوید : هذه الخصال ما کانت احسبها الا فی نبیّ.!! این صفات آسمانی که در سعد ابن معاذ است جز در پیامران در اشخاص دیگر دیده نمی شود . خوب سعید شد هم سطح پیامران!!
در مرحله دوم: رسول خدا فرموده داوری او از مصوبات بالای آسمان هفتم است. لقدحکمت َفیهم بحکم الله من فوق سبع سماوات .
سوم سعد از مجازات قبر هم نجات پیدا می کند.: رسول خدا فرموده لونجا احد من ضغطه القبر لنجا منها سعد ابن معاذ. چهارم : جبرئیل به تشییع سعد با عمامه از ابریشم می آید : عبدالله ابن ابی بکیر می گوید : بلغنی ان جبرییل نزل فی جنازته معتجزا بعمامه من استبرق . پنجم: ابن عباس می گوید خود سعد می گفته در سه چیز من به مقام شایسته خودم ارتقا یافتم : در حدیث، در نماز و در تشییع جنازه ......
ششم : عایشه گفته در بنی اشهل سه نفر از تمام صحابه بالاتر رفت یکی سعد بود.
هفتم : رسول خدا فرمود در مرگ سعدابن معاذ عرش خدا لرزید . اهتزّعرش الله لموت سعد ابن معاذ . هشتم : رسول خدا با دیدن یک حوله دستی فرمود لمندیل من منادیل سعد ابن معاذ فی الجنه خیر منها.
نُهم : رسول خدا فرمود: هفتاد هزار ملک در تشییع سعد شرکت کرده بودند که اصلا به کره زمین قبلا نازل نشده بودند. دهُم : رسول خدا فرمود.ان الملائکه حملته یعنی اگر وزن جنازه سعد ابن معاذ سبک بوده چون ملائکه او را برداشته بودند.
یازدهم: خود رسول خدا (ص) در دوره بیماری سعد هر روز او را عیادت می کرد و چادر او را هم رسول خدا تهیه کرد. دوازدهم : رسول خدا فرمود ای سعدابن معاذ شما هرچه داوری کنی درباره یهودیان بنی قریظه من مطابق آن عمل می کنم و سعد هم گفت : حکمشان قتل عام مردان و اسارت زنان و کودکان و غارت اموال . و رسولخدا هم این چنین کرد همین که هولوکاست محقق شد (انفتق عِرقهُ فمات) سعد هم بمحض قتل عام آنها، روی زخمش باز شد ومُرد.!!!
این بود مصوبه و جعلیات #یهود در آن اطاق خیالی و سپس تبدیل شد به فتوای کل فقهای عالم اسلام و شد معیار اسلام الی👇
👇👆
یوم القیامه و شدیم نخستین عامل و خالق هولوکاست .بر ضد یهود تا یهود هر چه مسلمان بکشد عقده اش خالی نشود. و غزه و لبنان شده محل خالی کردن عقده ناشی از این جعل برای یهود صهیونیستی.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام نظر حضرت استاد درباره امی بودن پیامبر و حمل بی سوادی بر ایشان از سوی قرآن پژوهان چیست؟آیا نقص بر وجود ایشان نیست؟
تشکر از زحمت علمی استاد عزیز
✅پاسخ :
سلام علیکم فوران علم از بی سواد معجزه است. و نه فوران علم از عالم
.کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
با تشکر از پاسخگویی نسبت به امی بودن پیامبر اگر ایشان بی سواد باشد که علم اولین و آخرین نزد ایشان بوده چطور با بی سوادی جمع می شود زیرا در پاسخ حضرتعالی, عالم بودن را مقابل بی سوادی گرفته آید پس امی بودن یعنی بی سوادی و به تعبیر شما یعنی بی علمی.
به نظر می رسد امی بودن را باید به درس ناخوانده بودن تعبیر کرد یعنی مدرسه نرفته. آیا صحیح است؟
ممنون
✅پاسخ :
دو مطلب جدا و قطعی نباید با هم مخلوط شود قرآن فرموده ماکنت تدری ما الکتاب ولا الایمان ، نه می دانستی کتاب و قرآن چیست و نه می دانستی ایمان چیست این که آیه است.
پس پیش از نزول وحی عالم به اسلام نبوده ، این مطلب قطعی اول و
اما مطلب قطعی دوم ، پس از نزول قرآن عالم شده ، عالمی که علمش از کانال درس خواندن حاصل نشده بوده . این هم قطعی بوده.
اگر خلائی در بیان بنده ملاحظه می فرمایید باز توضیح بیشتر بدهید .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
بله استاد عزیز. ولی چون شیوه تفسیری تسنیم قرآن به قرآن هست روایات تفسیری زمانی مورد قبول تسنیم هست که متعارض با تفسیر قرآن به قرآن نباشه. لذا علامه و آیت الله جوادی آملی اکثر روایات آیات 31 الی 39 رو از باب مصداق و یا جری و تطبیق دانسته اند.
✅پاسخ :
ایشان کدام آیه را با کدام آیه دیگر در بین این ۹ آیه تفسیر فرموده؟
💠 : حاج آقا من یک دانشجوی ساده دکترای علوم قرآن و حدیث هستم و در حدی نیستم که با شما مباحثه کنم.
فقط خواستم بگویم اینکه فرموده اید تفسیر تسنیم در شیعه بیشترین اسرائیلیات را در خود جای داده صحیح نیست زیرا این کتاب تفسیر روایی نیست و تفسیر قرآن به قرآن است.
قطعا در این تفسیر هم اسرائیلیات وجود دارد ولی در حد تفاسیر روایی شیعه نیست. با تشکر
✅پاسخ :
موفق باشید و منتظر اثبات مدعای بنده باشید که چقدر در این تفسیر اسرائیلیات هست . التماس دعا و سلام به دوستان
💠ممنون. خیلی مشتاق هستیم
سلام علیکم دوست مکرم و عزیز !
بنده در تعقیب عمال گوساله سامری یعنی نفوذیان و تزریق کنندگان اسرائیلیات به متون دینی مسلمین رسیدم به تفسیر شریف تسنیم ، سپس با بررسی ۳۱ جلد اول آن دیدیم مقام و منزله روایات تزریقی و اسرائیلیات در حد مقام و منزله روایات منقول از اهلبیت(ع) است!!
بطوری که کلام ابن عباس چه از پیش خودش ببافد و یا از رسول خدا (ص) نقل کند فرقی ندارد! کلام پسر عمر در ردیف روایات امام حسن ، (ع) ، امام حسین (ع) و امام صادق (ع) است ! حتی تفسیری که پسر عمر خودش می بافد و یا از اسرائیلیات نقل کند با آن روایتی که از رسولخدا (ص) نقل کند پیش تفسیر تسنیم یکی است !!
به عبارت دیگر حرفهای مردم قرن اول اگر چه از خودشان ببافند بعنوان روایت حساب شده در بخش (بحث روائی) نقل می شود ، متاسفانه حرف پسر عمر (و نه نقل پسر عمر از رسول خدا(ص) )به مقام قول امام سجاد(ع) و باقر(ع) ارتقاء یافته خواننده را بسوی باور به حجیت قول کودتاگران سقیفه سوق می دهد! ما مجبور شدیم یک جمع بندی بکنیم از اینکه در این تفسیر خواننده کجا می رود ؟
دیدیم هیچ دیواری ، هیچ سیم خارداری و هیچ فنسی بین کلام اهلبیت و کلام خاندان عمر ، عباس ، ابوهریره ، سدی، مجاهد ، مقاتل ، ضحاک ، عکرمه نیست.! همه شده اند سنت، روایت، و اسلام.! روزی نشستم محاسبه کردم دیدم تنها در یک برگ که عبارت از دو صفحه است (جلد ۳ ص ۳۱۹ و۳۲۰) به زعم شریفشان ۹ روایت نقل فرموده اند. دیدم در اولی از نظر سند تزریق کنندگان از حیله تدلیس در سند استفاده کرده اند یعنی بجای ذکر اسم راوی و اسم پدر ، فقط اسم راوی را که بین ۱۲ نفر مشترک است ذکر کرده ، در حالی که رسم رجال این است در حین نقل خبر اگر اسم راوی اشتراک زیادی داشته باشد مجبور است اسم جد را هم اضافه کند تا از راویان دیگر تفکیک شود ، مثل احمد ابن محمدابن عیسی ، ولی در این روایت می نویسد: عن جمیل ،! کدام جمیل؟!
جمیل ها ۱۲ نفرند، بهر حال دیدم روایت اول از نظر سند از فن تدلیس استفاده کرده و از نظر محتوای هم می گوید خدا بخاطر دو رکعت نماز خاص شیطان خیلی هوای شیطان را داشت ،و آیت الله جوادی آملی هم پس از نقل آن ، سریعا" هشدار داده مواظب این روایت باشید ، مشکل دارد. خوب اولی را خودش اعتراف کرد که بوی اسرائیلی می دهد. دومی حرف ابن عباس است، چه ربطی به روایت دارد .
سومی مال طاووس یمانی و مجاهد شاگرد حلقه بگوش پسر عمر و کذاب است بعلاوه مرسل منقطع السند است. چهارمی باز حرف خود ابن عباس است در کتاب شعب الایمان بیهقی و روایت نیست. و پنجمی هم حرف خود ابن عباس است. ششمی هم مال انس دشمن امیرالمومنین (ع)! هفتمی حرف خود پسر عمر است ! چه ربطی به رسول خدا دارد
و در خبر هشتم نیز حسین ابن علوان سنی هست که به سنی بودن او آقای ایت الله حاج اقا موسی شبیری زنجانی در درس نکاح شماره ۵۰۰ تصریح فرموده. ولی توثیق هم فرموده من مجبور شدم کل پرونده ایشان را از کتب ذهبی و ابن حجر در آورم پس از بررسی دیدم آین مرد آن قدر کارخانه جعل حدیثش بزرگ بوده از سوی رجالیون و محدثین اهل سنت خواندن منقولات او تحریم شده است. بعلاوه خود مفسر محترم تسنیم از نظر محتوای هم روایت او را مخدوش دانسته است و کوبیده است. و بالاخره روایت نُهُم نیز روایتی است که بین عیاشی ِراویِ اواخر ِقرنِ سومی و جابر متعلق به قرن اول ۲ قرن فاصله است. حداقل ۵ نفر راوی افتاده ، پس راوی متصل به عیاشی کسی بوده سند را به عیاشی نخواسته تحویل دهد. نتیجه اینکه در یک برگ از تفسیر تسنیم ۹ مطلب نقل شده که دو سومش بصورت واضح روایت نیست و چون ناقلینش حاملان و ناشران رسمی اسراییلیات است ، لذا مصداق اتم اسراییلیات است، آن هم از اسرائیلیات ستاره دار! این اولا و ثانیا آنچه مولف عظیم الشان تسنیم دامت برکاته گیرداده از آن سه تای باقی است که اسرائیلی نیست. و ثمره نقل آن دو سوم( که از اسراییلیات است ) و سکوت درباره خطر آن ،حاکی از 👇
👆👇👆👇
قبول مطلق و یا نسبی آنها است.! و این حقیر تاکنون چنین تراکمی در نقل اسرائیلیات را در هیچ کتابی از کتب شیعه ندیده است.!!
و تمام توجیهات شما برای :(( نجات تفسیر تسنیم از ضعف اسرائیلیات زدگی ،،)) نمی تواند این مشکل را حل کند، چون در حالی در این تفسیر سخن از مواقعه ستاره زهره با هاروت و ماروت می راند که سازمانهای فضایی آمریکاییها در ستاره مریخ حضور فیزیکی دارند.! مصیبت عمیق تر از آن است که تمام ابعادش بیان شود .
یک دهه دیگر در حوزه قلم ، کتاب ، روزنامه ، مجله ، فرهنگ ، آهنگ دیگری خواهد بود. چون احدی دیگر از این موضع شما و امثال شما دفاع نخواهد کرد.
بلی شما این حق را دارید دل خوش کنید به معجزه با این بزرگی ،! که ته دیگ ما آن قدر ضخیم و دارای لایه های متعدد است که مدتها است هر ثانیه دهها بار سر ملاقه به آن می خورد اما تاکنون سوراخ نشده است.!!
بلی اگر شما روی این قضیه تمرکز کنید و نقاط قوت را ببینید حق دارید سریعا" تسلیم عرایض بنده حقیر ریز علی ثانی نشوید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال:
شما گفتید پس از نقد تفسیر به نقد رجال خواهید پرداخت ، سمت و سوی نقد رجال شما چیست؟
✅ پاسخ: انشاالله ثابت خواهیم کرد راویان چند دسته بوده اند فقط یک دسته از آنها در رجال شناسایی شده و متخصصین رجال درباره آنها شناخت نسبی پیدا کرده اند، اما دو دسته دیگر از دیدگاه رجالی قابل شناسائی نبوده اند، دسته اول ، تجمیع کنندگان روایات در قرن اول و دوم مانند زهری، تفسیر نویسان دو قرن اول مانند مقاتل ضحاک ، مجاهد ، مورخان دو قرن اول مانند عبیدالله ابن شریه و موسی ابن عقبه ، سیره نویسان دو قرن اول که زیادند . دسته دوم ، جعالان، و وضّاعان ، اهل کتاب چهره عوض کرده ، مانند تمیم داری، وهب ابن منبه ، محمدابن کعب قرظی ، و کسانی که راه آنها را ادامه دادند مانند وکیع ابن جراح . مسروق ، عکرمه ، وووو اگر تاریخچه و بیوگرافی این اشخاص مطالعه شود سپس به رجال الحدیث آیت الله خویی مراجعه شود فاصله واضح خواهد شد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany