eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال دیگری را هم چند وقت پیش از جناب استاد پرسیده بودم و هنوز منتظر جواب ایشان هستم 👇 Mh.seifi: با عرض سلام خدمت استاد گرامی اگر واقعاً در دین اجباری نیست و افراد باید خود به نتیجه برسند که کدام دین حق است، چرا ما اجازه تبلیغ کردن را به پیروان بقیه ادیان نمی‌دهیم؟ چطور است که ما انتظار داریم دیگران اجازه تبلیغ دینمان را به ما بدهند اما ما چنین اجازه ای به آنها ندهیم!؟ ✅پاسخ : سلام علیکم چون مخاطب تبلیغ عوام است و مبلغین ادیان باید مخاطبشان عالمان اسلام باشد ولذا در سوره نحل آیه 125 فرموده ادیان دیگر حق دارند با علما ی اسلام بحث و مناظره کنند و نه برای عوام تبلیغ کنند که می شود عوام فریبی، چون اختلاف ادیان ماهیت علمی دارد باید با مجادله علمی عالمان حل شود و نه با تبلیغ بر عوام . 🔷 بلی اگر از سد علمی علمای اسلام در مجادله با محکوم کردن علمای اسلام گذشتند حق دارند تبلیغ کنند، و اگر توان مناظره دارید بسم الله. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : اساسا ما روایتی داریم که رسول خدا فرموده باشد انا مدینه الحکمه و هی الجنه و انت یا علی بابها که آیت الله جوادی عاملی در جلد 18 تفسیر تسنیم ص517 آورده اند و بر اساس آن جامعه بهشتی ساخته که دارای 3 خصوصیت است؟ ✅ پاسخ: به نظر قاصر حقیر نه چنین روایتی با این ترکیب در متون اهلبیت وجود دارد و نه جامعه بهشتی منصوص و ماثور با آن سه ویژگی . ماجرا از این قرار است که روزی دشمنان ولایت اهلبیت (ع) خواستند انا مدینه العلم و علی بابها را تبدیل کنند به انا مدینه الحکمه و علی بابها و این کار را کردند سپس عناصر معلوم القال مجهول الحال را وارد صحنه کردند که آن الحکمه را تبدیل کنند به الجنه تا به طور کلی حدیث رسول خدا(ص) انا مدینه العلم از فضای علمی خارج شود و برای این منظور افراد ذیل را که هم مجهولند اسما و هم معلوما قولا و عملا وارد بازار جعل کردند و این روایت را ساختند و سپس فرار کردند بطوری که امثال آقای خویی هم نتوانست آنها را رصد کرده , بشناسند. : ابو منصور سکری و علی ابن عمر و اسحاق ابن مروان و حماد ابن کثیر و یعقوب ابن یوسف و احمدابن حماد و عمر ابن شمر خبیث، و جعال . این عناصر که اصلا جزء روات معهود نیستند این حدیث را ساختند که امروز در تفسیر تسنیم جایگاه برای پایه سازی عقیدتی هم گرفته است.! و اگر کسی به آن روایت سند پیدا کند این مطلب را پاک کرده آنرا منتشر می کنم با یک عذر خواهی صادقانه . گردن ما در قبال حق از مو نازک تراست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام حاج آقا ان شاءالله که حالتون خوب باشه ، لطف کنین در مورد ابدال و اوتاد و رجال الغیب توضیحی بفرمایین ✅پاسخ : سلام علیکم هنگامی که رسول خدا(ص) برای جا انداخت که بدون نیست و امامان هم دنبال هم و طول هم باید باشند لذا دشمنان امامت اهلبیت مزدوری را کردند حدیثی کنند مبنی بر این که امامی وجود ندارد اما و هستند دنبال هم , که بعدا شدند قطب و روایت شماره 34629 کنزالعمال را ساختند که ابتدا در یکی از ماخذ حلیه الاولیای ابو نعیم جعل شده بوده .و از طریق ابن به ابن رسانده بودند. و در قرون اخیره شده و مرکزشان هم باید پایتخت باشد و حلبی هم چون حلبی است ناشر این عقیده در کتاب سیره خود اش هست. و در در تعقیب به رسمیت شناخته شدن این فاز ها است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام استاد! آیا فلسفه بخشی از ثقلین (کتاب و سنت است) است که فیلسوف بتواند خود را عالم دین بداند؟ ✅پاسخ: مسلما فلسفه علم و دانش است منتها میدانی است برای یکه تازی عقل ، و چون عقل بشری در قبال عقل کل بسیار کوچک است لذا اگر فیلسوف محترم ما پس از اشراف بر1/700/000 (یک میلیون و هفتصدهزار) صفحه تقریبی متون تفسیری، حدیثی، فقهی ، تاریخی ، سیاسی و اعتقادی مسلمانان اظهار نظر فرمایند فوق العاده مبارک خواهد بود و چون ما عملا سوابق مطالعات فلاسفه را گذر کردیم دیدیم متاسفانه فلاسفه عزیز ما بخاطر اعتماد بیش از حد بر منطق و فلسفه توجهی به آن علوم مذکور در بالا نفرموده اند هر جا تفسیر نوشتند خلاءهایی را ایجاد کردند، هرجا فقه نوشتند منابع را بطور کامل استقصا نفرمودند وووو بعنوان مثال شما روایات مفسره اهلبیت در خصوص آیه 54 بی نظیر و یاکم نظیر در سوره نسا/ را ملاحظه فرمایید که خود یک کتاب اعتقادی 100 صفحه ای کامل است اما در تفاسیری که با مذاق فلسفه و عرفان نوشته شده کاملا مطابق تفسیر توراتیان از آب در آمده است. توضیح اینکه چه در کتب اهل سنت و چه در کتب شیعه روایات فوق تواتر وجود دارد که چون انبیای بنی اسراییلی (ع) نبوتشان موقتی بوده و به قول رسول خدا(ص) مانند کارگر روز مزد بودند و پس از شهادت و یا رحلتشان دینشان تا پیامبر بعدی بوده ولی رسول خاتم(ص) حجیت رسالتش هم از نظر زمانی تا روز قیامت است و هم از نظر مکانی برای کل ساکنین کره زمین است این رسالت و به قول قران درایه فوق این ملک عظیم برای پیروان متعصب و کله شق ادیان قبلی خاصه یهودیان آن قدر باعث حسادت شد که آیات متعدد قرآنی بارها به رسول خدا(ص) هشدار داده خطر سازترین جریان بر ضد شما حسد یهود است. ⭕️توجه کنید اولا: آیه 109بقره ((لو یردونکم بعد ایمانکم کفارا حسدا)) دلالت دارد سرمایه یهود برای دشمنی با شما حسادت است. ثانیا در سوره نسا آیه 54 هم حسد را موتور محرکه دشمنی یهود با اسلام معرفی فرمود. ثالثا در جلسه محرمانه عمرابن عبدالعزیز با یهودیان تازه مسلمان یهودیان گفتند تمام یهودیان می دانند لقب ذبیح مال اسماعیل جد اعلای رسول خدا است و نه حضرت اسحاق جد اعلای بنی اسراییل منتها حسد مانع از اعتراف است. رابعا : در روضه کافی در سیاسی ترین و یکی از طولانی ترین روایات اهلبیت(ع) امام باقر(ع) می فرمایند :انما الحجه فی آل ابرهیم لقوله تعالی ولقد اتینا آل ابراهیم الکتاب و الحکمه و اتیناهم ملکا عظیما .پس این آیه حجت خدا و اهلبیت است برای اثبات اینکه مراد از آل ابراهیم اهلبیت است و مراد از ملک عظیم هم امامت آنها الی یوم القیامه است . خامسا این حقیر 15 سال پیش یک جلد کتاب منتشر کرده ام بنام تاریخ فراموش شده و در آن کتاب 48 روایت از فریقین آورده ام که دلالت دارد عامل اصلی دشمنی یهود با اسلام و مسلمین حسادت است. چون در تمام ابعاد ، رسالت و امامت رسول خدا و اهلبیت نسبت به انبیای بنی اسراییل وسیع تر است و ابدی و بخاطر این است که یهود دشمن شده است. و بنده عکسهایی از صفحات کتاب خودم را ارسال می کنم که تماما روایاتی است که دلالت دارد موتور محرکه دشمنی یهود حسادت است اما مولف عظیم الشان تفسیر شریف تسنیم می نویسند :حسادت یهود به رسول خدا (ص) وجهی نداشت ، چون نعمت ها و سمتهای پیامبر اکرم پیش تر به انبیای ابراهیمی(بنی اسراییلی) نیز عطا شده بود.!!.... مراد (از آل ابراهیم ) انبیای ابراهیمی (بنی اسراییلی و) پیامبر اکرم نیز از آنان (ابراهیمی) است.!! عجبا! این همه آیات دال بر حسادت یهود بخاطر فقدان رتبه و عظمت و حوزه رسالت رسول اکرم در بین انبیای بنی اسراییل ووو . مولف محترم تسنیم رفته دنبال تفسیر کلیشه ای عناصر مطرود اهلبیت مانند ضحاک ، قتاده، مقاتل ، سدی، مجاهد و سایر عمال تزریق اسرائیلیات.! سپس استدلال می کند تا ثابت کند آیه فوق در مقام بیان مقامات انبیای بنی اسراییل است !! درست مطابق تفسیر مخالف اهلبیت(ع) در حالی که فقط در بحار از 28 طریق اهلبیت فریاد کشیده که بابا این آیه 54 نسا فقط امامت ما را میرساند بس و بر ضد یهود است و نه در خدمت تفسیر یهود. مشکل بالا تر در تفسیر تسنیم این است که رفته آیه 20 سوره مائده را آورده تا ثابت کند این آیه 54 نسا در مقام بیان ملک و ملکوت انبیای بنی اسراییل است.!! سپس پای مبارک را بالاتر گذاشته فرموده خداوند به قوم بنی اسرائیل نعمتهایی عطا کرد که به هیچ امتی عطا نکرده بود . بعد نتیجه گرفته :((پس معنا نداشت که آنها حسادت ورزند و ضد پیامبر (ص)و مسلمانان توطئه کنند)) !! آیا این تفسیر سنخیتی با آیات 109 بقره و 54 نسا دارد؟! که می فرمایند سرمایه یهود برای جنگ با اسلام حسادت است. آیا این تفسیر سنخیتی با 48 روایت در ذیل( که یک دهم روایات نیست ) دارد که می فرمایند چون انبیای بنی اسراییل فاقد امتیازات رسول اکرم بوده اند یهود حسادت می کنند؟! بنده صریحا عرض می کنم👇
مشکات اهل بیت (ع)
سوال : سلام استاد! آیا فلسفه بخشی از ثقلین (کتاب و سنت است) است که فیلسوف بتواند خود را عالم دین بد
هرتفسیری که ازموضع اهلبیت وارد نشود پایه را روی فلسفه وعرفان بگذارد سرنوشتش بهتر ازتفسیر تسنیم نخواهد بود. حال توجه کنید به حجم کوچک از آدرس روایاتی که موضع تفسیر تسنیم در قبال آیه 54 نسا را نفی کامل میکنند👇👇👇👇 ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit @mousavizanjany