سوال رجالی:
به چه دلیل شما به کتب رجال رجالیون اعتماد کافی ندارید و حتی به بعضیها اصلا اعتنا نمی کنید.؟!
پاسخ: چون راویان را چند نفر رجالی مطابق یافته های خود شناسایی کرده و داوری کرده اند که فلانی بخاطر فلان گزارش و فلان عمل ثقه است و یا فاسق است. و این برای شناخت افراد کافی نیست. بارها تکرار کرده ام و باز تکرار می کنم راویان را فقط از طریق اِشراف تاریخی و نه رجالی تنها میتوان شناخت. و چون کتب رجالی ما عاری از تاریخ است لذا داوریشان هم کافی نیست. بعنوان مثال در رجال مرحوم آیت الله آقای خوئی راجع به فضل ابن دُکین حدود 4 الی5 سطر بحث کرده اما نه از توثیق خبری داده و نه از تضعیف . چون هیچکدام را نتوانسته بدست آورد و این عدم شناخت فضل و مجهول بودن او چیزی است که در فضای علمای شیعه مسلّم تلقی شده است..
این در حالی است که این شخص از نظر علمای درجه اول اهل سنت ، شیعه ای است بسیار عاقل و فاقد تعصب بی مورد و عادل و فاضل و عالم و محدّث و حجت !! و این داوری صریح هم چیزی است که در فضای علمای اهل سنت مسلّم تلقی شده است . و اما واقع چیست؟
✅بلی واقع این است که یکی از کتب بی اعتبار دنیای اسلام طبقات ابن سعد است .و این کتاب تاریخی دور کن اساسی دارد. یکی فضل ابن دُکین که حافظ سنت عایشه است و دیگری وکیع ابن جراّح! فضل ابن دکین در حالی برای شیعه فقط 4 تا 5 تا روایت نقل کرده که برای پیروان عایشه قریب به 4000 حدیث و تاریخ نقل کرده است!!
و وکیع هم حدیث می فروخته و شراب می خریده و بخاطر توهین به جنازه رسول خدا (ع) محکوم به اعدام شد و سفیان ابن عیینه می گوید من با جعل یک روایت به زبان رسول خدا و کیع را از اعدام نجات دادم . این است وضع رجال موجود .
یعنی حافظ سنت کذب بزرگترین دشمن علی (ع) یعنی عایشه را نمی شناسیم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال رجالی:
علاقه دارم درباره نقد رجال شما بیشتر بدانم می شود این بحث را کمی بیشتر ادامه دهید؟
پاسخ: شما ببینید همان فضل ابن عَمرو معروف به فضل ابن دکین که در کتن قبلی شناختید چه عنصری بوده { ومرحوم آیت الله خویی در یکجا او را ابن عمرو و در جای دیگر ابن عُمر معرفی فرموده } او نوه نا خلفی داشته بنام احمدابن میثم که بقول دار قطنی غیر قابل اعتماد و بقول ابن حِباّن احادیث مقلومه نقل میکرده ، مرحوم آیت الله خوئی او را هم با مهمل گذاری اسم او ، راوی شیعه معرفی فرموده است . بدون این که متوجه شود این خانواده چه کارهایی برای کودتاگران سقیفه انجام داده اند.! مثال دیگر و یا مصداق دیگر برای اثبات ناکافی بودن وضعیف بودن کتب رجال سنتی موجود آقای مقاتل این سلیمان کذاب اسرائیلی است ، صفحات پرونده خیانت اوبه تفسیر قرآن کریم به اندازه صفحات تفسیر اوست.که 3790 صفحه است . وکذا صفحات پرونده ضحاک ابن مزاحم همان صفحات تفسیر به رای او است که 1048صفحه است. وکذا مجاهد ابن جبر وابسته خاندان پسر عمر که 392 صفحه است..
شاخص ترین ویژگی مقاتل این بوده آیات نازل شده در شان اهلبیت را تبدیل کند به آیات نازل شده در شاءن یهود !! اما این کذاب وقتی وارد رجال مرحوم آیت الله خویی می شود گاهی از یک قول شیخ در عُدهّ تبدیل می گردد به اصحاب امام باقر و در قول دیگر ایشان تبدیل می شود به اصحاب امام صادق! و در قولی می شود راوی امام صادق! گاهی می شود بتری مسلک! و گاهی می شود راوی روضه کافی و گاهی راوی من لایحضر.!!
و اما ضحاک ابن مزاحم، او در رجال آیت الله خوئی از اصحاب امام سجاد (ع) است. و راوی از ابن عباس در سوره ناس!! { و راوی از مقاتل ابن سلیمان در تفسیر سوره ناس است.!!} در حالی که ضحاک تنها در تفسیر 7 آیه ای سوره حمد در تفسیر طبری ازابن عباس 14 حدیث نقل کرده است. و در کل تفسیر طبری احتمالا روایات ضحاک از ابن عباس قریب به 600 تا 700 مورد است. و این آقای ضحاک از استوانه های عظیم تفسیر اسرائیلی در کل جهان اسلام است آیا این مقدار شناخت تبیین شده در رجال آیت الله خویی کافی است!!؟
اما اطلاعات رجالی آیت الله خوئی درباره مجاهد ابن جبر عنصر خود فروخته ناصبی و وابسته خاندان عمر. اولا آیت الله خویی قُدّس سره الشریف اسمی از پدر ایشان نیاورده معلوم می شود نمی شناخته است.
و ثانیا مجاهدی که لیث ابن ابی سلیم از او نقل کند به قرینه روایت شماره 26169 تفسیر طبری مجاهد ابن جبر معلوم الحال است.
و ثالثا بدلیل نقل روایت از شیعه فقط در دو مورد ، آیت الله خویی خیال کرده او شیعه است در حالی که در بیش از یک صد تفسیر اهل سنت و شیعه بلکه در کل تفاسیر فریقین ، مجاهد آن 2108 آیه از قرآن را که با مذاق اسرائیلی تفسیر کرده بعنوان سُنّی تزریق کرده است .و نه شیعه . و اگر 2108 آیه را ضرب کنیم به 100 خواهد بود 210800 مورد از موارد حضور مجاهد ابن جبر در تفاسیر اهل سنت ، که آیت الله خویی حتی اسم پدر او را در رجالش نشناخته است .!!
آیا این است رجال؟!
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
به عمروعاص گفتند: چرا پشت سر علی (ع) نماز میخوانی ولی در خانه معاویه غذا میخوری؟ گفت:نماز علی قشنگه
سوال تاریخی:
در شبکه های مجازی مطلب فوق بطور بسیار گسترده منتشر شده است ، آیا چنین حرفی را عمرو عاص زده!؟
پاسخ : نه خیر ! این حرف مال #ابو_هریره است با 27 الی31 اسم مستعار، وقتی اصحاب کودتای #سقیفه با رهبری نامرئی اُسیدابن سعیَه َ های یهودی بر مرکب مراد سوار شدند و نردم پس از حدود بیست و پنج سال قدرت ظاهری را برگرداندند و تحویل امیر المومنین(ع) دادند و استاندار نا مشروع شام بنام #معاویه با اهل کتاب غربی خود مانند ابن آثال، ابن اخطل، جرسون ووو
دست به یکی کرده تسلیم دولت مشروع مرکزی امیر المومنین نشدند . ابوهریره در اطراف علی(ع) دور میزد مانند دور زدن گربه تا از رانت حکومتی استفاده کند اما دید سفره علی کاملا خالیست. علی(ع) را فقط در نماز و یا در حال رسیدگی به محرومان مشاهده کرد , رفت شام در کنار معاویه این جنایتکار مکار تاریخ ، ولی معاویه زیر سایه رانتهای حکومتی از ابوهریره با غذای شاهانه اختصاصی و مخصوص کاخ نشینان پذیرایی می کرد .و بین آن غذاهای مخصوص یک نوع غذایی بود بنام #مضیره که فوق العاده لذیذ بوده است و این دین به دنیا فروش آنقدر از آن غذای رانتی خورده بود مشهور شده بود به شیخ المضیره یعنی شیخ چلوکباب مخصوص رانتی . وقتی از ابوهریره پرسیدند . در مقایسه با معاویه علی را چطور دیدی؟!
گفت: نماز ،، نماز علی
و کباب ،، کباب معاویه.
آری ؟! این قبیل پدر گربه ها (ابوهریره) در طول تاریخ زیاد بوده و هستند و باید در هر زمانی صاحبان #بصیرت این جنایتکاران بشکه شکم ، گاومیش گردن و رانتخوار خزیده در زیر جلبک دین ، تلفن بدست ، بانک خور ، سرمایه قاپ ، از جنوب برخاسته و در شمال لمیده و دشمن خط #خمینی. را شناسایی کرده و بدست قانون بسپارند. اگر این شیخ المضیره های مکّلا با پیراهن یقه شیخی و حاضر در صف اول نماز های جماعت { دارای نسبت با فلان مسئول} اما جنایتکار بطور جدی شناسایی نشوند و دهها میلیارد تومان بیت المال از حلقوم کثیف این دشمنان قسم خورده مستضعفین و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بیرون کشیده نشود همه چیز این کشور را خواهند بلعید . یعنی از دو چیز یکی اتفاق خواهد افتاد یا شیخ المضیره های جنایتکار قلع و قمع خواهند شد و یا همه خون شهدا و زحمات امام شهدا بر باد خواهد رفت . مانده به این که #ابوذریان زمان چگونه نقش ابوذری ایفا کنند. و چگونه ظاهر شوند. و ما برای ایفای نقش در این جهاد هیچ سرمایه ای نداریم جز چند قطره خون که شب و روز فقط روی آن حساب می کنیم خدای عزوجل چه بخواهد به آن راضی و تسلیم هستیم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🔸 فقها و چالشهای مرتبط با صدور فتوا
[بهمناسبت سالگرد وفات فقیه عالیمقام آیتالله سید محسن امین عامِلی، مؤلف «اعیان الشیعة» (متوفای 4رجب1371ق)]
تودههای جوامع گاه بر صدور فتوای فقها اثرگذاری مثبت داشتهاند و گاه نیز میان آنها و فقهای عظام، چالشهایی بروز کرده و رخدادهای تلخی رقم خورده است. اما آنچه اهمیت دارد این است که یک فقیه نباید مرعوب مخالفتها و ارعابهای مقطعی افراد و گروهها شده و حقیقت را کتمان کند. بلکه فقیه آنچه را که طبق ضوابط استنباط به آن رسیده است، فارغ از عناوین ثانویهی موهوم، مبنای رأی و عمل خویش قرار میدهد.
▫️در همینباره آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی با اشاره به فتوای مرحوم سید محسن امین، در سال 1343 قمری (1925 میلادی) علیه قمهزنی، گفتهاند:
«عجیب است مرحوم سید محسن امین، مدّتی مورد لعن برخی از شیعیان قرار گرفته بود و در برنامههای ایام عاشورا در کربلا و جاهای دیگر، دستهجات شیعیان از او تبرّی میکردند و میگفتند: «آه من العاملی فتواه..» علت لعن، نهی او از قمهزنی بود. ایشان در شام گرفتار فرانسویها شده بود. آنها [پس از جنگ جهانی اول] سوریه و لبنان را اشغال کرده بودند و این قمه زدن در نظر آنها خیلی اسلام را موهون نشان میداد. عراقیها نمیتوانستند فرض کنند که شرایط آسید محسن با شرایط آنها فرق میکند. اگر ایشان در عراق بود، این کار را نمیکرد. آنها هم اگر در آنجا بودند، قمه زدن را ترویج نمیکردند».
آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی سپس به بازتاب فتوای سید محسن امین در نجف اشاره کرده و گفتهاند: «در آن موقع آقایان علمای نجف نه تنها از فتوای ایشان حمایت نکردند، بلکه مخالفت کردند. تنها کسی که مخالفت نکرد، آقا سید ابوالحسن اصفهانی بود. از آقای فخّام شنیدم که در اثر همان عدم مخالفت، اهالی بصره از تقلید آسید ابوالحسن به آقای نایینی عدول کرده بودند. شنیدم آسید محسن امین آن روز در دستهجات مورد لعن و طعن و تبرّی بود، اما مدّتی که میگذرد، جوّ عوض میشود و با استقبال خیلی مهمی وارد عراق میشود. این چیزها موسمی است.
▫️وقتی آقای [سید ابوالقاسم] کاشانی [از تبعید بیروت به ایران] آمد، از او چه استقبال عجیب و غریبی شده بود، ولی اواخر عمرش وقتی برای مجلس عقد اخوی ما حاجآقا جعفر به منزل حاج میرزا عبدالعلی تهرانی (که حاجآقا جعفر دامادش شده بود) آمد، اغلب اشخاص به احترام ایشان بلند نشدند. خیلی با بیاعتنایی خاصی با او برخورد کردند که من دلم سوخت و برخاستم و ایشان را بدرقه کردم. با آن جلالتش حتّی صاحبخانه و امثال اینها اعتنای درستی نکردند. حاجآقای والد ما بلند شد و جایش را به او داد و إلّا اشخاص دیگر اعتنایی نمیکردند. این موضوع پس از جریان مصدّق و اواخر عمر ایشان بود».
https://t.me/ShobeiryZanjani
سوال تاریخی:
چرا به ابوهریره ، ابوهریره {پدر بچه گربه} گفتند؟
پاسخ : قرائن نشان می دهد . چون مثل گربه گرسنه در اطراف هر صاحب سفره بوده به او آن لقب را داده بودند. و بعدها برای آن وجه تسمیه جعل کرده و ساختند. و بارها خودش می گفته بخاطر شکم در کنار شما هستم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال اعتقادی:
این شخصی که ذیلا علیه معجزه و شفا این مطالب را نوشته چه جواب قانع کننده ای داره ؟👇👇👇
امروز را بخاطر بسپارید.
بسته شدن درب های حرم ثابت کرد نه معجزه ای وجود دارد و نه طب اسلامی.
ثابت کرد مرضی که شفا نداشته باشه کعبه هم جلودارش نیست چه برسه به حرم.و امام زاده و ....
دعا و قران و نهجه البلاغه هم جلودار کرونا نشدند.
فقیهان و مراجع تقلید از ترس یادرخانه های خود درقم حبس شدن
ویافرارکردن به شهرهای امن و شهر مذهبی شان را گذاشتن برای مردم
. چون حفظ جان از واجبات هست و اعلام کردند تا اطلاع ثانوی مساجد و مدارس علمیه و حوزوی تعطیل است پس مگر همین اماکن مذهبی نبود ک مردم را برای شفا و دادن خمس و زکات برای سلامتی تشویق می کردید؟ حالا هم خودتان دست به دامانشان شوید برای از بین بردن کرونا ..
پس سکوت کنید و بهداشت رو رعایت کنید و دست ازخرافات۱۴۰۰ ساله حضرات بردارید ...شاید کرونا علامت دهند این باشد ک ما دست از جهل.نادانی.خرافات. وابستگی ذهنی به خرافات و آیین های من در آوردی این آقایون ک سالهاست به خاطر منافع شخصی خود در ذهن ما خواباندند دست بکشیم و شاهد انقلاب فکری جدیدی باشیم و برگردیم به تبعیت از علم و عقل.
پاسخ:
اولا این قبیل از افراد طالب پاسخ نیستند.
ثانیا تا برسند به حد شنیدن پاسخ ، شما جامعه پدر بزرگ محترم و مادر بزرگ مهربان ایشان را از کتاب تاریخ #هرودوت چاپ اول فرهنگستان ایران مورخه 1357 که تقریبا 2500 سال پیش نوشته شده جلو ایشان باز کنید و صفحه 76 را بخوانید که خودشان را در آئینه تاریخ پیش از اسلام عزیز ببینند توجه کنید:《این مطالب را تماما بنا بر اطلاع دقیقی از ناحیه پارسیان {منجمله نویسنده آن متن در یک گروه تلگرامی} بدست آورده ام بازگو میکنم ایشان رسمی در مورد تدفین مردگان دارند ..... و آن اینکه #کالبد_مردگان_پارسی تا بوسیله پرندگان یا #سگ متلاشی نشود قابل دفن نیست....》و در صفحه 74 تحت عنوان عادات پارسیان می نویسد:《پارسیان توانگر در زادروز خود..... الاغی را کباب کرده جلو میهمان میبرند...
و در صفحه 75 ادامه می دهد: از میان این گونه نوآوری ها #همجنس_بازی است که از یونانیان آموخته اند...》!
دوست عزیز! آیا از فارغ التحصیلان این فرهنگ متعفن و مدفون در زباله دان تاریخ انتظار داری مطلبی بنویسند تا در سطح محافل علمی قابل طرح بشود؟! تا به آن پاسخ بگوئیم تا برسد به سطح علمی؟!!
#معجزه این است ما یک میلیارد ونیم تابع رسول خدا هستیم او تابع فرهنگ مذکور در بالا . آری!
هم معجزه هستیم و هم شفا،، هم در عزت هستیم و هم اهل #وفا . مگر دین از طرف خدا آمده با معجزه در قبال قانون خود خدا بایستد؟!
آن خدائی که معجزه و شفا آورده همان خدا است که #قانون_طبیعت را آورده است . کرونا از قانون طبیعت خدا است. اگر رعایت نکنی قانون خدا را برتو که سالمی جاری می کند و مریضت می کند و اگر رعایت کنی #کرونا را بر زمین می کوبی باز قانون دیگر خدا را جاری میکنی که دفاع بدن در قبال کرونا است . مگر در اسلام ، انسان دشمن قانون طبیعت است.؟! کشته شدن انسان در قبال کورنا اگر انسان رعایت نکند قانون طبیعت است. شفا و معجزه نیامده با آن دشمنی کند. بلکه آمده بگوید در ورای عالم طبیعت قدرت حاکم هست می تواند قانون خود را با قانون دیگرش بنام شفا و معجزه عقب بزند . کسی که این را درک نکرده توان درک پاسخ دارد . تمام تورات و انجیل و زبور و قرآن معجزه است که آتش پرستان کباب الاغ خور و هم جنس باز را دفن کرده است . کدام علم و عقل آن رفتار انسان با پدر و مادر را امضا کرده که اول پدرت را بده سگ بخورد سپس دفن کن . با چه اهل احسان به والدین مواجه شده ایم!؟
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام من از دوستداران حضرت استاد هستم دو تقاضا دارم يكي نام تمام كتب رجالي و تاريخي مورد تاييد استاد و ديگري روش تهيه كردن تمام كتب تاليفي استاد...تشكر يا علي
پاسخ :
با سلام چون از نظر ایشان کتب تاریخی فریقین بعلاوه کتب رجالی فریقین مجموعا مطالعه شود خواهد بود
کتاب رجالی کامل که عبارت است از تاریخ ابن عساکر و اسدالغابه والاصابه و لسان المیزان و میزان الاعتدال و سیر اعلام النبلاء و کتب البانی و صحاح سته و مسندهای موجود کل صحابه ،تاریخ یعقوبی ، مروج الذهب ، تجارب الامم ، تاریخ طبری ، سیره ابن هشام و طبقات ابن سعد از اهل سنت و تمام کتب مرحوم صدوق ، کلینی ، شیخ مفید ، شیخ طوسی، مجلسی و رجال نجاشی و کشی و فهرست علامه{ بعلاوه 42 سال تدوین درس خارج علمای معاصر }ووو از کتب شیعه می شود رجال کامل .
و کتب تالیف شده در پاساژ قدس انتشارات دارالفکر ارائه می شود.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام مجدد...استاد فرمودند كتاب طبقات ابن سعد بي اعتبار هست ولي شما اسم برديد.. من تمام برنامه هاي يوتيوب استادو ديدم و شديدا دوستدارشون هستم ميخواستم نظر دقيق ايشون رو هم درباره اقاي اللهياري و وسعت ظاهري بالاي اطلاعاتشونم بدونم...بازم ببخشيد تشكر
پاسخ:
باسلام باید تمام منابع #فریقین {چه معتبر وچه غیر معتبر } مرور شود.که حدود 1/700/000 صفحه است مع الواسطه و یا بلاواسطه باید دیده شود. و اگر بنا بشود فقط به کتب معتبر اهل سنت مراجعه شود ،آن وقت از نظر ما هیچ کدامش معتبر نیست.. بحث ، بحث اشراف است و نه اعتبار. و اما اللهیاری کسی است که 36 سوال حوزوی کردم حتی یکی را پیدا نکرد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی
حزب الله ایران با مطرح کردن جناب عمار و عماریون میخواهند عمار یاسر را برای نسل انقلابی بعنوان الگو معرفی کنند ولی شما ابوذر را الگو معرفی می کنید! چرا؟!
✅پاسخ: پس از کودتای سقیفه همه رفتند . بسوی سقیفه حتی ابن عباس نوجوان و یا جوان . اما طرف صبح و یا پیش از همه سلمان و ابوذر و مقداد آمدند ، ولی عمار دیر آمد .و این تردید اولیه عمار در حدی سوال بر انگیز بود وقتی مفضل از امام صادق (ع) می خواهد سابقون اولون پس از کودتا را معرفی کند امام ابتدا میفرماید : ان کنت انما ترید الذین لم یدخلهم شئ فعلیک به هااولاء الثلاثه سپس: اسم از ابوذر سپس از سلمان و پس از آن از مقداد می برد . یعنی اگر منظورتان این است اسم از کسانی ببرم اصلا به تردید نیفتاده اند. این سه نفر هستند پس عمار چند ساعتی دیر رسیده بود مراجعه کنید به بحار چاپ ایران جلد 22 صفحات 332 خبر 44 و خبر 45 و حتی طبق روایت 37 در صفحه 329 زبیر از عمار زودتر آمد. و در خبر 14 آیه انما المومنون الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم درحق علی (ع)و ابی ذر و سلمان و مقداد نازل شده است و در خبر 10 نیز سخن از علی (ع) , مقداد ابوذر و سلمان است و از عمار خبری نیست. و این جدیت و صداقت و عمل بعدی عمار بود که او را بصورت لا ینفک در ردیف چهارم قرار داد و این همه اخبار در تمجید او ناظر به حال پس از الحاق است.
و اینکه آقایان حزب الله معاصر ما جناب ابوذر را رها کرده جناب عمار را مقتدا ساخته اند ناشی از ضعف در تحلیل تاریخ مذهب مان است که شکننده است. ابوذر کسی بود قدرت نفوذ و تاثیرش کاری کرد حکومت امپراتوی عثمان چاره ای جز کشتن تدریجی او نداشت و ما امروز برای درهم کوبیدن رانتخواران جنایتکار زمان هیچ چاره ای نداریم جز اقتدا به ابوذر در افشای فساد مروان صفتان پیرامون حکومتیان جاه طلب . .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم
لطفا در باره این مطلب نظر مبارک رو بفرماید : أكذوبة لا زال يرددها الكثير؟؟؟
حديث يرويه ابو هريرة قال النبي{ص}من دخل دار ابي سفيان فهو آمن} رواه مسلم هذا الحديث كثيرا ما يردده الناس؟؟؟
هل تعلم ان هذا الحديث يُقال انه عندما فتح المسلمون مكة قيل هذا الحديث ؟
حينها كان المسلمون في أوج قوتهم واشتداد ساعدهم
ولانعلم اذا كان قد صدر هذا الحديث من النبي ص واله هل كان تقيتةً او يُريد ان يكسب ودّ ابو سفيان !!!!
والنبي ص واله حينها كان هو المصيطر وهو الآمر والناهي في مكة أنذاك ، سنكتفي بقول الله عز وجل عندما دخل النبي ص واله مكة و معه المسلمون لاحظوا ماذا قال الله عزوجل { وَهُوَ الَّذِي كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ عَنْهُم بِبَطْنِ مَكَّةَ مِن بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَكُمْ عَلَيْهِمْ ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا / الفتح ٢٤
لاحظ هناك ظفر ونصر للمسلمين على ابو سفيان وغيره من المشركين الطلقاء فكيف يقول النبي ص واله {من دخل دار ابي سفيان فهو آمن}
والحقيقة أن ابو سفيان وابنه معاوية ملعونين ، من الطلقاء.والطليق كما لو كان اسيراً وأطلق سراحه وهو غير آمن من قتلهُ لا أثم عليه فكيف تكون داره آمنه هذا الحديث لاينسجم مع الموقف الذي كان به ابو سفيان.؟؟؟
ولكن هذا الحديث له مآرب كثيرة ؟؟؟
من جملتها انه يزكي ابو سفيان ولو بالظاهر ، والحقيقة ان النبي ص واله لم يزكيه وابنه بل هم من الطلقاء الملعونين اليس هم اصل الشجرة الملعونة في القرآن ؟
فكيف يكون دار كبيرهم ابو سفيان آمنه !!! وهم الشجرة الملعونة في القرآن
قال تعالى (وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ ۚ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا)الإسراء٦٠
وقصة هذه الشجرة الملعونة معروفة هي أن النبي محمد (صلى الله عليه و آله ) رأى في منامه أن بني أمية يَنْزُون على منبره نزو القردة فساءه ذلك
(عن سعيد بن المسيب في تفسير قوله تعالى وما جعلنا الرؤيا التي أريناك إلاّ فتنة للناس (الاسراء ٦٠) , قال : رأى ناساً ( أي رأى النبي ناساً) من بني أمية على المنابر فساءه ذلك) ( البداية والنهاية لابن كثير ج١٠!ص ٥٣)
والنبي ص واله قد حددهم بالاسماء أما أصحاب السقيفة لم يروق لهم ذلك فيقولون رأب أناساً كما في الحديث المتقدم
ولكن قول النبي ص واله عن معاوي يعتبر دليلا على ان النبي قد حدد اسمائهم فقد ورد عن عاصم ، عن زر ، عن عبد الله ، قال رسول الله (صلى الله عليه و آله ) إذا رأيتم معاوية على منبري فاقتلوه / فضائل الخمسة من الصحاح الستة : ج٣ص٢٩٩ ، نقلاً عن ميزان الإعتدال ج٢ ص٧ للذهبي.
وقد أخبر الرسول ص واله المسلمين بأن بني أمية سيستولون على الحكومة الإسلامية ظلماً و عدواناً غاصبين بذلك حق أهل بيته عليهم السلام فقد ورد عن أبي ذرالغفاري قال سمعت رسول الله (ص) يقول ( إذا بلغت بنو أمية أربعين ، اتخذوا عباد الله خولا ، ومال الله نحلا ، وكتاب الله دغلا . )(المستدرك للحاكم ج٥, تاريخ الإسلام للذهبي ج5 ص 233)
والاحاديث كثيرة في ذم بني امية وبالخصوص كبيرهم ابو سفيان ، فكيف يقول النبي من دخل دار ابو سفيان فهو آمن اذن هذا الحديث موضوع من قبل اصحاب السقيفة لعنهم الله ارادوا بذلك الحديث تزكية ابو.سيفيان. او ان النبي ص واله غير ساخط عليه ،
اللهم ألعن بني أُمية قاطبة
پاسخ :
سلام علیکم احسنت جاعل آن قضیه اول ابوهریره , دوم پسر ناخلف زبیر , سوم زهری , چهارم موسی ابن عقبه مورخ مدافع معاویه هستند و ریشه ندارد.
______________
ممکن است با زبان عربی لطف کنید؟ ممنون
پاسخ :
من تدّبر فی اسناد طرق الروایات الشامله علی تلک العباره《من دخل دار ابی سفیان فهو آمن......》 یقف علی انها من مجعولات هوءلاء الکذابین 《یعنی ابی هریره ، عروه ابن الزبیر و الزهری {الذی باع دینه بدنیاه کما اعترت به اخته رقیه} و مورّخهم موسی ابن عقبه》 من عماّل السقیفه و هوالذی بادر بتدوین التاریخ بعد عبید ابن الشریه الکافر بامر معاویه.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
reza:
🔰«فمن أودع العقاقير منافع الأشياء غيري؟»
📝روایت شده كه موسى عليه السلام به بيمارى گرفتار شد. بنى اسرائيل به حضور او رسيدند و بيمارى اش را شناختند و گفتند: اگر به فلان دارو درمان كنى، بهبود مى يابى. موسى گفت: درمان نمى كنم تا او بدون دارو مرا عافيت دهد. پس بيمارى اش به طول انجاميد. به او گفتند: داروى اين بيمارى شناخته شده و مجرب است و ما بدان درمان کرده و بهبود مى يابيم. موسی گفت: درمان نمى كنم. پس بيمارى اش ماندگار شد و خداوند به او وحى فرستاد: «به عزّت و جلالم سوگند، تو را بهبود نمى دهم مگر به آنچه برايت گفته اند، درمان كنى!»
موسى به آنان گفت: مرا به آنچه گفته ايد، درمان كنيد. او را مداوا كردند و بهبود يافت و بدين سبب دلگير شد. پس خداوند به او وحى فرستاد: «مى خواستى با توكلّت بر من، حكمت مرا ابطال كنى. مگر چه كسى جز من منافع چيزها را در داروها به وديعت نهاده است؟!»
📗المحجة البيضاء ج۷ ص۴۳۲
📗جامع السعادات ج۳ ص۲۳۰
📗الاخلاق (الشبر) ج۲ ص۳۳۹
@ketab_mottaghin
سلام علیکم :
آیا چنین👆👆 قضیه ای حقیقت داشته؟
پاسخ :
سلام علیکم
در محجه البیضاء خود مرحوم فیض در اول این توهین به حضرت موسی نوشته و ذکر بعض العلماء فی الاسرائیلیات ...
پس قطعا ساخته صوفیان است آن هم در مکتب مرئی و نه نامریی یهود .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit