مشکات اهل بیت (ع)
هجدهم: ما در ضمن بند شانزدهم گفتیم شافعی می گفته : بر ما کشف شد که زهری از سلیمان ابن ارقم آزاد شده یهودیان قریظه که انسان بی اعتبار و متهم اخلاقی و کوچکتر از خودش روایت نقل می کرده در حالیکه سلیمان ابن ارقم همواره از زهری حدیث نقل می کرده ! ولذا روایات زهری قابل عمل نیست. حال مناسب است ببینیم سلیمان چه چهره ای داشته که اهل سنت از امام صادق (ع) حدیث نقل نمی کنند اما از این رابط یهود روایت می پذیرند!!
(یک): موسی ابن عقبه که از مورخین نخستین اهل سنت است یکی از منابع اخذ خبرش این سلیمان رابط یهود بوده است. تاریخ ابن عساکر ج24ص129 (دو) : خود بخاری می گوید ترکوه یعنی اهل سنت روایات سلیمان را ترک کرده اند!! باید گفت الله اکبر پس این روایات سلیمان در سنن ابو داود خبر شماره 3292 چیست؟!
باز بخاری می گوید روایات او را علمای اهل سنت ترک کرده اند!! پس این روایت شماره 1525در سنن ترمذی چیست؟!
پس این روایت شماره 3844 در سنن نسائی چیست؟! پس این روایت شماره 17782 در تحفه الاشراف چیست؟! (سه) : یزید ابن هارون وقتی روایتی را نقل کرد حسن پرسید این روایت را چه کسی نقل کرده ؟! یزید بجای پاسخ دادن آیه لاتسئلوا عن اشیاء ان تبدلکم
تسوئکم یعنی از بعضی ازمسائل سوال نکنید که اگر پاسخ واقعی آنرا بشنوید ناراحت می شوید! یعنی اگر بدانید این روایت را سلیمان ابن ارقم نقل کرده ناراحت می شوید از بس که فاسد و فاسق بوده است.
(چهار) : محمدابن عبدالله انصاری می گفته به جوانان توصیه می کردند با سلیمان رابطه نداشته باشید که دارای بعضی از افعال《بد》عظیم است. (پنج) : احمد ، ابن معین ، ابوزکریا ، یعقوب، سهل ابن ابی سهل، ابواحمد، محمدابن عبدالله عمار، جوزجانی ، ابوداود ، ابوزرعه ، ابن ابی حاتم ، ابن خراش ، ابن جزره ، ابن اسحاق، حسن ابن علی الحافظ ، دارقطنی ، ابن عدی ، ترمذی ، همه همه ، سلیمان ابن ارقم را کوبیده و ساقط از اعتبار اعلام کرده حتی ابن حبان گفته : کان ممن یقلب الاحادیث و یروی عن الثقات الموضوعات . یعنی احادیث را از نظر سند جابجا می کرده و حتی احادیث جعلی را از زبان راویان معتبر نقل می کرده است.
اینک ما برای افشای کذب بخاری ( که می گوید علمای اهل سنت از سلیمان ابن ارقم روایت نقل نمی کنند) و افشای منافق بودن زهری ،، تصویری از کتب اهل سنت را می آوریم تا این آخوندهای سقیفه ای روی آرنج خوابیده در مقابل حکومتهای جائر را به دنیای اسلام معرفی کنیم. متون بالا بترتیب سنن ترمذی و سنن نسایی و سنن ابو داود است که اسلام را از زهری دین فروش گرفته و او هم از سلیمان ابن ارقم رابط یهود نقل است . سلیمانی که خود از نظر ترتیب متاخر از زهری و شاگرد زهری بوده و چون سلیمان رابط اسرائیلی بوده زهری از او اخذ حدیث کرده است. این است چهره باطنی بخاری ، زهری و سلیمان.
ادامه دارد
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
اینک تصویری از تضعیفهای اهل سنت نسبت به سلیمان ابن ارقم نشان می دهم :👆
برای تفصیل ماجرا مراجعه فرمائید به ترجمه زهری و سلیمان در تاریخ ابن عساکر.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد
مدت زیادی است که تلاش می کنم این پرسش را از شما داشته باشم : (با توجه به اینکه در دهه اخیر بخاطر داشتن بیش از یک دهه برنامه های تاریخ مذهبی بر ضد صهیونیزم و وهابیت آن هم در مقیاس چندین ماهواره ، نظرات شما مورد قبول مذهبیون است سوالم این است) : آیا شما احساس نمی کنید
(یک) توسعه ناگهانی برنامه های خرافی. و خرافه خوانی توسط چند روضه خوان کاملا بی سواد و مداح (که در واقع خرافه خوان) در شبکه های مجازی
(دو): منسجم کردن تمام خرافه خوانهای بی سواد با عنوانهای مختلف منتسب به شیعه و گروههای شیعه که عملا دارند به بی سند ترین ،جعلی ترین ، و مشمئزّ کننده ترین جعلیات لعاب رسمیت میدهند (سه) : منتشر کردن بقول شما بی اصل و نسب ترین مطالب و متنفرّ کننده ترین مطالب بین جوانان بعنوان منبر حسینی و علوی و شیعی ووو همه اینها از یک منبع صهیونیستی سر چشمه گرفته باشد!؟
مگرنه این است که حوزه باید کوشش کند دامنه خرافه خوانی را بتدربج محدود کند ؟ خب چرا اجازه می دهد خرافه خوانهای معروف را دستهای نامرئی منسجم کند ، سازمان دهد و بخرافه های آنها رسمیت دهد!؟ یکی اسم خودش را پلنک شیعه ، دیگری اسم خود را ببر شیعه ، سومی آرپی جی شیعه چهارمی خنجر شیعه پنجمی بت شکن شیعه می گذارد ولی وقتی با چشم علم و دانش نگاه کنید آنچه منتشر می کنند در مقابل دشمنان علمی شیعه ، اقلا جوجه الشیعه هم نیستند. من خیلی از خرافاتی که شخص شما در ماهواره ها بعنوان اسرائیلیات و بر ضد اهلبیت معرفی کردید تقریبا همه را از زبان همین گروههای تلگرامی و مجازی شیعه هر روز می شنوم!! آیا احتمال نمی دهید یهودیان نفوذی این خرافه ها و خرافه پرستان بی سواد را بطور غیر مستقیم دارد رهبری می کند تا آبروی شیعه را بواسطه این منبری های عقب مانده و خرافه خوان ببرد؟!
پاسخ : بنده حدود شش سال پیش به یکی از مراجع بزرگ در این خصوص هشدار دادم که آقا کنترل از دست ماها خارج شده تذکر دهید دامنه کار این خرافه خوانها محدود شود، اما ایشان معتقد بودند لازم نیست ،، چون زمان اهلبیت هم عناصر فاقد تحلیل و ضعیف و متمایل به خرافه بوده است اما اهلبیت برخورد نکردند و عالمان واقعی و برجسته با گذر زمان آنها را کنار زدند و من اخیرا به این نتیجه رسیده ام باید با ملایمت و با مهربانی و بتدریج آنها را بسوی حقایق سوق دهیم ، و با اصطکاک نتیجه نمی گیریم . و اما اینکه یهود تا این حد نفوذ کرده باشد تا این گروههای فاقد توان تحلیل را مدیریت غیر مستقیم کند اگر چه محتمل هست اما احتمالش بسیار بعید است .و اما راجع به مدیریت حوزه نسبت به این قبیل گروهها باید عرض کنم من هیچ امیدی ندارم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام استاد!
شیخی بنام آقای میلانی می گوید عالم ذّر قطعی است ، شما جوابی بدهید تا واقعا از جواب فرار کنند.
پاسخ: کافی است شما آیات 73 و74 و75 از سوره اسرا را برای ایشان بخوانید و بپرسید چرا در این آیات رسول خداص مطابق التزام و میثاق خود در عالم ذّر نمی خواسته عمل کند و خداوند تهدید کرده , ای رسول من اگر به آن مختصر تمایل خود به سوی در خواست مشرکین جامه عمل می پوشاندی هم در دنیا و هم در آخرت دو برابر عذاب می کردیم . بپرسید این آیا آیات شوخی بوده؟!
که قطعا نه . پس آیا ممکن نبوده چنین شود ؟! پس جبر است . آیا ممکن بوده چنین شود؟! پس عالم ذّری نبوده است ، چون رسول خدا (ص) در صورت وجود عالم ذر محکوم می شده به داشتن توان در مخالفت با میثاق عالم ذرّ.
طبعا در این فرض میثاق رسول سقوط می کند به حد افراد عادی . نتیجتا تمام دربها به روی این قائل بسته است . و جالب می شود اگر برداشت چنین افرادی از آیات فوق را بدست آورید تا در مشکات منعکس کنیم تا فضلا بدانند سرانجام قول بعالم ذر به کجا ختم می شود. تصویر آیات را هم به ایشان ارسال کنید که می فرستم.👆
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
پس از سلام وتحیت استدعا دارم آن موضوعی را که در یکی از برنامه های گذشته در یکی از شبکه های ماهواره ای اشاره کردید( و وعده دادید تکمیل کنید) مبنی بر اینکه (( مفسرین جهان اسلام در آیات مربوط به امامت خیلی سطحی رد شده اند و اساسا در باب امامت در حقیقت ، قرآنی بحث نشده است)) خودتان بحث کنید ، بیان نقص کار دیگران بدون رفع آن نقص ، خودش (ببخشید ) اضافه کردن یک نقص دیگر بر سایر نقصها است.
بفرمائید کجای تفاسیر خلا تفسیری وجود دارد؟!
پاسخ :
ابتدا تشکر می کنم بخاطر صراحت در تذکر، بلی در قرآن کریم بیست بار از حضرت هارون اسم آمده است، و رسول خدا (ص) هم بارها فرموده اند شناخت مقام علی(ع) نیاز به این دارد ابتدا مقام هارون در قرآن را مطالعه و تفسیر کنید و بشناسید. ( منتها بُعد نبوت هارون را بردارید و بدانید علی(ع) مقام نبوت را ندارد که هارون(ع) داشته است)
حالا برویم دنبال شناخت هارون در قرآن ، در قرآن بیست بار اسم از هارون برده شده است.: در سوره بقره آیه 248 بقیه آل هارون را ملائکه حمل می کنند پس بقیه یعنی ما ترک علمی ،و میراث النبوه کل انبیاء که مال علی و آل خاص علی است ملائکه حمل می کنند .پس ابوبکر و عمر و عثمان بقیه قابل حمل ملائکه نداشته اند . و در سوره اعراف آیه 142 موسی به هارون گفت (و نه به اصحاب) : در قوم من بعنوان خلیفه بمان و بین مردم اصلاح و حل و فصل امور کن و تابع صحابه فاسق من نشو ( اخلفنی فی قومی و اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین.) پس در این آیه مصلح هارون است و مفسد اصحاب، و در سوره فرقان آیه 35 و طه آیه 30 هارون در حال حیات موسی وزیر و شریک در مدیریت بوده است و در آیه 92 طه هارون مسئول بوده نگذارد اصحاب منحرف شود ، نه اینکه اصحاب خلیفه شوند و هارون را خانه نشین کنند. پس علی در حال حیات رسول خدا نقش وزیر داشته است پس کودتا در سقیفه علیه وزیر یک پیامبر بوده است ، و در سوره مریم آیه 53 هارون بعنوان رحمت از سوی خدا به موسی هبه شد :و وهبنا له من رحمتنا اخاه هارون نبیا، پس وجود علی برای اسلام منهای مقام نبوت رحمت بوده و هبه از سوی خدا به امت، ووو
پس با بررسی باقی بیست آیه باید اول جایگاه هارون سپس جایگاه علی معلوم شود آن هم بر مبنای قول متواتر رسول خدا انت منی بمنزله هارون من موسی. و تفاسیر با این شیوه قرآن در بحث امامت حرکت نکرده اند و یا اگر موردی بوده بنده پیدا نکردم. و وهابیون در مقابل قرآن حرفی برای گفتن ندارند و صغرای قضیه که قول رسول خدا به علی (( انت منی بمنزله هارون من موسی)) باشد هم متواتر است ،
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم خدمت استاد موسوی زنجانی.
می خواستم از شما بپرسم چرا با وجود نظر فوق در مورد علمیت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی حفظه الله از جانب شما، اسمی از ایشان در میان اساتید خارج شما ذکر نشده است و در عوض بعضا علما و مراجع مرحوم یا زنده ای دیده می شوند که طبق نظر بزرگان و مدرسین برجسته حوزه قطعا از آقای شبیری مرتبت کمتری به لحاظ علمی و فقاهتی دارند
پاسخ :
سلام علیکم در حین تدوین اسامی اساتید بیشتر توجهمان به اساتید اولیه بوده .و طبعا بی توجهی مان هم مزید بر علت شده است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم.
حضرت استاد! آیا شما قائل به وجود حضرت شهربانو سلام الله علیها به عنوان مادر امام سجاد علیه السلام هستید یا خیر؟
و در صورت قبول، بعضی طرفداران ایران باستان به داستان ازدواج ایشان با حضرت امام حسین علیه السلام ( داستان اسارت و مخالفت امیرالمومنین علی علیه السلام با کنیز گرفته شدن ایشان توسط دومی و آزاد گذاشتن ایشان در انتخاب همسر از میان افراد حاضر و انتخاب امام حسین علیه السلام توسط ایشان به عنوان همسر خود) این ایراد را وارد می کنند که اصلا اگر امیرالمومنین علیه السلام قدرت آزاد گذاشتن ایشان را جهت انتخاب همسر داشت چرا به کل ایشان را ازاد نکرد و آزادی ایشان را محدود به انتخاب همسر از جمع اعضای حاصر نمود که قهرا حضرت شهربانو هم به ناچار امام حسین علیه السلام را به دلیل جوانتر و دارای قیافه بهتر و اصالت بالاتر نسبت به دیگر اعضا انتخاب نمود و در واقع خیر الموجودین را برگزید؟
ممنون.
پاسخ :
سلام علیکم
به کتاب تشیع وریشه ها وباورهای عرفانی نوشته محمد علی امیر معزی و ترجمه نورالدین الله دینی فصل دوم صفحه 73 مراجعه فرمائید. تحت عنوان شهربانو بانوی ایران زمین و مادر امامان.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام و ادب در بنیاد امام رضا در قم در سالهای 63 و64 آقای دکتر سروش بحث هائی دینی داشت و عده ای از فضلای قم هم حضور داشتند ایشان می گفت هیچ دلیل دینی نداریم دلالت کند ایمان بیاورید تا دنیایتان را آباد کنم . و عده ای این مطلب را پذیرفته اند نظر شما چیست؟
پاسخ :در قرآن 31 بارفرموده اقوامی را که ایمان آورده اند نجات دادیم و کسانی که مومن شدند ابواب سماوات را به روی آنها گشودیم و برکات خود را بر آنها نازل کردیم.
این بود نظر اسلام حال هر کس هر چه گفته به اسلام ربطی ندارد.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🎵سلمان پارسی🎵:
سلام آقای موسوی عزیز میشه جواب این شبهه رو بفرمایید👇👇👇👇 ابوسهل نوبختی عالم و متکلم بزرگ شیعه عصر غیبت ضغری در عهد مقتدر و معتمد و معتضد عباسی بوده است او بانی نظریه امامت به عنوان اصل اعتقادی شیعه می باشد یعنی آنرا عقلانی کرد و گرایش شدید به معتزله هم داشته است او درعصر امام دهم و یازدهم زندگی می کردو 50 سال از عمرش را در غیبت صغرای که 70 سال بوده گذرانداو مولف کتاب فرق الشیعه و سپس ابو اسحاق نوبختی مولف الیاقوت در کلام شیعه از آندو دو نظر نقل شده یکی اینکه امام مهدی پس از هفتاد سال زندگی رحلت کرده و فرزند او زنده است و نظر دیگری عدم تولد از امام حس عسگری است و همینطور نزاع بر سر این اقوال متشتت در کتاب کمال الدین شیخ صدوق وغیبت شیخ طوسی و فهرست ابن ندیم و رجال نجاشی و مروج الذهب مسعودی آمده است اما بعدا تمام علمای شیعه به زنده مانی حضرت مهدی اجماع کرده اند
پاسخ :
سلام نفرمودید شبهه از کدام ناحیه است. اگر منظور قول به رحلت امام در 70سالگی از ناحیه ابو اسحاق نوبختی باشد این ساخته مخالفین جهت تزریق شبهه بوده و ایشان متوفای اواخر قرن 4 و یا اوایل قرن پنج مقدم بر صاحب النقض است. و باید توجه کنید بحثهای کلامی شدید شیعه های خاندان نوبختی و غیرهم در قرن سوم و چهارم بدلیل منتشر نشدن کامل نظرات یادداشت شده و مخفی شده اهلبیت بوده است .اگر اشارات ائمه درباره آیات 246 تا 251 از سوره بقره بین علمای شیعه منتشر می شد دیگر این همه بحث در علم امامت نمی شد. چه مرحوم مفید , چه سید مرتضی , چه خواجه نصیر و چه علامه حلی در حد جامع به بحث امامت نپرداخته اند و اشراف کامل هم نداشتند چون بخشی از تفسیرهای اهلبیت از امامت بدست شان نرسیده بوده است. که بعدا جسته و گریخته منتشر شد مانند تفسیر آیات 53 و 54 از سوره نساء و آیات حول محور شهدا و شهید و اشهاد و موذن و آیات 246 به بعد بقره و آیات 32 و 33 فاطر و خاصه آیه آخر رعد و 17 و 18 هود و آیه 4 احقاف و خاصه آیه 105سوره توبه و آیات سلیمان و وزیرش آصف در سوره نمل . گویا کتب نوبختی ها اکنون یا در کتابخانه مخفی واتیکان است و یا اسکندرون ترکیه و یا کتابخانه بزرگ بمبئی هند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت استاد سلام علیکم و رحمت الله
در کلیپ فوق جناب کمال حیدری معتقد هستند مادامیکه در جمهوری اسلامی (منظور بانکداری اسلامی) پول در بانکها میگذاریم نظام بانکی به نسبت نرخ تورم مبلغی را که ماهانه و در مجموع پایان سال به مشتری پرداخت مینماید نه تنها ربا نیست بلکه در واقع مبلغ افت پول مشتریان میباشد..و هر مبلغی را که بالای نرخ تورم اضافه پرداخت نماید ان مبلغ سود است و ربا و در نتیجه حرام
ایا این نظر فقهی درست است یا خیر؟
پیشاپیش از پاسخ حضرتعالی سپاسگذارم
پاسخ :
سلام علیکم علی رغم اینکه بنده با خیلی از نظرات جناب سید کمال حیدری بخاطر فقدان پشتوانه علمی موافق نیستم اما در این مطلب بیست و پنج سال پیش از ایشان این حرف را زده ام.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
#سوال_فقهی: #روزه در ایام شیوع #کرونا
❌حضور گرامی حضرت آیت الله آقای موسوی زنجانی
سلام علیکم ؛
با عرض ادب و احترام و آرزوی سلامتی، معروض میدارد اینجانب #کارشناس_پرستاری شاغل در #بیمارستان، در دو ماه اخیر بصورت مداوم مشغول به خدمتگزاری به عموم هموطنانم بوده و هستم که روزانه با تعداد فراوانی از مبتلایان #کرونا بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط می باشم، مستحضرید روزه داری همزمان با کار در بخش درمان، قاعدتاً منجر به کاهش سیستم ایمنی بدن میشود و به واسطه پیک شیوع ویروس کرونا در اردیبهشت ماه و لزوم عدم کاهش سیستم ایمنی بدن برای مقاومت در برابر این ویروس مهلک، نظرتان را در ارتباط با عدم روزه داری در ماه مبارک رمضان سالجاری و ادای آن در اولین زمان ممکن که خطر شیوع کرونا کاملاً مرتفع گردد را بفرمایید؟
با تشکر فراوان
اکبری _ کارشناس پرستاری #بیمارستان شهید مدرس تهران
#پاسخ :
⭕سلام علیکم چون این مسئله مفتابه #مراجع معظم تقلید است آنچه برای جنابعالی حجت شرعی است فتوای #مرجع_تقلید معظّم شما است. واگر هدف اطلاع از نظر بنده است ، اینجانب دراین مسئله، حکم خاص #شرعی نمی بینم جز همان قاعده کلی ساری وجاری درباب #روزه ،که عبارت است ازاین که روزه درزمانی #واجب است که سبب #ضرر و خطر نشود،این حکم کلی فقه اسلام است .پس ازشناخت قاعده دیگر ما بانظر #اسلام سر وکارنداریم باید برویم ببینیم آیا درآن زمان مورد اشاره جنابعالی، احتمال عقلایی می رود که باروزه گرفتن جان روزه دار در#خطر افتد ؟ وحضور این فرد مفروض نیز درماه مبارک #رمضان درآن فضا ضروری است؟اگر این امراحراز شود پاسخ مثبت است یعنی نه تنها نباید روزه بگیرد بلکه اگر باتوجه به علم بوجود خطر روزه بگیرد روزه اش مجزی نیست وباید بعدا هم #قضا کند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit