eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
31.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
345 ویدیو
135 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 فروش مجازی کتاب (تقریری از مباحث عاشورایی استاد میرباقری) تألیف: محمدرضا ترابی 📚 502 صفحه (باتخفیف ویژه برای تعداد محدود 50 هزار تومان) ⚡️ با ارسال پُستیِ رایگان 📜 نقطه اصلی و کانون تجلی غيب در شهود عالم، واقعه عاشوراست. همه حقايق در صحنه ابتلاء عاشورا متجلی شده است؛ لذا پايگاه مديريت تغييرات عوالم نيز صحنه عاشوراست. اين حقيقت، نمونه‌ای از آثار شفاعت اباعبدالله علیه السلام است. سیدالشهدا علیه السلام در این درگیری پیروز مطلق هستند و گواه این پیروزی نیز این آیه قرآن است: «یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّه»؛ امام صادق علیه السلام فرمودند که این آیه خطاب به حضرت سیدالشهدا علیه السلام و دوستان ایشان است. 🌀 لینک خرید آسان: 🌐 https://ppng.ir/d/STlP 🌀 پیام در شبکه‌های مجازی: 🆔 @tamaddonnovin 🌀 شماره تماس: ☎️ 09104646212
💥 زمینۀ رشدِ ما آن چیزی است که خداوند می‌دهد، نه آن چیزی که خودمان به‌دنبالش هستیم! 📢 فقط خداست که می‌داند چه کسی با ثروت رشد می‌کند و چه کسی با فقر. 📢 اگر خداوند کسی را به فقر مبتلا کرد و او اصرار کند که ثروت به دست بیاورد، زمین می‌خورد. برای همین، خداوند می‌فرماید که نگاهتان را به عالَم اصلاح کنید! 📢 دنیا دار امتحان است که نه خوشی‌اش موضوعیت دارد و نه سختی‌اش. در هر دو صورت باید رشد کرد؛ اگر مثل سلیمان به تو حکومت دادند، باید رشد کنی و مثل امام حسین(ع) هم باید در گودی قتلگاه به خدا برسی. : ◀️ آن‌موقع که خدا بر انسان سخت می‌گیرد و او را در فشار قرار می‌دهد نشانه اهانت به انسان نیست! کجای این، اهانت است؟ می‌خواهد انسان رشد کند. منتها فقط خداست که می‌داند چه کسی با رشد می‌کند و چه کسی با . ◀️ آنچه که خداوند می‌دهد زمینه رشد است نه آن چیزی که ما دنبال آن هستیم! اگر ما فکر می‌کنیم که چیز دیگری زمینه رشد ماست اشتباه می‌کنیم. اگر خداوند کسی را به فقر مبتلا کرد و او اصرار کند که ثروت به دست بیاورد زمین می‌خورد. برای همین خداوند می‌گوید: «نگاهتان را به عالم اصلاح کنید» ◀️ اگر نگاهتان را به عالم اصلاح نکنید نمی‌توانید در مسیر بندگی استقامت کنید؛ مردم دنبالتان بیایند خوشحال می‌شوید و اگر پراکنده شوند غصه می‌خورید و تنها که بشوید زمین‌گیر می‌شوید! اما اگر نگاهتان را عوض کردید، همه چیز عوض می‌شود. نگاهتان را وسیع کنید و آیندۀ عالَم را هم ببینید. امام زمان را ببینید. رجعت را ببینید. خدا را ببینید. چرا فقط دنیا را می‌بینید؟ روزی بساط زمین جمع خواهد شد؛ کوه‌ها مثل پنبه خواهند شد و اراده پروردگار ظهور پیدا خواهد کرد. آن روز، انسانی که خدا را در پشت این نعمت‌ها فراموش کرده بود خواهد فهمید که همه چیز را باخته است. چرا فقط دنیا را می‌بینید؟ نگاهتان را به عالم و نعمت‌هایش اصلاح کنید. ◀️ اگر انسان نگاهش را اصلاح کرد، آیا از دینش دست برمی‌دارد؟ آیا در برابر فراعنه می‌ترسد؟ وقتی فهمید دنیا دار امتحان است، نه خوشی‌اش موضوعیت دارد و نه سختی‌اش. در هر دو صورت باید رشد کرد. اگر مثل سلیمان نبی به تو حکومت دادند باید رشد کنی؛ مثل امام حسین(ع) هم باید در گودی قتلگاه به خدا برسی». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 انسانِ ریاضت‌نکشیده و تمرین‌نکرده و مهیانشده، از پسِ امتحانات و فتنه‌های بزرگ برنخواهد آمد. اگر در امتحانات کوچک تمرین نکنیم، در امتحانات بزرگ هم امید موفقیتی نیست. 💠 : «اگر انسان در تردیدِ بین دنیا و‌ آخرت در این کوچک‌ها، تمرین و ریاضتی را با خودش شروع نکرد، امیدی نیست به اینکه در جایی که بین تمام دنیا و آخرت مخیر می‌شود، موفق باشد. انسان می‌تواند وزنۀ دویست‌کیلویی را بردارد، ولی اگر از وزنه‌های کوچک تمرین نکرد، امیدی نیست که یک‌دفعه وقتی وزنه‌های سنگین را جلوی او می‌گذارند بتواند آنها را بردارد. برای مثال انسان می‌تواند یک خطاط ماهر و نمونه‌ شود و خط زیبا داشته باشد، ولی چنانچه تمرین نکند، حتماً به آن منزلت نمی‌رسد. اگر انسان در جایی که مخیر بین دنیا و آخرت می‌شود در کوچک‌ها تمرین را شروع نکند و بین دنیا و آخرت، آخرت را انتخاب نکند، بدون تردید در جایی که مسئلۀ دنیا و آخرت جدی می‌‌شود و تمام دنیای انسان مقابل تمام آخرتش قرار می‌گیرد که اگر بخواهد آخرت را انتخاب کند باید پا روی تمام دنیایش بگذارد، امیدی به این انسانِ ریاضت‌نکشیده و تمرین‌نکرده و مهیانشده نیست. نه اینکه مجبور است؛ مجبور نیست، ولی نقطۀ امید چندانی برای چنین انسانی نیست.» ☑️ @mirbaqeri_ir
09010.mp3
29.29M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ۰۱۲ 🔹 نقد و بررسی دیدگاه مرحوم نائینی از منظر دین شناسی 🗓چهارشنبه 1400/09/10
فلسفه اصول 013 16-09-00.mp3
21.2M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ۰۱۳ 🔹بازگشت ارجاع به "عرف" در محدود "مالانص فیه" به ارجاع به "امر کارشناسی" / تحلیل امر کارشناسی با لایه های پیشینی علم مدرن 🗓سه شنبه 1400/09/16
فلسفه اصول 014 17-09-00.mp3
19.86M
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ۰۱۴ 🔹تحلیل ماهیت دولت مدرن 🗓چهارشنبه 1400/09/17
📢 ضرورت استنباط از آیات و روایات استاد سید محمدمهدی میرباقری: «[متناظر با] همان بحث فلسفه اجتماعي که مرحوم علامه مي‌گويند، ما باید حکمت اجتماعي را مطرح کنیم. اینکه جامعه چگونه ديني مي‌شود؟ شما مي‌دانيد هم اعتقادات، هم احکام، هم اخلاق، فرع بر ولايت حقه‌اند. و تحققش هم فرع بر تولي است. در اخلاق بهترين بياني که هست، در حديث عقل و جهل است که تمام صفات حميده به وجود مقدس نبي اکرم عطا شده، به ديگران صفات حميده داده نمي‌شود، قواي بندگي حضرت‌اند. خداي متعال امر فرمود «أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ»، «أَقْبِلْ‏ فَأَقْبَلَ‏»، «خَلَقْتُكَ خَلْقاً عَظِيماً وَ كَرَّمْتُكَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِي». بعد هم 75 لشکر برايش خلق کرد. تمام صفات حميده از ايمان، توکل، يقين، رضا، صبر، زهد، ايثار، تواضع، اينها از قواي نبي اکرم‌اند. اگر کسي ذيل نبي اکرم قرار گرفت، متصف به اين اخلاق مي‌شود. اگر جامعه‌اي ذيل حضرت قرار گرفت، مناسبات انساني و اخلاقي‌اش مناسبات اخلاق حميده مي‌شود. و اگر ذيل او قرار نگرفت، مناسباتش مناسبات اخلاق رذيله مي‌شود. و اگر ذيل او قرار گرفت، کم‌کم احکام و نماز و روزه و فروع محقق مي‌شود. اين را در روايات، عرض کردم هم در اخلاق بيان شده، هم در احکام. من چند تا روايت بخوانم. از اينها مي‌خواهم يک ، و به نوعي يک فلسفه اجتماعي، استظهار کنيم که جامعه چگونه ديني مي‌شود. آيا جامعه با عمل به احکام، ديني مي‌شود يا با اخلاق، ديني مي‌شود يا با ولايت، ديني مي‌شود...» (درس فلسفه اصول، جلسه ۱۰، تاریخ ۱۴۰۰/۹/۳) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4223 ☑️ @mirbaqeri_ir
حکمت و پیشرفت.MP3
2.77M
🎧 استاد میرباقری | الگوی پیشرفت بر اساس «حکمت» طراحی می‌شود. ۱۴‌۰۰‌/۹/۱۴ ◀️ تفاوت حکمت مضاف با فلسفه مضاف (کم‌کیفیت) ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 هم طریقِ رسیدن به مقام بندگی است و هم . خداوند به انسان عطا می‌کند که بنده شود، و از او می‌گیرد که بنده شود! چه موضوعیتی دارد ثروت و آبرو، اگر نتوانی با آن‌ها خدا را به دست بیاوری؟ : «هدف چیست؟ هدف این است: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیعْبُدُونِ». خداوند چرا به کسی پول می‌دهد و می‌گوید که به دیگری قرض بده؟! «مَنْ ذَالَّذی یُقرِضُ الله قَرْضاً حَسَناً؛ کیست که به خدا قرض نیکو بدهد؟». آیا خدا محتاج است؟ آیا خودش نمی‌تواند به کسی پول بدهد؟ این حرف یهودی‌ها بود که می‌گفتند "ما هیچ وقت به کسی کمک نمی‌کنیم. چرا؟ چون خدا می‌تواند خودش عطا کند! کسی که خدا برایش عطا نکرده، چرا من به او ببخشم؟" خدای متعال این حرف را تخطئه می‌کند. درست است که خدا می‌تواند خودش عطا کند، ولی اگر همه را خدا عطا کند، نه شما رشد می‌کنید و نه آن شخص. اینکه خدا می‌گوید از این دست بگیر و از آن دست بده، چون رشد ما در این است که از یک دست بگیریم و با دست دیگری بدهیم. وقتی انسان این را فهمید، متوجه می‌شود که اگر به او ثروت دادند، برای این است که بنده شود. خدا اصل است. ما برای بت‌پرستی نیامده‌ایم. اگر پول را از تو می‌گیرند برای این است که باز به خدا برسیم. پس، فی‌الواقع خداوند می‌فرماید نگاهتان را اصلاح کنید. از قبل نوشته شده که به چه کسی باید چه چیزی بدهم. من می‌دانم که چه کسی با ثروت می‌تواند به خدا برسد و چه کسی با فقر. چه کسی با «بیماری» و چه کسی با «صحت». چه کسی با آبرو و چه کسی با ریخته شدن آبرو. من برای شما حساب و کتاب می‌کنم. دقیق هم هست. بنابراین، وقتی به شما عطا می‌کنند مغرور نشوید. چه موضوعیتی دارد ثروت و آبرو، اگر نتوانی با آن خدا را به دست بیاوری؟ اگر آبروی شما ریخته شد و در بی‌آبرویی خدا را پیدا کردید چه اشکالی دارد؟ چه اشکالی دارد آدم بیست سال و سی سال فقیر باشد ولی خدا را پیدا کند؟ آیا نمی‌ارزد؟». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 امتحان وجود مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها)، که در زیارت‌نامۀ آن حضرت مطرح شده، عهد هدایت و شفاعت مردم است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: "در زیارت نامه مختصر ولی پرمغز حضرت زهرا(س) می‌خوانیم:  «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ ص وَ أَتَانَا بِهِ وَصِيُّهُ ع فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلَّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا بِالْبُشْرَى لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِكِ» با اینکه، در زیارت حضرت زهرا(س) حجم عبارات بسیار محدود است لکن مشتمل بر معارف بسیار بلندی است، که سه فراز اساسی دارد:  ◀️ بیان کننده این است که حضرت زهرا(س) قبل از اینکه لباس خلقت بشری بپوشند موردامتحان قرار گرفتند و در این امتحان، خداوند ایشان را صابره یافته است. امتحان‌گیرنده خداوند متعال است که قبل از خلقت در این عوالم، حضرت زهرا(س) را در این امتحان پایدار یافته است. ◀️ زیارت، نقش مؤمنین را بیان می‌کند، که ولایت و  محبت اهل بیت(ع) را در دل داشته و بر تمام دینی که پیامبر اکرم(ص) و وصی ایشان حضرت امیرالمومنین(ع) آورده‌اند استوارند و تبعیض در دین ندارند. ◀️ زیارت نیز درخواستی است که بعد از این ولایت و تصدیق و پایداری و صبر، مؤمنین از حضرت زهرا(س) دارند، و آن هم درخواست الحاق به طهارت نفس است، که به دست صدیقه طاهره(س) محقق می‌شود، که حقیقت طهارت همان توحید و پاک شدن از شرک آشکار و خفی است. امتحان خداوند متعال متناسب با ظروف انسانها، متغیر است، گاهی این امتحان عمومی است، مانند عهد بندگی که در آیه «أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَني آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين» به آن اشاره شده، و انسان به این دنیا آمده است تا به این عهد عمل کند، لکن انسان بسیاری از چیزها از جمله این عهد را فراموش کرده، لکن آنانی که اهل راه هستند آرام‌آرام به وادی عهد می‌رسند و عهدهایشان به یادشان می‌آید. عهدی نیز مخصوص خاصان درگاه خداست، که عهد اقامه بندگی در عالم است... لذا خداوند ایشان را در لباس بشر آفریده است تا با خاکیان همنشین شده و در عبور از عالم دنیا معبری برای بندگان خدا بزنند و آنان را از ظلمت و ضلال به سمت توحید هدایت کنند، لذا بلای ایشان معبر ما و همه کائنات است". ☑️ @mirbaqeri_ir
روضه قدیمی فاطمیه.mp3
4.81M
آيا بر در خانه‌‏اش - که آيه نور بر مناره آن است - آتش افروخته مي‌‏شود؟ (أتُضْرَمُ النارُ بِبَاب دَارِهـــــا/ وآيةُ النُــــــــــورِ على منارِها) درِ خانه او درِ خانه پيامبر رحمت، و درِ درهاي نجات امت است  (و بابُها بابُ نبيِ الرحمــــــــةْ/ وبابُ أبوابِ نجاةِ الأمـــــــــــة) (روضه قدیمی فاطمیه) ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 تصرف حضرت زهرا سلام الله علیها برای بازگرداندن عالَم به مدار حق بود؛ اما ‌به‌دنبال دولت مستعجل نبودند؛ می‌دانستند که باید قرن‌ها بگذرد تا عالَم به مدار ولایت باز گردد. 💠 : «صدیقه طاهره(س) دنبال دولت مستعجل نبودند؛ کمااینکه سیدالشهدا(ع) دنبال تغییر موازنه قدرت در شرایط تاریخی سال ۶۱ هجری نبودند و نمی‌خواستند حکومت را در سال ۶۱ هجری بگیرند؛ چون حضرت می‌دانستند بعد از شهادت ایشان هم مردم آمادگی ندارند و دنبال امام سجاد(ع) نمی‌آیند؛ چطور قبل از شهادت ایشان تحمل حکومتشان را بکنند؟ همچنان‌که در روايات، اشاره شده، حضرت دنبال اقامه تاریخی حکومت حق هستند که در ظهور و رجعت اتفاق می‌افتد؛ دنبال ارتقاء وجدان بشر بودند و می‌خواستند اخلاق بشر را به جایی برسانند که تحمل ولایت کفر را نکند و جز ولایت حق را تحمل نکند. صدیقه طاهره(س) هم همین‌گونه بودند؛ می‌دانستند دیگر کار تمام شده و باید قرن‌ها بگذرد تا عالم به مدار خودش باز گردد. تصرف ايشان برای بازگرداندن عالم به مدار حق بود؛ لذا مزد ایشان ظهور امام(عج) است. یکی از وعده‌هایی که خدای متعال به ایشان داده است این است که ظهور حتماً اتفاق می‌افتد. تلقی بنده از قرآن این است که عصر ظهور، عصر تجلی حضرت زهرا(سلام الله علیها) از ورای امام زمان(عج) است که فرمود: «سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّةِ». ☑️ @mirbaqeri_ir
400-09-25 mirbagheri v~aghe'eh bad az RE peyambar (S) dar quran~1.mp3
12.77M
🎵 🔸 استاد سید محمدمهدی میرباقری ▫️موضوع: وقایع بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله ⏱ 25 آذر 1400
400-09-26 mirbagheri shenakht rah peyambar (S) - mamuriyat H zahra (S) bad az RE H rasul (S)~1.mp3
14.31M
🎵 🔸 استاد سید محمدمهدی میرباقری ▫️موضوع: شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام ⏱ 26 آذر 1400
400-09-27 mirbagheri magham shefa'at H zahra (S) va H rasul (S)~1.mp3
13.21M
🎵 🔸 استاد سید محمدمهدی میرباقری ▫️موضوع: مقام حضرت زهرا علیهاالسلام ⏱27 آذر 1400
📜 🎧 سخنرانی استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری در «همایش آیت اخلاق و حکمت» در سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی 🔵 مرحوم استاد آیت‌الله حائری شیرازی در موضوعِ تحول در علوم انسانی عمدتاً جزو مبناگرایان هستند و تلاش می‌کنند تا مبانی علم مدرن را به‌ویژه در حوزه انسان‌شناسی بازشناسی کنند و آنها را مبتنی بر فرهنگ اسلام بازآفرینی کنند. ایشان تلاش می‌کردند که بر اساس این مبنای انسان‌شناسانه، به تولید نظریه در حوزه علوم بپردازند؛ در بعضی از قسمت‌ها هم واقعاً می‌شود بیانات ایشان را در حد یک نظریه تلقی کرد. 🔵 متأسفانه عده‌ای از کارشناسان غربگرا چهار دهه است که در گلوگاه‌ها ایستاده‌اند و بر سکان برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف حکومت می‌کنند و بسیاری از آنها تقریباً ثابت‌اند، اما هیچ‌گاه حاضر نیستند ضعف‌ها و مشکلات و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را به برنامه‌ریزی خودشان نسبت بدهند و همیشه به لطایف‌الحیلی در قالب اپوزیسیون ظاهر می‌شوند و ضعف‌ها را به اسلام و مردم و نهاد ولایت فقیه نسبت می‌دهند و خودشان را تبرئه می‌کنند! این امر در حالی است که بسیاری از این بحران‌ها ناشی از برنامه‌ریزی‌های مدرن و ناسازگار با فرهنگ دینی و بومی در کشور ماست. 🔵 در دانشگاه‌های ما، لایه‌های رویین این علوم تدریس می‌شود و معمولاً فقط تکنسینِ علمی تربیت می‌شود، نه دانشمندی که بتواند علم را تجزیه و تحلیل کند. ما باید لایه‌های زیرین را هم به دانشجویان عزیز نشان بدهیم. در مرحله دوم باید با یک مهندسی معکوس، سؤالاتی را که متوجه عرصه اندیشه اسلامی است را پیدا کنیم و به پاسخ آنها بپردازیم و سپس، آن پاسخ‌ها را در علوم اسلامی فراوری کنیم. در مرحله سوم باید نرم‌افزاری تولید کنیم که بتواند عقلانیت اسلامی و شبکه علوم اسلامی و بانک اطلاعات اسلامی را به‌صورت هم‌افزا در کنار یکدیگر قرار دهد. ▶️ https://b2n.ir/m28441 ☑️ @mirbaqeri_ir
حکمرانی مردم .mp3
5.7M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی با عنوان «حکمرانی مردم»، ۱۴۰۰/۱۰/۲ 💥 مهم‌ترین چالشِ شکاف بین «سیاست‌گذاری» و «برنامه‌ریزی» است. ◀️ جریان انقلاب اسلامی در سیاست‌گذاری حضور دارد اما الگوهای برنامه‌ریزی عمدتاً به جریان توسعه‌گرا واگذار شده. امروز عقلانیت توسعه در سطح برنامه‌ریزی حضور فعال دارد و عقلانیت انقلاب در سطح برنامه‌ریزی حضور فعال ندارد و حداکثر در سندنویسی حضور دارد که همان‌ سندها وقتی به دست برنامه‌ریزان می‌رسد به الگوهای خودشان تطبیق می‌دهند! 💥 مهم‌ترین چالش در ، گسترش مشارکت اجتماعی مبتنی بر ایمان و عقلانیت است. ◀️ جمهوریت باید در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هم حضور پیدا کند، نه صرفاً در انتخابات. البته این فرایند با حضور توده‌‌ای محقق نمی‌شود، بلکه باید ساختارهایی طراحی شود تا مشارکت عمومی را به‌شکل شبکه‌ای (نه متمرگز) محقق کند. این مدل آرام‌آرام را شکل خواهد داد و جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت. ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 «مکتب سلیمانی» بسترِ غلبه بر دشمن در میدان جنگ فرهنگی است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ ‌«جریان شهید سلیمانی جریان حزب‌الله است که در قرآن کریم در سوره مبارکه مائده و سوره مبارکه مجادله بیان شده است. در شرایطی که میدان درگیری آرام آرام سخت می‌شود و تمام دشمنان شما با هم منسجم می‌شوند و شما را محاصره جهانی می‌کنند، آن کسانی که «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرینَ یجاهِدُونَ فی  سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یخافُونَ لَوْمَةَ لائِم» هستند و در مقابل تمام دستگاه کفر نفوذناپذیرند، اینها جریان حزب‌الله هستند؛ هرچه تهدیدش کنی استوارتر می شود، هرچه تطمیعش کنی و بگویی اگر این طرف بیایی من محاصره را برمی‌دارم، سرمایه‌گذاری می‌کنم و چنین و چنان می‌کنم، در مقابل این وعده‌ها و تهدیدها نفوذناپذیرند. اینها کسانی هستند که وقتی به جریان ولایت حقه گره می‌خورند یک حزبی درست می‌شود که حزب خداست و مطلقا غالب‌اند؛ «وَ مَنْ یتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُون». اینها حتی اگر شهید هم بشوند شهادتشان بستر غلبه و پیروزی‌شان است. مکتب شهید سلیمانی یعنی این مکتب. ◀️ این مکتب در مقابل کسانی است که در درون همین جامعۀ مؤمنین، «یسارِعُونَ فیهِمْ»؛ یعنی با همه وجود می‌خواهند بروند و در دل کفار حل بشوند و نظم آنها را بپذیرند؛ بعد هم می‌گویند «نَخْشى  أَنْ تُصیبَنا دائِرَة»، یعنی به حدی خطر آنها جدی است که می‌گویند ممکن است آنها ما را احاطه بکنند، ما نگران احاطه خطر دشمن هستیم، چون از همه طرف ما را تحت فشار قرار داده‌اند! در این شرایط، کسانی هستند که «یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرین». اینها در مقابل یک مؤمنی که در ایران باشد یا در عراق باشد یا در لبنان باشد یا در سوریه باشد یا در یمن باشد، احساس تواضع می‌کنند، ولی در مقابل کل جبهه کفر احساس عزت و احساس نفوذناپذیری و سرفرازی می‌کنند و با روحیه محبت الهی و روحیه عزت در مقابل کفار و با روحیه دلدادگی نسبت به جبهه مؤمنین و فداکاری و ایثار و تواضع در مقابل مؤمنین، وارد میدان مجاهده می‌شوند و در این میدان مجاهده نگران فراز و فرودها و تعریف‌ها  و تمجیدها و بدگویی‌ها و ملامت‌ها نیستند. ◀️ این مؤمنین مجاهد کسانی هستند که وقتی به دستگاه ولایت حقه گره می‌خورند یک حزب غالب درست می‌شود و مکتبی ساخته می‌شود که با آن می‌توان جنگ نرم را به غلبه رساند. این فداکاری و تواضع در مقابل مؤمنین و احساس عزت و سرفرازی در مقابل کافرین، بستر غلبه فرهنگی است. در این مکتب است که اگر آدم ها «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ» شدند «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرینَ» شدند بعد به ولایت الهی گره خوردند («وَ مَنْ یتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُون») این غلبه فرهنگی قطعاً واقع می‌شود. پیروزی در جنگ نرم و غلبه، منوط به این است. اگر خدایی نکرده ملت ها احساس کنند که ما هم در مقابل آنها مستکبریم و تواضع نداریم و اگر احساس کنند ما هم دنبال مطامع مادی هستیم، از ما استقبال نمی‌کنند. وقتی مردم عراق می‌بینند شهید سلیمانی جان خودش را سر دست می‌گیرد و جلوتر از فرماندهان عراقی در میدان مقابل با داعش و آمریکا ظاهر می‌شود به او علاقمند می‌شوند، می‌فهمند او راست می‌گوید که می‌گوید ما مدافع مظلومیم. وقتی می‌بینند جانش را در راه خدا در کنار فرودگاه بغداد به دست پلیدترین پلیدها می‌دهد می‌فهمند این مرد راست می‌گوید. ◀️ مکتب سلیمانی مکتب دلدادگی به خدای متعال و اولیای خدا، مکتب تردید نکردن در راه خدا و اولیای خدا، مکتب عزت در مقابل کفار، مکتب تواضع در مقابل مؤمنین، مکتب عدم مسارعه و حرکت به سمت دشمن و دلدادگی به دشمن، مکتب جهاد مستمر و مکتب استقامت و نترسیدن از ملامت‌ها و سرزنش‌هاست.» ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 سردار شهید سلیمانی با استقامتی که در مقابل دنیای استکبار کرد، به‌تنهایی یک رسانۀ بزرگ علیه گفتمان سازش است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «شهید بزرگوار سلیمانی از اسوه‌های بزرگ مبارزه با قرائت‌های سازشکارانه، منفعل و حداقلی از اسلام و نیز قرائت خشن و کور از اسلام است. درگیری ایشان با جبهه داعش که چهره خشنی از اسلام در عالم ارائه کردند این کاملاً واضح و روشن است و بر احدی پوشیده نیست. نقش سردار سلیمانی در مبارزه با جریان داعش و محدود و منزوی کردن آنها و در نهایت اعلام پایان دولت آنها از ناحیه سردار سلیمانی بر احدی پوشیده نیست. دوست و دشمن این نقش را می فهمد و تأثیر ایشان بر شکست این قرائت از اسلام در مقابل انقلاب اسلامی را قبول دارند. اما به گمان بنده سردار سلیمانی یک نقش مهم در مبارزه با غربگرایی داشتند؛ یعنی با جریان سازش و جریان نفاق. سردار سلیمانی با استقامتی که کردند به تنهایی یک رسانه بزرگ علیه گفتمان سازش است. گفتمان سازش که از تحقیرشدگی در مقابل غرب شروع می‌شود و به فریفتگی و انحلال و استحاله در تمدن غرب ختم می‌شود و تلاشش این است که دنیای اسلام را درون تمدن غرب استحاله کند و اسلام به یک خرده فرهنگ در درون فرهنگ حاکم جهانی تبدیل بشود. به نظر من شهید سلیمانی به تنهایی یک رسانه بزرگ علیه این جریان سازش است، که می‌شود روی آن سرمایه گذاری و تحلیل کرد.» ☑️ @mirbaqeri_ir