eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
907 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
(نشست48) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه 2) 🔷 ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر محسن رنجبر متن گزارش(پیوست)🔰🔰
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
جلسه48رنجبر29شهریور1396 -نهایی.pdf
673K
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (PDFپیوست) 🔷 «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه 2)🔷 دکتر محسن رنجبر
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 2⃣1⃣ ◀️ پرونده هسته ای/ بخش پنجم ▶️ 🔸چون حمله آمريکا به عراق، در واقع، به بهانه وجود سلاح کشتار جمعي در آن کشور صورت گرفته بود، تشابه اتهامات وارده عليه ايران با عراق، نگراني هايي را به وجود آورده بود. بنابراين، تحرک اروپا تا حدي ايجاد اميد مي کرد و چنين به اذهان متبادر مي شد که اروپا در اين مسئله جدي است و مي خواهد رفتاري متفاوت با رفتار آمريکا با ما داشته باشد و يا دست کم مخالف حمله نظامي به ايران است و اروپايي ها مي خواهند حتي الامکان مسئله هسته اي ايران در آژانس حل و فصل شود. (ص 133-134) 🔸نظر عده اي از جمله خود من اين بود که با تعيين چارچوبي پروتکل را بپذيريم، مثلاً مشروط بر اينکه امنيت ملي، منافع و مصالح ملي ما را خدشه دار نکند. در نهايت، جلسه [سران]، پروتکل را با شروطي پذيرفت. در مصوبات ابلاغي آن جلسه راجع به پروتکل الحاقي آمده است که پروتکل را مي پذيريم، به شرط اينکه شرايط مورد نظر ما، که هم براي دنيا و هم براي افکار عمومي قابل قبول است، در نظر گرفته شود. آن شرايط عبارتند از: الف. پذيرش پروتکل و اجراي آن با مصالح و امنيت ملي ما تعارض پيدا نکند. ب. ملاحظات سياسي، امنيتي و مذهبي ما رعايت شود و به عزت ملي و ارزش هاي ما تعرضي صورت نگيرد. ج. پروتکل الحاقي طبق قانون اساسي مسير قانونگذاري را طي کند واجراي داوطلبانة آن، که اکنون نيز عمل مي شود، ادامه يابد. اين مصوبه که پيش از مسئوليت من ابلاغ شده بود، عيناً در مذاکرات و بيانيه تهران منعکس شد. (ص 135-136) 🔸بنابراين پروتکل الحاقي در زمان مسئوليت آقاي آقازاده و توسط جلسه سران پذيرفته شد و هنگامي که من مسئوليت پرونده هسته اي را بر عهده گرفتم، از پيش نسبت به امضاء و اجراي پروتکل الحاقي، مصوبه اي رسمي وجود داشت. (ص 136) 🔸برخی سران کشور، اصرار داشتند تا اینجانب مسئولیت پرونده هسته ای را بپذیرم؛ ولی من قبول نمی کردم... وزير امور خارجه اين پيشنهاد [پذيرش مسئوليت پرونده هسته اي] را در جلسه سران مطرح نمود. پس از آن چند نوبت آقاي خاتمي حضوري و تلفني با من تماس گرفتند و حتي يک بار يادداشتي خصوصي در اين زمينه برايم فرستادند، ولي من نپذيرفتم. تا اينکه غروب روز 13 مهر 1382 در يک نامه دست نويس خصوصي حکمي را در اين زمينه براي من ارسال کردند، که من آن نامه را در کشوي ميزم گذاشتم تا فردا حضوراً دلايل امتناع خود را با ايشان در ميان بگذارم. آن شب با مقام معظم رهبري برنامه ملاقات داشتم. ملاقات با ايشان طبق روال معمول بود، چون من براي ارائه گزارش هاي لازم به صورت نوبه اي خدمت ايشان مي رسيدم. وقت ملاقات بعد از نماز مغرب و عشا بود. در پايان آن ملاقات، مقام معظم رهبري به من فرمودند چرا مسئوليت پرونده هسته اي را نمي پذيريد؟ حالا که همه مسئولين متفق القول هستند که شما مسئوليت را بپذيريد و اقاي رئيس جمهور هم به شما حکم داده اند، «خذها بقوه» (با همه نيرو آن را در اختيار بگيريد). من در پاسخ، دلايل خود را براي نپذيرفتن مسئوليت توضيح دادم. ايشان فرمودند: «اين باري است بر دوش من، بگير بر دوش خودت!» لحظه اي سکوت کردم و سپس گفتم حالا که نظر شماست، مي پذيرم. ايشان دعا کردند و تشکر نمودند. در واقع، با همان نامه دست نويس خصوصي با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب، از فرداي آن روز کار را آغاز کردم. (ص 137) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
📌آقای سفیر 📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 3⃣1⃣ ◀️ روابط ایران و آمریکا/ بخش چهارم 🔸این که احساس می شد یک اقدام مثبت، خود به خود نتیجۀ مثبت خواهد داشت از اشتباهات اساسی ما در سیاست خارجی بود. این اشتباه از زمان آقای هاشمی آغاز شد، یعنی ما اقدامات مثبت متعددی انجام دادیم که نتیجه اش در روابط دوجانبه منفی بود، از کمک به آزادسازی گروگان های آمریکایی، تا نقشی که در جنگ کویت و افغانستان و در جنگ اول و دوم عراق بازی کردیم. (ص 169-170) 🔸ما همکاری های مقطعی با آمریکا داشتیم اما دو طرف هیچ گاه نتوانستند بگویند که ما چشم اندازی که از آینده روابطمان می بینیم این است که مثلاً همیشه با شما اختلاف خواهیم داشت، اما به دنبال سرنگونی و ایجاد تهدیدی نظامی علیه شما نیستیم. این مثالی را که گفتم هیچ گاه در رابطه ایران و آمریکا شکل نگرفت. بنابراین همۀ همکاری ها گرچه نتایج مثبت عظیمی برای دو کشور داشت (مثل سرنگونی طالبان و صدام و...) اما منجر به بهبود روابط دوجانبه نشد.(ص 170) 🔸در مقاطعی که تصور می شد روابط ایران و آمریکا به سمت بهبودی پیش می رود، اتفاق دیگری رخ می داد. مهم ترین آن، سخنرانی ای بود که در آن بوش پسر پیش از حمله به عراق، چند هفته پس از کنفرانس بن در خصوص افغانستان، ایران، عراق و کرۀ شمالی را محور شرارت خواند. (ص 171-172) 🔸بی اعتمادی و نیاز به دشمنی که در آمریکا وجود دارد، در ایران نیز بود و هست و این دو عامل باعث می شد که هر گونه تلاشی برای بهبود روابط، تأثیری نداشته باشد. (ص 172) 🔸زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، تلاش بسیاری بر این بود که به جای عراق، به ایران حمله کند. تمام فشار صهیونیسم نیز بر این منظور بود. چرا به ایران حمله نکرد و نتوانستند به نتیجه برسند؟ هیچ چیز در سیاست اتفاقی نیست. تمام این ها مرهون موفقیت های سیاست خارجی ایران در آن زمان است.(ص 173) 🔸بر خلاف افرادی که فکر می کنند گناه وضعیت نامطلوب رابطۀ‌ ایران و آمریکا بیشتر متوجه ایران است، بنده اعتقاد دارم (از نظر تحلیلی و نه صرفاً به عنوان یک موضع سیاسی) که این نابسامانی در روابط، بیشتر گناه آمریکاست. البته هر مشکلی دو طرفه است، یعنی همیشه ایران به برخوردهای خشن تندروهای آمریکایی عکس العمل نشان داده است. مثلاً پس از 11 سپتامبر، حتی مقام رهبری اعلام کردند که نه تنها تروریسم یک حرکت جهادی نیست، بلکه مبارزه با آن جهاد محسوب می شود. اما، جناح تندرو در آمریکا، یعنی خانم رایس و آقای رامسفلد اعلام کردند که ایران نمی تواند تروریست ها را به خوب و بد تقسیم کند و در لوای آن به حمایت از حزب الله بپردازد. لذا بدین ترتیب حرف های تندی علی ایران زدند. رهبری نیز پس از دو هفته که مرگ بر آمریکا در نماز جمعه ها گفته نشد، به حرفهای تند آنها پاسخ دادند و جو مرگ بر آمریکا داخلی حتی شدیدتر از قبل شد.(ص 174) 📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
📌یادداشتهای عَلَم 📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 4⃣1⃣ ◀️یادداشت های سال 1346 🔸جمعه 46/4/16 عصري در خدمتشان به دريا رفتيم. قدري شوخي شد. [آزاده شفيق] دختر والاحضرت اشرف، دوستي همراه خودش به پاريس آورده، آن جا بود. خوشگل است، با ما به دريا آمده بود. مدتي شوخي و صحبت درباره او بود. البته دور از گوش شهبانو و الا سرم رفته بود... چون شاهنشاه را سر حال یافتم، در مورد بیچاره ..... واسطه شدم. خیلی سخت برآشفتند و قبول نفرمودند. ..... را دو سه روز قبل به علت نامرتب بودن منزل نوشهر غضب کرده اند، به شهر فرستاده اند. 🔸دوشنبه 46/4/19 بعدازظهر شاهنشاه و علياحضرت شهبانو براي معاينه طبي تهران تشريف آوردند. يک کلفت شهبانو مسلول شده، ناراحت هستند مبادا سرايت کرده باشد. عکس برداري شد، الحمدلله هيچ کسالتي مشهود نگرديد. در راه، من در اتومبيل خودشان سوار بودم که به بهداري ارتش مي رفتيم. فرمودند، مردم که ما را مي بينند به بيمارستان ارتش مي رويم چه حکايت ها نخواهند ساخت. عرض کردم، ديگر چاره ندارد، ولي احساسات مردم که غفلتاً شاه را در آن نقاط ديده بودند، عجيب بود. همه از ته دل دوستش دارند. چرا نداشته باشند؟ يک مقايسه اجمالي کشور ما با همسايگان، نعمت وجود او را بر همه ثابت مي کند. 🔸سه شنبه 46/4/20 و چهارشنبه 46/4/21 در تشييع جنازه سيزده نفر چترباز که در اثر غفلت خلبان شهيد شده بودند شرکت کردم. خيلي متأثر شدم اينها فرزندان اين آب و خاک هستند که به خاطر آنها ما داريم آقايي مي کنيم. خيلي گريستم، نه در جمع مردم، بلکه وقتي به منزل رسيدم. از آن تأثرآورتر خانواده آنها بود، يک عده فقير بي سرپرست. دل سنگ را آب مي کرد. چون قلب شهبانو را مي شناسم، از طرف معظم لها به هر خانواده پنج هزار تومان دادم. نمي دانم کار خوبي کردم يا بد، ولي به هر حال يک عمل خدايي ست. خدا هم کارم را هميشه درست کرده. از وضع دانشگاه با اين که اتفاقي نيفتاده، راضي نبودم. در اثر طول غيبت من، مثل سگ و گربه [روشنفکران] intelectuel [ها] باز به [جان] هم افتاده اند. به قول يکي از دوستان ما، انتلکتوئل امروز، تلکتوئل آنها از بين رفته و عن آْنها باقي مانده. 🔸پنجشنبه 22/4/46 جمعه 23/4/46 کارهای جاری مفصلی که عقب افتاده بود، تمام عرض شد. عرض کردم، بايد براي اعليحضرت، قصر نمي گويم، لااقل يک منزل بسازيم. در اين چهار تا خانه چوبي که زندگي مي فرماييد، مطابق شئون شاهنشاه نيست که هيچ، حتي ايمني ندارد. قبول فرمودند. 📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
✅اساتید محترم معارف 🔴سامانه آموزش مجازی، آمادگی دارد که بصورت تلفنی، به نام شما برای دانشجویانتان دوره مجازی ایجاد نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعریف دوره در ساعات اداری با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید. 021-84222443 👈مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری چهارم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. 131 سعید نمازی زادگان 271 خراسان رضوي 132 جهانگیر مددی زاده 269 هرمزگان 133 محمد ظاهر طحان 269 خوزستان 134 ژاله سلطانی 269 فارس 135 محسن كاكاخان پور 267 كردستان 136 یعقوب عباسی 267 تهران 137 عالیه چنانی 267 خوزستان 138 راحله صانع 264 تهران 139 سیمین ریاضتی کشه 264 تهران 140 داوود خادمی 264 هرمزگان 141 فاطمه طالبی 263 گلستان 142 زهرا البرزی 263 تهران 143 مرجان عسکری بابادی 261 خوزستان 144 شهرام داراب پور 261 خوزستان 145 سید مرتضی حسینی 260 چهارمحال و بختياري 146 رحیم کاویانی 259 سمنان 147 طاهره سادات موسوی 259 البرز 148 حمیدرضا سهرابی 258 كهگيلويه و بويراحمد 149 ابوالفضل گل محمدی آذر 257 البرز 150 سید روح الدین افتخاری 257 البرز 151 احمد رضا سالک 256 اصفهان 152 رضوان اشرفی 256 تهران 153 جواد باقری 255 زنجان 154 عباسعلی پاک منش 253 گلستان 155 امیر جعفری 253 چهارمحال و بختياري 156 علی‌رضا مختاری 251 فارس 157 عباس رهبری 250 كردستان 158 فرشته دارابی 248 تهران 159 محمد جواد دانیالی 248 سمنان 160 داوود افقی 246 آذربايجان شرقي 161 کاووس رضایی 246 فارس 162 محمدرضا مولائی 246 اردبيل 163 سید مرتضی موسوی 245 خراسان رضوي 164 مژده امجد 245 تهران 165 مرضیه رضوی 244 تهران 166 جواد باقری بیلندی 244 خراسان رضوي 167 هادی سالاری 244 خراسان جنوبي 168 مجتبی گراوند 243 لرستان 169 مسعود کریمی بیرانوند 242 لرستان 170 ژاله تاج الدینی 241 كرمان 171 نوشین رشیدی رنجبر 241 كرمان 172 عزت الملوک قاسم قاضی 241 البرز 173 حامد نظرپور 240 اصفهان 174 فرزانه عباس لو 237 كرمان 175 صنوبر علی حسینی 236 تهران 176 حمیرا شجاعی 235 خوزستان 177 ابوالحسن کیهانی فاضل 233 همدان 178 ضحی ربانی 233 البرز 179 منیژه پورستار 233 آذربايجان شرقي 180 محمدعلی یوسفی 232 هرمزگان 👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی .. ✍میزمعارف @mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری چهارم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. 181 ابراهیم ابرسجی 231 تهران 182 اعظم عبادی 230 البرز,تهران 183 امیرحسین مرادپوردهنوی 229 كرمان 184 محمد حسین محمدی 229 تهران 185 اعظم رمضانی 229 مركزي 186 مهدی دولت یار 225 تهران 187 هادی شریفی مند 224 خراسان رضوي 188 احمد رضا مویدی 223 اصفهان 189 جواد بیژنی 221 هرمزگان 190 غلامعلی جوکار 220 فارس 191 فاطمه مختلف 220 خوزستان 192 حسین زهدی صحت 219 همدان 193 گلاره امیری 219 كرمانشاه 194 ناصر طرهاني نژاد 219 لرستان 195 زهرا شهرابی فراهانی 218 تهران 196 سیده محدثه رضوی 218 بوشهر 197 افسانه پایمرد 216 تهران 198 محدمهدی روشنفکر 216 كهگيلويه و بويراحمد 199 رحيم سیاح 216 خوزستان 200 منصوره عزيزي 216 تهران 201 نیکو رضایی جوزانی 214 تهران 202 قاسم متقی نیا 214 لرستان 203 سید رحمت اله موسوی مقدم 213 ايلام 204 صادق آلبوغبيش 213 خوزستان 205 زهرا اکبرزاده 212 تهران,البرز 206 کورش آسمند 211 كهگيلويه و بويراحمد 207 محدثه نظری 210 كرمانشاه 208 نصرت اله نوح پیشه 210 فارس 209 عذراسادات موسوی پور 210 قم 210 محمد حسن سراج صادقی 209 البرز,تهران 211 میر کاظم کاظم موسوی 209 آذربايجان غربي 212 ابراهیم اکبری 209 البرز 213 فرهاد رحیم پور شهماروندی 208 چهارمحال و بختياري 214 محمد رضا عجم 208 گلستان 215 الهام تقي نيا 207 كرمانشاه 216 حسن جوادی نیا 207 اصفهان 217 کورش حیدری 206 خراسان شمالي 218 مهدی وحیدی مطلق 206 كرمان 219 فاطمه طالب زاده پیرودلو 206 خراسان شمالي 220 يوسف حيدري چناري 206 مازندران 221 محمد رضا امینی فر 206 خراسان شمالي 222 حسین علی کیخا 205 سيستان و بلوچستان 223 عباس صادقی حسن آبادی 205 كرمان 224 صونيا زارع 205 گيلان 225 محمد گریوانی 205 خراسان شمالي 226 جمشید منتشلو 204 كردستان 227 بهزاد دانشفر 204 البرز 228 سید غنی افتخاری 203 البرز 229 داراب نبی زاده 202 مركزي 230 غلامحسین زارعی نژاد 202 فارس 👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی .. ✍میزمعارف @mizemaaref
تربیت مذهبی کودک.pdf
273.8K
✅ کتاب " تربیت مذهبی کودک" ❗️حجم: 268 کیلوبایت 🔴143 صفحه 👈میز معارف @mizemaaref
تفسیر سوره نور- شهید مطهری- با مقدمه شهید مطهری.doc
1.64M
✅ کتاب توصیه شده برای تدریس درس متون اسلامی در ترم جاری 🔴تفسیر سوره نور با مقدمه شهید مطهری ❗️حجم: 1.6 مگابایت 🔴190 صفحه 👈میز معارف @mizemaaref
تفسیر سوره نور- شهید مطهری- با مقدمه شهید مطهری.pdf
1.83M
✅ کتاب توصیه شده برای تدریس درس متون اسلامی در ترم جاری 🔴تفسیر سوره نور با مقدمه شهید مطهری ❗️حجم: 1.6 مگابایت 🔴190 صفحه 👈میز معارف @mizemaaref
موضوع : 🔅حتمی بودن مرگ و تجسم اعمال انسان🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 🔰متن و شرح : فی الکافی عَن الصادقَ علیه‌السلام جاءَ جَبرَئیلُ اِلَی النَّبیُّ صلی‌الله‌علیه‌وآله فَقالَ یا محمد عِشْ ما شِئت فَاِنَّکَ مَیِّت (۱) جبرئیل به پیغمبر عرض کرد که هرچه زندگی بکنی بالاخره سرانجام مرگ است. وَ اَحبِب مَنْ شِئت فَاِنَّکَ مُفارِقُه این هم تعبیر دیگری از همان بیان قبلی است با اندکی تفاوت. این هم جزو مسلمات عالم است که هر چه را که دوست بداری یک روزی از تو جدا خواهد شد. همه‌ی این اشیائی که انسان در دنیا دوست می‌دارد، فرزند را، مال را، اشیای گوناگون را، مقام را، هر چه دوست می‌دارید، بدانید و بدانیم که قطعاً یک روز بین ما و این محبوب ما جدایی خواهد افتاد. وَ اعمَل ما شِئت فَاِنَّکَ مُلاقیه این از جمله‌ی آن چیزهایی است که حکمت است و می‌خواهند این را به ما تعلیم بدهند. این دیگر جزو بینات و ضروریات محسوس ما نیست. می‌فرماید هر کاری که دوست می‌داری بکن؛ شک نداشته باش در اینکه با این کار ملاقات خواهی کرد. این کار را خواهی دید. در قیامت بحث تجسم اعمال یکی از آن مباحث مهم است. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ (۲) عمل را می‌بینیم. باطن و حقیقت آن عملی که ما اینجا انجام می‌دهیم، آنجا خودش را به ما نشان می‌دهد. ۱) الشافی، صفحه‌ی ۸۷۴ ۲) آیات ۷ و ۸، سوره‌ی مبارکه‌ی زلزلة: پس هر که به اندازه‌‌ى ذره‌‌اى نیکى کند آن را ببیند و هر که به اندازه‌‌ى ذره‌‌اى بدى کند آن را ببیند. 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30037
🔰🔰 ✅انهدام هویت اسلامی مسلمانان متأسفانه از نقاط ضعف موجود مسلمانان فقدان هماهنگی، همدلی و همکاری‌های بین‌المللی است. امروز جهان اسلام مبتلابه مصیبتهایی است که نتیجه فشار و ظلم مخالفین و معاندین متّحد و ضعف دوستان متفرّق است. هنوز از غم بوسنی فارغ نشده‌ایم که فاجعه کوزوو پیش می‌آید و مسلمانان آن منطقه تحت فشار مضاعف ناتو و صربها دچار بلاهای عظیم آوارگی، قحطی، بیماری و انهدام هویت اسلامی خویش میشوند. متأسفانه جهان اسلام به وظیفه خویش آنطور که شایسته است عمل نکرد. (78/3/25 پیام به کنفرانس بین‌المجالس اسلامی‌) ✅ سیاست اسلامی زدایی و به خطر افتادن هویت اسلامی در اجتماع عظیم حج، دهها سخن تلخ و شیرین را از دهها کشور اسلامی می‌توان دریافت کرد. هر یک از این پیامها، بار وظیفه‌ای را بر دوش دیگر برادران می‌گذارد و مجموع آن دورنمائی از واقعیت امت بزرگ اسلامی را در برابر چشم همه قرار می‌دهد: سخن ملت عراق که تطاول و ستم مداخله‌گران و دیکتاتوری و بی‌تدبیری زمامداران، رونق زندگی را از آنان گرفته و فلاکت و زبونی را بر آنان تحمیل کرده است. سخن ملت افغانستان که تعصبها و کوته‌نگریها، اجر مجاهدات گذشته‌ی آنان را بر باد داده و ملتی را دستخوش جهالت مشتی غافل و عنود ساخته است. سخن ملت بوسنی که سیاست اسلام‌زدایی از سوی آمریکائیان و همدستانشان، هویت اسلامی آنان را به خطر افکنده و حاکمیت ملی آنان را بتدریج در معرض نابودی نهاده است. سخن ملت فلسطین که پرچم پرافتخار انتفاضه را با پنجه‌های استوار خود بپا داشته و با خون جوانان خود، شمشیر ظلم و قساوت صهیونیستها را کند کرده است. سخن ملت لبنان که با پایداری پرشکوه خود، افسانه شکست ناپذیری غاصبان کشور فلسطین را به سخره گرفته و شکستهای فضاحت‌بار را به آنان چشانیده است. (پیام به کنگره‌ی عظیم حج 79/12/12)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین فرحزادی ✅ مسئول موسسه فرهنگی اندیشه جاویدان ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد) بخش اول: ♦️ متن و محتوی • در مورد محتوی در دروس معارف باید توجه داشت که با شرایط موجود درباره این دروس تصمیم گیری صورت پذیرد و طرح درس وسرفصلها ارائه شود، یک مدرس معارف فقط 2 واحد فرصت دارد و به صورت خوشبینانه آن 13،14جلسه، آن هم فقط در ترم اوّل و اگر نه ترم دوّم که کمتر است، چند جلسه هم که دانشجو نمی آید ، چطور می توان یک اقیانوس حرف را دریک استکان گنجاند؟ اینجاست که تناسب محتوی و سر فصل باید مراعات گردد. دراین دروس باید از مباحث زیر بنایی برای دانشجوگفت، مثلا در درس اخلاق، بسیار اتفاق افتاده که دانشجو در همین ترم اول درس اخلاق برداشته ، در حالی که هنوز در مبانی نظر و فکری خود برای جهان هستی دچار مشکل است، پس من مدرس باید طوری تدریس کنم که آن مبانی را نیز برای او روشن کنم! • در انتخاب مطالب برای جوان دانشجو شاخصه هایی وجود دارد: کاربردی بودن، اثر گذار و بالاخره زیر بینایی بودن، بنده همیشه دروسم را با یک سوال اساسی در زندگی شروع می کنم که کاملاً زیر بنایی است، همه ما با یک سؤال ابتدایی وکاملاً اساسی روبرو هستیم، هر دینی که داشته باشیم ، هرکاره ای که باشیم و هر کس می خواهیم باشیم، آن سوال این است: من کیستم؟ ربطی به درس اخلاق ندارد ولی اوّلیه ترین سؤال است، همه می خواهند بدانند، همه باید بدانند. سپس از کجا آمده ام ؟ به کجا میروم؟ چگونه باید بروم؟ وظیفه ام دراین مسیر چیست؟ چه ابزارهایی در این رفتن در اختیار من هستند؟ چه کسانی مرا راهنمایی می کنند؟ موانع موجود در این مسیر کدامند؟و...و...، این مسائل اساسی‌ترین محتوی در تدریس است. • در همان مطالب ابتدایی ومسائل زیر بینایی برای دانشجو باید روشن شود که انسان یک مسافر است، سفرش تفریحی نیست ، تجاری است، دنبال هدفی است، به یک ایده آل‌های ذهنی می خواهد برسد، نیامده عمرش را تلف کند، آمده سودی را جمع کند و برگردد، او مثل یک تبعیدی است، از بهشت بیرون رانده شده و فکر وذهنش مشغول همانجاست، به فکر وطن باید باشد، دائما دلش هوای وطن را می کند ، باید ملزومات این سفر را بشناسد، از آنها استفاده کند، اویک مرکب می خواهد تا در این سو (دنیا) از آن استفاده کند، آن مرکب جسم وتن اوست و....... ، این حرفها مال یک عصر وعصر دیگر نیست، چیزی نیست که امروزه، به آن نیازداریم، اگر تو انسانی، به این بحثها باید بپردازی. وقتی گریز به این مبانی زده شد وارد مباحثی می توان شد که اقتضا داردگفته شود، بنابراین در این دروس بنده متن درسی خاصی چه بسا ندارم و به سر فصلهای مصوب به آن شکل کاری ندارم، فلسفه اخلاق و...نمی گویم، من استاد باید به مخاطبم بفهمانم که هدفمند است. (ادامه مطلب در پست بعد⬇️)
(⬆️ادامه مطلب بالا) • پس یک متن درسی باید با توجه به واقعیت تألیف گردد، وقت محدودی که برای این دروس در نظر گرفته شده، پس هر چیزی نباید آورده شود، هر مبحثی که آورده می شود باید طوری باشد که نسبت به زمان کاملا روشن گردیده و به قول معروف پنبه اش زده شود و به بحث بعد پرداخته شود، اگر موضوعی در جای خود تمام نشده، وارد بحث بعدی بشویم هم بحثی قبلی و هم بحثی که وارد آن شده‌ایم ناقص می گردد. مثلا بنده در بحثی که تحت عنوان ارزش سنجی دارم تمام مطالب را در 2 جلسه می گویم، یا در بحث باطن بینی که بعداً درباره آن توضیح می‌دهم در 3 جلسه مطالب را تمام می کنم و به هدفی که می خواهم می رسم ، جلسه بعد از آن به بحث بعدی که مثلا جلوه های زیبای دین است می پردازم وهمینطور ترتّب بحثها وتمام کردن آنها و انطباق مباحث با توجه به زمان پیش رو مهم است. در یک متن درسی خوب نباید از این مهم غافل بود که باید دارای جلوه های زیبا مثلاً سوالات محرک، تفکر افزا ، حاوی نکات کلیدی و بنیادین نیز باشد. هدف همانطورکه گفتم همان قدرت تفکر و تحلیل دادن به دانشجو است که در تمام کتاب باید مدنظر باشد، مثلاً در تاریخ، جزئیات و حفظ سالها ونام اماکن و.... دردی را دوا نمی‌کند، در انقلاب اسلامی هم همینطور، در نوشتن کتابهای درسی باید یک تفکر راهبردی حاکم باشد ، واقتضائات آن هم همراهش باشدیعنی هدف کلی و اصلی ، سپس هدفهای جزئی ، راهبردها در زیر مجموعه آن دیده شده باشد و راهکارهای هر راهبردی نیز تعریف شده باشد. وبرای رسیدن به آنها باید روش متون درسی آن نیز به مدرس گفته شود، اگر اینطور نباشد، کتاب درسی بی‌خاصیت می‌گردد، دفعتاً نمی توان به هدف رسید. چقدر از این کتاب های درسی اخلاق داریم که اگر خیلی خوب باشند می توانند فقط یک کتاب کمک درسی باشند، نه یک متن اثر گذار وکاربردی. به هرحال کتابهای درسی شاخصه های خودش را دارد، بنده یک مصاحبه 3 ساعته هم در سالهای قبل تحت عنوان روشهای طرح درس نویسی داشتم که نمی دانم چه شد؟! 🌀(پایان بخش اول)
(نشست92) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان» 🔷 ارائه کننده: سرکار خانم دکتر قوی (هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی) متن گزارش(پیوست)🔰🔰
نهایی جلسه 92 ـ خانم قوی ـ کارآمدی نظام جمهوری در قلمرو زنان.pdf
406.1K
فایل پیوست PDF 🔴 جلسه 92 گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان» 🔷 سرکار خانم دکتر قوی
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 3⃣1⃣ ◀️ پرونده هسته ای/ بخش ششم ▶️ 🔸در تاريخ 1382/7/9 در جلسه سران، آقايان خاتمي، خرازي و هاشمي رفسنجاني گفتند ضروري است که ايشان (اينجانب) مسئوليت را بپذيرد و بقيه اعضاء هم تأکيد کردند. روز پنج شنبه 1382/7/10 آقاي خاتمي تلفني تأکيد کردند که سريع تر مسئوليت را بپذيرم که در پاسخ به ايشان گفتم به هيچ عنوان مسئوليت پرونده هسته اي را نمي پذيرم. صبح شنبه /7/121382 در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايشان طي يادداشتي مجدداً بر پذيرش مسئوليت تأکيد کردند. من پاسخ دادم که به دلايلي که تلفني گفته ام، نمي توانم آن را بپذيرم. بعداز ظهر همان روز به رئيس جمهور ابلاغ مي شود که ايشان (اينجانب) را براي پذيرش مسئوليت موظف کنيد. آقاي خاتمي عصر 1382/7/13 حکم دست نويس را برايم فرستادند که من نپذيرفتم، ولي همان شب با تأکيد مقام معظم رهبري مسئوليت را قبول کردم و بدين ترتيب از صبح 1382/7/14 مسئوليت جديدم آغاز شد. (ص 139) 🔸يک بار در جلسه کميته عالي هسته اي در زماني که هنوز مسئوليت با سازمان انرژي اتمي بود، آقاي دکتر ولايتي راجع به فقدان مهارت هاي لازم ديپلماتيک در سازمان انرژي اتمي صحبت کرد و گفت آقايان دکتر ظريف، دکتر البرزي و مهندس ناصري توانمندترين افراد ما در موضوعات بين المللي هستند. دکتر خرازي وزير امور خارجه هم گفت اين سه نفر در موضوعات بين المللي بهترين افراد وزرات امور خارجه هستند. در واقع، از همين جا هسته اصلي تيم مذاکراتي شکل گرفت که در دوران مسئوليت من نيز به کار خود ادامه دادند. (ص 141) 🔸در تاريخ 1382/7/14 (روز آغاز مسئوليتم)، در زمينه فناوري هسته اي، شرايط به شرح زير بود: 1. در اصفهان ساختمان سازي و نصب دستگاه ها در بخش هاي مختلف ادامه داشت. در واقع، هم نصب دستگاه ها و هم تکميل ساختمان در حال انجام بود. اصفهان هنوز کليد نخورده بود و هنوز آماده راه اندازي نبود. ما حتي قادر نبوديم يک گرم UF4 يا UF6 توليد کنيم و اصلاً نمي توانستيم مجتمع اصفهان چه زماني به مرحلة توليد مي رسد. بنابراين، در چند نوبت هيئتي از متخصصين و صاحب نظران اين حوزه را به اصفهان فرستادم تا بررسي کنند چه زماني اصفهان مي تواند آماده توليد شود. رئيس اين هيئت، مسئول بخش فناوري رياست جمهوري بود که عده اي از اساتيد دانشگاه، وي را همراهي مي کردند. 2. در نطنز، عمدتاً کار ساختماني ادامه داشت. اسکلت ساختمان زيرزمين تقريباً تکميل شده بود، ولي هيچ تأسيساتي وجود نداشت. يک سالن به نام S8 در قالب سوره اي در طبقة هم سطح فعال بود. در آن سالن، تنها ده دستگاه سانتريفيوژ به صورت يک زنجيره کوچک کار مي کردند. معمولاً هم هر چند روز يک بار، يکي از سانتريفيوژها از دور خارج مي شد. تعدادي سانتريفيوژ هم توليد شده بود و قصد داشتيم يک زنجيره 164 تايي را در ماه هاي آينده فعال کنيم. لذا در بخش فني کاستي هاي فراواني وجود داشت و نياز به فعاليت گسترده اي داشتيم. به لحاظ حقوقي، عمدتاً به دليل دو اتهامِ آلودگي سطح بالا و مخفي کاري، توسط قطنامه شهريور 1382 آژانس محکوم شده بوديم. اگر قطعنامه شوراي حکام در ماه نوامبر مساعد نبود، به احتمال زياد پرونده ما به شوراي امنيت ارجاع مي شد، از همين رو، در اين زمينه نگراني هايي وجود داشت. اقتصاد کشور نيز دچار رکود شده بود و به لحاظ شرايط سياسي هم وضع ما در جهان چندان مناسب نبود. در مجموع، در زمان تحويل پرونده هسته اي (14/7/1382) به اينجانب، کشور از لحاظ سياسي، حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و فناوري هسته اي در وضع مطلوبي قرار نداشت. (ص 143) 🔸کشور به لحاظ وضع سياسي، اقتصادي و حقوقي، دچار چالش هاي شديدي شده بود. با توجه به وضعيت اقتصادي کشور، تهديدات بوش عليه ايران و وقايعي که مردم در عراق شاهد آن بودند؛ به نظر مي رسيد موضوع هسته اي را با اين گونه تهديدات گره خورده و لذا تصميم گيري براي مهار و عبور از اين بحران پيچيده شده است. (148) 🔸مي توان گفت اکثريت اعضاي دولت و مجلس بر اين اعتقاد بودند که به خاطر غني سازي نبايد کشور وارد بحران شود. (148) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
📌آقای سفیر 📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 4⃣1⃣ ◀️ روابط ایران و آمریکا/ بخش پنجم 🔸هیچ کس از جنگ ایران و آمریکا منفعت نمی برد جز اسرائیل. هم زمان هیچ کس از بهبود روابط ایران و آمریکا نیز نفع نمی برد، یعنی از دولت دوست و برادر سوریه گرفته تا روسیه، چین، ترکیه و عراق. همگی منافعشان را در این چارچوب تحلیل کرده اند که روابط ما با آمریکا پرتنش باقی بماند. اگر روابط ایران و آمریکا این گونه نبود، ترکیه به عنوان مدل حکومت خود در جهان اسلام مطرح نمی شد.(ص 174-175) 🔸از زمانی که من به عنوان نمایندۀ دائم در مرداد 1381 به نیویورک رفتم،‌ تماس های متعددی با من گرفتند و تلاش داشتند که گفت و گوی مستقیم بین آمریکا و ایران در مورد عراق برقرار شود. من ضمن گزارش این پیشنهاد به تهران، همواره به این واسطه ها سابقۀ افغانستان و محور شرارت را یادآوری می کردم و این که ایران به آمریکا اعتماد ندارد. (ص 182) 🔸در بیرون شورای امنیت، قدرت آمریکا با قدرت روسیه و چین قابل مقایسه نیست. آمریکا به دلیل اتفاقاتی که افتاد، در کنار اروپا قرار گرفت و در برخی موارد موضع اروپایی ها علیه ایران تندتر از آمریکا شد. مجموعۀ اروپا و آمریکا اگر بخواهند بیرون شورای امنیت عمل کنند، هیچ نقشی برای روسیه و چین باقی نمی ماند. واقعیت بین المللی این است که اگر شورای امنیت به نحوی تلاش نکند که رفتار آمریکا را در جهت منافع اعضای شورا تعدیل کند، آمریکا بیرون از شورای امنیت کار خود را انجام می دهد.(ص 246) 🔸ایران و آمریکا زمانی می توانند از اقدامات تاکتیکی برای گسترش روابط یا حتی آماده سازی زمینه استفاده کنند که یک تفاهم کلی در مورد آیندة روابط وجود داشته باشد. اکنون در مورد آیندة روابط این دو کشور، دیدگاه های متضادی وجود دارد؛ یعنی ایران فکر می کند که آمریکا به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است!! و آمریکا نیز فکر می کند که ایران برای سرنگونی تمام عالم تلاش می کند. تا زمانی که این دیدگاه در دو کشور نسبت به یکدیگر وجود دارد، اقدامات مقطعی به نتیجه نمی رسد.(ص 360) 🔸آمریکا بزرگ ترین قدرت جهان است!! و همیشه احساس می کرده که از بقیة دنیا جداست، اما مردم آمریکا پس از آن حادثه احساس ناامنی می کنند.(ص 317) آمریکا معادل تمام بازیگران دیگر، قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و غیره دارد. سازمان بین المللی نیز نه امکانش را دارد و نه برای این تأسیس شده است که این قدرت را دگرگون سازد. این سازمان تنها موجب می شود که آمریکا از داخل آن عمل کند و از این طریق قدرتش را دارای چارچوب می کند.(ص 320) 📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
📌یادداشتهای عَلَم 📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 5⃣1⃣ ◀️یادداشت های سال 1346 🔸 پنجشنبه 46/4/29 خدا عمر بدهد شاه را، واقعاً اين کشور در زير سايه اش همه چيز دارد. [با] نگاه اجمالي به کشورهاي همجوار مي بينيم واقعاً چه داريم. من که شخصاً حاضرم خدا عمر مرا به شاه بدهد. 🔸چهارشنبه 46/5/4 اخيراً احساس مي کنم فشار کار بر اربابم زياد است و زود عصباني مي شود.... واقعاً شاه خيلي کار دارد و نمي دانم تا کي دوام خواهد آورد. خدا عمرش بدهد. خودش هم ميل به کار دارد، ولي احساس نمي کند که بالأخره آهن هم در نتيجه سايش و فرسايش از بين مي رود. آن وقت چه بدبختي گريبانگير ملت ايران مي شود. لااقل مهلت باشد وليعهد به بيت و پنج سال انشاء الله برسد. اين عقيده من در اين روزها که همه جا سخن از جمهوري و سوسياليستي ست. بعدها عجيب به نظر خواهد آمد، ولي راه و روش کشور ما اين اقتضا را دارد و به نظرم تا صد سال ديگر هم لااقل همين طور خواهد بود. 🔸دوشنبه 46/5/9 در رامسر عرض کردم، اجازه فرماييد قصري براي شما بسازم. اين که وضع نمي شود. کمونيست ها هم براي رئيس مملکت قصر مي سازند و قصور عالي دارند. فرمودند، هر چه مي خواهيد بکنيد، ولي قصر من اين چهره هاي شاداب مردم کنار مزارع و خيابان هاست که مورد رشک و غبطه ترک ها و پاکستاني ها هم قرار گرفت. من از فرط شعف و تأثر از اين طرز فکر شاه فوري به گريه افتادم، آن قدر که نتوانستم جلوي خودم را بگيرم. 🔸شنبه 46/5/14 امروز اسامي نمايندگان منتخب مجلس شورا و همچنين مجلس مؤسسان معلوم و اعلام شد. مجلس مؤسسان به منظور تغيير قانون اساسي و انتخاب نايب السلطنه است که علياحضرت شهبانوي ايران خواهند بود. عمل بسيار خوب و عاقلانه اي ست، ولي به دل من نمي چسبد، زيرا مفهوم مخالف آن نبودن شاهنشاه است و اين را نمي توانم تحمل بکنم. 🔸سه شنبه 46/5/24 در اين جا خبر مهمي نبود جز اين که راديو لندن گويا به انتخابات ايران حمله کرده است. يکي نمي پرسد پدرسوخته ها به شما ه ربطي دارد؟ بر فرض انتخابات ايران خراب، به راديو لندن چه مربوط است؛ مگر شما فضول باشي محله هستيد؟ 🔸چهارشنبه 46/5/25 عصري براي ورود ملک حسين به فرودگاه رفتم. خودش و [شاهزاده حسن] وليعهد اردن، به پابوسي شاه آمده اند. واقعاً پابوسي، زيرا شاهنشاه حق حيات به گردن او دارد. 📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
🔴همایش ملی " راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب" ◀️مهلت ارسال مقالات: 15 مهر 97 ✍زمان همایش: آبان 97 👈دبیرخانه: دانشگاه ارومیه 044-33447011 ⚪️میزمعارف @mizemaaref
✅مهلت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی عتبات دانشگاهیان تمدید شد.. 🔴آموزش مجازی به زائران عتبات دانشگاهیان از ابتدای اعزام زائرین در این دوره در سامانه آموزش مجازی آغاز شد و تا امروز بیش از ۱۰۰۰ نفر از زائرین دانشگاهی در آن ثبت نام کرده اند. 👈دو درس گفتاری پیرامون عاشورا و آداب و احکام زیارت مربوط به زائران عتبات عالیات از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای زائرین است که علاقمندان به شرکت در این دوره می‌توانند به سامانه http://samane.labbayk.ir/مراجعه و به سوالات هر بخش جداگانه پاسخ دهند. ⚪️سامانه آموزش مجازی زائران عتبات دانشگاهیان تا ۲۵ مهر ماه در دسترس زائرین نوزدهمین دوره عتبات است و از بین زائرانی که با موفقیت دوره آموزش مجازی را بگذرانند به قید قرعه کمک هزینه سفر‌های زیارتی و هدایای فرهنگی تعلق خواهد گرفت. 👈زائرانی که موفق به دریافت گواهی نامه نهایی شدند، پی دی اف آن را با ذکر مشخصات و شماره تماس به آدرس amoozesh@labbayk.ir ارسال کنند تا در قرعه کشی دریافت کمک هزینه این دوره شرکت داده شوند. ✍میزمعارف @Mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری ینجم معرفی این بزرگواران، فهرست 70 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. 231 سید علی اصغر هاشم زاده 201 اصفهان 232 زهره داردان 201 چهارمحال و بختياري 233 سیما رحمانی 201 تهران 234 سید محمد موسوی خو 201 كهگيلويه و بويراحمد 235 لیلا محمدی 201 زنجان 236 مهديه محمودآبادي 200 كرمان 237 محسن اصلانی 200 خوزستان,لرستان 238 نوشین چترچی 200 تهران 239 اکرم خدایی 199 تهران 240 علی نوری 199 گلستان 241 حسن عباسی 199 آذربايجان شرقي 242 فاطمه نظری 198 تهران 243 حامد فتحعلياني 197 همدان 244 مولود غیوران 196 تهران 245 حسین محمدی 195 قزوين 246 محسن مظاهری نیا 194 كرمان 247 فاطمه قربانی 194 تهران 248 علي اكبر احمدي ملايري 194 همدان 249 آمنه مهدیون 193 زنجان 250 عباس فریدافشار 193 كردستان 251 سیدحامد صالحیان 191 مازندران 252 حیدرعلی میمنه جهرمی 191 فارس 253 عرفان خرمی عراقی 191 خراسان رضوي 254 محمد احمدی 191 تهران 255 سارا حسنوندی 191 لرستان 256 فرحناز عیدی 191 لرستان 257 سيده زهرا موسوي 191 قزوين 258 معصومه غنی لو 189 زنجان 259 علی کریمی 189 همدان 260 محمد حسین احمدی 189 مركزي 261 محمدحسین قاسمی شیری 188 هرمزگان 262 فاطمه عجم 188 خراسان رضوي 263 آدینه اصغری نژاد کیسمی 188 البرز 264 معصومه زنگنه 186 همدان 265 عنایت اله عزیزی 186 خوزستان 266 سلیمه انصاری 185 بوشهر 267 عاتکه اصل نژادی 185 آذربايجان شرقي 268 امید امیدیان 185 آذربايجان غربي 269 ایوب سرای لو 184 گلستان 270 داود بخشایی 184 قزوين 271 رضا سیاه چشم 184 اردبيل 272 حسن صمیمی راد 184 آذربايجان غربي 273 یحیی صباغچي 184 تهران 274 حسن عسکری 184 كرمان 275 علاالدین سیفی 183 البرز 276 عبدالكريم كشوري 183 لرستان 277 علی مطهرنژاد 181 البرز 278 معصومه حسيني تبار 180 تهران,قم 279 صغری باباپور 179 تهران 280 نغمه حبیب پور 179 گيلان 281 سيد عقيل نسيمي 177 خراسان شمالي 282 حسن مداحی 176 تهران 283 سمیه سجادی نجف آبادی 176 اصفهان 284 فاطمه سروی 176 البرز,تهران 285 عباس کریمی حاجی خادمی 176 هرمزگان 286 عصمت اله عربان 176 لرستان 287 سيدعلي موسوي اصل 176 تهران 288 الیاس پوراکبر 175 آذربايجان غربي 289 اکبر ساجدی 174 آذربايجان شرقي 290 حسین رحمانی زاده 173 زنجان 291 اکرم السادات هاشمی نژاد 173 البرز 292 علی اکبر طاهری 172 سيستان و بلوچستان 293 حمیدرضا عزیزیان غروی 172 البرز,تهران 294 خالد رحمانی 171 هرمزگان 295 رضا محمدنژاد 170 آذربايجان شرقي 296 سيدابوالفضل موسوي زاده 170 كرمانشاه 297 زهرا نعناکار 170 اصفهان 298 علی اصغر یزدان بخش 169 خراسان رضوي 299 ابوالفضل فتحی 168 البرز 300 پروين شناسوند 168 البرز 👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی .. ✍میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅باهوش ترین مومنان🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین متن و شرح : فی الکافی سُئِلَ النّبی صلی‌الله‌علیه‌وآله اَیُّ المؤمنینَ اَکْیَس؟ (۱) چه کسی کَیّس‌تر و زرنگ‌تر و باهوش‌تر است از میان مؤمنان؟ فَقال اَکثَرُهُم ذکراً لِلمُوت و اَشدُّهُم لَه استعداداً واقعاً هم همین‌جور است؛ هر کسی که بیشتر به یاد مرگ باشد او زرنگ‌تر است. چون غفلت از مرگ، غفلت از یک حقیقت و واقعیتی است که انسان ناگزیر با آن روبرو خواهد شد. خب باید فکرش را کرد. لذا این یک حکمت بزرگی است که از کثرت وضوح مورد غفلت ما قرار می‌گیرد. به یادمان باشد که این مسیری است که حتماً به اینجا منتهی خواهد شد. در این هیچ تردیدی نیست. شکی در این نیست. باید آماده بود برای آن لحظه. البته این آمادگی مقداری با تلاش و مجاهدت و اطاعت است، مقداری هم با استمداد از لطف الهی. «و ان کان قددنا اجلی و لم یدننی منک عملی فقد جعلتُ الاِقرار بالذّنب الیک وسیلتی»(۲) این هم یکی از راه‌ها است که انسان با خدای متعال در میان بگذارد ضعف خود را؛ «من لی غیرک اَسئله کشف ضُرّی و النظر فی امری»(۳) [انسان] ضعف خود را، کوتاهی خود را، عجز خود را، غفلت‌هایی که موجب گناه و ورود در معصیت هستند، اینها را باید با خدای متعال در میان بگذارد، اقرار به عجز خودش بکند، تصمیم هم داشته باشد برای اینکه تعمداً دوباره وارد این گنداب و مرداب نشود. این راهش اینها است. ۱) الشافی، صفحه‌ی ۸۷۷ ۲) مفاتیح‌الجنان، مناجات شعبانیه خدایا اگر مرگ من نزدیک شده است ولی هنوز عمل من به تو نرسیده است (ولی هنوز عمل من مرا به تو نزدیک نکرده است) پس راه نجات و نزدیکی به تو را، اعتراف به گناهم قرار می دهم. ۳) مفاتیح‌الجنان، دعای کمیل: پروردگارا، جز تو که را دارم؟ تا برطرف شدن ناراحتی و نظر لطف در کارم را از او درخواست کنم؟ 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30028
🔰🔰 ✅امام خمینی ره و احیاء هویت اسلامی دوران ده ساله‌ی حیات مبارک امام بزرگوار، دوران پیدایش نظام سیاسی اسلام و احیاء هویت اسلامی در مسلمانان جهان و افراشته شدن پرچم اسلام در کشور ما است. دوران استقلال و آزادی ایران و عزت و غرور ملی و خیزش بی سابقه‌ی ملت بسوی تعالی و ترقی است. دوران شور انقلابی و شعور سیاسی و حرکت برای حفظ کشور و سازندگی آن است. دوران سربلندی ایران در عرصه‌ی جهان و تأثیرگذاری بر حوادث بین‌المللی است. دوران آغاز راهی نو در تاریخ کشور ما است. با ادامه‌ی آن، ایران اسلامی به تعالی مادی و معنوی دست خواهد یافت. (پیام به مناسبت یکصدمین سال میلاد مبارک امام خمینی(ره) 78/6/31) ✅ ( اهتزاز پرچم اسلام در ایران موجب اعتزاز و زنده شدن هویت اسلامی گردید ) هر جا در دنیا مسلمانی هست، وقتی سر بلند می‌کند و چشمش به این پرچم برافراشته و به اهتزار درآمده می‌افتد، به هیجان می‌آید و احساسات اسلامی در او زنده می‌شود. شما ببینید از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هیجانات و احساسات و حرکات اسلامی و موفقیتهای گروههای مسلمان در منطقه‌ی اسلامی، چقدر زیاد شده است! از شمال آفریقا و الجزایر بگیرید، تا به این‌جا برسید و به طرف شرق بروید. این، به برکت همین پرچم رفیع و بلند است. احساس استقلال، احساس هویت اسلامی و احساس شخصیت در جوامع اسلامی زنده شد و دشمن اسلام و مسلمین، خائف گردید. کسانی که دهها سال تلاش کرده بودند و تا مسلمانان را ضعیف و دلمرده و بی‌شخصیت و بی‌هویت بار بیاورند، ناگهان دیدند که همه‌ی بافته‌هایشان پنبه گردید و همه‌ی نقشه‌هایشان نقش بر آب شد. قیام این دولت اسلامی، به مسلمانان احساس اعتزاز داد. ( بیانات در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی 76/5/1)