✅با سلام خدمت استادان محترم معارف
🔴فهرست 30 نفر اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و در طول هفته جاری، همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
1 -استاد: عبدالمهدی عربشاهی مقدم 1881 كردستان
2 -استاد:محمدرضا باقری 1145 تهران
3- استاد:مقصود محمودی998 البرز,تهران
4 -استاد:اسلام ظهرابی اصل 820 البرز,تهران
5 -استاد:بهراد اسدي 735 اردبيل
6 -استاد:سیدحسن مهدیخانی سروجهانی 734 قزوين,البرز
7 -استاد:جعفر امجدی تنورآغاج 693 آذربايجان شرقي
8 -استاد:هما اسکندری طاسکوه 682 گيلان
9 -استاد:علیرضا بیابان نورد 672 فارس
10 –استاد:عيسي صمدي 669 تهران,زنجان
11 –استاد:حامده خادم جهرمی 647 فارس
12 -استاد:محمود علیمددی 605 تهران,قم
13 -استاد:حسن محمدی 592آذربايجان غربي
14 -استاد:علي آقائي 576كرمانشاه
15 -استاد:علیرضا سلیمی562تهران,البرز
16 -استاد:بهزادمحمدی518خوزستان,فارس
17 -استاد:فخرالدين پورصفرعلی 515تهران
18 -استاد:سكينه محمدپور 512آذربايجان شرقي
19 -استاد:جعفرشریفی 502خوزستان,فارس
20 -استاد:غلامرضا عظيمي راويز494كرمان
21 -استاد:افشین نسیمی 494تهران
22 -استاد:رضامافی شیراز492تهران
23 -استاد:کبری کریمی 482خوزستان
24 -استاد:ابوالفضل ذکائی482تهران,البرز
25 -استاد:رضامعینی رودبالی 482فارس,بوشهر
26 -استاد: سهراب اسلامی480 مركزي
27 -استاد: علیرضا کریمی470 فارس
28 –استاد:ناصرکشاورزی 465 بوشهر
29 -استاد:ابوالقاسم پیاده کوهسار 465 سمنان
30 -استاد:محمدکرمی 464 كرمانشاه
🔴با آرزوی موفقیت روزافزون برای این اساتید گرامی
👈میزمعارف
@mizemaaref
✳بصیرت چیست؟ ⁉
⛔ تفاوت گرگها و موریانهها
1⃣ - وقتی گرگ حمله میکند،با صدای بلند حمله میکند؛ و فرصتی برای واکنش دارید.
(فرار یا مقاومت)
2⃣ -اما وقتی موریانه هجوم میآورد،
از همان ابتدا بی سر و صدا و تنها به جان محصولات شما میافتد.
زمان میبرد تا به هدف برسد، اما بالاخره همه محصول تو را نابود میکند
⚠ایستادن در برابر گرگ،
"شجاعت"
میخواهد و دفع خطر موریانه
"بصیرت"
✳بصیرت چیست؟؟؟
⬅بصیرت، سواد نیست - بینش است.
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ پیامبر، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به «شخصیت»ها نباشد؛ بلکه همواره به «شاخص»ها چشم بدوزی؛ پس ملاک حق حقیقت است نه شخصیت
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی مسجد، میتواند «مسجد ضِرار» باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق، منحرف نکند؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ رسول خدا را «پی» کنی و همزمان، حرمت حریم رسول الله (صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی جانباز صفین (شمر) میتواند قاتل حسین (علیه السلام) در کربلا باشد؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمیتوانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه نگذاری فتنهگران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند؛
⬅بصیرت؛ یعنی اینکه «مالک اشتر»ها را به تندروی و «ابوموسی اشعری»ها را به اعتدال، نشناسی؛
⬅بصیرت; یعنی اینکه بدانی «معاویه»ها، (امریکایها) به سست عنصرهای سپاهِ امیرالمومنین (علیه السلام) " دل بستهاند؛نفوذیها لیبرالها غربزدها
⬅بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار میشود؛ نه با جزئیاتش؛ بلکه با خطوط کلیاش ...
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی
🔴فهرست 50 نفر دوم از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و در طول هفته جاری، همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
31-استاد :داریوش نظری 462 لرستان
32-استاد :محمد رضا نصرتی 461 لرستان
33-استاد :سیما محمدزاده موید 455 تهران
34-استاد :سید منصور امامی میبدی 453 يزد
35-استاد :اکبر درویشی کلور 452 تهران
36-استاد :سید سجاد ساداتی زاده 451 خوزستان
37-استاد :حسين رنجبرحسين حاجيلو 449 البرز
38-استاد :سید غلامرضا سیداحمدی 447 تهران
39-استاد :محمدحسن بهنام فر 445 خراسان شمالي
40-استاد :مژگان فتاحی 444 تهران,قزوين
41-استاد :محمودرضا قاسمی 441 تهران
42-استاد :یعسوب اصغری 438 اردبيل
43-استاد :حسین زارع 434 همدان
44-استاد :طاهره زرنگار 433 تهران
45-استاد :علیرضا دهقانپور 427 البرز
46-استاد :احمد شفازاده 421 البرز,تهران
47-استاد :محمد جواد رجبي دشتكي 419 چهارمحال و بختياري
48-استاد :سيدمسعود شاهمرادي 407 زنجان
49-استاد :هدایت نادریان 405 كهگيلويه و بويراحمد
50-استاد :سجاد زنگنه تبار 403 كرمانشاه
51-استاد :محمد علی قائمی 402 خراسان رضوي
52-استاد :پری ملکی پور 400 كرمانشاه
53-استاد :آرش صبوری زالوآبی 400 كرمانشاه
54-استاد :محمدرضا امیری اندی 394 قم,تهران
55-استاد :نسرین فرزاد 394 تهران
56-استاد :حسن قادری 392 سمنان
57-استاد :داود کاظمی نسب 389 آذربايجان شرقي
58-استاد :حسن شيخياني 387 بوشهر
59-استاد :غلامرضا فخرو 384 سمنان
60-استاد :سیدهادی میرمحمودی 383 آذربايجان شرقي
61-استاد :محمد شمس الدین دیانی تیلکی 381 خراسان رضوي
62-استاد :مصطفی عامری سیاهویی 380 هرمزگان
63-استاد :صدیقه مهدویان پور 379 بوشهر
64-استاد :احمد نوروزی 378 خوزستان
65-استاد :رشید مرادی 377 لرستان
66-استاد :هدیه مسعودی صدر 376 خوزستان
67-استاد :مهدی یاوری 374 يزد
68-استاد :سهیلا پایان 368 فارس
69-استاد :علی اکبر طارمی 366 البرز
70-استاد :اروجعلی سعادت چونقرالو 365 آذربايجان غربي
71-استاد :حسین عرب نژاد زرندی 362 كرمان
72-استاد :محمود طاهری 360 تهران
73-استاد :محمدجواد فرح بخش 359 كهگيلويه و بويراحمد
74-استاد :عبدالکاظم مجتبی زاده 357 گيلان
75-استاد :زهره علی پناهی 356 خوزستان
76-استاد :ناصر شمشادی 355 گيلان
77-استاد :محمود اکبری 349 مازندران
78-استاد :سید محسن حسینی دهنوی 348 كرمان
79-استاد :محمد باکویی 348 تهران,اصفهان
80-استاد :حسن زرنوشه فراهانی 346 تهران
👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی ..
✍میزمعارف
@mizemaaref
جریانهای معنوی نوظهور و کاذب امروز یک معضل و دغدغهای اساسی است که رهبر معظم انقلاب از آن به برنامههای فلج کننده تعبیر میکنند.
ضرورت واکاوی علل گرایش برخی از افراد به این نوع عرفانوارهها علیرغم تعارضهای آشکار با دین و نحوه جذب پیروان آنها، اهمیت تدوین درس جریان های معنوی نوظهور را روشن میکند.
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با درک این ضروت، اقدام به تولید این درس نموده است.
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅 بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
🔰متن و شرح :
عَن أَبِی جَعفَرٍ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ عَلَیهِالسَّلَام قَال سُئِلَ رَسُولُ الله صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد؛ (۱)
بهترین بندگان چه کسانی هستند؟ این را از پیغمبر اکرم کسی سؤال کرد؛
فَقَال أَلَّذِینَ
[حضرت در پاسخ فرمودند: بهترین بندگان کسانی هستند که؛
إِذَا أَحسَنُوا إِستَبشَرُوا
وقتی کار نیک میکنند خوشحالند که کار خوب کردهاند. این خوشحالی ارتباطی ندارد به اینکه انسان غرور پیدا کند و عُجب به کار خیر پیدا کند. این دو چیز است. اینها را از هم تفکیک کنیم. یکوقت انسان دو رکعت نماز که میخواند خیال میکند در یک مرتبهی عالی [قرار دارد]. عُجب یعنی خودشیفتگی، خودفریفتگی، خودشگفتی به انسان دست میدهد؛ این مذموم است.
وَ إِذَا أَسَاءُوا إِستَغفَرُوا
در مورد اسائه -کار بد انجام دادن- به این اکتفا نشده است که بگوییم وقتی [کسی] کار بد انجام داد ناراحت باشد، نه، ناراحتی کافی نیست؛ عملی هم دنبالش لازم است و آن عمل عبارت است از استغفار؛ از خدای متعال عذرخواهی کند، وقتی کار بدی کرد -استغفار یعنی عذرخواهی کردن- از خدا عذرخواهی کند، معذرتخواهی کند.
وَ إِذَا أُعطُوا شَکَرُوا
وقتی خدای متعال به او چیزی میدهد، او سپاسگزار باشد؛ یعنی وقتی نعمتهای الهی را متذکر میشود، نعمتهای الهی را میبیند یا نعمت جدیدی به او داده میشود، او شکرگزار باشد، غافل نباشد از اینکه خدای متعال این نعمت را به او داده است.
وَ إِذَا ابتلوا صَبرُوا
وقتی هم که یک ابتلایی در زندگی اینها پیش آمد، مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند.
وَ إِذَا غَضِبُوا غَفَرُوا
وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند، او را بیامرزند؛ البته طبیعی است که این غضب لله نیست، این غضب لِشخص است. واِلّا غضب لله را ما حق نداریم به خاطر اهواءِ خودمان یا به خاطر چیزی، وقتی یک جایی لله غضب کردیم، اینجا آن غضب را باید ادامه بدهیم، باید حفظ کنیم.
۱) الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۶۰
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30398
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامیـقم
🔰#گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅ ( احساس حیات نوین نسبت به اسلام عامل زیاد شدن فشار بر روی مسلمانان جهان )
نسبت به مسلمانان عالم و احساسات اسلامی، حساسیتها روزبهروز بیشتر شده است. این هم یکی دیگر از ابعاد حرکت عظیم اسلامی ملت ایران است. وقتی ما میشنویم که در فلسطین اشغالی، مردم را به رگبار میبندند، مسأله، مسألهی باطوم و چوب و این حرفها نیست؛ مسألهی کشتار است. معنای این حرف، آن است که فشار بر دشمن صهیونیست در داخل سرزمینهای اشغالی، از همیشه بیشتر شده است.
ما احساس میکنیم که فشار روی مسلمانان در سرتاسر عالم زیاد شده است. امروز در کشورهای مارکسیستی که عمر و نسلی را با دوری از مذهب و بیگانگی از خدا گذراندهاند، بازگشت به مذهب احساس میشود. در همان کشورها و در کشورهای دیگر، نسبت به مسلمانان حساسیتی وجود دارد. حرف خیلی عجیبی است. کلیساها در کشورهایی رونق پیدا کردند که پنجاه سال - بیشتر یا کمتر - در این کشورها یا لااقل در بعضی از نقاط آنها، زنگ کلیساها به صدا در نیامده بود؛ یعنی گرایش به مذهب پدیدار شد. اما در همین کشورها و در قلب اروپا و در کشورهای مدعی آزادی و دمکراسی و در هند و در نقاط دیگر عالم، بخصوص روی مسلمانان فشار فوقالعادهیی هست. علت چیست؟ این مسأله را تحلیل کنید.
آیا علت این نیست که دستگاههای جبار قدرت در همه جای دنیا، احساس حیات نوینی نسبت به اسلام میکنند؟ آیا به خاطر این نیست که میبینند هویت اسلامی، بار دیگر در میان جوامع مسلمان، نیرو و جان گرفته است؟ اگر در فلسطین اشغالی، روی مسلمانان رگبار گلوله را میگشایند، آیا بدین علت نیست که امروز در سرزمینهای اشغالی، وجود اسلامی جدی شده است؟ آیا به خاطر این نیست که در کشورهای عرب - چه آنها که همسایهی فلسطین اشغالی هستند و چه غیر آنها - احساسات و حرکت و بینش اسلامی ریشهدار شده، طرفدار پیدا کرده و صاحبان اندیشه و احساس و فطرتهای پاک، به اسلامِ مبارزه گرویدهاند؟ شکی نمیشود کرد که قضیه این است. (69/3/2 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
#معرفی_و_ارایۀ_محتوای_کتب
به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ـ قم، تلخیص برخی از کتب شاخص و تازه های نشر جهت سهولت برای مطالعه اساتید و سروران گرامی تهیه گردیده است.
📕کتاب «خاطرات سفیر»
📝مولف: نیلوفر شادمهری
📚موضوع: کتاب «خاطرات سفیر» نوشته خانم نیلوفر شادمهری، بیان چالشهایی است که یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه با آن مواجه شده است. بانویی محجبه و شاید کمی متفاوت از همسالان و همکلاسیهای خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته طراحی صنعتی، چندسالی ایران را به مقصد فرانسه ترک میکند و اینگونه خاطرات سفیر آغاز میشود. ایشان در این کتاب، حدود 30 خاطره را که بخش اندکی از خاطرات ایشان است به رشته تحریر درآورده است. (خلاصه ای از کتاب که قبلاً به صورت پراکنده از سوی این مرکز منتشر شده است در فایل پیوست ارائه می گردد)
🖥فرمت فایل پیوست: PDF (فایل ضمیمه)⤵️⤵️⤵️
خاطرات سفیر.pdf
496.3K
📕بخشهایی ازکتاب «خاطرات سفیر»
🖥(فایل ضمیمه) فرمت: PDF
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (نشست 9) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه1) 🔷 ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر محسن رنجبر متن گزارش(پیوست)🔰🔰
مقاتل عاشورایی.pdf
137.4K
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (PDFپیوست) 🔷 «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه1)🔷 دکتر محسن رنجبر
شبهات زن و خانواده.pdf
15.93M
✅پاسخ به شبهاتی پیرامون زن و خانواده
🔴56 صفحه
👈مناسب استادان درس دانش خانواده و جمعیت
✍میز معارف
@mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی
🔴در سری سوم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
81 سید حسن ابوصالح 345 آذربايجان غربي
82 علی سلیمانی 343 لرستان
83 میترا بهرامی 343 كرمانشاه
84 صدرا علی پور 339 آذربايجان غربي
85 امان اله کلانتری 336 فارس
86 مسلم حیدرزاده 334 هرمزگان
87 محمدامین بهرامی 332 بوشهر
88 مرضيه برزن 332 خوزستان
89 ندا نبوي طباطبايي 331 تهران
90 مهدی امانت بهبهانی 331 خوزستان
91 عباس زارعی 331 هرمزگان
92 یعقوب فتحی 327 البرز,تهران
93 احمد غیاثی 326 هرمزگان
94 محمود هوشمندان 324 مازندران
95 اسحاق آسوده 324 فارس
96 مريم علي پور 320 تهران
97 زینب صداقتیان 316 لرستان
98 محمدرضا باغبان زاده 315 گيلان
99 فاطمه مروی 313 تهران
100 سيدجواد ميرمهدي پور 312 آذربايجان غربي
101 هادی معزی فر 311 خراسان جنوبي
102 اعظم صابری نسب 310 اصفهان
103 سیدحسین جعفری 308 بوشهر
104 حسين تركي افاراني 302 اصفهان
105 پدرام پورمهران 300 البرز
106 فرانک بهمنی 300 كهگيلويه و بويراحمد
107 حسن مولادوست 295 آذربايجان شرقي
108 موسی عبداللهی 295 لرستان
109 حجت اله مرزانی 295 البرز
110 ماشااله عالی حسینی 295 بوشهر
111 حجت عبدی 294 هرمزگان
112 بتول بهرامی 291 تهران
113 محمد كاظمي 291 كرمانشاه
114 مهدی پروین زاده 290 آذربايجان شرقي
115 مهدی رجائی 289 تهران
116 مهدی خزاعی 287 خراسان جنوبي
117 داود حيدري 286 مركزي
118 سید مجتبی جلالی 286 چهارمحال و بختياري
119 معصومه دولت ابادی 283 تهران
120 ساره پاکدل نوقابی 283 خراسان رضوي
121 مرضیه حسنی کبوترخانی 281 كرمان
122 جواد نعمتی 281 آذربايجان شرقي
123 عباس مرادی 280 زنجان
124 محمد مسعود آقايي 279 البرز
125 طالب احدی 278 آذربايجان شرقي
126 هاشم قربانی 278 قزوين
127 مصطفي حسن زاده 275 خراسان شمالي
128 ژاله مرادی 275 كرمانشاه
129 فرزانه فراهانی پور 273 تهران
130 مریم سلامی 272 اصفهان
👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی ..
✍میزمعارف
@mizemaaref
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅انجام عمل صالح🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
متن و شرح :
قال قَیسُ بن عاصم و فَتُّ مع جماعتٍ من بنیتمیم اِلَی النَّبیِّ صلیاللهعلیهوآله فدَخلتُ و عنده صَلْصال بْنِ دَلَهْمَس فَقلتُ یا نبیّ الله عِظْنا مُوعِظَةً نَنْتَفِعُ بها فَاِنّا قومٌ نعمر فی البریه (۱)
حضرت میخواهند به کسی که درخواست نصیحت کرده است و دسترسی هم ندارد، کم دسترسی دارد، یک چیز جامعی را میخواهند به او بگویند.
حاصل آنچه که پیغمبر میفرمایند این است که برو سراغ عمل، عمل، عمل صالح.
این حاصل فرمایش پیغمبر است.
فقال رسولالله صلیاللهعلیهوآله یا قیسُ! إنَّ مَعَ الْعِزِّ ذُلاًّ، وَ إنَّ مَعَ الْحَیَوةِ مَوْتًا
زندگی اینجوری است؛ درش عزت هست، ذلت هست.
بعد هم زندگی هست و مرگ هست؛ زندگی و مرگ هر دو حقیقتهای متساوی و متوازیاند. شما حالا زندگی را میبینی، مرگ را هم ببین. بدان که مرگ هم هست. این چیزی که انسان دیر آن را احساس میکند.
وَ إنَّ مَعَ الدُّنْیَا ءَاخِرَةً
این زندگی دم دستی که شما داری، [اما] بدان که یک زندگی دیگری هم آن طرف هست.
و اِنَّ لِکُلّ شیئ حسیباً
هر چیزی حسابگری دارد. هر کاری که میکنی بی حساب و کتاب نیست. هر حرکت تو، هر حرف تو و هر اقدام تو یک حسابگری دارد که اینها را محاسبه میکند، ضبط میکند و نگه میدارد. اینها را بدان.
وَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ رَقِیبًا
کسی هست، چشم بینایی هست که مراقبت میکند از همهی جزئیات و ریز و درشت کار تو.
وَ إنَّ لِکُلِّ حَسَنَهٍ ثَوَابًا
هر کار خوبی که تو بکنی یک پاداشی دارد؛ برو برگرد ندارد.
وَ لِکُلِّ سَیِّئَةٍ عِقَابًا
هر کار بدی که بکنی یک عقابی پشت سرش هست.
اگر توبه نکردی، [آن کار بد را] پاکش نکردی، این عقاب رویش سوار است و قطعی است که این عقاب دنبال آن کار بد خواهد بود. اینها را بدان.
۱) الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۵۱
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30034
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامیـقم
🔰#گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅ ( ایستادگی ملت ایران با شعار اسلامی باعث شجاعت پیدا کردن سایر کشورهای عربی و اسلامی شد )
مسلمانان در کشورهای عربی و اسلامی و آفریقا و اروپا، بحمداللَّه شجاعت پیدا کردهاند و احساس هویت اسلامی خود را به بقیهی مردم نشان میدهند. شما مردم، در چشم این ملتها و این مسلمانهای پراکنده در اقطار عالم، یک نمونه هستید. تا حالا خیال نمیکردند که بشود در مقابل این قدرتها با شعار اسلامی ایستاد؛ ولی حالا دیدند که این ملت ایستادگی کرد و توانست و پیش برد؛ لذا آنها هم تشجیع شدند. (68/7/28 خطبههای نماز جمعهی تهران)
✅ ( بیداری و زنده بودن مسلمانان با حیات اسلام است )
مشکلات امروز امریکا در همهی دنیای اسلام است. این، تأثیر اسلام است؛ گرچه راهکار امریکا، زدن تهمت به ایران در هر جایی است که مسلمانی سربلند میکند، تا بگوید از ایران حقوق میگیرد و ایران عامل تحریک است! ما به این اتهامها بیتوجهیم و به شیوهی اسلام، زندگی خود را میکنیم. امروز، مسلمانها با حیات اسلام بیدار و زنده و امیدوار شدهاند و هویت اسلامی خویش را بتدریج مییابند و این برای امریکا دردسر عظیمی است. پس، انتقامطلبیِ امریکا به دنبال این حادثهی تلخ است و این تلخی، ناشی از طبع تجاوزطلب و توسعهطلب دولت متجاوز و قلدری مثل امریکاست. البته، بدانید که اگر دولت امریکا متجاوز و توسعهطلب نباشد، این دو نکته برایش تلخ نخواهد آمد. (68/6/22 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
#کلامامام
🔶نیرو و فرصت جوانی، بهترین زمان برای دور ساختن هواهای نفسانی است
🔹تمام صفات وارسته انسانى در انقطاع كامل إلى اللّه نهفته است. توجه به غير خدا انسان را به حجابهاى ظلمانى و نورانى محجوب مى نمايد. حزب اللّه باشيد؛ از زرق و برق زندگى و جلوه هاى ساختگى آن بپرهيزيد.
🔸قلب انسان مانند آينه صاف و روشن است، و بر اثر توجه فوق العاده به دنيا و كثرت معاصى كدر مى شود. پيش از آنكه فرصت از دست برود چاره بينديشيد!
🔹شما جوانان رو به پيرى و ما پيران رو به مرگ پيش مى رويم. هر نفسى كه مى كشيد، هر قدمى كه برمى داريد، و هر لحظه اى كه از عمر شما مى گذرد، اصلاح مشكلتر گرديده، ممكن است ظلمت و تباهى بيشتر شود.
🔸تا نيرو و اراده جوانى داريد مى توانيد هواهاى نفسانى و خواسته هاى حيوانى را از خود دور سازيد.
🔹قلب جوان لطیف و ملکوتی است و انگیزه فساد در آن ضعیف می باشد. لیکن هر چه سن بالا رود، ریشه #گناه در قلب قوی تر و محکم تر می گردد، تا جایی که کندن آن از دل ممکن نیست.
🔸خداوند متعال... به نسل جوان روحانی و دانشگاهی و به عموم مسلمانان توفیق خودسازی، تهذیب و تزکیه نفس عنایت فرماید.
📚حضرت امام خمینی(ره)، کتاب مبارزه با نفس یا جهاد اکبر
👇👇👇
🆔 @kashkoolmanavi
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (نشست48) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه 2) 🔷 ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر محسن رنجبر متن گزارش(پیوست)🔰🔰
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
جلسه48رنجبر29شهریور1396 -نهایی.pdf
673K
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (PDFپیوست) 🔷 «معرفی و نقد نخستین مقاتل عاشورایی» (جلسه 2)🔷 دکتر محسن رنجبر
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای
📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 2⃣1⃣
◀️ پرونده هسته ای/ بخش پنجم ▶️
🔸چون حمله آمريکا به عراق، در واقع، به بهانه وجود سلاح کشتار جمعي در آن کشور صورت گرفته بود، تشابه اتهامات وارده عليه ايران با عراق، نگراني هايي را به وجود آورده بود. بنابراين، تحرک اروپا تا حدي ايجاد اميد مي کرد و چنين به اذهان متبادر مي شد که اروپا در اين مسئله جدي است و مي خواهد رفتاري متفاوت با رفتار آمريکا با ما داشته باشد و يا دست کم مخالف حمله نظامي به ايران است و اروپايي ها مي خواهند حتي الامکان مسئله هسته اي ايران در آژانس حل و فصل شود. (ص 133-134)
🔸نظر عده اي از جمله خود من اين بود که با تعيين چارچوبي پروتکل را بپذيريم، مثلاً مشروط بر اينکه امنيت ملي، منافع و مصالح ملي ما را خدشه دار نکند. در نهايت، جلسه [سران]، پروتکل را با شروطي پذيرفت. در مصوبات ابلاغي آن جلسه راجع به پروتکل الحاقي آمده است که پروتکل را مي پذيريم، به شرط اينکه شرايط مورد نظر ما، که هم براي دنيا و هم براي افکار عمومي قابل قبول است، در نظر گرفته شود. آن شرايط عبارتند از:
الف. پذيرش پروتکل و اجراي آن با مصالح و امنيت ملي ما تعارض پيدا نکند.
ب. ملاحظات سياسي، امنيتي و مذهبي ما رعايت شود و به عزت ملي و ارزش هاي ما تعرضي صورت نگيرد.
ج. پروتکل الحاقي طبق قانون اساسي مسير قانونگذاري را طي کند واجراي داوطلبانة آن، که اکنون نيز عمل مي شود، ادامه يابد.
اين مصوبه که پيش از مسئوليت من ابلاغ شده بود، عيناً در مذاکرات و بيانيه تهران منعکس شد. (ص 135-136)
🔸بنابراين پروتکل الحاقي در زمان مسئوليت آقاي آقازاده و توسط جلسه سران پذيرفته شد و هنگامي که من مسئوليت پرونده هسته اي را بر عهده گرفتم، از پيش نسبت به امضاء و اجراي پروتکل الحاقي، مصوبه اي رسمي وجود داشت. (ص 136)
🔸برخی سران کشور، اصرار داشتند تا اینجانب مسئولیت پرونده هسته ای را بپذیرم؛ ولی من قبول نمی کردم... وزير امور خارجه اين پيشنهاد [پذيرش مسئوليت پرونده هسته اي] را در جلسه سران مطرح نمود. پس از آن چند نوبت آقاي خاتمي حضوري و تلفني با من تماس گرفتند و حتي يک بار يادداشتي خصوصي در اين زمينه برايم فرستادند، ولي من نپذيرفتم. تا اينکه غروب روز 13 مهر 1382 در يک نامه دست نويس خصوصي حکمي را در اين زمينه براي من ارسال کردند، که من آن نامه را در کشوي ميزم گذاشتم تا فردا حضوراً دلايل امتناع خود را با ايشان در ميان بگذارم.
آن شب با مقام معظم رهبري برنامه ملاقات داشتم. ملاقات با ايشان طبق روال معمول بود، چون من براي ارائه گزارش هاي لازم به صورت نوبه اي خدمت ايشان مي رسيدم. وقت ملاقات بعد از نماز مغرب و عشا بود. در پايان آن ملاقات، مقام معظم رهبري به من فرمودند چرا مسئوليت پرونده هسته اي را نمي پذيريد؟ حالا که همه مسئولين متفق القول هستند که شما مسئوليت را بپذيريد و اقاي رئيس جمهور هم به شما حکم داده اند، «خذها بقوه» (با همه نيرو آن را در اختيار بگيريد). من در پاسخ، دلايل خود را براي نپذيرفتن مسئوليت توضيح دادم. ايشان فرمودند: «اين باري است بر دوش من، بگير بر دوش خودت!» لحظه اي سکوت کردم و سپس گفتم حالا که نظر شماست، مي پذيرم. ايشان دعا کردند و تشکر نمودند. در واقع، با همان نامه دست نويس خصوصي با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب، از فرداي آن روز کار را آغاز کردم. (ص 137)
📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#امنیت_ملی_و_دیپلماسی_هسته_ای
#حسن_روحانی
📌آقای سفیر
📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 3⃣1⃣
◀️ روابط ایران و آمریکا/ بخش چهارم
🔸این که احساس می شد یک اقدام مثبت، خود به خود نتیجۀ مثبت خواهد داشت از اشتباهات اساسی ما در سیاست خارجی بود. این اشتباه از زمان آقای هاشمی آغاز شد، یعنی ما اقدامات مثبت متعددی انجام دادیم که نتیجه اش در روابط دوجانبه منفی بود، از کمک به آزادسازی گروگان های آمریکایی، تا نقشی که در جنگ کویت و افغانستان و در جنگ اول و دوم عراق بازی کردیم. (ص 169-170)
🔸ما همکاری های مقطعی با آمریکا داشتیم اما دو طرف هیچ گاه نتوانستند بگویند که ما چشم اندازی که از آینده روابطمان می بینیم این است که مثلاً همیشه با شما اختلاف خواهیم داشت، اما به دنبال سرنگونی و ایجاد تهدیدی نظامی علیه شما نیستیم. این مثالی را که گفتم هیچ گاه در رابطه ایران و آمریکا شکل نگرفت. بنابراین همۀ همکاری ها گرچه نتایج مثبت عظیمی برای دو کشور داشت (مثل سرنگونی طالبان و صدام و...) اما منجر به بهبود روابط دوجانبه نشد.(ص 170)
🔸در مقاطعی که تصور می شد روابط ایران و آمریکا به سمت بهبودی پیش می رود، اتفاق دیگری رخ می داد. مهم ترین آن، سخنرانی ای بود که در آن بوش پسر پیش از حمله به عراق، چند هفته پس از کنفرانس بن در خصوص افغانستان، ایران، عراق و کرۀ شمالی را محور شرارت خواند. (ص 171-172)
🔸بی اعتمادی و نیاز به دشمنی که در آمریکا وجود دارد، در ایران نیز بود و هست و این دو عامل باعث می شد که هر گونه تلاشی برای بهبود روابط، تأثیری نداشته باشد. (ص 172)
🔸زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، تلاش بسیاری بر این بود که به جای عراق، به ایران حمله کند. تمام فشار صهیونیسم نیز بر این منظور بود. چرا به ایران حمله نکرد و نتوانستند به نتیجه برسند؟ هیچ چیز در سیاست اتفاقی نیست. تمام این ها مرهون موفقیت های سیاست خارجی ایران در آن زمان است.(ص 173)
🔸بر خلاف افرادی که فکر می کنند گناه وضعیت نامطلوب رابطۀ ایران و آمریکا بیشتر متوجه ایران است، بنده اعتقاد دارم (از نظر تحلیلی و نه صرفاً به عنوان یک موضع سیاسی) که این نابسامانی در روابط، بیشتر گناه آمریکاست. البته هر مشکلی دو طرفه است، یعنی همیشه ایران به برخوردهای خشن تندروهای آمریکایی عکس العمل نشان داده است. مثلاً پس از 11 سپتامبر، حتی مقام رهبری اعلام کردند که نه تنها تروریسم یک حرکت جهادی نیست، بلکه مبارزه با آن جهاد محسوب می شود. اما، جناح تندرو در آمریکا، یعنی خانم رایس و آقای رامسفلد اعلام کردند که ایران نمی تواند تروریست ها را به خوب و بد تقسیم کند و در لوای آن به حمایت از حزب الله بپردازد. لذا بدین ترتیب حرف های تندی علی ایران زدند. رهبری نیز پس از دو هفته که مرگ بر آمریکا در نماز جمعه ها گفته نشد، به حرفهای تند آنها پاسخ دادند و جو مرگ بر آمریکا داخلی حتی شدیدتر از قبل شد.(ص 174)
📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#آقای_سفیر
#دکتر_محمدجواد_ظریف
📌یادداشتهای عَلَم
📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 4⃣1⃣
◀️یادداشت های سال 1346
🔸جمعه 46/4/16
عصري در خدمتشان به دريا رفتيم. قدري شوخي شد. [آزاده شفيق] دختر والاحضرت اشرف، دوستي همراه خودش به پاريس آورده، آن جا بود. خوشگل است، با ما به دريا آمده بود. مدتي شوخي و صحبت درباره او بود. البته دور از گوش شهبانو و الا سرم رفته بود...
چون شاهنشاه را سر حال یافتم، در مورد بیچاره ..... واسطه شدم. خیلی سخت برآشفتند و قبول نفرمودند. ..... را دو سه روز قبل به علت نامرتب بودن منزل نوشهر غضب کرده اند، به شهر فرستاده اند.
🔸دوشنبه 46/4/19
بعدازظهر شاهنشاه و علياحضرت شهبانو براي معاينه طبي تهران تشريف آوردند. يک کلفت شهبانو مسلول شده، ناراحت هستند مبادا سرايت کرده باشد. عکس برداري شد، الحمدلله هيچ کسالتي مشهود نگرديد. در راه، من در اتومبيل خودشان سوار بودم که به بهداري ارتش مي رفتيم. فرمودند، مردم که ما را مي بينند به بيمارستان ارتش مي رويم چه حکايت ها نخواهند ساخت. عرض کردم، ديگر چاره ندارد، ولي احساسات مردم که غفلتاً شاه را در آن نقاط ديده بودند، عجيب بود. همه از ته دل دوستش دارند. چرا نداشته باشند؟ يک مقايسه اجمالي کشور ما با همسايگان، نعمت وجود او را بر همه ثابت مي کند.
🔸سه شنبه 46/4/20 و چهارشنبه 46/4/21
در تشييع جنازه سيزده نفر چترباز که در اثر غفلت خلبان شهيد شده بودند شرکت کردم. خيلي متأثر شدم اينها فرزندان اين آب و خاک هستند که به خاطر آنها ما داريم آقايي مي کنيم. خيلي گريستم، نه در جمع مردم، بلکه وقتي به منزل رسيدم. از آن تأثرآورتر خانواده آنها بود، يک عده فقير بي سرپرست. دل سنگ را آب مي کرد. چون قلب شهبانو را مي شناسم، از طرف معظم لها به هر خانواده پنج هزار تومان دادم. نمي دانم کار خوبي کردم يا بد، ولي به هر حال يک عمل خدايي ست. خدا هم کارم را هميشه درست کرده.
از وضع دانشگاه با اين که اتفاقي نيفتاده، راضي نبودم. در اثر طول غيبت من، مثل سگ و گربه [روشنفکران] intelectuel [ها] باز به [جان] هم افتاده اند. به قول يکي از دوستان ما، انتلکتوئل امروز، تلکتوئل آنها از بين رفته و عن آْنها باقي مانده.
🔸پنجشنبه 22/4/46 جمعه 23/4/46
کارهای جاری مفصلی که عقب افتاده بود، تمام عرض شد. عرض کردم، بايد براي اعليحضرت، قصر نمي گويم، لااقل يک منزل بسازيم. در اين چهار تا خانه چوبي که زندگي مي فرماييد، مطابق شئون شاهنشاه نيست که هيچ، حتي ايمني ندارد. قبول فرمودند.
📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#یادداشتهای_علم
✅اساتید محترم معارف
🔴سامانه آموزش مجازی، آمادگی دارد که بصورت تلفنی، به نام شما برای دانشجویانتان دوره مجازی ایجاد نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و تعریف دوره در ساعات اداری با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید.
021-84222443
👈مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی
🔴در سری چهارم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
131 سعید نمازی زادگان 271 خراسان رضوي
132 جهانگیر مددی زاده 269 هرمزگان
133 محمد ظاهر طحان 269 خوزستان
134 ژاله سلطانی 269 فارس
135 محسن كاكاخان پور 267 كردستان
136 یعقوب عباسی 267 تهران
137 عالیه چنانی 267 خوزستان
138 راحله صانع 264 تهران
139 سیمین ریاضتی کشه 264 تهران
140 داوود خادمی 264 هرمزگان
141 فاطمه طالبی 263 گلستان
142 زهرا البرزی 263 تهران
143 مرجان عسکری بابادی 261 خوزستان
144 شهرام داراب پور 261 خوزستان
145 سید مرتضی حسینی 260 چهارمحال و بختياري
146 رحیم کاویانی 259 سمنان
147 طاهره سادات موسوی 259 البرز
148 حمیدرضا سهرابی 258 كهگيلويه و بويراحمد
149 ابوالفضل گل محمدی آذر 257 البرز
150 سید روح الدین افتخاری 257 البرز
151 احمد رضا سالک 256 اصفهان
152 رضوان اشرفی 256 تهران
153 جواد باقری 255 زنجان
154 عباسعلی پاک منش 253 گلستان
155 امیر جعفری 253 چهارمحال و بختياري
156 علیرضا مختاری 251 فارس
157 عباس رهبری 250 كردستان
158 فرشته دارابی 248 تهران
159 محمد جواد دانیالی 248 سمنان
160 داوود افقی 246 آذربايجان شرقي
161 کاووس رضایی 246 فارس
162 محمدرضا مولائی 246 اردبيل
163 سید مرتضی موسوی 245 خراسان رضوي
164 مژده امجد 245 تهران
165 مرضیه رضوی 244 تهران
166 جواد باقری بیلندی 244 خراسان رضوي
167 هادی سالاری 244 خراسان جنوبي
168 مجتبی گراوند 243 لرستان
169 مسعود کریمی بیرانوند 242 لرستان
170 ژاله تاج الدینی 241 كرمان
171 نوشین رشیدی رنجبر 241 كرمان
172 عزت الملوک قاسم قاضی 241 البرز
173 حامد نظرپور 240 اصفهان
174 فرزانه عباس لو 237 كرمان
175 صنوبر علی حسینی 236 تهران
176 حمیرا شجاعی 235 خوزستان
177 ابوالحسن کیهانی فاضل 233 همدان
178 ضحی ربانی 233 البرز
179 منیژه پورستار 233 آذربايجان شرقي
180 محمدعلی یوسفی 232 هرمزگان
👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی ..
✍میزمعارف
@mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی
🔴در سری چهارم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
181 ابراهیم ابرسجی 231 تهران
182 اعظم عبادی 230 البرز,تهران
183 امیرحسین مرادپوردهنوی 229 كرمان
184 محمد حسین محمدی 229 تهران
185 اعظم رمضانی 229 مركزي
186 مهدی دولت یار 225 تهران
187 هادی شریفی مند 224 خراسان رضوي
188 احمد رضا مویدی 223 اصفهان
189 جواد بیژنی 221 هرمزگان
190 غلامعلی جوکار 220 فارس
191 فاطمه مختلف 220 خوزستان
192 حسین زهدی صحت 219 همدان
193 گلاره امیری 219 كرمانشاه
194 ناصر طرهاني نژاد 219 لرستان
195 زهرا شهرابی فراهانی 218 تهران
196 سیده محدثه رضوی 218 بوشهر
197 افسانه پایمرد 216 تهران
198 محدمهدی روشنفکر 216 كهگيلويه و بويراحمد
199 رحيم سیاح 216 خوزستان
200 منصوره عزيزي 216 تهران
201 نیکو رضایی جوزانی 214 تهران
202 قاسم متقی نیا 214 لرستان
203 سید رحمت اله موسوی مقدم 213 ايلام
204 صادق آلبوغبيش 213 خوزستان
205 زهرا اکبرزاده 212 تهران,البرز
206 کورش آسمند 211 كهگيلويه و بويراحمد
207 محدثه نظری 210 كرمانشاه
208 نصرت اله نوح پیشه 210 فارس
209 عذراسادات موسوی پور 210 قم
210 محمد حسن سراج صادقی 209 البرز,تهران
211 میر کاظم کاظم موسوی 209 آذربايجان غربي
212 ابراهیم اکبری 209 البرز
213 فرهاد رحیم پور شهماروندی 208 چهارمحال و بختياري
214 محمد رضا عجم 208 گلستان
215 الهام تقي نيا 207 كرمانشاه
216 حسن جوادی نیا 207 اصفهان
217 کورش حیدری 206 خراسان شمالي
218 مهدی وحیدی مطلق 206 كرمان
219 فاطمه طالب زاده پیرودلو 206 خراسان شمالي
220 يوسف حيدري چناري 206 مازندران
221 محمد رضا امینی فر 206 خراسان شمالي
222 حسین علی کیخا 205 سيستان و بلوچستان
223 عباس صادقی حسن آبادی 205 كرمان
224 صونيا زارع 205 گيلان
225 محمد گریوانی 205 خراسان شمالي
226 جمشید منتشلو 204 كردستان
227 بهزاد دانشفر 204 البرز
228 سید غنی افتخاری 203 البرز
229 داراب نبی زاده 202 مركزي
230 غلامحسین زارعی نژاد 202 فارس
👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی ..
✍میزمعارف
@mizemaaref
تربیت مذهبی کودک.pdf
273.8K
✅ کتاب " تربیت مذهبی کودک"
❗️حجم: 268 کیلوبایت
🔴143 صفحه
👈میز معارف
@mizemaaref
تفسیر سوره نور- شهید مطهری- با مقدمه شهید مطهری.doc
1.64M
✅ کتاب توصیه شده برای تدریس درس متون اسلامی در ترم جاری
🔴تفسیر سوره نور با مقدمه شهید مطهری
❗️حجم: 1.6 مگابایت
🔴190 صفحه
👈میز معارف
@mizemaaref