eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: اى سلمان! هر كس دخترم فاطمه را دوست بدارد،او در بهشت و كنار من خواهد بود و هر كس او را دشمن بدارد گرفتار آتش مى‏ شود.سلمان! علاقه‏ مندى به فاطمه در صد جا به درد مى ‏خورد:از جمله‏ ى آنها:هنگام مرگ،عالم برزخ،در پاى میزان،عرصات محشر،پل صراط و محاسبه‏ى اعمال.سلمان! واى بر كسانى كه به او ظلم كنند و واى بر آنان كه به شوهر او جفا نمایند،حتى واى بر ستمگرانى كه به فرزندان و شیعیان وى ستم كنند. 📚بحار الانوار،ج ۲۷،ص ۳۸ @moassese_nooralyaghin🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب ادامه آیه ۱۳۶ سوره بقره 👈.... وَمَا أُوتِيَ مُوسَىٰ وَعِيسَىٰ وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ ترجمه : و به آنچه به موسی و عیسی و آنچه به پیامبران از ناحیه پروردگارشان داده شده ایمان آوردیم؛ میان هیچ یک از آنان [در اینکه از سوی خدا برای هدایت مردم مبعوث شده اند] فرقی نمی‌گذاریم، و ما در برابر او تسلیم هستیم. وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: اسم موصول، مبنی بر سکون، عطف بر لفظ جلاله «الله» و محلا مجرور أُوتِيَ : فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح (باب افعال) مُوسَىٰ: نایب فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدره وَ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. عِيسَی: معطوف به «موسی» و مرفوع بنابر تبعیت، علامت رفع ضمه مقدر وَ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَا: اسم موصول، مبنی بر سکون، عطف بر لفظ جلاله «الله» و محلا مجرور أُوتِيَ: فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح (باب افعال) النَّبِيُّونَ: نایب فاعل و مرفوع، علامت رفع «واو» مِنْ: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. رَبِّ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری مِنْ رَبِّ: جار و مجرور، متعلق به «أُوتِيَ» هِمْ: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه لَا: حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. نُفَرِّقُ : فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری (باب تفعیل). ضمیر مستتر «نحن»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بَيْنَ: ظرف، مفعول فیه مکانی و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری أَحَدٍ: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری مِنْ: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر مِنْهُمْ: جارو مجرور، متعلق به عامل مقدر، نعت برای «احد» و محلا مجرور وَ: واو حالیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. نَحْنُ: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. ه: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جر لَهُ : جار و مجرور، متعلق به «مُسْلِمُونَ» مُسْلِمُونَ : خبر و مرفوع، علامت رفع «واو» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌ القرآن‌ الکریم و کلمة‌ الله‌ العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع : تغییرات فعل مهموز 👈 فعل یا صحیح است یا غیر صحیح. 🍃 اقسام فعل صحيح: فعل صحيح، گاهى «مهموز» و زمانى «مضاعف» است. 🍃مهموز: آن است كه در يكى از حروف اصلى آن همزه باشد. فعل مهموز، مانند فعل سالم است و فقط در برخی موارد، همزه آن تخفیف یافته و در معرض تغییر است. 🟢 تخفیف همزه بر دو نوع است : ۱. قلبی ۲.حذفی 🔹تخفیف قلبی : الف) واجب: هرگاه دو همزه کنار هم قرار گیرند، طوری که همزه اول متحرک و همزه دوم ساکن باشد، واجب است همزه ساکن به حرف مدی از جنس حرکت همزه متحرک تبدیل شود. مثال : أأْتَی(قلب همزه به الف مدي): آتَی أُأْتِیَ(قلب همزة به واو مدي ): أُوتِیَ أِأْتاء(قلب همزة به ياء مدی): أیتَاء 🍃به این نوع تخفیف "تلیین" به معنای نرم کردن می گویند. ب) جایز : اگر همزه ساکن بعد حرف متحرکی غیر از همزه واقع شود، قلب آن به حرف مدي جوازي است. مثال: یَأْمُرُ(جواز قلب همزه به الف مدي) : یَامُرُ یُؤْمَرُ(جواز قلب همزه به واو مدي) : یُومَرُ 🔹تخفیف حذفی این نوع تخفیف قاعده مشخصی ندارد و سماعی است و معمولا در حالت اجتماع دو همزه این حالت پیش می آید. حذف همزه امر حاضر در افعال مهموز الفاء مثال: ( أَخَذَ، أَکَلَ، أَمَرَ، أَتَی) أمر حاضر این افعال : مثال: خُذْ، کُلْ، مُرُ، تِ 🍃دو فعل اول اين حذف، وجوبی و دو فعل آخر جوازي است. •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۱۳۶ از سوره مبارکه بقره: فعل «اوتِیَ» از تخفیف واجب قلبی برخوردار است. •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (کتاب صرف و نحو متوسطه و مبادئ العربية ) •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای ما ، مهدی جان سلامی از خسی بی مقدار به عطر ملیح نرگس زارها ... سلامی از ذره ای سرگردان به روشنای بی بدیل عالم ... سلامی از جانی عطشناک به زلالی دلنشین چشمه سارها ... سلامی از یتیمی تنها به مهربان ترین پدر ... سلامی از من به شما ... صبحت بخیر امام زمانم گوهر نایابم ┄┄┄┅•🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
حجت الاسلام ماندگاری4_5911209479994614645.mp3
زمان: حجم: 3.57M
📝 «ضرورت الگو بودن حضرت زهرا در نگاه امام زمان» 👤 استاد ماندگاری ▪️ چرا برای هرکاری از یه جایی الگو می‌گیریم؟ کدوم بخش‌ زندگیمون با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا شباهت به فاطمه داره؟ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط فاطمیه و مهدویت (۲) 🔵 شناخت راه با فاطمه سلام الله علیها 👈 تاریخ می‌گوید: همه از امیرالمومنین علی علیه السلام غافل نشده بودند. با فاطمه سلام الله علیها راه و حقیقت را پیدا کرده بودند. در دل شب آن‌گاه که مردمان، مردم غافل از فاطمه علیها‌السلام ، خفته بودند، هفت تن در جوار پیکر فاطمه علیها‌السلام بودند و نگاهشان به گام‌های علی علیه‌السلام ، بعدها هم همینان مزار فاطمه علیها‌السلام را می‌شناختند... 🔹 امروز هم، همه امامشان را گم نکرده‌اند. با فاطمیه در سجاده‌های نیمه شب‌ها، در هیاهوی روزها، آن‌گاه که مسلمین، مسلمین غافل از امام، در بیابان‌های حیرت و گمراهی،‌ در بی‌خبری و غفلت سرگردانند، هستند کسانی که از امامشان دور نیستند. 🔹 آنان که از فاطمیه غافل نیستند با فاطمه علیها‌السلام بوده و اینان کسانی اند که با امامشان‌اند، اگر چه در روزگار ظهور نباشند، روزگارشان را به حضور می‌گذرانند. 🔹 عزاداران فاطمیه ! خدا را! همتی! اگر مشتاق دیدار مهدی فاطمه ایم اگر ظهور می خواهیم باید به احساس حضور برسیم . امام زمان ارواحنافداه را حاضر ببینیم با نام فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ذکر بگوئیم و به محبتش از گناه دوری کنیم و برای خشنودیش انفاق کنیم. یا فاطر بحق فاطمه عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅•🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
13.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «ظلم اثباتی» 👤 استاد ⁉️ چرا حضرت تشریف نمیارن؟ 🔥 ظلم بعد از سقیفه همه جا رو گرفت، اما خیلیا نفهمیدند که تو ظلمن... @Emamkhobiha🌹