eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌑🌑بررسی و تبیین اولین بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پیرامون «مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور» ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ مستندات اطلاعاتی موجود چه چیزی را نشان می دهند: طبق مستندات، سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس های جاسوسی هم پیمان و نیابتی‌های مُرتجع، پیش از آغاز آشوب‌ها، به شیوه‌هایی که اشاره خواهد شد برای راه اندازی یک غائله سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملّت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه‌سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود. طبق اطلاعات موجود  نهادها و ارگانهای ذیل این طرح را عهده دار بوده اند: ۱. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا 👈در نقش اصلی و با ۲. همکاری نزدیک ❇️ سرویس اطلاعات خارجی انگلیس خبیث ❇️ سرویس اطلاعات خارجی رژیم کودک‌کش صهیونیستی (موساد) ❇️سرویس اطلاعات خارجی اَشرافیت بَدَوی آل سعود و چند کشور دیگر ❇️ گروهک‌های تروریستی شایان ذکر است که پیش از حادثه مهسا امینی و از سال گذشته، ائتلاف مذکور، موضوعات و مناسبت‌های دیگری را برای آغاز آشوب‌ها طراحی کرده بودند که با الطاف حضرت احدیت و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان عج و جامعه اطلاعاتی پرافتخار کشور خنثی شده بودند؛ مقاطعی همچون👈👈👈 ۱. سالگرد برخی وقایع سال­‌های گذشته ۲. مقطع اجرای طرح بزرگ و ملّی مردمی سازی یارانه‌ها در اوایل سال جاری ۳. پروژه آمریکایی کشف حجاب در 21 تیرماه گذشته و ... ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ در روزهای آتی به‌طور خلاصه و مفید این بیانیه روشنگرانه از طرف دلسوزان انقلاب را مرور خواهیم کرد. با ما باشید.... ┄┄┅••🌸✻🌸┄┄┅•• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✼🌺 ﷽ 🌺✼═┅ بیان برخی موهبتهای الهی در جنگ بدر 🔹إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْيَا وَهُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوَىٰ وَالرَّكْبُ أَسْفَلَ مِنْكُمْ ۚ وَلَوْ تَوَاعَدْتُمْ لَاخْتَلَفْتُمْ فِي الْمِيعَادِ ۙ وَلَٰكِنْ لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْرًا كَانَ مَفْعُولًا لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَيَحْيَىٰ مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ ؛ (به ياد آوريد) زمانى كه شما در جانب پايين بوديد و دشمنان در جانب بالا (بر شما برترى داشتند) و كاروان (تجارى ابوسفيان) از شما پايين‌تر بود و اگر قرار قبلى (براى جنگ هم) مى‌گذاشتيد، به توافق نمى‌رسيديد. (زيرا هم بالادست شما دشمن بود، هم پايين شما و شما بين دو صف مخالف بوديد و هرگز تن به چنين جنگى نمى‌داديد.) ولى (خداوند شما را در برابر عمل انجام شده قرار داد) تا كارى را كه خدا مى‌خواست، تحقّق بخشد، تا هركس (به گمراهى) هلاك مى‌شود، از روى حجّت و آگاهى هلاك شود و هر كس (به هدايت) حيات يافت، از روى دليل، حيات يابد و همانا خداوند شنوا و داناست.(انفال ۴۲) ⁉️چرا خداوند سبحان در آیه ۴۲ جزئیاتی از جنگ بدر را بیان می کند و عبارت "وَلَٰكِنْ لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْرًا كَانَ مَفْعُولًا "اشاره به چه نکته ای دارد؟ ✍قرآن به تناسب سخنی که از «یوم الفرقان» (روز جنگ بدر) در آیه قبل آمده بود جزئیات دیگری از این جنگ را به خاطر مسلمانان می‌آورد تا به اهمیت این نعمت پیروزی بیشتر واقف شوند. ⬅️نخست می‌گوید: «آن روز شما در طرف پایین و (نزدیک مدینه) قرار داشتید و آنها در طرف بالا و دورتر» (إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوی). ⬅️در این میدان مسلمانان در سمت شمالی که نزدیکتر به مدینه است قرار داشتند، و دشمنان در سمت جنوبی که دورتر است. ⬅️سپس می‌گوید: «کاروانی را که شما در تعقیب آن بودید (کاروان تجارتی قریش و ابو سفیان) در نقطه پایین‌تری قرار داشت» (وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ). ⚜از همه اینها گذشته تعداد نفرات و امکانات جنگی مسلمانان در مقابل دشمن از هر نظر کمتر و ضعیفتر بود و در سطح پایین‌تری قرار داشتند و دشمن در سطح بالاتر، لذا قرآن اضافه می‌کند: «شرایط چنان بود که اگر از قبل آگاهی داشتید و می‌خواستید در این زمینه با یکدیگر وعده و قراردادی بگذارید حتما گرفتار اختلاف در این میعاد می‌شدید» (وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لَاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ). ⬅️زیرا بسیاری از شما تحت تأثیر وضع ظاهری و موقعیت ضعیف خود در مقابل دشمن قرار می‌گرفتید و با چنین جنگی اصولا مخالفت می‌کردید. ⬅️ولی خداوند شما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد «تا کاری را که می‌بایست انجام گیرد تحقّق بخشد» (وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولًا). 💥تا در پرتو این پیروزی غیر منتظره و معجزآسا حق از باطل شناخته شود «و آنها که گمراه می‌شوند با اتمام حجت باشد و آنها که راه حق را می‌پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار» (لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیی مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ). ⬅️و در پایان می‌گوید: «خداوند شنوا و داناست» (وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ) فریاد استغاثه شما را شنید و از نیّاتتان با خبر بود و به همین دلیل شما را یاری کرد تا بر دشمن پیروز شدید. ✍در جنگ بدر اگر مسلمانان از قدرت دشمن باخبر بودند تن به چنین نمی دادند ولی تدبیر الهی آنها را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و مجبور به درگیری شدند تا تقدیر خدا در پیروزی مسلمانان به انجام رسد بنابراین اگر اراده ، مشیت و خواست خداوند به امری تعلق گیرد حتی اگر تمام اسباب و لوازم برخلاف آن باشد آن امر تحقق خواهد شد. بندگانی که این امر را باور داشته باشند همواره مطیع محض اوامر پروردگارند و این اطاعت پذیری آنان را مصداق کامل این حدیث قدسی قرار میدهد: "إنَّ لِلَّهِ عِبَادًا أَطَاعُوهُ فِيْمَا أَرَادَ، فَأَطَاعَهُمْ فِيمَا أَرَادُوا؛ يَقُولُونَ لِلشَّيْءِ: كُنْ فَيَكُونُ. ؛حقّاً براي‌ خدا بندگاني‌ هستند كه‌ او را در آنچه‌ بخواهد اطاعت‌ مي‌كنند، پس‌ خدا نيز آنها را در آنچه‌ بخواهند اطاعت‌ ميكند؛ آنها به‌ چيزهائي‌ كه‌ بخواهند تحقّق‌ پيدا كند ميگويند: بشو ميشود.» ┄┅═✼🌺🌸🌺✼═┅┄ 📌برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر عمومی طرح جامع رضوان(تفسیر کل قرآن کریم برمبنای تفاسیر المیزان،نمونه،نور،ونسیم حیات) 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. 🌺مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حضرت نجات،مهدی جان🌸✋ در این قرن های فراق،در این سال های دلتنگی چه اشک ها که چکیده به پای آمدنتان... چه جان های عاشقی که سوخته در هجرانتان... چه دل های بیقراری که پر و بال زده در اندوهِ غربتتان... چه چشم های منتظری که مانده در مسیرِ آمدنتان... چه خدمتگزاران دل نگرانی که تمام عمر برای گسترش نام عزیزتان عاشقانه تلاش کردند و منتظر و مغموم و اشکبار،پر کشیدند... 🙏خدا شما را به ما بازرساند و این فراق جانسوز را به روشنای دلنشین و زیبای ظهورتان پیوند زند... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا منم با این همه گناه، میتونم یار امام زمان ارواحنا فداه باشم؟ 🎙 @moassese_nooralyaghin
قحط غیرت در آخــــــــــــرالزّمان... امیرالمومنین علی علیه‌السلام مردم آخر‌الزّمان را اینچنین توصیف نموده‌اند: مرد از همسرش انحرافات جنسی را می‌بیند و اعتراضی نمی‌کند، از آنچه از طریق خود فروشی به دست آورده می‌گیرد و می‌خورد؛ اگر انحراف سراسر وجودش را فرا گیرد، اعتراض نمی‌کند، به آنچه انجام می‌شود و در حقش گفته می‌شود گوش نمی‌دهد. پس او کسی است که دیوّث است.(کسی که بیگانگان را بر همسر خود وارد می‌کند.) 📗الزام الناصب، ج ۲ ص ۱۵۴ 📗يوم الخلاص، ج ۱، ص ۳۸۵ این دسته از زنان، مردان و جوانان آخرالزمانی، نه تنها حیا و غیرت خویش را از دست می‌دهند، بلکه به نداشتن آن نیز افتخار می کنند ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🌸••◈﷽◈🌸🍃🍃 مروری بر زندگی عالم جلیل القدر شیخ طوسی رحمه الله علیه ⬅️ آثارآثار در علوم متفرقه ۱. انس الوحید؛ ۲. المسائل الالیاسیه؛ ۳. مسائل ابن‌البراج؛ ۴. المسائل الجبریه؛ ۵. المسائل الدمشقیه؛ ۶. المسائل القمیه؛  ۷. مسألة فی الاحوال؛  👈مؤلف سنی‌مذهب کتاب بعض فضائح الروافض (قرن ششم) نیز کتابی با عنوان الممدوح و المذموم به طوسی نسبت داده است.  ✅ نوشته بحرالعلوم درباره آثار به نوشتۀ بحرالعلوم، نخستین اثر فقهی طوسی النهایه و آخرین اثر فقهی او المبسوط است.  مصباح المتهجد نیز یکی از آخرین آثار اوست. تاریخ برخی از آثار طوسی دانسته است. برای نمونه، طوسی الفهرست را در زمان حیات سید مرتضی (متوفی ۴۳۶) آغاز کرده، زیرا در آن از وی با جملات دعایی یاد کرده که حاکی از حیات اوست، ولی چون در ادامه، از تاریخ وفات او یاد کرده است، معلوم می‌شود که پس از درگذشت سید مرتضی نیز مطالبی به آن می‌افزوده است. ✅ تدوین‌کننده روش اجتهادی 🔸به نوشتۀ علامه حلی، همگی علمای امامی پس از شیخ طوسی به او اکتفا کرده و به ذکر آرای او بسنده نموده‌اند.  👌شیخ طوسی با تلفیق آرای متفاوت در میان شیعه، به نوعی، گردآورنده و تدوین‌کننده آرا و آثار مکاتب مختلف در حوزۀ علوم دینی امامیه است. وی کوشید تا از عقاید علمی امامیه قرائتی معیار عرضه کند؛ قرائتی که دست‌کم تا دو قرن پس از وی جایگاه ویژۀ خود را نگاه داشت. از همین روست که علمای بزرگ شیعی قرون بعد، از وی با عنوان «المهذب للعقائد فی الاصول و الفروع»   و «مهذّب فنون المعقول و المسموع»   یاد کرده‌اند. 🔸شیخ طوسی راه میانۀ نص‌گرایی و اجتهاد فقهی را با تلفیق آموزه‌های مکتب قم و مکتب بغداد در میان امامیه استوار کرد و نهادینه ساخت.  🔸او را نخستین کسی دانسته‌اند که روش اجتهاد مطلق را در میان امامیه باب کرد.  ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin