eitaa logo
مبین
130 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
199 فایل
دسترسی به مطالب محتوایی از سایت : Www.serajnet.org Www.monirnet.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 قرن از آخرین رسول می گذرد. از چهارده قرن پیش، کاروان مقدس اسلام با بزرگ به راه افتاده است.... و ما امروز بر حرکتی هستیم که هیچ گاه از کمیِ تعداد و نفرات نهراسید. آرام آرام شد و آرام آرام کرد تا رسید به امروز که ما خودمان را در این کاروان میبینیم.. برخود فرض می دانیم که به این نعمت با حرکت کاروان آشنا شویم.. این که من در نمازم میگویم:«أشهد أن محمدا رسول الله»،و در شهر وولایتم به عنوان یک عمومی، به عنوان نمایشگر سیمای کلی این جامعه گفته می شود «أشهد أن محمدا رسول الله»، این شهادت به ، این ایمان به نبوت و اعلام این ایمان، بردوش منِ متشهد، بردوش آن جامعه ای که این تشهد به عنوان شعار او گفته می شود می گذارد و آن عبارتست: 🔸از گیری از راه نبی و مسئولیتِ به منزل رساندنِ بارِ نبی... آن وقتی مؤمن است که به و هایی که ایمان به نبوت برای انسان می آورد پایبند باشد. این تعهد چیست؟ تعهد رسالت، یک به شکلی است که اسلام گفته است. پیغمبر برای این میشود تا زندگی و زندگی انسان ها را به صورتی که خدا می گوید درست کند....
🔰🔰🔰🔰 ✴️در مورد نظر باتوجه به آیات و روایات چیست؟ ✅آيات و احاديث متعددي در مورد اين «صفت بد» وارد شده است و نکات ظريفي در اين باره بيان شده است، البته بيان همه ابعاد آن ممکن نيست و فقط به چندنکته اکتفا مي شود. 📔خداوند در کریم مي فرمايد: 💫يا اَيُّها الَّذينَ آمنَوا اِجْتَنِبُوا كثيراً مِنَ الظَنِّ اِنَّ بَعْضَ الظنِّ اِثْم وَلاتَجَسَّسُوا وَلا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً، اَيُحِبُّ اَحَدُكُمْ اَنْ يَأكُلَ لَحْمَ اَخيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ، وَاتَّقُوا اللّهَ اِنَّ اللّهَ تَوّاب رحيم💫 🔸اي افرادباايمان! از بسياري بپرهيزيد؛ زيرا برخي از گمانها (و بي اساس) است؛ در امور مردم نكنيد و از يكديگر ننماييد؛ آيا كسي از شما دوست دارد كه برادر خود را در حالي كه مرده است، بخورد حتماً اين كار را بد وناپسند مي شماريد.(غيبت برادر مسلمان همانند اين عمل است) و از خدا بپرهيزيد؛ خداوند پذير و رحيم است. 🔺دراين آيه،خداوند اسلامي را ملزم مي سازد كه را به عنوان كه از لوازم و آثار اسلامي و برادري ديني است را نسبت به يكديگر رعايت نمايند: 🔸 و نسبت به مسلمانان است. 🔸 در است. 🔸 و پشت سر مسلمان است. 🔴از آن جا كه اصول ياد شده از مباحث اساسي هستندو در نقش مهمي ايفا مي كنند و از پيشوايان بزرگ ما بيانات جالب و شيوايي در اين زمينه وارد شده، شايسته است كه هر كدام را جداگانه مورد بحث و تجزيه و تحليل قرار دهيم. ✓اكنون نخستين اصل يعني را مورد بحث قرار مي دهيم. 🔹 يك حالت است كه شخصيت و احترام و تقوا و پاكي افراد در فكر و دارنده آن، مي بيند. 🔹 بدبين از ميان هزاران نقاط و جلوه هاي خوب زندگي مردم، فقط به نقطه هاي و تاريك و تيره زندگي آنان، متوجه مي گردند. 🔹همه ما مي دانيم كه و و مسلمان محترم و هرگونه تعدي به آن است، ولي در آيه به تعدّي ديگري اشاره نموده و مي فرمايد: و و هر مسلمانى، حتي در فكر و پندار و در داوري ما نيز است. هيچ فرد مسلمانى، بي جهت در درون خود، به حريم شخصيت و پاكي مسلماني با بدبيني وبدگماني و داوري بد، نمايد. 🔸به قول يكي از دانشمندان معاصر، حدود امنيتي كه اسلام براي جامعه مسلمانان به وجود آورده، منحصر به جان و مال و آبرو نيست، بلكه علاوه بر اين امنيتهاي سه گانه، امنيت چهارمي را نيز خواستار شده است و آن، ديگران است؛ يعني افراد ديگر را در فكر خود، مورد افكار و بد و ناروا قرار ندهد؛ احترام و شخصيت مسلمان، علاوه بر عمل، بايد حتي در افكار ديگران نيز محفوظ بماند. 🔹از اين نظر، اسلام هرگونه بدگماني و بدبيني را كه منجر به لكه دار ساختن شخصيت كسي در محيط فكر و پندار مي شود، تحريم نموده و دستور داده است كه جامعه با ايمان از هرگونه نسبت به همديگر . 🔶پيامبر اكرم(ص)در يكي از بيانات شيواي خود به مزبور اشاره نموده و چنين مي فرمايد: 🔹✨اِنَّ اللّهَ حَرَّمَ عَلَي الْمُسْلِمِ دَمَهُ، وَمالَه وعِرْضَهُ، وَاَنْ يَظُنَّ به سُوءَ الظّنِ✨ 📜خداوند، به خون، مال و آبروي مسلمانان را نموده و هرگز اجازه نداده است كه كسي به يك بدگمان شود و حتي در و فكر خود، به او نسبت بدهد. 💠امنيتهاي سه گانه، نخست در پرتو حكومتهاي مادي و سازمانهاي اداري تأمين می گردد، ولي امنيت از نظر مردم، جز در سايه عملي نمي شود؛ زيرا مادي منحصر به است و جلوگيري از تجاوزهاي باطنى، از حريم قدرت عوامل مزبور، بيرون مي باشد؛ 🔸فقط به خداست كه مي تواند جلو اين گونه تجاوزها را بگيرد؛ زيرا يك ايمان دارد كه از كارهاي و او #آ گاه است. 📣ادامه دارد ... 📚المحجة البيضاء،ج۵،ص۲۶۸
هدایت شده از سراج اندیشه
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 جلسه 4 | نور مبین (آموزش ترجمه و تدبر در مفاهیم قرآن کریم) 🎙حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/FHiz8 📌لیست جلسات (دریافت فیلم، جزوه، پرده‌نگار و...) : serajnet.org/post/detail/Fa/2-59-1-16-1-0 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
🔰برگزاری جلسه اخلاق موضوع اخلاق انتخاباتی سخنران مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه در نظارت مجموعه نمایندگی ولی فقیه ناحیه کرج از ناحیه مهرشهر ◀️مورخ 18 خرداد 1400
❇️ جلسه سوم . احکام روزه ❇️ حاج خانم ملک زاده ❇️ حوزه ۱۲۶ حضرت سکینه سلام الله علیها
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ ۚ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ ۚ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ و هنگامى که به آنها گفته شود: «از خدا بترسید!» لجاجت و تعصب، آنها را به گناه مى کشاند. آتش دوزخ براى آنان کافى است. و چه بد جایگاهى است! (بقره/206) (خارج از متن تفسیر: وقتی گفته میشود قرآن فراتر از زمان و برای همه دورانهاست یعنی این، برخی از افراد را با این صفات مقایسه کنید، انگار این آیه همین الان برای اینها نازل شده)   سپس مى فرماید: هنگامى که او را از این عمل زشت نهى کنند  و به او گفته شود: از خدا بترس (آتش لجاجت در درونش شعلهور مى گردد) و لجاج و تعصب، او را به گناه مى کشاند  (وَ إِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ).   او نه به اندرز ناصحان، گوش فرا مى دهد، و نه به هشدارهاى الهى، بلکه پیوسته با غرور و نخوت مخصوص به خود، بر خلافکارى هایش مى افزاید، چنین کسى را جز آتش دوزخ رام نمى کند، و لذا در پایان آیه مى فرماید:  آتش دوزخ براى او کافى است و چه بد جایگاهى است ! (فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ).   در حقیقت، این یکى از صفات زشت و ناپسند منافقان است که بر اثر تعصب و لجاجت خشک و خشونت آمیز، در برابر هیچ حقیقتى تسلیم نمى شوند، و همین تعصب و غرور، آنها را به بدترین گناهان مى کشاند، بدیهى است این چوب هاى کج، جز با آتش دوزخ راست نمى شوند!   به گفته بعضى از مفسران، خداوند این گونه اشخاص را به پنج وصف در آیات فوق توصیف کرده. ۱ ـ سخنانى فریبنده دارند. ۲ ـ درون قلب آنها آلوده و تاریک است. ۳ ـ سرسخت ترین دشمنان اند. ۴ ـ به هنگامى که زمینه اى پیش آید، نه بر انسان ها رحم مى کنند و نه بر حیوان و زراعت. ۵ ـ بر اثر غرور و نخوت، اندرز هیچ ناصحى را پذیرا نیستند. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۹۴ حوزه۱۲۰حضرت آسیه -س-
بسم الله الرحمن الرحیم وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ بعضى از مردم (با ایمان و فداکار، همچون على(علیه السلام)در «لیلة المبیت» به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر(صلى الله علیه وآله)) جان خود را بخاطر خشنودى خدا مى فروشند. و خداوند نسبت به همه بندگان مهربان است. (بقره/207) شأن نزول: مفسر معروف اهل تسنن  ثعلبى  مى گوید: هنگامى که پیغمبر اسلام(صلى الله علیه وآله)تصمیم گرفت به  مدینه مهاجرت کند، براى اداى دین هاى خود و تحویل دادن امانت هائى که نزد او بود على(علیه السلام) را به جاى خویش قرار داد و شب هنگام که مى خواست به سوى غار  ثَور  برود و مشرکان، اطراف خانه او را براى حمله به او محاصره کرده بودند،   دستور داد على(علیه السلام) در بستر او بخوابد و پارچه سبز رنگى (بُرْد حَضْرَمى) که مخصوص خود پیغمبر بود روى خود بکشد، در این هنگام خداوند به  جبرئیل  و  میکائیل  وحى فرستاد: من بین شما برادرى ایجاد کردم و عمر یکى از شما را طولانى تر قرار دادم کدام یک از شما حاضر است ایثار به نفس کند و زندگى دیگرى را بر خود مقدم دارد؟   هیچ کدام حاضر نشدند. به آنها وحى شد، اکنون على(علیه السلام) در بستر پیغمبر خوابیده و آماده شده جان خویش را فداى او سازد، به زمین بروید و حافظ و نگهبان او باشید. هنگامى که جبرئیل بالاى سر و میکائیل پایین پاى على(علیه السلام) نشسته بودند جبرئیل مى گفت:  بَه، بَه آفرین بر تو اى على! خداوند به واسطه تو بر فرشتگان مباهات مى کند.   در این هنگام آیه فوق نازل گردید و به همین دلیل آن شب تاریخى  لیلة المبیت  نامیده شده است.  ابن عباس  مى گوید: این آیه هنگامى که پیغمبر از مشرکان کناره گرفته بود و به سوى غار مى رفت درباره على(علیه السلام) که در بستر پیغمبر خوابیده بود نازل شد.    ابو جعفر اسکافى  مى گوید: جریان خوابیدن على(علیه السلام) در بستر پیغمبر(صلى الله علیه وآله)به تواتر ثابت شده و غیر از کسانى که مسلمان نیستند و افراد سبک مغز آن را انکار نمى کنند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۹۶
هدایت شده از محله مصباح
برگزاری حلقه های معرفتی توسط پایگاه بسیج خواهران حضرت معصومه(س)؛ موضوع کتاب خوانی این هفته در حوزه دفاع مقدس : (عنوان کتاب:خاکهای نرم کوشک) @masjedazamkaraj
هدایت شده از پایگاه شهیدان پناهی
38.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تهیه شده از نشست بصیرتی و سیاسی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ توسط واحد رسانه دختران هیات بنات الزهرا و کارگروه فرهنگی رانیا ۱۴۰۰ ۱۲۰_حضرت_آسیه
هفتمین نشست مجازی عقیدتی :احکام توسط سرکارخانم ایزدی حوزه 120