🔴 اینجا محل هتک حرمت ماست...
امام حسین علیهالسلام و حُرّ با سپاهیان خود راه مى پیمودند تا آن که در روز چهارشنبه به سرزمین کربلا رسیدند، ناگهان اسب امام حسین(علیه السلام) از حرکت ایستاد. امام(علیه السلام) از آن پیاده شد و سوار بر مرکب دیگر شد؛ ولى آن اسب نیز قدم از قدم برنداشت، اسب هاى متعدّدى عوض کرد، ولى هیچ یک حرکت نکردند. امام(علیه السلام) چون این امر شگفت آور را مشاهده کرد، پرسید: نام این سرزمین چیست؟
گفتند: غاضریّه. فرمود: آیا نام دیگرى دارد؟ گفتند: نینوا.
فرمود: به جز اینها آن را چه مى نامند؟ گفتند: شاطى الفرات (ساحل فرات).
فرمود: آیا باز هم نامى دارد؟ پاسخ دادند: کربلا.
پس آهى کشید و فرمود: «أَرْضُ کَرْبٍ وَ بَلاَءٍ»؛ (دشت اندوه و بلا) است.
سپس افزود: «قِفُوا وَ لا تَرْحَلُوا مِنْها، فَهاهُنا وَاللّهِ مَناخُ رِکابِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ سَفْکُ دِمائِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ هَتْکُ حَریمِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ قَتْلُ رِجالِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ ذِبْحُ اَطْفالِنا، وَ هاهُنا وَاللّهِ تُزارُ قُبُورُنا، وَ بِهذِهِ التُّرْبَةِ وَعَدَنِی جَدِّی رَسُولُ اللّهِ وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِهِ»؛
(همین جا توقّف کنید و از آن کوچ نکنید. پس به خدا سوگند! خوابگاه شتران ما و جاى ریخته شدن خونمان است. به خدا سوگند! اینجا محلّ هتک حریم ما و کشته شدن مردان و ذبح کودکان ماست. به خدا سوگند! اینجا محلّ زیارت قبور ماست. جدّم رسول خدا مرا به این تربت نوید داده است که در فرموده او تخلّفى نیست).
ناسخ التواریخ، ج 2، ص 168 و رجوع کنید به : اثبات الهداة، ج 5، ص 202
#محرم #امام_حسین
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کاش در وزارت نیرو، ستاد مدیریت بحران و سازمان هواشناسی را تخته کنند!
🔹وزارت نیرو در چنددهه اخیر به بهانه جلوگیری از سیلابها و تامین آب شرب و کشاورزی و نگهداشت آب برای فصول خشک و بیبارش، سیاست #سدسازی_افراطی را به اجرا درآورد. مناطق پایین دست را خشکاندند و در برخی استانهای خشک تجارت آب به راه انداختند. اما هیچکدام از اهداف سدسازی برآورده نشده!
🔸با آنکه آب استحصالی ایران حتی در سالهای کمبارش، قریب ۱۰۰ میلیارد متر مکعب هست و نیاز شرب کمتر ۱۰ درصد این رقم هست ولی باز هنوز با مشکل تامین آب شرب و کشاورزی مواجهیم و در ایامی که سیلاب بوجود میآید سدها هیچ غلطی نکرده و نمی کنند و کلی به مردم آسیب میرسد!
🔹کاش سدها تخریب شوند. کاش وزارت نیرو تعطیل شود. کاش سازمان مدیریت بحران تعطیل شود. کاش در سازمان هواشناسی تخته شود. مدیریت بحران و هواشناسی و سدسازی و ... دیگر به چه دردمان می خورند؟! برای چه زمان و روز مبادایی هستند مثلاً؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نقدهایی که به حضور میدانی مسئولین در حوادث میشود باید تفکیک شود:
1⃣ دسته اول؛ اساساً مخالف ارتباط حاکمین با مردم هستند.صاحبان این تز میگویند سیستم و مسئولین پائیندست باید کار خودشان را بلد باشند. چه نیازی است رئیس جمهور، وزیر یا شهردار کلانشهر همه چیز را تعطیل کند و برود در محل حادثه؟
🔹این نگاه خیلی ایدهآل است که کارها سیستماتیک انجام شود. همه جای دنیا، حضور مدیران عالی و ارشد جهت تسریع در #مدیریت_بحران و تصمیمگیریهای سریع و خدمترسانی به مردم حادثه دیده، امری پذیرفته و عقلانی است. مدیریت یک سیل یا زلزله یا یک حادثه خاص با مدیران پایین دست پیش نمیرود. حتماً حضور مدیران ارشد ضروری است.
🔸مدیران پایین دست هرچقدر توانمند باشند باز هماهنگی بین همه اجزاء سیستم و همه مدیران اجرایی، به حضور مدیر عالی و ارشد نیاز دارد.
🔻البته برخی افراد از سر اشرافیگری و تنبلی معتقد به این تز هستند(مثل ... ) که اینها نیاز به پاسخ علمی ندارند. اینها نیاز به تَرکه چوب اناری و شلاق دارند تا به میان مردم بروند.
2⃣ دسته دوم، با اصل حضور میدانی مسئولین مشکلی ندارند، بلکه با شوآف و کار نمایشی مشکل دارند. نباید با نقد اینها تقابل کرد. کسی که با شلوار و کفش مجلسی وارد سیلاب میشود بعد همراه خود، تیم عکسبرداری وفیلمبرداری راه میاندازد، قابل دفاع نیست؛ پوشیدن لباس مخصوص، منافاتی با اخلاص داشتن ندارد!
🔹از طرفی مردم تفاوت #اخلاص و ریاکاری را خوب میفهمند. مردم خودشان از مسئول مخلص، عکس و فیلم میگیرند و خودجوش منتشر میکنند ولی مسئولی که کارش نمایشی است، خودش تیم عکسبرداری میبرد تا شوآف کند؛ این شوآف به دل نمینشیند وموجب حاشیهسازی هم میشود! اکثر تصاویر از #حاج_قاسم خودجوش است.
3⃣ دسته سوم هم میگویند با اصل حضور میدانی مخالف نیستند، با حضور نمایشی هم مخالف نیستند، حرکت مردمی در کل خوب است اما با فلان حضور در فلان منطقه مخالفند چون این حضورها تکراری و بی تاثیر شده. مثل حضور مسئولان کشوری در #خوزستان. مکرر در مکرر به خوزستان آمدند و سودی در این حضورها نبوده!
4⃣ دسته چهارمی هم وجود دارند که دلایل مخالفتشان فقط سیاسی و دعوای جناحی است. اگر مسئول از جناحشان باشد، حضورش درحوادث و میدانها، عالی است، اما اگر از حزب رقیب بود، حضور میدانیاش هم غلط است و دنبال شوآف است و پوپولیست است و..!
🔹شاید دستجات دیگری هم باشد. نباید همه منتقدین را یک کاسه کرد. برخی نقدها دلسوزانه است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برنامه ثریا با حضور دو طلبه فاضل انقلابی و عدالتخواه خوزستانی
شیخ مجتبی نامخواه
و شیخ محسن خاکی
ساعت ۲۳ از شبکه یک
از حکومت نبوی(ص) تا قیام حسینی (ع)
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضهخوانی بنیفاطمه و حدادیان برای حامد سلطانی در برنامه معلی
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در بحث #عدالتخواهی، دفاع از مظلوم مهم است نه دفاع از ظالم و خطاکار!
🔹از حاکمیت و قوه قضائیه باید بخواهیم اگر کسی از مردم خطای کوچکی کرد، با رافت برخورد کند و نسبت به کسانی که با دشمنان ارتباط میگیرند و خطایی مرتکب میشوند با انصاف برخورد کند و بیشتر از مجازاتی که شرع و قانون در نظر گرفته، نباید مجازاتی در حق آن شخص روا داشته شود.
🔸گاهی اگر تخلفی میشود و به فرد خطاکار اجحافی میشود باید تذکر داد؛ اما نباید بگونهای موضع بگیریم که خطاکار و کسی که با دشمنان این ملت و کشور ارتباط میگیرد، مظلوم نمایی کند و طلبکار هم شود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نتایج کنکور و بی عدالتی آموزشی
🔹نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و طبق آمارهای اولیه مشخص شد و فقط یک نفر! فقط یک نفر از 40 نفر قبولی رتبه های 1 تا 10رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در مدارس دولتی درس خوانده است! 23 درصد از مدارس غیرانتفاعی و 72 درصد در مدارس سمپاد درس خوانده اند.
🔸حالا آنالیز نتایج امسال بماند اما در آنالیز نتایج سال قبل مشخص شده است که 84 درصد قبولی های زیر 3000 کنکور در تمامی رشته ها، از سه دهک بالای جامعه هستند و 86 درصد قبولی های کنکور رشته های پزشکی متعلق به سه دهک بالای جامعه هستند. بیشتر آنان متعلق به دهک یک جامعه است!
🔹این وضعیت نتیجه ساختار طبقاتی جامعه ایران است. طبقه طبقه کردن مردم در عرصه اقتصاد، آموزش و بهداشت و درمان امروز به وضوح معلوم است و نتیجه آن را می توان در همین قبولی های کنکور سراسری مشاهده کرد. در حالیکه عدالت هدف اصلی و فلسفه ای وجود نظام سیاسی جمهوری اسلامی است اما بی تردید عقب ماندگی در این حوزه به وضوح پیداست.
🔸وقتی برترین رتبه های کنکور سراسری متعلق به طبقه ثروتمند و سرمایه دار جامعه باشد که بی تردید بخش عمده این ثروت و سرمایه هم از راه عادی و بخاطر قوانین تبعیض آمیز در دسترسی به منابع و امکانات و درآمدها بوده، در نتیجه بهترین کرسی ها و دانشگاه ها و رشته ها نصیب این طبقه خواهد شد. غالب اینها بعد از استفاده از امکانات رایگان مملکت و بعد از گذراندن دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل از کشور مهاجرت می کنند. بعد از سالها مجدد به کشور بازگشته و کرسی های هیئت علمی و مدیریت ها و مسئولیت ها را درو می کنند.
🔹در نتیجه عرصه مدیریت کشور به جای اینکه در دست مستضعفان باشد همانند همین دهه گذشته و حال حاضر، در اختیار طبقه سرمایه دار جامعه خواهد بود. تصویب قوانین در مجلس و عرصه های اجرایی را بدست خواهند گرفت و همین دست فرمان سرمایه داری را که سابقون انقلاب تا اینجا آورده اند با شدت بیشتری به جلو خواهند برد!
🔸مصوبه های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی(!!) مرتبط با کنکور سراسری این روند را شدت خواهد بخشید. رشد مدارس انتفاعی(غیرانتفاعی)، عدم توسعه مدارس دولتی و سیاست پولی کردن آموزش به شدت هرچه تمام تر در حال اجراست و ...
🔹بی تردید روند آموزش و پرورش کشور به نفع مردم و مستضعفان و اهداف انقلاب اسلامی نیست. وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسل های آینده و جامعه پذیری سیاسی(انتقال ارزش های نظام به نسل های بعدی) است. بررسی کارنامه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی نشان می دهد در عمل نه تربیت نسلی صورت گرفته و نه جامعه پذیری سیاسی محقق شده! باید جلوی این روند هر چه سریعتر گرفته شود. این عقبماندگی مفرط در عرصه عدالت، ریشه این سرزمین را میخشکاند اگر فکری اساسی نشود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نتایج کنکور و بی عدالتی آموزشی 🔹نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و طبق آمارهای اولیه مشخص شد
🖋 حجت الاسلام مجتبی نامخواه:
🔹 چرا اسم این وضعیت را #نابرابری_آموزشی میگذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمیدانیم؟!
🔸مگر جز این است که در سند #تحول بنیادین آموزش و پرورش میخوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟
🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود #عدالت نداریم و در عدالت اجتماعی عقبماندهایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالیترین اسناد سیاستیمان، به نام #تحول، #اصلاح و «بازنگری در وضع موجود»، این #نابرابری است که تجویز میشود.
❇️ پ.ن: طبقه طبقه کردن جامعه، همینجوری اتفاق نیفتاده. طرحهای توسعه و سندهای تحول و اسناد بالادستی و سیاستگذاریهای غلط و قوانین مصوب مجلس و تایید شده در شورای نگهبان، این وضعیت را بوجود آورده! اساساً تبعیض در زیرساختها و ساختارها و تصمیمات کلان مملکتی نهادینه شده است و ریلگذاری کشور بر مبنای تبعیض شکل گرفته.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 از سکولاریسم اصلاحطلبان تا ظاهرگرایی اصولگرایان!
🔹مرز ما با مدعیان اصلاحات، عدم اعتقاد نظری و عملی آنان به حاکمیت دین و ارزشهای اسلامی و انسانی است و با مدعیان اصولگرایی، تمسک آنان به ظاهر و پوسته دین برای رسیدن به قدرت و سوءاستفاده از ظواهر دینی برای رسیدن به دنیاست.
🔸اگرچه رهبران و تئوریسینهای اصلی اصلاحات، خود لباس دین به تن دارند و با کمک همین ظواهر دینی و شعارهای انقلابی در دهه۶۰ به قدرت رسیدند و برای خود نان و نامی دستوپا کردند، اما دست آخر به اصل حاکمیت دین، پشتوپا زدند و پرچم حذف دین وحاکمیت دین از عرصه سیاسی و اجتماعی را بالا بردند!
🔹اصولگرایان هم با تمسک به پوسته و ظاهر دین و دلسوزی برای ظواهر بالا آمدند ولی با تقلیل دین به برخی فروع و ظواهر و فراموش کردن اصل و مغز دین، بدترین ضربه را به حاکمیت دینی زدند. نتیجه عملشان با اصلاحطلبان فرقی نکرد. نتیجه کنش هر دو یک چیز است: "تضعیف حاکمیت دینی در اذهان عموم".
🔸نتیجه هر دو کلانجریان در کشور همین است که مردم بگویند "دین برای سعادت دنیا و مدیریت جامعه، برنامهای ندارد؛ کارآمدی ندارد؛ نمیتواند و ..."!
🔹نتیجه عملکرد هر دو جریان، #سکولاریسم است اگرچه اصلاحطلبان دانسته کشور را به این سمت بردند و اصولگرایان نادانسته این وضع را رقم زدند!
🔸مدعیان اصلاحات، از آرمانهای انقلاب، فقط آزادی و جمهوریتش را برداشتند و مدعیان اصولگرایی، فقط دم از استقلال و امنیت زدند! هر دو #عدالت را که مغز دین و فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و رسالت انبیاءالهی است، به مسلخ کشاندند! خروجی این بازی، امروز جامعه طبقاتی و غیرتوحیدی است. خروجی این بازی، کنار زدن دین از عرصه سیاست و اجتماع است.
🔹تکلیف ما عاشوراگونه است. برای احیای دین و اصلاح امت، همچون حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام باید علم امر به معروف و نهی از منکر را بدست بگیریم و مقابل این سیل بنیان برافکن بایستیم!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 از لحظهای که این تصویر منتشر شده، عدهای میگن "اگر پلیس آمریکا بود چه می کرد"، "اقتدار را به پلیس بازگردانید" و ... !
عزیزان؛ حکمرانی در اسلام با حکمرانی غیراسلامی متفاوت است. مگر قبله آمال ما "آمریکا شدن" است؟
🔻در این صحنه، همینکه #پلیس با آرامش فضا را مدیریت کرده، حق و درست است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 خون خدا و رسوایی مدعیان دین خدا!
🔹آنچه "پسر خون خدا" برای آن قیام کرد دین منحرف شدهای بود که جز پوستهای از آن باقی نمانده بود! آن امام همام، هم با #اشرافیت_دینی و ساختار طبقاتی که نتیجه تبعیضی بود که در دوران خلفا پایهگذاری شده بود به مقابله برخاست، هم با آنانکه نان دین را خورده و نام آنرا یدک میکشیدند و دین را یک مَسلک ساکت و خنثی و بیتفاوت معرفی میکردند!
🔸اگر آن "کُشتهی فتاده به هامون"، قیام نمیکرد اسلام احیا نمیشد! دین خدا حیثیت نمییافت و اسلام چنان سیلی میخورد که برای همیشه به تاریخ میپیوست؛ اما آن خون خدا، خون خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر حاکمان طاغوت کرد که بگوید این اشرافیت دینی اموی وآن سکوت و همراهی بزرگان، دین نیست!
🔹اگر پسر بوتراب، الْخَدِّ التَّریبِ نمیشد مدعیان دینمداری حاضر بودند یزید شرابخوار و میمونباز را هم به نام حاکم دینی قبول کنند و دم بر نیاورند و به نام مصلحت جامعه اسلامی، سکوت اختیار کنند! حضرت قبل از اینکه به کربلا بیاید، یکسال قبل در #خطبه_منا این قرائت از دین را هم رسوا کرد و آنان را بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر، هم ردیف علما و رهبانیون مسیحی و یهودی خواند و نفرین خدا را متوجهشان ساخت:
🔻"لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿۷۸﴾ سوره مائده
از ميان فرزندان اسرائيل آنان كه كفر ورزيدند به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند اين [كيفر] به خاطر آن بود كه عصيان ورزيده و [از فرمان خدا] تجاوز میکردند (۷۸)
🔻كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿۷۹﴾
[و] از كار زشتى كه آن را مرتكب مى شدند يكديگر را بازنمى داشتند راستى چه بد بود آنچه میکردند (۷۹)"
🔸آن شیبالخضیب قبل از اینکه به کربلا بیاید در پاسخ به عبدالله بن عمر که به حضرت گفته بود "یزید تو را میکشد و افراد زیادی بخاطر تو کشته میشوند برای #مصلحت جامعه اسلامی و حفظ دین سکوت کن"، فرمود: أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! اُف بر این منطق تا قیام قیامت! و اینگونه صاحبان این منطق را هم رسوا نمود.
🔹آن "کُشته اشکها" در روز عاشورا خطاب به کوفیانی که به قتل فرزندان پیامبر خود قیام کردند و همزمان گریه هم میکردند، فرمود: چه کنم که شکمهایتان از حرام خدا پر شده! و با این جمله به کُل تاریخ گوشزد کرد که حرامخوارها از بیتالمال مسلمین، آنچنان پَست میشوند که حاضرند سر شاه کهکشانها را در برابر زینب به نیزه کنند ولو همچون پسر سعد گریه کن باشند و سنت خدا اینگونه رسوایشان کرد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ارتجاع در آموزش!
🔹یکی از ویژگیهای تمدنهای باستان مثل ایران باستان و هندوستان و سایر، #تبعیض در سوادآموزی بود. بدین ترتیب فقط فرزندان طبقه حاکم و موبدان و روحانیون زرتشت، از حق آموزش برخوردار بودند و خواندن و نوشتن در انحصار طبقات حاکم بود.
🔸دلیل این انحصار هم معلوم بود. چون فقط کسانی قدرت را به دست میگرفتند و بر جامعه جزو طبقه حاکم میشدند که سواد خواندن و نوشتن داشتند. این انحصار تا همین قرنهای اخیر هم وجود داشت. کم کم دامنه سواد آموزی گسترش پیدا کرد ولی باز ادامهی تحصیل و سپس مهاجرت برای تحصیل به کشورهای پیشرفته، فقط برای شاهزادگان و آقازادهها و خانوادههای متمول فراهم بود.
🔹در ایران زمان قاجار، مهاجرت به اروپا برای تحصیل، فقط برای فرزندان طبقهی دربار قاجار و قشر متمول و پولدار فراهم بود. در دوره پهلوی کمی دایره افزایش پیدا کرد و معدودی از نخبگان هم توسط دولت بورسیه میشدند ولی کماکان اکثریت فرزندان طبقات حاکم و پولدار توان مهاجرت برای تحصیل داشتند.
🔸یکسال بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد. طبق سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی، از کل جمعیت ۲۷.۱ میلیون نفری ۶ ساله به بالا، ۱۴.۲ میلیون نفر (۵۲.۵ درصد) بیسواد بودهاند اما هماکنون بالای ۹۰ درصد با سواد شدهاند.
🔹روند سوادآموزی در دهه اول و دوم انقلاب بخوبی پیش رفت و چندبرابر میانگین جهانی بود اما در دو دهه اخیر، به خوبی پیش نرفته. در حال حاضر ایران در بین 180 کشور جهان رتبه 111 را دارد و در بین 24 کشور منطقه رتبه 17 را. اگر چنانچه مثل دهه اول انقلاب پیش میرفتیم وضعیت امروز متفاوت بود.
🔸در شاخصهای توسعهی آموزش عالی(فوق دیپلم و کارشناسی) رتبه ۴۷، ۴۸ و در توسعه تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکتری) رتبه ایران دهم جهان است و نسبت به قبل از انقلاب اساساً قابل قیاس نیست.
🔸اما حالا در اوایل دهه پنجم انقلاب، شاهد تبعیضی اساسی در آموزش و پرورش کشور و بالتبع ورودی آموزش عالی هستیم بطوریکه ۸۴ درصد از قبولیهای کنکور سراسری رتبه زیر ۳۰۰۰ و ۸۶ درصد از قبولیهای زیر ۳۰۰۰ رشتههای پزشکی، متعلق به سه دهک بالای جامعهاند که ۵۶ درصدشان فقط از دهک دهم هستند!
🔹آموزش و پرورش و سپس آموزش عالی، تنها و مهمترین مسیری هستند که زمینه شکوفا کردن استعداد فرد فرد جامعه را فراهم میکنند. با عدالت آموزشی، هر فردی میتواند خودش را نشان بدهد و رشد کند. مسیری است که طبقه فقیر و مستضعف جامعه، خودش را از این وضع خارج کند و رشد کند. وقتی این مسیر برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بسته شود، این ساختار طبقاتی پایدار و ابدی میشود! فقیر همیشه فقیر و غنی همیشه غنی میماند!
🔸این تبعیضِ آشکار و بنیادی، همان ارتجاع به دوران جاهلیت تمدنهای گذشته است. در حالیکه پیامبر اسلام، امی بود(پیامبر بزرگ اسلام(ص) نمیخواندند و نمینوشتند. برخی مفسران میگویند شاید حضرت سواد خواندن و نوشتن نداشتند). آن برگزیده آمد و نظام طبقاتی را برانداخت و برای تحقق جامعه توحیدی تلاش کرد.
🔹طبقاتی کردن آموزش و پرورش و آموزش عالی، آینده نظام سیاسی اسلام را قطعاً به خطر میاندازد. یک ارتجاع واضح به ساختار طبقاتی تمدنهای گذشته است و با اهداف انقلاب اسلامی سازگار نیست.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 مدارس سمپاد هم پولیاند
🔹آقای صادق الحسینی خبرنگار اقتصادی اصلاحطلب، در یک استوری از وضعیت ناعادلانه #کنکور_سراسری دفاع کرده و نوشته: منتقدین کنکور سراسری میخواهند پارتی بازی راه بیفتد! فقط با کنکور است که امکان حضور شهرستانی و روستایی در دانشگاه، وجود دارد! بعد نوشته مدارس سمپاد دولتی هستند و ...!
🔻چندنکته خطاب به وی حامیان این ساختار غلط:
🔹اولاً ایشان جواب بدهند الان از رتبههای زیر ۱۰ چندنفر شهرستانی و روستایی هستند؟! همین ۴۰ نفر هم از شهرهای معدودی هستند!
🔸از رتبههای زیر ۳۰۰۰ چند نفر از طبقات ضعیف جامعه هستند؟! طبق نتایج اعلام شده و آنالیز این نتایج، طی سالهای اخیر فقط طبقه پولدار توانسته برترین دانشگاهها و برترین رتبهها را کسب کند!
🔹ثانیاً ورودی مدارس استعدادهای درخشان که خودش شبیه یک کنکور است باز غالباً طبقات پولدار جامعه و قلیلی از طبقات متوسط جامعه است! از طرفی غالب این مدارس شهریه هم میگیرند. هزینه تحصیل مدارس سمپاد سالانه حداقل ۱۰ میلیون تومان است.
🔻جداً چند درصد از طبقات متوسط و مستضعف جامعه، توان ورود به این مدارس را دارند؟ افراد باید کلاسهای تقویتی خصوصی بروند، جزوات خاص بخرند، آزمونهای پولی شرکت کنند. دقیقاً شبیه کنکور!
🔸ثالثاً، حالا اگر ۴۰ نفر زیر رتبه ۱۰ را توجیه کنید و بپذیریم که بیشترشان از مدارس دولتی اند(و مدارس سمپاد را دولتی به معنای واقعی کلمه بدانیم)، چه توجیهی دارید که ۸۴ درصد رتبههای زیر ۳۰۰۰ از سه دهک بالای جامعه است؟ چه توجیهی دارید که ۸۶ درصد ورودی پزشکی از سه دهک بالای جامعه است؟!
🔹رابعاً؛ چه کسی گفته که جایگزین کنکور، واگذاری تصمیم خود دانشگاه است و آن هم فقط با پارتی انجام میشود؟! چرا طرحهای مختلف جایگزین کنکور را در این سطح سخیف تقلیل میدهید تا از ناعادلانهترین ساختار دفاع کنید؟!
🔸دفاع از این ساختار هیچ توجیهی ندارد. نتایج این ساختار از هر پارتیبازی بدتر و خطرناکتر است. طبقات متوسط و ضعیف جامعه، نه از امکانات مناسب برای آموزش بهرهمند میشوند نه هم برای رقابت در کنکور توانی دارند!
چشمانتان را خوب باز کنید و این وضعیت را بدون روتوش ببینید.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول این کلیپ را ببینید و بعد متن پایین را مطالعه بفرمائید:
حجتالاسلام راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله در این کلیپ میگوید چنانچه مشکلات اقتصادی حل شود و عدالت برقرار شود باز بسیاری از مردم می گویند نظام ناکارآمد است!
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
اول این کلیپ را ببینید و بعد متن پایین را مطالعه بفرمائید: حجتالاسلام راجی نویسنده کتاب صعود چهل س
🔴 اولاً اینکه بعد از حل شدن مشکلات اقتصادی و تحقق عدالت، باز مردم بگویند نظام ناکارآمد است، دلیل نمیشود که تلاشی برای حل مشکلات نشود و نباید منجر به این شود که ما در حال حاضر این وضعیت را توجیه کنیم و سکوت کنیم و مطالبه نکنیم و بی تفاوت از این وضعیت عبور کنیم! شما مشکلات را حل کنید بگذارید باز عدهای فکر کنند نظام ناکارآمد است!
🔹اصل قضیه الان این است که ما مطالبه کنیم مشکلات حل شود، عدالت برقرار شود. اینکه بسیاری، باز نظام را ناکارآمد میدانند هم بی انصافی است نسبت به مردم، هم نشانهی عدم شناخت دقیق از وضعیت جامعه است!
🔸ثانیاً اینکه دلیل اصلی نارضایتی مردم، وضعیت اقتصادی و معیشت سخت و تنگ و تبعیضها و بیعدالتیهاست یک مسئله بدیهی و روشن است. هم نظرسنجیها و نهادهای آماری این را تایید میکند هم یک تحقیق میدانی ساده از کف خیابان.
🔹برادر بزرگوارمان آقای راجی میگوید اگر همه مسائل اقتصادی مردم حل شود و بیعدالتیها رفع شود باز بسیاری از این مردم، نظام را ناکارآمد میدانند!
🔸از منظر این عزیزان، پس برای اینکه اثبات کنیم نظام کارآمد است باید مدام آمارِ کارهای انجام شده و خدمات و دستاوردهای ۴۰ سال گذشته را برای مردم بازخوانی کنیم؛ تبلیغ کنیم؛ انیمیشن و فیلم و کتاب تهیه کنیم که بله ما در عرصه پزشکی و علمی و چه و چه، چها کردیم؛ اینگونه مردم احساس کارآمدی خواهند کرد و این یعنی #جهاد_تبیین.
🔹عرض حقیر این است برادر بزرگوارمان آقای راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله که انصافاً کتاب ارزشمندی است و سایر دوستانی که اینگونه میاندیشند در فهم مسئله اصلی کشور و جهاد مردم دچار اشکالند. ما باید بپذیریم که مسئله اصلی کشور و اصلیترین مسئله کشور؛ "عقبماندگی در عدالت" است؛ تبعیض ساختاری و سیستمی و قانونی است؛ تبعیضی است که نهادینه شده و تا فیها خالدون مملکت پیش رفته.
🔸و دلیل اصلی نارضایتی مردم و احساس ناکارآمدی سیستم هم رسانه و فضای مجازی و جنگ نرم و تبلیغ دشمنان نیست! دلیل اصلی نارضایتی، همین واقعیت موجود جمهوری اسلامی و ایران است. فضای مجازی و جنگ رسانهای، فرع این ماجراست.
🔹چنانچه عدالت به معنای واقعی کلمه اجرا شود و یا مردم ببینند سه قوه و دستگاهها و مجموعه نظام، برای تحقق عدالت، جداً پای کار هستند و مشکلات روز به روز کمتر میشود؛ آنوقت احساس کارآمدی خواهند کرد.
🔸مردم ایران، ملت صبار و شکوری هستند. اینگونه نباید درباره آنان صحبت کرد. این ملت اگر مشکلاتش حل شود، همانگونه که تاکنون پای کار نظام بودند، همانگونه خواهند ایستاد!
و ...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
در کل تمام برداشت عزیزان از جهاد تبیین؛ ارائه آمار از خدمات و ساخت و سازها و به اصطلاح دستاوردهای چنددهه اخیر است که ببینید سیستم کارآمد بوده!
این مدل؛ هیچ تاثیری در افزایش رضایتمندی مردم ندارد. کما اینکه طی سه دهه اخیر هم مکرراً از سوی صداوسیما و رسانههای حاکمیتی و دولتی اجرا شده!
آنچه منجر به رضایت مردم میشود حل مشکلات مردم و تامین حقوق اولیه مردم و تحقق عدالت است. وگرنه آمار پزشکی و موشکی و افزایش دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب و پیشرفت علمی و ...، تاثیری آنچنانی ندارد. والله ندارد! بیتاثیر نیست ولی راهحل اصلی افزایش رضایت مردم و احساس کارآمدی این نیست!
روحانیت و بچههای حزباللهی باید حاکمین و مسئولان را امر و نهی کنند؛ خطرات را به آنان گوشزد کنند. سیاستهای غلط و قوانین غلط و بنیانبرافکن را تبیین کنند. بگویند نقاط قوت ما آن آرمانهاست. نقاط ضعف ما، رویگردانی از آرمانهاست!
ساختار طبقاتی جامعه ما قطعاً غیراسلامی است. قابل توجیه و تبیین نیست. ما بگوییم ماهواره فرستادیم، فلان اختراع را داشتیم، بهمان کار را انجام دادیم، مشکل مسکن و ازدواج و حقوق و دستمزد ناعادلانه مردم درست نمیشود!
از ما گفتن بود. این مدل فکر را در صدر جهاد تبیین ننشانید! غلط است. این مدل تخدیرکننده است. مثل ماده مخدر چند صباحی، سر افراد را شیره میمالیم!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از رضا حیدری
🔴 مگر امنیت از ضرر در نهی از منکر، شرط نیست!؟
🎙شنیده اید که #امام_حسین ع فرمود؛ میخواهم #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کنم و فرمود؛ آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود...این سوال برای جوانان پیش می آید که آیا این موضوع اینقدر ارزش دارد که حسین، جان در گرو آن نهد!؟ آیا این عاقلانه است !؟ این پرسش و تعجب ناشی از اینست که ما تصور درستی از امر به معروف و نهی از منکر نداریم چون آن را آنقدر تنزل داده ایم که به یک دستور دادن یا بازداشتن ساده، آنهم در امور روزمره و پیش پا افتاده محدود می کنیم و گاهی ملاک ما سلایق شخصی ماست... یا از چیزی نهی می کنیم که اساسا منکر نیست لذا سطح این فریضه و عنصر حیاتی در جامعه ما تنزل یافته...البته شاید بعضی امر و نهی های ساده هم در جای خودش لازم باشد اما مراد این است که نباید تمام هم و غم ما و افق دید ما محدود به موضوعات ساده و سلیقه ای شود... در این امور جزئی و ساده، حق با آن جوان است و عاقلانه نیست که ما هزینه گزاف مالی یا آبرویی یا جانی بپردازیم اما گاهی منکر بوجود آمده در حال خشکاندن ریشه دین خداست، کسی با منکرش اعتقادات مردم را سست کرده یا بدعتی نهاده در اینجا جا دارد که امام بفرماید: "انالله و انا الیه راجعون اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید"... جامعه به خوابی مرگبار فرورفته بود و سیدالشهدا دارد می بیند بزرگترین منکرات در حال انجام است و بزرگترین معروفات در حال ترک ولی کسی دم بر نمی آورد. بلکه بدتر؛ معروف ها منکر تلقی شوند و منکرها را بعنوان معروف می شناسند... این یک نهی از منکر عادی و جزئی نیست بلکه مهم و عمومی است که بقای دین و احیای دین وابسته به آن است و این مصلحتی بزرگ است که حتما باید بدست آید ... پس در اینجا عقل، امنیت از ضرر را شرط نمی داند البته ناگفته پیداست همچو کسی که بقاء و حیات خود را فدای بقاء و حیات دین خدا می کند نمرده است بلکه #حیات_جاودانه یافته است.
📚 بخشی از کتابچه "قامت عقل و عشق در قیام کربلا" متن سخنرانی حجت الاسلام شیخ رضاحیدری در سال ۱۳۸۶
http://eitaa.com/Heydari_org
🔴 قیام اهالی سیستان نخستین قیام به خونخواهی حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام
🔹تنها دو ماه بعد از واقعه عاشورا، مردم سیستان به محض دریافت خبر شهادت حضرت قیام کرده و حاکم سیستان را که برادر عبیدالله بن زیاد بود اخراج کردند.
🔸مجدداً عبیدالله بن زیاد لشکری فراهم کرد و قیام سیستان را سرکوب کرد.
رضوان الهی بر این مردم شریف و بزرگوار
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
اول این کلیپ را ببینید و بعد متن پایین را مطالعه بفرمائید: حجتالاسلام راجی نویسنده کتاب صعود چهل س
حاج آقای راجی عزیز در پاسخ به مطلب انتقادی حقیر، مطلبی نوشته که توصیه میکنم در بالا بخوانید. 👆
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
حاج آقای راجی عزیز در پاسخ به مطلب انتقادی حقیر، مطلبی نوشته که توصیه میکنم در بالا بخوانید. 👆
🔺حاج آقای راجی عزیز در پاسخ به مطلب انتقادی حقیر، مطلبی نوشته که توصیه میکنم در بالا بخوانید.
🔹عرض حقیر این است که رسالت اصلی نظام، تحقق عدالت و آرمانهای انقلاب و رفع فقر و تبعیض و فساد است؛ اگر نظام اسلامی توانست این کار را انجام دهد شرایط برای تربیت معنوی عموم جامعه فراهم میشود. بدون تحقق جامعه عادلانه، امکان تربیت معنوی و به تکامل رسیدن افراد جامعه فراهم نخواهد شد.
🔸از طرفی، وظیفه اصلی ما انعکاس خدمات مسئولین و دستگاهها نیست؛ بلکه وظیفه اصلی ما این است که مجموعه نظام و دولت و مسئولین را وادار به حرکت در مدار انقلاب کنیم. با امر به معروف و نهی از منکر و با مطالبهگری.
🔹اگر دولت و مسئولین واقعاً پای کار مردم آمدند و مشکلات را حل کردند و عدالت را برقرار کردند به طور اتومات رضایتمندی ایجاد خواهد شد. اگرچه تبیین و تبلیغ هم در جای خود مهم است ولی فرع ماجراست. بله ما موظفیم به مردم بگوئیم که هر جایی طبق آرمان ها عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جایی از آرمانها عقب نشستیم، عقب ماندیم! باید اصل انقلاب از عملکرد مسئولین و ساختارها تفکیک شود.
🔸حاج آقای راجی میگوید سال۹۲ فقر به پایین ترین حد خود رسیده( بعد از انقلاب طبق آمار ارائه شده) ولی باز مردم به روحانی رای دادند.
🔹برادر عزیزم؛ اولاً مردم تفاوتی بین روحانی و احمدی نژاد و رئیسی قائل نیستند وقتی میبینند همه دنبال برجام و مذاکره اند؛ همه سیاستهای تعدیل اقتصادی را اجرا میکنند! برخورد عملی با فساد در دولتشان ندارند؛ برای رفع تبعیض ساختاری، حرکتی در خور ندارند؛ خصوصیسازی را با سرعت اجرا میکنند ولی مردمی سازی اقتصاد را رها کردند!
🔸ثانیاً اشکال شما دوستان این است که فکر میکنید سال ۹۲ وضع مردم خوب شد و باز با این وجود به گفتمان مخالف رای دادند. واقعاً وضع مردم خوب نبود و خوبتر نشد. مردم در سال۹۲ این رفع فقر را واقعاً ندیدند! مشکلات مردم سال۹۲ از ۸۴ بیشتر بود. اگرچه #ضریب_جینی ذرهای کمتر شد ولی باز مردم عدالت را در توزیع منابع زیرزمینی و انفال و درآمدها و ثروتها و فرصتها و امکانات را ندیدند! سفره مردم کوچکتر شد! مشکلات معیشتی دوسه سال آخر احمدی نژاد و اجرای طرح تعدیل اقتصادی و هدفمندسازی یارانهها، مردم را به اینجا رساند که انقلابیها هم طرحی و برنامهای برای کشور ندارند بهتر است به شعار رفع تحریمهای روحانی رای دهیم!
🔹بنده منکر تبلیغ و تبیین خدمات نظام نیستم ولی میگویم مسئله اصلی این نیست. مسئله اصلی کشور و مردم، تبلیغ خدمات نیست؛ مسئله اصلی و دغدغه مردم، مبارزه با فقر و تبعیض و فساد است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 شما شیعیان کتمان نکردید!
«پروردگار عالم یک چیزهائی را تقدیر میکند و بعد بر اثر مصالحی آنها را عوض میکند.
یک حدیثی است که امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) فرمود که خداوند این امر را برای سال هفتاد معین کرده بود؛ یعنی قرار بود که حکومت اسلامی در سال هفتاد هجری به وسیلهی ائمه (علیهم السّلام) انجام بگیرد. «فلمّا قتل الحسین اشتدّ غضب الله علی اهل الارض» ، (بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۰۵) وقتی که واقعهی کربلا پیش آمد و حادثهی فجیع عاشورا پیش آمد، این مطلب تأخیر افتاد برای سال ۱۴۰.
سال ۱۴۰ یعنی درست در اوج تلاش تبلیغاتی امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). آنجا هم باز یک حوادثی پیش آمد که این تقدیر الهی را به عقب انداخت که تو خود این روایت هست که شماها افشا کردید، شما شیعیانی که دور و بر ما هستید گفتید مطلب را، کتمان نکردید، این بود که مطلب باز تأخیر افتاد؛ باز تأخیر افتاد. بنابراین همان طور که ملاحظه میکنید، هیچ اشکالی ندارد که خدای متعال یک مقصودی را تقدیر فرموده باشد برای یک زمان معینی، بعد به خاطر پیش آمدن یک حوادثی آن را عقب بیندازد».
بیانات #امام_خامنه_ای 23/01/1364
پ.ن: خدایا ظهور آقا امام زمان (عج) را بیش از این به تأخیر نینداز.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 منظور از "شرط عدم ضرر" در شرایط امر به معروف و نهی از منکر چیست؟
🔻یکی از شرایطی که برای امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده، شرط عدم ضرر هست. اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید به ضرر و زیان برای شخص یا جامعه منجر شود. لذا یکی از شبهاتی که در اذهان مطرح میشود این است مگر امام حسین علیهالسلام خطر جان و جسم و آبرو را احساس نمیکرد، پس چرا ادامه داد؟
🔹متاسفانه این شرط به درستی برای مردم تبیین نشده و غالباً مردم به بهانه این شرط، از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر، شانه خالی میکنند. از ترس اینکه مبادا خطر جسمی و جانی و آبرویی پیش بیاید، دور امر و نهی را خط کشیدهاند. پس ضرورت دارد این مسئله تبیین شود.
1⃣ اول؛ آنچه که ضرر و زیان ذکر شده، در وهله اول، منظور ضرر رسیدن به جامعه و دین جامعه است نه ضرر و زیان شخصی؛ یعنی مفسدهای برای دین جامعه نداشته باشد. یعنی منجر به بدبینی شخص مورد نظر به دین نشود. منجر به ضرر به جامعه اسلامی نشود؛ گاهی برخی امر و نهیها، نه تنها سودی بحال جامعه ندارد بلکه مردم را بیشتر زده میکند!
🔹مثالهای متعددی برای با این نکته وجود دارد. اقدامات برخی دستگاهها و افرادی که مدعی امر و نهی در کف خیابانها و درب سینماها و کنسرتها هستند میتوان مصداق همین نکته باشد که چیزی جز مفسده برای جامعه و دین خدا ندارد. موجبات دین گریزی و بدبین شدن مردم به دین را فراهم میکند.
🔸شهید مطهری در این باره میگوید: خوب است جاهلها امر به معروف و نهی از منکر نکنند. افرادی که نه منکر را میشناسند نه معروف را و از ضرباتی که به پیکره جامعه وارد میکنند و دوقطبیهای غلط درست میکنند، اینها امر و نهی نکنند. تاثیر بالعکس دارد.
2⃣ دوم؛ معنای دیگری که از ضرر و زیان برداشت میشود همین ضرر و زیان جسمی، جانی و آبرویی است. در این باره باید سطح منکر و معروف و هزینه سنجیده شود. شهید مطهری در این باره میفرماید: "ببین در چه موضوعی می خواهی امر به معروف و نهی از منکر کنی؟ یک وقت موضوع کوچکی است؛ مثلاً کسی کوچه را کثیف می کند، پوست خربزه را می اندازد در کوچه که نباید بیندازد، شما این جا باید نهی از منکر کنید… حالا اگر شما برای نهی از منکر کردن در چنین مسئله ای به خاطر پوست خربزه در کوچه انداختن بدانید یک فحش ناموسی به شما می دهد، در این صورت این کار آن قدر ارزش ندارد که شما یک فحش ناموسی بشنوید. یک وقت هم هست …می بینید قرآن به خطر افتاده است… وضعیت در سرحدّ به خطر افتادن قرآن و اصول قرآنی است، در سرحد به خطر افتادن عدالت است، آیا در این جا می گویی امر به معروف نکن، حرف نزن، نهی از منکر نکن، که اگر این را بگویم جانم در خطر است، آبرویم در خطر است؟!"حماسه حسینی، ص 131و 132
🔹گاهی انسان باید از جسم و جان و آبروی خود در راه امر به معروف و نهی از منکر بگذرد. اینجا کجاست؟ قطعاً بصیرت میخواهد. منتهی اینجا همان جایی است که اگر امر و نهی نشود جامعه اسلامی به انحراف میرسد و دین خدا دچار تحریف و بدعتهای خطرناک میشود.
🔸امام خمینی(ره) در این خصوص، ضمن اشاره به این که هرگونه ضرر جسمی موجب سقوط این تکلیف نیست، 14 می فرماید: "باید دید در قبال این امر و نهی چه به دست می آید و چه از دست می رود… در صورتی که حفظ شعائر دین و از بین بردن گمراهی، نیازمند خون باشد، نه تنها از اموال گذشتن که جانبازی نیز در چنین شرایطی واجب است". تحریر الوسیله، جلد 1، ص 472 و 473.
🔹جای دیگری میفرمایند: «اگر معروف يا منكر از اموري باشد كه شارع مقدس به آن اهميت زياد ميدهد مثل اصول دين يا مذهب و حفظ قرآن مجيد و حفظ عقايد مسلمانان يا احكام ضروريه، بايد ملاحظة اهميت شود و مجرد ضرر، موجب واجب نبودن، نميشود، پس اگر توقف داشته باشد حفظ عقايد مسلمانان يا حفظ احكام ضرورية اسلام بر بذل جان و مال، واجب است بذل آن.» توضيح المسائل امام(ره)، مساله ۲۷۹۲
🔸حضرت امام در مساله ۲۷۹۳ میفرماید: "اگر بدعتی در اسلام واقع شود مثل منکراتی که دولتها اجرا می کنند به اسم دین مبین اسلام، واجب است خصوصاً بر علمای اسلام اظهار حق و انکار باطل، و اگر سکوت علمای اعلام موجب هتک مقام علم و موجب اسائۀ ظن به علمای اسلام شود واجب است اظهار حق به هر نحوی که ممکن است اگرچه بدانند تاثیر نمی کند."
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3