eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
950 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
امین تارخ هم رفت... هنرمند باوفا و بزرگوار و دوستداشتنی رحمت خدا بر او باد ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سلام و تحیت امروز بعنوان سالروز وفات پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه و آله و سلم) و شهادت امام حسن مجتی علیه السلام مطرح است. تسلیت و تعزیت عرض می کنم. ان شاءالله زیارت حضرات معصومین در این دنیا و شفاعت شون در اون دنیا نصیب همه ما بشه. ان شاءالله.
مطلبی رو درباره معارضین و دشمنان پیامبر نوشتم برگرفته از جلسه نوزدهم کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» بیانات رهبر انقلاب در سال 53 تقدیم دوستان می کنم ان شاءالله مفید و مؤثر باشد👇
🔴 چهار دسته مخالف پیامبران و اهداف پیامبران، چه کسانی اند؟ 🔹پیامبران دنبال این بودند که جامعه راکد طبقاتی طاغوت‌زده را متحول کنند و به جامعه‌ای تبدیل کنند که سری و تهی ندارد! جامعه بی طبقه؛ بدون رئیس و مرئوس؛ بدون ارباب و رعیت. 🔸هدف پیامبران این بود جامعه ای بسازند که زورگویی ندارد و اگر کسی بخواهد زور بگوید، نتواند! جامعه ای که ضعیف بدون لکن زبان حق خود را از قوی بگیرد؛ جامعه ای که ثروت اندوزی و کاخ سازی و تجمع ثروت و گنج نداشته باشد؛ جامعه ای که دیکتاتوری در آن نباشد و مردم آزادانه بتوانند حرف بزنند؛ انتقاد کنند؛ مقابل حاکم بتوانند بدون ترس از او انتقاد کنند. 🔹جامعه ای که در آن فرصت علم آموزی عادلانه در اختیار همه باشد؛ دسترسی همه مردم به منابع و معادن و درآمدها و امکانات، عادلانه باشد. جامعه ای به دور از خرافات، به دور از جهل؛ به دور از ظلم و جور! 🔻اما چهار گروه همواره با حرکت پیامبران مخالف بودند و خواهند بود: 1️⃣ دسته اول؛ مترفین؛ ثروت اندوزان(قارونیان): کسانی که وجودشان را مدیون اختلاف طبقاتی در جامعه هستند. این ها از اولین دشمنان و مخالف پیامبران و مخالف شکل گیری جامعه اسلامی هستند. حضرت امیرالمؤمنین می فرماید: «من هیچ جا ثروتی را انباشته ندیدم، مگر آنکه در کنار آن حق ضایع شده ای را دیدم.» منظور هم ثروت اندوزی و مال اندوزی از طرق نامشروع و توزیع ناعادلانه منابع و درآمدهاست. ثروت اندوزان در جهان، در جهان اسلام و در کشور خودمان ایران را بخاطر بیاورید. 🔹ثروت اندوزان می دانستند وقتی پیامبر می گوید: «لا اله الاالله» و همه، بندگان خدا هستند و در بندگی برابری دارند پس طبقات اقتصادی و اجتماعی از بین می رود و دسترسی ها باید عادلانه باشد. لذا می دانستند که فرو می ریزند پس مخالفت می کردند. 2️⃣ دسته دوم؛ طاغوت (در اینجا به معنای حاکمان زورگو و مستبد)(فرعونیان): معنای حاکمان مستبد و زورگویی چون فرعون می دانستند منظور از شعار لا اله الا الله نفی خدایی گری آنهاست و آنها با سایر بندگان هیچ تفاوتی ندارند و نباید در رأس باشند. لذا مخالف بودند. در هر عصری آدم های مستبد مخالف شکل گیری جامعه اسلامی هستند. چون در جامعه مقدس اسلامی، ضعیف می تواند بدون لکنت زبان حق خود را از قوی بگیرد. چون در جامعه مقدس اسلامی، مردم اگر حرف و اعتراضی داشته باشند بدون آنکه با مشت آهنین روبرو شوند می توانند اعتراض شان را مطرح کنند. 3️⃣ دسته سوم؛ مَلَأُ؛ چشم پرکن ها، کارچاق کن ها مثل هامان: «فَقَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن قَوْمِهِ..» (هود - 27) سران کافران قومش پاسخ دادند که ما تو را مانند خود بشری بیشتر نمی‌دانیم و در بادی نظر، آنان که پیرو تواند اشخاصی پست و بی‌قدر بیش نیستند و ما هیچ‌گونه مزیتی برای شما نسبت به خود نمی‌بینیم، بلکه شما را دروغگو می‌پنداریم. 🔹واژه ملا تقریباً 30 بار در قرآن آمده و غالباً به معنای سران قوم و بزرگان و مؤثرینی هستند که هیبت شان چشم مردم را پر می کند و مردم می ترسند از حرف و راه آنان تبعیت نکنند. اینها قدرت و مشروعیت شان را از حاکم می گیرند وگرنه خودشان هیچند! مگسانی اند که فرعون و قدرت حاکم، آنان را شاهین می کند! 4️⃣ دسته چهارم: احبار و رهبان و سران مذهب: از دلایل اصلی مخالفت اینها با پیامبران و راه پیامبران و هدف پیامبران این است که پیامبر مردم را به علم و آگاهی و دوری از جهل و خرافه دعوت می کرد اما اینها دوست داشتند مردم همیشه مطیع آنان باشند. مردم همیشه غرق در جهالت باشند. مردم را به سنت های غلط فکری و جاهلی دعوت می کردند. اینها برای آنکه همیشه آقا و ریاست معنوی مردم را در دست داشته باشند با پیامبران مخالفت می کردند. آن آقایی ریاست در امور معنوی، برای اینها اعتبار اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به همراه داشت. لذا وجود پیامبر و آموزش های پیامبرگونه، جایگاه اینها را به خطر می انداخت. 🔹تاریخ انبیاء را بخوانید. اولین کسانی که با حضرت عیسی بن مریم(ع) مخالفت کردند علمای یهود بودند. آنهایی که نمرود را وادار کردند تا حضرت ابراهیم(ع) را به آتش بیافکند صاحبان بتخانه بودند؛ آنهایی که ماجرای مباهله با پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را پیش آوردند و جنگ های متعدد علیه ایشان به راه انداختند علمای مسیحی و یهودی بودند. 🔸این مبارزه ها فقط به تاریخ حضور حضرات انبیاء خلاصه نمی شود. بلکه از موانع جدی تحقق جامعه توحیدی مورد نظر حضرات انبیاء، همین چهار دسته هستند که در ممالک اسلامی و در جهان اسلام و کل بشریت، ممانعت ایجاد می کنند. جهان امروز را ببینید؛ جهان اسلام را ببیند. ایران خودمان را آنالیز کنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شهرداری های خوزستان مبلغ هنگفت آلاینده ها را چگونه هزینه می کنند؟ ❇️ راوی | : http://eitaa.com/joinchat/535363612C2a863024c1
🔴 یکی از دوستان پیام داده چرا اغتشاشات را محکوم می‌کنید مگر شما منتقد سیاست‌های فرهنگی نیستید؟ 🔹عرض کردم یکی از دلایل انتقاد ما به برخی دستگاه‌ها و تریبون‌داران این بود که زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم کردند. به آنان معترض بودیم که چرا کشور را دچار دوقطبی می‌کنند. چرا اختلاف درست می‌کنند. الان که این سوءاستفاده دشمن را می بینیم، خود دشمن را محکوم نکنیم؟! مگر دشمن دلسوز ماست؟! 🔸پرونده و کارنامه آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها، کومله، دموکرات و مجاهدین خلق آنقدر سیاه است که حق ندارند درباره مشکلات داخلی ما اظهار نظر کنند! مگر ما می‌توانیم خوشحالی اینها را از اغتشاش و درگیری ببینیم و سکوت کنیم؟ مگر می‌توانیم به دشمنان ایران پهلو بدهیم؟! 🔹نقدها و هشدارهای پیشین ما به برخی شخصیت ها و تریبون‌دارها و نهادها مشخص و روشن است. الان هم می‌گوئیم اگر قبلاً هر ده سال، در کشور، شاهد یک اعتراض عمومی بودیم حالا هر دوسال و هر یکسال شاهد اعتراضات و بعد هم اغتشاشات هستیم. باید ریشه‌یابی کنیم، باید سیاست‌ها و رویکردها را بازنگری کنیم. چرا به اینجا رسیدیم؟ 🔸اینکه برخی عامل این وضعیت را می‌دانند پاک کردن صورت مسئله است. فکر می‌کنند چون اینترنت را قطع کردند و جمعی از مردم هم اصل آشوب‌ها را محکوم کردند، پس دیگر مسئله حل شده. این پیام‌رسان و آن نرم‌افزار را هم مسدود کنند، دیگر عالی است! فضای مجازی را ببندند دیگر تمام! 🔹نهایت تدبیر مملکت‌داری و حکومت‌داری این حضرات متاسفانه همین افکار سطحی است. جداً یکی از سیاست‌ها و رویکردهایی که منجر به وضعیت فعلی شده و مشارکت در انتخابات را کاهش داده و مردم را ناراضی کرده، همین سیاست و رویکرد سطحی به مسائل است! ساده‌سازی مسائل و رها کردن بحران‌ها تا آتش زیر خاکستر شوند و در بزنگاه دوباره سر برآورند. فکر می‌کنند فضای مجازی را ببندند مشکل حل می‌شود و ...! 🔸واقعاً این فکر جای کار دارد. خیلی جای کار دارد. هرچه آن هشدارهای سابق به وقوع می‌پیوندند انتظار این است که از این فکر برگردند. اما می‌بینیم چگونه ادامه می‌دهند همان خط را! کاهش مشارکت انتخابات یکی از تبعات آشوب‌های سابق بود. قوه عاقله‌ای باید باشد که این مسائل را آسیب‌شناسی کند. اگر فرمان نهادهای حاکمیتی و دولت در دست این خط فکری باشد جمهوریت نظام تهدید می‌شود. 🔹خلاصه هم مواظب دشمن و سوءاستفاده دشمن باشیم هم مسائل را درست تحلیل کنیم. نگذاریم دشمنان خارجی و جنایتکاران جهان و گروهک‌های تروریستی، بیش از این به مملکت آسیب وارد کنند. هیچ توجیهی برای سکوت در برابر اینها وجود ندارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ببینید این جماعت اپوزیسیون بی‌عقل و بی‌ریشه و وحشی، چه در داخل کشور تجمع کنند چه در خارج از کشور، فهم و شعور یک اعتراض آرام و سالم را هم ندارند! کلیپ‌ها را ببینید در لندن و پاریس جلوی سفارت ایران تجمع کردند ولی باز درگیری درست کردند و وحشی‌بازی در آوردند! 🔹البته آنجا جرات ندارند با پلیس درگیر بشوند خودزنی می‌کنند. 🔸از مصائب ملت ما، وجود این اپوزیسیون بی‌ریشه و وحشی است. از سلطنت‌طلبان و کوموله و دموکرات گرفته تا پژاک و خلق عرب و مجاهدین خلق منافق! یکی از یکی جانی‌تر و سنگدل‌تر و وحشی‌تر! یکی از یکی بی‌عقل‌تر! 🔹از مصائب ما وجود منحوس این‌هاست که سراسر خسارت و زیانند. هر مطالبه و اعتراض و درخواستی را به خرابکاری و اغتشاش و آشوب تبدیل می‌کنند. 🔸خیلی واضح است وقتی مکانیزم سالم و قانونی برای اعتراضات قانونی و شناسنامه‌دار تعریف نکردیم این اپوزیسیون بی‌عقل هر تجمع و درخواستی را به ضدیت و تقابل با نظام و خشونت می‌کشاند! 🔹اینها اگر سوار بر قدرت شوند به صغیر و کبیر این ملت رحم نمی‌کنند. وقتی می‌گوییم جامعه را با دوقطبی‌سازی‌های غلط، ناامن نکنید برای این است که این نانجیب‌های فرصت‌طلب، از هر فرصتی برای خسارت استفاده می‌کنند! ❇️ نکته جالب ماجرا: خطاب به پلیس لندن و پاریس میگن: بی‌شرف، بی‌شرف 😁 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
خبرگزاری فارس کمپین راه‌اندازی کرده برای مجازات علی کریمی تقریباً تاکنون ۱۰۰ هزار نفری این کمپین رو امضا کردند. در مقابل کریمی هم میتونه یه کمپین مجازی درست کنه با مثلاً چندصد هزار امضای الکترونیکی 😐😐😐 اینکه میگیم تا عقل نباشد جان در عذاب است یعنی همین! مجازات یک فردی که علناً مردم را به اغتشاش(نه اعتراض آرام و مسالمت‌آمیز) دعوت کرده و از مردم خواسته که با مامورین نظامی و لباس شخصی درگیر بشن و آموزش بمب دست‌ساز به مخاطبین ارائه داده، نیازی به کمپین نداره! نیازی به امضای دیگران نداره! سیستم قضایی کشور اگر واقعاً مستقل و قوی و با عرضه باشد باید امثال کریمی را(که فعلاً خارج از کشور است) چون رسماً به آشوب دعوت کردند، مجازات کند. نیازی به این بچه بازی‌ها نیست! یاد کمپین جمع آوری امضا برای محاکمه روحانی افتادم! هروقت این گردن کلفت‌ها محاکمه و مجازات شدند و خسارتی که به جان مامورین و مردم و اموال مردم و بیت‌المال وارد کردند از طریق دارایی‌های آنان، جبران شد آن وقت، جوانان و نوجوانان فریب خورده هیجانی کف میدان را هم محاکمه و مجازات کنید! البته که تاکنون این رویه معمول نبوده. غالباً معتبرین آزاد و راحت هستند و غیرمعتبرین هم پای میز محاکمه! مگر در مواردی معدود. ما مسئله‌ای با معترضین نداریم ولی آنهایی که رسماً به آشوب دعوت کردند واقعاً جای مماشات ندارند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 طغیان سلبریتی‌ها؛ چرا؟ 🔹یکی از اقشار و طبقاتی که همیشه در همه اعتراضات جمهوری اسلامی، مشارکت فعالانه داشته، طبقه هنرمندان اعم از بازیگران سینما و صداوسیما و ورزشکاران است. نمی‌توانیم بگوئیم همه هنرمندان و ورزشکاران؛ ولی می‌توانیم بگوئیم اکثریت چهره‌های شاخص و موثر. این سوال پیش می‌آید چرا؟ 🔸چه زمانی که معترضین(نه مغتششین)، مطالبه باطلی را مطرح می‌کردند(فتنه۸۸) چه زمانی که معترضین مطالبه بجایی داشتند(۹۶ و ۹۸ بخاطر گرانی‌ها) و در هر زمان دیگر، طبقه هنرمندان خود را در صف اول اعتراض جا می‌داد. چرا؟ 🔹ببینید ماجرا فراتر از این طبقه سلبریتی‌ها است. نه فقط سلبریتی‌ها، بلکه غالب طبقاتِ برخوردار و دارا و خواص اشراف، همین رویه را دارند و در تمام اعتراضات، چه مطالبه غلطی باشد چه مطالبه بجایی باشد، صف اول معترضین هستند! بطور مثال در اتفاقات بنزینی ۹۸، دامنه اعتراضات، به اقشار ضعیف و محروم کشیده شده بود اما سلبریتی‌ها باز هم حضور داشتند! 🔸طغیانِ طبقات دارا و برخوردار، بر اثر فقر و نداری و گرانی و محدودیت و دلسوزی برای عموم فقرا و محرومین و مظلومین نیست. طبقات دارا و مترفین به این دلیل طغیان می‌کنند چون احساس بی‌نیازی می‌کنند. از چه چیزی؟ آنان نسبت به حاکمیت دینی و دین، احساس بی‌نیازی می‌کنند. آنان معتقدند چون بدون دین خدا(به معنای واقعی دین خدا نه ظواهر) به آلاف و الوف رسیدند و غنی شدند، لذا به حکومت دینی دیگر چه نیازی؟ چرا باید حکومت دینی وجود داشته باشد؟ شاید یک معنای "کلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى (آیات ۶ و ۷ سوره علق) حقا كه انسان سركشى مى ‏كند، همين كه خود را بى ‏نياز پندارد" همین باشد. 🔹یکی از سیاست‌های اشتباه جمهوری اسلامی، میدان دادنِ به طبقات دارا و برخوردار و فربه‌تر شدن آنان است. رشد طبقاتِ سرمایه‌داری که بیشترین دسترسی را به منابع و ثروت‌ها، امکانات، درآمدها و فرصت‌ها دارند و اختلاف طبقاتی بوجود آورده‌اند یکی از تبعاتِ سیاست‌های توسعه بی‌عدالت است. حالا طغیان آنها نتیجه این بیشتر برخورداری از نعمات است. 🔸حضرت امیرالمؤمنین (ع)خطاب به مالک می‌فرماید: «دوست داشتنى‏‌ترین چیزها نزد تو، در حق میانه‏‌ترین و در عدل فراگیرترین باشد؛ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَیْکَ أَوْسَطُهَا فِی الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِی الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا [لِرِضَا] لِرِضَى الرَّعِیَّةِ». یعنی گاهی اوقات قصد پیشرفت در مسائل اقتصادی داریم، اما برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که عدالتش فراگیر نیست و نفع آن تنها به عده کمی می‌رسد! اینجا عدالت مهم‌تر از پیشرفت است. چون وقتی نفع به یک عده محدود و معدودی برسد، عموم مردم خشمگین می‌شوند. 🔹حضرت در ادامه می‌‌فرماید: «خشم عمومى مردم، خشنودى خواص (نزدیکان) را از بین مى‌‏برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بی‌اثر مى‏‌کند.» 🔸در ادامه اینگونه تفاوت خواص برخوردار با عوام را بر می‌شمرد: «خواصّ جامعه، همواره بار سنگینى را بر حکومت تحمیل مى‏‌کنند، زیرا در روزگار سختى یاری‌شان کمتر و در اجراى عدالت از همه ناراضى‌‏تر و در خواسته‏‌های خود پافشارتر و در عطا و بخشش‌‏ها کم سپاس‏‌تر و به هنگام منع خواسته‏‌ها دیر عذر پذیرتر و در برابر مشکلات کم‌استقامت‏‌ترند.» 🔹لذا حضرت امیر به مالک می‌فرماید: «ستون‏‌هاى استوار دین و اجتماعات پرشور مسلمین و نیروهاى ذخیره دفاعى، عموم مردمند؛ إِنَّمَا [عَمُودُ] عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ‏ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ» «پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد؛ مَیْلُکَ مَعَهُم‏». 🔸نقطه مقابل طبقات دارا، طبقات ضعیف و مستضعف جامعه اند. خدا نکند روزی بدانجا برسیم که طبقات ضعیف جامعه هم نسبت به دین و حاکمیت دینی، احساس بی‌نیازی کنند. چگونه؟ آن دم که احساس کنند دین نمی‌تواند زندگی جامعه را مدیریت کند، حاکمیت دینی نمی‌تواند با فقر و فساد و تبعیض مقابله کند. لذا نیازی به آن نیست! 🔹طغیان طبقات برخوردار در هر حادثه، هشداری به همه ماست که جلوی این روند باید گرفته شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3