آنچه از شهادت حضرت زهرا سلامالله علیها باید بفهمیم این است که اگر مردم و نخبگان جامعه نسبت به امر و نهیِ حاکمان و اصحاب قدرت کوتاهی کنند و برای حق و عدالت قیام نکنند، کمکم اشرار بر جامعه حاکم میشوند و دعای خوبان هم مستجاب نشود. این کوتاهی، هم مردم را از قدرت حذف میکند هم صالحان را.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سکوت ۲۵ ساله امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و فریاد و جنگاوری در ۵ سال حکومتش نشانه چیست؟
اهل بیت برای گرفتن قدرت وحکومت، به زور متوسل نمیشوند چرا که حکومتشان برقلوب است و مردم باید قلباً برای امام به میدان بیایند
اما بعداز پای کار آمدن مردم، برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد، شمشیر میکشند.
تحقق ولایت با شمشیر و زور نیست،
اما تحقق عدالت بدون جنگ و دعوا و خونریزی امکانپذیر نیست!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان جالبی که حاج آقای عالی عزیز نقل میکنه درباره روضه یکی از علما در منطقه محروم نزد خانوادهای مستضعف با عنایت حضرت زهرا سلامالله علیها
البته حاج آقای عالی انتهای داستان، درس حجاب و عفاف میگیرند اما درس این داستان چیز دیگری است و همان مسئله دفاع از مستضعف است.
کاش عزیزان دل ما، از علما، خطبا و جامعه مداحان به این مسئله توجه میکردند که استانها و شهرستانها و مناطق محروم را برای برگزاری مراسمات روضه انتخاب کنند و از اینکه مستمعین کم یا فقیر باشند ابایی نکنند. مدام از بچههای هیئتی میشنوم که برای دعوت از خطبا و مداحان معروف چه موانعی و مشکلاتی دارند و غالباً هم برخی قبول نمیکنند از تهران و قم تکون بخورن مگر در یک مورد استثنایی!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر اقتصاد: اشکال ندارد بانکها بهسمت بنگاهسازی بروند
🔹بانک اشکال ندارد منابع دارد وارد بشود و بنگاهسازی بکند پیشتاز باشد شرکت پروژه تاسیس کند با بورس همکاری بکند از مردم و خودش تامین مالی بکند ولی وقتی پروژه تمام شد تحویل بدهد دوباره سراغ یک پروژۀ دیگر برود!
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🎥 وزیر اقتصاد: اشکال ندارد بانکها بهسمت بنگاهسازی بروند 🔹بانک اشکال ندارد منابع دارد وارد بشود و
همتی وزیر اقتصاد: اشکالی ندارد بانکها به سمت بنگاهسازی بروند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد قالیباف از وضعیت هفتتپه: مشخص نیست چه کسی مسئول وضعیت آن است
🔹شجاعت را از مدیران برای فروش اموال و مولدسازی گرفتیم. برای خریداران نیز بیاعتمادی ایجاد کردهایم!
امروز همایش «تأمین تولید از بنگاه داری به بنگاه سازی» با حضور رئیس مجلس، رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سایر مقامات ارشد کشور و دولت برگزار شد و محوریت بحث آقایان دفاع از بنگاه داری بانک ها و دفاع از خصوصی سازی و مولدسازی اموال دولت و مردم بود.
اخیراً و با روی کار آمدن دولت پزشکیان، مجدداً همان باند سابق واگذاری اموال به بخش خصوصی روی کار آمدند و با تهیه گزارشاتی مدعی شدند که هفت تپه در زمان مالک فاسد آن، سودده بود و بعد از خلع ید مالک و بازگشت به دولت، ضرر ده شده است!
آقایان رئیس مجلس و سایر مقامات هم این گزارش دروغ را باور کردند و قالیباف امروز می گوید که با آن کار - خلع ید مالک - شجاعت را از مدیران مون گرفتیم!
بعد مدعی است که عده ای که خصوصی سازی را نقد می کردند و از مدیران می پرسیدند چرا اموال دولت و مردم را به ثمن بخس به دایی و عمه و عمو و دوستان و رفقای خودتان واگذار کردید، اینها عامل این بودند که شجاعت را از مدیران گرفتیم که خصوصی سازی را کامل انجام دهند!
البته خصوصی سازی در دولت شهید رئیسی هم متوقف نشد و با عنوان مولدسازی کلی از اموال مردم و دولت را لیست کرده و براحتی با پول خود دولت واگذار کرده اند!
ظاهراً آقایان از گذشته درس عبرت نگرفته اند و بنا دارند مجدد همان دست فرمان را باقدرت هرچه تمام تر ادامه دهند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چرا فلسفه اجتماعی اسلام رشد نکرد؟!
🔹یکی از مسائلی که در جامعه با آن مواجه هستیم این مسئله است که طرح اسلام برای اصلاح جامعه چیست؟ ساختارهای جامعه از منظر اسلام چگونه باید باشد؟ بطور مثال، اقتصاد و روابط اقتصادی و هرآنچه ذیل ساختارهای جامعه قابل تعریف است، چگونه باید باشد؟
🔸مفهوم فلسفه اجتماعی اسلام گسترده است و تعاریف گوناگونی را می توان برای آن ردیف کرد اما در اینجا منظور از فلسفه اجتماعي اسلام، بينش و ديدگاهي است که اسلام در باب اصول و قواعد اصلي تشکيل و تثبيت و اصلاح و شکل گیری صحیح جامعه ارائه ميدهد.
🔹روابط بین مردم؛ روابط مردم با حاکمان؛ ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی همه ذیل فلسفه اجتماعی قابل جمع است.
🔸حال سوالاتی مهمی در این باره مطرح است چرا فلسفه اجتماعی اسلام رشد نکرد؟ چرا ساختارها و طرح های اسلام برای اصلاح جامعه، تعریف و عملی نشده؟ امروز وقتی از فقها و علما می پرسیم که طرح اسلام برای اقتصاد چیست، برخی اساساً منکر طرح هم می شوند که اقتصاد یک علم بشری است و اقتصاد اسلامی معنی ندارد! برخی هم می گویند اسلام طرح و ایده دارد اما تولید نشده! برخی هم طرحی ارائه می کنند که فراگیر نیست و ... .
🔹شهید مطهری پاسخ این سؤال را اینگونه می دهد: «انكار اصل عدل و تاثيرش كم و بيش در افكار، مانع شد كه فلسفه اجتماعی اسلام رشد كند و بر مبنای عقلی و علمی قرار بگيرد و راهنمای فقه قرار بگيرد، فقهی به وجود آمد غير متناسب با ساير اصول اسلام و بدون اصول و مبانی و بدون فلسفه اجتماعی. اگر حريت و آزادی فكر باقی بود و موضوع تفوق اصحاب سنت بر اهل عدل پيش نمی آمد و بر شيعه هم مصيبت اخباری گری نرسيده بود، ما حالا فلسفه اجتماعی مدونی داشتيم و فقه ما بر اين اصل بنا شده بود و دچار تضادها و بن بست های كنونی نبوديم.»
🔸استاد شهید در مورد ضعف فقه شيعه در حوزه عدالت می گويد: «با وجود پذيرش اصل عدل آنطور كه شايسته بود به اين مطلب توجه نشد و اصل عدالت اجتماعی در فقه ما مورد غفلت قرار گرفت، در حالی كه از برخی آيات همچون بالوالدين احسانا و اوفوا بالعقود عموماتی در فقه به دست آمده است، ولی با اين همه تاكيدی كه در قرآن كريم بر روی مسئله عدالت اجتماعی دارد. معهذا يك قاعده و اصل عام در فقه از آن استنباط نشده و اين مطلب سبب ركود تفكر اجتماعی فقهای ما گرديده است.»
🔹امروز که اجرای سیاست های لیبرال سرمایه داری منجر به نهادینه شدنِ تبعیض ها در برخی ساختارها و قوانین جمهوری اسلامی به نفع طبقه اغنیاء شده و سرمایه داران قبل از انقلاب، از دهه 70 توانستند به کشور بازگشته و با روابط مختلف، مجدد بخشی از اقتصاد را مال خود کنند و سپس یک طبقه جدید نوکیسه در کشور ظهور کرد که بیشترین دسترسی را به منابع ثروت و امکانات دارد و مقامات اجرایی کشور خیلی صریح و بدون لکنت زبان از دفاع از اینها سخن می گویند که باید مدیران شجاعت داشته باشند و اموال مردم را به اینها بدهند با تسهیلات از خود دولت، اموال دولت را به اینها بدهند، جای فقهای ما خالی است که همه جوره به میدان بیایند و از حیثیت اسلام دفاع کنند.
🔸اما کماکان به جز اظهارات پراکنده و هرچندیکبار در محفلی خصوصی یا نهایت درس خارج، خبری نیست. لذا فلسفه اجتماعی اسلام رشد نمی کند و متأسفانه این گزاره در اذهان تقویت می شود که اسلام، طرحی برای اصلاح امور جامعه ندارد! یا طرح های اسلام به نفع طبقه سرمایه دار است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از محفل تدبر در قرآن کریم_خوزستان
پانزدهمین جلسه محفل تدبر در قرآن کریم
(ادوار جریان دانشجویی خوزستان)
با حضور استاد محسن خاکی
و حضور فعال اجتماعی، امین غفاری
🗒 ادامه تفسیر سوره مجادله و برسی مسائل و مشکلات قابل پیگیری شهر اهواز
(حضور برای عموم آزاد است.)
🕧 زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۸/۲۸ آبان ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء
📍مکان: مسجد دانشگاه علوم پزشکی اهواز
کانال تدبر در قرآن استان خوزستان
@tadabbor_khz
🔴 ایهامی به نام #پیوست_عدالت
🔹عنوان «پیوست عدالت» از عناوین جدیدی است که در ادبیات سیاسی ترویج شده و رهبر انقلاب هم چندین بار برای تأکید بر عدالت از آن استفاده کرده اند با این توضیح که طرح ها، لوایح، قوانین و بخشنامه های دولت و مجلس باید «پیوست عدالت» داشته باشند و تأمین کننده و محقق «عدالت» باشند نه اینکه تبعیض و فاصله های طبقاتی را افزایش دهند.
🔸با این وجود، این عنوان نتوانسته اصل مفهوم را منتقل نماید و غالباً نگاهِ صوری و حاشیه ای و فرعی به «پیوست عدالت» دارند؛ مثل همان نگاهی که به «پیوست زیست محیطی» برای صنایع و کارخانجات داشتند. طبق قوانین موجود ایجاد هر کارخانه صنعتی در هر نقطه ای از کشور باید مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشد حالا این مجوز با لابی و نفوذ و مسامحه هم بدست آمده باشد مسئله ای نیست یا اساساً اگر مجوز هم دریافت نشد باز خلل آنچنانی در ایجاد کارخانه صورت نمی گیرد. چون نگاه به «پیوست زیست محیطی» سطحی و حاشیه ای است.
🔹نگاه به «پیوست عدالت» هم اینگونه شد که در انتهای هر طرح و قانون و سیاستی، در یک یا چند برگه آچار توضیح می دهند که این طرح چه تأثیری در تحقق عدالت دارد! خیلی سطحی و فرعی!
🔸بی شک منظور رهبری از طرح این عنوان برای طرح ها و لوایح و قوانین و بخشنامه ها و دستورالعملل ها، این نگاه سطحی نبود. بلکه منظور این بود که این طرح ها باید «عدالت پایه» یا «بر مبنای عدالت» یا «با مقیاس عدالت» یا «در راستای تحقق عدالت» طراحی و تدوین شوند!
🔹اساساً «عدالت» باید مقیاس و معیار اصلیِ بررسی هر طرح، لایحه، قانون، سیاست عمومی، دستورالعمل و بخشنامه باشد. یعنی معیار اصلی و ملاک اصلی تصویب و تأیید و صدور و اجرای موارد بالا باید عدالت باشد. که آیا اینها عدالت را محقق می کنند، عدالت اجتماعی را تقویت می کنند یا نه؟
🔸شهید مطهری عدالت را نه تنها مقیاسی برای موارد فوق که مقیاسی برای حقانیت یک دین و درستی دستورالعمل های آن و حق بودن احکام آن می دانند. استاد شهید می گویند: «اصل عدالت از مقیاس های اسلام است که باید دید چه چیزی بر او منطبق می شود. عدالت در سلسله علل احکام است نه در سلسله معلولات. نه این است که آنچه دین گفت عدل است، بلکه آنچه عدل است دین می گوید، این مقیاس بودن عدالت است برای دین پس باید بحث کرد که آیا دین مقیاس عدالت است یا عدالت مقیاس دین؟ مقدسی اقتضا می کند که بگوئیم دین مقیاس عدالت است اما حقیقت اینطور نیست این نظیر آن چیزی است که در باب حسن و قبح عقلی میان متکلمان رایج شد و شیعه و معتزله، عدلیه شدند یعنی عدل را مقیاس دین شمردند نه دین را مقیاس عدل.»
🔹به نظر می رسد هم باید ایهام «پیوست عدالت» برطرف شود و هم بدنبال اصطلاح یا عنوان بهتری برای جایگزینی آن باشیم که وقتی از آن استفاده می کنیم همه بدون هیچ توضیحی، اصل مطلب را بفهمند و در اجرا، تفسیر به رأی نکنند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ایهامی به نام #پیوست_عدالت 🔹عنوان «پیوست عدالت» از عناوین جدیدی است که در ادبیات سیاسی ترویج شده
حالا اگر این را به عنوانِ مبنا و مقیاس پذیرفتیم می توانیم درباره همه طرح ها و برنامه ها قضاوت داشته باشیم.
این نگاه، به همه افراد جامعه از نخبگان و متخصصین تا کارمند و کارگر و بازاریان، یک شاخص دقیق می دهد که آیا فلان طرح، حق است یا خیر! باید تصویب و اجرا شود یا خیر!
هدایت شده از محسن صباغی
ماجرای عجیب رئیس سازمان خصوصی سازی
🔸️خانم #زهره_عالیپور که در ماجرای واگذاری هفت تپه و پالایشگاه کرمانشاه به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی از گرفتن پست های کلیدی منع شده بود شهریور امسال توسط عبدالناصر همتی به سرپرستی سازمان خصوصی سازی کشور منصوب شد.
🔹️سازمان خ.ص پس از منصوب شدن خانم عالیپور به طرز عجیبی مجددا به همان ۲ پرونده ورود پیدا کرده
نیشکر #هفت_تپه و #پالایشگاه_کرمانشاه!
اینبار با همکاری سازمان حسابرسی گزارشی چهل و چند صفحه ای از زیان ده بودن نیشکر هفت تپه آماده شده که از جمع بندی نهایی بوی #واگذاری مجدد به مشام میرسه!
🔸️در طرف دیگر پس از بررسی های کارشناسی در پرونده پالایشگاه کرمانشاه معاون حقوقی سازمان خ.ص شهریورماه نامه #ابطال_واگذاری این شرکت را به هیئت داوری ارسال میکند اما در اتفاقی عجیب فورا توسط خ عالیپور برکنار میشود!
و تا امروز تکلیف ابطال واگذاری پالایشگاه کرمانشاه هنوز مشخص نیست...
🔹️چند پرسش از نهادهای نظارتی
۱- با توجه به اتهام خانم زهره عالیپور و دستور صریح قاضی پرونده، ایشان چگونه سرپرست سازمان خ.ص شده؟
۲- دلیل جلوگیری وی از ابطال واگذاری پالایشگاه کرمانشاه چیست؟
۳- نقش ایشان در واگذاری هفت تپه و پالایشگاه.ک چه بوده که وی اینچنین پیگیر این دو شرکت است؟
✍️#محسن_صباغی | عضو کانال شوید👇
@mohsensabaghi
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
طرف به واسطه عملکردش در خصوص واگذاری فاسد شرکت #هفت_تپه و #پالایشگاه_کرمانشاه، توسط دستگاه قضایی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی، از انتصاب در پستهای کلیدی منع شده بود؛ بعد در دولت جناب پزشکیان توسط وزیر اقتصاد به سرپرستی سازمان خصوصیسازی منصوب شده و مجدداً به سراغ همان شرکتها رفته!
نتیجه گرانسازیِ آب، برق، گاز، خودرو، لبنیات و ... چیست؟! اقتصاد شکوفا؟ رفع مشکلات و بحرانها؟
نتیجه گرانسازی زندگی مردم، سرمایه اجتماعی نظام را هدف قرار داده و ناامیدی را بیش از پیش بیشتر کرده.
این مردم به چه چیزی باید امیدوار باشند؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از ویزیت آنلاین | دکتر درخشان مهر
💭محمدمهدی درخشان مهر
پزشک عمومی و دستیار تخصصی جراحی مغز و اعصاب
🗯شمارهنظامپزشکی: ۲۰۵۳۲۴
✅ثبت نسخه الکترونیک
▫️تامین اجتماعی
▪️بیمه سلامت
▫️نیروهای مسلح
و...
❇️تفسیر تصویربرداری ها و آزمایشات
▫️چکاب
▪️ام آر آی
▫️سی تی اسکن
▪️تراکم استخوان
و...
✳️ویزیت و مشاوره آنلاین در زمینه ی
▫️سرماخوردگی و آنفلوآنزا
▪️اختلالات گوارشی
▫️حساسیت و آلرژی
▪️سردرد و سرگیجه
▫️اختلالات خواب
🔹درد کمر، گردن و دیسک ستون فقرات
🔸تومور مغزی و اختلال عروق مغزی
🔹شانت مغزی
🔸ضربه و آسیب به سر و ستون فقرات، شکستگی مهره و خونریزی مغزی
🔹پیگیری ها و بررسی های بعد از اعمال جراحی مغز و اعصاب
🔸تشنج
و...
🧠https://eitaa.com/DrDarakhshanmehr
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس اقتصادی: بچههای مردم در مدارس بیکیفیت و فرزندان عموم مسئولین در بهترین مدارس هستند
محمدطاهر رحیمی در ثریا:
🔹مردم از این مدل اداره کشور و تبعیضها شاکیاند!
🔹بیشتر مردم در صف وام ازدواج و فرزندآوری گرفتارند.
🔹رئیسجمهور تحت القائات یک عده کارشناس نما میگوید این طرحها باعث ناترازی بانکها شده در حالی که وام ازدواج و فرزندآوری، سهم ۳.۵ درصدی در تسهیلات بانکها دارد.
@sorayatv
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
کارشناس اقتصادی: بچههای مردم در مدارس بیکیفیت و فرزندان عموم مسئولین در بهترین مدارس هستند محمدطا
صحبتهای برادر عزیزم آقای رحیمی در برنامه ثریا، بسیار دقیق، بجا، عالمانه و کارشناسی است.
واقعاً ممنونیم از برنامه ثریا که این امکان را فراهم کرده.
آقای #پزشکیان همهش میگفت من طرح و برنامهای ندارم باید ببینیم کارشناسان چه میگویند!
ظاهراً کارشناسان ایشون مهمترین طرح و برنامهشون برای حل مشکلات، #قطع_کن و #گران_کن هست!
برق رو قطع کن!
گاز رو قطع کن!
آب رو گران کن!
خودرو رو گران کن!
بالاخره دموکراسیه دیگه! مردم رای دادن 😐
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ریشه برخی دعواهای اقتصادی داخل کشور!
🔹به اقتصاد می شود از دو منظر نگاه کرد؛ یک منظر قوانین طبیعی و عمومی که در هر نقطه ای از جهان و در هر کشور و دولت - ملتی این قوانین یکسان است؛ چه در ایران باشد چه آمریکا چه اروپا چه آفریقا؛ فرقی نمی کند اینها قوانین طبیعی حاکم بر اقتصاد هستند؛ یک منظر هم برنامه ها و طرح های اقتصادی که اینها دستوری اند و تعیین می کنند که تولید و ابزار تولید و منابع و امکانات، چگونه در بین عموم مردم توزیع شود و حقوق ها و دستمزدها چگونه باشد و ... .
🔸نام و عنوان این دو دسته مهم نیست که چه باشد؛ ولی شهید مطهری بطور کلی نام دسته اول را اقتصاد نظری یا توصیفی می دانند؛ قوانین تکوینی و طبیعی حاکم بر روابط انسان ها که ناشی از روابط علّی و معلولی است؛ علوم تجربی می توانند به فرمول هایی در این زمینه برسند؛ مثلاً قوانین مربوط به عرضه و تقاضا؛ روابط علّی معلولی مرتبط با تورم، پول، افزایش و کاهش قیمت ها، رشد بیکاری یا اشتغال و غیره. البته نظریات تجربی هم به مرور زمان نقض می شوند، تکمیل می شوند و ... . اما بطورکلی می توان اینها را قوانین عمومی دانست.
🔹استاد شهید اما نوع دوم را اقتصاد دستوری یا برنامه ای می نامند؛ آنجا که احکام اقتصادی، جنبه خوب و بد پیدا می کنند؛ انسانی یا غیرانسانی؛ ارزشمند یا بی ارزش؛ آنجا که قوانین اقتصادی با مفاهیمی غیراقتصادی مثل حق و باطل، عدل و ظلم، حُسن و قُبح، تکاملی و ضدتکاملی مرتبط می شوند. اینجا پای مکاتب اقتصادی باز می شود: اقتصاد لیبرال سرمایه داری، اقتصادِ سوسیالیستی، اقتصاد اسلامی و غیره.
🔸 دعواهای امروز ما در سطوح سیاسی و کارشناسی نظام، در این نقطه شکل می گیرد؛ درست در همین نقطه که بین قوانین طبیعی و اقتصاد دستوری و برنامه ای، تفاوتی قائل نمی شوند؛
🔹اولاً همین قوانین طبیعی و عمومی که با علوم تجربی به دست می آید، گاهی به مرور زمان، تغییر می کنند. یعنی نظریات جدیدی مطرح می شود؛ یا نظریات کامل تری پا به میدان می گذارد و نمی شود همین ها را هم وحی منزل دانست! باید همه مؤلفه های مؤثر را در نظر گرفت؛ بطور مثال، شاید نقدینگی در یک کشوری، باعث تورم شود ولی در جای دیگر تورم ایجاد نکند؛ باید ابعاد هر نقطه و همه مؤلفه ها را در نظر گرفت. همینجا اختلافات جدی وجود دارد.
🔸ثانیاً؛ دستور و برنامه در هر مکتب اقتصادی وجود دارد؛ اساساً هیچ اقتصادی، آزاد و رهاشده نیست! دستورات و برنامه های کلان، در اقتصاد سرمایه داری یکجور است؛ در اقتصاد سوسیالستی یکجور و در اقتصاد اسلامی هم یکجور! بطور مثال، در اقتصاد سرمایه داری، دستور و برنامه این است که برای برخی سرمایه داران، هیچ حد و مرزی در تولید ثروت، چگونگی تولید ثروت، چگونگی مصرف آن قائل نباشد و انحصار بوجود بیاید و ورود سرمایه داری به هر تولید ثروتی ممنوع نباشد؛ چه آن ثروت، تجارت و تولید همراه با ترویج آزادی های جنسی باشد یا هرچه.
🔹اما در اسلام، آیا برنامه این است که هیچ حد و مرزی برای تولید ثروت و چگونگی تولید ثروت و چگونگی مصرف آن نباشد؟ آیا اسلام موافق انحصار است؟ آیا در اسلام برنامه این است که می توان انفال(اموال عمومی نظیر دریاها، کوه ها، رودخانه ها، نفت، گاز و ...) را هرگونه که سرمایه داران بخواهند بین خود توزیع کنند و به آنها دست درازی کنند؟ یا نه برنامه این است که این اموال در اختیار حکومت اسلامی باشد و حکومت یک بخش را برای آیندگان محافظت کند و بخشی را برای نسل های فعلی، دسترسی عادلانه برای همه برقرار کند، عادلانه و برابر همه بتوانند استفاده کنند؟
🔸از ریشه های اصلی دعواها در کشور، همین نقطه است که اولاً برخی قوانین طبیعی را کامل نمی شناسند؛ برخی قوانین را در کُتب اقتصاد نظری خواندند و آنها را وحی منزل می دانند در حالیکه ممکن است اینها تغییر یا تکمیل شوند؛ در ثانی، نگاه مکتبی ندارند و برخی حتی دستوراتِ سرمایه داری را با قوانین ثابت و طبیعی و تکوینی قاطی می کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
یکی از دلایل اصلی افزایش #ناترازی_برق از سال ۹۲ و با روی کار آمدن دولت روحانی، واگذاری نیروگاهها به بخش خصوصی(بیش از ۶۰درصد نیروگاهها تاکنون) و ممنوعیت ورود دولت به سرمایهگذاری در تولید است.
انرژی یک حوزه استراتژیک است. خارج کردن آن از دست حاکمیت، امنیت کشور را هدف قرار داده.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
انصارالله #یمن یک کشتی ترکیهای که عازم بنادر اسرائیل بود را در دریای سرخ مورد هدف قرار داد. ترکیه با اینکه نیروهای مسلح یمن از قبل ورود به بنادر رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کرده بودند اقدام به ارسال تجهیزات، مواد غذایی و محصولات مختلف کرده!
حالا به #اردوغان_خائن برخورده!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در شرایطی که کشور نیاز مبرم به انسجام داخلی و افزایش سرمایه اجتماعی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و اسرائیل و پاسخ به حمله هوایی چندهفته پیش اسرائیل دارد، افزایش نارضایتی و التهاب در جامعه، در پی #گران_سازی خودرو و #قطع_برق و گاز و آب مردم، حقیقتاً مشکوک است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3