eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
801 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی تو هستی ⛱ وقتی تو هستی آدم دیگری می شوم، از پس همه چیز و همه کس برمی آیم، از دیگران بی نیاز می شوم، روحم در آسمان ها به پرواز در می آید و دلم حال و هوای دیگری پیدا می کند. وقتی تو هستی همه چیز برقرار است. هم راز و نیاز و بندگى ام درست می شود و هم حساب و کتاب زندگى ام سامان می یابد. حتی یادت کافیست تا دلشوره های بی امانم پایان یابد. ⛱ عزیز من! عشق آسمانی ام! معشوق بی همتا و نازنینم دوستت دارم. اینک من مانده ام و زخم سال ها تنهایی که وجودم را زخمی و مجروح ساخته پس مهربانانه کنارم باش، رهایم نکن، کم و کاستی هایم را نادیده بگیر، از من بگذر، دست نوازشی بر سرم بکش و مرا دریاب تا دردهایم درمان گردد، گام هایم استوار شود، قلبم قوت یابد و شکوه حضورت را بیش از همیشه حس کنم. ⛱ قدیم ترها در نبودن هایت به تو نق مى زدم و اکنون فراق تو موریانه ای می شود که استخوان هایم را می جود و مرا از درون متلاشی می کند. هر چند تو در محبت و وفاداری کم نداشتی و نذاشتى، همیشه حاضر بوده و هستی و باز هم خواهی ماند این منم که گاه گاه ناخودآگاه تو را فراموش کردم، به غیر تو اندیشیدم و شاید غیر از تو یاری جستم. ⛱ پس اکنون مرا دریاب که دلشکسته تر، ضعیف تر و بی پناه تر از همیشه ام. شکست ها و تلخ کامی ها مرا فرا گرفته و رنج ها و دردها رهایم نمی کند. اینک همه جانبه محتاج یک نگاه توام که بر ضعف من آگاهی، دردم را می دانی، دستی بالای همه ی دست ها داری و بی منت مرا حمایت می کنی؛ مهر ثابت و عشق پایدار خدای مهربانم! @modiryar
یکی بر سر شاخ، بن می برید خداوند بستان نگه‌ کرد و دید بگفتا گر این مرد بد می کند نه با من که با نفس خود می‌کند نصیحت بجای است اگر بشنوی ضعیفان میفکن به کتف قوی که فردا به داور برد خسروی گدایی که پیشت نیرزد جوی چوخواهی که فردا بوی مهتری مکن دشمن خویشتن، کهتری که چون بگذرد بر تو این سلطنت بگیرد به قهر آن گدا دامنت مکن، پنجه از ناتوانان بدار که گر بفکنندت شوی شرمسار که زشت است در چشم آزادگان بیفتادن از دست افتادگان بزرگان روشندل نیکبخت به فرزانگی تاج بردند و تخت به دنباله راستان گژ مرو وگر راست خواهی ز سعدی شنو مگو جاهی از سلطنت بیش نیست که ایمن تر از ملک درویش نیست سبکبار مردم سبک تر روند حق این است و صاحبدلان بشنوند تهیدست تشویش نانی خورد جهانبان بقدر جهانی خورد گدا را چو حاصل شود نان شام چنان خوش بخسبد که سلطان شام غم و شادمانی بسر می رود به مرگ این دو از سر بدر می رود چه آن را که بر سر نهادند تاج چه آن را که بر گردن آمد خراج اگر سرفرازی به کیوان برست وگر تنگدستی به زندان درست چو خیل اجل در سر هر دو تاخت نمی شاید از یکدگرشان شناخت www.modiryar.com @modiryar
شكل نشان دهنده هرم سلسله مراتبی ایجاد ارزش افزوده از پایین به بالا در فرایند تبدیل داده تا تصمیم و بصیرت است. ▪️در اولین مرحله داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند، ▪️در مراحل بعد سازماندهی و تحلیل را داریم، ▪️در آخرین مرحله تصمیم‌گیری و اقدام صورت می‌گیرد. : واقعیتی است كه در كامپیوتر ذخیره، نگهداری و پردازش می‌شود. داده‌های خام اهمیت چندانی برای انسان ندارند. : توانایی درك و استنباط انسان از واقعیت است. سیستم‌های اطلاعاتی و كامپیوترها داده‌های سازماندهی شده را به شكل قابل فهم در اختیار انسان می‌گذارند. : سازمان را قادر به تصمیم‌گیری می‌كند. دانش ورودی اصلی برای تصمیم‌گیری سازمانی است و در این راستا اطلاعات پردازش شده به همراه اطلاعات و داده‌های مرتبط به‌ هم، قابلیت اثر‌گذاری بر دانش را داراست. ؛ شامل فرایند ترکیب بهینه دانش و اطلاعات در سازمان و ایجاد محیطی مناسب به‌منظور تولید، اشتراك و به‌کارگیری دانش و تربیت نیروهای انسانی خلاق و نوآور است تا سرانجام از طریق شكل‌گیری یك سازمان یادگیرنده و با برقراری جریان روان میان مخزن اطلاعات ایجاد شده با بخش‌های مختلف عملیات سازمان، این بخش‌ها با یكدیگر ارتباط بهتری داشته باشند. مدیریت دانش چارچوبی است كه در آن كلیه فرایندهای سازمانی بر پایه جریان و تبادلات دانشی تعریف و برقرار می‌شود. بنابراین، چنین نگاهی تمام فرایندهای كسب و كار را با مسأله خلاقیت، نوآوری و كاربرد دانش درگیر كرده، در نتیجه بقا و پویایی آن‌ها تضمین می‌شوند. www.modiryar.com @modiryar
▪️در شكل فرایند نشان داده شده است. همان‌گونه كه در شكل آمده است، ابتدا داده‌ها از منابع مختلف، اعم از الكترونیكی و یا كاغذی جمع آوری و پس از استخراج، تبدیل و بارگیری به مرحله بعدی كه پاكسازی و تجمیع است ارسال می‌شود معمولاً به این دو مرحله «ناحیه نمایش» گفته می‌شود. یكی از كلیدی ترین بخش‌های این مرحله پاكسازی داده‌ها به‌منظور دسترسی به «یك منبع قابل اتكا برای داده‌ها» است. ▪️پس از آن برای ذخیره و طبقه‌بندی داده‌ها صورت می‌گیرد. این «طبقه‌بندی داده‌ها» بر اساس موضوعات مدیریتی است و جزو ویژگی‌های بارز این مرحله می باشد. در مرحله بعدی كه به «منطقه سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری» معروف است، پرس و جوها، گزارش‌ها و پردازش‌های تحلیلی برخط، «تحلیل‌های آماری و موضوعی» قرار می‌گیرند. در آخرین لایه نیز، «نمایش و ارایه» اطلاعات را در قالب داشبورد اطلاعات و مدیریت عملكرد داریم. www.modiryar.com @modiryar
مقایسه هزینه‌یابی بر مبنای هدف و هزینه‌یابی سنتی ▪️ به عنوان یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که بحث اصلی آن برآرود هزینه برای محصول یا خدمت می باشد که بر اساس آن پس از فروش محصول یا ارائه خدمات، شرکت به درآمد بر مبنای هدف (درآمد مطلوب) دست می یابد. ▪️در حقیقت هزینه یابی هدف رویکردی است برای رسیدن به بهای محصول یا خدمات در شرایطی که قیمت بر اساس رقابت تعیین می شود و سود مورد انتظار از پیش تعیین شده است. بنابراین در معادله کلی؛ (بهای تمام شده - فروش = سود)، فروش و سود از پیش تعیین شده و قطعی فرض می شود. ▪️لذا باید هزینه و بهای تمام شده را به سطحی رساند که با فرض قیمت از پیش تعیین شده فروش و انتظاری، هزینه ها از سطح و میزان پیش بینی شده فزونی نیابد. آنچه کار مدیریت بنگاه را در این معادله دشوارتر می سازد این است که کاهش و کنترل هزینه ها باید با حفظ و حتی گاهی ارتقاء کیفیت نیز همراه باشد. به همین لحاظ می گویند، هزینه یابی هدف بخشی از فرایند مدیریت جامع برای بقاء سازمان در محیط رقابت فزاینده است. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مقایسه هزینه‌یابی بر مبنای هدف و هزینه‌یابی سنتی ▪️#هزینه_یابی_هدف به عنوان یک مقوله استراتژیک در
💢 مقایسه هزینه‌یابی بر مبنای هدف و هزینه‌یابی سنتی ▪️ به عنوان یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که بحث اصلی آن برآرود هزینه برای محصول یا خدمت می باشد که بر اساس آن پس از فروش محصول یا ارائه خدمات، شرکت به درآمد بر مبنای هدف (درآمد مطلوب) دست می یابد. ▪️در حقیقت هزینه یابی هدف رویکردی است برای رسیدن به بهای محصول یا خدمات در شرایطی که قیمت بر اساس رقابت تعیین می شود و سود مورد انتظار از پیش تعیین شده است. بنابراین در معادله کلی؛ 🔴 بهای تمام شده - فروش = سود ، فروش و سود از پیش تعیین شده و قطعی فرض می شود. ▪️لذا باید هزینه و بهای تمام شده را به سطحی رساند که با فرض قیمت از پیش تعیین شده فروش و انتظاری، هزینه ها از سطح و میزان پیش بینی شده فزونی نیابد. آنچه کار مدیریت بنگاه را در این معادله دشوارتر می سازد این است که کاهش و کنترل هزینه ها باید با حفظ و حتی گاهی ارتقاء کیفیت نیز همراه باشد. به همین لحاظ می گویند، هزینه یابی هدف بخشی از فرایند مدیریت جامع برای بقاء سازمان در محیط رقابت فزاینده است. 💢 تعریف هزینه‌یابی هدف: ▪️در یک تعریف کلی می توان گفت هزینه یابی هدف رویکردی است سازمند برای تعیین اینکه یک محصول مورد نظر با و قابلیت کارکرد مشخص، با چه بهایی باید تولید شود تا بتوان سود مورد انتظار را در قیمت فروش پیش بینی شده تحصیل کرد. ▪️در این تعریف این نکته اهمیت دارد که در آن تأکید شده است که هزینه یابی هدف چیزی است بسیار فراتر از فنون حسابداری مدیریت در واقع هزینه یابی هدف بخش مهمی از فرایند مدیریت جامع است که هدف آن کمک به سازمان برای بقا در محیط رقابت فزاینده است. ▪️در این معنی، عبارت هزینه یابی هدف اسم بی مسمایی است: این سیستم به دنبال هزینه یابی محصول نیست بلکه به عنوان یک در پی کاهش هزینه های چرخه عمر محصول است. 💢 هزینه‌یابی هدف در مقایسه با مدیریت سنت هزینه: ▪️متداول‌ترین در برنامه ریزی سود، رویکرد سنتی می باشد که همان رویکرد بهای تمام شده به علاوه درصدی سود است،جذابیتهای روش هزینه یابی سنتی به دلیل سهولت استفاده و سهولت درک، در مواردی که چرخه عملیات ساخت محصول طولانی، رقابت محدود و تقاضای داخلی برای خرید محصول بالا باشد انکار ناپذیر است  اقلام هزینه به راحتی از طریق مورد محاسبه قرار می گیرد. ▪️در این رویکرد ابتدا هزینه های اولیه تولید را برآورد و سپس حاشیه سود را برای به دست آوردن قیمت بازار به آن اضافه می کنند و اگر بازار این قیمت را نپذیرفت شرکت در یافتن راههایی برای کاهش هزینه تلاش می کند در صورتی که هزینه یابی هدف با قیمت بازار و حاشیه سودی که برای برنامه ریزی شده است و با برقراری هزینه های مجاز محصول شروع می شود و طراحی عملیات و تولید، پس از آنکه هزینه محصول تا میزان مجاز کاهش یافت، آغاز می شود. سیر تفاوتهای هزینه یابی سنتی و هزینه یابی بر مبنای هدف به شرح زیر می باشد. www.modiryar.com @modiryar