✍ کارکردهای تجزیه و تحلیل شغل
🔴 #تجزیه_و_تحلیل_شغل
1⃣ شرح وظایف
✳️ مسئولیت ها
✳️ وظایف
2⃣ شرایط شغل
✳️ دانش
✳️ مهارت
✳️ استعداد
▪️برنامهریزی نیروی انسانی
▪️کارمندیابی
▪️انتخاب و انتصاب
▪️آموزش کارکنان
▪️ایمنی و بهداشت
▪️ارزیابی عملکرد
▪️حقوق و دستمزد
▪️طراحی شغل
▪️روابط صنعتی
▪️تحقیق و پژوهش
▪️قوانین و مقررات استخدامی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 #سوره_طلاق، ۲،۳
۞ مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا ﴿۲﴾
آن كس كه به خدا و روز بازپسين ايمان دارد داده مى شود و هر كس از خدا پروا كند [خدا] براى او راه بيرونشدنى قرار مى دهد (۲)
۞ وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا ﴿۳﴾
۞ و از جايى كه حسابش را نمى كند به او روزى مى رساند و هر كس بر خدا اعتماد كند او براى وى بس است خدا فرمانش را به انجامرساننده است به راستى خدا براى هر چيز اندازه اى مقرر كرده است (۳)
#کلیپ_کوتاه
#آیات_برگزیده
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ الگوی طراحی آموزشی بر اساس عوامل پنج گانه
#طراحی_آموزشی
#مدیریت_آموزشی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدل یادگیری زدایی
#ویندکنچ، #دلاهای، ۲۰۰۴
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#یادگیری_زدایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل یادگیری زدایی #ویندکنچ، #دلاهای، ۲۰۰۴ #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #یادگیری_زدایی #پایگاه_جامع_م
✍ یادگیری زدایی چیست؟
✅ نگراني افراد و #سازمان_ها در دهه هفتاد اين بود كه چگونه مي توان خوب ياد گرفت و در دهه نود اين بود كه چگونه مي توان سريعتر و بيشتر ياد گرفت؛ در حالي كه چالش فعلي آنها اين است كه چگونه مي توان يادگيري زدايي كرد افراد و سازمان ها قبل از اينكه كار يا مفهومي را ياد بگيرند، بايد ابتدا آنچه را كه تصور مي كنند مي دانند، يادگيري زدايي كنند. افراد اغلب، باورها و روش هاي خود را براي مدت طولاني حفظ مي كنند و فقط در صورت شكست متقاعد مي شوند آنها را كنار بگذارند و پارادايم هاي جديد را بپذيرند. اگر سازمان ها مي خواهند بمانند، بايد #تغيير كنند.
✅ #پیتر_دراكر مي گويد: سازمان ها بايد براي دل كندن و رهايي از هر كاري كه انجام مي دهند آماده باشند. در حال حاضر، يادگيري زدايي به عنوان عنصر مهم تغيير پايدار و #نوآوري به شمار مي رود. بديهي است كه با تغييرات مستمر، فزاينده و سريع، فرايندهاي متداول فراموشي و فراگذاري كافي نباشند. مديران بايد براي ايجاد امكان نوآوري در افراد و سازمان ها، از موانع يادگيري آگاه باشند و اهميت راه حل هاي قديمي را بدانند. يادگيري و يادگيري زدايي راه هايي براي #تغيير_فردي و سازماني هستند، يادگيري وقتي انجام مي شود كه ابتدا يادگيري زدايي روي دهد.
✅ يادگيري زدايي تغيير ساختارهاي دانش فردي و سازماني است؛ تغيير بنياني در فهم و ادراك و فرايند حذف باورهاي پايدار. هد برگ مي گويد: يادگيري زدايي، فرايند كاهش يا حذف عادات يا دانش قبلي است؛ تغيير باورها، هنجار ها، ارزش ها روش ها و رويه هاي رفتاري. فرايند رهايي از آنچه هست يا آنچه مي دانيم و در عين حال باز و گشوده بودن نسبت به آموختن آنچه جديد و تازه است. به عبارت ديگر، رهايي از دانستگي و خلق فضاي تازه براي يادگيري امور جديد. بايد از آنچه كهنه است رها شد تا بتوان براي نو جا گشود.
✅ اغلب اين تصور وجود دارد كه يادگيري زدايي زير مجموعه يادگيري است. #هدبرگ اين موضوع را بيان كرده و بر اهميت برابر آنها تأكيد مي كند. اما مطالعه #تي_سانگ نشان داد كه آنها دو فرايند مجزا هستند. يادگيري بدون ضرورت به يادگيري زدايي روي مي دهد و يادگيري زدايي مي تواند سدي براي يادگيري و اكتساب دانش باشد. همان طور كه اشاره شد، يادگيري زدايي رهايي و ترك رويه هاي قديمي براي ساخت رويه هاي جديد است، بر مبناي اين تعريف؛
1⃣ يادگيري و يادگيري زدايي دو نوع فرايند تغيير مجزا را توصيف مي كنند.
2⃣ يادگيري زدايي فرايندي عمدي است. رويه هاي جديد بهتر از قديمي نيستند.
✅ غالباً يادگيري زدايي در نهايت به جايگزيني رويه هاي جديد با قديمي منجر مي شود و افراد ياد مي گيرند تا خود را با رويه هاي جديد انطباق دهند. در حالي كه رويه هاي قديمي را رها مي كنند. بنابراين #يادگيري و يادگيري زدايي به طور همزمان روي مي دهد يا يادگيري از يادگيري زدايي پيروي مي كند. البته يادگيري زدايي مي تواند پديده اي مجزا باشد. به رغم تمايز بين يادگيري و يادگيري زدايي، آنها به وضوح در ارتباط با هم و گاهي با هم رخ مي دهند. بدين ترتيب، يادگيري تغييرات افزايشي است كه هدف آن حل موقت مسأله يا رفع محدويتي است، اما در فرايند يادگيري زدايي يا فرا يادگيري و يادگيري براي ياد گرفتن، شخص يا #سازمان آماده مي شود تا به طور اثر بخش ياد بگيرد.
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#یادگیری_زدایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
📖 #سوره_انعام، آیه ۶۷
۞ لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿۶۷﴾
۞ به زودی متوجه می شوید برای هر خبری وقت معینی است.
#آیات_برگزیده
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ خوشحالی زورکی نمی شود
#دکترمهدی_یاراحمدی_خراسانی
⛱ بعضی کارها و حالت ها را می توانیم به زور هم که شده انجام دهیم یا در خود ایجاد کنیم. مثلاً می توانیم برای سلامتی ورزش کنیم، کوه یا استخر برویم، غذایی را که دوست نداریم به زور بخوریم، به روی کسی که از او خوشمان نمی آید لبخند بزنیم، در جایی که لازم شد الکی بخندیم و خلاصه برای اینکه حالمان بهتر باشد تحت جدیدترین روش های روانشناسی به خود تلقین کنیم شادی حق ماست و کسی جز ما نمی تواند باعث شادی ما شود و از این جنس افکار مثبت و کائنات گرایی های مرسوم.
⛱ می شود موفق بود، ورزش کرد، چالاک بود، وظایف و تکالیف فردی و اجتماعی را به خوبی انجام داد، با خانواده، دوستان و رفقا مناسبات خوبی داشت و خلاصه در ظاهر همه چیز را رونق بخشید اما در دل خوشحال نبود. شاید کلام من با نظر روانشناسان فرق کند ولی باور کنید خوشحالی زورکی نمی شود، با تمرین و تلقین ایجاد نمی گردد، دست خود آدم نیست و چیزی نیست که به زور درون خودمان ایجاد کنیم. عواملی که سبب خوشحالی آدم ها می شود در هر فردی متفاوت است.
⛱ خوشحالی چیزی فراتر از موفقیت است. حتی بالاتر از رضایت. چه بسا آدم از زندگی اش راضی باشد ولی خوشحال نه. شاید بتوان آن را در کامروایی و دلگرمی پیدا کرد. همان جا که فرای منطق و عقلانیت دل آدم خوش می شود و ناخودآگاه خنده ای جانانه از ته دل می جوشد. حالتی مثل قدم زدن زیر باران بهاری که تمام وجود انسان را طراوت می بخشد و همزمان نغمه پرندگان و چرندگان گوش هایش را می نوازد. طرب انگیز و دلربا حال آدم خوب می شود و دلش می خواهد پرواز کند.
⛱ خوشحالی از ناخودآگاه آدمی می روید و در خودآگاه او می شکفد. گاهی بدون آنکه دلیلش را بدانی یا عامل خاصی پیش روی تو باشد از ته دل خوشحال هستی یا برعکس. دل انسان به عقل کار ندارد. در به در به دنبال حرارت، محبت و اشتیاق می گردد. وقتی یکی را پیدا کرد که مثل خودش بود دیگر رهایش نمی کند و حالش خوب می شود. وقتی خیلی دلگیر و ناراحت هستید دنبال چه کسی می گردید؟ همدم، همراز، همدل، همراه و خلاصه کسی که می دانید حال شما را خوب می کند.
⛱ اگر آنجایی که دوست داری هستی، با کسی که دوست داری می چرخی و زندگی می کنی، کاری را که دوست داری انجام می دهی، حرفی را که دلت می خواهد بدون ترس و سانسور به زبان می آوری، در زندگی خیلی لازم نداری مراعات کسی یا چیزی را بکنی و خلاصه آدم هایی را داری که به راحتی با آنها درددل کنی، از ضعف ها و کاستی هایت بگویی و بدون زجر و منت از آنها کمک بگیری به خوشحالی نزدیک هستی و هر چقدر آنچه را گفتم نداری، دور و دورتر. خدایا خودت به فکر خوشحالی همه ما باش!
#دلنوشته
#غارتنهایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدل فرایند آموزش _ یادگیری
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#مدیریت_آموزشی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar