eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
801 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
🔴 پنج راهکار عملی در مدیریت بازاریابی #مدیریت_بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com
🔴 پنج راهکار عملی در مدیریت بازاریابی و کسب‌وکارها برای جلب توجه و حفظ تمرکز مشتریان، از مدل‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این مدیران برای انجام تمام فعالیت‌های بازاریابی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند. قبلا در مقاله هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی گام‌های آن را توضیح داده‌ایم و توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید. در ادامه یکی از پرکاربردترین مدل‌های بازاریابی را به شما معرفی می‌کنیم که شامل ۵ راه‌کار عملی است: 1⃣ محصول به‌عنوان یک راه‌حل یکی از محرک‌هایی که باعث جلب توجه و حفظ تمرکز شما می‌شود، نیازهای آنهاست. نیاز مشتری، اولین محرکی است که در جایگاه مدیریت بازاریابی باید روی آن کار کنید. ضروری است که محصول شما بر اساس نیازهای مشتری، طراحی و تولید شده باشد و حداقل یکی از مسائل مهم او را حل کند. توجه داشته باشید که ممکن است مشتری شما به جای یک فرد، یک شرکت یا حتی یک بازار باشد. 2⃣ قیمت‌گذاری هوشمندانه پول دادن برای انسان‌ها کمی دردناک و گاهی ترسناک است. این موضوع توسط و عصب‌شناسان به اثبات رسیده است! بنابراین تبدیل این درد و ترس به یک چیز ضروری، قابل تحمل یا خوشایند، همان انگیزه یا محرکی است که می‌توانید از طریق آن توجه و تمرکز مشتری را به خود جلب کنید. در مدیریت بازاریابی حتما به این موضوع توجه کنید. 3⃣ روابط عمومی و تبلیغات افراد معمولا به محصولاتی توجه می‌کنند که به آنها احساس بیشتری دارند. بازارها اغلب روی کسب‌وکارهایی تمرکز می‌کنند که احساس اعتماد بیشتری به آنها دارند. بنابراین باید محصول شما و خود شما، هر دو از مقبولیت بالایی برخوردار باشید. می‌توانید از طریق روابط عمومی و تبلیغات به این احساسات شکل دهید. هدف این است که دو تا از باورهای مشتریان را به هم نزدیک کنید! یکی باور آنها درباره قیمت عادله و دیگری باور آنها در رابطه با ارزش محصول شما. این دوتا باید به هم نزدیک شوند. باید با آنها حرف بزنید تا متقاعد شوند! پس روابط عمومی داشته باشید. 4⃣ دسترسی آسان به محصول دسترسی آسان به شما، انگیزه یا محرکی است که باعث می‌شود بیشتر از مورد توجه قرار بگیرید. اگر معمولا در دسترس هستید، تمرکز مشتری بر شما بیشتر حفظ خواهد شد. به‌ویژه در مواقع اضطراری اغلب افراد تمایل دارند نیازهای خود را از آشناترین منبع موجود تامین کنند. پس لطفا در دسترس باشید! 5⃣ خوشایند بودن نیز محرک کارآمدی است که باعث می‌شود افراد از بین گزینه‌های مختلف، به شما توجه کنند. ‌استفاده از افراد خوش‌رو و خوش‌صدا، رنگ‌های چشم‌نواز، بوهای متبوع، طرح‌های زیبا و فرایند‌های آسان در هرنوع برقراری ارتباط با مشتری، باعث شکل‌‌گیری این احساس خوب می‌شود. خیلی از وب‌سایت‌های اینترنتی یا پیج‌های اینستاگرام فقط به‌خاطر عکس‌های زیبا مورد توجه عمومی قرار می‌گیرند. www.modiryar.com @modiryar
🔴 بازاریابی همکاری در فروش ✅ از دیگر عناوین این روش بازاریابی، بازاریابی وابسته و یا پورسانتی است؛ بدین ترتیب که، شخص بازاریاب در این روش در قبال دریافت هزینه، فرایند بازاریابی را برای محصول و یا خدمات شخص دیگر، یک وب سایت و یا حتی یک برند انجام می دهد. ✅ گفتنی است در این روش دستمزد دریافتی کاملاً وابسته به عملکرد شخص می باشد، یعنی هرچه بازاریاب به صورت موفق تر عمل کرده و مشتریان بالقوه ی بیشتری را مجاب کند، حقوق بیشتری از صاحبان مشاغل دریافت می کند. www.modiryar.com @modiryar
🔴 چرخه پیشبرد فروش ✅ برای بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی های گسترش شبکه های اجتماعی اولین روش هایی است که به ذهن خطور می کند. با وجود اینکه بازاریابان کمی می توانند تحولات ناشی از تغییرات الگوریتم های موتور جستجو و رسانه های اجتماعی را مدیریت کنند، ترفندهایی وجود دارد که بدون این روش ها نیز می توانید به استراتژی هایی دست یابید که در تصمیم گیری مصرف کنندگان تاثیر گزار باشید. ✅ پیش رفت های ثابت ، تبدیل به تاکتیک بقای استانداردی می شود که می تواند باعث بهبود عملکرد کسب و کار آنلاین شما شود. ولی ایجاد یک نمای چشم نواز و انتشار مطالب جذاب در بازه های کوتاه، می تواند در نهایت منجر به اشباع شدن استراتژی شما و دلزدگی مخاطبانتان شود. www.modiryar.com @modiryar
مهارت های اصلی تیم فروش ✅ نقش اصلی یک را نمایندگان فروش بازی می‌کنند. این نماینده‌های فروش هستند که تمام تلاش شما را به ثمر می‌رسانند و درآمد شرکت شما را با فروش محصولات تضمین می‌کنند. ✅ بسیار گسترده هستند و نمی‌توان تک‌تک آن‌ها را نام برد، اما در ادامه به برخی از نکات مهم می پردازیم که شما با رعایت و آموزش آن‌ها به تیم خود، می‌توانید تیم خود را به بهترین شکل خود آماده کنید. ▪فن بیان ▪خوب شنیدن ▪مهارت مذاکره ▪توان نه شنیدن ▪حفظ مشتری وفادار ▪رقابت برای توسعه فردی ▪شناخت محصولات و خدمات ▪فرهنگ خوش خلقی و مثبت اندیشی www.modiryar.com @modiryar
اصول خدمات خوب به مشتریان چیست؟ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اصول خدمات خوب به مشتریان چیست؟ #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
اصول خدمات خوب به مشتریان چیست؟ چهار اصل کلیدی برای ارائه خدمات خوب و باکیفیت به مشتریان وجود دارد: شخصی سازی شده، شایستگی، راحتی و فعال بودن. این عوامل می‌توانند تأثیر زیادی بر تجربه مشتری داشته باشند. 🔴 اصول خدمات خوب به مشتریان 1⃣ شخصی سازی شده: خدمات خوب به مشتریان همیشه با لمس انسانی شروع می‌شود. شخصی سازی شده به میزان زیادی خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد و به مشتریان می‌فهماند که شرکت شما به آن‌ها و مشکلات آن‌ها اهمیت می‌دهد. به جای اینکه خدمات را به عنوان هزینه در نظر بگیرید، آن را فرصتی برای ارتباط بهتر با مشتری خود بدانید. 2⃣ شایستگی: شایستگی را به عنوان عنصری که بیشترین نقش را در یک تجربه خوب مشتری ایفا می‌کند، شناسایی کرده‌اند. یک متخصص پشتیبانی مشتری برای اینکه شایستگی داشته باشد، باید دانش قوی درباره شرکت و محصولات آن و همچنین قدرت رفع مشکلات مشتری داشته باشد. این افراد هرچه دانش بیشتری داشته باشند، توانمندتر می‌شوند. 3⃣ راحتی: مشتریان تمایل دارند از طریق هر کانالی که برایشان راحت‌تر است، با نماینده مشتری در تماس باشند. از طریق کانال‌های ارتباطی که مشتریان شما بیشتر به آن‌ها اعتماد دارند، پشتیبانی ارائه دهید و نحوه تماس با شما را برای مشتریان آسان کنید. 4⃣ فعال بودن: دوست دارند که شرکت‌ها در ارتباط با آن‌ها فعال باشند. اگر یکی از محصولات شما سفارش مجدد داده شده یا وب سایت شما با خرابی مواجه می‌شود، با مشتریان خود تماس بگیرید و مشکل را توضیح دهید. در این شرایط ممکن است مشتری ناراضی باشد اما همین که آن‌ها را در جریان گذاشته‌اید، احساس بهتری نسبت به شما خواهند داشت. www.modiryar.com @modiryar
آشنایی با ویژگی ها و اهمیت ساختار سازمانی ساختار سازمانی از عوامل مهم موفقیت سازمان است. ویژگی های ساختار سازمانی باید جوری باشد که بتواند به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده کند و با تغییرات محیطی سازگار باشد. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ آشنایی با ویژگی ها و اهمیت ساختار سازمانی ساختار سازمانی از عوامل مهم موفقیت سازمان است. ویژگی ها
نکات مهم در تعیین ساختار سازمانی با توجه به اهمیت در هر سازمانی، قبل از هر کاری باید با عوامل مهمی که در تعیین این ساختار نقش دارند، آشنا باشیم. یک سری از نکات مهمی که در تعیین ساختار سازمانی اهمیت دارند و باید مد نظر قرار بگیرند، عبارتند از: ۱. سلسله مراتبی: سازمان به صورت سلسله مراتبی و با اختیارات و مسئولیت‌های مشخص سازماندهی شده است. ۲. تعیین مسئولیت‌ها: هر کارمند در سازمان مسئولیت‌های خاصی دارد که باید آن را انجام دهد. ۳. تعیین اختیارات: هر کارمند در سازمان اختیارات خاصی دارد که برای انجام وظایف خود به آن نیاز دارد. ۴. تعیین وظایف: هر کارمند در سازمان وظایف خاصی دارد که باید آن را انجام دهد. ۵. تعیین ساختار سازمانی: ساختار موجود در یک سازمان باید به گونه‌ای باشد که بتواند به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده کند. ۶. تعیین شیوه‌های ارتباطات: شیوه‌های ارتباطات باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات به بهترین شکل منتقل شود. ۷. تعیین شیوه‌های انتقال اطلاعات: شیوه‌های انتقال اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات به بهترین شکل منتقل شود. ۸. تعیین سطح دسترسی: سطح دسترسی هر کارمند باید به گونه‌ای باشد که فقط به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که برای انجام وظایف خود لازم است. ۹. تعیین مسیر ارتباطی: مسیر ارتباطی باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات به بهترین شکل منتقل شود. ۱۰. تعیین نقش‌ها: نقش‌ها باید به گونه‌ای تعیین شده باشند که هر کارمند بداند چه وظایفی در سازمان دارد. ۱۱. تعیین محل مسئولیت: محل مسئولیت هر کارمند باید به گونه‌ای باشد که بتواند به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهد. ۱۲. تعیین نظام حقوق و دستمزد: نظام حقوق و دستمزد باید به گونه‌ای باشد که کارمندان متعهد به کار باشند. ۱۳. تعیین سیاست‌های سازمانی: سیاست‌های سازمانی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود. ۱۴. تعیین شیوه‌های ارزیابی: شیوه‌های ارزیابی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل عملکرد کارمندان ارزیابی شود. ۱۵. تعیین شیوه‌های آموزش و پرورش: شیوه‌های آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که کارمندان بتوانند به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهند. ۱۶. تعیین سطح تخصص: سطح تخصص هر کارمند باید به گونه‌ای باشد که بتواند به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهد. ۱۷. تعیین مدیریت منابع انسانی: مدیریت منابع انسانی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود. ۱۸. تعیین سیاست‌های بازاریابی: سیاست‌های بازاریابی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود. ۱۹. تعیین سیاست‌های مالی: سیاست‌های مالی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود. ۲۰. تعیین سیاست‌های توسعه: سیاست‌های توسعه باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود. استراتژی ساختار سازمانی باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود و با هدف‌های سازمانی هماهنگ باشد. همچنین، باید قابلیت تغییر و تطبیق با تغییرات در بازار و محیط را داشته باشد. استراتژی ساختار سازمانی باید شامل تعیین مسئولیت‌ها، اختیارات، وظایف، سطح دسترسی، نقش‌ها، محل مسئولیت، سیاست‌های سازمانی، شیوه‌های ارزیابی، آموزش و پرورش، سطح تخصص، مدیریت منابع انسانی، سیاست‌های بازاریابی، سیاست‌های مالی و سیاست‌های توسعه باشد. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اصلاح ساختار سازمانی #ساختار_سازمانی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
اصلاح ساختار سازمانی ✅ در صورتی که ساختار فعلی سازمان به اهداف تعیین شده منتهی نشود، باید مورد تجدید نظر و اصلاح قرار بگیرد تا دستیابی به میسر شود. ✅ باید به گونه‌ای باشد که به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده شود و با هدف‌های سازمانی هماهنگ باشد. برخی از مهمترین تاثیرات اصلاح ساختار سازمانی شامل موارد زیر است: 1⃣ افزایش کارایی و بهره‌وری: از طریق اصلاح ساختار ، کارایی و بهره‌وری سازمان افزایش می‌یابد و امکان بهره‌برداری بهینه از منابع فراهم می‌شود. 2⃣ افزایش توانایی تطبیق با تغییرات: با اصلاح ساختار، سازمان قابلیت تطبیق با تغییرات در بازار و محیط را پیدا می‌کند و می‌تواند به بهترین شکل از فرصت‌های جدید استفاده کند. 3⃣ افزایش انعطاف‌پذیری: در نتیجه اصلاح ساختار ، سازمان انعطاف‌پذیر تر می‌شود و می‌تواند به بهترین شکل به نیازهای مشتریان و بازار پاسخ دهد. 4⃣ بهبود کنترل و مدیریت: در نتیجه تغییر و اصلاح ساختار، کنترل و مدیریت سازمان بهبود می‌یابد و می‌توان به بهترین شکل از منابع و افراد استفاده کرد. 5⃣ بهبود روابط داخلی: با اصلاح ساختار سازمانی، روابط داخلی سازمان بهبود می‌یابد و همکاری و هماهنگی بین اعضای سازمان بهبود پیدا می‌کند. 6⃣ افزایش رضایت مندی کارکنان: آخرین پیام اصلاح ساختار ، افزایش رضایتمندی کارکنان افزایش و امکان ایجاد پیشرفت و رشد در شغل می باشد. ✅ نقش اجتناب ناپذیری در عملکرد کلی شرکت دارد و در صورتیکه ساختار فعلی نتواند شرکت را به اهداف تعیین شده هدایت کند، باید در ساختار آن تجدید نظر کرد. www.modiryar.com @modiryar
همراستایی استراتژیک کسب و کار در سازمان www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ همراستایی استراتژیک کسب و کار در سازمان #کسب_و_کار #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com
همراستایی استراتژیک کسب و کار در سازمان فرآیندها با استراتژی اصلی کسب و کار در سازمان بخش مهمی از مباحث حوزه مدیریت استراتژیک را شامل می شود. چه در مرحله برنامه ریزی استراتژیک و تدوین استراتژی ها یا هنگامی که استراتژی اصلی کسب و کار، تدوین و برنامه ریزی گردیده و سعی داریم که استراتژی‌های کارکردی – Functional را زیر آن تعریف کنیم، یا حتی زمانی که در حال اجراء و پیاده سازی برنامه های راهبردی و ارزیابی و کنترل آنها هستیم، همراستایی استراتژیک، اهمیت داشته و باید به طور جدی به آن پرداخته شود. ✅ بدیهی است که در یک حالت منطقی، استراتژی های کارکردی شرکت – Functional (کارکردها را فرآیندها یا با قدری چشم پوشی، واحدهای سازمانی در نظر بگیرید) بایستی در راستا و جهت استراتژی کسب و کار – Business Strategy باشند. یعنی اگر سازمان استراتژی را در کسب و کار خود تشخیص داده و برنامه ریزی نموده که در پیش بگیرد، بدیهی است که فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، مهندسی، تولید و عملیات، مدیریت دانش، مالی و بازرگانی و . . . نمی توانند و نباید هدف‌گذاری ها، برنامه‌ریزی‌ها و انجام فعالیت‌ها و عملیات خود را با نگاه و اقبال به یک راهبرد دیگر به جز استراتژی رهبری هزینه تعیین و اجراء نمایند. (و مثلا فعالیت های خود را طوری تنظیم نمایند که انگار استراتژی برگزیده سازمان، استراتژی تمایز می باشد) ✅ در سطح ، مثال دیگری را بررسی کنیم؛ اگر رویکرد مدیریت ارشد سازمان، استفاده و به کارگیری از خدمات شرکت های حرفه ای و متخصص بیرونی جهت برونسپاری کردن فرآیندهای پشتیبانی یا حتی عملیاتی شرکت می باشد، مدیران میانی واحدهای مختلف بایستی این رویه را درک کرده و در مدیریت بخشی خود، این مسئله را مد نظر قرار دهند و از برنامه ها و اقداماتی در جهت تأمین منابع و امکانات (خرید تجهیزات، جذب نیرو و . . . ) جهت انجام این فرآیندها درون سازمان بپرهیزند. بدیهی است که درست بودن یا اقتصادی نبودن این رویکرد، مدنظر نیست و هدف، تشریح مفهوم همراستایی استراتژیک و الزام منطقی بودن آن در سازمان می باشد. www.modiryar.com @modiryar