61.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ من رفتم
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
⛱ من رفتم! مراقب خودت باش. به محض این که رسیدم به تو خبر میدهم. اگر هم خبر ندادم نگران نباش. قرار نیست همیشه آدمها جلوی چشم هم باشند یا از هم خبر داشته باشند. راستی یادت نرود گلدانها را آب دهی، غذای ماهیها پشت آکواریوم است روزی دوبار صبح و شب فراموش نکنی.
⛱ حالا که من نیستم خودت باید حواست جمع کارهایت باشد. اگر نان داغ میخواهی صبحها باید زودتر بیدار شوی. تا نانوایی شلوغ نشود. شارژ ساختمان را باید نیمه ماه پرداخت کنی. پول به اندازه کافی هست اما باز هم حساب و کتاب زندگیات درست باشد شرایط مالی کشور هر روز تغییر میکند.
⛱ حالا که من نیستم اگر خرید عمده و سنگین کردی خودت جابجا نکن از شاگرد فروشندهها کمک بگیر، یک کلید از در ورودی خانه داخل ماشین پنهان کن که اگر دوباره کلید یادت رفت پشت در نمانی. نگران نباش همه چیز درست میشود فقط باید کمی صبور باشی و...
⛱ اگر آنچه گفتم یادداشتی از عزیز و محبوبتان برای شما باشد چه حالی پیدا میکنید؟ دل آدم به یکباره فرو میریزد، زمین و زمان دور سرش میچرخد، حالش گرفته میشود و گویی پناه و پشتیبان خود را از دست میدهد. پس حالا که هنوز فرصت دارید، هوایش را داشته باشید، دور سرش بچرخید و جان به جانش دهید تا بعدها افسوس از دست رفتههایتان را نخورید.
#دلنوشته
#غارتنهایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
از «روابط خصوصی» تا «روابط عمومی»
✍ #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
جایگاه #روابط_عمومی_ها و جنس کاری که انجام می دهند به گونه ای است که به صورت مستقیم و مستمر با مدیران در ارتباط هستند و وظیفه دارند ضمن تنظیم ارتباطات و مناسبات بین ذینفعان و ذیربطان زمینه حفظ و توسعه ی هر چه بیشتر «پرستیژ برند» سازمان را فراهم آورند. همچنین روابط عمومی در سطح حرفه ای و کارا وظایف عمده زیر را بر عهده دارد:
◾برندسازی و افزایش اعتبار:
مردم و جامعه اشتراکگذاشتن محتوای #برندینگ کسبوکارها در رسانهها توسط روابط عمومی ها را می پسندند و بیشتر از محتواهای تبلیغاتی به آن اعتماد دارند.
◾کاهش هزینه عملیاتی:
استراتژی روابط عمومی موفق میتواند هزینههای #تبلیغاتی سازمان را کاهش دهد و روی جذب مشتری و وفادارسازی مخاطب اثر بیشتری داشته باشد.
◾تعامل دوطرفه برند با مخاطب:
با توجه به گستردگی رسانهها و ابزارهای مختلف، امکان انتقال سریع و مقرونبهصرفه انواع فرمتهای پیام و ارتباط دوسویه با مخاطبان و #مشتریان، یکی از وظایف مهم روابط عمومی است.
◾مدیریت بحرانها:
با استفاده از تکنیکها و روشهای #روابط_عمومی میتوانید مسائل پیرامون برند خود را رصد کنید و قبل از به وجود آمدن بحران، از آن باخبر شوید و نارضایتیها و شکایت ها را مدیریت کنید.
✅ اگر این موارد به صورت علمی، تخصصی و حرفه ای دنبال شود روابط عمومی جایگاه اصلی خود را پیدا می کند و می تواند حداکثر منافع برای کلیه عناصر سازمانی را فراهم آورد. در غیر این صورت آسیب هایی ایجاد می شود که در صورت عدم توجه به آن چهره این واحد مهم را مخدوش می کند و آن را از اصالت و عملکرد مطلوب و استاندارد خود عقب می اندازد. گاهی با توجه به جذابیت هایی که مجموعه ی فعالیت ها و خدمات #هنر_هشتم دارد برخی از مدیران که به ظواهر و امکانات مدیریتی علاقه دارند آرام آرام به عادت هایی خو و تمایل پیدا می کنند که تشریفات آن ها را به حداکثر می رساند.
✅ از این رو در پی آن هستند که بخش قابل توجهی از آن را بر دوش واحدی قرار دهند که کار اصلی اش تنظیم #روابط_عمومی است و نه خصوصی! به بیان دیگر این دسته از تصمیم گیران سامانه های اداری و یا غیر اداری در بخش خصوصی و یا دولتی به جای آن که دنبال تأمین منافع سیستم و مجموعه ی عوامل وابسته به آن باشند در مسیر تبلیغ خود و تنظیم روابط خصوصی شان برای اهداف فردی و غیرسیستمی حرکت می کنند که این امر ضمن آن که برای سازمان ها «تعارض منافع» ایجاد می کند سبب فاصله گرفتن روابط عمومی ها از وظایف اصلی شان و افول جایگاه واقعی آن ها می شود.
✅ مدیری که همواره خودش، سخنانش، رفت و آمدهایش و... در صدر همه ی اخبار سازمانی است و به جای پاسخگویی به عموم و یا تبلیغ و سخن گفتن از «فرایندها، خدمات و محصولات» وزرات خانه، شرکت یا سازمان تحت مدیریت خود تنها به خویشتن می پردازد و علاقه دارد عناصر اداری تحت مدیریت وی نیز در همین مسیر حرکت نمایند در واقع منافع و اهداف فردی را جایگزین منافع و اهداف جمعی و سازمانی می کند و خسارت های پرشماری را به بار می آورد. این در حالی است که همگان می دانند عامل بسیار مهم در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمانها کیفیت رابطه آن ها با گروه مخاطب هدف و #افکار_عمومی جامعه است.
✅ اگر سازمانها را همانند ماشینی تصور کنیم، #روابط_عمومی فرمان این ماشین است که در دست مدیران برای هدایت و راهبری آن قرار دارد. این ماشین یک راننده ماهر، کارکشته و توانمند میخواهد که بداند چگونه با کمک فرمان روابط عمومی سازمان را در مسیر اهدافش هدایت کند. ارتباط با جامعه و مخاطبان با کمک روابط عمومی مثبت و حرفه ای باعث میشود تا سازمان در دستیابی به اهداف خود موفقتر باشد. برای دستیابی به روابط عمومی حرفه ای که خدماتی در سطح عالی ارائه می دهد باید اول مدیریت ارشد سازمان آگاه باشد و در این زمینه دیدگاه توسعه یافته و به دور از منافع و مطامع شخصی و خصوصی داشته باشد تا بتواند این واحد مهم را در جهت ارزش آفرینی برای سازمان یا شرکت یاری دهد.
🔺منبع: #ماهنامه_راهبرد (نشریه تخصصی ترویجی روابط عمومی راهبرد پویش رستا)
🔻شماره نهم، شهریور ماه ۱۴۰۳
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت
✅ #برنامه_ریزی
◾تعیین اهداف، استراتژی ها و خط مشی های روشن سازمان
◾میزان خطر پذیری در طراحی برنامه ها و نحوه اجرای آن ها
◾بیان برنامه های میان مدت و کوتاه مدت و تصمیم گیری درباره آن ها
✅ #سازماندهی
◾میزان تفویض یا عدم تفویض اختیار به مدیران و کارکنان
◾میزان آزادی عمل کارکنان در طراحی مشاغل فردی و گروهی
◾میزان و نحوه پشتیبانی از خط مشی ها و قوانین و نحوه اعمال آن ها
✅ #رهبری
◾نوع سبک رهبری مورد استفاده در سازمان و نحوه اعمال آن
◾روش انتخابی برای به انگیزش درآوردن کارکنان و نحوه اجرای آن
◾سبک ارتباطی موجود در سازمان و نحوه اعمال آن در سطوح مختلف
✅ #کنترل
◾میزان تأکید بر خودارزیابی و خودکنترلی مدیران و کارکنان
◾نوع کنترل (مستقیم یا غیر مستقیم) مدیران بر اعمال کارکنان
◾سبک کاربردی برای ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران و نوع معیارها
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی رولینسون
#مدیریت_فرهنگ_سازمانی عبارت از فرایندی است که به طور مداوم فرهنگ موجود و فرهنگ سازمانی مطلوب می پردازد و به منظور تغییر فرهنگ موجود و توسعه و پرورش ارزش ها و الگوهای رفتاری مطلوب اقدام می کند این فرانیند تحت تأثیر فرهنگ محیط بیرون سازمانی است
#فرهنگ_سازمانی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ فرمول موفقیت
✅ راز #موفقیت جسارت انتقال زندگی معمولی به زندگی ایده ال است. موفقیت در اثر تفکر و بعد عمل کردن به ان افکار است ، اصلی ترین فرمول موفقیت هم همین است. باید بیهوده و سخت کار کردن را فراموش کنیم و از منحصربه فرد ترین توانایی بشر یعنی ذهنمان استفاده کنیم.
✅ ما ادم ها قادریم با استفاده از قدرت #تفکر_زندگی خود را برنامه ریزی کنیم ودر دنیای ایده ال خود زندگی کنیم. فرمول موفقیت در اصل این است که یک قدم فراتر از زندگی معمولی برویم و جسارت ریسک کردن داشته باشیم. موفقیت آنچه سالیان سال به ما دیکته کرده اند نیست بلکه چیزی است که در تصورتمان و رویایمان انرا میبینیم و لذت میبریم.
✅ بنابراین اگر فکر میکنید برای رسیدن به #موفقیت تنها راه حل ،سخت کارکردن است بهتر است تجدید نظر کنید چون راه خسته کننده و طاقت فرسایی است و شاید نتیجه ان با خواسته شما متفاوت باشد. افراد سخت کوش معمولا درگیر تر از آن هستند که بتوانند به امور خیلی ریز اما بسیار مهم توجه کنند! پس بهتر است ریلکس باشید و فرمول موفقیت مخصوص را پیدا کنید!
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدل کوه یخ سازمان موفق
✅ #موفقیت، یک هدف خاص است که هر سازمانی برای رسیدن به آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. سازمان موفق، سازمانی است که در یک دوره ی زمانی بلند مدت، توانسته باشد همسو با تغییرات، واکنش های مناسبی به آن ها دهد و با ایجاد یک ساختار منسجم و ایده آل، در راه نیل به اهداف خود، به نتایج موفق آمیز برسد.
✅ در راه رسیدن به موفقیت، سازمان ها موانع زیادی را بر سر راه خود می بینند که اتخاذ استراتژی مهم در این برهه زمانی، بسیار حیاتی می باشد. حال در ادامه می خواهیم چندین سوال مهم را بررسی کنیم. موفقیت سازمان ها در مقیاس های بزرگتر، چه دستاوردی را به ارمغان می آورد. عوامل موفقیت این سازمان ها چه می باشد. چگونه باید برای رسیدن به یک #سازمان_موفق تلاش کنیم.
#پایگاه_جامع_مدیریار
#مدل_کوه_یخ_سازمان
www.modiryar.com
@modiryar
✍ عملکردهای کلیدی منابع انسانی
✅ شاید کلیدی ترین عامل #موفقیت یک سازمان، منابع انسانی آن باشد. منابع انسانی، تنها مزیت رقابتی یک سازمان است که در آن افراد مشغول به کار هستند. منابع انسانی مناسب و باکیفیت، باعث موفقیت سازمان شده و کارایی را افزایش می دهد. در طرف مقابل منابع انسانی نامناسب، باعث عدم استفاده بهینه از منابع شده و باعث پسرفت شرکت می شود.
✅ مدیران می توانند به وسیله ی آموزش مستمر و مناسب، مشارکت بهینه و مهیا سازی عوامل مناسب، باعث افزایش کارایی #منابع_انسانی در شرکت شوند. مهم ترین عملکردهای کلیدی منابع انسانی سازمان ها به شرح زیر است:
◾رفاه
◾پاداش
◾روابط صنعتی
◾ارزیابی عملکرد
◾مدیریت عملکرد
◾مسئولیت اداری
◾مشارکت کارکنان
◾بهداشت و ایمنی
◾یادگیری و توسعه
◾برنامه ریزی شغلی
◾گزینش و استخدام
◾برنامه ریزی منابع انسانی
#پایگاه_جامع_مدیریار
#مدیریت_منابع_انسانی
www.modiryar.com
@modiryar
31.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ امید
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
⛱ آنسوی همهی دردها و رنجها، غمها و یأسها، شکستها و ناکامیها، دشمنیها و نامردیها، تنهاییها و بیکسیها، زخمها و قهرها جوانی رعنا و رشید، زیبا و خندان، والا و بالا، محترم و باوقار به نام «امید» ایستاده است.
⛱ هم او که تو را میخنداند در حالی که گریانی، التیام میبخشد وقتی درد داری، تسکین میدهد زمانی که رنج میکشی، بلند میکند آنجا که زمین خوردهای و زنده نگاهمیدارد در هنگامهای که حتی نای نفسکشیدن نداری.
⛱ گاهی همچون خورشید گرمابخش است، بعضی اوقات همچون بارانبهاری طراوت و شادمانی میآفریند و زمانی همچون ابر سپید بر همهی وجودت سایهی مهربانی میافکند و چهلچراغی از نور در تاریکی زندگیات روشن میکند.
⛱ او تو را بیقیدوشرط دوست دارد، در آغوش پرمهر خود میفشارد، از تو حمایت میکند، زندگیات را زیباتر میکند و تنها کسی است که حتی در آنجا که همه رهایت میکنند همچون کوهی استوار از تو حمایت میکند.
⛱ او را قدر بدانید و در صدر همهی امور زندگی خود بنشانید، دستانش را رها نکنید و از حمایت بیدریغش لذّت ببرید که مهر میورزد بدون آنکه ناز کند، میبخشد بیآنکه بشمارد و در هر حالت که باشید پناه و پشتیبان عاطفی شماست.
#دلنوشته
#غارتنهایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
22.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ترکیب اکشن و احساس در تبلیغ اپل
#کلیپ_کوتاه
#تبلیغ_خلاقانه
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
سلسله مراتب تصمیم گیری: از زندگی فردی تا زندگی حرفه ای
✍ #حسن_اشرفی_ریزی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
سلسله مراتب تصمیم گیری: از زندگی فردی تا زندگی حرفه ای ✍ #حسن_اشرفی_ریزی #پایگاه_جامع_مدیریار www
سلسله مراتب تصمیم گیری: از زندگی فردی تا زندگی حرفه ای
✍ #حسن_اشرفی_ریزی
✅ #تصمیم_گیری فرایندی منظم و منطقی و بر آن روابط علت و معلولی حاکم است. فرایند تصمیم گیری می تواند در قالب یک هرم که در قاعده آن »شکاف دانشی» و در راس آن «اثربخشی تصمیمگیری» قرار دارد ارائه شود. در این نوشته این هرم توضیح داده می شود:
1⃣ شکاف دانشی یا خلا دانشی
◾نقطه شروع هر #تصمیم_گیری با یک خلاء یا شکاف دانشی در ساختار ذهنی فرد (مثلا پدر خانواده) شروع می شود. فرض کنید فرد احساس کند که نیاز به ادامه تحصیل دارد (مقطع کارشناسی ارشد بخواند)؛ در عین حال شاغل اداره یا شرکتی نیز هست.
◾در ابتدا باید مشخص شود که این نیاز ابعاد آن چیست؛ مثلاً ایشان دوست دارد نسبت به همکاران به لحاظ مدرک در یک سطح باشد، شغل ایشان به لحاظ تخصصی نیاز به دانش و مهارت هایی دارد که فقط با ادامه تحصیل و کسب این مهارت ها و دانش ها در دانشگاه این کمبود جبران می شود، و یا در خانواده ایشان همه دارای مدارج بالای علمی هستند پس او هم باید ادامه تحصیل دهد.
◾گاهی یکی از این دلایل به وجود آورنده این #شکاف_دانشی است و گاهی برخی یا همه آنها به وجود آورنده و ترغیب کننده وی برای ادامه تحصیل هستند. این دلایل ریشه در شکاف دانشی دارد که در فرد به وجود آمده است. پس باید پاسخ مناسب به این شکاف دانشی (دغدغه ذهنی) داده شود.
2⃣ کاوش اطلاعات
◾در این مرحله فرد باید از طریق کانال های اطلاعاتی شامل منابع اطلاعاتی به ویژه منابع کتابخانهای، دانش و تجربه دیگران (مثلا همکاران، دوستان و...) و نیز داشته های ذهنی خود اطلاعاتی به دست آورد و دانش خود را افزایش دهد. در واقع ایشان بدون اطلاعات کافی و معتبر و البته خیرخواهانه نمی تواند #تصمیم درست و دقیقی داشته باشد.
◾در این مرحله نیز فرد باید از اعتبار منابع اطلاعاتی مذکور اطمینان حاصل نماید؛ لذا باید با افرادی مشورت نماید که قابل اطمینان باشند. بنابراین، داشتن سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی یک نیاز اساسی است. در این زمینه کتابداران و اطلاع رسان به دلیل داشتن مهارت و دانش کافی در جستجوی #اطلاعات معتبر می توانند به نیازمندان اطلاعات در کاوش و ارزیابی اطلاعات کمک نمایند.
3⃣ تحلیل اطلاعات
◾ پس از #گردآوری_اطلاعات، اکنون فرد باید به تحلیل آنها بپردازد. در واقع وی باید ابعاد مختلف مسئله را بشناسد و عوامل مستقیم و غیرمستقیم که بر آن موضوع اثرگذار هستند را شناسایی و برای رفع موانع و بازدارنده ها راه حل های مناسب یا جایگزین پیش بینی نماید.
◾به هر میزان اطلاعات گردآوری شده معتبر، دقیق و جامع باشند و فرد #قدرت_تفکر و ذهن تحلیل گر خوبی داشته باشد، آسان تر می تواند مطالب را درک کند و زوایای پنهان آنها را بشناسد.
4⃣ تقلیل یا پالایش اطلاعات
◾بعد از شناسایی ابعاد مسئله و راه حل های احتمالی، اکنون نیاز است که فرد بهترین راه حل ممکن را از بین همه راه حل ها انتخاب نماید. گاهی در این مرحله فرد در انتخاب گزینه ها دچار تردید می شود. لذا وی میتواند در این مرحله با فرد #متخصص و معتمد دوباره مشورت نماید.
◾به نظر می رسد سرعت انجام هر کاری نباید فرد را از مشورت تا آخرین لحظه تصمیم گیری غافل نماید. در نهایت در این مرحله انتخاب یا گزینه مد نظر (تصمیم نهایی) اتفاق می افتد. این راه حل یا گزینه بر اساس شواهد کافی، توجه به ابعاد مختلف #مسئله و ارزش ها یا اولویت های مدنظر فرد روی می دهد و ممکن است برای فرد دیگر چنین تصمیمی مناسب نباشد.
5⃣ اثربخشی تصمیم گیری
◾#تصمیم_گیری فرایندی زمان بر و دشوار است. اگر تصمیم صورت گیرد، اما آن تصمیم اثر بخش نباشد، فرایند تصمیم گیری ناقص و غیر کارآمد خواهد بود. در یک تصمیم خوب باید زوایای آن موضوع شناخته شود. اما گاهی عوامل غیرقابلپیشبینی نیز ممکن است تصمیم فرد را تحت الشعاع قرار دهند. با این حال مبنا بر این است که فرد به همه ابعاد مسئله توجه نماید.
✅ #تصمیم_گیری از جمله مهارت هایی است که فراگیری آن اکتسابی است و فرد به شرط نگاه علمی به آن و افزایش دانش و تجربه خود می تواند آن را بهبود و ارتقا بخشد. بنابراین لازم است همگان به کسب «سواد تصمیم گیری» مبادرت ورزند و لازمه آن آموزش از طریق نظام آموزشی، خانواده و نیز کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar