eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
مقیاس طبقه‌بندی پنج‌گانه مطالعات آینده، ۲۰۱۴ 1⃣ غیب‌گویی 2⃣ پیش‌گویی 3⃣ پیش بینی 4⃣ آینده‌نگاری 5⃣ آینده‌پژوهی www.modiryar.com @modiryar
نوآوری باز ✅ اهمیت توجه به هم‌نشینی ایده‌پردازان و صاحبان مسئله، ظرفیت برجسته شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور و نوآور مرتبط با صنعت در مرتفع‌سازی چالش‌ها و نیازهای فناورانه پیش‌روی صنایع و همچنین رویکرد تعاملی با یکدیگر می تواند راهگشایی فرار از تله محصول و مدل کسب وکار قدیمی باشد. ✅ نوآوری باز این امکان را به شرکت می‌دهد که بتواند در قالب فراخوان یا مسابقه چالش‌ها و نیازهای خود را اعلام نمایید و بتواند از نتایج تحقیقات دانشگاهی و دانش تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه برای دست‌یابی به سود بیشتر استفاده کند. ✅خروجی های مورد انتظار در مدل نوآوری باز شامل مدل کسب و کار جدید، محصول جدید، دست‌یابی به بازارهای جدید و فروش دانش ایجاد شده در این فرآیند باشد. شما می‌توانید در تصویر مدل مفهمی نوآوری باز را مشاهده کنید. www.modiryar.com @modiryar
ابعاد رهبری‌مدیریتی و رهبری‌کوانتومی ▪️کارایی مالی ▪️آموزش ▪️فرد ▪️کنترل ▪️نقش ▪️کاردانی ▪️خبرگی ✅ ▪️زیرکی مالی ▪️پژوهشگر ▪️مجری ارتباطات ▪️خلاقیت ▪️شور و هیجان ▪️قابل اعتماد بودن ▪️کاشف بودن www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ نمودار فراموشی #هرمان_ابینگهاوس #نمودار_فراموشی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modirya
نمودار فراموشی ✅ طبق نمودار فراموشی هرمان ابینگهاوس، مطلبی را که خوانده‌اید یا حین تدریس یاد گرفته‌اید تا چه زمانی به خاطر دارید ؟ هرمان ابینگهاوس یک روانشناس آلمانی بود که روی ظرفیت مغز انسان کار کرد و پس از سال‌ها به این نتیجه رسید که مغز انسان برای نگهداری اطلاعات، ظرفیت مشخصی دارد. یعنی اینکه برخی موضوعات خودبه‌خود از ذهن انسان پاک می‌شوند، مگر اینکه مرور شوند. ✅ طبق نمودار فراموشی هرمان ابینگهاوس، مطلبی را که خوانده‌اید یا حین تدریس یاد گرفته‌اید تا چه زمانی به خاطر دارید ؟ ▪️همان لحظه: ۱۰۰ درصد مطالب را به خاطر دارید. ▪️پس از ۲۰ دقیقه: حدود ۶۰ درصد مطالب را به خاطر می‌آورید. ▪️پس از یک ساعت: حدود ۴۵ درصد مطلب را به یاد دارید. ▪️پس از ۹ ساعت: حدود ۳۵ درصد آن را به یاد می آورید. ▪️پس از یک روز: فقط ۳۳ درصد مطلب را در ذهن دارید. ▪️پس از ۲ روز: فقط ۲۸ درصد مطلب در ذهن شما مانده است. ▪️پس از ۶ روز: حدود ۷۵ درصد مطلب فراموش شده است. ▪️پس از ۲۱ روز: شما فقط ۲۰ درصد مطلب را به خاطر می‌آورید. ✅ پس برای به‌خاطر سپردن آموخته‌ها: ▪️اولین مرور: ۹ ساعت پس از تدریس یا مطالعه برای اولین‌بار (خواندن درس هرروز در همان روز) ▪️دومین مرور: فردای همان روز ▪️سومین مرور: ۲ روز پس ازتدریس یا مطالعه برای اولین‌بار ▪️چهارمین مرور: یک هفته پس از تدریس یا مطالعه برای اولین‌بار ▪️پنجمین مرور: یک ماه پس از تدریس یا مطالعه برای اولین‌بار ✅ به همین دلیل تاکید ویژه‌ ی ما روی مطالعه‌ ی مطالب مورد مطالعه هرروز در همان روز است. اگر با برنامه‌ی کانون و طبق مرور‌های منظم کانون درس‌ها را بخوانید آموخته‌ها به حافظه‌ی بلندمدت شما منتقل می‌شوند و حالا حالا‌ها فراموش نمی‌شوند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
چالش ساختار   ✅ یکی از چالش های پیش روی بیشتر شهرداری های کشور «ساختار سازمانی» است. امر مهمی که به دلیل اثرگذاری جدی در اصول «سازماندهی امور» و «تعامل فرایندهای» سازمانی به صورت مستقیم عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد. ✅ در ادوار مختلف هر گروه یا حزبی که پیروز انتخابات شده است بلافاصله یکی از مواردی که به عنوان عرصه های تغییر مورد توجه قرار داده این حوزه بوده است. به بیان دیگر ساختار سازمانی همواره به عنوان یکی از موارد مهم ناکارآمدی های سیستم قلمداد گردیده است. با توجه به این مقدمه باید پذیرفت که در واقعیت ساختار رسمی شهرداری ها با چند مشکل جدی مواجه است:   ▪️اول تورم بسیار بالای است. به صورتی که خصوصاً در کلان شهرها تا چند برابر پست های مصوب نیروی انسانی و مزد بگیر در شهرداری ها حضور دارند. ▪️دوم روند طراحی، تصویب و اجرای است که معمولاً در نهادی فرادستی در وزارت کشور تحقق می یابد؛ هر چند این اتفاق سبب بهره مندی از ویژگی مثبت ایجاد نظم عمومی در ساختار شهرداری ها می گردد اما به دلیل آنکه مسائل محلی و اقتضائات شهرهای مختلف کمتر در آن لحاظ می شود خود سبب مشکلات فراوانی می گردد. ▪️به عنوان مثال از حیث وسعت، جمعیت شهری و پایتخت سیاسی بودن، شهرداری مشهد از منظر ارائه خدمات رسانی به میلیون ها زائر حضرت رضا علیه السلام و شهرداری اصفهان به دلیل خاصیت هنری و گردشگری ویژه ای که دارند هر یک نیاز به ساختارهایی خاص خود دارند که شاید در روند یکسان سازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. ▪️سوم بحث پروژه های ویژه و فعالیت های گسترده عمرانی یا حتی اجتماعی است که در برخی موارد «ساختارهای ویژه موقت» را مطالبه می کند که گاهی ایجاد آن با محدودیت های قانونی مواجه است یا به نوعی به دلیل عدم وجود تعریف خاص در این امر مسائلی حاشیه ای برای مدیران شهری به وجود می آورد. البته موارد ذکر شده تنها بخشی از این مهم است که عنوان گردید و قطعاً در این راستا موارد بسیار مهم دیگری نیز قابل ذکر است.   ✅ شاید اگر نگاه به این چالش کمی دقیق تر و علمی تر باشد مدیریت آن نیز به صورت بهتری صورت پذیرد. بدین معنا که امروزه در ساختارها به صورت ارگانیک طراحی می شوند و از انعطاف زیادی برخوردار هستند. به بیان دیگر «ساختارها» در خدمت «راهبردها» هستند که باید در اقتضائات زمانی و مکانی مختلف نیازهای وظیفه ای برای تحقق اهداف سیستم را تأمین نمایند. ✅ این که ساختار رسمی ابلاغی از سوی نهادهای فرادستی وجود داشته باشد برای حفظ نظم و قانون مناسب است اما در کنار باید ساختار اجرایی داشته باشیم که هر چند با ساختار رسمی منافات ندارد و حد و مرز آن را رعایت می کند اما با توجه به اولویت ها، اقتضایات و مسائل ویژه هر شهر، شهرداری ها را در بهبود روندهای مدیریت یاری می دهد.   🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۰ www.modiryar.com @modiryar
این یک یادداشت مدیریتی است 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰، شماره ۹۰۲ www.modiryar.com @modiryar