eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ چرخه احساسات در بازارهای مالی #مدیریت_شهری #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
چرخه احساسات در بازارهای مالی بازار به طور ساده می‌گوید که حرکات بازار تحت تاثیر وضعیت احساسی و روانی کسانی است که داخل آن هستند. روانشناسی بازار یکی از مهم‌ترین مباحث در اقتصاد رفتاری است. ✅ یک مبحث مطالعاتی میان‌رشته‌ای است که در آن محققان فاکتورهای مختلف را که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نقش دارند، مورد بررسی قرار می‌دهند. ✅ بسیاری از افراد اعتقاد دارند که احساسات، موتور محرکه اصلی تغییرات است و نوسانات و تغییرات احساسی یک سرمایه‌گذار همان چیزی است که به آن روانشناسی بازار گفته می‌شود. ✅ این بازار می‌توان ، سهام باشد یا هر بازار دیگری. به طور خلاصه احساسات بازار، آن حس کلی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نسبت به تغییرات قیمت یک دارایی خاص است. ✅ اگر مثبت بوده و همزمان قیمت‌ها نیز در حال افزایش باشند، اصطلاحا به چنین شرایطی بازار مثبت و رو به بالا و بالعکس این موضوع بازار رو به پایین یا منفی گفته می‌شود. ✅ می‌توان نتیجه گرفت احساسات بازار مجموع و یا میانگین احساسات و عواطف تمام سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی است که در یک بازار مالی خاص حضور دارند. درست مانند هر گروهی از افراد و در هر جامعه‌ای، چه کوچک و چه بزرگ، یک فکر به صورت غالب و مسلط بین افراد آن جامعه وجود ندارد. ✅ بر طبق تئوری‌های ، قیمت یک دارایی دائما در پاسخ به احساسات بازار میل به تغییر دارد و نکته مهم اینجاست که خود این احساسات بازار نیز ایستا نبوده و به صورت پویا در حال تغییر می‌باشند؛ اگر اینگونه نبود، انجام یک معامله بسیار سخت‌تر می‌شد. ✅ در عمل و واقعیت، وقتی بازار در رشد است، اعتماد به نفس و عواطف معامله‌گران در وضعیت خوبی قرار دارد. احساس مثبت بازار باعث افزایش تقاضا و کاهش عرضه شده و این افزایش تقاضا اوضاع روانی سرمایه‌گذاران را بهتر نیز می‌کند. به طور مشابه روند رو به پایین نیز همینگونه عمل می‌کند و در صورت سقوط بازار تقاضا کاهش و عرضه افزایش پیدا می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
جریان زندگی روزمره در سه لحظۀ فضایی، ۱۹۹۴ ✅ مفهوم فضا به واسطه ی حضور افراد و از خلال روابط اجتماعی آن ها شکل می گیرد. حضور افراد در فضا می تواند به جریان افتاد حیات شهری گردد. ✅ ابعاد سه گانه کنش های فضایی بازنمودهای فضایی، فضاهای بازنمود، با فراهم آوری زمنیه هایی برای حضور و متعاقباً درک و دریافت از امور مختلف زیستی درشهر، در تولید فضا نقش ایفا می کنند: 1⃣ کنش های فضایی 2⃣ بازنمایی های فضایی 3⃣ فضاهای بازنمایی www.modiryar.com @modiryar
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 که او را (سالی) می نامند خلبانی بود که از بروز یک فاجعه عظیم در صنعت هوایی آمریکا جلوگیری کرد. در روز ۱۵ ژانویه سال ۲۰۰۹ زمانی که او مثل همیشه عازم کابین خلبانی اش بود تا هواپیمایش را با ۱۵۰ مسافر به مقصد برساند چند دقیقه پس از برخاستن از زمین با پرندگان برخورد کرد و موتورهای هواپیما از کار افتاد اما سالی با تسلطی مثال زدنی در میان انبوهی از آسمان خراش های نیویورک توانست این هواپیما را بر فراز رودخانه هادسن فرود آورد آن هم در شرایطی که تمام مسافران در سلامت کامل بودند این اتفاق سبب شد تا سالی تبدیل به قهرمانی ملی در آمریکا شود و تقدیرنامه های بسیاری از جانب سازمان های گوناگون و البته باراک اوباما دریافت کرد. www.modiryar.com @modiryar
📸 همدردی، همدلی، بی‌تفاوتی عاطفی www.modiryar.com @modiryar
📖 در باب اطمینان به خدا ✍ ۞ لا يَصْدُقُ إيمانُ عبدٍ حتّى يَكونَ بما في يَدِ اللّه ِ سبحانه أوْثَقَ مِنه بما في يَدِهِ. ۞ ايمان هيچ بنده اى راستين نباشد مگر زمانى كه اطمينان او به آنچه نزد خداست بيشتر باشد از آنچه در دست خويش دارد. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
مخاطب خاص ✅ اگر قبول کنیم شهرداری ها از دورانی که صرفا سازمانی با رویکرد خدماتی و عمرانی بوده اند، گذر کرده و امروز تبدیل به یک «نهاد اجتماعی» گسترده شده اند که اثرات مهمی بر پیشبرد اهداف جامعه و تامین رفاه مردم و ساکنان شهرها می گذارند، پس باید تمام خدمات، فرایندها و رویکردهای آن ها در سطوح مختلف سازمانی، مخاطبی خاص داشته باشد؛ مخاطبی خاص و مهم که همانا کوچک ترین و درعین حال ارزشمندترین یعنی «خانواده» است. ✅ امروز بهره مندی از یک چالش جهانی است که متاسفانه در سال های اخیر با تهاجم فرهنگی و تزلزل فکری که ایجاد شده، در کشور ما هم تاحد بسیاری نظام خانواده چه از نظر سلامت و چه از نظر ماندگاری و دوام و قوام، آسیب های فراوانی دیده است؛ هرچند هیچ کس نمی تواند خدشه ای بر ارزش واقعی آن وارد کند. پرداخت مستقل به اجزای تشکیل دهنده خانواده به عنوان اساسی ترین نهاد اجتماعی شکل گیری جوامعی مانند زنان، کودکان، نوجوانان و... ✅ به صورتی که در سال های اخیر توسط سازمان های بین المللی در کشورمان درحال سرایت است، بستر جدایی و افتراق در خانواده و بی هویتی عناصر جامعه را به دور از تعلقات ریشه ای وعلاقه هایی که ناشی از وابستگی خونی و هویت ملی مبتنی بر باورهای ارزشی است، فراهم آورده است و خودکامگی و منفعت طلبی شخصی که منجر به ناتوانی در و ازخودگذشتگی می شود را به خصوص برای نسل جدید به همراه داشته است. ✅ ازآنجاکه به فرموده پیامبر اعظم(ص) هیچ بنایی در اسلام بنیان گذاری نشده است که نزد خداوند متعال، محبوب تر از خانه و خانواده باشد، پرداختن به احیای جایگاه اصلی آن، جزو وظایف بسیار مهم دستگاه ها و نهادهای اثرگذار به خصوص است.آن چنان که در بعد «هویت شهری» چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، در دو بند بنیادین «خانواده محوری» و «تجلیگاه معنویت و اخلاق» این مهم مورد توجه قرار گرفته است. ✅ شاید در نگاه اول، این امر وظیفه ذاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب شود، اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر به موضوع بپردازیم، در همه حوزه های خدمات شهری این رویکرد اجتماعی و مقدس باید در کانون توجه قرار گیرد. شهرها باید دوستدار خانواده ها باشند، پس پارک ها،  مراکز تفریحی، پارکینگ ها، سازه ها و فضاهای شهری، وسایل حمل ونقل عمومی و...  ✅ هر یک باید به گونه ای برای بهره مندی های خانوادگی، کاربری های تعریف شده و مناسبی ارائه دهند. باید روح جمع گرایی و در کالبد شهری دمیده شود و خدمات به گونه ای طراحی و عرضه شود که بهره برداری خانوادگی را محل توجه قرار دهد و اسباب قوام و همگرایی عناصر این نهاد اجتماعی ارزشمند را فراهم آورد. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۷۵ www.modiryar.com @modiryar