Modiryar | مدیریار
✍ مقایسه سلسله مراتب سئو با سلسله مراتب هرم مازلو #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @
✍ مقایسه سلسله مراتب سئو با سلسله مراتب هرم مازلو
✅ سئو چیست؟
▪#سئو یکی از پرطرفدارترین مباحث دنیای بازاریابی دیجیتال است که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.
▪#بهینه_سازی موتورهای جستجو که بهمنظور جذب ترافیک بیشتر بر روی وبسایت و افزایش مخاطب و فروش انجام میشود، شامل مراحل و اقدامات گوناگونی است.
▪اگر بخواهیم در مورد اینکه #سئو چیست و اولویتبندی اقدامات و تکنیکهای بهکار رفته در آن چگونه است، صحبت کنیم، میتوانیم از تشبیه این اقدامات با هرم مازلو کمک بگیریم.
✅ مقایسه سلسله مراتب سئو با هرم مازلو
▪اگر با روانشناسی سر و کار داشته باشید، حتماً نام هرم مازلو به گوشتان خورده است. این تئوری درباره سلسله مراتب نیازهای انسان است که #آبراهام_مازلو در سال ۱۹۴۳ آن را منتشر کرد.
▪همان گونه که #مازلو برای نیازهای اساسی انسان، سلسله مراتبی را با عنوان هرم مازلو معرفی کرد، میتوان سلسله مراتب اقدامات سئو را در یک هرم تعریف کرد.
✅ سلسله مراتب اقدامات سئو
▪#سلسله_مراتب_اقدامات_سئو از هرم نیازهای اساسی مازلو گرفته شده است. در نسخه هرم مازلو، اساسیترین و ریشهایترین نیازهای انسان در پایه هرم قرار گرفته است. تا زمانی که نیازهای پایهای برآورده نشود، برطرف کردن نیازهای بالایی امکانپذیر نیست.
▪به همین ترتیب اگر #نیازهای_اساسی سایت (محتوای باکیفیت و معماری درست سایت مانند ایجاد لینک، سئو و…) برآورده نشود، امکان بهبود سایت و بردن آن به مراتب بالاتر وجود نخواهد داشت. در هرم سلسله مراتب سئو سایت نیز ۷ مرحله یا سطح مختلف وجود دارد:
1⃣ کرول شدن سایت توسط خزندههای گوگل
2⃣ انتشار محتوای متقاعدکننده
3⃣ کلمات کلیدی بهینهسازی شده
4⃣ تجربه کاربری (UX) عالی
5⃣ انتشار محتوایی که ارزش اشتراکگذاری دارد
6⃣ انتخاب عنوان، URL و توضیحات (description) مناسب
7⃣ ریچ اسنیپتها و نشانهگذاری اسکیما
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ هرم چابکی عاطفی
✅ #چابکی_عاطفی عبارت است از هدایت احساسات همراه با آگاهی، درک و انعطاف پذیری. ارتباطی بین مغز و قلب ما وجود دارد و تغییرات ضربان قلب این را اندازه گیری می کند.
▪پذیرش
▪شفقت
▪عادت
▪ارتباط
▪شجاعت
▪بازآرایی
▪خرد
✅ کمک به کارکنان برای چابک شدن عاطفی
رهبران چگونه می توانند به اعضای تیم خود کمک کنند تا از نظر عاطفی چابک شوند:
1⃣ یک ارتباط عاطفی مبتنی بر ارزش تنظیم کنید
2⃣ قفل منفی را باز کنید تا از شر آن خلاص شوید
3⃣ آنها را برای "بله، من می توانم" آماده کنید
4⃣ ایجاد فرهنگ آزمایش – شکست – بعدی
#Emotional_agility
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ گام های اصلی در برندسازی
✅ #برندینگ و برندسازی به شرکتها در جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و افزایش فروش کمک میکند. این فرایند با تعیین هدف و رساندن پیام دقیق به مخاطبان، باعث میشود تا شرکتها تفکر استراتژیک خود را تقویت کنند. با تعیین نام، لوگو، شعار، رنگها و سایر عناصر brand، شرکتها خود را به بازار هدف معرفی میکنند و فروش خود را افزایش میدهند.
✅ با ارائه تجربه خوب، مشتریان فعلی حفظ و مشتریان جدید جذب میشوند و در نتیجه بازار خود را گسترش مییابد. در کل، branding و ساخت مارک به شرکتها کمک میکند تا در بازار رقابتی و پویا، #پیشرفت کنند و از رقبای خود موفق تر و متمایز باشند.
1⃣ تحلیل بازار
▪ترفندهای بازار، رقبا و جامعه هدف را بشناسید
2⃣ مزیت های رقابتی
▪آن چه شما را از رقبا متمایز پیدا کنید
3⃣ نام برند
▪نامی انتخاب کنید که پیام برند و مخاطب شما را نشان دهد
4⃣ لوگو، هسته برندینگ
▪لوگویی انتخاب کنید که انعکاس برند شما باشد
5⃣ فعالیت در فضای مجازی
▪صدایتان را از طریق فضای مجازی به مخاطب برسانید
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدیریت تفکیک و جداسازی (معیارهای ساماندهی)
✅ رنگ ها و علائم در نظام آراستگی محیط کار۵S
▪وﻗﺘﯽ در ﺣﺎل اﺳﺘﻘﺮار #ﻧﻈﺎم_آراﺳﺘﮕﯽ محیط کار۵S ﻣﯽ ﺑﺎﺷﯿم ﯾﮑﯽ از اﻗﺪاﻣﺎت اﺳﺎﺳﯽ ﮐﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﯿم اﺳﺘﻔﺎده از رﻧﮓها، علائم در نظام آراستگی محیط کار ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﮔﺮ ﺑﻪرﻧﮓها، علائم و ﮐﺎرﺑﺮد آنها در ﻧﻈﺎمآراﺳﺘﮕﯽ ﺗﻮﺟﻪﺷﻮد آﺛﺎر و ﺑﺮﮐﺎت ﺑﺴﯿﺎری درسازمانﺷﻤﺎ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ و ﺑﻬﺮهوریتان ﺑﺴﯿﺎرزﯾﺎد ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
▪وﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﯾﻦ اﻣﺮ در ﺑﺴﯿﺎری از ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺟﺪی ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﺪه و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮاﻗﻊ ﺳﻠﯿﻘﻪ اﻓﺮاد در اﯾﻦ ﻣﻮارد ﺣﺎﮐﻢ اﺳﺖ. وﻟﯽ ﻣﻄﻤئن ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ درﺻﻮرﺗﯽ ﻃﺒﻖ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪه ﻋﻤﻞ ﻧﮑﻨﯿﺪ. نه تنها ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺧﻮد را دور رﯾﺨﺘﻪاﯾﺪ ﺑﻠﮑﻪ #ﺑﻬﺮه_وری ﮐﺎرﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﭘﺎﯾﯿﻦ آورده و ﺧﻮدﺗﺎن ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺑﻮدی ﮐﺴﺐ وﮐﺎر ﺧﻮدﺗﺎن ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺷﺪ.
✅ ساماندهی محیط کار
▪همانطور که میدانیم اولین مرحله از نظام آراستگی محیط کار، Seiri یا #ساماندهی است. برای ساماندهی محیط کار مراحل زیر را انجام می دهیم:
🔺گام اول:
🔻به اتفاق همکاران، نگاهی به اطراف #محیط_کاری خود بیندازید و اقلامی را که برای کار شما غیرضروری است، بیابید.
🔺گام دوم:
🔻#مدیریت_تفکیک_و_جداسازی (معیارهای ساماندهی) را به کار ببندید. خلاصهای از این معیار ها در جدول آمده است.
🔺گام سوم:
🔻به اطراف محیط کاری خود نگاهی بیاندازید و عمل زدن برچسب قرمز را انجام دهید.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدل وضعیت روانی از نظر سطح چالش و سطح مهارت (مدل تچان میهای چیکسنتمیهایی)
✅ #استرس و اضطراب در لغت جنبیدن، لرزیدن، تپیدن، پریشانحال شدن، یکدیگر را با چیزی زدن، به هم واکوفتن، آشفتگی، بیتابی، ناآرامی است؛ اینها کلماتی هستند که در زندگی روزمرّه، برای توصیف حالات، احساسات و هیجانات استفاده میشوند. بهطور مثال: هنگام سخنرانی در برابر جمع، هنگام امتحان، به خاطر مشکلات مالی، به دلیل تاُخیر سر یک قرار و …. امّا هنگامی که از این دو کلمه استفاده میکنیم، توجّه چندانی به تفاوت موجود میان آن دو نداریم؛
✅ به عنوان مثال: هنگام سخن گفتن از #مشکلات_روانیِ شایع در کودکان و نوجوانان، باید دقیق بود و تفاوت میان استرس و اضطراب را به خوبی درک کرد. در روانشناسی، اضطراب مرحلهٔ پیشرفتهٔ استرس مزمن است و هنگامی به صورت یک مشکل بهداشت روانی در میآید که مثلاً برای فرد یا اطرافیانش رنج و ناراحتی به وجود آورد یا مانع رسیدن شخصی به اهدافش شود و همچنین مواقعی که انجام کارهای روزانه و عادّی مختل شوند.
✅ #اضطراب هنگامی در فرد بروز میکند که شرایط استرسزا در زندگی او بیش از حد طولانی شود یا بهطور مکرّر رخ دهد، همچنین اگر دستگاه عصبی بدن نتواند به مرحلهٔ مقاومت تنیدگی پایان دهد و بدن برای مدّتی طولانی همچنان بسیج باقی بماند، در این صورت بدن فرسوده و در برابر بیماریهای جسمی و روانی (مانند اضطراب) آسیبپذیر میشود.
#Mihaly_Robert_Csikszentmihalyi
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ خدا با ماست
🔴 خداوند بارها در قرآن فرموده است:
✅ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ
مأیوس نشوید
✅ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ
غمگین نشوید
✅ وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ
ضعیف نشوید
✅ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ
ناامید نشوید
✅ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید
در کنار شما هستم
✅ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ
مرا بخوانید
#آیات_برگزیده
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ کاری که استرس با بدن می کند
✅ بدن انسان از روشهای مختلفی به #استرس و #فشار_عصبی واکنش نشان میدهد. یکی از این روشها ایجاد تغییرات شیمیایی در بدن است. عامل ایجاد استرس ممکن است عاملی درونی یا عاملی محیطی باشد. این عوامل همچنین میتواند در افراد مختلف، متفاوت باشد و عاملی برای فردی ایجاد استرس کند؛ ولی در فرد دیگر، ایجاد استرس نکند.
✅ مشکلات مربوط به #اقتصاد، کار یا تحصیل، تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، بازیهای پرتَنش، مرگ نزدیکان، و وجود یک بیماری بااهمیت در خانواده، از جمله عوامل بیرونی ایجاد فشار عصبی هستند. علائم استرسِ شامل اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها و مشکل در تمرکز و حافظه است.
✅ کاری که #استرس با بدن انسان می کند:
▪ریزش مو
▪عدم تمرکز
▪کمبود انرژی
▪حملات پاتیک
▪ضعف عضلانی
▪اختلال در خواب
▪درد قفسه سینـه
▪کاهش میل جنسی
▪افزایش ضربان قلب
▪رفلکس اسیـد معده
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ هرم بازاریابی محتوایی
#Content_Marketing_Pyramid
#بازاریابی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ هرم بازاریابی محتوایی #Content_Marketing_Pyramid #بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modi
✍ هرم بازاریابی محتوایی
✅ #هرم_بازاریابی_محتوایی یک چارچوب استراتژیک است که اجرای کمپینهای محتوایی، اطمینان از عملکرد بهینهی محتوا، بازیافت و دامنهی تاثیرگذاری آن را ممکن میسازد.
✅ مسئولیت سنگین #بازاریابی_محتوایی، مثل این است که بخواهید همزمان یک ارکستر را رهبری کنید، در عین حال میزبان یک مراسم عروسی باشید و یک نمایش را نیز روی صحنه ببرید. پیش بردن همهی این کارها با هم، بدون داشتن برنامهای از پیش تعیین شده، تقریباً ناممکن است، حتی برای سوپرمن!
✅ طبق گزارش سنجش بازاریابی سال 2015 وبسایت Content Marketing Institute، برای موفقیت کمپینهای بازاریابی محتوایی، داشتنِ استراتژیهای مدون و مستند، ضروری هستند. این گزارش نشان میدهد #بازاریابانی که از استراتژی مدون پیروی میکنند از بازاریابانی که استراتژی مدونی ندارند، موفقتر عمل میکنند.
✅ چرا باید از هرم بازاریابی محتوایی استفاده کنیم؟
هرم بازاریابی محتوایی علاوه بر ایجاد یک استراتژی محتوای مستند و مدون، به شیوههای زیر نیز به شما کمک میکند:
▪#تمرکز را افزایش میدهد:
این هرم با یک #استراتژی سازماندهیشده و مدون (که اهداف و اولویتبندیهای مشخص به شما میدهد)، موجب افزایش تمرکز شما میشود.
▪#تولید_محتوا را افزایش میدهد:
این #هرم با استفادهی کارآمدتر از منابع ارزشمندتان، باعث میشود ظرفیت تولید محتوای شما افزایش یابد.
▪#جریانی از محتواهای موفق تولید میکند:
این هرم، جریانی از محتواهای #موفق تولید میکند تا خریداران و مشتریان خود را بیشتر درگیر کسبوکارتان کنید و فعالیتهای مربوط به بازاریابی و فروش را بهتر پیش ببرید.
#Content_Marketing_Pyramid
#بازاریابی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ استراتژی بازاریابی محتوایی #بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ استراتژی بازاریابی محتوایی
▪#استراتژی_بازاریابی_محتوایی شما بر اساس محتوایتان شکل نمیگیرد، بلکه بر اساس هدفی تنظیم میشود که میخواهید از طریق محتوا بدست آورید.
▪موفقترین تیمهای #بازاریابی_محتوایی، همواره تلاش میکنند که استراتژیشان با اهداف شرکت و اهداف مدیر بخش بازاریابی و با سایر تیمهای مربوطه، همراستا باشد.
🔴 برای شکل دادن به استراتژی خود میتوانید از چارچوب زیر کمک بگیرید:
✅ اهداف شرکت
با #اهداف_سطح_بالا و اصلی شروع کنید. اهدافی که توسط تیم مدیر شرکت، تعیین شده است. این اهداف، مبنای جهتگیری استراتژیک واحد بازاریابی شما خواهند بود. مثالهایی از اهداف اصلی شرکت میتوانند شامل این موارد باشند:
▪تضعیف جایگاه یک رقیب
▪افزایش سهم از بازار ابزارهای موبایلی
▪ورود به بازارهای جدید جغرافیایی یا جمعیتی
▪تثبیت جایگاه شرکت به عنوان سرآمد یک بازار یا یک حوزه از بازار
✅ مضامین بازاریابی
پس از اینکه #اهداف_شرکت را مشخص کردیم، باید مضامین (تمهای) بازاریابی را جهت پشتیبانی از این اهداف تعیین کنیم. معمولاً تعداد دو تا چهار نوع مضمون کلی وجود دارد که توسط تیم بازاریابی تعیین میشود. هر یک از این مضامین بر یک مفهوم، پیام یا حوزهی کلیدی از اهداف شرکت تمرکز دارند.
✅ برای مثال اگر هدف شرکت افزایش سهم از بازار #موبایل باشد، نمونههای مضامین بازاریابیای که برای این هدف تعیین میشوند، چنین خواهد بود:
▪نوآوری در بخش موبایل
▪توانمندسازی نیروی کار بخش موبایل
▪تعریف گزارهی پیشنهادی (ارزش پیشنهادی) بخش موبایل برای کسبوکارها
وقتی که این مضامین تعیین شد، میتوان ایجاد #استراتژی محتوا از طریق یک هرم بازاریابی محتوایی را کلید زد.
✅ #مارکوس_شریدان، سخنران، نویسنده و بنیانگذار آژانس بازاریابی The Sales Lion میگوید:
▪وقتی پای #استراتژی محتوایی در میان باشد، یکی از مهمترین نکات این است که هر کسی در شرکت و نه فقط در واحد بازاریابی باید بداند بازاریابی محتوایی چیست. اغلب اوقات برای تفهیم بازاریابی محتوایی به سایر کارکنان؛ ما از ادبیات بازاریابی خودمان استفاده میکنیم؛
▪اما باید بدانیم این نوع سخن گفتن اصلاً در دیگر کارکنان، بخصوص در تیم فروش، همدلی ایجاد نمیکند. کلماتی که برای توضیح بازاریابی محتوایی انتخاب میکنید، بسیار مهم هستند. این کلمات باید مورد پذیرش و استقبال سایر #کارکنان نیز قرار بگیرند.
#بازاریابی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar