⬅️ واقعیت زندگی افراد اضطرابی ➡️
✅ شاید در ظاهر به نظر بیاید آرام هستند اما از درون، طوفانی از احساسات متعارض را تجربه میکنند.
✅ با اینکه از مورد انتقاد قرار گرفتن خوششان نمیآید، اما دائماً جویای نظرات دیگران در مورد خودشان هستند.
✅ دوست دارند رویه بیتفاوتی بگیرند اما همه چیز را دائماً کنترل میکنند.
✅ با اینکه با خستگی از خواب بیدار میشوند اما باز هم برای شب راحت خوابیدن مشکل دارند.
✅ در عین اینکه برنامه مشخصی برای زندگی ندارند نگرانی در مورد آینده هم یک لحظه رهایشان نمیکند.
✅ از حس تنهایی رنج میبرند اما از طرفی حضور در جمع آنها را مضطرب میکند.
✅ قصد دارند با کار کردن زیاد حواسشان را از افکار منفی پرت کنند اما از طرفی هم تمرکز و توان کافی را برای انجام کارها ندارند.
#اختلالات_رفتاری_و_بالینی۷۷
#روانشناس_بالینی #اختلالات_اضطرابی #مشکلات_خواب #تنهایی #عدم_تمرکز #عدم_برنامه_ریزی #مضطرب
ارتباط با #مرکز_مشاوره_طلوع_مهر
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | سایت
ملاک های تشخیصی اختلال یادگیری خاص
مشکلات یادگیری و استفاده از مهارت های تحصیلی که علی رغم اجرای مداخله های درمانی، حداقل به مدت ۶ ماه ادامه داشته اند:
خواندن بی دقت، آهسته و پرزحمت (مثل خواندن کلمات تکی با صدای بلند به صورت نادرست یا آهسته و با تردید، غالبا كلمات را حدس می زند).
مشکل درک کردن معنی آنچه خوانده شده است (مثلا ممکن است متن را درست بخواند، ولی نمی تواند معنای آنچه خوانده است را بفهمد).
مشکلاتی در رابطه با هجی کردن(مثلا ممکن است حروف صدادار یا بی صدا را اضافه، حذف یا جایگزین کند).
مشکلات نوشتاری(مثلا خطاهای دستوری، سازماندهی نامناسب پاراگراف).
مشکلات در فهم مفاهیم ریاضی یا محاسبه (مثلا از اعداد، بزرگی و روابط آنها درک ندارد؛ برای جمع کردن اعداد تک رقمی از انگشتانش استفاده می کند؛ مراحل محاسبه را فراموش می کند).
مشکلاتی در رابطه با استدلال ریاضی سطح مهارت های تحصیلی این دانش اموزان به میزان چشمگیری زیر سطحی است که از سن تقویمی انها انتظار می رود. اختلال قابل توجهی در عملکرد تحصیلی، شغلی و فعالیت های زندگی روزمره ایجاد می کند.
مشکلات یادگیری در طول سال های دبستانی شروع می شوند، ولی تا زمان مدرسه ممکن است به طور کامل آشکار نشوند.
این مشکلات یادگیری متفاوت است از ناتوانی عقلانی، تیزی بینایی یا شنوایی اصلاح نشده، اختلالات روانی یا عصبی دیگر، ناملایمات روانی - اجتماعی یا آموزش تحصیلی نامناسب.
#مهارت_تحصیلی۷۷
#مشاوره_تحصیلی #اختلال_یادگیری #مدرسه #خواندن #ریاضی #نوشتن #املا #هوش #محاسبه #ناتوانی_عقلانی
ارتباط با #مرکز_مشاوره_طلوع_مهر
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | سایت
قَالَ علی (علیه السلام): مَنْ أَطَاعَ التَّوَانِيَ ضَيَّعَ الْحُقُوقَ، وَ مَنْ أَطَاعَ الْوَاشِيَ ضَيَّعَ الصَّدِيقَ.
امام علی (علیهالسلام): آنکه سستی بر وجودش حاکم گردد حقوق خویش را تباه سازد و آنکه از سخن چینی پیروی کند دوست خود را از دست بدهد.
نهجالبلاغه، حکمت ۲۳۹
#آیه_و_حدیث۷۷
#نهج_البلاغه #قرآن #اهمال_کاری #پشتکار #کارکرد_اجرایی #مدیریت_هیجان #ارتباط_بین_فردی #حقوق #مسئولیت
ارتباط با #مرکز_مشاوره_طلوع_مهر
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | سایت
✔️ ترس از تنهایی
چرا از تنهایی می ترسیم❓
چه کسانی بیشتر از تنهایی، فراری هستند❓
💠 افراد به شدت برونگرا
افراد برونگرا چون بیشتر انرژی اشان از ارتباط و حرف زدن با دیگران می گیرند؛ از تنهایی فراری هستند و زیاد سراغ دوست و خانواده و فامیل را می گیرند.
💠 افراد با تله رهاشدگی
ممکن است چون در کودکی تنها مانده باشند یا پیام تنها ماندن گرفته باشند؛ حالا ترس از تنهایی شدید داشته باشند و همین باعث چسبندگی زیاد به همراهش می شود.
💠 افراد با تله محرومیت هیجانی
افرادی که خیلی نیاز به محبت و درک شدن دارند،به وجود افراد برای گرفتن نوازش و عشق نیاز شدید دارند و می گویند اگر تنهام بگذارند دیگران کسی نیست من را دوست داشته باشد.
💠 افراد با تله وابستگی/بی کفایتی
این افراد چون برای تصمیم گیری ها و کارهای زندگی اشان، به خودشان اتکا و اعتماد ندارند؛ همیشه سعی می کنند در هر جایی یک نفر را پیدا کنند و به او وابسته می شوند.
💠 افراد با تله گرفتار
این افراد هم هویت خودشان را با حضور یک معشوق، رئیس، رهبر و... تعریف می کنند. (اعتقادات، سبک زندگی و انتخاب هایشان) اصلا تصور تنها و مستقل زندگی کردن برایشان خیلی سخت است.
#مهارت_های_زندگی_فردی۷۸
#ترس_از_تنهایی #رها_شدگی #محرومیت_هیجانی #وابستگی #برون_گرا #رشد_فردی #زندگی_بهتر #ارتباطات_انسانی
ارتباط با #مرکز_مشاوره_طلوع_مهر
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | سایت