eitaa logo
مدرسه مصطفی آمل
498 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
21 فایل
مدرسه ی مصطفی، از جمله مدارس تحول گرا با رویکرد تربیتی، مهارتی و آموزشی است. نشانی: آمل، بلوار ولایت، ولایت ۱۶، گل نرگس ۵، دبستان مصطفی تلفن: 01144286760 ۰۹۱۱۲۲۱۴۸۴۰ ارتباط با ادمین: @Ebad_amoli
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسات رباتیک تابستانه بچه ها با چالش ها و هیجان زیادی روبه شدند. این جلسه با هدف آشنایی با رباتیک و تکنولوژی و کمک به بروز خلاقیت در فرزندان عزیزمان است . موضوع رباتیک و دوره های آن منجر به دو اتفاق می شود و هر کدام از آنها نتیجه رویکرد مربی است. کاری یا و ابداعات جدید. @mostafaschool
طرح تابستانه دبستان مصطفی. طرح تابستانه در قالب برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی، مهارتی و آموزشی برگزار می گردد. درس قرآن، مرور فارسی و ریاضی، دست ورزی، بازی و ... @mostafaschool
از آن روز، به علاقه‌مند شدم. سر جلسه‌ی امتحان یک سؤال را نوشتم و دستم را گذاشتم زیر چانه‌ام! معلم آمد و گفت: چرا نمی‌نویسی؟ گفتم: بلد نیستم. گفت: مگر سر کلاس نبودی؟ گفتم: چرا ولی یاد نگرفتم. بچه‌ها یکی‌یکی برگه‌ها را دادند و رفتند و من ماندم سر کلاس. ایشان گچ را برداشت و نوشت: سوال 1، و آن را حل کرد. پرسید: یاد گرفتی؟ گفتم: بله. گفت: سؤال ۲ به آن قضیه‌ی هندسی، سر کلاس اشاره می‌کند... خلاصه ۶ سؤال را حل کرد. بعد تخته را پاک کرد، ورقه‌ی من را هم پاره کرد و یک ورقه‌ی نو گذاشت روی میزم و گفت: هرچه یاد گرفته‌ای بنویس، این نمره‌ی توست. ✅برگرفته از کتاب ؛ آموزشی و تربیتی۲ @mostafaschool @hekmathighschool
در پی درج مطلب در کانال مدرسه، (۲ پیام بالاتر) یکی از عزیز مصطفی پیامی با نگاه ارسال نمودند که شاید برخی دیگر از عزیزان هم باشد: سلام عرض ادب یه نقد دارم از شما ایا معلم های شما همچین رفتاری دارن یا میخوان یاد بگیرن؟ سلام یکی از ما در حوزه تعلیم و تربیت، نشان دادن و ماست. قطعا این نکات نشان دادن نگاه ما به موضوع تعلیم و تربیت است. در برابر نگاه دیگری که آن را قبول ندارد و فقط به دنبال تست زنی و برگزاري امتحانات و سخت گیری های بی مورد است. ما اینها را به مربیان می گوییم، آموزش می دهیم و از آنان اجرایش را می خواهیم. اما اینکه آیا او به این نگاه اعتقاد دارد و یا بدان عمل می کند موضوع دیگری است که انصافا یافتن چنین سخت بوده و هست همه ما محصول همین نگاه اشتباه سازمان تعلیم و تربیت هستیم و یافتن مربیان به این نگاه سخت بوده و هست. یکی دیگر از موانع خود خانواده های محترم هستند که غالبا با این سهل گیری ها مشکل دارند و شاید در ابتدا استقبال می کنند ولی در ادامه قائل به سخت گیری های بی فایده می شوند و دلشان به این راه نیست. درج اینگونه مطالب برای ارتقای همه است، از مربی تا همگام که بدانند راه صحیح چیست، تحقق همین است و ما باید کنیم. می شود با اطمینان گفت در برخی خوشبختانه اینگونه عمل کرده و می کنند و برخی با وجود تاکیدات فراوان ما، اینگونه عمل نمی کنند در عین اینکه شنیده اند و گفته ایم و خواسته ایم. شما از ما نشنیده اید و یا در کلاس هایمان ندیده اید که موضوع در مدرسه خیلی سختگیرانه انجام نمی شود؟ امتحان و امتحانات ، در مدرسه ما نشان از عملیاتی کردن همین نگاه است و مقایسه فصل امتحانات ما با دیگر مدارس یکی از اثرات عملیاتی شدن همین نگاه است. فرزندان مدرسه مصطفی از امتحان می ترسند و یا با آن خیلی راحت مواجهه دارند؟ و فرزندان است و این ارزیابی را می توان با انجام داد که یکی از آنها امتحان کتبی مصطلح است و حتی این شیوه حداقلی را هم می توان بی استرس انجام داد که متأسفانه در مدارس کشور این ارزیابی حداقلی با بگیر و ببند و و ناظر انجام می شود و به دنبال و جنایتکار می گردند و این عین توهین به فرزندان و نابودکردن اعتماد به نفس آنان است. ما با این نگاه صد درصد مخالفیم و سعی کرده و می کنیم با آن بجنگیم و مبارزه کنیم و تا حد قابل قبولی در آن توفیق داشته ایم و توانسته ایم تابوی ترس از امتحانات را در مدرسه بشکنیم و فرزندان از ارزشیابی ها نترسند و استرس نگرفته و با آن ارتباط معقول و منطقی بگیرند. این اثر همین نگاه است که تا حدی توانسته ایم آن‌ را عملیاتی کنیم و البته و صدالبته در راه تحقق آنیم و با ایده آل ها فاصله داريم و البته باید قدر داشته هایمان را نیز، بدانیم. موفق باشید. @mostafaschool @hekmathighschool
🧩ارائه بازی با هدف : 🔸 تقویت و مرور فارسی (پیدا کردن هم خانواده ها) و رسیدن به جمله طلایی 🔸 تقویت دقت و سرعت عمل در دسته بندی ها 🔸تقویت کار گروهی و همکاری با هم @mostafaschool