🔴 زرنگها در مقابل الباقی در میدان یک همسان سازی کور!
🔸ارزیابی ماشینی، فقط بر اساس یک سنجش نظری و یک بعدی انجام می شود.
🔸در میدان ارزیابی ماشینی، کودکانی که، توانمندیهائی بهتری در ابعاد قابل سنجش نظری مذکور دارند، با هوش، با استعداد و زرنگ،
🔸و کودکانی که توانمندیهائی در ابعاد دیگری دارند که در این نظام ارزیابی ماشینی نمی توانند خودشان را به خوبی نشان دهند، برچسب کم هوش، کودن، کم استعداد، ضعیف و تنبل را بر پیشانی خود تحمل می کنند.
🔸فاجعه از آنجا مضاعف می شود که این بچه ها را در یک رتبه بندی یک بعدی، بر حسب ارزیابی ماشینی مذکور ردیف می کنند،
🔸و رتبه های برتر را به عنوان نورچشمی، و سوگلی در همه جا بر صدر می نشانند، و الباقی را به عنوان "الباقی" کنار می زنند.
🔸در نظام شاگرد اولی، یک نفر به عنوان شاگرد اول تحسین شده، و الباقی به صورت غیر مستقیم تحقیر می شوند.
🔸اینکه آن "الباقی" هم چقدر در ابعاد دیگر هنری، فنی، کسب و کار، ایفای نقشهای اجتماعی، اخلاقی، ادبی، مهارتی و .... توانمندند، برای این نظام ارزشیابی و رتبه بندی اهمیت ندارد.
#اردوان_مجیدی، #نظام_شاگرد_اولی #ارزیابی_ماشینی
@mostafaschool
@hekmathighschool
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕 شما مادر و پدر فرزندتان هستید نه آموزگاران دوم او !
هر چند این اندیشه را تا حدود زیادی سیستم آموزشی ، مدارس و بعضی از آموزگاران از گذشته به والدین القا نموده اند و وظایفی مثل املا گویی مرتب در خانه ، پرسیدن درس ، طرح سوال اضافه و ... را از خانواده ها مطالبه می کنند اما بسیاری از والدین از این حدود هم فراتر رفته و به همین مقدار هم بسنده نمی کنند ...
هرگز صلاح نیست که شما تبدیل به معلم سرخانه ی فرزندتان شوید ...
برای همه آن، کمکهای تحصیلی نیز راهکارهایی وجود دارد .
برای داشتن فرزندانی با روحیه سالم و همدل که شما را دوست و محرم اسرار خود بدانند ، رابطه مادرانه و پدرانه خود را فدای درس و مدرسه آنها نکنید ...
سلامت اجتماعی ، روحی و عاطفی فرزندان به ویژه در سالهای دوران نوجوانی تا اندازه ی بسیار زیادی به رابطه آنها با خانواده به ویژه والدینشان برمی گردد .
این مسئله را جدی بگیرید .
#تربیت_فرزند
@mostafaschool
سلام وقت بخیر
گزارش ۱۰ آذر آزمایشگاه
مدرسه امروز حال و هوای دیگه ای داشت ،منور شد به حضور شهید گمنام و تا ظهر همه مون حال و هوایی عجیبی داشتیم. 🥀
حوالی ۱۰ پایه ششم تشریف آوردن آزمایشگاه ، باهمکاری و مشارکت ساخت لایههای کره زمین رو داشتند،بعد از اتمام ، آزمایش کوه آتشفشان خواستند که براشون انجام شد.
در ساعت بعدی پسرانم در پایه پیش تشریف آوردند و چند آزمایش براشون انجام شد.
ساعت بعدی به بسته بندی صابون و شمع های ساخته شده برای بازارچه یلدا مشغول بودیم .
خانم ابراهیمی عزیز هم برای عکسبرداری از صابونها اومدند و عکسهای بسیار زیبایی گرفته شد.
#آزمایشگاه
#گزارش_روز
#روزی_متفاوت
@mostafaschool
۷ آذر ماه روز مانور زلزله
آشنایی بچهها با مواجه شدن با زلزله و چه نکات ایمنی وامنیتی رو باید رعایت کنند آشنا شدند.
#زلزله
#مدرسه_زندگی
#مدرسه_مهارت
#سومی_ها
@mostafaschool
به نام خداوند موجوداتی که نفس میکشند ❤️
📌 #گزارش عملکرد #آبانماه #باغبانی و پرورش #ماکیان بچه های مدافعین حرم مدرسه مصطفی
در ابتدای آبان بچههای مدافعین حرم استارت شروع ساخت مکان و قفس پرورش ماکیان و گلخانه را آغاز کردند.
از لوازمی که داشتند، مانند سیمان و شن و ماسه ، میله های فلزی و چوبی استفاده کردند تا پایه و ستون های لانه پرورش ماکیان را نصب کردند، سپس از فنس موجود سه متری که در مدرسه بود استفاده کردند و دیوار دوم را پس از دیوار بتنی یک سمت دیگر ساختند اما برای لانه هنوز دو دیوار دیگر کم بود، با رئیس امور مالی کلاس ، مسئول پرورش ماکیان و همچنین مسئول جهاد کشاورزی«باغبانی» در یک جلسه علنی در کلاس داشتیم که نتیجه این شد؛
هر نفر به اندازهی ۵۰۰۰۰ تومان هزینه برای ساختمان عمرانی این دو مکان به مسئول مالی دهد.
پس از جمع آوری این مبلغ در نهایت پول به مربی داده شد و مبلغی هم ایشان و مدرسه به این مبلغ افزودند که در نهایت منجر به خرید دو وسیله کاربردی و اصلی شد که به ذکر ذیل است؛
۱ـ میزان ۷ متر توری فلزی مفتولی برای دو دیوارهی دیگر قفس پرورش ماکیان
۲ـ مقدار ۸ متر پلاستیک گلخانه ای با عرض ۸ متر
در نهایت امورات و فعالیت های بچه های ششم ، این بود که به لطف خدا
۹۵٪ امور پرورش ماکیان انجام شد و فقط نصب درب ورود وخروج و خرید ماکیان مانده.
در مورد دیگر هم فقط کشیدن پلاستیک روی ستون و دیوارههای گلخانه مانده است، تا تقسیمات اراضی انجام شود و هر گروه کلاسی آغاز به کار کنند.
#مهارت_آموزی
#دست_ورزی
#باغبانی
#پرورش_ماکیان
#کار_گروهی
#مدافعین_حرم
#ششمی_ها
@mostafaschool
🌸به نام خدا
امروز رو باید خدا شروع کردم بسته های پارافين رسید و شروع به شمع سازی کردم در همین حین منظره زیبایی رو برو پنجره کارگاه نظاره کردم آوردن شهید گمنام برای طواف دادن در مدرسه خیلی صحنه احساسی و زیبایی بود حس خیلی خوبی بود ممنونم از مدیریت مجموعه که همچین فرصتی رو تونستم تجربه کنم وبعد بدرقه شهید والا مقام به کارگاه برگشتم و ادامه کار شمع رو انجام دادم بعد ساعت 10 با پایه سوم کلاس داشتم و بعد سوم ب کارشون نقاشی چاپی روی دیوار بود که با کمک بادکنک و رنگ روی دیوار خلاقیت ایجاد کردند یه اثر هنری که برای دانش آموزان خیلی جذاب وزیبا بود و تونستن قسمتی ازپروژه نقاشی دیواری رو تجریه کنند و بعد مجدد به کارگاه برگشتم ادامه کارمو انجام دادم و ساعت 1 با کلاس ایران زیبا هنر داشتم که کار چاپ با برگ انجام دادن تلفیقی از درس علوم و هنر 🌸
#گزارش_روز
#کارگاه_خلافیت
@mostafaschool