eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گریه مخدر یا گریه انسان‌ساز؟ ➖ مجموعه قسمت اول ◀️ در مکتب انقلاب اسلامی اگر عزاداری، جهت­گیری سیاسی نداشته و فقط به گریه و کسب ثواب محدود بمانند، بیش از پیش، از هدف و انگیزه قیام سیدالشهدا فاصله خواهند گرفت. 🎙: 💬 این مجالس روضه و عزای سیدالشهدا و این تبلیغات بر ضد ظلم، تبلیغ بر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا آخر باید باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ یزید هم حاضر است اسپانسرِ اینگونه مراسمات شود! ◀️ این سخنان را حتماً بخوانید؛ شهید، خطری جدی را به ما یادآوری می‌کند؛ خطرِ تهی‌شدن یک حرکت اجتماعی از معنا؛ خطرِ برگزاری مراسماتی بی‌جهت، خنثی، تشریفاتی و از روی عادت؛ مراسماتی بی‌اثر، که حتی اگر یزید هم از گور درآید، می‌تواند در آن‌ها شرکت کند، و برای حسینش اشک بریزد: 🔸 گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔹 اميرالمؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبلِ راه و روش اجتماعی معین، و نفی کننده‌ی راه و روش دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن در واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین‌های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرفِ خالی، باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسمی است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 استاد مطهری؛ بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 هفتمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه! 🔹در شرایطی که به صورت قانونی توسط ساختارهای مالی، منابع طبیعی و معدنی، صنعت و تکنولوژی و... تولید، و توسط ساختار آموزشی بازتولید می‌شود آنچه می‌تواند به این ساختارها مشروعیت ببخشد و ذهن‌ها را نسبت به تبعیض بی‌تفاوت کند است. 🔹با کتاب‌ها و سمینارهای موفقیت و ثروت و برنامه‌هایی مانند و مطبوعاتی مثل مجله تجارت فردا، اینطور وانمود می‌کنند که موفقیت شخص تنها در گرو تلاش و استعداد فردی است و کلاً بر ساختار چشم می‌بندند. 🔺در آخرین قسمت از این مجموعه ویدئویی حجت‌الاسلام از شیوه‌ی بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه و مطبوعات می‌گوید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عاقبت دنیاطلبی جامعه ➖ مجموعه قسمت دوم ◀️ جامعه‌ای که رسول خدا بنیان نهاده بود کارش به جایی رسید که سرِ فرزندان رسول خدا را بر نیزه کرد و در شهرها گرداند. چه شد که سرنوشت انقلابِ پیامبر به گودالِ قتلگاه کشیده شد؟ 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ نهضت چگونه برای اصلاح نظام دست به کار می‌شود؟ ➖ روایتی شنیده نشده از شکل گیری نماز جمعه در کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نماز جمعه، نهادی نهضتی، یا سازمانی بروکراتیک؟! 🔸حجت الاسلام تقوی رئیس سابق و عضو فعلی این شورا در پاسخ به مجری می‌فرمایند: انتخاب یک کار سازمانی هست و به نباید واگذار بشود! 🔹جا داشت مجری از ایشان بپرسد پس آن سال‌هایی که هنوز خبری از شورای سیاست‌گذاری نبود! چطور مردم توانستند خودشان امام جمعه انتخاب کنند و نمازهای جمعه راه بیاندازند؟! 🔸البته اینکه چرا الان مردم نمی‌توانند یا نباید نقشی در انتخاب امام جمعه داشته باشند را خیلی صادقانه در همان ابتدا توضیح می‌دهند. آنجا که به علت برکناری اشاره می‌کنند: « آقایان می‌گویند می‌خواهیم کنیم دیگر! گاهی اوقات به جایی می‌رسند که هرچند یک آدم مفید و موثر باشد می‌بینند که نمی‌توانند اداره کنند، باید بدهند!» 🔹و به همین سادگی نمازهای جمعه‌ای که با نهضتی مردمی شکل گرفتند حالا اسیر ساختاری بروکراتیک می‌شوند. 🔸راز خلوت شدن نمازهای جمعه را هم باید در همین‌جا یافت! 🔺 پ.ن: نمازهای جمعه از تابستان سال ۵۸ به مرور با درخواست‌های مردمی در کشور شکل گرفت. شورای مرکزی ائمه جمعه هم سال ۶۱ تشکیل شد و در سال ۷۲ با ساختاری جدید به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تغییر نام یافت. 🔺 پ.ن۲: در همین رابطه کلیپ «نهضت چگونه برای اصلاح نظام دست به کار می‌شود؟» را ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمام‌قد در مقابل انحراف انقلاب ➖ مجموعه قسمت سوم ◀️ شرایطِ جامعه به گونه­ ای بود که نخبگان، علما و بزرگان در برابر ظلمِ حکومت و ضایع کردن حق ضعفا و محرومان سکوت می­کردند ولی همین‌­ها هر آنچه از بیت المال را که حق خود می­دانستند، تا دینار آخر طلب می­کردند. قطارِ انقلابِ پیامبر از ریل خارج شده و خطر انحرافِ کلّ اسلام و نابودی معارف اسلام وجود دارد. 🎬 @Mostazafin_TV
🖋 حجت الاسلام مجتبی نامخواه: 🔹 چرا اسم این وضعیت می‌گذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمی‌دانیم؟ مگر جز این است که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌خوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟ 🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود نداریم و در عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالی‌ترین اسناد سیاستی‌مان، به نام ، و «بازنگری در وضع موجود»، این است که تجویز می‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولیت در تنهایی 🔺 مجموعه قسمت چهارم ◀️ امام نمي‌تواند خاموش بنشيند زیرا مسئوليت جنگيدن با ظلم را دارد، از طرفي نمي‌تواند بجنگند، چرا كه نيروي جنگيدن را ندارد. او تنهاست، اما انسان تنها نيز در مكتب اسلام مسئول است. 🎬 @Mostazafin_TV
⚫️ عاشورا صرفاً سوگ‌نامه نیست! ▪️ واقعۀ طف سوگ‌نامه‌ای گذرا نیست که فقط در مرحله‌ای مشخص از تاریخ روی داده باشد؛ بلکه صورتی کامل از پیکره یافتن نبرد حق و باطل است؛ ▪️صحنه‌ای واقعی و زنده است که نقش‌های آن را همۀ طبقات بشر با سن‌ها و جنس‌های گوناگون ایفا می‌کنند: ▪️معصومی که کوتاهی و خطا نمی‌کند، مجرمی که از پست‌ترین و فجیع‌ترین کارها ابایی ندارد، و زن و کودک شیرخوار و پیرمرد سالمند و توبه‌کار و گنه‌کار، همه در آن هستند. ▪️هم والایی و بلندمرتبگی در آن هست و هم پستی و فرومایگی. 📚 سید محمدباقر صدر؛ امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ صفحه ۴۸۴ 🆔 @shahidsadr 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم‌سالاری دینی، از نهضت حسینی تا نهضت خمینی 🔹 امام حسین در نه گفتن به یزید و قیام علیه منتظر کسی نمی‌ماند؛ اما در تشکیل ، خواست اکثریت جامعه را شرط می‌کند. 🔸 با همین الگوست که را شکل می‌دهد: هم گفته باشد؛ هم خواسته باشند. 🔺برشی از سخنرانی حجت الاسلام ، شب اول محرم 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ مردم‌سالاری دینی، از نهضت حسینی تا نهضت خمینی 🔹 امام حسین در نه گفتن به یزید و قیام علیه #طاغوت
🔸حاج آقا قنبریان این شب‌ها در گلزار شهدای بهبهان از می‌گوید. 🔹هویتی شکل گرفته از ، ، نقش فعال ، ، ، و... 🔸در منبرهای او حرف‌هایی می‌شنوید که صرفا یک نیست! بلکه داستان است! دردهایی که درمانش، به هویت نهضت حسینی است... 🔸توصیه می‌کنیم این سخنرانی‌ها را از دست ندهید... 🔹شب‌های دهه اول محرم؛ ساعت ۲۱:۴۰ 🎥 پخش زنده از: 📱 اینستاگرام: Mostazafin_tv 🖥 آپارات: Yun.ir/ghanbarian_ir 🔺 فیلم شب‌های گذشته را هم می‌توانید در اینستاگرام مستضعفین تی‌وی ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام حسین (ع): عالم شدید که چه کار کنید؟ ➖ ضربه برخی علما بر پیکره دین ◀️ امام حسین (ع) دو سال قبل از عاشورا در منا، خواص، علما و بزرگان را دعوت می‌کند. امام خطاب به خواص می‌فرماید: بلایی که شما سر دین می‌آورید، از بلایی که همه‌ی مردم سر دین می‌آورند بیشتر است. شما عالم شدید که چه کار کنید؟ 🔺مجموعه قسمت ششم 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این مرد را افشاگری‌هایش ترور کرد! 🔹 صبح‌گاه ۱۴ مرداد ۱۳۶۰، صدای جمهوری اسلامی خبر از ترور مردی می‌دهد که کلیدی‌ترین نقش را در تثبیت و بقای مهمترین اصل قانون اساسی داشت. 🔸 از افشاگری علیه جریان لیبرال، جبهه ملی و نهضت آزادی تا تصویب و واگذری به ولی‌فقیه در قانون اساسی 🔺 به مناسبت ۱۴ مرداد، سالروز ترور دایرة‌المعارف رجال سیاسی ایران، شهید 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ راه مبارزه با اسلام آمریکایی از برخوردار است ◀️ شهادت بهانه‌ای است تا باز هم حضرت روح‌الله «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب» را ترسیم کند تا نکند روزی انقلاب مستضعفان پایش را کج بگذارد و سمت «سرمایه‌داران خدا نشناس» و «مرفهین بی‌درد» بغلتد! 🔻 این پیام ارزشمند را بخوانیم و در واژه واژه آن تامل کنیم شاید بتوانیم سرنخ چالش‌های‌ این روزهای انقلاب مستضعفان را بیابیم: 🔹درد آشنایان جوامع اسلامی، همانان که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون بسته‌اند، باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‌اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام ناب محمدی راه طولانی در پیش دارند. 🔸بزرگترین فرق روحانیت و اسلام با در همین است که علمای مبارز اسلام همیشه هدف تیرهای‌ زهرآگین جهانخواران بوده‌اند و اولین تیرهای حادثه قلب آنان را نشانه رفته است؛ ولی روحانی‌نماها در کنف حمایت دنیاطلب، مروّج باطل یا ثناگوی ظلمه و موید آنان بوده‌اند. 🔹تا به حال یک آخوند درباری یا یک روحانی وهابی را ندیده‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروی متجاوز و آمریکای جهانخوار ایستاده باشد. همان گونه که یک روحانی وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده‌ایم که برای یاری زمین لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد. و عارف حسینی این گونه بود. 🔸راه مبارزه با اسلام آمریکایی از برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ 🔹 که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملت‌های اسلامی مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و «اسلام مقدس‌نماهای متحجر» و «سرمایه‌داران‌ خدانشناس» و «مرفهین بی‌درد»، کاملًا مشخص نشده است. 🔸 و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از بسیار مهمی است، که اگر این کار توسط صورت پذیرفته بود، به احتمال بسیار زیاد سید عزیز ما، عارف حسین، در میان ما بود. 🔺 بخشی از پیام به مناسبت شهادت سید عارف حسین الحسینی از علمای پاکستان، توسط گروهک تکفیری سپاه صحابه (۱۴ مرداد ۱۳۶۷) پ.ن: برای آشنایی بیشتر با شهید عارف الحسینی، مستند «فرزند امام» را ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آتش به اختیار ◀️ پس از دستگیری هانی و به خطر افتادنِ جان او، مُسلم، درنگ را جایز نمی‌‌داند. اما سلیمان صرد خزاعی که به خیال خود "ذوب شده در ولایت" بود، طوری که هیچ وقت از "امام" جلوتر نمی‌افتاد، به کمک هانی نمی‌رود. 🔺مجموعه قسمت هفتم 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر نگویید والله مرتکب گناه شده‌اید! 🎙 هشدار شدید استاد به ، ، و همه امام حسین (ع) ♦️ در این روز و شب‌ها، چند منبری و مداح و هیئتی و عزادار است که در مجلس (ع) مرتکب این می‌شوند؟! 🆔 @motahari_ir 🎬 @mostazafin_tv
⭕️ آنچه از عاشورا برای‌مان نگفته‌اند... 📚 کتاب «نهضت مقدس» منتشر شد. 🔺 ، مجموعه تحلیل‌های عاشورایی حجت الاسلام پیرامون ویژگی‌های نهضت اباعبدالله و ویژگی‌های نهضت‌های قاتل امام است. 🔹 بخش اول این کتاب پیرامون ریشه‌های شکل‌گیری ، اسلام ضد عدالت، اسلام ذبح کننده آرمان‌ها، اسلام محافظه کار، اسلام منفعل، اسلام بی‌توجه به مستضعفین، اسلام باندباز و حزب‌باز، اسلام سرمایه‌دار و در یک کلام در است. اسلامی که بارها و بارها خود را تکرار کرده و زنگ خطر حضور رگه‌های قدرتمندی از آن در تاریخ معاصر ما نیز وجود دارد. چنین اسلامی به راحتی ظرفیت به انحراف کشیدن و آرمان‌های آن را دارد و مطالعه ریشه‌ها، چرایی شکل‌گیری، ویژگی‌ها و نشانه‌های آن از ضروریات زمان ماست. 🔸 در بخش دوم، ویژگی‌ها، ارکان و ابعاد (ع) به مثابه یک نهضت معیار، شاخص و مقدس بررسی می‌شود تا هر نهضتی که خود را پیرو آن می‌داند، ، ، شیوه‌های دردمندی، رفتارهای سیاسی و خود را بشناسد. 🔹 در آخر نیز، از عبرت تاریخی پیدایش در سخن گفته شده است که چگونه فاجعه کربلا را به بار می‌آورد. امتداد یافتن آن زاویه‌های بدوی در زمانه ما و ، اقتصادی طاغوتی را موجب می‌شود که باز به کرب و بلای مؤمنان و محرومان می‌انجامد. 📚 هم اکنون می‌توانید این کتاب را با ده درصد تخفیف از اینجا تهیه کنید. 🎬 @mostazafin_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 دکتر : 🔹اگر امامت نباشد، اگر رهبری نباشد، اگر هدف نباشد، اگر نباشد و اگر باشد، چرخيدن بر گرد خانه خدا با خانه بت مساوی است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در برابر شیطان بزرگ ◀️ روح قضیه این است که امام حسین (ع)در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هر چند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین (ع) با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود 🔺مجموعه قسمت هشتم 🎬 @Mostazafin_TV