6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 امروز جهان شور قیامت دارد
ابر کرم خدا کرامت دارد
🔸 ذرات جهان به یکدگر میگویند
خورشید به سر تاج امامت دارد
#کلیپ
#مناسبتی
@mouood_org
IMG_0316.JPG
118.5K
🔸 خجسته باد سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)؛ روز نویددهندهی شکست نمرودیان و روز شادی شیعیان.
🔸 ویژهبرنامه «مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج)» به مناسبت روز عهد و بیعت:
🌐 https://fa.mouood.com/91669
#مناسبتی
@mouood_org
💠برآوردن نیاز برادران
💧پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:
«أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَدَمَ قَوْماً مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا أَعْطَاهُ اللَّهُ مِثْلَ عَدَدِهِمْ خُدَّاماً فِي الْجَنَّة؛
هر كس يك نياز برادر مؤمن خود را برآورد، مانند کسی است كه عمر خويش را به عبادت خدا سپری كرده باشد. »
📚 #مجموعه_کشکول
📗 #سوده_الماس
#اخلاق_اسلامی
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:
🌐https://b2n.ir/j23587
🌐https://b2n.ir/f33308
@mouood_org
🔘هزاره گرایی در فلسفه تاریخ مسیحیت5️⃣
💠انتظار و صهیونیسم
⏳در عصر ما نیز كه #یهودیان_صهیونیست، خود بر پای خاسته و با اشغال #فلسطین در صدد برآمدهاند حقارت همیشگی قوم #یهود را برافكنند، چیزی از تب و تاب #انتظار موعود كاسته نشده است و یهودیان در انتظار مسیحا لحظهشماری میكنند.
⏳حدود صد سال پیش متفكّران یهود گفتند: قوم ما این همه سال در انتظار مسیحا خواریها را بر خود هموار كرد؛ ولی از وی خبری نیامد. دیگر انتظارمان به سر آمد و كاسه صبرمان لبریز شد. جا دارد كه خود برای پایان دادن به وضع موجود برخیزیم.
⏳آنان مكتب #صهیونیسم را تأسیس كردند و گفتند باید خودمان فلسطین را بگیریم. عموم یهودیان میگفتند این كار درست نیست، زیرا طبق باورهای دینی، تنها #مسیحا، میتواند به چنین كاری اقدام كند. صهیونیستها گفتند ما برای قیام مسیحا پایگاهی در فلسطین درست میكنیم.
⏳قانع نمودن قومی كه قرنها در خیالات واهی به سر برده بود؛ كاری مشكل بود. امّا آنان با صبر و حوصله فراوان، برای این كار تبلیغ كردند و مهاجرانی را به فلسطین بردند و پنجاه سال پیش دولت غاصب اسرائیل را در اراضی اشغالی بنیاد نهادند.
البته هنوز هم اقلیتی ناچیز از یهودیان بر اثر دلبستگی شدید به امیدهای قدیم، تشكیل دولت صهیونیستی را مخالف آرمان مسیحایی میدانند و پیوسته با آن مخالفت كرده، میگویند باید به سنت انتظار ادامه داد.
⏳سرانجام، سواد اعظم یهودیت صهیونیسم را از جان و دل پذیرفتند و آن را رهگشای عصر مسیحا دانستند. از این رو، صهیونیستهای غاصب #فلسطین، علاوه بر دعاهای مسیحایی مرسوم، در پایان مراسم سالگرد بنیانگزاری رژیم غاصب پس از دمیدن در شیپور عبادت، اینگونه دعا میكنند:
اراده خداوند. خدای ما چنین باد كه به لطف او شاهد سپیدهدم آزادی باشیم و #ملک_عظیم_خداوندی نفخ_صور مسیحا گوش ما را نوازش دهد.
#هزاره_گرایی_در_فلسفه_تاریخ_مسیحیت
#حسین_توفیقی
📚#پیشگوییها_و_آخرالزمان
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://b2n.ir/s18206
کتابراه: https://b2n.ir/086905
طاقچه: https://b2n.ir/566717
فراکتاب:https://b2n.ir/225663
@mouood_org
🔘 اشرافیت (قسمت پنجم)
🔺 اشرافیّت در شرق و غرب عالم
4️⃣ اشرافیت در #ایران
♦️ در ایران با توجّه به ویژگیهای پاتریمونیالیسم(جامعهای که استبداد موروثی در آن نهادینه باشد) و استبداد ایرانی، هیچگاه اشرافیت موروثی و برخوردار از مصونیت حقوقی و مستقلّی که بتواند از نظر حقوقی، محدودیتی بر قدرت #شاه ایجاد کند، پیدا نشد؛ تا حدّی با توجّه به بنیاد خانوادگی و دودمانی قدرت سیاسی، مرتبه #اشرافیت وابسته به خویشاوندی با خاندان پادشاه و قرابت به مرکز تصمیمگیری سیاسی، یعنی دربار بود.
♦️ همچنین به نظر #لمبتون، از موانع شکلگیری اشرافیت زمینداری موروثی در ایران، #قانون_ارث بوده است که باعث میشد اراضی به طور مدام به قطعات کوچکتر تقسیم شوند.
♦️ در عصر #قاجار در مقایسه با دورههای قبل، #اشراف و خوانین، مقتدرترین نیروی اجتماعی کشور بودند و مأموران محلّی را منصوب میکردند. دولت قاجار در جهت انجام اصلاحات و نوسازی و برای تأمین منابع مالی لازم، به فروش اراضی خالصه و دولتی هم دست زد. در نتیجه، در کنار طبقه تیولداران قدیم، به تدریج، طبقه جدیدی از زمینداران پیدا شد.
♦️ به هر حال از لحاظ حقوقی و نظری، پادشاهان و حکّام در عصر قاجار، هیچگونه حقوق مستقلّی برای زمینداران به عنوان یک طبقه قائل نبودند و در صورتی که قدرت لازم را داشتند، به تصرّف و مصادره زمینهای آنها میپرداختند. ورود اصطلاحات #مالک و #خان به حوزه ادبیات اجتماعی ایران، مربوط به این دوره است.
📚 « #اشرافی_گری_بلای_یک_ملت »
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
🌐 https://b2n.ir/g65332
#مطالعات_فرهنگی
🔘 #کتاب_شناسی انتظار: #الکافی
🔸 #الکافی، محمد بن يعقوب #کلينی (م 328 يا 329 ه. ق)، 8 جلد، چاپ چهارم: تهران، دارالکتب الإسلاميه، 1365.
🔸 کتاب الکافی جزو کتابهای چهارگانه ( #کتب_اربعه ) روايی شيعه است. اين مجموعه هشت جلدی در مجموع بين 16 تا 18 هزار روايت را در خود جمع کرده و شامل سه بخش کلی اصول (جلد 1 و 2)، فروع (جلد 3 ـ 7) و روضه (جلد 8) است.
🔸« #اصول_کافی »، دربردارنده روايات اعتقادی، #فروع_کافی، دربردارنده روايات فقهی و عبادی و #روضه_کافی شامل روايات اخلاقی و موضوعهای پراکنده ديگر است.
🔸 جلد اول و دوم کتاب الکافی که مباحث اعتقادی را دربردارد، با عنوان اصول کافی در چهارجلد ترجمه شده و در دسترس همه علاقهمندان به معارف شيعی قرار گرفته است.
🔸 بخش بزرگی از جلد اول (متن عربی) اين کتاب (صص 168 ـ 554) با عنوان «کتاب الحجّة» به مباحث مختلف مرتبط با موضوع امامت، اعم از مباحث نظری و تاريخی اختصاص دارد. برخی از موضوعهايی که در ابواب مختلف اين کتاب بدانها پرداخته شده، به اين شرح است: وجود حجت خدا در هستی؛ ويژگیهای امامان معصوم(ع)؛ دلايل امامت هر يک از امامان شيعه از جمله امام مهدی(ع)؛ کسانی که در دوران غيبت امام مهدی(ع) را ديدهاند؛ ويژگیهای عصر غيبت؛ نهی از تعيين وقت برای ظهور و.... در ادامه همين کتاب با عنوان «ابواب التاريخ»، شاهد تاريخ زندگانی پيامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) هستيم.
🔸 گفتنی است در جلد هشتم الکافی نيز به صورت پراکنده، احاديثی در زمينه برخی ويژگیهای آخرالزمان، نشانههای ظهور و مانند آن آمده است.
🔸 عزيزانی که علاقهمندند مباحث ياد شده را در متن ترجمه شده جستوجو کنند، میتوانند به جلد اول اين کتاب (صص 236 ـ 395) و جلد دوم آن مراجعه کنند.
📚 برگرفته از کتاب #درسنامه_فرهنگ_مهدویت_و_انتظار, ج 3: #چشم_به_راه؛ اثر #ابراهیم_شفیعی_سروستانی
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh
از کتابراه: https://b2n.ir/504402
از فراکتاب: https://b2n.ir/790748
از طاقچه: https://b2n.ir/878540
#امام_زمان_شناسی
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
20.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
5️⃣
🔘 قبیله لعنت (بنمایه رویگردانی از خدا)
🔺 کدام فرشته یادآور عهد نخستین است؟
📚 #قبیله_لعنت
#سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#کلیپ
@mouood_org
@mouood_multimedia