انگیزه داشتن کلید موفقیته! اگه نداری، خودت بسازش! 😉
بحث انگیزش، یکی از بحثهای جذاب روانشناسیه که امروز میخوام دربارهش صحبت کنم. اما نمیخوام خیلی خشک و جدی واردش بشم، فقط میخوام تجربهای که داشتم و بینشی که نسبت بهش پیدا کردم رو باهات در میون بذارم.
👇🏻👇🏻👇🏻
انگیزه قرار نیست همیشه باهامون باشه. یعنی لازم نیست برای هر چیزی که میخوایم به دست بیاریم، همیشه یه شور و شوق سوزان داشته باشیم که ما رو وادار به «اقدام» کنه.
▪️ ما مثل جومونگ نیستیم که یه اتفاق در یه سن خاص، اونقدر انگیزه زیادی بهمون بده که کل زندگیمون رو وقفش کنیم و نهایتاً یه امپراتوری بسازیم.
ما آدمهای معمولی هستیم، با زندگیهای معمولی.
خیلی وقتها هدفهایی داریم که واقعاً دوست داریم بهشون برسیم:
مثلاً وزن کم کنیم تا لباس بهتر بپوشیم، فن بیانمون رو قوی کنیم تا روابط بهتری بسازیم و شغل و امکانات بهتری پیدا کنیم، مدرک بگیریم تا مهاجرت کنیم، ماشین بخریم و کلی سفر بریم، و هزارتا خواسته دیگه.
🔺 ولی انگار همین که اینها رو تو سرمون داریم کافی نیست تا دست به کار بشیم. انگار بدون اونها هم زندگیمون میگذره و اگه بهشون نرسیم هم اتفاق خاصی نمیافته. منتظریم یه روز یه اتفاقی بیفته که ما رو تکون بده، ولی خب... این اتفاق نمیافته! :))
چی کمه اینجا؟ شور و شوق – انگیزه!
اشتیاق همیشه همراه ما نیست، و اتفاقاً نباید هم همیشه منتظرش باشیم. هزار دلیل وجود داره که ممکنه اشتیاق نداشته باشیم. پس باید خودمون یه جورایی پیداش کنیم، یا حداقل شرایطش رو براش فراهم کنیم. چون ظاهراً همین اشتیاقه که مثل سوخت عمل میکنه و ما رو به سمت موفقیت و دستاورد میکشونه.
✅ یه راهکار که خیلی جواب میده:
سعی کن با آدمهایی رفت و آمد کنی که در حد یکی دو پله از تو جلوتر هستن (نه خیلی بالاتر، چون اونجوری ممکنه حسادت یا حس جا موندن بهت دست بده!). اگر نشد، عکس و فیلم از زندگی کسانی ببین که به اون هدفی که تو داری رسیدن.
🔑 انگیزه رو برای خودت بسازش، تا موفقیت بیاد سراغت.
یادت باشه، بین ترس و شوق (که همون انگیزه است)، همیشه این شوق و اشتیاقه که برنده میشه!
نکته بعدی هم اینکه:
انگیزه واقعی از دل اقدام بیرون میاد، نه برعکس. وقتی شروع میکنیم، حتی با اکراه، و گامهای کوچک و قابل دستیابی برمیداریم، احساس موفقیت میکنیم. این موفقیتها، خودکارآمدی ما رو تقویت میکنند و این تقویت، به مرور زمان به انگیزه پایدارتر و عمیقتری تبدیل میشه. پس، مهمترین پیام اینه:
فقط شروع کن!
ارادتمند تو،
آقای صحنه 🌱
Rahbar-Shahid.pdf
حجم:
164.6K
#متن_مجری | گرامیداشت رهبر شهید انقلاب اسلامی
🔹این متن مجری، با ۸ آیتم مختلف برای برنامههای گرامیداشت رهبر شهید انقلاب اسلامی تدوین و تنظیم شده است. انشاءالله مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
♨️ لینک مشاهده مطلب روی سایت:
🔗 http://MrMC.ir/Rahbar-Shahid-1
#رهبر_شهید
💠 آقای صحنه | آموزش فن بیان و مهارتهای ارتباطی
@MrMC_ir | MrMC.ir
غصههاتو بیار با هم بخوریمشون!
☁️ چند ماه اخیر برای خیلیها واقعا سخت گذشت. تورمِ خورد و خوراک و بقیه چیزها کاری کرد که دخل و خرج با هم نخونه و آدمها مجبور شن توی هرم مزلو اونقدر بالا پایین بشن تا بتونن فقط زنده بمونن.
🏠 خیلیها شغل از دست دادن، کلی خونه خراب شد یا آسیب دید، خیلیها عزیز از دست دادن و هزار تا اتفاق افتاد که هر کدومش برای سختتر کردنِ زندگیای که همینجوریش هم آسون نیست، کافی بود.
😔 برای همین، انگار این روزها پرعرضهترین جنس بازار، غصهست. کافیه یه دور سر بچرخونی؛ توی هر نگاه حداقل یه آدم پریشون میبینی که حیرون مونده که چی کار کنه.
(۱ از ۳)
👇🏻👇🏻
🔺 پس این روزها دست روی دست گذاشتن فایده نداره. اینکه درِ خونه و دلمونو ببندیم و بگیم «خودشون یه کاریش میکنن» هم انصاف نیست.
💎 بهتره یه کم سرمون رو بالا بگیریم. اطراف رو نگاه کنیم و ببینیم چه خبره. بعد ببینیم چقدر بضاعتمونه. همونو ببریم برای بهتر کردن زندگی بقیه خرج کنیم.
🤝 نیم ساعت پای درد دل رفیقمون بشینیم. یه ربع غصهی یه فامیل گرفتار رو بخوریم و بزنیم روی شونهش و بگیم «درست میشه». یه جعبه شیرینی بخریم بریم خونهی آشناها با چایی بخوریم و چند کلمه حرف بزنیم که دلمون باز شه.
🌱 اگه هم از دستمون کار مالی یا جانی برمیاد، تا جایی که توان داریم کمک کنیم.
(۲ از ۳)
👇🏻👇🏻
❌ برای ساختن رابطههای درست، بالا بردن اعتبار اجتماعی، محبوبیت و چیزهای ارزشمندِ دیگه، نقش بازی کردن و فن زدن و سیاست پیاده کردن، خیلی جواب نمیده.
✅ مسیرش از همین همدلیها و مهربونیها و اهمیت دادنها و وقت گذاشتنها و حتی گاهی هزینه کردنها میگذره.
🌻 سرمایهی اجتماعی چیز کوچیک و ارزونی نیست؛ ذرهذره جمع میشه و وقتی لازم داری مثل فرشتهی نجات بالای سرت ظاهر میشه.
💎 اینها لطفِ یکطرفه نیست؛ همش یه روز به آدم برمیگرده.
حتی میشه گفت پرسودتر از خیلی از سرمایهگذاریهای رایجه و بازدهی بیشتری داره.
🌸 بهترین بخشش اینه که برای روزای بارونی آینده یه جور گارانتیه. یه اطمینان خاطر که فردا اگر تو هم زیر بارون موندی، یکی پیدا میشه یه چتر بالای سرت نگه داره که خیس نشی.
ارادتمند شما،
شاگرد کوچک دنیای ارتباطات
مسعود پایمرد 🌱
(۳ از ۳)
🚨 قبل از فرستادن ویس، حتماً اجازه بگیر!
دنیای دیجیتال یهو وارد زندگیمون شد و فرصت چندانی برای یاد گرفتنِ آداب معاشرت توش نداشتیم؛ برای همین خیلی طبیعیه که گاهی تو این فضا رفتارهایی ازمون سر بزنه که گاهی دیگران رو به زحمت بندازه.
به نظرم بد نیست هر از گاهی یه نگاهی به #اتیکت_فضای_دیجیتال بندازیم و نکاتی رو مرور کنیم. اینجوری هم ارتباط گرفتن با ما راحتتر میشه و هم خودمون حرفهایتر به نظر میرسیم.
👇🏻👇🏻
▪️ نکتهی امروز در مورد آداب ارسال پیام صوتی (ویس مسیج) هست.
خیلی برام پیش اومده که یه نفر ناشناس یا کسی که اصلا باهاش صمیمی نیستم، اولین پیامش تو تاریخچه چتمون یه ویس چند دقیقهای بوده!
در صورتی که من نه میدونم پیام چیه، نه اون فرد رو میشناسم، و نه حتی تو اون لحظه شرایط مناسبی دارم که بخوام ویس گوش بدم.
فکر کن اگر همین پیام، متنی بود و طرف یه کم زحمت میداد، اول خودش رو معرفی میکرد و میگفت در مورد چی میخواد حرف بزنه، چقدر همه چی سادهتر پیش میرفت و ارتباطمون موثرتر شکل میگرفت.
👇🏻👇🏻
🔺 نکتهی مهمی که میخوام روش تاکید کنم اینه که تا جای ممکن تو دنیای دیجیتال، مخصوصاً وقتی برای اولین بار به کسی پیام میدی، پیام متنی بفرست.
قبول دارم که زدن دکمهی ضبط ویس خیلی راحتتر از تایپ کردنه، ولی آیا برای طرف مقابل هم به همون اندازه راحته؟
اگه برای اولین باره که با کسی حرف میزنی، بهتره این پیام متنی شامل معرفی خودت و کاری که داری هم باشه.
اما اگه برای دوستت یا کسی که قبلاً باهاش صحبت کردی میخوای یه پیام غیرمتنی بفرستی، بهتره اول بپرسی که آیا طرف مقابل شرایط و تمایل شنیدن ویس رو داره یا نه. اگه شرایطش اوکی بود، این کار رو بکن؛ در غیر این صورت، همیشه اولویت با پیام متنیه.
ضمناً اگه ویس طولانی میفرستی، خوبه که یه کپشن کوتاه هم براش بذاری تا طرف بفهمه شنیدن این ویس چقدر مهمه و در مورد چیه.
از توجهتون به این موضوع سپاسگزارم
ارادتمند شما،
آقای صحنه 🌱
Jang-e-Ramezan.pdf
حجم:
196.1K
#متن_مجری | تجمعات مردمی و جنگ رمضان
🔹این متن مجری، مناسب برنامههای تجمعات مردمی و جنگ رمضان با مجموعهای از اشعار، متن ادبی و مطالب حماسی تدوین و تنظیم شده است. انشاءالله که مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.
♨️ لینک مشاهده مطلب روی سایت:
🔗 https://mrmc.ir/jang-e-ramezan
💠 آقای صحنه | آموزش فن بیان و مهارتهای ارتباطی
@MrMC_ir | MrMC.ir
دولتمند خلف4_1034346103333453908.mp3
زمان:
حجم:
4.7M
شاه پناهم بده، خستهٔ راه آمدم...
🎙 دولتمند خالف
#موسیقی